Na podlagi 29. člena Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 94/07 – uradno prečiščeno besedilo, 76/08, 79/09, 51/10, 40/12 – ZUJF, 14/15 – ZUUJFO, 11/18 – ZSPDSLS-1, 30/18, 61/20 – ZIUZEOP-A in 80/20 – ZIUOOPE), 29. člena Zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 11/11 – uradno prečiščeno besedilo, 14/13 – popr., 101/13, 55/15 – ZFisP in 96/15 – ZIPRS1617 in 13/18) in 16. člena Statuta Občine Šmarje pri Jelšah (Uradni list RS, št. 57/17 in 54/19) je Občinski svet Občine Šmarje pri Jelšah na 13. redni seji dne 17. 12. 2020 sprejel
o proračunu Občine Šmarje pri Jelšah za leto 2021
1. člen
S tem odlokom se za Občino Šmarje pri Jelšah za leto 2021 določajo višina proračuna, postopki izvrševanja proračuna ter obseg zadolževanja in poroštev občine in javnega sektorja na ravni občine (v nadaljnjem besedilu proračun).
2. VIŠINA SPLOŠNEGA DELA IN STRUKTURA POSEBNEGA DELA PRORAČUNA
2. člen
(sestava proračuna in višina splošnega dela proračuna)
V splošnem delu proračuna so prikazani prejemki in izdatki po ekonomski klasifikaciji do ravni kontov.
Splošni del proračuna se na ravni podskupin kontov določa v naslednjih zneskih:
A. BILANCA PRIHODKOV IN ODHODKOV |
Skupina/Podskupina kontov/Konto | Proračun leta 2021 v € |
I. SKUPAJ PRIHODKI (70+71+72+73+74+78) | 12.097.635 |
| TEKOČI PRIHODKI (70+71) | 9.171.682 |
70 | DAVČNI PRIHODKI | 8.285.847 |
700 | Davki na dohodek in dobiček | 7.533.467 |
703 | Davki na premoženje | 542.450 |
704 | Domači davki na blago in storitve | 209.930 |
706 | Drugi davki | – |
71 | NEDAVČNI PRIHODKI | 885.835 |
710 | Udeležba na dobičku in dohodki od premoženja | 624.835 |
711 | Takse in pristojbine | 7.500 |
712 | Globe in druge denarne kazni | 22.000 |
713 | Prihodki od prodaje blaga in storitev | 1.500 |
714 | Drugi nedavčni prihodki | 230.000 |
72 | KAPITALSKI PRIHODKI | 801.757 |
720 | Prihodki od prodaje osnovnih sredstev | 479.757 |
721 | Prihodki od prodaje zalog | – |
722 | Prihodki od prodaje zemljišč in neopredmetenih sredstev | 322.000 |
73 | PREJETE DONACIJE | – |
730 | Prejete donacije iz domačih virov | – |
731 | Prejete donacije iz tujine | – |
74 | TRANSFERNI PRIHODKI | 2.055.961 |
740 | Transferni prihodki iz drugih javnofinančnih institucij | 1.885.961 |
741 | Prejeta sredstva iz državnega proračuna iz sredstev proračuna Evropske unije | 170.000 |
78 | PREJETA SREDSTVA IZ EVROPSKE UNIJE | 68.235 |
782 | Prejeta sredstva iz drugih evropskih institucij | 68.235 |
II. SKUPAJ ODHODKI (40+41+42+43) | 13.474.871 |
40 | TEKOČI ODHODKI | 2.801.482 |
400 | Plače in drugi izdatki zaposlenim | 788.475 |
401 | Prispevki delodajalcev za socialno varnost | 136.357 |
402 | Izdatki za blago in storitve | 1.684.000 |
403 | Plačila domačih obresti | 29.650 |
409 | Rezerve | 163.000 |
41 | TEKOČI TRANSFERI | 3.957.042 |
410 | Subvencije | 94.000 |
411 | Transferi posameznikom in gospodinjstvom | 2.502.340 |
412 | Transferi nepridobitnim organizacijam in ustanovam | 271.522 |
413 | Drugi tekoči domači transferi | 1.089.180 |
414 | Tekoči transferi v tujino | |
42 | INVESTICIJSKI ODHODKI | 6.317.669 |
420 | Nakup in gradnja osnovnih sredstev | 6.317.669 |
43 | INVESTICIJSKI TRANSFERI | 398.678 |
431 | Investicijski transferi pravnim in fizičnim osebam, ki niso proračunski uporabniki | 303.500 |
432 | Investicijski transferi proračunskim uporabnikom | 95.178 |
III. PRORAČUNSKI PRESEŽEK (I.-II.) (PRORAČUNSKI PRIMANJKLJAJ) | –1.377.236 |
B. RAČUN FINANČNIH TERJATEV IN NALOŽB |
IV. PREJETA VRAČILA DANIH POSOJIL IN PRODAJA KAPITALSKIH DELEŽEV (750+751+752) | 5.000 |
75 | PREJETA VRAČILA DANIH POSOJIL IN PRODAJA KAPITALSKIH DELEŽEV | 5.000 |
750 | Prejeta vračila danih posojil | |
751 | Prodaja kapitalskih deležev | |
752 | Kupnine iz naslova privatizacije | 5.000 |
V. DANA POSOJILA IN POVEČANJE KAPITALSKIH DELEŽEV (440+441+442) | |
44 | DANA POSOJILA IN POVEČANJE KAPITALSKIH DELEŽEV | |
440 | Dana posojila | |
441 | Povečanje kapitalskih deležev in finančnih naložb | |
442 | Poraba sredstev kupnin iz naslova privatizacije | |
443 | Povečanje namenskega premoženja v javnih skladih in drugih osebah javnega prava, ki imajo premoženje v svoji lasti | |
VI. PREJETA MINUS DANA POSOJILA IN SPREMEMBE KAPITALSKIH DELEŽEV (IV.-V.) | 5.000 |
C. RAČUN FINANCIRANJA |
VII. ZADOLŽEVANJE (500) | 990.760 |
50 | ZADOLŽEVANJE | 990.760 |
500 | Domače zadolževanje | 990.760 |
VIII. ODPLAČILA DOLGA (550) | 604.011 |
55 | ODPLAČILA DOLGA | 604.011 |
550 | Odplačila domačega dolga | 604.011 |
IX. POVEČANJE (ZMANJŠANJE) SREDSTEV NA RAČUNIH (I.+IV.+VII.-II.-V.-VIII.) | –985.487 |
X. NETO ZADOLŽEVANJE (VII.–VIII.) | 386.749 |
XI. NETO FINANCIRANJE (VI.+VII.-VIII.-IX.) | 1.377.236 |
| STANJE SREDSTEV NA RAČUNIH NA DAN 31. 12. PRETEKLEGA LETA | 1.000.000 |
9009 | Splošni sklad za drugo | 1.000.000 |
Posebni del proračuna sestavljajo finančni načrti neposrednih uporabnikov, ki so razdeljeni na naslednje programske dele: področja proračunske porabe, glavne programe in podprograme, predpisane s programsko klasifikacijo izdatkov občinskih proračunov. Podprogram je razdeljen na proračunske postavke, te pa na podskupine kontov in konte, določene s predpisanim kontnim načrtom.
Posebni del proračuna do ravni proračunskih postavk – kontov in načrt razvojnih programov sta prilogi k temu odloku in se objavita na oglasni deski in spletni strani Občine Šmarje pri Jelšah.
3. POSTOPKI IZVRŠEVANJA PRORAČUNA
3. člen
V tekočem letu se izvršuje proračun tekočega leta.
Proračun se izvršuje skladno z določbami zakona, ki ureja javne finance, in podzakonskimi predpisi, izdanimi na njegovi podlagi, in tega odloka.
Proračun se izvršuje na ravni proračunske postavke – konta.
Veljavni načrt razvojnih programov tekočega leta mora biti za tekoče leto usklajen z veljavnim proračunom.
(namenski prihodki in odhodki proračuna)
Namenski prihodki proračuna so poleg prihodkov, določenih v prvem stavku prvega odstavka 43. člena ZJF in prvem odstavku 80. člena ZJF, tudi naslednji prihodki:
1. prihodki iz naslova požarne takse po 59. členu Zakona o varstvu pred požarom;
2. prihodki ožjih delov občine;
3. prihodki od najemnin za komunalno javno infrastrukturo;
4. komunalni prispevki in doplačila občanov;
5. koncesijska dajatev za trajnostno gospodarjenje z divjadjo;
6. koncesijska dajatev za upravljanje državnih gozdov za posekan in prodan les (za gradnjo in vzdrževanje lokalne cestne infrastrukture);
7. prihodki iz naslova pristojbine za vzdrževanje gozdnih cest;
8. turistična taksa;
9. prejeta sredstva iz drugih javnofinančnih institucij, prejeta sredstva iz državnega proračuna, iz sredstev proračuna Evropske unije ter prejeta sredstva iz proračuna Evropske unije za sofinanciranje investicij in drugih projektov, ki se uporabijo za namen, določen v pogodbi;
10. in ostali namenski prihodki po zakonu.
Namenska sredstva, ki niso bila porabljena v preteklem letu, se prenesejo v proračun za tekoče leto.
(prerazporejanje pravic porabe)
Osnova za prerazporejanje pravic porabe je zadnji sprejeti proračun, spremembe proračuna ali rebalans proračuna.
Župan lahko v skladu z Zakonom o javnih financah in tem odlokom prerazporedi pravice porabe v posebnem delu proračuna med posameznimi področji proračunske porabe, pri čemer skupno povečanje ali zmanjšanje posameznega področja porabe ni omejeno. O prerazporeditvah pravic porabe med različnimi PU in različnimi področji proračunske porabe odloča župan na predlog neposrednega uporabnika, kjer je treba sredstva povečati, ob soglasju neposrednega uporabnika, kjer se sredstva znižujejo.
Za krajevne skupnosti o tem odloča svet ali predsednik sveta krajevne skupnosti, če je tako določeno v statutu.
Med izvrševanjem proračuna se lahko s sklepom župana odpre nov konto oziroma poveča obseg sredstev na kontu za izdatke ali se odpre nova proračunska postavka, če pri načrtovanju proračuna ni bilo mogoče predvideti prejemnika proračunskih sredstev ali način izvedbe posamezne naloge oziroma projekta. Nov konto se odpre v okviru že odprte proračunske postavke ali pa se odpre nova proračunska postavka, če se sredstva na tej postavki lahko zagotovijo s prerazporeditvijo sredstev.
Proračunski uporabnik lahko samostojno razporeja proračunska sredstva znotraj svojega finančnega načrta med konti v okviru iste proračunske postavke.
Župan s poročilom o izvrševanju proračuna za I. polletje in konec leta z zaključnim računom poroča občinskemu svetu o veljavnem proračunu za leto 2021 in njegovi realizaciji.
(največji dovoljeni obseg prevzetih obveznosti v breme proračunov prihodnjih let)
Neposredni uporabnik Občina Šmarje pri Jelšah lahko v tekočem letu za projekte (investicijske odhodke in investicijske transfere), ki so vključeni v veljavni načrt razvojnih programov, odda javno naročilo za celotno vrednost projekta, če so zanj načrtovane pravice porabe na proračunskih postavkah v sprejetem proračunu.
Skupni obseg prevzetih obveznosti neposrednega uporabnika za investicijske odhodke in investicijske transfere (podskupini kontov 420 in 430), ki bodo zapadle v plačilo v prihodnjih letih na podskupinah kontov znotraj podprogramov, ne sme presegati 60 % pravic porabe v sprejetem finančnem načrtu neposrednega uporabnika, od tega:
1. v letu 2022 40 % navedenih pravic porabe in
2. v ostalih prihodnjih letih 20 % navedenih pravic porabe.
Omejitve iz prvega in drugega odstavka tega člena ne veljajo za prevzemanje obveznosti z najemnimi pogodbami, razen če na podlagi teh pogodb lastninska pravica preide oziroma lahko preide iz najemodajalca na najemnika, in prevzemanje obveznosti za pogodbe za dobavo elektrike, telefona, vode, komunalnih storitev in drugih storitev, potrebnih za operativno delovanje neposrednih uporabnikov, ter prevzemanje obveznosti za pogodbe, ki se financirajo iz namenskih sredstev EU, namenskih sredstev finančnih mehanizmov in sredstev drugih donatorjev ter pripadajočih postavk slovenske udeležbe.
Prevzete obveznosti iz drugega in tretjega odstavka tega člena se načrtujejo v proračunu in načrtu razvojnih programov.
(spremljanje in spreminjanje NRP)
Neposredni uporabnik vodi evidenco projektov iz veljavnega načrta razvojnih programov.
Spremembe veljavnega načrta razvojnih programov so uvrstitev projektov v načrt razvojnih programov in druge spremembe projektov.
Neposredni uporabnik mora v 30 dneh po uveljavitvi proračuna uskladiti načrt razvojnih programov z veljavnim proračunom. Neusklajenost med veljavnim proračunom in veljavnim načrtom razvojnih programov je dopustna le v delih, kjer se projekti financirajo z namenskimi prejemki.
Župan lahko spreminja vrednost projektov v načrtu razvojnih programov do 20 % izhodiščne vrednosti (oziroma v primeru ožjih delov občin predsednik sveta, če je tako določeno v statutu). Uvrstitev novih projektov v veljavni načrt razvojnih programov in spremembe vrednosti projektov, višje od 20 % izhodiščne vrednosti, mora potrditi občinski svet.
Ne glede na določila v prejšnjem odstavku lahko župan spreminja vrednost posameznega projekta do višine 5.000 evrov ne glede na izhodiščno vrednost projekta. V načrt razvojnih programov lahko župan uvrsti tudi nove projekte z izhodiščno vrednostjo do 10.000 evrov, in sicer na predlog proračunskega uporabnika, če ta zagotovi sredstva v proračunu s prerazporeditvami pravic.
Župan lahko na predlog neposrednega uporabnika spremeni načrt razvojnih programov za projekte, ki so sofinancirani iz državnega proračuna oziroma evropskih sredstev, ne glede na določilo četrtega odstavka tega člena. Sprememba po tem odstavku se izvede v primeru potrebne uskladitve načrta razvojnega programa zaradi črpanja državnih oziroma evropskih sredstev.
Projekte, za katere se zaradi prenosa plačil v tekoče leto zaključek financiranja prestavi iz predhodnega v tekoče leto, župan uvrsti v načrt razvojnih programov v po uveljavitvi proračuna s prerazporeditvami brez omejitev.
(splošna proračunska rezervacija)
Med odhodki proračuna je predvidena tudi splošna proračunska rezervacija v višini 40.000 evrov kot nerazporejeni del proračunskih prejemkov za nepredvidene namene, za katere v proračunu niso zagotovljena sredstva, ali za namene, za katere niso zagotovljena sredstva v zadostnem obsegu. Dodeljena sredstva splošne proračunske rezervacije se razporedijo v finančni načrt neposrednega uporabnika.
O porabi sredstev splošne proračunske rezervacije na predlog za finance pristojnega organa občinske uprave odloča župan, o čemer polletno poroča občinskemu svetu.
Sredstva proračunske rezerve se v letu 2021 oblikujejo v višini 123.000 evrov in se uporabljajo za financiranje izdatkov za odpravo posledic naravnih nesreč in drugih nesreč, ki jih povzročajo naravne sile in ekološke nesreče.
O porabi sredstev proračunske rezerve za namene iz drugega odstavka 49. člena ZJF (odprava posledic naravnih nesreč) odloča župan in o tem polletno poroča občinskemu svetu.
4. POSEBNOSTI UPRAVLJANJA IN PRODAJE STVARNEGA IN FINANČNEGA PREMOŽENJA OBČINE
10. člen
Če so izpolnjeni pogoji iz tretjega odstavka 77. člena ZJF, lahko župan v letu 2021 odpiše dolgove, ki jih imajo dolžniki do občine, in sicer največ do skupne višine 2.000 evrov.
Obseg sredstev se v primerih, ko dolg do posameznega dolžnika neposrednega uporabnika ne presega stroška dveh evrov, v poslovnih knjigah razknjiži in se v kvoto iz prvega odstavka tega člena ne všteva.
5. OBSEG ZADOLŽEVANJA IN POROŠTEV OBČINE IN JAVNEGA SEKTORJA
11. člen
(obseg zadolževanja občine in izdanih poroštev občine)
Za kritje presežka odhodkov nad prihodki v bilanci prihodkov in odhodkov, presežka izdatkov nad prejemki v računu finančnih terjatev in naložb ter odplačila dolgov v računu financiranja se občina za proračun leta 2021 lahko zadolži do višine 990.760 evrov.
V primeru neenakomernega pritekanja prejemkov se lahko občina likvidnostno zadolži znotraj proračunskega leta, vendar največ do višine 5 % vseh izdatkov zadnjega sprejetega proračuna.
Občina v letu 2021 poroštev za izpolnitev obveznosti javnih zavodov, javnih skladov in javnih agencij ter javnih podjetij, katerih ustanoviteljica je Občina Šmarje pri Jelšah, ne bo dajala.
(obseg zadolževanja in izdanih poroštev posrednih uporabnikov občinskega proračuna in javnih podjetij, katerih ustanoviteljica je občina, ter pravnih oseb, v katerih ima občina neposredno ali posredno prevladujoč vpliv na upravljanje)
Posredni uporabniki občinskega proračuna, javna podjetja, katerih ustanoviteljica je občina, in druge pravne osebe, v katerih ima občina neposredno ali posredno prevladujoč vpliv, se lahko zadolžujejo le s soglasjem občine in če imajo zagotovljena sredstva iz neproračunskih virov. Izdana soglasja se ne štejejo v največji obseg možnega zadolževanja občine.
Posredni uporabniki občinskega proračuna, javna podjetja, katerih ustanoviteljica je občina ter druge pravne osebe, v katerih ima občina neposredno ali posredno prevladujoč vpliv, se lahko v letu 2021 zadolžijo do skupne višine 60.000 evrov.
Soglasje izda občinski svet.
Posredni uporabniki občinskega proračuna, javna podjetja, katerih ustanoviteljica je občina, in druge pravne osebe, v katerih ima občina neposredno ali posredno prevladujoč vpliv, v letu 2021 ne bodo izdajali poroštev.
(obseg zadolževanja občine za upravljanje z dolgom občinskega proračuna)
Za potrebe upravljanja občinskega dolga se občina v letu 2021 ne bo zadolževala.
6. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
14. člen
V obdobju začasnega financiranja Občine Šmarje pri Jelšah v letu 2022, če bo začasno financiranje potrebno, se uporabljata ta odlok in sklep župana o določitvi začasnega financiranja.
Ta odlok začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 0321-0007/2020-8
Šmarje pri Jelšah, dne 17. decembra 2020