Na podlagi 29. člena Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 94/07 – UPB, 76/08, 79/09, 51/10, 40/12 – ZUJF, 14/15 – ZUUJFO, 76/16 – Odl. US, 11/18 – ZSPDSLS-1 in 30/18), 29. člena Zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 11/11 – UPB4, 14/13 – popr., 101/13 in 55/15 – ZFisP, 96/15 – ZIPRS1617 in 13/18) in 18. člena Statuta Občine Sevnica (Uradni list RS, št. 46/15 – UPB, 17/17 in 44/18) je Občinski svet Občine Sevnica na 20. seji dne 23. 12. 2020 sprejel
o proračunu Občine Sevnica za leto 2021
S tem odlokom se za Občino Sevnica za leto 2021 določajo proračun, postopki izvrševanja proračuna ter obseg zadolževanja in poroštev občine in javnega sektorja na ravni občine (v nadaljnjem besedilu: proračun).
II. VIŠINA SPLOŠNEGA DELA PRORAČUNA IN STRUKTURA POSEBNEGA DELA PRORAČUNA
(sestava proračuna in višina splošnega dela proračuna)
V splošnem delu proračuna so prikazani prejemki in izdatki po ekonomski klasifikaciji do ravni podkontov.
Splošni del proračuna se na ravni podskupin kontov določa v naslednjih zneskih:
A. | BILANCA PRIHODKOV IN ODHODKOV | (v evrih) |
| skupina/podskupine kontov | proračun leta 2021 |
I. | SKUPAJ PRIHODKI (70+71+72+73+74) | 20.040.827 |
| TEKOČI PRIHODKI (70+71) | 16.854.191 |
70 | DAVČNI PRIHODKI | 14.377.812 |
| 700 Davki na dohodek in dobiček | 13.080.005 |
| 703 Davki na premoženje | 968.005 |
| 704 Domači davki na blago in storitve | 329.302 |
| 706 Drugi davki in prispevki | 500 |
71 | NEDAVČNI PRIHODKI | 2.476.381 |
| 710 Udeležba na dobičku in dohodki od premoženja | 1.694.003 |
| 711 Takse in pristojbine | 9.000 |
| 712 Globe in druge denarne kazni | 17.400 |
| 713 Prihodki od prodaje blaga in storitev | 96.738 |
| 714 Drugi nedavčni prihodki | 659.240 |
72 | KAPITALSKI PRIHODKI | 345.000 |
| 720 Prihodki od prodaje osnovnih sredstev | 15.000 |
| 722 Prihodki od prodaje zemljišč in neopredmetenih dolgoročnih sredstev | 330.000 |
74 | TRANSFERNI PRIHODKI | 2.841.634 |
| 740 Transferni prihodki iz drugih javnofinančnih Institucij | 1.173.956 |
| 741 Prejeta sredstva iz državnega proračuna iz sredstev proračuna Evropske unije | 1.667.678 |
II. | SKUPAJ ODHODKI (40+41+42+43) | 20.544.254 |
40 | TEKOČI ODHODKI | 5.185.625 |
| 400 Plače in drugi izdatki zaposlenim | 1.013.654 |
| 401 Prispevki delodajalcev za socialno varnost | 160.011 |
| 402 Izdatki za blago in storitve | 3.586.960 |
| 403 Plačila domačih obresti | 35.000 |
| 409 Rezerve | 390.000 |
41 | TEKOČI TRANSFERI | 8.191.852 |
| 410 Subvencije | 515.457 |
| 411 Transferi posameznikom in gospodinjstvom | 4.631.230 |
| 412 Transferi neprofitnim organizacijam in ustanovam | 454.053 |
| 413 Drugi tekoči domači transferi | 2.591.112 |
42 | INVESTICIJSKI ODHODKI | 6.596.964 |
| 420 Nakup in gradnja osnovnih sredstev | 6.596.964 |
43 | INVESTICIJSKI TRANSFERI | 569.813 |
| 431 Investicijski transferi pravnim in fizičnim osebam, ki niso proračunski uporabniki | 100.000 |
| 432 Investicijski transferi proračunskim upor. | 469.813 |
III. | PRORAČUNSKI PRESEŽEK OZIROMA PRIMANJKLJAJ (I.-II.) | –503.427 |
B. | RAČUN FINANČNIH TERJATEV IN NALOŽB | |
IV. | PREJETA VRAČILA DANIH POSOJIL TER VRAČILA KAPITALSKIH DELEŽEV (750+751+752) | 0 |
75 | PREJETA VRAČILA DANIH POSOJIL | 0 |
| 750 Prejeta vračila danih posojil | 0 |
| 751 Prodaja kapitalskih deležev | 0 |
| 752 Kupnine iz naslova privatizacije | 0 |
V. | DANA POSOJILA IN POVEČANJE KAPITALSKIH DELEŽEV (440+441+442) | 0 |
44. | DANA POSOJILA IN POVEČANJE KAPITALSKIH DELEŽEV | 0 |
| 440 Dana posojila | 0 |
| 441 Povečanje kapitalskih deležev in naložb | 0 |
| 442 Poraba sredstev kupnin iz naslova privatizacije | 0 |
VI. | PREJETA MINUS DANA POSOJILA IN SPREMEMBE KAPITALSKIH DELEŽEV (IV.-V.) | 0 |
C. | RAČUN FINANCIRANJA | |
VII. | ZADOLŽEVANJE (500) | 370.727 |
50 | ZADOLŽEVANJE | 370.727 |
| 500 Domače zadolževanje | 370.727 |
VIII. | ODPLAČILA DOLGA (550) | 667.300 |
55 | ODPLAČILA DOLGA | 667.300 |
| 550 Odplačila domačega dolga | 667.300 |
IX. | SPREMEMBA STANJA SREDSTEV NA RAČUNU (I.+IV.+VII.-II.-V.-VIII.) | –800.000 |
X. | NETO ZADOLŽEVANJE (VII.-VIII.) | –296.572 |
XI. | NETO FINANCIRANJE (VI.+VII.-VIII.-IX.) | 503.427 |
XII. | STANJE SREDSTEV NA RAČUNIH 31. 12. PRET. LETA | 800.000 |
Posebni del proračuna sestavljajo finančni načrti neposrednih uporabnikov, ki so razdeljeni na naslednje programske dele: področja proračunske porabe, glavne programe in podprograme, predpisane s programsko klasifikacijo izdatkov občinskih proračunov. Podprogram je razdeljen na proračunske postavke, te pa na podskupine kontov in konte, določene s predpisanim kontnim načrtom.
Posebni del proračuna do ravni proračunskih postavk – podkontov in načrt razvojnih programov, ki ga sestavljajo projekti, sta prilogi k temu odloku in se objavita na spletni strani Občine Sevnica: www.obcina-sevnica.si.
III. POSTOPKI IZVRŠEVANJA PRORAČUNA
V tekočem letu se izvršuje proračun tekočega leta.
Proračun se izvršuje skladno z določbami zakona, ki ureja javne finance in podzakonskimi predpisi, izdanimi na njegovi podlagi, in na podlagi tega odloka.
Proračun se izvršuje na ravni proračunske postavke – podkonta.
Veljavni načrt razvojnih programov tekočega leta mora biti za tekoče leto usklajen z veljavnim proračunom.
(namenski prihodki proračuna)
Namenski prihodki proračuna so poleg prihodkov, določenih v prvem stavku prvega odstavka 43. člena ZJF, tudi naslednji prihodki:
1. prihodki požarne takse po 59. členu Zakona o varstvu pred požarom (Uradni list RS, št. 3/07 – UPB1, 9/11, 83/12 in 61/17 – GZ),
2. lastni prihodki krajevnih skupnosti, ki se porabijo za financiranje izdatkov krajevnih skupnosti, predvidenih v finančnem načrtu krajevne skupnosti,
3. koncesijska dajatev za trajnostno gospodarjenje z divjadjo in
4. nadomestilo in dajatev zaradi omejene rabe prostora in zaradi načrtovanja intervencijskih ukrepov na območju jedrskega objekta.
(predlagatelji finančnih načrtov)
Predlagatelji finančnih načrtov neposrednega uporabnika so:
– kabinet in oddelki občinske uprave ter
– krajevne skupnosti.
(dodatno pridobljena namenska sredstva)
Če se med letom v proračunu zagotovijo namenska sredstva, ki v prvotnem proračunu niso bila predvidena, se sredstva razporedijo na postavko, za katero so bila smiselno pridobljena ali pa se na predlog predlagatelja finančnega načrta odpre nova postavka.
Obveznosti v breme sredstev iz prvega odstavka tega člena, se lahko prevzemajo le, če so sredstva že nakazana v proračun, ali pa je izdan sklep ali odločba pristojnega organa in podpisana pogodba o dodelitvi sredstev.
(prerazporejanje pravic porabe)
Osnova za prerazporejanje pravic porabe je zadnji proračun, spremembe proračuna ali rebalans proračuna za leto izvrševanja.
Župan odloča o prerazporeditvah proračunskih sredstev med posameznimi proračunskimi postavkami in podkonti.
O prerazporeditvah pravic porabe med posameznimi proračunskimi postavkami v finančnem načrtu krajevne skupnosti odloča predsednik sveta krajevne skupnosti.
Župan s poročilom o izvrševanju proračuna v mesecu juliju in konec leta z zaključnim računom poroča občinskemu svetu o veljavnem proračunu za leto 2021 in njegovi realizaciji.
(največji dovoljeni obseg prevzetih obveznosti v breme proračunov prihodnjih let)
Neposredni uporabnik lahko v tekočem letu za projekte, ki so vključeni v veljavni načrt razvojnih programov, odda naročilo za celotno vrednost projekta, če so zanj načrtovane pravice porabe na proračunskih postavkah v sprejetem proračunu.
Skupni obseg prevzetih obveznosti neposrednega uporabnika, ki bodo zapadle v plačilo v prihodnjih letih za investicijske odhodke in investicijske transfere, ne sme presegati 70 % pravic porabe v sprejetem finančnem načrtu neposrednega uporabnika, od tega:
1. v letu 2022 50 % navedenih pravic porabe in
2. v ostalih prihodnjih letih 20 % navedenih pravic porabe.
Skupni obseg prevzetih obveznosti neposrednega uporabnika, ki bodo zapadle v plačilo v prihodnjih letih za blago in storitve in za tekoče transfere, ne sme presegati 25 % pravic porabe v sprejetem finančnem načrtu neposrednega uporabnika.
Omejitve iz prvega in drugega odstavka tega člena ne veljajo za prevzemanje obveznosti z najemnimi pogodbami, razen če na podlagi teh pogodb lastninska pravica preide oziroma lahko preide iz najemodajalca na najemnika in za prevzemanje obveznosti za dobavo elektrike, telefona, vode, komunalnih storitev in drugih storitev, potrebnih za operativno delovanje neposrednih uporabnikov ter prevzemanje obveznosti za pogodbe, ki se financirajo iz namenskih sredstev EU, namenskih sredstev finančnih mehanizmov in sredstev drugih donatorjev.
Prevzete obveznosti iz drugega in tretjega odstavka tega člena se načrtujejo v finančnem načrtu neposrednega uporabnika in načrtu razvojnih programov.
9. člen
(spremljanje in spreminjanje načrta razvojnih programov)
Neposredni uporabnik vodi evidenco projektov iz veljavnega načrta razvojnih programov.
Spremembe veljavnega načrta razvojnih programov so uvrstitev projektov v načrt razvojnih programov in druge spremembe projektov.
Neposredni uporabnik mora v 30 dneh po uveljavitvi proračuna uskladiti načrt razvojnih programov z veljavnim proračunom. Neusklajenost med veljavnim proračunom in veljavnim načrtom razvojnih programov je dopustna le v delih, kjer se projekti financirajo z namenskimi prejemki.
Po preteku roka iz prejšnjega odstavka o spremembi vrednosti veljavnih projektov do 20 % izhodiščne vrednosti odloča župan, za projekte iz finančnih načrtov krajevnih skupnosti pa predsednik sveta krajevne skupnosti.
Občinski svet odloča o uvrstitvi projektov v veljavni načrt razvojnih programov in o spremembi vrednosti projektov nad 20 % izhodiščne vrednosti projektov.
Projekti, za katere se zaradi prenosa plačil v tekoče leto zaključek financiranja prestavi iz predhodnega v tekoče leto, se uvrstijo v načrt razvojnih programov v 30 dneh po uveljavitvi proračuna.
Proračunski sklad je račun proračunske rezerve, oblikovan po ZJF.
Proračunska rezerva se v letu 2021 oblikuje v višini 240.000 evrov.
O porabi sredstev proračunske rezerve za namene iz drugega odstavka 49. člena ZJF do višine oblikovanih sredstev odloča župan in o tem s pisnimi poročili obvešča občinski svet.
4. POSEBNOSTI UPRAVLJANJA IN PRODAJE STVARNEGA IN FINANČNEGA PREMOŽENJA
Če so izpolnjeni pogoji iz tretjega odstavka 77. člena ZJF, lahko župan v letu 2021 odpiše dolgove, ki jih imajo dolžniki do občine, in sicer največ do skupne višine 10.000 evrov.
Obseg sredstev se v primerih, ko dolg do posameznega dolžnika neposrednega uporabnika ne presega stroška dveh evrov, v poslovnih knjigah razknjiži in se v kvoto iz prvega odstavka tega člena ne všteva.
5. OBSEG ZADOLŽEVANJA IN POROŠTEV OBČINE IN JAVNEGA SEKTORJA
(obseg zadolževanja in izdanih poroštev občine ter posrednih uporabnikov občinskega proračuna in javnih podjetij, katerih ustanoviteljica je občina ter pravnih oseb, v katerih ima Občina Sevnica neposredno ali posredno prevladujoč vpliv na upravljanje)
Občina Sevnica se bo v letu 2021 dolgoročno zadolžila pri Proračunu RS v višini 370.727,58 evrov.
Občina se lahko zadolži kratkoročno v skladu z določili ZJF.
Občina za izpolnitev obveznosti javnih zavodov ter javnih podjetij katerih ustanoviteljica je, v letu 2021 ne bo izdajala poroštev.
Posredni uporabniki občinskega proračuna, javna podjetja, katerih ustanoviteljica je občina ter druge pravne osebe, v katerih ima občina neposredno ali posredno prevladujoč vpliv, se lahko v letu 2021 zadolžijo po sklepu občinskega sveta.
Posredni uporabniki občinskega proračuna, javna podjetja, katerih ustanoviteljica je občina ter druge pravne osebe, v katerih ima občina neposredno ali posredno prevladujoč vpliv, v letu 2021 ne smejo izdajati poroštev.
6. FINANCIRANJE KRAJEVNIH SKUPNOSTI
(splošno o financiranju krajevnih skupnosti)
Obseg sredstev za financiranje krajevnih skupnosti se določi na podlagi veljavnih kriterijev in sklepa župana in za leto 2021 znaša 780.000 EUR.
Sredstva, ki so v proračunu predvidena za financiranje krajevnih skupnosti, se po področjih proračunske porabe razporedijo s finančnimi načrti posameznih krajevnih skupnosti.
(finančni načrti krajevnih skupnosti)
Finančni načrti krajevnih skupnosti so sestavni del proračuna. Krajevne skupnosti so dolžne finančne načrte sestaviti in dostaviti v rokih in na način, ki jih določi župan v pisnih navodilih.
Če krajevna skupnost finančnega načrta ne dostavi ali se le-ta vsebinsko ne ujema z navodili, se zadržijo nakazila iz proračuna.
(način financiranja krajevnih skupnosti)
Sredstva za financiranje se krajevnim skupnostim praviloma nakazujejo kvartalno v skladu s potrjenim finančnim načrtom.
(sklepanje pravnih poslov krajevnih skupnosti)
Ožji deli občine morajo pred sklenitvijo pravnega posla za namene izvedbe investicije ali investicijskega vzdrževanja iz finančnega načrta krajevne skupnosti za leto 2020, pridobiti predhodno soglasje župana, sicer so ti pravni posli nični. Predhodno soglasje je pogoj za sklenitev poslov v skupni vrednosti nad 8.000 evrov.
7. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
(začasno financiranje v letu 2021)
V obdobju začasnega financiranja Občine Sevnica v letu 2022, če bo začasno financiranje potrebno, se uporablja ta odlok in sklep o določitvi začasnega financiranja.
Ta odlok začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 4100-0025/2020
Sevnica, dne 24. decembra 2020