Na podlagi 97. člena Poslovnika Občinskega sveta Občine Semič (Uradni list RS, št. 57/10 – uradno prečiščeno besedilo) je Občinski svet Občine Semič na 17. redni seji dne 19. 5. 2021 potrdil uradno prečiščeno besedilo Odloka o ustanovitvi javnega zavoda »Kulturni center Semič«, ki obsega:
– Odlok o ustanovitvi javnega zavoda »Kulturni center Semič« (uradno prečiščeno besedilo) (Uradni list RS, št. 84/09) in
– Odlok o spremembah in dopolnitvah Odloka o ustanovitvi javnega zavoda »Kulturni center Semič« (Uradni list RS, št. 58/21).
o ustanovitvi javnega zavoda »Kulturni center Semič« (uradno prečiščeno besedilo)
1. člen
S tem odlokom Občina Semič, Štefanov trg 9, 8333 Semič (v nadaljevanju: ustanovitelj) ustanavlja javni zavod Kulturni center Semič (v nadaljevanju: zavod) za opravljanje kulturne, turistične, mladinske in športne dejavnosti na območju Občine Semič.
Ustanoviteljske pravice občine izvršuje Občinski svet Občine Semič.
Zavod je pravna oseba s pravicami, obveznostmi in odgovornostmi, ki so določene z zakonom, tem odlokom in s statutom zavoda.
Zavod se vpiše v sodni register pri Okrožnem sodišču v Novem mestu.
1. Ime, sedež in pravni status zavoda
3. člen
Ime zavoda je: Kulturni center Semič.
Sedež zavoda je v Semiču, Prosvetna ulica 4.
Skrajšano ime zavoda je: KC Semič.
Zavod lahko spremeni ime in sedež le s soglasjem ustanovitelja.
Zavod je samostojna pravna oseba in je odgovoren za svoje obveznosti s sredstvi, s katerimi razpolaga. Zavod nastopa v pravnem prometu v svojem imenu in za svoj račun.
V okviru zavoda deluje naslednja organizacijska enota:
– lokalna turistična organizacija s turistično informacijskim centrom.
2. Pečat zavoda
Zavod ima in uporablja pečat okrogle oblike, premera 30 mm, v sredini ima grb Občine Semič, ob zunanjem robu pa je napisano ime zavoda: Kulturni center Semič.
Zavod ima in uporablja tudi pečat okrogle oblike premera 20 mm z enako vsebino kot pečat iz prvega odstavka tega člena.
Pečat iz prvega odstavka tega člena uporablja zavod v pravnem prometu za potrjevanje vseh aktov, dokumentov in dopisov, ki jih pošilja ali izdaja organom, organizacijam, pravnim in fizičnim osebam.
Pečat iz drugega odstavka tega člena uporablja zavod za potrjevanje predvsem finančne in knjigovodske dokumentacije ter delovnih knjižic zaposlenih.
Število posameznih pečatov, njihovo uporabo, način varovanja in uničenja pečatov ter delavce, ki so zanje odgovorni, določi direktor.
7. člen
Zavod opravlja naslednje dejavnosti, razvrščene v skladu z Uredbo o standardni klasifikaciji dejavnosti (Uradni list RS, št. 69/07):
– C/18.120 | Drugo tiskanje |
– C/18.130 | Priprava za tisk in objavo |
– C/18.140 | Knjigoveštvo in sorodne dejavnosti |
– C/18.200 | Razmnoževanje posnetih nosilcev zapisa |
– G/46.180 | Specializirano posredništvo pri prodaji drugih določenih izdelkov |
– G/46.190 | Nespecializirano posredništvo pri prodaji raznovrstnih izdelkov |
– G/47.250 | Trgovina na drobno v specializirani prodajalnah s pijačami |
– G/47.789 | Druga trgovina na drobno v drugih specializiranih prodajalnah |
– G47.810 | Trgovina na drobno na stojnicah in tržnicah z živili, pijačami in tobačnimi izdelki |
– G/47.890 | Trgovina na drobno na stojnicah in tržnicah z drugim blagom |
– G/47.910 | Trgovina na drobno po pošti ali po internetu |
– G/47.990 | Druga trgovina na drobno zunaj prodajaln, stojnic in tržnic |
– I/55.201 | Počitniški domovi in letovišča |
– I/55.203 | Oddajanje zasebnih sob gostom |
– I/55.204 | Planinski domovi in mladinska prenočišča |
– I/55.209 | Druge nastanitve za krajši čas |
– I/55.300 | Dejavnost avtokampov, taborov |
– I/56.102 | Okrepčevalnice in podobni obrati |
– I/56.104 | Začasni gostinski obrati |
– I/56.210 | Priložnostna priprava in dostava jedi |
– I/56.290 | Druga oskrba z jedmi |
– I/56.300 | Strežba pijač |
– J/58.110 | Izdajanje knjig |
– J/58.130 | Izdajanje časopisov |
– J/58.140 | Izdajanje revij in druge periodike |
– J/58.190 | Drugo založništvo |
– J/59.110 | Produkcija filmov, video filmov, televizijskih oddaj |
– J/59.130 | Distribucija filmov, video filmov, televizijskih oddaj |
– J/59.140 | Kinematografska dejavnost |
– J/59.200 | Snemanje in izdajanje zvočnih zapisov in muzikalij |
– J/62.010 | Računalniško programiranje |
– J/62.020 | Svetovanje o računalniških napravah in programih |
– J/62.030 | Upravljanje računalniških naprav in sistemov |
– J/62.090 | Druge z informacijsko tehnologijo in računalniškimi storitvami povezane dejavnosti |
– J/63.110 | Obdelava podatkov in s tem povezane dejavnosti |
– J/63.120 | Obratovanje spletnih portalov |
– J/63.910 | Dejavnosti tiskovnih agencij |
– L/68.200 | Oddajanje in obratovanje lastnih ali najetih nepremičnin |
– L/68.320 | Upravljanje nepremičnin za plačilo ali po pogodbi |
– M/69.103 | Druge pravne dejavnosti |
– M/70.210 | Dejavnost stikov z javnostjo |
– M/70.220 | Drugo podjetniško in poslovno svetovanje |
– M/73.110 | Dejavnost oglaševalskih agencij |
– M/73.120 | Posredovanje oglaševalskega prostora |
– M/73.200 | Raziskovanje trga in javnega mnenja |
– M/74.100 | Oblikovanje, aranžerstvo, dekoraterstvo |
– M/74.200 | Fotografska dejavnost |
– M/74.300 | Prevajanje in tolmačenje |
– M/74.900 | Druge nerazvrščene strokovne in tehnične dejavnosti |
– N/77.330 | Dajanje pisarniške opreme in računalniških naprav v najem in zakup |
– N/77.390 | Dajanje drugih strojev, naprav in opredmetenih sredstev v najem in zakup |
– N/78.100 | Dejavnost pri iskanju zaposlitev |
– N/79.110 | Dejavnost potovalnih agencij |
– N/79.120 | Dejavnost organizatorjev potovanj |
– N/79.900 | Rezervacije in druge s potovanji povezane dejavnosti |
– N/81.100 | Vzdrževanje objektov in hišniška dejavnost |
– N/81.210 | Splošno čiščenje stavb |
– N/81.220 | Drugo čiščenje stavb, industrijskih naprav in opreme |
– N/81.290 | Čiščenje cest in drugo čiščenje |
– N/81.300 | Urejanje in vzdrževanje zelenih površin in okolice |
– N/82.110 | Nudenje celovitih pisarniških storitev |
– N/82.190 | Fotokopiranje, priprava dokumentov in druge posamične pisarniške dejavnosti |
– N/82.300 | Organizacija razstav, sejmov, srečanj |
– N/82.990 | Druge nerazvrščene spremljajoče dejavnosti za poslovanje |
– P/85.510 | Izobraževanje, izpopolnjevanje in usposabljanje na področju športa in rekreacije |
– P/85.520 | Izobraževanje, izpopolnjevanje in usposabljanje na področju kulture in umetnosti |
– P/85.590 | Drugje nerazvrščeno izobraževanje, izpopolnjevanje in usposabljanje |
– Q/88.991 | Dejavnost humanitarnih in dobrodelnih organizacij |
– R/90.010 | Umetniško uprizarjanje |
– R/90.020 | Spremljajoče dejavnosti za umetniško uprizarjanje |
– R/90.040 | Obratovanje objektov za kulturne prireditve |
– R/91.011 | Dejavnost knjižnic |
– R/91.020 | Dejavnost muzejev |
– R/91.030 | Varstvo kulturne dediščine |
– R/93.110 | Obratovanje športnih objektov |
– R/93.120 | Dejavnost športnih klubov |
– R/93.190 | Druge športne dejavnosti |
– R/93.210 | Dejavnost zabaviščnih parkov |
– R/93.299 | Druge nerazvrščene dejavnosti za prosti čas |
– R/94.110 | Dejavnost poslovnih in delodajalskih združenj |
– S/94.999 | Dejavnost drugje nerazvrščenih članskih organizacij |
Dejavnosti zavoda se štejejo kot javna služba, katere izvajanje je v javnem interesu.
Zavod lahko opravlja tudi tržne dejavnosti, če so te namenjene opravljanju dejavnosti, za katere je zavod ustanovljen.
Finančno računovodska opravila za potrebe javnega zavoda opravlja občinska uprava Občine Semič ali druga pravna ali fizična oseba na podlagi pogodbe.
11. člen
Organi zavoda so:
– svet zavoda in
– direktor zavoda.
1. Svet zavoda
12. člen
Zavod upravlja svet zavoda, ki ima pet članov in ga sestavljajo:
– dva predstavnika ustanovitelja,
– en predstavnik delavcev zavoda,
– dva predstavnika uporabnikov oziroma zainteresirane javnosti.
Predstavnike ustanovitelja imenuje Občinski svet Občine Semič izmed strokovnjakov s področja dejavnosti zavoda. Predstavnika delavcev zavoda izvolijo delavci zavoda na neposrednih tajnih volitvah, po postopku in na način, ki ga določa statut zavoda. Predstavnike uporabnikov oziroma zainteresirane javnosti imenuje na predlog izvajalcev programov (društev) s področja dejavnosti zavoda Občinski svet Občine Semič.
Člani sveta izmed sebe izvolijo na ustanovni seji predsednika in namestnika predsednika z večino glasov vseh članov sveta zavoda. Svet odloča z absolutno večino glasov svojih članov. Mandat članov sveta traja štiri leta in začne teči z dnem konstituiranja sveta zavoda. Za člana sveta zavoda je ista oseba lahko izvoljena le dvakrat zaporedoma.
Svet zavoda ima naslednje naloge:
– nadzira zakonitost dela in poslovanje zavoda,
– spremlja, analizira in ocenjuje delovanje zavoda,
– daje mnenje k imenovanju in razrešitvi direktorja zavoda,
– ugotavlja ustreznost strateškega načrta in programa dela glede na namen, zaradi katerega je javni zavod ustanovljen,
– obravnava vprašanja s področja strokovnega dela javnega zavoda in daje direktorju mnenja, predloge in pobude za reševanje teh vprašanj,
– predlaga ustanovitelju revizijo poslovanja, ki jo lahko opravi tudi notranji revizor,
– ocenjuje delo direktorja,
– sprejema statut zavoda s soglasjem ustanovitelja,
– sprejema letni delovni načrt in poročilo o njegovem izvajanju,
– sprejema finančni načrt in zaključni račun,
– daje ustanovitelju in direktorju mnenje o posameznih vprašanjih,
– daje predhodno mnenje k zavodski kolektivni pogodbi,
– obravnava predloge in mnenja zainteresirane javnosti,
– predlaga ustanovitelju spremembo in razširitev dejavnosti,
– sprejema splošne akte in opravlja druge naloge, kot to natančneje določa statut zavoda,
– odloča na drugi stopnji o pritožbah v zvezi z uresničevanjem pravic, obveznosti in odgovornosti zaposlenih v zavodu,
– opravlja druge naloge, določene z zakoni in drugimi predpisi.
Član sveta zavoda je lahko razrešen pred iztekom mandata, za katerega je imenovan ali izvoljen, če:
– sam zahteva razrešitev oziroma odstopi,
– se ne udeležuje sej,
– pri svojem delu ne ravna v skladu s predpisi,
– ne opravlja svojih nalog,
– če s svojim ravnanjem škoduje delu in ugledu zavoda.
V primeru predčasne razrešitve člana se za čas do izteka mandata imenuje oziroma izvoli nov član po istem postopku, kot je bil imenovan oziroma izvoljen razrešeni član. Če je član razrešen pol leta pred potekom mandata, se ne imenuje novega razen v primeru, če se razreši več kot polovica članov sveta.
2. Direktor
16. člen
Direktor organizira in vodi poslovanje zavoda, predstavlja in zastopa zavod in je odgovoren za zakonitost dela zavoda. Direktor lahko opravlja tudi strokovne naloge iz dejavnosti zavoda kot redne delovne naloge.
Direktor ima naslednje pristojnosti:
1. sprejema strateški načrt,
2. sprejema program dela zavoda,
3. sprejema akt o organizaciji dela,
4. sprejema akt o sistemizaciji delovnih mest,
5. sprejema kadrovski načrt,
6. sprejema načrt nabav osnovnih sredstev in investicijskega vzdrževanja,
7. sprejema druge akte, ki urejajo pomembna vprašanja v zvezi z delovanjem zavoda,
8. poroča ustanovitelju in svetu zavoda o zadevah, ki lahko pomembno vplivajo na delovanje javnega zavoda,
9. pripravi letno poročilo
10. in druge naloge, določene z zakonom in ustanovitvenim aktom.
K aktom iz prve, druge, tretje, četrte, pete in šeste alineje prejšnjega odstavka daje soglasje svet zavoda.
Direktor je dolžan o svojih ugotovitvah obveščati svet zavoda ter sprejemati ukrepe za odpravo pomanjkljivosti. Direktor je pri opravljanju poslov s svojega delovnega področja samostojen. Direktor je za svoje delo odgovoren svetu zavoda in ustanovitelju. Direktor mora pri vodenju poslov ravnati z javnimi sredstvi s skrbnostjo vestnega gospodarja. Direktor predstavlja in zastopa zavod v pravnem prometu samostojno, ne sme pa razpolagati z nepremičnim premoženjem, s katerim upravlja zavod, ker spada to v pristojnost ustanovitelja.
Direktorja zavoda imenuje na podlagi javnega razpisa Občinski svet Občine Semič po predhodnem mnenju sveta zavoda.
Če svet ne da mnenja iz prejšnjega odstavka v roku 30 dni, se šteje, da je mnenje pozitivno.
Za direktorja zavoda je lahko imenovan, kdor poleg splošnih pogojev izpolnjuje še naslednje pogoje:
– ima univerzitetno visokošolsko izobrazbo in najmanj eno leto delovnih izkušenj,
– ima visokošolsko izobrazbo in najmanj dve leti delovnih izkušenj,
– ima višješolsko izobrazbo in najmanj tri leta delovnih izkušenj,
– obvlada najmanj en svetovno priznan tuj jezik,
– izpolnjuje druge pogoje, določene v sistemizaciji.
Podrobnejše pogoje ureja statut zavoda. Ob prijavi na razpis je dolžan kandidat predložiti tudi strategijo zavoda za mandatno obdobje. Mandat direktorja traja 5 let. Direktor je lahko po izteku te dobe ponovno imenovan. Z direktorjem sklene pogodbo o zaposlitvi v imenu sveta zavoda njegov predsednik.
Zavod zastopa in predstavlja direktor. Direktor je pooblaščen, da v imenu in na račun zavoda v okviru dejavnosti zavoda sklepa pogodbe ter opravlja druge pravne posle.
Direktorja med odsotnostjo nadomešča delavec, ki ga za nadomeščanja pooblasti direktor. Pisno pooblastilo določa vsebino, obseg in trajanje pooblastila. Direktor lahko za zastopanje v posameznih zadevah pooblasti druge osebe.
Za zavod podpisuje listine direktor in osebe, ki so pooblaščene za zastopanje, vsak v mejah pooblastil in poslov, ki jih opravlja.
Finančne listine za zavod podpisuje direktor, računovodja in podpisniki z deponiranimi podpisi, ki jih za to določi in pooblasti direktor. Direktor s pooblastilom določi delavce zavoda, ki so pooblaščeni, da podpisujejo za zavod v odnosih, ki niso navedeni v tem odloku.
Občinski svet Občine Semič razreši direktorja pred iztekom mandata:
– če direktor sam zahteva razrešitev,
– če nastopi kateri od razlogov, ko po predpisih iz delovnih razmerjih preneha delovno razmerje po samem zakonu,
– če direktor pri svojem delu ne ravna po predpisih in splošnih aktih zavoda,
– če neutemeljeno ne izvršuje sklepov organov zavoda ali ravna v nasprotju z njimi,
– če s svojim nevestnim ali nepravilnim delom povzroči zavodu večjo škodo,
– če zanemarja ali malomarno opravlja svoje dolžnosti, tako da nastanejo ali bi lahko nastale hujše motnje pri opravljanju dejavnosti zavoda,
– zaradi bistvenih sprememb, kot je bistveno spremenjena dejavnost, zaradi katere je bil zavod ustanovljen. V tem primeru se direktorju izplača odpravnina v skladu z delovnopravno zakonodajo.
Občinski svet Občine Semič mora pred sprejemom sklepa o razrešitvi seznaniti direktorja z razlogi za razrešitev in mu dati možnost, da se v roku 30 dni o njih izjasni.
Če direktorju predčasno preneha mandat oziroma če nihče izmed prijavljenih kandidatov za direktorja ni imenovan, imenuje Občinski svet Občine Semič vršilca dolžnosti.
Vršilca dolžnosti direktorja lahko Občinski svet Občine Semič imenuje izmed strokovnih delavcev zavoda ali izmed prijavljenih kandidatov, ki izpolnjujejo vse pogoje iz 18. člena tega odloka. Vršilca dolžnosti direktorja imenuje Občinski svet Občine Semič do imenovanja direktorja, vendar največ za eno leto.
V. VIRI, NAČINI IN POGOJI ZA PRIDOBIVANJE SREDSTEV ZAVODA
24. člen
Premoženje zavoda je last ustanovitelja. Zavod samostojno upravlja s sredstvi, ki so mu dana v upravljanje, ne more pa s pravnimi posli odtujiti umetniških del iz zbirke slikarskih srečanj in nepremično premoženje ali le-to obremeniti s stvarnimi ali drugimi bremeni brez soglasja ustanovitelja.
Zavodu je dana v upravljanje naslednja nepremičnina na območju Občine Semič:
– Kulturni center, Prosvetna ulica 4.
Zavod upravlja tudi z zbirko Slikarskih srečanj v Semiču.
Zavod lahko upravlja tudi z drugim premoženjem, premičnim in nepremičnim, ob predhodnem soglasju ustanovitelja. Zavod je dolžan uporabljati in upravljati premoženje ustanovitelja s skrbnostjo dobrega gospodarja. Gospodarjenje z nepremičninami nadzira ustanovitelj.
Nepremičnini:
– Muzejska hiša, Štefanov trg 7
– Brunskoletova hiša, Taborska ulica 8
zavod vzdržuje na podlagi pogodbe med lastnikom nepremičnin in zavodom. Prav tako zavod v okviru svoje dejavnosti vzdržuje objekte na podlagi pogodbe o vzdrževanju med naročnikom in zavodom.
Zavod pridobiva sredstva za izvajanje dejavnosti iz:
– proračuna ustanovitelja,
– sredstev iz naslova javnih razpisov na lokalni, regionalni, državni in mednarodni ravni,
– z opravljanjem registrirane dejavnosti pod pogoji in na način, določen z zakonom in s tem odlokom,
– lastnih prihodkov zavoda,
– sredstev, dogovorjenih za posamezne programe,
– iz naslova upravljanja nepremičnin, ki so mu dana v upravljanje,
– sredstev, pridobljenih s prodajo blaga in storitev uporabnikom,
– daril, donacij, sponzorstev ter drugih zakonitih virov.
Višino sredstev za financiranje javnega zavoda določi ustanovitelj na podlagi strateškega načrta in iz njega izhajajočega predloga letnega plana. Podlaga za transfer iz proračuna lokalne skupnosti je s strani sveta zavoda potrjen finančno ovrednoten program dela. O zagotavljanju letnih sredstev iz proračuna ustanovitelja se sklene pogodba o financiranju.
Začetna zagonska sredstva za delovanje zavoda znašajo 15.000 EUR. Ustanovitelj zavoda se zavezuje, da bo finančni delež nakazal na poslovni račun zavoda v petih dneh po odprtju računa.
VI. RAZPOLAGANJE S PRESEŽKOM PRIHODKOV NAD ODHODKI IN NAČIN KRITJA PRIMANJKLJAJA
28. člen
Zavod samostojno gospodari s prihodki, ki jih ustvari z opravljanjem dejavnosti.
Zavod mora zagotoviti ločeno vodenje finančnega poslovanja za tržne dejavnosti.
Presežek prihodkov nad odhodki, ki jih doseže pri opravljanju svoje dejavnosti, sme zavod uporabljati za opravljanje in razvoj registrirane dejavnosti zavoda ter obnovo, vzdrževanje in razvoj objektov, ki so mu dani v upravljanje.
Del presežkov nad odhodki, ki ga zavod ustvari z opravljanjem tržne dejavnosti na trgu, lahko s soglasjem ustanovitelja uporabi za povečanje dela mase plač za nagrajevanje delovne uspešnosti delavcev zavoda.
Primanjkljaj sredstev, ugotovljenih iz naslova preveč izplačanih plač, krije zavod iz prihodkov bodočega obdobja z zniževanjem realiziranih plač. Če zavod v predhodnih proračunskih obdobjih izkaže presežke prihodkov nad odhodki in te presežke nameni za stimulacijo k plačam, kasneje pa se izkaže primanjkljaj, krije, ne glede na razloge primanjkljaja, le-tega sam v breme sredstev za plače, razen če dokaže, da ustanovitelj ni izpolnil svojih obveznosti v celoti.
Zavod je dolžan ustanovitelju nuditi ter obdobno pošiljati podatke o poslovanju zavoda, o poslovnih rezultatih ter druge podatke, ki so potrebni za izvrševanje funkcij ustanovitelja.
33. člen
Zavod ima statut, ki ureja:
– organizacijo zavoda,
– organe zavoda,
– način odločanja in druga vprašanja, pomembna za poslovanje in izvajanje dejavnosti.
Statut sprejme svet zavoda po predhodnem soglasju ustanovitelja. Zavod ima tudi druge splošne akte, določene s statutom in zakonom.
Odlok o ustanovitvi javnega zavoda »Kulturni center Semič« (uradno prečiščeno besedilo) (Uradni list RS, št. 84/09) vsebuje naslednje prehodne in končno določbo:
VIII. PREHODNE IN KONČNA DOLOČBA
34. člen
Do imenovanja direktorja zavoda Občinski svet Občine Semič po uveljavitvi tega odloka s sklepom imenuje vršilca dolžnosti direktorja zavoda, ki mora izpolnjevati pogoje iz 18. člena tega odloka, razen četrte alineje, vendar največ za eno leto in je pooblaščen, da pod nadzorstvom ustanovitelja opravi vse potrebno za začetek dela zavoda, vpis zavoda v sodni register ter skliče prvo sejo sveta zavoda.
Statut zavoda sprejme svet zavoda v štirih mesecih po konstituiranju.
Do začetka veljavnosti statuta zavoda se uporabljajo določila zakona o zavodih in tega odloka.
Ta odlok začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Odlok o spremembah in dopolnitvah Odloka o ustanovitvi javnega zavoda »Kulturni center Semič« (Uradni list RS, št. 58/21) vsebuje naslednjo končno določbo:
4. člen
Spremembe in dopolnitve odloka začnejo veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 007-02/2008-146
Semič, dne 26. maja 2021