Uradni list

Številka 100
Uradni list RS, št. 100/2021 z dne 24. 6. 2021
Uradni list

Uradni list RS, št. 100/2021 z dne 24. 6. 2021

Kazalo

2169. Odlok o mladini v Občini Litija, stran 6326.

  
Na podlagi 6. in 27. člena Zakona o javnem interesu v mladinskem sektorju (Uradni list RS, št. 42/10 in 21/18 – ZNOrg), 2. člena Zakona o mladinskih svetih (Uradni list RS, št. 70/00 in 42/10), 29. člena Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 94/07 – uradno prečiščeno besedilo, 76/08, 79/09, 51/10, 40/12 – ZUJF, 14/15 – ZUUJFO, 11/18 – ZSPDSLS-1, 30/18, 61/20 – ZIUZEOP-A in 80/20 – ZIUOOPE) ter 16. člena Statuta Občine Litija (Uradni list RS, št. 31/17) je Občinski svet Občine Litija na 18. redni seji dne 14. 6. 2021 sprejel
O D L O K 
o mladini v Občini Litija 
1. člen 
(namen in cilji) 
S tem odlokom Občina Litija (v nadaljevanju: občina) ureja položaj in delovanje mladine v občini, zlasti pa opredeljuje pogoje za sodelovanje mladine pri odločanju o za njih pomembnih odločitvah, uresničevanje javnega interesa v mladinskem sektorju, sodelovanje med formalnimi in neformalnimi oblikami združevanja mladine, področja delovanja mladine in nosilcev mladinskih dejavnosti ter sofinanciranje delovanja mladinskih organizacij in organizacij za mlade.
Cilj tega odloka je celovito urediti položaj mladih v občini, opredeliti strategijo razvoja mladih, povečati soodločanje mladih o odločitvah, ki vplivajo na življenje in delo mladih v lokalni skupnosti ter pospešiti razvoj lokalne mladinske politike z namenom zagotavljanja pogojev za uspešno doseganje avtonomije mladih v lokalni skupnosti.
2. člen 
(opredelitev izrazov) 
Posamezni izrazi, ki so uporabljeni v tem odloku, imajo enak pomen kot veljavni zakon, ki opredeljuje javni interes v mladinskem sektorju, in sicer:
– »mladi« so mladostniki in mlade odrasle osebe obeh spolov, stari od 15. do dopolnjenega 29. leta;
– »mladinski sektor« so področja, kjer poteka proces oblikovanja in uresničevanja mladinskih politik in mladinsko delo in so opredeljena v 3. členu tega odloka;
– »mladinsko delo« je organizirana in ciljno usmerjena oblika delovanja mladih in za mlade, v okviru katere mladi na podlagi lastnih prizadevanj prispevajo k lastnemu vključevanju v družbo, krepijo svoje kompetence ter prispevajo k razvoju skupnosti. Izvajanje različnih oblik mladinskega dela temelji na prostovoljnem sodelovanju mladih ne glede na njihove interesne, kulturne, nazorske ali politične usmeritve;
– »mladinska politika« je usklajen nabor ukrepov različnih sektorskih javnih politik z namenom spodbujanja in lajšanja integracije mladih v ekonomsko, kulturno in politično življenje skupnosti in ustreznih podpornih mehanizmov za razvoj mladinskega dela ter delovanja mladinskih organizacij, ki poteka v sodelovanju z avtonomnimi in demokratičnimi reprezentativnimi predstavniki mladinskih organizacij ter strokovnimi in drugimi organizacijami;
– »organizacija v mladinskem sektorju« je subjekt, ki deluje v mladinskem sektorju, in je organizirana kot mladinska organizacija ali organizacija za mlade ali mladinski svet;
– »mladinska organizacija« je avtonomno demokratično prostovoljno samostojno združenje mladih, ki s svojim delovanjem omogoča mladim pridobivanje načrtnih učnih izkušenj, oblikovanje in izražanje njihovih stališč ter izvajanje dejavnosti v skladu z njihovo interesno, kulturno, nazorsko ali politično usmeritvijo ter je organizirana kot samostojna pravna oseba, in sicer kot društvo ali zveza društev ali kot sestavni del druge pravne osebe, in sicer društva, zveze društev, sindikata ali politične stranke, s tem, da ji je v temeljnem aktu te pravne osebe zagotovljena avtonomija delovanja v mladinskem sektorju;
– »organizacija za mlade« je pravna oseba, ki izvaja programe za mlade, vendar ni mladinska organizacija, in je organizirana kot zavod, ustanova ali zadruga oziroma skladno z določbami Zakona o nevladnih organizacijah (Uradni list RS, št. 21/18);
– »strukturirani dialog« je odprt, pregleden, dolgoročen, nenehen in sistematičen dialog med mladimi in nosilci oblasti na državni in lokalni ravni v mladinskem sektorju;
– »mladinska infrastruktura« je fizični prostor (zemljišče ali stavba oziroma del stavbe), namenjen predvsem mladim, za izvajanje mladinskega dela;
– »mladinski program« je skupek dejavnosti, ki ga izvaja mladinska organizacija, in poteka med vrstniki nepretrgoma skozi večji del leta ter vključuje večje število izvajalcev in aktivnih udeležencev;
– »program za mlade« je program ukrepov v mladinskem sektorju, ki ga izvajajo organizacije za mlade, z namenom zagotavljanja boljših pogojev za življenje, delovanje in organiziranost mladih, ter poteka nepretrgano skozi večji del leta in vključuje večje število aktivnih udeležencev.
3. člen 
(področja mladinskega sektorja) 
Področja mladinskega sektorja se nanašajo na:
– avtonomijo mladih,
– neformalno učenje in usposabljanje ter večanje kompetenc mladih,
– dostop mladih do trga delovne sile in razvoj podjetnosti mladih,
– skrb za mlade z manj priložnostmi v družbi,
– prostovoljstvo, solidarnost in medgeneracijsko sodelovanje mladih,
– mobilnost mladih in mednarodno povezovanje,
– zdrav način življenja in preprečevanje različnih oblik odvisnosti mladih,
– dostop mladih do kulturnih dobrin in spodbujanje ustvarjalnosti ter inovativnosti mladih,
– sodelovanje mladih pri upravljanju javnih zadev v družbi.
Vsa področja delovanja mladine morajo biti dostopna vsem mladim, ne glede na njihov družbeni položaj, starost, narodnost, jezik, raso, državljanstvo, spol, spolno usmerjenost, vrsto šolanja, veroizpoved in politično prepričanje ali katerokoli drugo osebno okoliščino.
Javni interes na področju mladinskega sektorja občina uresničuje z zagotavljanjem:
– pogojev za izvajanje in razvoj delovanja mladinskega sektorja,
– sredstev za sofinanciranje programov in projektov mladinskega sektorja.
4. člen 
(aktivnosti mladinskega sektorja) 
Aktivnosti mladinskega sektorja se nanašajo predvsem na:
– razvijanje samostojnega, aktivnega in kritičnega odnosa do družbene stvarnosti,
– preprečevanje diskriminacije in socialne izključenosti,
– izvajanje programov mladinskih centrov,
– izvajanje programov mladinskih organizacij in organizacij za mlade,
– izobraževanje in usposabljanje za mladinsko delo,
– spodbujanje prostovoljnega dela,
– spodbujanje kreativnosti in zadovoljevanje interesov ter razvijanje interesnih oblik združevanja,
– spodbujanje aktivnega preživljanja prostega časa,
– spodbujanje raziskovalnega in ustvarjalnega dela,
– zmanjševanje nasilja mladih in nad mladimi,
– spodbujanje neformalnih oblik vzgoje in izobraževanja,
– ozaveščanje in sprejemanje drugačnosti,
– informiranje mladih in zmanjševanje odliva intelektualnega potenciala iz občine,
– sodelovanje in aktivna participacija mladih v družbi,
– spodbujanje javnega dialoga o družbenih vprašanjih,
– izdajanje mladinskih periodičnih publikacij, ki so pomembne za delovanje in razvoj mladih,
– vključevanje v nacionalne in mednarodne projekte, s ciljem zagotavljanja priložnosti za mednarodne učne izkušnje mladih,
– organiziranje prireditev večjega obsega, namenjenih mladim.
5. člen 
(nosilci in subjekti javnega interesa) 
Za uresničevanje javnega interesa v mladinskem sektorju na lokalni ravni so pristojni župan, občinski svet in posebej za ta namen ustanovljena delovna telesa organov občine.
Subjekti javnega interesa v mladinskem sektorju na lokalni ravni so mladinske organizacije in organizacije za mlade, ki se organizirajo in delujejo v skladu z zakonom, na podlagi katerega so ustanovljene.
Subjekt javnega interesa v mladinskem sektorju je tudi mladinski svet na lokalni ravni. V mladinski svet lokalne skupnosti se združujejo mladinske organizacije na lokalni ravni.
6. člen 
(mladinske organizacije in organizacije za mlade) 
Mladinska organizacija po tem odloku je združenje mladih, ki ima najmanj 90 % članstva v starosti do 29 let in najmanj 70 % članov vodstva v starosti od 15 do 29 let, ima sedež v občini ali izvaja dejavnosti na območju občine in s svojim delovanjem na območju občine omogoča mladim pridobivanje načrtnih učnih izkušenj, oblikovanje in izražanje njihovih stališč ter izvajanje dejavnosti v skladu z njihovo interesno, kulturno, nazorsko ali politično usmeritvijo ter je organizirana kot samostojna pravna oseba, in sicer kot društvo ali zveza društev ali kot sestavni del druge pravne osebe, in sicer društva, zveze društev, sindikata ali politične stranke, s tem, da ji je v temeljnem aktu te pravne osebe zagotovljena avtonomija delovanja v mladinskem sektorju.
Organizacija za mlade po tem odloku je neprofitna pravna osebe s sedežem v občini, ki na območju občine izvaja dejavnosti, namenjene tudi uveljavljanju interesov mladih in opravlja javno koristne dejavnosti za mlade v občini ter je organizirana kot zavod, ustanova ali zadruga oziroma skladno z določbami Zakona o nevladnih organizacijah, vendar ni mladinska organizacija.
7. člen 
(mladinski svet lokalne skupnosti) 
Mladinski svet Občine Litija (v nadaljevanju: Mladinski svet) je krovna mladinska organizacija v občini in je organizirana v skladu z zakonom, ki ureja mladinske svete.
Mladinski svet ima v občini status mladinskega predstavništva. V občini ima lahko samo en Mladinski svet status mladinskega predstavništva.
V skladu z zakonom, ki ureja mladinske svete, mora občina pred določanjem predlogov predpisov, ki neposredno vplivajo na življenje in delo mladih, o tem obvestiti mladinski svet.
Občina sofinancira Mladinski svet na podlagi predloženega letnega programa dela in finančnega načrta. Letni program delovanja zajema opis načrtovanega projektnega in programskega delovanja Mladinskega sveta v enem letu, v skladu z nameni kot so opredeljeni v statutu Mladinskega sveta.
Mladinski svet enkrat letno poroča o svojem delu in realizaciji letnega programa dela Komisiji za mladinska vprašanja, in sicer do 28. 2. za preteklo leto.
8. člen 
(mladinski center) 
Mladinski center (v nadaljevanju: MC) je organizirano funkcionalno središče za mlade in osrednja organizacija za mlade v občini, ki ima sedež v občini in čigar organizacijo, dejavnosti, financiranje delovanja in prenehanje, določi občina z ustreznim ustanovitvenim aktom.
Občina Litija je za področje dela z mladimi in za mlade ustanovila MC Litija, ki je samostojna organizacijska enota v okviru javnega zavoda za kulturo, mladino in šport Litija. Javna infrastruktura, ki jo upravlja zavod oziroma MC Litija, je namenjena predvsem mladinskemu delu in projektom mladih, tako organiziranih kot neorganiziranih mladih, zato se kot prednostni določijo tisti projekti, ki izkazujejo programsko sodelovanje in sinergijske učinke med mladinskimi organizacijami in zavodom. Mladinski center pridobiva sredstva za svoje programe od ustanovitelja, na občinskih, državnih in mednarodnih razpisih, od sponzorjev in donatorjev, z lastno dejavnostjo in drugo.
9. člen 
(študentska organizacija lokalne skupnosti) 
Študentska organizacija lokalne skupnosti je mladinska organizacija v Občini Litija, ki združuje študente in dijake na območju občine. V študentsko organizacijo lokalne skupnosti se združujejo študentje s stalnim bivališčem v lokalni skupnosti, ki izkažejo interes, v skladu s temeljnim aktom Študentske organizacije Slovenije. Glavnino sredstev za delovanje prejme z naslova republiškega proračuna, proračunov lokalnih samoupravnih skupnosti, iz koncesijskih dajatev, izplačanih za občasna in začasna dela študentov, ki jo zaračunavajo organizacije za posredovanja začasnih in občasnih del študentov. Sredstva za izvajanje programa lahko študentska organizacija lokalne skupnosti prejme tudi na vseh občinskih, državnih in mednarodnih razpisih ter iz drugih virov. V skladu z Zakonom o skupnosti študentov (Uradni list RS, št. 38/94 in 59/19) morajo samoupravne lokalne skupnosti s svojimi akti zagotoviti sodelovanje predstavnikov študentske organizacije lokalne skupnosti pri obravnavi vseh zadev, ki se nanašajo na interese študentov in dijakov v lokalni skupnosti v skladu z zakonom.
10. člen 
(komisija za mladinska vprašanja Občine Litija) 
Župan Občine Litija z namenom celovite obravnave področja mladine s sklepom imenuje Komisijo za mladinska vprašanja Občine Litija (v nadaljevanju: Komisija za mladinska vprašanja), kot posvetovalno telo župana.
Komisijo za mladinska vprašanja sestavlja 6 članov:
– 1 predstavnik mladinskega centra,
– 1 predstavnik študentske organizacije lokalne skupnosti,
– 1 predstavnik mladinskega sveta; v primeru da mladinski svet ni formiran, tega člana nadomestimo z dodatnim članom iz naslednje alineje,
– 1 predstavnik mladinskih organizacij oziroma organizacij za mlade na podlagi javnega povabila,
– 1 svetnik občinskega sveta, ki ga predlaga pristojno delovno delo občinskega sveta; prednost imajo mlajši od 29 let, če teh ni dovolj, se izbira med svetniki, ki na podlagi svojega preteklega dela izkazujejo izkušnje in poznavanje delovanja mladinskega sektorja,
– 1 predstavnik občinske uprave.
Komisija za mladinska vprašanja sama izvoli svojega predsednika in podpredsednika ter s pravilnikom določi postopke dela.
Mandat Komisije za mladinska vprašanja je vezan na mandat občinskega sveta.
11. člen 
(delovanje in naloge komisije za mladinska vprašanja) 
Komisija za mladinska vprašanja celovito obravnava področje mladine v občini in o tem sprejema mnenja in stališča ter podaja predloge županu in občinskemu svetu.
O predlogih neposrednih in posrednih odločitev o mladini mora biti Komisija za mladinska vprašanja pravočasno obveščena. Predloge Komisija za mladinska vprašanja obravnava na svoji seji in oblikuje mnenje, ki ga posreduje pristojnemu organu občine.
Komisija za mladinska vprašanja tako predvsem:
– skrbi za razvoj mladinskih dejavnosti,
– sodeluje z občino, mladinskimi organizacijami in organizacijami za mlade v občini ter na regionalni, državni in mednarodni ravni,
– pripravlja in obravnava strateške in razvojne programe na področju dejavnosti mladih in spremlja njegovo izvajanje,
– pripravlja kratkoročne in dolgoročne načrte, ki temeljijo na potrebah mladih v občini ter jih usklajuje z nacionalnimi programi,
– spremlja izvajanje Odloka o mladini in predlaga njegove morebitne popravke,
– daje občinskim organom predloge in pobude ter mnenja o zadevah, ki se nanašajo na področje mladine v občini,
– opozarja na problematiko, povezano z mladimi v občini in pripravlja pobude za reševanje le-te,
– spremlja izvajanje dejavnosti mladinskega sektorja v občini,
– obravnava pobude, ki jih na občino posredujejo mladi in so strateške narave ali zadevajo izvajanje lokalne mladinske politike, ter se do njih opredeli,
– obravnava druga vprašanja povezana z mladino v občini.
Komisija za mladinska vprašanja, v sodelovanju z občinsko upravo pripravlja letna poročila o delovanju in problematiki mladine v občini ter jih posreduje javnosti.
Administrativna dela za Komisijo za mladinska vprašanja opravlja občinska uprava.
Sredstva za delovanje Komisije se zagotovijo v proračunu občine.
12. člen 
(sodelovanje mladih pri odločanju v občini) 
Mladinski svet, mladinske organizacije in organizacije za mlade lahko občinskemu svetu ali komisiji za mladinska vprašanja pred obravnavo predlogov, ki se nanašajo na področje mladinskega sektorja, posredujejo svoje nezavezujoče mnenje v zvezi s temi predlaganimi odločitvami.
13. člen 
(sofinanciranje mladinskih programov in projektov) 
Občina sofinancira mladinske programe in projekte ter stroške delovanja mladinskih organizacij skladno s sprejetim proračunom, prek javnih razpisov ali javnih pozivov.
Financiranje in sofinanciranje po tem členu sta podrobneje urejena s posebnim pravilnikom.
14. člen 
(mladinska infrastruktura) 
Občina z občinskim proračunom zagotavlja tudi sredstva za mladinsko infrastrukturo v skladu s potrebami mladinskega sektorja in proračunskimi zmožnostmi.
15. člen 
(pomen, priprava in sprejem lokalne strategije za mlade) 
Strategija za mlade je temeljni programski dokument, ki v skladu s tem odlokom opredeljuje prednostne naloge in ukrepe občine za uresničevanje javnega interesa v mladinskem sektorju na ravni lokalne skupnosti.
Pripravo Strategije za mlade vodi Komisija za mladinska vprašanja v sodelovanju z občinsko upravo, Mladinskim centrom in Mladinskim svetom. V pripravo se lahko vključi tudi zainteresirana javnost.
Strategijo za mlade sprejme občinski svet na podlagi predloga župana.
16. člen 
(struktura strategije) 
Strategija se sprejema za obdobje štirih let in zajema predvsem:
– izhodišča in usmeritve razvoja mladinskega sektorja v občini,
– vsebino in obseg dejavnosti mladih, ki se sofinancirajo iz javnih sredstev,
– razvojne in strokovne naloge za razvoj mladinskega sektorja,
– okvirna merila in cilje za finančno ovrednotenje,
– izhodišča in usmeritve razvoja mladinskega centra,
– predlog vključevanja mladinskih dejavnosti v dogajanja na državni in mednarodni ravni,
– ukrepe za ohranjanje, povezovanje in razvoj mladinskega udejstvovanja v občini,
– seznam in terminski plan večjih mladinskih prireditev v občini,
– izhodišča in predlogi za promocijske dejavnosti občine na področju mladine,
opredelitev postopkov vsakoletnega poročanja in vrednotenja uresničevanja Strategije za mlade,
– druge prioritetne dejavnosti.
17. člen 
(področja strategije) 
Glavna področja, ki jih v okviru mladinskega sektorja obravnava Strategija za mlade:
– neformalno izobraževanje mladih,
– zaposlovanje mladih,
– bivanjske razmere mladih,
– zdravje in dobro počutje mladih,
– mladinsko organiziranje,
– participacija mladih,
– prostovoljstvo mladih,
– informiranje mladih,
– mednarodno mobilnost mladih,
– mednarodno povezovanje mladih,
– vseživljenjsko učenje.
18. člen 
(časovni okvir določb iz odloka) 
Komisija za mladinska vprašanja prične z delovanjem najkasneje v roku 6 mesecev od sprejema tega odloka.
Strategija za mlade mora biti sprejeta v roku 12 mesecev od sprejema tega odloka.
19. člen 
(veljavnost odloka o mladih) 
Ta odlok začne veljati in se uporabljati petnajsti dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 007-1/2021
Litija, dne 14. junija 2021
Župan 
Občine Litija 
Franci Rokavec 

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti