Na podlagi 29. člena Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 94/07 – uradno prečiščeno besedilo, 76/08, 79/09, 51/10, 40/12 – ZUJF, 14/15 – ZUUJFO, 11/18 – ZSPDSLS-1, 30/18, 61/20 – ZIUZEOP-A in 80/20 – ZIUOOPE), 29. člena Zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 11/11 – uradno prečiščeno besedilo, 14/13 – popr., 101/13, 55/15 – ZFisP, 96/15 – ZIPRS1617, 13/18) in 195/20 odl. US ter 18. člena Statuta Občine Kobarid (Uradni list RS, št. 39/16 – uradno prečiščeno besedilo) je Občinski svet Občine Kobarid na 17. seji dne 18. 3. 2021 sprejel
o proračunu Občine Kobarid za leto 2021
1. SPLOŠNA DOLOČBA
S tem odlokom se za Občino Kobarid (v nadaljevanju: občina) za leto 2021 določajo proračun, postopki izvrševanja proračuna ter obseg zadolževanja in poroštev občine in javnega sektorja na ravni občine (v nadaljevanju: proračun).
2. VIŠINA SPLOŠNEGA DELA PRORAČUNA IN STRUKTURA POSEBNEGA DELA PRORAČUNA
(sestava proračuna in višina splošnega dela proračuna)
(1) V splošnem delu proračuna so prikazani prejemki in izdatki po ekonomski klasifikaciji do ravni podkontov.
(2) Splošni del proračuna se na ravni podskupin kontov določa v naslednjih zneskih:
A. BILANCA PRIHODKOV IN ODHODKOV | v eurih |
Skupina/Podskupina kontov/Konto/Podkonto | Proračun leta 2021 |
I. | SKUPAJ PRIHODKI (70+71+72+73+74) | 6.689.382,04 |
| TEKOČI PRIHODKI (70+71) | 5.032.667,48 |
70 | DAVČNI PRIHODKI | 4.053.648,00 |
| 700 Davki na dohodek in dobiček | 3.458.298,00 |
| 703 Davki na premoženje | 220.600,00 |
| 704 Domači davki na blago in storitve | 374.750,00 |
71 | NEDAVČNI PRIHODKI | 979.019,48 |
710 | Udeležba na dobičku in dohodki od premoženja | 287.702,02 |
| 711 Takse in pristojbine | 4.500,00 |
| 712 Globe in druge denarne kazni | 40.100,00 |
| 713 Prihodki od prodaje blaga in storitev | 597.500,00 |
| 714 Drugi nedavčni prihodki | 49.217,46 |
72 | KAPITALSKI PRIHODKI | 85.900,00 |
| 720 Prihodki od prodaje osnovnih sredstev | 55.000,00 |
| 722 Prihodki od prodaje zemljišč in neopredmetenih dolgoročnih sredstev | 30.900,00 |
73 | PREJETE DONACIJE | |
| 730 Prejete donacije iz domačih virov | |
| 731 Prejete donacije iz tujine | |
74 | TRANSFERNI PRIHODKI | 1.570.814,56 |
| 740 Transferni prihodki iz drugih javnofinančnih institucij | 1.452.146,39 |
| 741 Prejeta sredstva iz državnega proračuna iz sredstev proračuna Evropske unije | 118.668,17 |
78 | PREJETA SREDSTVA IZ EVROPSKE UNIJE | |
| 787 Prejeta sredstva od drugih evropskih institucij | |
II. | SKUPAJ ODHODKI (40+41+42+43) | 6.964.680,50 |
40 | TEKOČI ODHODKI | 2.313.694,70 |
| 400 Plače in drugi izdatki zaposlenim | 785.930,58 |
| 401 Prispevki delodajalcev za socialno varnost | 123.422,00 |
| 402 Izdatki za blago in storitve | 1.343.767,65 |
| 403 Plačila domačih obresti | 2.700,00 |
| 409 Rezerve | 57.874,47 |
41 | TEKOČI TRANSFERI | 1.914.160,29 |
| 410 Subvencije | 42.000,00 |
| 411 Transferi posameznikom in gospodinjstvom | 852.500,00 |
| 412 Transferi neprofitnim organizacijam in ustanovam | 211.298,03 |
| 413 Drugi tekoči domači transferi | 808.362,26 |
| 414 Tekoči transferi v tujini | |
42 | INVESTICIJSKI ODHODKI | 2.639.319,51 |
| 420 Nakup in gradnja osnovnih sredstev | 2.639.319,51 |
43 | INVESTICIJSKI TRANSFERI | 97.506,00 |
| 431 Investicijski transferi pravnim in fizičnim osebam, ki niso proračunski uporabniki | 59.800,00 |
| 432 Investicijski transferi proračunskim uporabnikom | 37.706,00 |
III. | PRORAČUNSKI PRESEŽEK (I.-II.) (PRORAČUNSKI PRIMANJKLJAJ) | –275.298,46 |
B. RAČUN FINANČNIH TERJATEV IN NALOŽB |
IV. | PREJETA VRAČILA DANIH POSOJIL IN PRODAJA KAPITALSKIH DELEŽEV (750+751+752) | |
75 | PREJETA VRAČILA DANIH POSOJIL | |
| 750 Prejeta vračila danih posojil | |
| 751 Prodaja kapitalskih deležev | |
| 752 Kupnine iz naslova privatizacije | |
V. | DANA POSOJILA IN POVEČANJE KAPITALSKIH DELEŽEV (440+441+442+443) | |
44 | DANA POSOJILA IN POVEČANJE KAPITALSKIH DELEŽEV | |
| 440 Dana posojila | |
| 441 Povečanje kapitalskih deležev in finančnih naložb | |
| 442 Poraba sredstev kupnin iz naslova privatizacije | |
| 443 Povečanje namenskega premoženja v javnih skladih in drugih osebah javnega prava, ki imajo premoženje v svoji lasti | |
VI. | PREJETA MINUS DANA POSOJILA IN SPREMEMBE KAPITALSKIH DELEŽEV (IV.-V.) | |
C. RAČUN FINANCIRANJA |
VII. | ZADOLŽEVANJE (500) | |
50 | ZADOLŽEVANJE | |
| 500 Domače zadolževanje | |
VIII. | ODPLAČILA DOLGA (550) | 100.511,44 |
55 | ODPLAČILA DOLGA | |
| 550 Odplačila domačega dolga | 100.511,44 |
IX. | POVEČANJE (ZMANJŠANJE) SREDSTEV NA RAČUNIH (I.+IV.+VII.-II.-V.-VIII.) | –375.809,90 |
X. | NETO ZADOLŽEVANJE (VII.-VIII.) | |
XI. | NETO FINANCIRANJE (VI.+VII.-VIII.-IX.) | |
| STANJE SREDSTEV NA RAČUNIH DNE 31. 12. PRETEKLEGA LETA | |
| 9009 Splošni sklad za drugo | 375.809,90 |
(3) Posebni del proračuna sestavljajo finančni načrti neposrednih uporabnikov, ki so razdeljeni na naslednje programske dele: področja proračunske porabe, glavne programe in podprograme, predpisane s programsko klasifikacijo izdatkov občinskih proračunov. Podprogram je razdeljen na proračunske postavke, te pa na podskupine kontov in podkonte, določene s predpisanim kontnim načrtom.
(4) Posebni del proračuna do ravni proračunskih postavk – podkontov in načrt razvojnih programov sta prilogi k temu odloku in se objavita na spletni strani občine.
(5) Načrt razvojnih programov sestavljajo projekti.
3. POSTOPKI IZVRŠEVANJA PRORAČUNA
Proračun se izvršuje na ravni proračunske postavke – podkonta.
(namenski prihodki proračuna)
(1) Namenski prihodki proračuna so poleg prihodkov, določenih v prvem stavku prvega odstavka 43. člena Zakona o javnih financah, tudi naslednji prihodki:
prihodki od samoprispevka, takse, globe, koncesijske dajatve, plačila za storitve lokalnih javnih služb in drugi, če je tako določeno z zakonom, ki ureja posamezno dajatev, ali s predpisom, izdanim na podlagi zakona.
(2) Prihodki iz prejšnjega odstavka pripadajo občini v višini, ki je določena v aktu o njihovi uvedbi.
(3) Prihodki občine so tudi prihodki od stvarnega in finančnega premoženja občine, prejete donacije in transferni prihodki iz državnega proračuna in sredstev skladov Evropske unije.
(poraba krajevnih skupnosti)
Krajevne skupnosti lahko za investicijsko vzdrževanje in nakupe opreme sklepajo pravne posle do višine 10.000,00 eurov brez predhodnega soglasja župana.
(prerazporejanje pravic porabe)
(1) Osnova za prerazporejanje pravic porabe je zadnji sprejeti proračun, spremembe proračuna ali rebalans proračuna.
(2) O prerazporeditvah pravic porabe v posebnem delu proračuna (finančnem načrtu neposrednega uporabnika) med glavnimi programi v okviru področja proračunske porabe odloča na predlog neposrednega uporabnika župan, in sicer največ v višini +/- 10 %, v primeru ožjih delov občin pa svet krajevne skupnosti, in sicer največ v višini +/- 20 %.
(3) Župan s poročilom o izvrševanju proračuna ob polletju in konec leta z zaključnim računom poroča občinskemu svetu o veljavnem proračunu za leto 2021 in njegovi realizaciji.
(največji dovoljeni obseg prevzetih obveznosti v breme proračunov prihodnjih let)
(1) Neposredni uporabnik lahko v tekočem letu za projekte, ki so vključeni v veljavni načrt razvojnih programov odda javno naročilo za celotno vrednost projekta, če so zanj načrtovane pravice porabe na proračunskih postavkah v sprejetem proračunu.
(2) Skupni obseg prevzetih obveznosti neposrednega uporabnika, ki bodo zapadle v plačilo v prihodnjih letih za investicijske odhodke in investicijske transfere ne sme presegati 70 % pravic porabe v sprejetem finančnem načrtu neposrednega uporabnika, od tega:
1. v letu 2021 40 % navedenih pravic porabe in
2. v ostalih prihodnjih letih 30 % navedenih pravic porabe.
(3) Skupni obseg prevzetih obveznosti neposrednega uporabnika, ki bodo zapadle v plačilo v prihodnjih letih za blago in storitve ter za tekoče transfere, ne sme presegati 25 % pravic porabe v sprejetem finančnem načrtu neposrednega uporabnika.
(4) Omejitve iz drugega in tretjega odstavka tega člena ne veljajo za prevzemanje obveznosti:
– z najemnimi pogodbami, razen če na podlagi teh pogodb lastninska pravica preide oziroma lahko preide iz najemodajalca na najemnika,
– s pogodbami za dobavo elektrike, telefona, vode, komunalnih in drugih storitev, potrebnih za operativno delovanje neposrednih uporabnikov in
– s pogodbami, ki se financirajo iz predpristopnih pomoči, popristopnih pomoči in sredstev drugih donatorjev.
(5) Prevzete obveznosti iz drugega in tretjega odstavka tega člena se načrtujejo v finančnem načrtu neposrednega uporabnika in načrtu razvojnih programov.
(spremljanje in spreminjanje načrta razvojnih programov)
(1) Neposredni uporabnik vodi evidenco projektov iz veljavnega načrta razvojnih programov.
(2) Spremembe veljavnega načrta razvojnih programov pomenijo uvrstitev novih projektov v načrt razvojnih programov in druge spremembe projektov.
(3) Neposredni uporabnik mora v 30 dneh po uveljavitvi proračuna uskladiti načrt razvojnih programov z veljavnim proračunom. Neusklajenost med veljavnim proračunom in veljavnim načrtom razvojnih programov je dopustna le v delih, kjer se projekti financirajo z namenskimi prejemki.
(4) Po preteku roka iz prejšnjega odstavka odloča o spremembi vrednosti veljavnih projektov do 20 % izhodiščne vrednosti predstojnik neposrednega uporabnika (župan oziroma v primeru ožjih delov občin svet ali predsednik sveta krajevne skupnosti, če je tako določeno v statutu). O uvrstitvi projektov v veljavni načrt razvojnih programov in o spremembi vrednosti projektov nad 20 % izhodiščne vrednosti projektov odloča občinski svet.
(5) Projekte, za katere se zaradi prenosa plačil v tekoče leto, zaključek financiranja prestavi iz predhodnega v tekoče leto, neposredni uporabnik uvrsti v načrt razvojnih programov v 30 dneh po uveljavitvi proračuna.
(6) Neposredni uporabnik usklajuje spremembe proračunskih virov v veljavnem načrtu razvojnih programov za prihodnja leta znotraj podprograma sprejetega načrta razvojnih programov za posamezno leto.
(1) Proračunski skladi so:
1. Proračunska rezerva, oblikovana po Zakonu o javnih financah,
2. Druge rezerve – rezerva župana.
(2) Proračunska rezerva se v letu 2021 oblikuje v višini 51.874,47 eurov.
(3) Na predlog za finance pristojnega organa občinske uprave odloča o porabi sredstev proračunske rezerve za namene iz drugega odstavka 49. člena Zakona o javnih financah do višine 6.000,00 eurov župan in o tem s pisnim poročilom ob zaključnem računu obvesti občinski svet.
4. POSEBNOSTI UPRAVLJANJA IN PRODAJE STVARNEGA IN FINANČNEGA PREMOŽENJA
(načrti ravnanja s stvarnim premoženjem občine)
(1) Načrt ravnanja z nepremičnim premoženjem občine sestavljata načrt pridobivanja nepremičnega premoženja in načrt razpolaganja z nepremičnim premoženjem občine.
(2) Načrt pridobivanja nepremičnega premoženja občine sprejme organ, pristojen za izvrševanje proračuna, v kolikor:
– je vrednost nepremičnine, ki se pridobiva, izkustveno nižja od 2.000,00 eurov in
– nepremičnina v naravi predstavlja del kategorizirane ali nekategorizirane občinske ceste oziroma javne poti.
(3) Načrt razpolaganja z nepremičnim premoženjem občine sprejme organ, pristojen za izvrševanje proračuna, v kolikor:
– je vrednost nepremičnine, s katero se razpolaga, izkustveno nižja od 2.000,00 eurov in
– gre za nepremičnino, ki ji je bil predhodno odvzet status javnega dobra.
(4) Načrt ravnanja s premičnim premoženjem občine sestavljata načrt pridobivanja premičnega premoženja v posamični vrednosti nad 10.000,00 eurov in načrt razpolaganja s premičnim premoženjem v posamični vrednosti nad 10.000,00 eurov.
(5) Načrt ravnanja s premičnim premoženjem občine sprejme organ, pristojen za izvrševanje proračuna.
(1) Če so izpolnjeni pogoji iz tretjega odstavka 77. člena Zakona o javnih financah, lahko župan v letu 2020 odpiše dolgove, ki jih imajo dolžniki do občine, in sicer največ do skupne višine 1.000,00 eurov.
(2) Obseg sredstev se v primerih, ko dolg do posameznega dolžnika neposrednega uporabnika ne presega stroška dveh eurov, v poslovnih knjigah razknjiži in se v kvoto iz prvega odstavka tega člena ne všteva.
5. OBSEG ZADOLŽEVANJA IN POROŠTEV OBČINE IN JAVNEGA SEKTORJA
(obseg zadolževanja občine in izdanih poroštev občine)
(1) Za kritje presežkov odhodkov nad prihodki v bilanci prihodkov in odhodkov, presežkov izdatkov nad prejemki v računu finančnih terjatev in naložb ter odplačila dolgov v računu financiranja se lahko občina za izvrševanje proračuna za leto 2020 likvidnostno zadolži v skladu z 10.a in 10.b členom Zakona o financiranju občin (ZFO-1).
(2) Obseg poroštev občine za izpolnitev obveznosti javnih zavodov, javnih skladov in javnih agencij ter javnih podjetij, katerih ustanoviteljica oziroma soustanoviteljica je občina, v letu 2021 ne sme preseči skupne višine glavnic 300.000,00 eurov.
(obseg zadolževanja in izdanih poroštev posrednih uporabnikov občinskega proračuna in javnih podjetij, katerih ustanoviteljica oziroma soustanoviteljica je občina, ter pravnih oseb, v katerih ima občina neposredno ali posredno prevladujoč vpliv na upravljanje)
(1) Posredni uporabniki občinskega proračuna, javna podjetja, katerih ustanoviteljica oziroma soustanoviteljica je občina, ter druge pravne osebe, v katerih ima občina neposredno ali posredno prevladujoč vpliv, se lahko v letu 2021 zadolžijo do skupne višine 300.000,00 eurov.
(2) Posredni uporabniki občinskega proračuna, javna podjetja, katerih ustanoviteljica oziroma soustanoviteljica je občina, ter druge pravne osebe, v katerih ima občina neposredno ali posredno prevladujoč vpliv, lahko v letu 2021 izdajo poroštva do skupne višine glavnic 300.000,00 eurov.
(obseg zadolževanja občine za upravljanje z dolgom občinskega proračuna)
Za potrebe upravljanja občinskega dolga se v letu 2021 nameni 100.511,44 eurov.
6. PREHODNA IN KONČNA DOLOČBA
(začasno financiranje v letu 2022)
V obdobju začasnega financiranja občine v letu 2022, če bo začasno financiranje potrebno, se uporablja ta odlok in sklep o določitvi začasnega financiranja.
Ta odlok začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 410-46/2020
Kobarid, dne 18. marca 2021