Na podlagi 29. člena Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 94/07 – UPB2, 76/08, 79/09, 51/10, 40/12 – ZUJF, 14/15 – ZUUJFO, 11/18 – ZSPDSLS-1, 30/18, 61/20 – ZIUZEOP-A in 80/20 – ZIUOOPE), 29. člena Zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 11/11 – UPB, 14/13 – popr., 101/13, 55/15 – ZFisP, 96/15 – ZIPRS1617 in 13/18) in 16. člena Statuta Občine Metlika (Uradni list RS, št. 79/16) je Občinski svet Občine Metlika na 15. redni seji dne 28. 1. 2021 sprejel
o proračunu Občine Metlika za leto 2021
S tem odlokom se za Občino Metlika za leto 2021 (v nadaljnjem besedilu: proračun) določajo proračun, postopki izvrševanja proračuna ter obseg zadolževanja in poroštev občine in javnega sektorja na ravni občine (v nadaljnjem besedilu: proračun)
V splošnem delu proračuna so prikazani prejemki in izdatki po ekonomski klasifikaciji do ravni kontov.
Splošni del proračuna na ravni podskupin kontov se določa v naslednjih zneskih:
A. BILANCA PRIHODKOV IN ODHODKOV | v EUR |
Sekcija/Podsekcija/K2/K3/K4 | Proračun 2021 |
I. | SKUPAJ PRIHODKI (70+71+72+73+74+78) | 8.152.868,04 |
| TEKOČI PRIHODKI (70+71) | 6.771.767,09 |
70 | DAVČNI PRIHODKI | 5.811.222,59 |
700 | Davki na dohodek in dobiček | 5.239.426,00 |
| 7000 Dohodnina | 5.236.426,00 |
703 | Davki na premoženje | 451.696,59 |
| 7030 Davki na nepremičnine | 373.346,59 |
| 7031 Davki na premičnine | 350,00 |
| 7032 Davki na dediščine in darila | 23.000,00 |
| 7033 Davki na promet nepremičnin in na finančno premoženje | 55.000,00 |
704 | Domači davki na blago in storitve | 120.100,00 |
| 7044 Davki na posebne storitve | 3.000,00 |
| 7047 Drugi davki na uporabo blaga in storitev | 117.100,00 |
71 | NEDAVČNI PRIHODKI | 960.544,50 |
710 | Udeležba na dobičku in dohodki od premoženja | 857.374,50 |
| 7102 Prihodki od obresti | 200,00 |
| 7103 Prihodki od premoženja | 857.174,50 |
711 | Takse in pristojbine | 12.000,00 |
| 7111 Upravne takse in pristojbine | 12.000,00 |
712 | Globe in druge denarne kazni | 9.670,00 |
| 7120 Globe in druge denarne kazni | 9.670,00 |
714 | Drugi nedavčni prihodki | 81.500,00 |
| 7141 Drugi nedavčni prihodki | 81.500,00 |
72 | KAPITALSKI PRIHODKI | 240.000,00 |
720 | Prihodki od prodaje osnovnih sredstev | 30.000,00 |
| 7200 Prihodki od prodaje zgradb in prostorov | 30.000,00 |
722 | Prihodki od prodaje zemljišč in neopredmetenih sredstev | 210.000,00 |
| 7220 Prihodki od prodaje kmetijskih zemljišč in gozdov | 10.000,00 |
| 7221 Prihodki od prodaje stavbnih zemljišč | 200.000,00 |
73 | PREJETE DONACIJE | 4.000,00 |
730 | Prejete donacije iz domačih virov | 4.000,00 |
| 7300 Prejete donacije in darila od domačih pravnih oseb | 2.000,00 |
| 7301 Prejete donacije in darila od domačih fizičnih oseb | 2.000,00 |
74 | TRANSFERNI PRIHODKI | 1.137.100,95 |
| 740 Transferni prihodki iz drugih javnofinančnih institucij | 833.047,64 |
| 7400 Prejeta sredstva iz državnega proračuna | 833.047,64 |
741 | Prejeta sredstva iz državnega proračuna iz sredstev proračuna Evropske unije | 304.053,31 |
| 7413 Prejeta sredstva iz državnega proračuna iz sredstev proračuna Evropske unije | 301.874,76 |
| 7416 Druga prejeta sredstva iz državnega proračuna iz sredstev proračuna EU | 2.178,55 |
| 7417 Prejeta sredstva iz državnega proračuna iz sredstev drugih evropskih institucij in iz drugih držav | 0,00 |
II. | SKUPAJ ODHODKI (40+41+42+43+45) | 9.542.432,77 |
40 | TEKOČI ODHODKI | 2.410.419,14 |
400 | Plače in drugi izdatki zaposlenim | 548.597,11 |
| 4000 Plače in dodatki | 490.264,57 |
| 4001 Regres za letni dopust | 18.150,00 |
| 4002 Povračila in nadomestila | 27.550,00 |
| 4004 Sredstva za nadurno delo | 10.500,00 |
| 4009 Drugi izdatki zaposlenim | 1.732,54 |
401 | Prispevki delodajalcev za socialno varnost | 87.193,72 |
| 4010 Prispevek za pokojninsko in invalidsko zavarovanje | 43.885,90 |
| 4011 Prispevek za zdravstveno zavarovanje | 35.071,02 |
| 4012 Prispevek za zaposlovanje | 317,80 |
| 4013 Prispevek za starševsko varstvo | 549,00 |
| 4015 Premije kolektivnega dodatnega pokojninskega zavarovanja, na podlagi ZKDPZJU | 7.370,00 |
402 | Izdatki za blago in storitve | 1.731.428,31 |
| 4020 Pisarniški in splošni material in storitve | 207.314,67 |
| 4021 Posebni material in storitve | 70.825,00 |
| 4022 Energija, voda, komunalne storitve in komunikacije | 296.610,00 |
| 4023 Prevozni stroški in storitve | 21.500,00 |
| 4024 Izdatki za službena potovanja | 4.700,00 |
| 4025 Tekoče vzdrževanje | 649.750,00 |
| 4026 Poslovne najemnine in zakupnine | 23.270,00 |
| 4029 Drugi operativni odhodki | 457.458,64 |
403 | Plačila domačih obresti | 12.200,00 |
| 4031 Plačila obresti od kreditov – poslovnim bankam | 12.200,00 |
409 | Rezerve | 31.000,00 |
| 4090 Splošna proračunska rezervacija | 30.000,00 |
| 4091 Proračunska rezerva | 1.000,00 |
41 | TEKOČI TRANSFERI | 3.510.249,73 |
410 | Subvencije | 512.228,00 |
| 4100 Subvencije javnim podjetjem | 233.128,00 |
| 4102 Subvencije privatnim podjetjem in zasebnikom | 279.100,00 |
411 | Transferi posameznikom in gospodinjstvom | 1.845.850,18 |
| 4111 Družinski prejemki in starševska nadomestila | 12.000,00 |
| 4117 Štipendije | 9.600,00 |
| 4119 Drugi transferi posameznikom | 1.824.250,18 |
412 | Transferi nepridobitnim organizacijam in ustanovam | 272.470,40 |
| 4120 Tekoči transferi nepridobitnim organizacijam in ustanovam | 272.470,40 |
413 | Drugi tekoči domači transferi | 879.701,15 |
| 4130 Tekoči transferi občinam | 48.000,00 |
| 4131 Tekoči transferi v sklade socialnega zavarovanja | 15.000,00 |
| 4133 Tekoči transferi v javne zavode | 797.701,15 |
| 4135 Tekoča plačila drugim izvajalcem javnih služb, ki niso posredni proračunski uporabniki | 19.000,00 |
42 | INVESTICIJSKI ODHODKI | 3.184.659,90 |
420 | Nakup in gradnja osnovnih sredstev | 3.184.659,90 |
| 4201 Nakup prevoznih sredstev | 18.000,00 |
| 4202 Nakup opreme | 25.000,00 |
| 4204 Novogradnje, rekonstrukcije in adaptacije | 2.266.797,31 |
| 4205 Investicijsko vzdrževanje in obnove | 154.000,00 |
| 4206 Nakup zemljišč in naravnih bogastev | 347.759,00 |
| 4208 Študije o izvedljivosti projektov, projektna dokumentacija, nadzor in investicijski inženiring | 373.103,59 |
43 | INVESTICIJSKI TRANSFERI | 437.104,00 |
431 | Investicijski transferi pravnim in fizičnim osebam, ki niso proračunski uporabniki | 288.990,00 |
| 4310 Investicijski transferi nepridobitnim organizacijam in ustanovam | 138.000,00 |
| 4311 Investicijski transferi javnim podjetjem in družbam, ki so v lasti države ali občin | 134.990,00 |
| 4314 Investicijski transferi posameznikom in zasebnikom | 16.000,00 |
432 | Investicijski transferi proračunskim uporabnikom | 148.114,00 |
| 4323 Investicijski transferi javnim zavodom | 148.114,00 |
III. | PRORAČUNSKI PRESEŽEK (PRORAČUNSKI PRIMANJKLJAJ) (I.–II.) (Skupaj prihodki minus skupaj odhodki) | –1.389.564,73 |
III/1. | PRIMARNI PRESEŽEK (PRIMANJKLJAJ) (I.–7102)–(II.–403–404) (Skupaj prihodki brez prihodkov od obresti minus skupaj odhodki brez plačil obresti) | –1.377.564,73 |
III/2. | TEKOČI PRESEŽEK (PRIMANJKLJAJ) (70+71)–(40+41) (Tekoči prihodki minus tekoči odhodki in tekoči transferi | 851.098,22 |
B. RAČUN FINANČNIH TERJATEV IN NALOŽB |
IV. | PREJETA VRAČILA DANIH POSOJIL IN PRODAJA KAPITALSKIH DELEŽEV (750+751+752) | 0,00 |
75 | PREJETA VRAČILA DANIH POSOJIL IN PRODAJA KAPITALSKIH DELEŽEV | 0,00 |
750 | Prejeta vračila danih posojil | 0,00 |
| 7500 Prejeta vračila danih posojil od posameznikov in zasebnikov | 0,00 |
VI. | PREJETA MINUS DANA POSOJILA IN SPREMEMBE KAPITALSKIH DELEŽEV (IV.–V.) | 0,00 |
C. RAČUN FINANCIRANJA |
VII. | ZADOLŽEVANJE (500+501) | 970.000,00 |
50 | ZADOLŽEVANJE | 970.000,00 |
500 | Domače zadolževanje | 970.000,00 |
| 5001 Najeti krediti pri poslovnih bankah | 970.000,00 |
| 5001 Najeti krediti pri drugih domačih kreditodajalcih | 0,000 |
VIII. | ODPLAČILA DOLGA (550+551) | 304.989,60 |
55 | ODPLAČILA DOLGA | 304.989,60 |
550 | Odplačila domačega dolga | 304.989,60 |
| 5501 Odplačila kreditov poslovnim bankam | 250.000,00 |
| 5503 Odplačila kreditov drugim domačim kreditodajalcem | 54.989,60 |
IX. | SPREMEMBA STANJA SREDSTEV NA RAČUNU (I.+IV.+VII.-II.-V.-VIII.) | –724.554,33 |
X. | NETO ZADOLŽEVANJE (VII.-VIII.) | 665.010,40 |
XI. | NETO FINANCIRANJE (VI.+X.-IX.) | 1.389.564,73 |
XII. | STANJE SREDSTEV NA RAČUNIH NA DAN 31. 12. PRETEKLEGA LETA | 724.554,33 |
Posebni del proračuna sestavljajo finančni načrti neposrednih uporabnikov, ki so razdeljeni na naslednje programske dele: področja proračunske porabe, glavne programe in podprograme, predpisane s programsko klasifikacijo izdatkov občinskih proračunov. Podprogram je razdeljen na proračunske postavke, te pa na podskupine kontov in konte, določene s predpisanim kontnim načrtom.
Posebni del proračuna do ravni proračunskih postavk – podskupin kontov in načrt razvojnih programov sta prilogi k temu odloku in se objavita na spletni strani Občine Metlika.
Načrt razvojnih programov sestavljajo projekti.
III. POSTOPKI IZVRŠEVANJA PRORAČUNA
V tekočem letu se izvršuje proračun tekočega leta.
Proračun se izvršuje skladno z določbami zakona, ki ureja javne finance in podzakonskimi predpisi, izdanimi na njegovi podlagi in tega odloka.
Proračun se izvršuje na ravni proračunske postavke – konta.
Namenski prihodki proračuna so, poleg prihodkov, določenih v prvem odstavku 43. člena zakona o javnih financah, tudi:
– prihodki požarne takse,
– prihodki iz naslova turistične takse,
– prihodki iz naslova okoljske dajatve za onesnaževanje okolja zaradi odvajanja odpadnih voda,
– prejemki iz državnega proračuna za določene namene,
Osnova za prerazporejanje pravic porabe je zadnji sprejeti proračun, spremembe proračuna ali rebalans proračuna.
O prerazporeditvah pravic porabe v posebnem delu proračuna med glavnimi programi v okviru področja proračunske porabe odloča na predlog neposrednega uporabnika predstojnik neposrednega uporabnika.
Župan je pooblaščen, da v skladu z zakonom o javnih financah in tem odlokom neomejeno prerazporedi pravice porabe v posebnem delu proračuna v okviru istega glavnega programa. Med posameznimi področji v okviru finančnega načrta posameznega proračunskega uporabnika pa župan lahko prerazporedi pravice porabe največ do 15 % znotraj finančnega načrta.
Ne glede na določbo prejšnjega odstavka ni dovoljeno izvajati prerazporeditev iz postavk, kjer so opredeljeni investicijski nameni porabe na postavke, ki opredeljujejo tekoče namene porabe.
O prerazporejenih sredstvih se poda pisno poročilo najmanj dvakrat letno: julija in ob koncu leta, ter se o tem poroča na seji občinskega sveta.
Med izvrševanjem proračuna Občine Metlika se lahko odpre nov konto oziroma poveča obseg sredstev na kontu za izdatke, če pri planiranju proračuna ni bilo mogoče predvideti prejemnika proračunskih sredstev ali način izvedbe projektov. Nov konto se odpre v okviru že odprte proračunske postavke in v okviru sredstev posameznega uporabnika.
Župan s poročilom o izvrševanju proračuna v mesecu juliju in konec leta z zaključnim računom poroča občinskemu svetu o veljavnem proračunu za leto 2021 in njegovi realizaciji.
Neposredni uporabnik lahko v tekočem letu za projekte iz načrta razvojnih programov prične s postopkom prevzemanja obveznosti za celotno vrednost projekta, ki je vključen v načrt razvojnih programov.
Obseg prevzetih obveznosti, ki bodo zapadale v prihodnjih letih za investicijske odhodke bo potekal skladno z dinamiko po načrtu razvojnih programov, za namene za katere je načrtovana pravica porabe na postavki proračuna v tekočem letu.
Skupni obseg prevzetih obveznosti neposrednega uporabnika, ki bodo zapadle v plačilo v prihodnjih letih za blago in storitve in za tekoče transfere, ne sme presegati 25 % pravic porabe v sprejetem finančnem načrtu neposrednega uporabnika.
Spremembe veljavnega načrta razvojnih programov so uvrstitev projektov v načrt razvojnih programov in druge spremembe projektov.
Neposredni uporabnik mora v 30 dneh po uveljavitvi proračuna uskladiti načrt razvojnih programov z veljavnim proračunom. Neusklajenost med veljavnim proračunom in veljavnim načrtom razvojnih programov je dopustna le v delih, kjer se projekti financirajo z namenskimi prejemki.
Proračunska rezerva se v letu 2021 oblikuje v višini 1.000,00 EUR. Sredstva proračunske rezerve se uporabljajo v skladu z drugo točko 49. člena zakona o javnih financah.
O uporabi sredstev proračunske rezerve v posameznem primeru do višine 2.000,00 EUR odloča župan, o uporabi polletno obvešča občinski svet.
O uporabi sredstev nad višino, opredeljeno v drugem odstavku tega člena, odloča občinski svet.
V proračunu občine se za leto 2021 zagotovijo sredstva splošne proračunske rezervacije v višini 30.000,00 EUR.
Sredstva splošne proračunske rezervacije se uporabljajo za nepredvidene namene, za katere v proračunu niso bila zagotovljena sredstva ali za namene, za katere se med letom izkaže, da niso zagotovljena sredstva v zadostnem obsegu, ker jih pri pripravi proračuna ni bilo mogoče načrtovati.
O porabi sredstev splošne proračunske rezervacije odloča župan in o uporabi polletno obvešča občinski svet.
Župan je pooblaščen, da odloča o začasni uporabi tekočih likvidnostnih proračunskih sredstev zaradi ohranitve njihove realne vrednosti in zagotovitve likvidnosti proračuna.
Župan je pooblaščen, da lahko v primeru, ko zaradi neusklajene dinamike prihodkov z dinamiko obveznosti proračuna izvrševanje proračuna ne more uravnovesiti, uporabi sredstva rezerv občine, ki morajo biti vrnjena do konca leta. Lahko tudi najame kratkoročni kredit do 5 % sprejetega proračuna, ki mora biti odplačan do konca proračunskega leta.
Sredstva proračuna se smejo uporabiti le za namene, ki so določeni s proračunom.
Uporabniki smejo v imenu občine prevzemati obveznosti le v okviru sredstev, ki so v proračunu predvideni za posamezne namene.
O pridobitvi in odtujitvi nepremičnin in premičnin do višine 4.000,00 EUR odloča župan.
Pravni posli, ki jih sklepa krajevna skupnost nad vrednostjo, ki presega četrtino finančnega načrta krajevne skupnosti za tekoče leto, so veljavni le ob soglasju župana.
IV. ZADOLŽEVANJE OBČINE IN JAVNEGA SEKTORJA
Za kritje presežkov odhodkov nad prihodki v bilanci prihodkov in odhodkov, presežkov izdatkov nad prejemki v računu finančnih terjatev in naložb ter odplačila dolgov v računu financiranja se Občina Metlika za proračun leta 2021 lahko zadolži do višine 970.000,00 EUR.
Javno podjetje in javni zavodi, katerih je ustanoviteljica občina, se smejo zadolževati le s soglasjem ustanovitelja.
Javno podjetje CERO-DBK d.o.o. sme najeti dolgoročni kredit za izgradnjo objekta za mehansko-biološko obdelavo odpadkov (MBO) ter za nakup fiksne tehnološke in premične opreme do višine 6.000.000,00 EUR. Podjetje CERO-DBK d.o.o. najema kredita ne sme zavarovati s stvarnim premoženjem, ki je namenjeno izvajanju javne gospodarske službe, pri čemer se sredstva za servisiranje dolga zagotovi iz neproračunskih virov.
V. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
V obdobju začasnega financiranja Občine Metlika v letu 2022, če bo začasno financiranje potrebno, se uporablja ta odlok in sklep o določitvi začasnega financiranja.
Ta odlok začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije, uporablja pa se za proračunsko leto 2021.
Št. 410-131/2020
Metlika, dne 28. januarja 2021