Na podlagi četrte alineje drugega odstavka 29. člena Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 94/07 – uradno prečiščeno besedilo, 76/08, 79/09, 51/10, 40/12 – ZUJF, 14/15 – ZUUJFO, 11/18 – ZSPDSLS-1 in 30/18, 61/20 – ZIUZEOP-A in 80/20 – ZIUOOPE), določil Zakona o financiranju občin (Uradni list RS, št. 123/06, 57/08, 36/11, 14/15 – ZUUJFO, 71/17 in 21/18 – popr.); 28., 29. in 30. člena Zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 11/11 – uradno prečiščeno besedilo, 14/13 – popr., 101/13, 55/15 – ZFisP in 96/15 – ZIPRS1819 in 13/18); ob upoštevanju Zakona o izvrševanju proračunov Republike Slovenije za leti 2020 in 2021 (Uradni list RS, št. 75/19, 61/20 – ZDLGPE in 133/20) in 14. člena Statuta Občine Dobrepolje (Uradni list RS, št. 107/20) (UPB2) je Občinski svet Občine Dobrepolje na 13. redni seji dne 17. 12. 2020 sprejel
o proračunu Občine Dobrepolje za leto 2021
S tem odlokom se za Občino Dobrepolje za leto 2021 določajo struktura in višina proračuna, postopki izvrševanja ter obseg zadolževanja in poroštev občine in javnega sektorja na ravni občine (v nadaljnjem besedilu: proračun).
2. VIŠINA SPLOŠNEGA DELA PRORAČUNA IN STRUKTURA POSEBNEGA DELA PRORAČUNA
(sestava proračuna in višina splošnega dela proračuna)
V splošnem delu proračuna so prikazani prejemki in izdatki po ekonomski klasifikaciji do ravni kontov.
Splošni del proračuna se na ravni podskupin kontov določa v naslednjih zneskih:
Skupina/Podskupina kontov | v EUR Proračun 2021 |
A. BILANCA PRIHODKOV IN ODHODKOV |
| I. SKUPAJ PRIHODKI (70+71+72+73+74) | 4.752.418 |
| TEKOČI PRIHODKI (70+71) | 3.714.663 |
70 | DAVČNI PRIHODKI | 3.159.040 |
700 | Davki na dohodek in dobiček | 2.810.300 |
703 | Davki na premoženje | 260.740 |
704 | Domači davki na blago in storitve | 88.000 |
706 | Drugi davki | 0 |
71 | NEDAVČNI PRIHODKI | 555.623 |
710 | Udeležba na dobičku in dohodki od premoženja | 387.621 |
711 | Takse in pristojbine | 3.000 |
712 | Globe in denarne kazni | 26.100 |
713 | Prihodki od prodaje blaga in storitev | 29.148 |
714 | Drugi nedavčni prihodki | 109.754 |
72 | KAPITALSKI PRIHODKI | 185.141 |
720 | Prihodki od prodaje osnovnih sredstev | 145.030 |
721 | Prihodki od prodaje zalog | 0 |
722 | Prihodki od prodaje zemljišč in nematerialnega premoženja | 40.111 |
73 | PREJETE DONACIJE | 100 |
730 | Prejete donacije iz domačih virov | 100 |
74 | TRANSFERNI PRIHODKI | 852.514 |
740 | Transferni prihodki iz drugih javnofinančnih institucij | 632.514 |
741 | Prejeta sredstva iz državnega proračuna iz sredstev proračuna Evropske unije | 220.000 |
78 | PREJETA SREDSTVA IZ EVROPSKE UNIJE IN IZ DRUGIH DRŽAV | 0 |
786 | Ostala prejeta sredstva iz proračuna Evropske unije | 0 |
787 | Prejeta sredstva od drugih evropskih institucij | 0 |
| II. SKUPAJ ODHODKI (40+41+42+43) | 5.416.390 |
40 | TEKOČI ODHODKI | 1.380.041 |
400 | Plače in drugi izdatki zaposlenim | 319.685 |
401 | Prispevki delodajalcev za socialno varnost | 52.930 |
402 | Izdatki za blago in storitve | 906.226 |
403 | Plačila domačih obresti | 27.000 |
409 | Rezerve | 74.200 |
41 | TEKOČI TRANSFERI | 1.781.953 |
410 | Subvencije | 120.500 |
411 | Transferi posameznikom in gospodinjstvom | 1.050.330 |
412 | Transferi neprofitnim organizacijam in ustanovam | 120.110 |
413 | Drugi tekoči domači transferi | 491.013 |
42 | INVESTICIJSKI ODHODKI | 2.110.565 |
420 | Nakup in gradnja osnovnih sredstev | 2.110.565 |
43 | INVESTICIJSKI TRANSFERI | 143.830 |
431 | Investicijski transferi pravnim in fiz. osebam, ki niso pror. uporabniki | 139.400 |
432 | Investicijski transferi proračunskim uporabnikom | 4.430 |
| III. PRORAČUNSKI PRESEŽEK ali PRIMANJKLJAJ (I.-II.) | –663.972 |
B. RAČUN FINANČNIH TERJATEV IN NALOŽB |
| IV. PREJETA VRAČILA DANIH POS. IN PRODAJA KAPITAL. DELEŽEV | 0 |
75 | PREJETA VRAČILA DANIH POS. IN PRODAJA KAPITALSKIH DELEŽEV | 0 |
750 | Prejeta vračila danih posojil – od posameznikov | 0 |
751 | Prodaja kapitalskih deležev | 0 |
752 | Kupnine iz naslova privatizacije | 0 |
| V. DANA POSOJILA IN POVEČANJE KAPITALSKIH DELEŽEV | 0 |
44 | DANA POSOJILA IN POVEČANJE KAPITALSKIH DELEŽEV | 0 |
440 | Dana posojila | 0 |
441 | Povečanje kapitalskih deležev in naložb | 0 |
442 | Poraba sredstev kupnin iz naslova privatizacije | 0 |
| VI. PREJETA MINUS DANA POSO. IN SPREMEM. KAPITAL. DELEŽ. (IV.-V.) | 0 |
C. RAČUN FINANCIRANJA |
| VII. ZADOLŽEVANJE | 723.672 |
50 | ZADOLŽEVANJE | 723.672 |
500 | Domače zadolževanje | 723.672 |
| VIII. ODPLAČILA DOLGA | 264.200 |
55 | ODPLAČILA DOLGA | 264.200 |
550 | Odplačila domačega dolga | 264.200 |
| IX. SPREMEMBA STANJA SREDSTEV NA RAČUNIH (I.+IV.+VII.-II.-V.-VIII.) | –204.500 |
| X. NETO ZADOLŽEVANJE (VII.-VIII) | 459.472 |
| XI. NETO FINANCIRANJE (VI.+VII.-VIII.-IX.=-III) | 663.972 |
| XII. PRENOS SREDSTEV NA RAČUNIH | 204.500 |
Posebni del proračuna sestavlja finančni načrt neposrednega uporabnika, ki je razdeljen na naslednje programske dele: področja proračunske porabe, glavne programe in podprograme, predpisano s programsko klasifikacijo izdatkov občinskih proračunov. Program je razdeljen na proračunske postavke, te pa na podskupine kontov in konte, določene s predpisanim kontnim načrtom.
Posebni del proračuna do ravni proračunskih postavk – kontov in načrt razvojnih programov sta prilogi k temu odloku in se objavita na spletni strani Občine Dobrepolje.
Načrt razvojnih programov sestavljajo projekti.
3. POSTOPKI IZVRŠEVANJA PRORAČUNA
V tekočem letu se izvršuje proračun tekočega leta.
Proračun se izvršuje skladno z določbami zakona, ki ureja javne finance in podzakonskimi predpisi, izdanimi na njegovi podlagi, in tega odloka.
Proračun se izvršuje na ravni proračunske postavke – konta.
Veljavni načrt razvojnih programov tekočega leta mora biti za tekoče leto usklajen z veljavnim proračunom.
(namenski prihodki in odhodki proračuna)
Poleg prejemkov iz 43. člena ZJF so namenski prejemki tudi:
– okoljska dajatev za onesnaževanje okolja zaradi odvajanja odpadnih voda, ki se uporabi za določene investicije s področja odvajanja odpadnih voda,
– okoljska dajatev za onesnaževanje okolja zaradi odlaganja odpadkov, ki se uporabi za določene investicije s področja odlaganja odpadkov,
– prihodki požarne takse po 59. členu Zakona o varstvu pred požarom,
– prihodki od podeljenih koncesij na podlagi Zakona o divjadi in lovstvu (ZDLov-1), pristojbina za vzdrževanje gozdnih cest,
– donacije,
– prihodki iz naslova turistične takse po 20. členu Zakona o spodbujanju razvoja turizma,
– koncesijske dajatve od oger na srečo po 74. členu Zakona o igrah na srečo nameni za ureditev prebivalcem prijaznejšega okolja.
Neporabljeni namenski prejemki se prenesejo v proračun tekočega leta, razen prihodkov iz naslova lastne dejavnosti neposrednih proračunskih uporabnikov.
(prerazporejanje pravic porabe)
Osnova za prerazporejanje pravic porabe je zadnji sprejeti proračun, spremembe proračuna ali rebalans proračuna za leto izvrševanja.
Razporejanje sredstev med bilanco prihodkov in odhodkov, računom finančnih terjatev in naložb in računom financiranja ni dovoljeno.
Če se v teku izvrševanja proračuna ugotovi, da so potrebna dodatna dela ali storitve, ki jih ob sprejemanju proračuna ni bilo mogoče predvideti, so pa nujna za izvrševanje predpisov ali za izvršitev storitev, se dodatni odhodki poravnajo s sredstvi drugih postavk posameznega področja proračuna.
Neposredni uporabnik lahko v svojem finančnem načrtu samostojno in brez omejitev prerazporeja pravice porabe v okviru istega podprograma.
Neposredni uporabnik lahko v svojem finančnem načrtu prerazporeja pravice porabe med podprogrami v okviru glavnega programa, pri čemer skupno povečanje ali zmanjšanje posameznega podprograma ne sme presegati 15 odstotkov podprograma tega neposrednega uporabnika, in med glavnimi programi, pri čemer skupno povečanje ali zmanjšanje posameznega glavnega programa ne sme presegati 10 odstotkov glavnega programa tega neposrednega uporabnika v sprejetem proračunu.
Župan odloča tudi o odprtju novega štirimestnega konta v okviru proračunske postavke, če je to potrebno za izvedbo pravilne knjigovodske evidence. Šestmestne podkonte pa določa računovodska služba glede na vsebino poslovnega dogodka in predpisanega kontnega načrta.
Prerazporeditev pravice porabe iz petega odstavka tega člena in odprtje novega konta iz šestega odstavka tega člena, župan odobri s pisnim sklepom iz katerega je razvidno, na kateri proračunski postavki in kontu se pravica porabe povečuje in na katerih se zmanjšuje, tako da ostane proračun uravnotežen, oziroma na kateri proračunski postavki se odpira nov konto.
Župan dvakrat letno poroča občinskemu svetu o izvedenih prerazporeditvah. Prvič poroča v okviru poročila o izvrševanju proračuna za prvo polletje, drugič pa v okviru zaključnega računa, ko občinskemu svetu poroča o sprejetem proračunu, veljavnem proračunu in njegovi realizaciji.
Med letom prispela proračunska sredstva za določen namen, se lahko porabijo za namen, za katerega so bila prejeta.
(največji dovoljeni obseg prevzetih obveznosti v breme proračunov prihodnjih let)
Neposredni uporabnik lahko v tekočem letu za projekte, ki so vključeni v veljavni načrt razvojnih programov, odda javno naročilo za celotno vrednost projekta, če so zanj načrtovane pravice porabe na proračunskih postavkah v sprejetem proračunu.
Skupni obseg prevzetih obveznosti neposrednega uporabnika, ki bodo zapadle v plačilo v prihodnjih letih za investicijske odhodke in investicijske transfere ne sme presegati 60 % pravic porabe v sprejetem finančnem načrtu neposrednega uporabnika, od tega:
– v letu 2022 do višine 40 % navedenih pravic porabe,
– v ostalih prihodnjih letih pa 10 % navedenih pravic porabe.
Omejitve iz drugega in tretjega odstavka tega člena ne veljajo za prevzemanje obveznosti z najemnimi in zakupnimi pogodbami, razen če na podlagi teh pogodb lastninska pravica preide oziroma lahko preide iz najemodajalca na prejemnika in za prevzemanje obveznosti za dobavo elektrike, telefona, vode, ogrevanja, komunalnih storitev in drugih storitev, potrebnih za operativno delovanje neposrednih proračunskih uporabnikov ter prevzemanje obveznosti za pogodbe, ki se financirajo iz namenskih sredstev EU, namenskih sredstev finančnih mehanizmov in sredstev drugih donatorjev ter pripadajočih postavk slovenske udeležbe.
Prevzete obveznosti se načrtujejo v finančnem načrtu neposrednega uporabnika in načrtu razvojnih programov.
(spreminjanje načrta razvojnih programov)
Neposredni uporabnik vodi evidenco projektov iz veljavnega načrta razvojnih programov.
Spremembe veljavnega načrta razvojnih programov so uvrstitev projektov v načrt razvojnih programov in druge spremembe projektov.
Neposredni uporabnik mora v 30 dneh po uveljavitvi proračuna uskladiti načrt razvojnih programov z veljavnim proračunom. Neusklajenost med veljavnim proračunom in veljavnim načrtom razvojnih programov je dopustna le v delih, kjer se projekti financirajo z namenskimi prejemki.
Po preteku roka iz prejšnjega odstavka o spremembi vrednosti veljavnih projektov do 20 % izhodiščne vrednosti odloča župan. Občinski svet odloča o uvrstitvi projektov v veljavni načrt razvojnih programov in o spremembi vrednosti projektov nad 20 % izhodiščne vrednosti projektov.
Projekte, za katere se zaradi prenosa plačil v tekoče leto, zaključek financiranja prestavi iz predhodnega v tekoče leto, neposredni uporabnik uvrsti v načrt razvojnih programov v 30 dneh po uveljavitvi proračuna.
Neposredni uporabnik usklajuje spremembe proračunskih virov v veljavnem načrtu razvojnih programov za prihodnja leta znotraj podprograma sprejetega načrta razvojnih programov za posamezno leto.
Proračunski sklad je proračunska rezerva, oblikovana po ZJF.
Proračunska rezerva se oblikuje v višini 4.200 EUR.
O uporabi sredstev proračunske rezerve občine za namene iz drugega odstavka 49. člena Zakona o javnih financah do višine 4.200 EUR za posamezen namen, odloča župan in o uporabi sredstev obvesti občinski svet.
(splošna proračunska rezervacija)
V proračunu se del predvidenih proračunskih prejemkov vnaprej ne razporedi, ampak zadrži kot splošna proračunska rezervacija, ki se v proračunu posebej izkazuje, v skladu z 42. členom Zakona o javnih financah.
Sredstva splošne proračunske rezervacije se dodeljujejo:
– za naloge, ki so neodložljive in za katere v proračunu niso zagotovljena sredstva in ki po svoji vsebini sodijo v javno porabo na ravni občine in
– za naloge, za katere se med letom izkaže, da v proračunu zanje niso bila zagotovljena sredstva v zadostnem obsegu, ki jih pri pripravi proračuna ni bilo mogoče načrtovati.
Porabljena sredstva splošne proračunske rezervacije se razporedijo pri uporabnikih na postavko, na katero se nanašajo, če takšne postavke ni, pa se zanje odpre nova postavka.
O uporabi sredstev splošne proračunske rezervacije občinskega proračuna odloča župan.
(dolžnosti in pravice uporabnikov)
Uporabniki sredstev občinskega proračuna (v nadaljnjem besedilu: uporabniki) so dolžni uporabljati sredstva občinskega proračuna le za namene, ki so opredeljeni v posebnem delu občinskega proračuna, ki je sestavni del tega odloka.
Uporabniki ne smejo prevzemati na račun občinskega proračuna obveznosti, ki bi presegle z občinskim proračunom določena sredstva za posamezne namene.
Uporabniki so dolžni občinski upravi predložiti finančne načrte za naslednje proračunsko obdobje do 30. septembra tekočega leta in poročilo o porabi proračunskih sredstev za preteklo leto do 1. marca.
Sredstva za opravljanje nalog na posameznih področjih dejavnosti se zagotavljajo v skladu s predpisi, ki urejajo posamezno področje.
Poraba sredstev za opravljanje nalog na posameznih področjih se dogovori s pogodbo v pisni obliki. Sredstva za posamezno nalogo se izplačajo na podlagi obračuna za izvršeno nalogo, izstavljenega računa, zahtevka oziroma sklepa župana.
Proračunski uporabniki morajo za nabavo opreme, investicijska in vzdrževalna dela, druge storitve in subvencije skleniti pogodbo z izvajalcem oziroma uporabnikom storitve v skladu z zakonom, ki ureja javna naročila.
Vsak izdatek iz proračuna mora imeti za podlago verodostojno knjigovodsko listino s katero se izkazuje obveznost za izplačilo. Pred izplačilom iz proračuna morajo vsako izplačilo preveriti in pisno potrditi delavci občinske uprave – skrbniki proračunskih postavk, ki so zadolženi za posamezna področja izvrševanja proračuna. Skrbnike proračunskih postavk s sklepom določi župan.
4. POSEBNOSTI UPRAVLJANJA IN PRODAJE STVARNEGA IN FINANČNEGA PREMOŽENJA OBČINE
Če so izpolnjeni pogoji iz tretjega odstavka 77. člena ZJF, lahko župan v letu 2021 odpiše dolgove, ki jih imajo dolžniki do občine, in sicer največ do skupne višine 100 EUR.
5. OBSEG ZADOLŽEVANJA IN POROŠTEV OBČINE IN JAVNEGA SEKTORJA
(obseg zadolževanja občine)
Za kritje presežka odhodkov nad prihodki v bilanci prihodkov in odhodkov, presežka izdatkov nad prejemki v računu finančnih terjatev in naložb ter odplačila dolgov v računu financiranja se občina za proračun leta 2021 zadolži do višine 650.000 EUR.
(obseg zadolževanja javnih zavodov in javnih podjetij ter izdanih poroštev občine)
Obseg poroštev občine za izpolnitev obveznosti javnih zavodov in javnih podjetij, katerih ustanoviteljica je Občina Dobrepolje, v letu 2021 ne sme preseči skupne višine glavnic do največ 10 % realiziranih prihodkov v letu 2020. O dajanju soglasij k zadolževanju javnih podjetij in javnih zavodov odloča župan.
Izdana poroštva se štejejo v obseg možnega zadolževanja občine.
6. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
(začasno financiranje v letu 2021)
V primeru začasnega financiranja Občine Dobrepolje v letu 2021, če bo začasno financiranje potrebno, se uporablja ta odlok in sklep o določitvi začasnega financiranja.
(objava in uveljavitev odloka)
Ta odlok začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 410-0024/2020
Videm, dne 17. decembra 2020