Na podlagi 3. in 51. člena Zakona o zavodih (Uradni list RS, št. 12/I/91, 17/91 – ZUDE, 55/92 – ZVKD, 13/93, 66/93, 45/I/94 – odl. US, 8/96, 31/00 – ZP-L, 36/00 – ZPDZC in 127/06 – ZJZP), 26. člena Zakona o uresničevanju javnega interesa za kulturo (Uradni list RS, št. 77/07 – uradno prečiščeno besedilo, 65/07 – odl. US, 56/08, 4/10, 20/11, 100/11 – odl. US, 111/13, 68/16, 61/17, 21/18 – ZNOrg, 49/20 – ZIUZEOP), 29. člena Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 94/07 – uradno prečiščeno besedilo, 27/08 – odl. US, 76/08, 79/09, 51/10, 84/10 – odl. US, 40/12 – ZUJF, 14/15 – ZUUJFO, 76/16 – odl. US, 11/18 – ZSPDSLS-1, 30/18, 61/20 – ZIUZEOP-A in 80/20 – ZIUOOPE) in 17. člena Statuta Občine Kamnik (Uradni list RS, št. 50/15, 20/17 in 61/19) je Občinski svet Občine Kamnik na 17. seji dne 26. 5. 2021 sprejel
o preimenovanju Javnega zavoda Mekinjski samostan v Javni zavod za kulturo Kamnik
S tem odlokom Občina Kamnik preimenuje Javni zavod Mekinjski samostan v Javni zavod za kulturo Kamnik (v nadaljevanju: zavod).
S tem odlokom se v skladu z določbami Zakona o uresničevanju javnega interesa za kulturo (v nadaljevanju: ZUJIK) ureja status zavoda, razmerja med ustanoviteljem in zavodom ter temeljna vprašanja glede organizacije, dejavnosti in načina financiranja zavoda.
Ustanovitelj zavoda je Občina Kamnik, Glavni trg 24, 1241 Kamnik. Ustanoviteljske pravice in obveznosti do zavoda izvaja Občinski svet Občine Kamnik, če ta odlok ne določa drugače.
Zavod deluje z namenom nemotenega in trajnega zagotavljanja pogojev za ustvarjanje, posredovanje in varovanje kulturnih dobrin, ki se na trgu ne zagotavljajo v zadostnem obsegu ali kakovosti in z namenom zagotavljanja dostopnosti raznovrstnih kulturnih dobrin najširšemu krogu uporabnikov na območju Občine Kamnik.
Zavod poleg dejavnosti javne službe, opredeljene v prvem odstavku tega člena, izvaja tudi druge dejavnosti na trgu, katerih smisel je dopolnjevanje temeljnih dejavnosti zavoda in boljša izkoriščenost javne kulturne infrastrukture, ki jo ima zavod v upravljanju.
IME, SEDEŽ IN PRAVNI STATUS ZAVODA
Ime zavoda je: Javni zavod za kulturo Kamnik.
Sedež zavoda je: Polčeva pot 10, 1241 Kamnik.
V mednarodnem poslovanju zavod uporablja ime: Public institut for culture Kamnik.
Zavod lahko svoje dejavnosti opravlja tudi na drugih naslovih, v soglasju z ustanoviteljem.
Zavod ima dve notranji organizacijski enoti, ki sta podrobneje urejeni z aktom o organizaciji dela, in sicer:
1. Mekinjski samostan in
2. Dom kulture Kamnik.
Zavod za poslovanje uporablja žig velikosti do 1200 mm2, na katerem je poleg logotipa zapisano ime zavoda.
Število posameznih žigov, njihovo uporabo, način varovanja in uničevanja ter delavce, ki so odgovorni in pooblaščeni za uporabo, določi direktor zavoda.
Javnost dela zavod zagotavlja z obveščanjem o svojem delu, z informacijami ter s poročili o dejavnosti in opravljenem delu.
Zavod se v okviru svojih dejavnosti vključuje v kulturno življenje lokalne in širše skupnosti. Povezuje se s sorodnimi zavodi v državi, z ostalimi javnimi zavodi na področju družbenih dejavnosti v Občini Kamnik ter z ostalimi izvajalci kulturnih programov in projektov v občini, regiji, državi in izven nje.
Zavod se lahko zaradi usklajevanja strokovnih, poslovnih in razvojnih interesov povezuje v zveze ter druga strokovna in poslovna združenja.
Glede na namen delovanja zavod opravlja dejavnosti, ki sodijo v okvir javne službe, ki je v javnem interesu, in dejavnosti, ki se ne opravljajo kot del javne službe.
Osnovna dejavnost zavoda je dejavnost obratovanja objektov za kulturne prireditve, poleg te pa so ključne kulturne dejavnosti v okviru javne službe in s tem povezano varstvo kulturne dediščine ter ostale spremljajoče dejavnosti, ki omogočajo nemoteno izvajanje omenjenih dejavnosti.
Glede na namen delovanja zavod opravlja kot javno službo naslednje dejavnosti:
1. V okviru Doma kulture Kamnik:
– upravljanje z objektom in s pripadajočim zemljiščem,
– posredovanje umetniške ustvarjalnosti in poustvarjalnosti na področju uprizoritvenih, glasbenih, vizualnih, avdiovizualnih, filmskih in drugih umetnosti ter njihovih medijev,
– organiziranje gledališkega abonmajskega programa za odrasle in otroke,
– organiziranje glasbenega abonmajskega programa,
– posredovanje in organizacija najkakovostnejših gledaliških, glasbenih in glasbeno-scenskih produkcij izven abonmajskega programa,
– organizacija oziroma sodelovanje pri organizaciji filmskih, gledaliških in drugih kulturnih festivalov,
– razvoj in izvajanje programov s področja kulturno-umetnostne vzgoje na področju uprizoritvenega, glasbenega in filmskega programa za otroke in mladino,
– produkcija in koprodukcija gledaliških, glasbenih, plesnih, vizualnih, literarnih, intermedijskih in drugih kulturnih prireditev,
– produkcija in koprodukcija ter posredovanje vsebin kulturno-umetnostne vzgoje,
– izvajanje izobraževalnega in humanističnega programa (predavanja, pogovorni večeri, okrogle mize),
– produkcija lastnih kulturno-umetniških in drugih prireditev,
– načrtovanje, organizacija in izvedba kulturno-umetniških prireditev, festivalov itd.,
– organiziranje gledaliških, plesnih in glasbenih delavnic,
– oddajanje dvoran in drugih prostorov ter tehnične opreme v uporabo zunanjim naročnikom in opravljanje vseh s tem povezanih storitev za izvedbo raznovrstnih prireditev.
2. V okviru Mekinjskega samostana:
– upravljanje z objektom in s pripadajočim zemljiščem,
– skrb za premično dediščino,
– predstavljanje in promocija zgodovine Mekinjskega samostana, Kamnika in Slovenije ter ohranjanje kulturne in naravne dediščine,
– zaščitno varovanje nepremičnin Mekinjskega samostana v skladu s konservatorskim načrtom (KN),
– skrb za zbirke kulturne dediščine, ki so v upravljanju samostana,
– hranjenje – deponiranje arhivskega gradiva,
– predstavljanje kulturnega gradiva javnosti,
– posredovanje informacij o kulturni dediščini zainteresirani javnosti,
– izvajanje razstavne dejavnosti,
– izvajanje pedagoške dejavnosti s ciljem razvoja in izvajanja muzejskih programov za odrasle, otroke in mladino,
– izvajanje izobraževalnega in humanističnega programa (predavanja, pogovorni večeri, okrogle mize itd.),
– organiziranje in izvajanje kulturnih in drugih prireditev,
– izdaja publikacij vseh vrst s področja svoje dejavnosti,
– produkcija in koprodukcija razstav s področja kulturne dediščine in sodobne likovne umetnosti,
– sodelovanje s kulturnimi in izobraževalnimi institucijami doma in v tujini ter drugimi zavodi v Občini Kamnik,
– izvajanje drugih nalog, ki dopolnjujejo osnovno dejavnost na področju ohranjanja kulturne dediščine.
V okviru dejavnosti, ki ne sodijo v okvir javne službe, zavod izvaja naslednje naloge:
– nudenje strokovnih storitev s področja dejavnosti zavoda pravnim in fizičnim osebam,
– organizacija in izvedba kongresnih, civilno-družbenih, protokolarnih, gospodarskih, izobraževalnih, sejemskih, festivalskih, družabnih in drugih prireditev, ki ne sodijo v program javne službe,
– posredovanje kulturnih prireditev,
– storitve s področja kongresnega in kulturnega turizma,
– svetovanje in nudenje pogodbenih storitev s področja dejavnosti zavoda,
– prodaja likovnih del, izdelkov domače in umetnostne obrti,
– prodaja informativno-oglaševalskega gradiva (knjige, nosilci slike in zvoka, spominki, s tematiko in logotipi s področja umetnosti, kulturne dediščine in naravnih vrednot, turizma itd.),
– gostinske storitve za potrebe izvajalcev programa, obiskovalcev, naročnikov,
– oddajanje prostorov za razstave, kulturne, izobraževalne in druge prireditve ter storitve,
– oddajanje prenočitvenih kapacitet.
Zavod je dolžan prednostno izvajati javno službo, pri čemer izvajanje drugih dejavnosti ne sme ogrožati izvajanja javne službe, za katero je zavod ustanovljen.
Obseg izvajanja dejavnosti, ki so določene v 8. in 9. členu, je zavod dolžan vsako leto uskladiti z ustanoviteljem in pri tem upoštevati materialne in finančne možnosti ustanovitelja, in sicer je dolžan pripraviti finančni načrt in pri tem upoštevati izhodišča ustanovitelja, skladno s predpisi, ki urejajo izvrševanje proračuna.
Javni zavod za kulturo Kamnik bo opravljal naslednje dejavnosti:
C/17.290 | Proizvodnja drugih izdelkov iz papirja in kartona |
C/18.120 | Drugo tiskanje |
C/18.140 | Knjigoveštvo in sorodne dejavnosti |
C/18.130 | Priprava za tisk in objavo |
C/18.200 | Razmnoževanje posnetih nosilcev zapisa |
G/47.610 | Trgovina na drobno v specializiranih prodajalnah s knjigami |
G/47.621 | Trgovina na drobno s časopisi in revijami |
G/47.630 | Trgovina na drobno v specializiranih prodajalnah z glasbenimi in video zapisi |
G/47.782 | Trgovina na drobno v specializiranih prodajalnah z umetniškimi izdelki |
G/47.789 | Druga trgovina na drobno v drugih specializiranih prodajalnah |
G/47.890 | Trgovina na drobno na stojnicah in tržnicah z drugim blagom |
G/47.910 | Trgovina na drobno po pošti ali po internetu |
G/47.990 | Druga trgovina na drobno zunaj prodajaln, stojnic in tržnic |
I/55.209 | Druge nastanitve za krajši čas |
I/56.101 | Restavracije in gostilne |
I/56.102 | Okrepčevalnice in podobni obrati |
I/56.103 | Slaščičarne in kavarne |
I/56.104 | Začasni gostinski obrati |
I/56.210 | Priložnostna priprava in dostava jedi |
I/56.290 | Druga oskrba z jedmi |
I/56.300 | Strežba pijač |
J/58.110 | Izdajanje knjig |
J/58.130 | Izdajanje časopisov |
J/58.140 | Izdajanje revij in druge periodike |
J/58.190 | Drugo založništvo |
J/59.110 | Produkcija filmov, video filmov, televizijskih oddaj |
J/59.120 | Post produkcijske dejavnosti pri izdelavi filmov, video filmov, televizijskih oddaj |
J/59.130 | Distribucija filmov, video filmov, televizijskih oddaj |
J/59.140 | Kinematografska dejavnost |
J/59.200 | Snemanje in izdajanje zvočnih zapisov in muzikalij |
J/62.010 | Računalniško programiranje |
J/62.020 | Svetovanje o računalniških napravah in programih |
J/62.030 | Upravljanje računalniških naprav in sistemov |
J/62.090 | Druge z informacijsko tehnologijo in računalniškimi storitvami povezane dejavnosti |
J/63.110 | Obdelava podatkov in s tem povezane dejavnosti |
J/63.120 | Obratovanje spletnih portalov |
J/93.990 | Drugo informiranje |
L/68.200 | Oddajanje in obratovanje lastnih ali najetih nepremičnin |
L/68.320 | Upravljanje nepremičnin za plačilo ali po pogodbi |
M/69.200 | Računovodske, knjigovodske in revizijske dejavnosti, davčno svetovanje |
M/70.210 | Dejavnosti stikov z javnostmi |
M/70.220 | Drugo podjetniško in poslovno svetovanje |
M/71.129 | Druge inženirske dejavnosti in tehnično svetovanje |
M/72.200 | Raziskovalna in razvojna dejavnost na področju družboslovja in humanistike |
M/73.110 | Dejavnost oglaševalskih agencij |
M/73.120 | Posredovanje oglaševalskega prostora |
M/73.200 | Raziskovanje trga in javnega mnenja |
M/74.100 | Oblikovanje, aranžerstvo, dekoraterstvo |
M/74.200 | Fotografska dejavnost |
M/74.300 | Prevajanje in tolmačenje |
N/77.290 | Dajanje drugih izdelkov za široko rabo v najem in zakup |
N/77.330 | Dajanje pisarniške opreme in računalniških naprav v najem in zakup |
N/77.390 | Dajanje drugih strojev, naprav in opredmetenih sredstev v najem in zakup |
N/77.400 | Dajanje pravic uporabe intelektualne lastnine v zakup, razen avtorsko zaščitenih del |
N/78.200 | Posredovanje začasne delovne sile |
N/79.110 | Dejavnosti potovalnih agencij |
N/79.900 | Rezervacije in druge s potovanji povezane dejavnosti |
N/80.100 | Varovanje |
N/82.190 | Fotokopiranje, priprava dokumentov in druge posamične pisarniške dejavnosti |
N/82.300 | Organiziranje razstav, sejmov, srečanj |
P/85.520 | Izobraževanje, izpopolnjevanje in usposabljanje na področju kulture in umetnosti |
P/85.590 | Drugje nerazvrščeno izobraževanje, izpopolnjevanje in usposabljanje |
R/90.010 | Umetniško uprizarjanje |
R/90.020 | Spremljajoče dejavnosti za umetniško uprizarjanje |
R/90.030 | Umetniško ustvarjanje |
R/90.040 | Obratovanje objektov za kulturne prireditve |
R/91.012 | Dejavnost arhivov |
R/91.020 | Dejavnost muzejev |
R/91.030 | Varstvo kulturne dediščine |
R/93.299 | Druge nerazvrščene dejavnosti za prosti čas |
S/94.999 | Dejavnost drugje nerazvrščenih članskih organizacij |
S/96.090 | Druge storitvene dejavnosti, drugje nerazvrščene |
I/55.100 | Dejavnost hotelov in podobnih nastanitvenih obratov |
I/55.203 | Oddajanje zasebnih sob gostom |
Zavod lahko sklepa pogodbe in opravlja pravne posle samo v okviru dejavnosti, ki je vpisana v sodni register.
Ne glede na prejšnji odstavek sme zavod opravljati tudi druge posle, potrebne za njegov obstoj in opravljanje dejavnosti, ne pomenijo pa neposrednega opravljanja dejavnosti v pravnem prometu.
Dejavnosti zavoda, ki so opredeljene kot javna služba oziroma nepridobitna dejavnost, se štejejo kot javna služba, katere izvajanje je v javnem interesu. Zavod lahko spremeni ali razširi dejavnost le s soglasjem ustanovitelja.
Organi zavoda so:
– direktor,
– svet zavoda.
Direktor organizira in vodi delo ter poslovanje zavoda, predstavlja in zastopa zavod v okviru dejavnosti, za katere je zavod registriran, ter odgovarja za zakonitost in strokovnost dela zavoda.
Direktorja zavoda imenuje ustanovitelj na podlagi javnega razpisa in po predhodnem mnenju sveta zavoda. Poleg javnega razpisa lahko ustanovitelj zavoda povabi posamezne kandidate tudi neposredno.
Če svet zavoda ne da mnenja iz prejšnjega odstavka v roku 30 dni, se šteje, da je mnenje pozitivno.
Mandat direktorja traja pet let z možnostjo ponovnih imenovanj.
Za direktorja je lahko imenovan kandidat, ki izpolnjuje naslednje pogoje:
– ima univerzitetno izobrazbo ali visoko strokovno izobrazbo s specializacijo ali magisterijem družboslovne smeri,
– aktivno obvlada slovenski jezik,
– obvlada najmanj dva svetovna jezika,
– pozna področje dela zavoda,
– ima najmanj 5 let delovnih izkušenj, od tega vsaj 3 leta delovnih izkušenj na vodilnem položaju,
– ima izkušnje na področju marketinga in organizacije dogodkov,
– ima sposobnosti vodenja, planiranja, reševanja konfliktnih situacij, organiziranja,
– ima sposobnost motiviranja, kritičnega in analitičnega mišljenja, timskega dela,
– ima sposobnost nastopanja v javnosti.
Kandidat za direktorja mora predložiti program dela in razvoja zavoda.
Naloge direktorja so:
– zastopa in predstavlja zavod,
– organizira delo zavoda,
– sprejema strateški načrt,
– sprejema program dela s finančnim načrtom,
– sprejema kadrovski načrt,
– sprejema akt o organizaciji dela zavoda,
– sprejema akt o sistemizaciji delovnih mest po predhodnem soglasju župana in sveta zavoda,
– sprejema načrt nabav osnovnih sredstev in investicijskega vzdrževanja,
– sprejema druge akte, ki urejajo pomembna vprašanja v zvezi z delovanjem zavoda,
– poroča ustanovitelju in svetu zavoda o zadevah, ki lahko pomembno vplivajo na delo zavoda,
– pripravi letno poročilo,
– skrbi za trženje storitev in sprejema cene storitev,
– določa odpiralni čas za dejavnosti,
– skrbi za promocijo dejavnosti in obveščanje javnosti,
– zagotavlja obveščanje delavcev v skladu z veljavnimi predpisi,
– izvaja pristojnosti s področja delovnih razmerij v skladu z veljavnimi predpisi,
– določa podatke, ki štejejo za poslovno tajnost,
– odloča o razporejanju delovnega časa in odreja delo prek polnega časa,
– določa plače, odloča o delovni uspešnosti in napredovanju delavcev v skladu s predpisi,
– imenuje delovne skupine ali druga telesa za izvedbo določenih nalog ali preučitev posameznih vprašanj iz svoje pristojnosti,
– izvršuje sklepe in odločitve sveta zavoda ter ustanovitelja in njegovih organov,
– seznanja ustanovitelja z namero prijave na javne razpise ali pozive,
– skrbi za sodelovanje z drugimi zavodi in organizacijami,
– opravlja druge naloge po sklepu ustanovitelja.
Direktor je dolžan o svojih ugotovitvah v zvezi s strokovnim delom obveščati svet zavoda ter sprejemati ukrepe za odpravo pomanjkljivosti in za napredek strokovnega dela.
Direktor je samostojen pri opravljanju poslov s svojega delovnega področja.
Direktor je za svoje delo odgovoren ustanovitelju.
Direktor mora pri vodenju poslov ravnati z javnimi sredstvi s skrbnostjo dobrega gospodarja.
Med začasno odsotnostjo direktorja nadomešča delavec, ki ga s splošnim pooblastilom pooblasti direktor.
V pravnem prometu zastopa in predstavlja direktor zavod neomejeno in je pooblaščen za sklepanje pogodb v okviru finančnega načrta, razen, ko pogodba o financiranju določa drugače.
Direktor je lahko razrešen pred potekom roka, za katerega je imenovan.
Ustanovitelj razreši direktorja:
– če direktor sam zahteva razrešitev,
– če nastopi kateri od razlogov, ko po predpisih o delovnih razmerjih preneha delovno razmerje po samem zakonu,
– če direktor pri svojem delu ne ravna po predpisih in splošnih aktih zavoda ali neutemeljeno ne izvršuje sklepov sveta zavoda ali ravna v nasprotju z njim,
– če direktor s svojim nevestnim ali nepravilnim delom povzroči zavodu večjo škodo ali če zanemarja ali malomarno opravlja svoje dolžnosti, tako da nastanejo ali bi lahko nastale hujše motnje pri opravljanju dejavnosti zavoda,
– zaradi bistvenih sprememb kot sta bistveno spremenjena dejavnost, zaradi katere je zavod ustanovljen ali zaradi prenosa ustanoviteljstva.
Ustanovitelj mora pred sprejemom odločitve o razrešitvi seznaniti direktorja z razlogi za razrešitev in mu dati možnost, da se o njih izjavi.
Zoper odločitev o razrešitvi ima direktor pravico zahtevati sodno varstvo, če meni, da je bil kršen za razrešitev določen postopek in da je kršitev lahko bistveno vplivala na odločitev ali da niso podani razlogi za razrešitev iz 18. člena.
Zahteva za sodno varstvo se vloži v 15 dneh po prejemu odločitve o razrešitvi pri pristojnem sodišču.
Če direktorju predčasno preneha mandat in se ne izpelje redni postopek imenovanja, imenuje ustanovitelj vršilca dolžnosti, vendar največ za eno leto.
Ustanovitelj imenuje vršilca dolžnosti tudi v primeru, da je bil izpeljan javni razpis za imenovanje direktorja, pa se nihče ni prijavil oziroma nihče izmed prijavljenih kandidatov ni bil izbran.
Svet zavoda ima pet članov, od tega:
– tri predstavnike ustanovitelja, ki jih izmed strokovnjakov s področja dela javnega zavoda, financ in pravnih zadev, imenuje Občinski svet Občine Kamnik,
– enega predstavnika delavcev zavoda,
– enega predstavnika zainteresirane javnosti, ki ga na predlog Javnega sklada Republike Slovenije za kulturne dejavnosti, območna izpostava Kamnik, imenuje Občinski svet Občine Kamnik.
Prvo konstitutivno sejo sveta zavoda skliče direktor v roku 30 dni po imenovanju članov in izvolitvi predstavnika delavcev.
Na prvi konstitutivni seji člani izmed sebe izvolijo predsednika in namestnika.
Svetu zavoda prične teči mandat z dnem konstituiranja.
Mandat članov sveta zavoda traja 4 leta in so lahko ponovno imenovani oziroma izvoljeni.
Svet zavoda sprejema odločitve z večino glasov vseh članov.
Član sveta zavoda je lahko razrešen pred potekom mandata, za katerega je imenovan, če:
– sam zahteva razrešitev,
– se neupravičeno ne udeleži seje trikrat zaporedoma,
– pri svojem delu ne ravna v skladu s predpisi,
– brez utemeljenega oziroma upravičenega razloga ne zastopa interesov tistega, ki ga je izvolil ali imenoval,
– svet zavoda ugotovi, da obstaja konflikt med zasebnimi interesi člana sveta zavoda in interesi zavoda,
– ne opravlja svojih nalog oziroma jih ne opravlja strokovno.
V primeru predčasne razrešitve člana, se za čas do izteka mandata sveta zavoda imenuje oziroma izvoli nov član po istem postopku, kot je bil imenovan oziroma izvoljen razrešeni član.
Člana sveta zavoda, ki ga imenuje ustanovitelj, razreši ustanovitelj sam, in sicer na predlog direktorja ali sveta zavoda oziroma po postopku, določenem v poslovniku Občinskega sveta Občine Kamnik. Člana sveta zavoda – predstavnika delavcev razrešijo delavci sami, in sicer na predlog direktorja ali sveta zavoda. V primeru druge alineje prvega odstavka tega člena je predsednik sveta zavoda dolžan obvestiti ustanovitelja oziroma delavce.
Svet zavoda ima naslednje pristojnosti:
– nadzoruje zakonitost dela in poslovanja zavoda,
– sprejema statut in druge splošne akte zavoda,
– spremlja, analizira, ocenjuje delovanje zavoda in politiko njegovega ustanovitelja,
– ugotavlja ustreznost strateškega načrta in programa dela glede na namen, zaradi katerega je bil ustanovljen,
– obravnava vprašanja s področja strokovnega dela javnega zavoda in daje direktorju mnenja, predloge in pobude za reševanje teh vprašanj,
– predlaga ustanovitelju revizijo poslovanja,
– ocenjuje delo direktorja,
– daje soglasje k strateškemu načrtu, programu dela, finančnemu načrtu, sistemizaciji delovnih mest, organizaciji dela, kadrovskemu načrtu, načrtu nabav in k zavodski kolektivni pogodbi ter nadzoruje njihovo izvajanje,
– daje soglasje k cenam javnih kulturnih dobrin,
– potrjuje letno poročilo zavoda,
– daje predhodno mnenje ustanovitelju k imenovanju in razrešitvi direktorja,
– sklepa pogodbo o zaposlitvi z direktorjem zavoda,
– daje soglasje k programu razreševanja presežnih delavcev zavoda,
– obravnava vprašanja s področja strokovnega dela zavoda in daje direktorju mnenja, predloge in pobude za reševanje teh vprašanj,
– odloča o pritožbah delavcev, ki se nanašajo na pravice, obveznosti in odgovornosti delavcev iz delovnega razmerja,
– opravlja druge naloge v skladu z veljavnimi predpisi ter odlokom in splošnimi akti zavoda.
Delo sveta zavoda podrobneje ureja poslovnik o delu sveta zavoda, ki ga na predlog direktorja sprejme svet zavoda.
SREDSTVA ZA DELO IN ODGOVORNOST ZA OBVEZNOSTI ZAVODA
Zavod upravlja z nepremičnim in premičnim premoženjem, ki predstavlja javno kulturno infrastrukturo in je v lasti ustanovitelja, zavod pa jo vodi v svojih poslovnih knjigah v registru osnovnih sredstev, ki je sestavni del vsakoletnega inventurnega popisa.
Zavod upravlja z naslednjimi nepremičninami, ki so v lasti ustanovitelja in so kot del javne kulturne infrastrukture dane v upravljanje zavodu:
– objekt Mekinjski samostan, Polčeva pot 10, 1241 Kamnik,
– objekt Dom kulture Kamnik, Fužine 10, 1241 Kamnik.
Premoženje zavoda je last ustanovitelja. Zavod upravlja samostojno s premičnim premoženjem, z nepremičninami pa samo po poprejšnjem soglasju ustanovitelja.
Zavod je dolžan zagotavljati polno izkoriščenost javne kulturne infrastrukture, s katero upravlja. Pri oddajanju prostih zmogljivosti imajo prednost kulturni izvajalci, ki imajo sedež na območju Občine Kamnik, za javne kulturne programe ali kulturne projekte.
Zavod lahko zagotavlja uporabo javne kulturne infrastrukture, s katero upravlja, drugim izvajalcem, ki izvajajo javne kulturne programe ali kulturne projekte in imajo sedež v Občini Kamnik, in sicer pod pogoji, ki so določeni v letnem programu dela in finančnem načrtu. Nadomestilo za uporabo ne sme presegati višine dejanskih dodatnih stroškov, ki so s tem nastali.
Zavod pridobiva sredstva za delo iz naslednjih javnih virov:
– iz proračuna ustanovitelja,
– iz državnega proračuna in drugih javnih virov,
– iz sredstev, pridobljenih na podlagi javnih razpisov in javnih pozivov.
Zavod pridobiva sredstva za delo iz naslednjih nejavnih virov iz naslova opravljanja javne službe:
– vstopnine in abonmaji,
– povračila stroškov uporabe javnih kulturnih dobrin za namene izvajanja javnih kulturnih programov oziroma projektov,
– nudenje prostorskih pogojev ter produkcijo in tehnično pomoč drugim izvajalcem kulturnih programov in projektov,
– kotizacije za seminarje, strokovna srečanja, delavnice,
– prodaja katalogov, spominkov, povezanih z muzejskim gradivom itd.,
– donacije, darila, sponzorstva za javno službo,
– oddaja prostorov v občasno uporabo drugim,
– drugi prihodki za opravljanje javne službe.
Zavod pridobiva sredstva za delo iz naslednjih nejavnih virov iz naslova opravljanja drugih dejavnosti:
– oddaja prostorov v najem,
– gostinske storitve,
– organizacija, priprava in izvedba kongresov, posvetovanj, seminarjev, predavanj, sejmov, proslav in drugih prireditev komercialne narave,
– posojanje tehnične opreme in nudenje tehničnih storitev,
– nudenje pogodbenih storitev v okviru registrirane dejavnosti,
– informativno-propagandna in založniška dejavnost, namenjena registrirani dejavnosti, ki ni javna služba,
– izdelava in prodaja drugih spominkov,
– prodaja blaga in storitev na trgu,
– drugi zakoniti viri.
Javni zavod mora imeti v svoji računovodsko-knjigovodski službi vzpostavljena ločena stroškovna mesta za posamezne organizacijske enote javnega zavoda.
Za izvajanje tržnih oziroma drugih dejavnosti in za sredstva, pridobljena na podlagi javnih razpisov in javnih pozivov, mora zavod zagotavljati ločeno računovodsko evidenco.
Podatki o odhodkih oziroma stroških po vrstah dejavnosti, zavod ugotavlja na podlagi ustreznih sodil. Sodila sprejme svet zavoda po pridobitvi mnenja župana.
Oblikovanje cene za dejavnosti na trgu je v pristojnosti javnega zavoda.
Cena mora praviloma v celoti pokrivati stroške tržne dejavnosti in sorazmerni delež splošnih stroškov, vključno s stroškom amortizacije neopredmetenih in opredmetenih osnovnih sredstev.
Cena mora vsebovati tudi ustrezen del dobička, katerega višina je odvisna od politike zavoda do tega dela poslovanja in od konkurence.
RAZPOLAGANJE S PRESEŽKOM PRIHODKOV NAD ODHODKI IN NAČIN KRITJA PRIMANJKLJAJA
Presežek prihodkov nad odhodki, ki ga zavod doseže pri opravljanju dejavnosti, sme zavod uporabiti le za opravljanje in razvoj dejavnosti, za katere je ustanovljen.
O presežku prihodkov nad odhodki, ki jih javni zavod doseže pri opravljanju dejavnosti, odloča ustanovitelj na predlog direktorja, po predhodnem mnenju sveta zavoda. Prednostno se presežek namenja za investicijsko-vzdrževalna dela in opremo.
Primanjkljaj javnega zavoda krije ustanovitelj, če ta nastane pri opravljanju dejavnosti javne službe na podlagi predhodne izpolnitve naslednjih pogojev:
– da javni zavod najmanj tri mesece pred iztekom proračunskega obdobja obrazloži ustanovitelju s posebnim poročilom in računskim izkazom vzroke nastanka primanjkljaja in poda predlog za pokritje izgube ter
– da ustanovitelj poročilo iz prejšnje alineje sprejme s posebnim sklepom.
PRAVICE, OBVEZNOSTI IN ODGOVORNOSTI ZAVODA V PRAVNEM PROMETU
Zavod je pravna oseba, ki nastopa v pravnem prometu v okviru svoje dejavnosti samostojno, z vsemi pravicami in obveznostmi, v svojem imenu in za svoj račun.
Zavod odgovarja za svoje obveznosti z vsemi sredstvi, s katerimi lahko razpolaga.
Organi zavoda v okviru svojih pristojnosti odgovarjajo s skrbnostjo dobrega gospodarstvenika za poslovanje in upravljanje s sredstvi, ki so last ustanovitelja in so dana zavodu v upravljanje.
Zavod ne sme sklepati razpolagalnih pravnih poslov v zvezi z nepremičnim premoženjem ustanovitelja in poslov, s katerimi se to premoženje obremenjuje.
ODGOVORNOST USTANOVITELJA ZA OBVEZNOST ZAVODA TER MEDSEBOJNE PRAVICE IN OBVEZNOSTI USTANOVITELJA ZAVODA
Za obveznosti zavoda odgovarja ustanovitelj omejeno subsidiarno do višine sredstev, ki so predvidena v proračunu ustanovitelja za opravljanje dejavnosti zavoda.
Ustanovitelj ne odgovarja za obveznosti zavoda iz naslova dejavnosti, ki jih zavod opravlja na trgu in niso del javne službe zavoda.
Ustanovitelj nadzoruje delo javnega zavoda. Javni zavod je dolžan predložiti ustanovitelju predlog programa in finančni plan za naslednje proračunsko obdobje ter letno poročilo v skladu z veljavnimi predpisi in navodili ustanovitelja.
Ustanovitelj ima do zavoda naslednje pravice in obveznosti:
– ugotavlja skladnost strateških načrtov in programov dela zavoda s plani in programi ustanovitelja,
– spremlja skladnost porabe sredstev z letnimi programi,
– odloča o statusnih spremembah,
– daje soglasje k spremembam ali razširitvam dejavnosti,
– vodi evidenco nepremičnin, zemljišč, opreme v skladu z veljavno zakonodajo,
– opravlja druge zadeve v skladu s tem odlokom in drugimi predpisi.
Zavod je dolžan obveščati ustanovitelja o rezultatih poslovanja ter dajati druge podatke o poslovanju v skladu z zakonom in na zahtevo ustanovitelja posredovati podatke, potrebne za spremljanje in financiranje dejavnosti ter za statistične namene.
Zavod ima statut.
S statutom se ureja organizacija zavoda, organi, njihove pristojnosti in način odločanja ter druga vprašanja, pomembna za opravljanje dejavnosti in poslovanje zavoda, v skladu z zakonom in odlokom.
Zavod ima lahko tudi druge splošne akte, s katerimi se urejajo vprašanja, pomembna za delo in poslovanje zavoda.
Statut sprejme svet zavoda po predhodnem soglasju občinskega sveta. Druge splošne akte sprejme svet zavoda, če ni s statutom določeno, da jih sprejme direktor.
Splošni akti morajo biti skladni z zakonom, drugimi predpisi in tem odlokom. Splošni akti začnejo veljati petnajsti dan po objavi na oglasni deski zavoda, razen če ni v aktu drugače določeno.
PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
Javni zavod Mekinjski samostan, Polčeva pot 10, 1241 Kamnik, matična številka 8180431000, se preimenuje v Javni zavod za kulturo Kamnik, Polčeva pot 10, 1241 Kamnik (matična in davčna številka ostajata enaki).
Iz Zavoda za turizem, šport in kulturo Kamnik, Glavni trg 2, matična številka 1511181000, se utesnjuje dejavnost kulture in se jo pripoji Javnemu zavodu za kulturo Kamnik, Polčeva pot 10, Kamnik.
Z dnem uveljavitve tega odloka preide upravljanje nepremičnin, ki jih imata v upravljanju Zavod za turizem, šport in kulturo Kamnik ter Javni zavod Mekinjski samostan, na Javni zavod za kulturo Kamnik, in sicer nepremičnin in pripadajoče opreme v nepremičninah:
– Dom kulture Kamnik, Fužine 10, 1241 Kamnik, ki je vpisana v zemljiški knjigi pod št. stavbe 884, parc. št. 3978/15, k.o. 1911 Kamnik, v lasti Občine Kamnik;
– Mekinjski samostan, Polčeva pot 10, 1241 Kamnik, ki je vpisana v zemljiški knjigi parc. št. 18, k.o. 1898 Mekinje, v lasti Občine Kamnik.
Na Javni zavod za kulturo Kamnik se prenese tudi vse drugo premoženje, pravice, obveznosti in sredstva Javnega zavoda Mekinjski samostan ter kulturnega področja iz Zavoda za turizem, šport in kulturo Kamnik.
Novo preimenovani Javni zavod za kulturo Kamnik bo združeval 2 organizacijski enoti:
– Mekinjski samostan in
– Dom kulture Kamnik (prevzeto kulturno področje iz Zavoda za turizem, šport in kulturo Kamnik).
Dosedanji Svet Javnega zavoda Mekinjski samostan nadaljuje svoje delo do izteka mandata v Svetu zavoda Javnega zavoda za kulturo Kamnik.
Dosedanji direktor Javnega zavoda Mekinjski samostan do izteka svojega mandata opravlja funkcijo oziroma nadaljuje z delom direktorja kot direktor Javnega zavoda za kulturo Kamnik, ustanovljen s tem odlokom.
Javni zavod za kulturo Kamnik prevzame štiri (4) delavce, ki so bili doslej zaposleni v Zavodu za turizem, šport in kulturo Kamnik na področju kulture ter jih ustrezno razporedi v skladu z aktom o sistemizaciji, tako da njihove pravice in obveznosti iz sklenjenega delovnega razmerja tečejo nepretrgano ter se ohranjajo v enakem obsegu kot pred uveljavitvijo tega odloka.
Po uveljavitvi tega odloka ter na njegovi podlagi in s sprejetim čistopisom novega statuta se v sodnem registru pri subjektu vpisa: Javni zavod Mekinjski samostan, matična številka 8180431000, vpiše sprememba imena zavoda Javni zavod za kulturo Kamnik.
Z uveljavitvijo tega odloka preneha veljati Odlok o ustanovitvi Javnega zavoda Mekinjski samostan (Uradni list RS, št. 70/17).
Ta odlok začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije, uporabljati pa se začne 1. 7. 2021.
Št. 0007-0012/2020-4/5
Kamnik, dne 26. maja 2021