Na podlagi 29. člena Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 94/07 – uradno prečiščeno besedilo, 76/08, 79/09, 51/10, 40/12 – ZUJF, 14/15 – ZUUJFO, 11/18 – ZSPDSLS-1, 30/18, 61/20 – ZIUZEOP-A in 80/20 – ZIUOOPE), 29. člena Zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 11/11 – uradno prečiščeno besedilo, 14/13 – popr., 101/13, 55/15 – ZFisP, 96/15 – ZIPRS1617 in 13/18) in 16. člena Statuta Občine Bled (Uradni list RS, št. 67/09 – UPB, 87/12, Uradno glasilo slovenskih občin, št. 30/2017) je Občinski svet Občine Bled na 10. redni seji dne 8. 12. 2020 sprejel
o proračunu Občine Bled za leto 2021
S tem odlokom se za Občino Bled (v nadaljnjem besedilu: občina) za leto 2021 določajo proračun, postopki izvrševanja proračuna, obseg zadolževanja in poroštev občine ter javnega sektorja na ravni občine (v nadaljnjem besedilu: proračun).
II. SPLOŠNI IN POSEBNI DEL PRORAČUNA TER NAČRT RAZVOJNIH PROGRAMOV
(1) V splošnem delu proračuna so prikazani prejemki in izdatki po ekonomski klasifikaciji do ravni štirimestnih kontov.
(2) Splošni del proračuna se na ravni podskupin kontov določa v naslednjih zneskih:
| | | v EUR |
KONTO | | OPIS | PRORAČUN 2021 |
A. | | BILANCA PRIHODKOV IN ODHODKOV | |
| I. | SKUPAJ PRIHODKI (70+71+72+73+74+78) | 14.269.928,35 |
| | TEKOČI PRIHODKI (70+71) | 12.800.556,01 |
70 | | DAVČNI PRIHODKI (700+703+704+706) | 8.836.082,38 |
700 | | DAVKI NA DOHODEK IN DOBIČEK | 4.855.465,00 |
7000 | | Dohodnina | 4.855.465,00 |
703 | | DAVKI NA PREMOŽENJE | 2.033.550,00 |
7030 | | Davki na nepremičnine | 1.535.730,00 |
7031 | | Davki na premičnine | 2.510,00 |
7032 | | Davki na dediščine in darila | 130.300,00 |
7033 | | Davki na promet nepremičnin in na finančno premoženje | 365.010,00 |
704 | | DOMAČI DAVKI NA BLAGO IN STORITVE | 1.947.067,38 |
7044 | | Davki na posebne storitve | 3.001,00 |
7046 | | Letna dajatev za uporabo vozil v cestnem prometu | 10,00 |
7047 | | Drugi davki na uporabo blaga in storitev | 1.944.056,38 |
706 | | DRUGI DAVKI | 0,00 |
7060 | | Drugi davki in prispevki | 0,00 |
71 | | NEDAVČNI PRIHODKI (710+711+712+713+714) | 3.964.473,63 |
710 | | UDELEŽBA NA DOBIČKU IN DOHODKI OD PREMOŽENJA | 863.103,90 |
7100 | | Prihodki od udeležbe na dobičku in dividend ter presežkov prihodkov nad odhodki | 40.100,00 |
7103 | | Prihodki od premoženja | 823.003,90 |
711 | | TAKSE IN PRISTOJBINE | 148.000,00 |
7111 | | Upravne takse in pristojbine | 148.000,00 |
712 | | GLOBE IN DRUGE DENARNE KAZNI | 518.500,00 |
7120 | | Globe in druge denarne kazni | 518.500,00 |
713 | | PRIHODKI OD PRODAJE BLAGA IN STORITEV | 612.060,00 |
7130 | | Prihodki od prodaje blaga in storitev | 612.060,00 |
714 | | DRUGI NEDAVČNI PRIHODKI | 1.822.809,73 |
7141 | | Drugi nedavčni prihodki | 1.822.809,73 |
72 | | KAPITALSKI PRIHODKI (720+721+722) | 600.400,00 |
720 | | PRIHODKI OD PRODAJE OSNOVNIH SREDSTEV | 380.400,00 |
7200 | | Prihodki od prodaje zgradb in prostorov | 380.000,00 |
7201 | | Prihodki od prodaje prevoznih sredstev | 0,00 |
7202 | | Prihodki od prodaje opreme | 400,00 |
7203 | | Prihodki od prodaje drugih osnovnih sredstev | 0,00 |
721 | | PRIHODKI OD PRODAJE ZALOG | 0,00 |
722 | | PRIHODKI OD PRODAJE ZEMLJIŠČ IN NEOPREDMETENIH SREDSTEV | 220.000,00 |
7220 | | Prihodki od prodaje kmetijskih zemljišč in gozdov | 50.000,00 |
7221 | | Prihodki od prodaje stavbnih zemljišč | 170.000,00 |
73 | | PREJETE DONACIJE (730+731) | 50.000,00 |
730 | | PREJETE DONACIJE IZ DOMAČIH VIROV | 50.000,00 |
7300 | | Prejete donacije in darila od domačih pravnih oseb | 50.000,00 |
731 | | PREJETE DONACIJE IZ TUJINE | 0,00 |
74 | | TRANSFERNI PRIHODKI (740+741) | 818.972,34 |
740 | | TRANSFERNI PRIHODKI IZ DRUGIH JAVNOFINANČNIH INSTITUCIJ | 812.972,34 |
7400 | | Prejeta sredstva iz državnega proračuna | 341.593,09 |
7401 | | Prejeta sredstva iz občinskih proračunov | 352.869,83 |
7403 | | Prejeta sredstva iz javnih skladov | 111.327,42 |
7404 | | Prejeta sredstva iz javnih agencij | 7.182,00 |
741 | | PREJETA SREDSTVA IZ DRŽAVNEGA PRORAČUNA IZ SREDSTEV PRORAČUNA EVROPSKE UNIJE | 6.000,00 |
7411 | | Prejeta sredstva iz državnega proračuna iz sredstev proračuna Evropske unije za izvajanje skupne kmetijske in ribiške politike | 6.000,00 |
7413 | | Prejeta sredstva iz državnega proračuna iz sredstev proračuna Evropske unije iz kohezijskega sklada | 0,00 |
78 | | PREJETA SREDSTVA IZ EVROPSKE UNIJE (786+787) | 0,00 |
786 | | OSTALA PREJETA SREDSTVA IZ PRORAČUNA EVROPSKE UNIJE | 0,00 |
787 | | PREJETA SREDSTVA OD DRUGIH EVROPSKIH INSTITUCIJ | 0,00 |
| II. | SKUPAJ ODHODKI (40+41+42+43) | 15.687.033,65 |
40 | | TEKOČI ODHODKI (400+401+402+403+409) | 4.751.508,59 |
400 | | PLAČE IN DRUGI IZDATKI ZAPOSLENIM | 1.131.519,10 |
4000 | | Plače in dodatki | 850.726,14 |
4001 | | Regres za letni dopust | 41.525,00 |
4002 | | Povračila in nadomestila | 89.300,00 |
4003 | | Sredstva za delovno uspešnost | 73.273,66 |
4004 | | Sredstva za nadurno delo | 69.000,00 |
4009 | | Drugi izdatki zaposlenim | 7.694,30 |
401 | | PRISPEVKI DELODAJALCEV ZA SOCIALNO VARNOST | 176.447,05 |
4010 | | Prispevek za pokojninsko in invalidsko zavarovanje | 87.457,10 |
4011 | | Prispevek za zdravstveno zavarovanje | 72.395,57 |
4012 | | Prispevek za zaposlovanje | 656,47 |
4013 | | Prispevek za starševsko varstvo | 1.030,16 |
4015 | | Premije kolektivnega dodatnega pokojninskega zavarovanja, na podlagi ZKDPZJU | 14.907,75 |
402 | | IZDATKI ZA BLAGO IN STORITVE | 3.249.530,44 |
4020 | | Pisarniški in splošni material in storitve | 359.599,43 |
4021 | | Posebni material in storitve | 78.335,01 |
4022 | | Energija, voda, komunalne storitve in komunikacije | 273.974,00 |
4023 | | Prevozni stroški in storitve | 172.879,97 |
4024 | | Izdatki za službena potovanja | 14.643,00 |
4025 | | Tekoče vzdrževanje | 1.877.669,80 |
4026 | | Poslovne najemnine in zakupnine | 100.556,08 |
4027 | | Kazni in odškodnine | 500,00 |
4029 | | Drugi operativni odhodki | 371.373,15 |
403 | | PLAČILA DOMAČIH OBRESTI | 39.712,00 |
4031 | | Plačila obresti od kreditov – poslovnim bankam | 39.712,00 |
409 | | REZERVE | 154.300,00 |
4090 | | Splošna proračunska rezervacija | 100.000,00 |
4091 | | Proračunska rezerva | 50.000,00 |
4093 | | Sredstva za posebne namene | 4.300,00 |
41 | | TEKOČI TRANSFERI (410+411+412+413) | 3.704.413,00 |
410 | | SUBVENCIJE | 25.000,00 |
4102 | | Subvencije privatnim podjetjem in zasebnikom | 25.000,00 |
411 | | TRANSFERI POSAMEZNIKOM IN GOSPODINJSTVOM | 1.445.370,00 |
4111 | | Družinski prejemki in starševska nadomestila | 16.300,00 |
4112 | | Transferi za zagotavljanje socialne varnosti | 10.000,00 |
4119 | | Drugi transferi posameznikom | 1.419.070,00 |
412 | | TRANSFERI NEPROFITNIM ORGANIZACIJAM IN USTANOVAM | 414.824,00 |
4120 | | Tekoči transferi nepridobitnim organizacijam in ustanovam | 414.824,00 |
413 | | DRUGI TEKOČI DOMAČI TRANSFERI | 1.819.219,00 |
4130 | | Tekoči transferi občinam | 100,00 |
4131 | | Tekoči transferi v sklade socialnega zavarovanja | 40.000,00 |
4132 | | Tekoči transferi v javne sklade | 20,00 |
4133 | | Tekoči transferi v javne zavode | 1.758.700,00 |
4135 | | Tekoča plačila drugim izvajalcem javnih služb, ki niso posredni proračunski uporabniki | 20.399,00 |
414 | | TEKOČI TRANSFERI V TUJINO | 0,00 |
42 | | INVESTICIJSKI ODHODKI (420) | 7.075.512,06 |
420 | | NAKUP IN GRADNJA OSNOVNIH SREDSTEV | 7.075.512,06 |
4200 | | Nakup zgradb in prostorov | 87.639,29 |
4201 | | Nakup prevoznih sredstev | 10.000,00 |
4202 | | Nakup opreme | 99.936,77 |
4203 | | Nakup drugih osnovnih sredstev | 20.000,00 |
4204 | | Novogradnje, rekonstrukcije in adaptacije | 3.871.523,65 |
4205 | | Investicijsko vzdrževanje in obnove | 1.627.258,44 |
4206 | | Nakup zemljišč in naravnih bogastev | 840.000,00 |
4208 | | Študije o izvedljivosti projektov, projektna dokumentacija, nadzor in investicijski inženiring | 519.153,91 |
43 | | INVESTICIJSKI TRANSFERI (431+432) | 155.600,00 |
431 | | INVESTICIJSKI TRANSFERI PRAVNIM IN FIZ. OSEBAM | 131.100,00 |
4310 | | Investicijski transferi nepridobitnim organizacijam in ustanovam | 131.100,00 |
432 | | INVESTICIJSKI TRANSFERI PRORAČUNSKIM UPORABNIKOM | 24.500,00 |
4323 | | Investicijski transferi javnim zavodom | 24.500,00 |
| III. | PRORAČUNSKI PRESEŽEK (PRIMANJKLJAJ) (I.–II.) | –1.417.105,30 |
B. | | RAČUN FINANČNIH TERJATEV IN NALOŽB | |
75 | IV. | PREJETA VRAČILA DANIH POSOJIL IN PRODAJA KAPITALSKIH DELEŽEV (750+751+752) | 200,00 |
750 | | PREJETA VRAČILA DANIH POSOJIL | 200,00 |
7500 | | Prejeta vračila danih posojil od posameznikov in zasebnikov | 200,00 |
751 | | PRODAJA KAPITALSKIH DELEŽEV | 0,00 |
752 | | KUPNINE IZ NASLOVA PRIVATIZACIJE | 0,00 |
44 | V. | DANA POSOJILA IN POVEČANJE KAPITALSKIH DELEŽEV (440+441) | 0,00 |
440 | | DANA POSOJILA | 0,00 |
441 | | POVEČANJE KAPITALSKIH DELEŽEV IN FINANČNIH NALOŽB | 0,00 |
| VI. | PREJETA MINUS DANA POSOJILA IN SPREMEMBE KAPITALSKIH DELEŽEV (IV.–V.) | 200,00 |
C. | | RAČUN FINANCIRANJA | |
50 | VII. | ZADOLŽEVANJE (500) | 0,00 |
500 | | DOMAČE ZADOLŽEVANJE | 0,00 |
55 | VIII. | ODPLAČILA DOLGA (550) | 315.444,02 |
550 | | ODPLAČILA DOMAČEGA DOLGA | 315.444,02 |
5501 | | Odplačila kreditov poslovnim bankam | 296.000,00 |
5503 | | Odplačila kreditov drugim domačim kreditodajalcem | 19.444,02 |
| IX. | POVEČANJE (ZMANJŠANJE) SREDSTEV NA RAČUNIH (III.+VI.+X.) = (I.+IV.+VII.) – (II.+V.+VIII.) | –1.732.349,32 |
| X. | NETO ZADOLŽEVANJE (VII.–VIII.) | –315.444,02 |
| XI. | NETO FINANCIRANJE (VI.+X.-IX.) | 1.417.105,30 |
| | STANJE SREDSTEV NA RAČUNIH OB KONCU PRETEKLEGA LETA (31. 12. 2020) | 1.732.349,32 |
| | – OD TEGA PRESEŽEK FINANČNE IZRAVNAVE IZ PRETEKLEGA LETA | |
(posebni del proračuna in načrt razvojnih programov)
(1) Posebni del proračuna sestavljajo finančni načrti neposrednih uporabnikov, ki so razdeljeni na področja proračunske porabe, glavne programe in podprograme, predpisane s programsko klasifikacijo izdatkov občinskih proračunov. Podprogram je razdeljen na proračunske postavke, te pa na podskupine kontov in konte, določene s predpisanim kontnim načrtom.
(2) Načrt razvojnih programov predstavlja investicije in druge razvojne projekte ter državne pomoči v občini v štiriletnem obdobju oziroma do zaključka posameznega projekta.
(3) Posebni del proračuna do ravni proračunskih postavk in štirimestnih kontov ter načrt razvojnih programov sta prilogi k temu odloku in se objavita na spletni strani Občine Bled.
III. POSTOPKI IZVRŠEVANJA PRORAČUNA
Proračun se izvršuje na ravni proračunske postavke – konta.
(namenski prihodki in odhodki proračuna)
(1) Poleg prihodkov, določenih v prvem stavku prvega odstavka 43. člena in v 80. členu Zakona o javnih financah, so namenski tudi naslednji prihodki:
1. prihodki krajevnih skupnosti, ki se namenijo za financiranje izdatkov krajevnih skupnosti, predvidenih v finančnem načrtu;
2. turistična taksa, ki se nameni za spodbujanje razvoja turizma;
3. požarna taksa, ki se nameni za zagotavljanje protipožarne varnosti;
4. komunalni prispevek, ki se nameni za gradnjo komunalne infrastrukture, vključno iz naslova pogodb o sovlaganju v komunalno infrastrukturo.
5. namenska sredstva so tudi druga sredstva, ki jih občina prejme namensko za financiranje določenih nalog.
(2) V primeru, da so namenska sredstva vplačana v nižjem obsegu kot je izkazano v proračunu, neposredni uporabnik prevzema in plačuje obveznosti samo do višine dejansko vplačanih oziroma razpoložljivih prejemkov.
(3) V primeru, da so namenski prihodki vplačani v proračun v večjem obsegu kot so načrtovani v sprejetem proračunu občine, neposredni uporabnik prevzema in plačuje obveznosti samo v višini načrtovanih pravic porabe v sprejetem proračunu.
(4) Pravice porabe na proračunski postavki, ki niso porabljene v tekočem letu, se prenesejo v naslednje leto za isti namen.
(prerazporejanje pravic porabe)
(1) Osnova za prerazporejanje pravic porabe je zadnji sprejeti proračun, spremembe proračuna ali rebalans proračuna.
(2) Prerazporeditve v finančnih načrtih neposrednih uporabnikov se izvajajo na ravni proračunske postavke – konto.
(3) O prerazporeditvah pravic porabe v finančnem načrtu neposrednih uporabnikov na predlog pristojnega organa občinske uprave za občinski svet, nadzorni odbor, župana, občinsko upravo, Medobčinski inšpektorat in redarstvo občin Bled, Bohinj in Železniki odloča župan brez omejitev.
(4) O prerazporeditvah pravic porabe v finančnem načrtu krajevne skupnosti odloča predsednik sveta brez omejitev.
(5) Na podlagi sklepa župana lahko finančna služba znotraj posamezne proračunske postavke:
– prerazporeja sredstva med podkonti v okviru iste proračunske postavke in odpira nove konte zaradi pravilnega knjiženja.
– razporeja sredstva iz splošne proračunske rezervacije (za nepredvidene namene);
– prerazporeja sredstva, povezane z organizacijskimi spremembami proračunskih uporabnikov.
(6) Prerazporejanje sredstev med bilanco prihodkov in odhodkov, računom finančnih terjatev in naložb ter računom financiranja ni dovoljeno, razen v primeru, da so izpolnjeni pogoji 39. člena ZJF.
(7) Župan s polletnim poročilom in z zaključnim računom za predhodno leto poroča občinskemu svetu o veljavnem proračunu za leto 2020 in njegovi realizaciji.
Če se po sprejemu proračuna spremeni ali sprejme nov predpis, na osnovi katerega nastanejo nove obveznosti za občinski proračun, je župan dolžan določiti na odhodkovni strani novo proračunsko postavko, za katero se sredstva zagotovijo v okviru večjih prihodkov ali s prerazporeditvijo sredstev. Župan vključi nove obveznosti s sklepom tako, da se odpre nova proračunska postavka in opredeli višini sredstev za nov namen.
(prevzemanje obveznosti v breme proračunov prihodnjih let)
(1) Za posamezen investicijski projekt za katerega je potrjena investicijska dokumentacija in se financira preko več let, je možno razpisati javno naročilo za celotno vrednost projekta in prevzeti obveznosti do višine sredstev določenih v načrtu razvojnih programov.
(2) Za posamezni investicijski projekt se lahko prevzemajo obveznosti, ki bodo zahtevale plačilo v naslednjem letu, če je že odprta proračunska postavka v proračunu tekočega leta in so sredstva predvidena v načrtu razvojnih programov. Skupaj prevzete obveznosti, ki bodo zahtevale plačilo v naslednjih letih, iz naslova investicijskih odhodkov in investicijskih transferov, ne smejo presegati 70 % sredstev skupine 42 in 43 v bilanci sprejetega proračuna.
(3) Neposredni uporabnik lahko prevzema obveznosti, ki bodo zapadle v plačilo v prihodnjih letih iz naslova tekočih odhodkov (izdatkov za blago in storitve) in tekočih transferov, če je že odrta proračunska postavka v proračunu tekočega leta.
(4) Skupni obseg prevzetih obveznosti neposrednega uporabnika, ki bodo zapadle v plačilo v prihodnjih letih za tekoče odhodke (za blago in storitve) in za tekoče transfere, ne sme presegati 25 % sredstev skupine kontov 40 in 41 v bilanci sprejetega proračuna. Omejitve se ne nanašajo na:
– prevzemanje obveznosti z najemnimi pogodbami, razen če na podlagi teh pogodb lastninska pravica preide oziroma lahko preide iz najemodajalca na najemnika,
– in prevzemanje obveznosti za dobavo elektrike, telefona, vode, komunalnih storitev in drugih storitev, ki so nujna za operativno delovanje neposrednih uporabnikov,
– prevzemanje obveznosti za pogodbe, ki se sofinancirajo iz namenskih sredstev Evropske unije, sredstev državnega proračuna ali sredstev drugih donatorjev ter pripadajočih postavk udeležbe Občine Bled.
(5) Prevzete obveznosti po prejšnjih odstavkih tega člena, ki bodo zahtevale plačilo v prihodnjih letih, se prioritetno vključujejo v proračun leta na katero se nanaša.
(spreminjanje načrta razvojnih programov)
(1) Župan lahko spreminja vrednost projektov v načrtu razvojnih programov. Projekte, katerih vrednost se spremeni za več kot 20 % mora predhodno potrditi občinski svet.
(2) Župan lahko spreminja vrednost projektov v načrtu razvojnih programov za več kot 20 % brez predhodne potrditve občinskega sveta v primeru arheoloških raziskav.
(3) Župan lahko spreminja naziv projektov, ki so uvrščeni v načrtu razvojnih programov ali naziv proračunskih postavk, v kolikor je to potrebno zaradi črpanja namenskih sredstev sofinanciranja projektov.
(4) Projekti, za katere se zaradi prenosa plačil v tekoče leto, zaključek financiranja prestavi iz predhodnega v tekoče leto, se uvrstijo v načrt razvojnih programov po uveljavitvi proračuna.
(5) Novi projekti se uvrstijo v načrt razvojnih programov na podlagi odločitve občinskega sveta.
(1) Proračunski sklad občine je proračunska rezerva (največ do 1,5 % prejemkov proračuna), oblikovana po ZJF, (za odpravljanje posledic po naravnih nesrečah) v višini 50.000,00 EUR za leto 2021.
(2) Na predlog za finance pristojnega uslužbenca občinske uprave odloča o uporabi sredstev proračunske rezerve za namene iz drugega odstavka 49. člena ZJF župan brez omejitev in o tem obvesti občinski svet.
(splošna proračunska rezervacija)
(1) V proračunu se do višine določene v posebnem delu, zagotovijo sredstva splošne proračunske rezervacije, ki je namenjena financiranju nepredvidenih odhodkov, ki jih ob sprejemu proračuna ni bilo mogoče predvideti ali zanje ni bilo mogoče predvideti zadostnih sredstev.
(2) Sredstva proračunske rezervacije ne smejo presegati 2,0 % prihodkov iz bilance prihodkov in odhodkov.
(3) O uporabi sredstev splošne proračunske rezervacije odloča na predlog za finance pristojnega uslužbenca občinske uprave s sklepom o razporeditvi sredstev župan.
(4) Znesek splošne proračunske rezervacije za leto 2021 je določen v višini 100.000,00 EUR.
IV. POSEBNOSTI RAZPOLAGANJA S STVARNIM IN FINANČNIM PREMOŽENJEM OBČINE
Župan lahko odpiše oziroma delno odpiše plačilo dolga do višine 1.000,00 € v posamičnem primeru, če bi bili stroški postopka izterjave v nesorazmerju z višino terjatve ali če se zaradi nevnovčljivosti premoženja dolžnika ugotovi, da terjatve ni mogoče izterjati.
Župan lahko odpiše plačilo dolga ne glede na vrednost v primeru:
– da je dolg že zastaral;
– da ni več pravnih možnosti za izterjavo zaradi prenehanja pravne osebe v stečajnem ali drugem postopku;
– da je bil v postopku osebnega stečaja izdan sklep o odpustu obveznosti;
– da je zapuščina ostala brez dedičev;
– da terjatev ni bila pravočasno prijavljena v stečajnem postopku.
(posebna pooblastila župana)
(1) Župan lahko s sklepom izda soglasje za povečanje cene storitev pomoči na domu, ko izvajalec socialno varstvenih storitev vloži vlogo za soglasje k ceni v skladu s Pravilnikom za oblikovanje cen socialnovarstvenih storitev.
(2) Župan s sklepom izda soglasje za spremembo cene programa Vrtca Bled, ko vrtec vloži predlog za spremembo cene programov, ki se spremenijo z rastjo cen življenjskih stroškov in z višino izhodiščne plače, določene s kolektivno pogodbo za dejavnost vzgoje in izobraževanja.
(3) Župan s sklepom potrjuje investicijsko dokumentacijo za namene in v obsegu, določenimi v Načrtu razvojnih programov, pri čemer lahko sredstva odstopajo za največ 20 %. Župan mora v primeru odstopanj o tem obvestiti občinski svet, popravljen predlog pa vključiti v prvo naslednje sprejemanje proračuna občine ali njegovih sprememb.
(nakup stvarnega premoženja)
(1) Načrt ravnanja z nepremičnim premoženjem občine sprejme občinski svet na predlog župana, razen v primeru iz drugega odstavka tega člena.
(2) Načrt ravnanja z nepremičnim premoženjem občine pod 10.000,00 € in načrt ravnanja s premičnim premoženjem občine, v katerega se uvrsti posamično premično premoženje nad vrednostjo 10.000,00 €, sprejme župan. Načrt ravnanja z nepremičnim in premičnim premoženjem se lahko v skladu s prejšnjim dvema odstavkoma med letom spreminjata in dopolnjujeta.
(3) V primeru spremenjenih prostorskih potreb, ki jih ni bilo mogoče določiti ob pripravi načrta ravnanja z nepremičnim premoženjem ali ob nepredvidenih okoliščinah na trgu, ki narekujejo hiter odziv, se lahko sklepajo pravni posli, ki niso predvideni v veljavnem načrtu ravnanja z nepremičnim premoženjem.
(4) Skupna vrednost poslov iz prejšnjega odstavka tega člena lahko znaša največ 20 % skupne vrednosti načrta pridobivanja nepremičnega premoženja in načrta razpolaganja z nepremičnim premoženjem.
V. OBSEG ZADOLŽEVANJA IN POROŠTEV OBČINE TER JAVNEGA SEKTORJA NA RAVNI OBČINE
(obseg zadolževanja občine in izdanih poroštev občine)
Zadolževanje in izdajanje poroštev občin ureja Zakon o javnih financah (85. in 86. člen) in Zakon o financiranju občin-1 (10.a. do 10.f. člen).
Za kritje presežka odhodkov nad prihodki v bilanci prihodkov in odhodkov, presežka izdatkov nad prejemki v računu finančnih terjatev in naložb ter odplačila dolgov v računu financiranja se občina za proračun leta 2021 lahko zadolži v obsegu in po pogojih, ki jih določa zakon.
Občina se lahko likvidnostno zadolži največ do višine 5 % vseh izdatkov zadnjega sprejetega proračuna, če zaradi neenakomernega pritekanja prejemkov izvrševanja proračuna ne more uravnovesiti. Likvidnostni dolg mora biti poravnan najkasneje do 31. 12. 2021. O zadolžitvi odloča župan.
Občina lahko izdaja poroštva za obveznosti iz naslova zadolževanja posrednih proračunskih uporabnikov in javnih podjetij, katerih ustanoviteljica je, v obsegu in po pogojih, ki jih določa zakon.
(obseg zadolževanja in izdanih poroštev posrednih uporabnikov občinskega proračuna in javnih podjetij katerih ustanoviteljica je občina ter pravnih oseb, v katerih ima občina neposredno ali posredno prevladujoč vpliv na upravljanje)
Zadolževanje in izdajanje poroštev javnega sektorja na ravni občine ureja Zakon o javnih financah (88. člen) in Zakon o financiranju občin-1 (10.g. člen).
Posredni uporabniki občinskega proračuna (javni zavodi, javni skladi in agencije) in javna podjetja katerih ustanoviteljica je občina ter druge pravne osebe, v katerih ima občina neposredno ali posredno prevladujoč vpliv na upravljanje se lahko v letu 2020 zadolžijo s soglasjem občine in pod pogoji, ki jih določi občinski svet in, če imajo te osebe zagotovljena sredstva za servisiranje dolga in neproračunskih virov. Soglasje o zadolžitvi izda občinski svet. Izdana soglasja se ne štejejo v največji možni obseg zadolževanja občine.
Posredni uporabniki občinskega proračuna (javni zavodi, javni skladi in agencije) in javna podjetja katerih ustanoviteljica je občina ter druge pravne osebe, v katerih ima občina neposredno ali posredno prevladujoč vpliv na upravljanje lahko v letu 2021 izdajajo poroštva s soglasjem občine in pod pogoji, ki jih določi občinski svet in, če imajo te osebe zagotovljena sredstva za servisiranje dolga in neproračunskih virov. Soglasje o izdaji poroštva izda občinski svet. Izdana soglasja se ne štejejo v največji možni obseg zadolževanja občine.
VI. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
V primeru potrebe po začasnem financiranju občine v letu 2022 se smiselno uporabljajo določila tega odloka in sklep o določitvi začasnega financiranja.
Ta odlok začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije, uporablja pa se od 1. 1. 2021 dalje.
Št. 034-8/2020-2
Bled, dne 8. decembra 2020
PRILOGA:
Posebni del proračuna in Načrt razvojnih programov ter ostale priloge so objavljene na spletni strani Občine Bled: http://www.e-bled.si/