Na podlagi 2. točke prvega odstavka 136. člena, prvega odstavka 137. člena ter tretjega in dvanajstega odstavka 199.a člena Zakona o vodah (Uradni list RS, št. 67/02, 2/04 – ZZdrI-A, 41/04 – ZVO-1, 57/08, 57/12, 100/13, 40/14, 56/15 in 65/20) ter 165. člena Zakona o varstvu okolja (Uradni list RS, št. 39/06 – uradno prečiščeno besedilo, 49/06 – ZMetD, 66/06 – odl. US, 33/07 – ZPNačrt, 57/08 – ZFO-1A, 70/08, 108/09, 108/09 – ZPNačrt-A, 48/12, 57/12, 92/13, 56/15, 102/15, 30/16, 61/17 – GZ, 21/18 – ZNOrg, 84/18 – ZIURKOE in 158/20) Vlada Republike Slovenije izdaja
o koncesiji za rabo termalne vode iz vrtine V-3/84 za ogrevanje objektov na Izlakah
I. PREDMET IN OBSEG KONCESIJE
(1) Ta uredba je koncesijski akt, na podlagi katerega Vlada Republike Slovenije (v nadaljnjem besedilu: vlada) podeli koncesijo za rabo termalne vode (v nadaljnjem besedilu: koncesija) iz vrtine V-3/84 (ID znak 2649–361/0-0; koordinate X: 112480,00 Y: 494810,00 Z: 310,00).
(2) Obseg vodne pravice, izražen kot največja dovoljena letna količina rabe termalne vode iz vrtine V-3/84, je 55.000 m3/leto. Največji dovoljeni trenutni pretok termalne vode iz vrtine V-3/84 je 30,0 l/s.
(3) Koncesija se podeli za rabo termalne vode za ogrevanje s klasifikacijsko številko 4.2.1. v skladu s predpisom, ki ureja klasifikacijo vrst posebne rabe vode in naplavin.
(4) Območje koncesije obsega območje vrtine V-3/84 in zajema termalno vodo iz vodnega telesa podzemne vode Posavsko hribovje do osrednje Sotle (VTPodV_1008), in sicer iz tretjega globokega termalnega vodonosnika v karbonatnih kamninah.
(5) Napajalno območje vrtine V-3/84 in meja tega območja se prikažeta na digitalnem podatkovnem sloju v državnem koordinatnem sistemu in objavita v informacijskem sistemu okolja.
II. POGOJI ZA PRIDOBITEV IN IZVAJANJE KONCESIJE
(pogoji za pridobitev koncesije)
(1) Koncesija se podeli brez javnega razpisa pravni ali fizični osebi, ki je vložila pobudo za pridobitev koncesije za rabo termalne vode za ogrevanje objektov doma starejših občanov na Izlakah in ki ima v posesti ter uporablja objekte za črpanje in odvzem termalne vode za ogrevanje.
(2) Oseba iz prejšnjega odstavka pridobi koncesijo brez javnega razpisa, če:
– je do 21. decembra 2013 vložila pobudo za izdajo koncesijskega akta oziroma vlogo za izdajo koncesije v skladu s predpisi, ki urejajo vode,
– je tehnično usposobljena in opremljena za izvajanje ogrevanja objektov,
– ima pravnomočno uporabno dovoljenje za objekte, ki se ogrevajo s termalno vodo, in
– proti njej ni uvedena prisilna poravnava, stečaj ali likvidacijski postopek ali ni prenehala poslovati na podlagi sodne ali druge prisilne odločbe.
(3) Koncesija se podeli za 30 let.
(pogoji za izvajanje koncesije)
(1) Oseba, ki pridobi koncesijo, (v nadaljnjem besedilu: koncesionar) mora izvajati koncesijo tako, da ne vpliva na drugo dovoljeno posebno rabo vode.
(2) Koncesionar mora pri izvajanju koncesije izpolnjevati naslednje okoljevarstvene pogoje, pogoje varstvenega režima in načina rabe termalne vode:
1. zagotavlja, da največja dovoljena letna količina rabe termalne vode in največji dovoljeni trenutni pretok rabe termalne vode iz 1. člena te uredbe nista presežena,
2. zagotavlja, da s svojo dejavnostjo ne povzroči poslabšanja ali ne prepreči doseganja dobrega kemijskega in količinskega stanja vodnega telesa termalne vode, določenega v skladu s predpisom, ki ureja stanje podzemnih voda,
3. ima črpališče urejeno tako, da je preprečen vnos onesnaževal v vodonosnik,
4. zagotavljati, da je izkoristek toplotne energije odvzete termalne vode več kot 70 % v skladu s Prilogo 1, ki je sestavni del te uredbe,
5. dejavnost izvaja tako, da pride le do občasnih sprememb toka termalne vode ali stalnih sprememb toka le na omejenem prostoru, vendar pa to ne sme povzročiti vdora druge vode ter stalnega in jasno izraženega umetnega trenda v spremembah toka, zaradi katerega bi do takih vdorov lahko prišlo pozneje,
6. zagotavlja monitoring v skladu s 6. členom te uredbe in Prilogo 2, ki je sestavni del te uredbe,
7. izvaja ukrepe iz predpisa, ki ureja načrt upravljanja voda za vodni območji Donave in Jadranskega morja,
8. uporablja termalno vodo izključno za lastne potrebe, za katere se podeljuje koncesija, in
9. izpolnjuje pogoje in izvaja ukrepe za preprečevanje škodljivih vplivov na stanje rib.
(3) Koncesionar mora pri izvajanju koncesije izpolnjevati naslednja naravovarstvena pogoja:
1. zagotavlja, da ne ogroža naravnega ravnovesja vodnih in obvodnih ekosistemov, in
2. preprečuje škodljive vplive ter ogrožanje naravnih vrednot in območij, varovanih po predpisih, ki urejajo ohranjanje narave.
(4) Koncesionar mora pri izvajanju koncesije izpolnjevati naslednje druge pogoje:
1. zagotavlja varstvo objektov in naprav za rabo termalne vode ter njihovo redno vzdrževanje,
2. vzpostavi stalni nadzor nad objekti in napravami za rabo termalne vode ter zagotavlja dostop samo pooblaščenim osebam koncesionarja,
3. dopusti izvajanje meritev za potrebe državnega monitoringa termalnih voda na vrtini iz prvega odstavka 1. člena te uredbe,
4. po navodilu koncedenta sodeluje pri izvajanju kratkotrajne (do 24-urne) popolne prekinitve odvzema vode, ki ga zaradi ocenjevanja količinskega stanja termalne vode praviloma enkrat letno istočasno izvedejo vsi koncesionarji, ki odvzemajo vodo iz istega termalnega vodonosnika (prekinitveni test),
5. zagotovi koncedentu brezplačni dostop do podatkov o opravljenih raziskavah, ki lahko dajo podatke o podzemni vodi,
6. trajno hrani tehnično, litološko, hidrogeološko dokumentacijo in dokumentacijo, potrebno za izvajanje monitoringa iz 6. člena te uredbe, v tiskani in digitalni obliki,
7. zagotovi brezplačni dostop do vseh podatkov, ki se nanašajo na rabo vode,
8. vzdržuje ali sanira vrtino, izvedeno pri raziskavah vodnega vira, ki je predmet koncesije, in
9. sodeluje s koncedentom pri izvajanju izrednih ukrepov, če se poveča stopnja ogroženosti zaradi škodljivega delovanja voda, ali pri intervencijskih in sanacijskih ukrepih ob naravni nesreči zaradi škodljivega delovanja voda.
(5) Koncesionar mora s tehničnimi ali drugimi ukrepi, vključno z zmanjšanjem dovoljene rabe termalne vode, v določenem obdobju prilagoditi izvajanje koncesije novim razmeram, če pride do:
1. značilnega trenda zniževanja gladine termalne vode, ki zajema najmanj šestletno obdobje,
2. značilnega trenda negativnih učinkov dolgoročnih sprememb režima toka termalne vode,
3. preseganja količinskega obnavljanja vodonosnega sistema ali
4. vdora vode iz sosednjega vodonosnika ali površinske vode.
(6) Pojave iz prejšnjega odstavka ugotovi koncesionar na podlagi podatkov monitoringa iz 6. člena te uredbe ali ga o njih obvesti pristojni upravni organ.
III. OBVEZNOSTI KONCESIONARJA
(vodenje ločenega računovodstva)
Koncesionar redno vodi ločeno računovodstvo za dejavnost koncesije in evidenco odvzetih količin termalne vode.
Koncesionar vodi poslovnik za obratovanje in vzdrževanje vodnega objekta ali naprave v skladu z zakonom, ki ureja vode.
(1) Koncesionar zagotavlja izvajanje monitoringa, ki vključuje monitoring odvzetih količin termalne vode in vpliva rabe vode ter nadzor nad hidravličnimi značilnostmi vrtine v skladu z zahtevami iz Priloge 2 te uredbe.
(2) Monitoring se izvaja po programu, ki ga za obdobje treh zaporednih koledarskih let (v nadaljnjem besedilu: program monitoringa) pripravi koncesionar, potrdi pa Agencija Republike Slovenije za okolje (v nadaljnjem besedilu: agencija).
(3) Monitoring se izvaja v skladu s predpisi, ki urejajo monitoring podzemnih in površinskih voda, ter predpisi, ki urejajo meroslovje.
(4) Koncesionar predloži agenciji v potrditev program monitoringa najpozneje do 1. julija zadnjega leta pred začetkom novega obdobja, za katero se pripravlja program monitoringa. Agencija potrdi program monitoringa v enem mesecu po njegovem prejemu. Če agencija ugotovi, da program monitoringa ni pripravljen v skladu s prejšnjim odstavkom in Prilogo 2 te uredbe, mora koncesionar v enem mesecu od prejema ugotovitev in priporočil agenciji poslati popravljen program monitoringa.
(5) Koncesionar najpozneje do 28. februarja tekočega leta pošlje agenciji poročilo o meritvah, obdelavi podatkov in rezultatih izvajanja monitoringa za preteklo leto v skladu s Prilogo 2 te uredbe.
(6) Poročilo iz prejšnjega odstavka vsebuje:
– poročilo o meritvah za preteklo leto, ki vsebuje splošni opis izvajanja monitoringa in posebnosti v obdobju, na katero se poročilo nanaša,
– rezultate monitoringa za preteklo leto, ki vsebujejo rezultate po posameznih sestavnih delih monitoringa in parametrih, ter
– obdelavo oziroma analizo in razlago podatkov monitoringa.
(7) Vzorec obrazca poročila iz petega odstavka tega člena je objavljen na osrednjem spletnem mestu državne uprave med vsebinami agencije.
Koncesionar hrani dokumentacijo, potrebno za izvajanje monitoringa iz prejšnjega člena, in dokumentacijo v zvezi s plačili za koncesijo najmanj pet let po prenehanju koncesije.
(ukrepi koncesionarja po prenehanju koncesije)
(1) Koncesionar po prenehanju koncesije izvede vse ukrepe v skladu z zakonom, ki ureja vode.
(2) Podrobnejši ukrepi iz prejšnjega odstavka se določijo v koncesijski pogodbi.
(sklenitev in vsebina koncesijske pogodbe)
(1) Medsebojna razmerja med koncedentom in koncesionarjem se podrobneje uredijo s koncesijsko pogodbo.
(2) Koncesijska pogodba je sklenjena, ko jo podpišeta obe pogodbeni stranki.
(3) V koncesijski pogodbi se podrobneje določijo ukrepi in pogoji iz 3. člena te uredbe na podlagi podatkov o:
1. globini črpanja in temperaturi termalne vode na ustju vrtine ter
2. stanju termalne vode na vodnem telesu iz 1. člena te uredbe.
(4) V primeru neskladja med to uredbo in koncesijsko pogodbo veljajo določbe te uredbe.
(opredelitev plačila za koncesijo)
(1) Koncesionar plačuje plačilo za koncesijo za vsako leto rabe vode.
(2) Koncesionar začne plačevati plačilo za koncesijo z dnem začetka izvajanja koncesije.
(3) Koncesija se začne izvajati z dnem sklenitve koncesijske pogodbe.
(višina plačila za koncesijo)
(1) Plačilo za koncesijo se določi za vsako koledarsko leto posebej.
(2) Višina plačila za koncesijo se za posamezno koledarsko leto izračuna po naslednji enačbi:
Vkoncesija = 0,15 × C × ((Qdej + Qvod_prav)/2) × ∆T × 4,2 × D,
pri čemer je:
– Vkoncesija: višina plačila za koncesijo, izražena v eurih;
– C: povprečna letna cena za 1 MJ toplote, ki se pridobi iz ekstra lahkega kurilnega olja ter izračuna iz kurilne vrednosti ekstra lahkega kurilnega olja (ki je 42,6 MJ/kg), in cene ekstra lahkega kurilnega olja v maloprodaji v letu, ki je dve leti pred letom, za katero se določa plačilo za koncesijo. Povprečna letna cena za 1 MJ toplote je izražena v eurih;
– Qdej: letna količina iz vseh vrtin odvzete termalne vode v m3 oziroma zmogljivost objekta za črpanje za obdobje, ko ni na voljo meritev načrpane termalne vode, izražene brez enote za količino (m3);
– Qvod_prav: obseg vodne pravice v m3 iz drugega odstavka 1. člena te uredbe, ki določa največjo dovoljeno letno prostornino (količino) v m3, izraženo brez enote za količino (m3);
– ∆T: temperaturna razlika med povprečno letno temperaturo termalne vode na ustju vrtine in 12 °C, izražena brez enote za stopinje (°);
– D: faktor izhodiščne vrednosti enote posebne rabe vode.
(3) Ne glede na prejšnji odstavek se višina plačila za koncesijo v primeru vračanja neonesnažene termalne vode v vodonosnik za posamezno koledarsko leto izračuna po naslednji enačbi:
Vkoncesija_R = 0,15 × C × ((Qdej – 80 % Qvrnjene)+ (Qvod_prav – 80 % Qvrnjene))/2 × ∆T × 4,2 × D,
pri čemer:
– je Qvrnjena: letna količina vrnjene termalne vode v vodonosnik v m3, izražena brez enote za količino (m3);
– | spremenljivke Vkoncesija, C, Qdej, Qvod_prav, ∆T in D pomenijo enako, kot je določeno v prejšnjem odstavku. |
(4) Poročanje o količini vrnjene neonesnažene termalne vode iz prejšnjega odstavka se podrobneje uredi s koncesijsko pogodbo.
(povprečna cena toplote (C) in izhodiščna vrednost enote posebne rabe vode (D))
(1) Povprečno letno ceno toplote za 1 MJ toplote (C) in faktor izhodiščne vrednosti enote posebne rabe vode (D) iz prejšnjega člena določi vlada s sklepom, ki se objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
(2) Spremembo povprečne letne cene toplote za 1 MJ toplote (C) in faktor izhodiščne vrednosti enote posebne rabe vode (D) določi vlada najpozneje do 31. decembra tekočega leta za naslednje leto v skladu s prejšnjim odstavkom.
(pošiljanje podatkov, potrebnih za izračun plačila za koncesijo)
(1) Koncesionar Direkciji Republike Slovenije za vode (v nadaljnjem besedilu: direkcija) vsako leto najpozneje do 28. februarja pošlje podatke, potrebne za izračun plačila za koncesijo iz 11. člena te uredbe, za preteklo leto.
(2) Če podatki iz prejšnjega odstavka niso poslani v roku iz prejšnjega odstavka ali so poslani podatki napačni, se za izračun višine plačila za koncesijo uporabijo podatki, ki jih ima direkcija.
(način plačila za koncesijo)
(1) Koncesionar plačuje koncesijo med letom na podlagi računa v obliki dveh akontacij, in sicer na podračun, določen s predpisom, ki ureja podračune in način plačevanja obveznih dajatev in drugih javnofinančnih prihodkov.
(2) Akontacija iz prejšnjega odstavka znaša polovico zneska, izračunanega po enačbi iz 11. člena te uredbe, pri čemer se uporabita povprečna cena toplote (C) in faktor izhodiščne vrednosti enote posebne rabe vode (D), določena na podlagi 12. člena te uredbe. Vrednosti ∆T in Qdej se pridobita iz podatkov iz prejšnjega člena za preteklo leto.
(3) Prva akontacija v letu zapade v plačilo zadnji plačilni dan v juniju, druga akontacija v letu pa zadnji plačilni dan v decembru.
(4) Za nepravočasno plačane zneske akontacij oziroma plačila za koncesijo mora koncesionar plačati zakonite zamudne obresti.
(5) Koncesionar, ki med letom preneha izvajati koncesijo, direkciji v 30 dneh po prenehanju izvajanja koncesije pošlje podatke iz prejšnjega člena.
Morebitna razlika med z akontacijama vplačanima zneskoma in višino plačila za koncesijo, določeno v skladu z 11. členom te uredbe, se plača tako, kot je določeno v prvem odstavku prejšnjega člena, ali vrne koncesionarju v 60 dneh po izdaji poračuna plačil za koncesijo.
VI. PREHODNE IN KONČNA DOLOČBA
(prvi program monitoringa in prvo poročilo o monitoringu)
(1) Koncesionar prvi program monitoringa iz drugega odstavka 6. člena te uredbe pošlje agenciji v potrditev najpozneje v šestih mesecih po začetku izvajanja koncesije.
(2) Koncesionar prvo poročilo iz šestega odstavka 6. člena te uredbe pošlje agenciji najpozneje do 28. februarja leta po letu potrditve prvega programa monitoringa iz prejšnjega odstavka.
(povprečna cena toplote (C) in izhodiščna vrednost enote posebne rabe vode (D) v prehodnem obdobju)
Do uveljavitve sklepa iz 12. člena te uredbe znaša povprečna letna cena za 1 MJ toplote (C) 0,026 eura, faktor izhodiščne vrednosti enote posebne rabe vode (D) pa 0,4.
(prva akontacija plačila za koncesijo)
(1) Ne glede na 14. člen te uredbe se prva akontacija plačila za koncesijo obračuna naslednje leto po sklenitvi koncesijske pogodbe.
(2) Za izračun akontacije iz prejšnjega odstavka se uporabijo podatki o dejanski količini odvzete termalne vode v tekočem letu, ki jih koncesionar predloži direkciji najpozneje do 28. februarja naslednjega leta po sklenitvi koncesijske pogodbe.
Ta uredba začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 00719-5/2021
Ljubljana, dne 24. februarja 2021
EVA 2019-2550-0088
Vlada Republike Slovenije