Na podlagi 29. in 57. člena Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 94/07 – uradno prečiščeno besedilo, 76/08, 79/09, 51/10 in 40/12 – ZUJF, 14/15 – ZUUJFO, 11/18 – ZSPDSLS-1 in 30/18), 3. člena Zakona o financiranju občin (Uradni list RS, št. 123/06, 57/08, 36/11, 14/15 – ZUUJFO, 71/17 in 21/18 – popr.), 29 člena Zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 11/11 – uradno prečiščeno besedilo, 14/13, 110/11 – ZDIU12, 101/13, 55/15 – ZFisP, 96/15 – ZIPRS1617 in 13/18) in 72. člena Statuta Občine Dolenjske Toplice (Uradni list RS, št. 3/17) je Občinski svet Občine Dolenjske Toplice na 14. redni seji dne 27. 1. 2021 sprejel
o proračunu Občine Dolenjske Toplice za leto 2022
S tem odlokom se za proračun Občine Dolenjske Toplice za leto 2022 (v nadaljnjem besedilu; proračun) določajo višina proračuna, postopki izvrševanja proračuna ter obseg zadolževanja poroštev občine in javnega sektorja na ravni občine.
V splošnem delu proračuna so prikazani prejemki in izdatki po ekonomski klasifikaciji do ravni podkontov.
Splošni del proračuna na ravni podskupin kontov se določa v naslednjih zneskih:
A. BILANCA PRIHODKOV IN ODHODKOV |
I. | SKUPAJ PRIHODKI (70+71+72+73+74) | 4.240.122 |
| TEKOČI PRIHODKI (70+71) | 3.475.503 |
70 | DAVČNI PRIHODKI | 2.977.703 |
| 700 Davki na dohodek in dobiček | 2.543.178 |
| 703 Davki na premoženje | 270.825 |
| 704 Domači davki na blago in storitve | 163.600 |
| 706 Drugi davki | 100 |
71 | NEDAVČNI PRIHODKI | 497.800 |
| 710 Udeležba na dobičku in dohodki od premoženja | 276.200 |
| 711 Takse in pristojbine | 5.000 |
| 712 Globe in druge denarne kazni | 28.600 |
| 713 Prihodki od prodaje blaga in storitev | 26.500 |
| 714 Drugi nedavčni prihodki | 161.500 |
72 | KAPITALSKI PRIHODKI | 205.700 |
| 720 prihodki od prodaje osnovnih sredstev | 200 |
| 721 prihodki od prodaje zalog | 500 |
| 722 Prihodki od prodaje zemljišč in neopredmetenih dolgoročnih sredstev | 205.000 |
73 | PREJETE DONACIJE | 2.500 |
| 730 Prejete donacije iz domačih virov | 2.500 |
74 | TRANSFERNI PRIHODKI | 556.419 |
| 740 Transferni prihodki iz drugih javnofinančnih institucij | 556.419 |
| 741 Prejeta sredstva iz državnega proračuna iz sredstev proračuna Evropske unije in iz drugih držav | 0 |
II. | SKUPAJ ODHODKI (40+41+42+43) | 4.178.128 |
40 | TEKOČI ODHODKI | 1.237.526 |
| 400 Plače in drugi izdatki zaposlenim | 428.023 |
| 401 Prisp.delodajalca za soc.varnost | 64.110 |
| 402 Izdatki za blago in storitve | 711.193 |
| 403 Plačila domačih obresti | 4.200 |
| 409 Rezerve | 30.000 |
41 | TEKOČI TRANSFERI | 1.304.394 |
| 410 Subvencije | 81.425 |
| 411 Transferi posameznikom in gospodinjstvom | 831.750 |
| 412 Transferi neprofitnim org. in ustanovam | 113.435 |
| 413 Drugi tekoči domači transferi | 277.783 |
42 | INVESTICIJSKI ODHODKI | 1.536.008 |
| 420 Nakup in gradnja osnovnih sredstev | 1.536.008 |
43 | INVESTICIJSKI TRANSFERI | 100.200 |
| 431 Investicijski transferi pravnim in fizičnim osebam, ki niso proračunski uporabniki | 50.000 |
| 432 Investicijski transferji proračunskim uporabnikom | 50.200 |
III. | PRORAČUNSKI PRESEŽEK/PRIMANJKLJAJ (I.–II.) | 61.994 |
B. RAČUN FINANČNIH TERJATEV IN NALOŽB |
IV. | PREJETA VRAČILA DANIH POSOJIL IN PRODAJA KAPITALSKIH DELEŽEV (750+751+752) | 0 |
75 | PREJETA VRAČILA DANIH POSOJIL | 0 |
| 750 Prejeta vračila danih posojil | 0 |
V. | DANA POSOJILA IN POVEČANJE KAPITALSKIH DELEŽEV (440+441+442) | 0 |
44 | DANA POSOJILA IN POVEČANJE KAPITALSKIH DELEŽEV | 0 |
| 441 Povečanje kapitalskih deležev in naložb | 0 |
VI. | PREJETA MINUS DANA POSOJILA IN SPREMEMBE KAPITALSKIH DELEŽEV (IV.-V.) | 0 |
C. RAČUN FINANCIRANJA |
VII. | ZADOLŽEVANJE (500) | 42.909 |
50 | ZADOLŽEVANJE | 42.909 |
| 500 Domače zadolževanje | 42.909 |
VIII. | ODPLAČILO DOLGA (550+551) | 116.763 |
55 | ODPLAČILO DOLGA | 116.763 |
| 550 Odplačila domačega dolga | 116.763 |
IX. | SPREMEMBA STANJA SREDSTEV NA RAČUNU (I.+IV.+VII.-II.-V.-VIII.) | –11.860 |
X. | NETO ZADOLŽEVANJE (VII.-VIII.) | –73.854 |
XI. | NETO FINANCIRANJE (VI.+X.–IX.) | –61.994 |
| STANJE SREDSTEV NA RAČUNIH | 13.364 |
Posebni del proračuna sestavljajo finančni načrti neposrednih uporabnikov, ki so razdeljeni na naslednje programske dele: področja proračunske porabe, glavne programe in podprograme, predpisane s programsko klasifikacijo izdatkov občinskih proračunov. Podprogram je razdeljen na proračunske postavke, te pa na podskupine kontov in konte, določene s predpisanim kontnim načrtom.
Posebni del proračuna do ravni proračunskih postavk – podskupin kontov in načrt razvojnih programov sta prilogi k temu odloku in se objavita na spletni strani Občine Dolenjske Toplice.
Načrt razvojnih programov sestavljajo projekti.
3. POSTOPKI IZVRŠEVANJA PRORAČUNA
Proračun se izvršuje na ravni proračunske postavke – podkonta.
Namenski prihodki proračuna so poleg prihodkov določenih v prvem stavku 43. člena ter v prvem in drugem odstavku 80. člena Zakona o javnih financah tudi prihodki od občanov, ki se namenijo za namene, za katere se pobirajo.
Namensko prejeta sredstva, ki v tekočem proračunskem letu niso bila porabljena, se prenesejo v naslednje leto in izkazujejo kot črpanje sredstev na računih za naloge in projekte za katere so opredeljena.
Obveznosti v breme sredstev iz prvega odstavka tega člena, se lahko prevzemajo le, če so sredstva že nakazana v proračun, ali pa je izdan sklep ali odločba pristojnega organa in podpisana pogodba o dodelitvi sredstev.
Če se med letom v proračunu zagotovijo transferni prihodki (prejeta sredstva iz drugih javnofinančnih institucij, prejeta sredstva iz državnega proračuna iz proračuna Evropske unije in iz drugih držav in prejeta sredstva iz Evropske unije in iz drugih držav), ki v prvotnem proračunu niso bila predvidena, se sredstva razporedijo na postavko, za katero so bila smiselno pridobljena ali pa se na predlog predlagatelja finančnega načrta odpre nova postavka.
Osnova za prerazporejanje pravic porabe je zadnji sprejeti proračun, spremembe proračuna ali rebalans proračuna.
O prerazporeditvah pravic porabe v posebnem delu proračuna med posameznimi proračunskimi postavkami in konti, odloča župan, če s tem ni bistveno ogroženo izvajanje nalog, za katera so bila zagotovljena sredstva.
Župan s polletnim poročilom in zaključnim računom poroča občinskemu svetu o veljavnem proračunu za leto 2022 in njegovi realizaciji.
Med izvrševanjem proračuna nove proračunske postavke lahko odpre župan, če pri planiranju proračuna ni bilo tega mogoče predvideti in če je to potrebno za pridobivanje sredstev iz nacionalnih in evropskih razpisov ter zaradi drugih utemeljenih razlogov. Sredstva se zagotovijo iz namenskih prejemkov vezanih na razpise oziroma s prerazporeditvijo sredstev oziroma drugih proračunskih postavk.
Med izvrševanjem proračuna se lahko odpre nov konto, če je to potrebno zaradi pravilne knjigovodske evidence. Nov konto se lahko odpre v okviru obstoječe proračunske postavke in v okviru načrtovanih sredstev na proračunski postavki.
Župan Občine Dolenjske Toplice je pooblaščen, da poveča ali zmanjša določeno postavko v proračunu za 20 % brez soglasja občinskega sveta, oziroma da prerazporedi sredstva iz posameznega področja v drugo področje proračuna do višine 25 % posameznega področja.
Neposredni uporabnik lahko v tekočem letu za projekte, ki so vključeni v veljavni načrt razvojnih programov, odda javno naročilo za celotno vrednost projekta, če so zanj načrtovane pravice porabe na proračunskih postavkah v sprejetem proračunu.
V letu 2022 lahko prevzemajo obveznosti za namene, ki zahtevajo plačilo v prihodnjih letih, če je izvedeno javno naročilo v skladu s prvim odstavkom tega člena in pod naslednjimi pogoji:
– za leto 2022 do višine 60 % obsega pravic porabe, zagotovljenih na postavkah investicijskih odhodkov in investicijskih transferov v finančnem načrtu predlagatelja finančnih načrtov za leto 2021;
– za leto 2023 do višine 40 % obsega pravic porabe, zagotovljenih na postavkah investicijskih odhodkov in investicijskih transferov v finančnem načrtu predlagatelja finančnih načrtov za leto 2021.
Skupni obseg prevzetih obveznosti neposrednega porabnika, ki bodo zapadle v plačilo v prihodnjih letih za blago in storitve in tekoče transfere, ne sme presegati 25 % teh pravic porabe v sprejetem finančnem načrtu neposrednega uporabnika.
Omejitve iz prvega in drugega odstavka tega člena ne veljajo za prevzemanje obveznosti za študije, investicijsko dokumentacijo, idejne zasnove in drugo osnovno dokumentacijo, ki je potrebna za uvrstitev projekta v načrt razvojnih programov. Omejitev iz prvega in drugega odstavka tega člena prav tako ne veljajo za prevzemanje obveznosti z najemnimi pogodbami in zakupnimi pogodbami in prevzemanje obveznosti za dobavo elektrike, telefona, vode, komunalnih storitve in drugih storitev, potrebnih za operativno delovanje predlagateljev finančnih načrtov.
Prevzete obveznosti iz drugega in tretjega odstavka tega člena se načrtujejo v finančnem načrtu neposrednega uporabnika in načrtu razvojnih programov.
Neposredni uporabnik vodi evidenco projektov iz veljavnega načrta razvojnih programov.
Spremembe veljavnega načrta razvojnih programov so uvrstitev projektov v načrt razvojnih programov in druge spremembe projektov.
Novi projekti se uvrstijo v načrt razvojnih programov na podlagi sklepa župana.
Župan lahko neomejeno spreminja vrednost posameznih projektov ali programov iz sprejetega načrta razvojnih programov. O spremembah vrednosti projektov župan dvakrat letno obvešča občinski svet.
Investicijsko dokumentacijo s sklepom potrdi župan občine, in sicer Dokumente identifikacije investicijskih projektov – DIIP ter Novelacije investicijskih programov. Občinski svet s sklepom potrdi Investicijske programe – IP in Predinvesticijske zasnove – PIZ.
Ne glede na predhodne odstavke tega člena, v primeru, ko gre za pridobivanje sredstev iz nacionalnih in evropskih razpisov, nove projekte v veljavni načrt razvojnih programov uvrsti oziroma projekte v veljavnem načrtu razvojnih programov spremeni s sklepom župan.
Župan lahko spreminja vrednost projektov v načrtu razvojnih programov. Projekte, katerih vrednost se spremeni za več kot 20 % mora predhodno potrditi občinski svet.
Projekti, za katere se zaradi prenosa plačil v tekoče leto, zaključek financiranja prestavi iz prehodnega v tekoče leto, se uvrstijo v načrt razvojnih programov po uveljavitvi proračuna.
Za poravnavo obveznosti v breme proračuna se uporabljajo plačilni roki kot so določeni v Zakonu o izvrševanju proračuna Republike Slovenije.
Predčasno plačilo je možno na podlagi odobritve župana in če je dosežen popust, kar mora biti opredeljeno v pogodbi oziroma aneksu k osnovni pogodbi, v katerem se določi predčasno plačilo.
V proračunu se zagotavljajo sredstva za proračunsko rezervo, ki deluje kot proračunski sklad.
Proračunska rezerva se v letu 2022 oblikuje v višini 20.000 EUR.
O uporabi sredstev proračunske rezerve odloča župan, na podlagi 49. člena Zakona o javnih financah in o uporabi sredstev dvakrat letno poroča občinskemu svetu.
4. POSEBNOSTI UPRAVLJANJA IN PRODAJE STVARNEGA IN FINANČNEGA PREMOŽENJA
Če so izpolnjeni pogoji iz tretjega odstavka 77. člena ZJF, lahko župan v letu 2022 odpiše dolgove, ki jih imajo dolžniki do občine, in sicer do skupne višine 500,00 EUR.
5. OBSEG ZADOLŽEVANJA IN POROŠTEV OBČINE IN JAVNEGA SEKTORJA
Občina Dolenjske Toplice se za proračunsko obdobje 2022 zadolži.
Občina Dolenjske Toplice v proračunskem obdobju 2022 ne izdaja poroštev za izpolnjevanje obveznosti javnih zavodov in javnih podjetij, katerih ustanoviteljica je Občina Dolenjske Toplice. Pravne osebe javnega sektorja na ravni občine se ne zadolžujejo in ne izdajajo poroštev
O kratkoročnem likvidnostnem zadolževanju za financiranje javne porabe, vendar le do višine 15 % sprejetega proračuna odloča župan. Znesek mora biti odplačan do konca proračunskega leta.
Posredni uporabnik občinskega proračuna morajo organizirati izvrševanje del in nalog iz svojega delovnega področja v mejah sredstev, odobrenih s proračunom.
Sredstva se med letom dodeljujejo praviloma enakomerno kot mesečne akontacije vendar v odvisnosti in zapadlosti obveznosti ter upoštevanju likvidnostnega položaja proračuna. Sredstva se smejo uporabljati le za namene za katere so odobrene.
Posredni uporabniki občinskega proračuna ne smejo za račun občinskega proračuna prevzemati obveznosti, ki presegajo zneske določene s proračunom.
6. NADZOR NAD IZVRŠEVANJEM PRORAČUNA
Posredni uporabniki občinskega proračuna so dolžni občinski upravi in županu občine kot predstojniku občine, predložiti finančne načrte za naslednje proračunsko leto na način in v rokih, ki jih predpiše župan.
Posredni uporabniki občinskega proračuna so dolžni županu poročati najmanj dvakrat letno o realizaciji nalog, in sicer ob polletju in ob zaključku leta oziroma po potrebi.
Nadzor nad pravilno, racionalno, smotrno in namensko porabo sredstev pridobljenih iz občinskega proračuna pri neposrednih in posrednih uporabnikih ter drugih prejemnikih opravlja pristojni organ občinske uprave in nadzorni odbor.
Neposredni in posredni uporabniki ter drugi prejemniki sredstev občinskega proračuna so dolžni na zahtevo župana, direktorja občinske uprave ali nadzornega odbora predložiti vse zahtevane podatke, listine in drugo dokumentacijo, ki se nanaša na nadzor.
7. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
V obdobju začasnega financiranja Občine Dolenjske Toplice v letu 2022, če bo začasno financiranje potrebno, se uporablja ta odlok in sklep župana o začasnem financiranju.
Ta odlok začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 032-1/2021-4
Dolenjske Toplice, dne 27. januarja 2021