Uradni list

Številka 121
Uradni list RS, št. 121/2021 z dne 23. 7. 2021
Uradni list

Uradni list RS, št. 121/2021 z dne 23. 7. 2021

Kazalo

2605. Odlok o ustanovitvi javnega vzgojno-izobraževalnega zavoda Otroški vrtec Metlika, stran 7590.

  
Na podlagi 3. in 8. člena Zakona o zavodih (Uradni list RS, št. 12/91 s spremembami), 40., 41. in 42. člena Zakona o organizaciji in financiranju vzgoje in izobraževanja (Uradni list RS, št. 16/07 – UPB s spremembami), Zakona o vrtcih (Uradni list RS, št. 100/05 – UPB s spremembami), 29. člena Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 94/07 – UPB s spremembami) ter na podlagi 16. člena Statuta Občine Metlika (Uradni list RS, št. 79/16) je Občinski svet Občine Metlika na 17. redni seji dne 23. 6. 2021 sprejel
O D L O K 
o ustanovitvi javnega vzgojno-izobraževalnega zavoda Otroški vrtec Metlika 
I. SPLOŠNE DOLOČBE 
1. člen 
(uvodne določbe) 
S tem odlokom Občina Metlika, s sedežem Mestni trg 24, Metlika (v nadaljevanju: ustanovitelj) na področju predšolske vzgoje ustanavlja javni vzgojno-izobraževalni zavod Otroški vrtec Metlika (v nadaljevanju: zavod).
Zavod je pravni naslednik javnega zavoda Otroški vrtec Metlika, ki ga je z Odlokom o ustanovitvi javnega vzgojnovarstvenega zavoda Otroški vrtec Metlika (Uradni list RS, št. 62/96 s spr.) ustanovila Občina Metlika. Zavod je bil 30. 10. 1992 vpisan v sodni register Okrožnega sodišča v Novem mestu pod št. 1/00206/00.
Zavod je vpisan v razvid izvajalcev javnoveljavnih programov vzgoje in izobraževanja, ki ga vodi ministrstvo, pristojno za predšolsko vzgojo.
2. člen 
(splošna slovnična oblika) 
V tem odloku uporabljeni izrazi v moški slovnični obliki, so zapisani kot nevtralni izrazi za moško in žensko slovnično obliko.
3. člen 
(vsebina odloka) 
S tem odlokom se ureja:
– ime in sedež ustanovitelja,
– ime in sedež zavoda in dejavnosti zavoda,
– organizacija zavoda,
– določbe o organih zavoda,
– način zagotavljanja sredstev za delo zavoda,
– način razpolaganja s presežki,
– pravice, obveznosti in odgovornosti zavoda v pravnem prometu,
– določbe o odgovornosti ustanovitelja za obveznosti zavoda,
– medsebojne pravice in obveznosti med zavodom in ustanoviteljem in
– druge določbe v skladu z zakonom.
Tiste medsebojne odnose, pravice in obveznosti, ki niso urejene z zakoni, podzakonskimi akti ali s tem odlokom, se uredijo z medsebojnimi pogodbami.
II. STATUSNE DOLOČBE 
4. člen 
(ime in sedež zavoda) 
Zavod posluje pod imenom: Otroški vrtec Metlika.
Sedež zavoda: Župančičeva cesta 1, 8330 Metlika.
5. člen 
(pravni status zavoda) 
Zavod je pravna oseba s popolno odgovornostjo in odgovarja za svoje obveznosti z vsem svojim premoženjem, s katerim razpolaga v skladu z zakonom in tem odlokom ter v okviru dejavnosti, za katere je ustanovljen.
6. člen 
(pečat) 
Zavod ima in uporablja pečat okrogle oblike, premera 35 mm, v sredini katerega je grb Republike Slovenije. Na zunanjem obodu grba je izpisano: »OTROŠKI VRTEC METLIKA«, pod grbom pa »METLIKA«.
Zavod ima in uporablja tudi pečat okrogle oblike premera 20 mm z enako vsebino kot pečat iz prvega odstavka tega člena.
Število posameznih pečatov, njihovo uporabo, način varovanja in uničevanja ter delavce, ki so zanje odgovorni, določi ravnatelj.
7. člen 
(zastopanje, nadomeščanje in predstavljanje) 
Zavod zastopa in predstavlja ravnatelj. Ravnatelj zavoda zastopa in predstavlja zavod brez omejitev, razen za nakup in prodajo nepremičnin.
Ravnatelj lahko za opravljanje posameznih nalog iz svoje pristojnosti in za nadomeščanje v času odsotnosti pisno pooblasti delavca zavoda.
8. člen 
(območje delovanja) 
Zavod s svojo dejavnostjo zadovoljuje potrebe po vzgoji in izobraževanju predšolskih otrok na območju Občine Metlika.
III. DEJAVNOST ZAVODA 
9. člen 
(javni interes) 
Osnovna dejavnost zavoda šteje za javno službo, katere izvajanje je v javnem interesu in obsega program predšolske vzgoje in izobraževanja otrok. Zavod je umeščen v javno mrežo vrtcev.
10. člen 
(osnovne dejavnosti) 
Zavod v sklopu javne službe opravlja naslednje dejavnosti (v nadaljevanju: osnovne dejavnosti):
– izvaja javno veljavne programe vzgoje in izobraževanja za predšolske otroke,
– zagotavlja razvoj strokovnega dela z otroki s posebnimi potrebami,
– izvaja svetovalne storitve in obravnave za zaposlene in starše,
– organizira in izvaja strokovno izobraževanje in izpopolnjevanje strokovnih delavcev,
– organizira in izvaja izobraževanja za starše,
– izvaja varstvo otrok ter počitniške aktivnosti,
– pripravlja prehrano za otroke,
– upravlja z objekti in s prostori, ki jih ima v upravljanju,
– upravlja s premičnim premoženjem in
– izvaja ostale naloge, ki jih je mogoče šteti za osnovne, skladno s predpisi.
11. člen 
(druge dejavnosti) 
Poleg osnovnih dejavnosti iz prejšnjega člena tega odloka lahko zavod opravlja tudi druge dopolnilne dejavnosti, ki podpirajo izvajanje osnovnih dejavnosti in se financirajo izključno iz nejavnih virov, in sicer:
– pripravlja, organizira in izvaja druge vrste izobraževanj, seminarjev, predavanj, delavnic, okroglih miz in srečanj,
– organizira in izvaja kongrese, posvetovanja in sejme,
– izvaja raziskovalno in razvojno dejavnost na področju družboslovja in humanistike,
– opravlja založniške dejavnosti,
– izvaja priložnostno prodajo izdelkov otrok in zaposlenih,
– pripravlja in dostavlja hrano kot tržno dejavnost v omejenem obsegu,
– izdaja zvočne, filmske in druge zapise, ki izhajajo iz poslanstva zavoda,
– izdaja strokovne in znanstvene publikacije, razstavne kataloge in poljubne publikacije iz svojega področja in
– opravlja ostale dejavnosti, ki jih je moč uvrstiti med registrirane dejavnosti in pomenijo nadgradnjo osnovnim dejavnostim.
Druge dejavnosti zavod opravlja v manjšem obsegu, z njimi pa dopolnjuje in izboljšuje ponudbo vzgojno izobraževalnega dela in prispeva k popolnejšemu izkoriščanju zmogljivosti, ki se uporabljajo za opravljanje vpisanih registriranih dejavnosti.
12. člen 
(standardna klasifikacija dejavnosti) 
Glavna dejavnost zavoda je:
– P/85.100
Predšolska vzgoja.
Poleg glavne dejavnosti zavod opravlja še druge dejavnosti, ki se razvrščajo v skladu z Uredbo o standardni klasifikaciji dejavnosti (Uradni list RS, št. 69/07 in 17/08) v naslednje podrazrede standardne klasifikacije dejavnosti:
– C/17.209 
Proizvodnja drugih izdelkov iz papirja in kartona
– C/18.110 
Tiskanje časopisov
– C/18.120 
Drugo tiskanje
– C/18.130 
Priprava za tisk in objavo
– G47.890
Trgovina na drobno na stojnicah in tržnicah z drugim blagom
– G47.990
Druga trgovina na drobno zunaj prodajaln, stojnic in tržnic
– I56.290
Druga oskrba z jedmi
– L68.200
Oddajanje in obratovanje lastnih ali najetih nepremičnin
– M56.210
Priprava in dostava hrane
– M85.590
Drugo izobraževanje (otrok)
– N82.190
Fotokopiranje, priprava dokumentov in druge pisarniške dejavnosti
– N77.11
Dajanje lahkih motornih vozil v najem in zakup
– N82.300
Organiziranje razstav, sejmov, srečanj
– N82.990
Drugje nerazvrščene spremljajoče dejavnosti za poslovanje
– P85.590
Drugje nerazvrščeno izobraževanje, izpopolnjevanje in usposabljanje
– P85.600
Pomožne dejavnosti za izobraževanje
– Q88.910
Dnevno varstvo otrok
– R90.010
Umetniško uprizarjanje
– R90.040
Obratovanje objektov za kulturne prireditve
– R93.110
Obratovanje športnih objektov
– R93.190
Druge športne dejavnosti
– R93.299
Drugje nerazvrščene dejavnosti za prosti čas
13. člen 
(nove dejavnosti) 
Zavod ne sme začeti opravljati nove dejavnosti ali spremeniti pogojev za opravljanje dejavnosti brez soglasja ustanovitelja.
IV. NOTRANJA ORGANIZACIJA ZAVODA 
14. člen 
(notranje organizacijske enote) 
Zavod izvaja vzgojno in izobraževalno dejavnost za predšolske otroke. Predšolska vzgoja poteka v dveh starostnih obdobjih:
– prvo obdobje: otroci v starosti od enega do treh let,
– drugo obdobje: otroci v starosti od treh let do vstopa v šolo.
Če zakon, ki ureja vrtce, ne določa drugače, lahko zavod sprejme otroka, ko je dopolnil starost najmanj 11 mesecev, če starši ne uveljavljajo več pravice do starševskega dopusta v obliki polne odsotnosti z dela.
Vzgojno delo poteka v oddelkih. Otroci prvega starostnega obdobja so razporejeni v oddelke prvega starostnega obdobja, otroci drugega starostnega obdobja so razporejeni v oddelke drugega starostnega obdobja. V kombinirani oddelek so vključeni otroci prvega in drugega starostnega obdobja.
V dogovoru z ustanoviteljem zavod lahko organizira tudi dnevno vzgojo in varstvo predšolskih otrok v varstvenih družinah, vzgojo predšolskih otrok na domu ter občasno varovanje otrok na domu.
V. ORGANI ZAVODA 
15. člen 
(organi zavoda) 
Organi zavoda so:
– svet zavoda,
– ravnatelj,
– strokovni organi zavoda in
– svet staršev.
1. Svet zavoda
16. člen 
(pristojnosti sveta zavoda) 
Svet zavoda je organ upravljanja zavoda. Svet zavoda ima naslednje pristojnosti:
– sprejema splošne akte zavoda, če ni s tem odlokom ali zakoni določeno drugače,
– imenuje in razrešuje ravnatelja,
– sprejema program razvoja zavoda,
– sprejema letni delovni načrt in poročilo o njegovi uresničitvi,
– določa finančni načrt in sprejema letno poročilo, zaključne in periodične obračune,
– sprejema letno poročilo o samoevalvaciji zavoda,
– odloča o uvedbi nadstandardnih in drugih programov,
– obravnava poročila o vzgojni problematiki,
– odloča o pritožbah v zvezi s pravicami, obveznostmi in odgovornostmi delavcev iz delovnega razmerja,
– sprejema program razreševanja presežnih delavcev,
– obravnava zadeve, ki mu jih predloži vzgojiteljski zbor, šolska inšpekcija, reprezentativni sindikat zaposlenih ali svet staršev,
– razpisuje volitve predstavnikov delavcev v svet zavoda in imenuje volilno komisijo,
– predlaga ustanovitelju spremembo ali razširitev dejavnosti,
– odloča o najetju kredita po predhodnem soglasju ustanovitelja,
– daje ustanovitelju in ravnatelju predloge in mnenja o posameznih vprašanjih,
– imenuje predstavnike zavoda v drugih asociacijah in
– opravlja druge naloge, določene z zakonom ter s tem odlokom.
17. člen 
(sestava in mandat sveta zavoda) 
Svet zavoda sestavljajo predstavniki ustanovitelja, predstavniki delavcev zavoda in predstavniki staršev in šteje 11 članov, in sicer:
– 3 predstavniki ustanovitelja,
– 5 predstavnikov delavcev zavoda in
– 3 predstavniki staršev.
Predstavnika ustanovitelja imenuje Občinski svet Občine Metlika.
Predstavnike delavcev zavoda izvolijo delavci zavoda neposredno na tajnih volitvah, po postopku in na način, ki ga določata vsakokrat veljavni Zakon o organizaciji in financiranju vzgoje in izobraževanja ter ta odlok. Predstavnike delavcev se voli na naslednji način:
– štiri člane izmed strokovnih delavcev in
– en član izmed administrativno-računovodskih ter tehničnih delavcev.
Predstavnike staršev v svet zavoda izvolijo starši na svetu staršev. Volitve so lahko javne. Tajne so, če se tako odloči več kot polovica prisotnih predstavnikov staršev.
Člani sveta zavoda izmed sebe izvolijo predsednika in namestnika predsednika sveta zavoda. Prvo sejo sveta zavoda v novi sestavi skliče dosedanji predsednik sveta zavoda najkasneje v roku 21 dni po izvolitvi oziroma imenovanju večine članov sveta zavoda. Če prve seje ne more sklicati dosedanji predsednik jo skliče ravnatelj zavoda.
Prvo sejo sveta zavoda vodi do izvolitve predsednika dotedanji predsednik sveta zavoda. Svet zavoda se konstituira, ko je izvoljena oziroma imenovana večina predstavnikov ter predsednik sveta zavoda.
Od tega dneva začne teči mandat članov sveta zavoda. Do konstituiranja novega sveta zavoda opravlja naloge sveta zavoda dotedanji svet zavoda.
Člani sveta zavoda so imenovani oziroma izvoljeni za štiri leta in so lahko ponovno imenovani oziroma izvoljeni. Mandat predstavnikov staršev v svetu zavoda je povezan s statusom otroka v zavodu.
18. člen 
(volitve predstavnikov delavcev v svet zavoda) 
Svet zavoda razpiše volitve predstavnikov delavcev v svet zavoda s sklepom največ 90 in najmanj 60 dni pred iztekom mandatne dobe. Volitve se opravijo najkasneje 15 dni pred potekom mandata sveta zavoda. S sklepom o razpisu volitev se določi dan volitev, število članov sveta zavoda, ki se volijo in imenuje volilna komisija. Sklep o razpisu se mora javno objaviti v zavodu.
Volilna komisija vodi postopek volitev članov sveta zavoda, ki so predstavniki delavcev. Volilno komisijo sestavljajo predsednik in dva člana ter njihovi namestniki. Člani volilne komisije in njihovi namestniki morajo imeti aktivno volilno pravico in ne morejo biti kandidati za člane sveta zavoda. Volilno komisijo se imenuje za dobo 4 let.
Kandidati za člane sveta zavoda, ki so predstavniki delavcev, se predlagajo in volijo ločeno za predstavnike izmed strokovnih delavcev in ločeno za predstavnike administrativno-računovodskih in tehničnih delavcev, skladno s tretjim odstavkom 17. člena tega odloka. Pravico predlagati kandidate za člane sveta zavoda, ki so predstavniki delavcev, ima vsak delavec z aktivno volilno pravico ali reprezentativni sindikat. Predlog kandidata za člane sveta zavoda, ki so predstavniki delavcev, mora biti pisen, vsebovati mora podpis predlagatelja, priloženo mu mora biti pisno soglasje kandidata h kandidaturi. Predlogi se predložijo volilni komisiji v 21 dneh od objave sklepa o razpisu volitev. Volitve morajo biti organizirane tako, da je zagotovljena tajnost glasovanja. Voli se z glasovnicami osebno. Vsak delavec ima en glas. Volilna komisija lahko določi, da delavci, ki bodo odsotni na dan volitev, volijo pred tem dnem in določi dan predčasnih volitev. Na glasovnici se navedejo imena kandidatov po abecednem redu priimkov, z navedbo, koliko kandidatov se voli. Za člana sveta zavoda so, upoštevajoč tretji odstavek 17. člena tega odloka, izvoljeni tisti kandidati, ki so dobili največje število glasov. Če sta dva ali več kandidatov dobila enako število glasov, je izvoljen tisti, ki ima daljšo delovno dobo v zavodu. Če niti na ta način ni mogoče ugotoviti, kdo je izvoljen za člana sveta zavoda, se kandidata izvoli s pomočjo žreba. Neizpolnjena glasovnica in glasovnica, na kateri ni mogoče ugotoviti volje volivca, sta neveljavni. Neveljavna je tudi glasovnica, če je volivec glasoval za več kandidatov kot jih je treba izvoliti. Volitve so veljavne, če se jih je udeležila več kot polovica delavcev zavoda, ki imajo aktivno volilno pravico. O poteku volitev na voliščih se piše zapisnik, volilna komisija pa izdela poročilo o rezultatih volitev, ki ga objavi v roku 5 dni od dneva izvedbe glasovanja na enak način kot razpis volitev.
Če predstavniku delavcev iz kakršnega koli razloga preneha članstvo v svetu zavoda, postane član sveta zavoda delavcev za preostanek mandatne dobe tisti kandidat za člana sveta zavoda, ki je med neizvoljenimi kandidati za člane sveta zavoda dobil največ glasov, vendar ne manj kot 5 % glasov tistih, ki so glasovali. Če sta dva kandidata za člana sveta zavoda dobila enako število glasov, postane član sveta zavoda tisti, ki ima daljšo delovno dobo v zavodu. Če predstavnika delavcev ni mogoče nadomestiti na tak način, se razpišejo nadomestne volitve, in sicer najkasneje 30 dni po prenehanju mandata predstavnika delavcev. Nadomestne volitve morajo biti izvedene najkasneje 60 dni od razpisa volitev. Predlogi kandidatur se predložijo volilni komisiji v 21 dneh od objave sklepa o razpisu nadomestnih volitev.
19. člen 
(volitve predstavnikov staršev v svet zavoda) 
Volitve predstavnikov staršev v svet zavoda razpiše svet staršev najkasneje 60 dni pred iztekom mandata imenovanih predstavnikov. Kandidate za člane sveta zavoda, ki so predstavniki staršev, ima pravico predlagati vsak starš. Svet staršev objavi poziv za podajo predlogov kandidatov za predstavnike staršev v svetu zavoda na spletni strani in oglasni deski zavoda najmanj 14 dni pred volitvami. Predlog kandidata za člane sveta zavoda, ki so predstavniki staršev, mora biti pisen, vsebovati mora podpis predlagatelja, priloženo mu mora biti soglasje kandidata h kandidaturi.
Na seji sveta staršev, kjer se opravijo volitve, mora biti prisotna najmanj polovica članov sveta staršev. Javne volitve se opravijo z dvigovanjem rok, tajne pa z glasovnicami. Pred glasovanjem oziroma na glasovnici se navedejo imena kandidatov za člane sveta zavoda po abecednem redu priimkov in število kandidatov, ki se jih voli.
Za člana sveta zavoda so izvoljeni tisti kandidati, ki so dobili največje število glasov. Če sta dva ali več kandidatov dobila enako število glasov, je izvoljen tisti, ki ima mlajšega otroka. Če niti na ta način ni mogoče ugotoviti, kdo je izvoljen za člana sveta zavoda, se kandidata izvoli s pomočjo žreba.
20. člen 
(predčasno prenehanje mandata članov sveta zavoda) 
Članu sveta zavoda preneha mandat v svetu zavoda pred potekom dobe, za katero je bil imenovan oziroma izvoljen, če:
– izgubi pravico biti voljen oziroma imenovan v svet zavoda,
– umre,
– odstopi ali
– je odpoklican ali razrešen.
Predstavniku staršev preneha mandat z dnem, ko njegov otrok ni več vključen v vrtec. Predstavniku delavcev preneha mandat z dnem prenehanja delovnega razmerja v zavodu oziroma z dnem, ko je imenovan na funkcijo, ki ni združljiva s članstvom v svetu zavoda.
Odstop člana sveta zavoda, ki je predstavnik delavcev ali predstavnik staršev, učinkuje, ko svet zavoda prejme pisno izjavo člana sveta o odstopu.
Postopek za odpoklic predstavnika delavcev v svetu zavoda se začne na podlagi pisne zahteve najmanj 10 % delavcev zavoda z aktivno volilno pravico oziroma na zahtevo sindikata, če gre za člana sveta zavoda, ki ga je predlagal sindikat. Postopek za odpoklic predstavnika staršev v svetu zavoda se začne na predlog najmanj treh članov sveta staršev.
Predlog za odpoklic mora vsebovati obrazložitev, v kateri so navedeni razlogi za odpoklic. Predlog mora biti podan v pisni obliki in vsebovati podpise predlagateljev. Predlog se predloži volilni komisiji (če gre za predstavnika delavcev) oziroma predsedniku ali namestniku sveta staršev (če gre za predstavnika staršev), ki preveri formalnost predloga, ne da bi presojal razloge za odpoklic. Formalno popoln predlog se uvrsti na sejo sveta staršev oziroma sestanek delavcev, ki mora biti sklicana v roku 30 dni od dneva prejema popolnega predloga; če je popoln predlog za odpoklic prejet v času poletnih počitnic, pa najpozneje v roku 30 dni od začetka šolskega leta.
Predlog za odpoklic mora biti vročen članu sveta zavoda, za katerega se predlaga odpoklic, najmanj 8 dni pred sejo oziroma pred sestankom, kjer bo obravnavan. Član sveta zavoda, za katerega se predlaga odpoklic, ima pravico, da se izjasni glede predloga. Na seji sveta staršev oziroma sestanku delavcev, ki je bila sklicana za obravnavo predloga za odpoklic, se po obravnavi predloga opravi tudi glasovanje o odpoklicu.
Predstavnik delavcev v svetu zavoda je odpoklican, če je za odpoklic glasovala večina delavcev zavoda, ki imajo aktivno volilno pravico na dan glasovanja. Predstavnik staršev v svetu zavoda je odpoklican, če je za odpoklic glasovala večina vseh članov sveta staršev.
Za razrešitev in odstop predstavnikov ustanovitelja v svetu zavoda se uporabljajo predpisi organa ustanovitelja, ki je imenoval člana v svet zavoda. Če članu sveta zavoda predčasno preneha mandat po tem členu, se za preostanek mandatne dobe imenuje oziroma izvoli nadomestni član po istem postopku, kot je bil imenovan oziroma izvoljen član, ki mu je prenehal mandat.
21. člen 
(odločanje in podrobnejša ureditev delovanja sveta zavoda) 
Svet odloča z večino glasov vseh članov, če ni z zakonom drugače določeno. Način dela in način uresničevanja pravic ter dolžnosti članov sveta zavoda določi svet zavoda s poslovnikom. Poslovnik se objavi na spletni strani zavoda.
2. Ravnatelj
22. člen 
(ravnatelj zavoda) 
Pedagoški vodja in poslovodni organ zavoda je ravnatelj.
Ravnatelj organizira, načrtuje, vodi delo in poslovanje zavoda, predstavlja in zastopa zavod ter je odgovoren za zakonito poslovanje ter delovanje zavoda. Ravnatelj vodi strokovno delo zavoda in je odgovoren za strokovnost dela zavoda. Mandat ravnatelja traja pet let in je po preteku te dobe lahko ponovno imenovan.
23. člen 
(pristojnosti ravnatelja) 
Ravnatelj opravlja naslednje naloge:
– organizira, načrtuje in vodi delo zavoda,
– pripravlja program razvoja zavoda,
– pripravlja predlog letnega delovnega načrta in je odgovoren za njegovo izvedbo,
– pripravlja finančni načrt in letno poročilo zavoda,
– je odgovoren za uresničevanje pravic in dolžnosti otrok,
– vodi delo vzgojiteljskega zbora,
– oblikuje predlog nadstandardnih programov,
– spodbuja strokovno izobraževanje in izpopolnjevanje strokovnih delavcev,
– organizira mentorstvo za pripravnike,
– prisostvuje pri vzgojno izobraževalnem delu vzgojiteljev predšolskih otrok, spremlja njihovo delo in jim svetuje,
– predlaga napredovanje strokovnih delavcev v nazive in odloča o napredovanju delavcev v plačilne razrede,
– ugotavlja obstoj trajnega prenehanja potreb po delu delavcev,
– spremlja delo svetovalne službe,
– skrbi za sodelovanje zavoda s starši (roditeljski sestanki, govorilne ure in druge oblike sodelovanja),
– obvešča starše o delu zavoda in o spremembah pravic in obveznosti otrok,
– zagotavlja izvrševanje odločb državnih organov,
– določa sistemizacijo delovnih mest,
– odloča o sklepanju delovnih razmerij in o disciplinski odgovornosti delavcev,
– skrbi za sodelovanje z zdravstveno službo,
– je odgovoren za zagotavljanje in ugotavljanje kakovosti s samoevalvacijo in pripravo letnega poročila o samoevalvaciji zavoda,
– opravi prvi sklic sveta staršev,
– izvaja sklepe ustanovitelja in sklepe sveta zavoda,
– poroča ustanovitelju o zadevah, ki lahko pomembno vplivajo na poslovanje zavoda,
– imenuje in razrešuje svoje pomočnike in
– opravlja druge naloge, določene z zakonom, s tem odlokom in z drugimi predpisi.
24. člen 
(imenovanje ravnatelja) 
Mandat ravnatelja traja 5 let.
Ravnatelja se imenuje na podlagi javnega razpisa. Javni razpis se objavi v sredstvih javnega obveščanja in na spletni strani ustanovitelja.
Ravnatelja imenuje svet zavoda.
Svet mora pred odločitvijo o izbiri kandidata za ravnatelja o vseh kandidatih, ki izpolnjujejo pogoje, pridobiti:
– mnenje vzgojiteljskega zbora,
– mnenje lokalne skupnosti, na območju katere ima vrtec sedež in
– mnenje sveta staršev.
Če lokalna skupnost in drugi organi ne podajo mnenja v 20 dneh od dneva, ko so bili zanj zaprošeni, lahko svet zavoda o izbiri odloči brez tega mnenja.
Ko svet izmed prijavljenih kandidatov izbere kandidata za ravnatelja, posreduje obrazložen predlog za imenovanje v mnenje.
Če minister ne da mnenja v 30 dneh od dneva, ko je bil zanj zaprošen, lahko svet odloči o imenovanju ravnatelja brez tega mnenja.
Po prejemu mnenja ministra oziroma po poteku roka iz prejšnjega odstavka svet odloči o imenovanju ravnatelja s sklepom. O odločitvi obvesti vse prijavljene kandidate. Zoper odločitev sveta je možno sodno varstvo v skladu zakonom, ki ureja zavode.
25. člen 
(razrešitev ravnatelja) 
Ravnatelja razreši svet zavoda.
Svet zavoda je dolžan razrešiti ravnatelja:
– če sam zahteva razrešitev,
– če nastane kateri od razlogov, ko po predpisih o delovnih razmerjih preneha delovno razmerje po samem zakonu,
– če pri svojem delu ne ravna po predpisih in splošnih aktih zavoda ali neutemeljeno ne izvršuje sklepov organov zavoda ali ravna v nasprotju z njimi,
– če s svojim nevestnim ali nepravilnim delom povzroči zavodu večjo škodo ali če zanemarja ali malomarno opravlja svoje dolžnosti, tako da nastanejo ali bi lahko nastale hujše motnje pri opravljanju dejavnosti zavoda,
– če nastopijo okoliščine, ki so razlog za razrešitev na podlagi drugih zakonov.
Svet zavoda mora pred sprejemom sklepa o razrešitvi seznaniti ravnatelja z razlogi za razrešitev in mu dati možnost, da se o njih izjavi.
Svet zavoda s predlogom za razrešitev ravnatelja seznani lokalno skupnost, vzgojiteljski zbor in svet staršev.
Svet zavoda obrazložen predlog za razrešitev ravnatelja posreduje v mnenje ministru. Za mnenje ministra ni treba zaprositi, če se ravnatelja razreši na njegov predlog. V tem primeru svet zavoda o razrešitvi ravnatelja obvesti zgolj pristojno ministrstvo. Če minister ne da mnenja v 30 dneh od dneva, ko je bil zanj zaprošen, lahko svet zavoda odloči o razrešitvi ravnatelja brez tega mnenja. Svet zavoda po prejemu mnenja ministra oziroma po preteku roka iz prejšnjega odstavka odloči o razrešitvi s sklepom in ga vroči ravnatelju.
Zoper sklep o razrešitvi ima prizadeti pravico zahtevati sodno varstvo, če meni, da je bil kršen za razrešitev določeni postopek in da je ta kršitev lahko bistveno vplivala na odločitev ali da niso podani razlogi za razrešitev. Zahteva za sodno varstvo se vloži v petnajstih dneh po prejemu sklepa o razrešitvi pri sodišču, pristojnem za delovne spore.
26. člen 
(imenovanje vršilca dolžnosti ravnatelja) 
Če ravnatelju predčasno preneha mandat oziroma, če nihče izmed prijavljenih kandidatov za ravnatelja ni imenovan, svet zavoda imenuje vršilca dolžnosti ravnatelja skladno z zakonom.
27. člen 
(pomočnik ravnatelja) 
Ravnatelj lahko za opravljanje posameznih nalog iz svoje pristojnosti imenuje pomočnika oziroma pomočnike ravnatelja. Število pomočnikov se določi na način in pod pogoji, kot jih določajo normativi za opravljanje predšolske dejavnosti, pogoji za zasedbo tega delovnega mesta pa se določijo v aktu, ki ureja sistemizacijo delovnih mest.
28. člen 
(imenovanje in razrešitev pomočnika ravnatelja) 
Pomočnika ravnatelja se imenuje na podlagi javnega razpisa, razen če ravnatelj imenuje pomočnika izmed strokovnih delavcev zavoda. Pomočnik ravnatelja opravlja naloge, ki mu jih določi ravnatelj, in naloge, ki so opisane v aktu o sistemizaciji.
Ravnatelj lahko razreši pomočnika ravnatelja. Pred razrešitvijo mora ravnatelj z razlogi za razrešitev seznaniti pomočnika in vzgojiteljski zbor.
3. Strokovni organi zavoda
29. člen 
(strokovni organi zavoda) 
Strokovni organi zavoda so:
– vzgojiteljski zbor in
– strokovni aktivi.
Poleg navedenih je v zavodu organizirana tudi svetovalna služba.
30. člen 
(vzgojiteljski zbor) 
Vzgojiteljski zbor sestavljajo strokovni delavci zavoda. Vzgojiteljski zbor:
– obravnava in odloča o strokovnih vprašanjih, povezanih z vzgojno izobraževalnim delom,
– daje mnenje o letnem delovnem načrtu,
– predlaga uvedbo nadstandardnih in drugih programov ter dejavnosti,
– odloča o posodobitvah programov vzgoje in izobraževanja in njihovi izvedbi v skladu s predpisi,
– daje mnenje o predlogu za imenovanje ravnatelja in pomočnika ravnatelja,
– daje pobude za napredovanje strokovnih delavcev in mnenje o predlogih ravnatelja,
– odloča o vzgojnih ukrepih in
– opravlja druge naloge v skladu z zakonom.
31. člen 
(strokovni aktiv) 
Strokovne aktive sestavljajo vzgojitelji predšolskih otrok in vzgojitelji predšolskih otrok – pomočniki vzgojiteljev. Strokovni aktivi obravnavajo vzgojno izobraževalno delo, dajejo vzgojiteljskemu zboru predloge za izboljšanje vzgojno izobraževalnega dela, obravnavajo pripombe staršev ter opravljajo druge strokovne naloge, določene v letnem načrtu.
32. člen 
(svetovalna služba) 
Zavod organizira, v skladu z normativi in standardi, svetovalno službo, ki svetuje otrokom in staršem ter sodeluje z vzgojitelji in vodstvom vrtca pri načrtovanju, spremljanju in evalvaciji razvoja zavoda ter pri opravljanju vzgojno izobraževalnega dela. Svetovalna služba sodeluje pri pripravi in izvedbi individualiziranih programov za otroke s posebnimi potrebami.
Delo svetovalne službe opravljajo svetovalni delavci, ki so psihologi, specialni pedagogi, socialni delavci, socialni pedagogi in defektologi.
4. Svet staršev
33. člen 
(svet staršev) 
Za organizirano uresničevanje interesa staršev se v zavodu oblikuje svet staršev. Tehnično in finančno podporo za delovanje sveta staršev zagotavlja zavod. Svet staršev je sestavljen tako, da ima v njem vsak oddelek vrtca po enega predstavnika, ki ga starši izvolijo na roditeljskem sestanku oddelka. Mandat članov sveta staršev je vezan na status otroka v oddelku, ki ga starš predstavlja.
Prvi sklic sveta staršev opravi ravnatelj. Na prvem sestanku izvoli svet staršev predsednika in namestnika. Svet staršev ima pristojnosti, skladne z zakonom in drugimi veljavnimi predpisi.
Svet staršev:
– predlaga nadstandardne programe,
– daje soglasje k predlogu ravnatelja o nadstandardnih storitvah,
– daje mnenje o predlogu programa razvoja zavoda in o letnem delovnem načrtu,
– razpravlja o poročilih ravnatelja o vzgojno-izobraževalni problematiki,
– obravnava pritožbe staršev v zvezi z vzgojno-izobraževalnim delom,
– voli predstavnike staršev v svet zavoda in
– opravlja druge naloge v skladu z zakonom.
VI. ZAPOSLENI V ZAVODU 
34. člen 
(delavci in pogoji za delo) 
Strokovni delavci v zavodu so vzgojitelj predšolskih otrok, pomočnik vzgojitelja, svetovalni delavec, vzgojitelj za dodatno strokovno pomoč, organizator zdravstveno-higienskega režima, organizator prehrane in drugi strokovni delavci. Vsi zaposleni morajo imeti ustrezno izobrazbo in izpolnjevati ostale pogoje za zaposlitev v javnem zavodu, skladno z veljavnimi zakonskimi in podzakonskimi predpisi ter veljavnim aktom o sistemizaciji delovnih mest.
Administrativno-računovodski delavci so računovodja, tajnik ali poslovni sekretar, knjigovodja in administrator.
Tehnični delavci so delavci v kuhinji, delavci v pralnici, čistilci, hišnik-vzdrževalec, kurjač, šofer in drugi delavci, če jih predvideva akt, ki ureja sistemizacijo delovnih mest.
Vse obveznosti in pravice zaposlenih so urejene z zakonom in kolektivno pogodbo.
Podrobneje so pogoji za kadrovsko zasedbo, prostore in opremo določeni v normativih in standardih, ki jih pripravlja ministrstvo, pristojno za predšolsko vzgojo.
VII. SREDSTVA ZA DELO ZAVODA 
35. člen
(premoženje v upravljanju zavoda) 
Zavod upravlja s finančnim in stvarnim premoženjem, ki je last ustanovitelja.
Finančno premoženje so denarna sredstva, terjatve in drugi dolžniški vrednostni papirji. Stvarno premoženje so premičnine in nepremičnine.
Zavod upravlja s finančnim premoženjem, ki je evidentirano v njegovih poslovnih knjigah.
Zavod upravlja s premičnim premoženjem, ki je evidentirano v registru osnovnih sredstev zavoda.
Zavod upravlja z naslednjo nepremičnino, ki je last Občine Metlika:
– parcela št. 2269/19 k. o. 1515 Metlika (ID 6094563) s pripadajočo stavbo št. 920.
Ne glede na določbo prejšnjega odstavka, lahko občina s sklepom župana:
– svojo nepremičnino kadarkoli izvzame iz upravljanja zavodu ali
– na zavod prenese v upravljanje tudi druge nepremičnine, a le pod pogojem, da zavodu zagotovi potrebna finančna sredstva ter druge pogoje za upravljanje.
36. člen 
(prihodki od upravljanja s stvarnim premoženjem) 
Vsi prihodki, ki jih zavod ustvari z oddajanjem ali uporabo stvarnega premoženja, navedenega v prejšnjem členu, so prihodki občine, ki je lastnica premoženja. Ne glede na navedeno se lahko občina in zavod dogovorita, da se ta sredstva vrnejo zavodu, ki pa mora zagotoviti, da se bodo sredstva namenila za nakup ali vzdrževanje stvarnega premoženja te iste občine.
37. člen 
(pravila upravljanja s premoženjem) 
Zavod mora pri upravljanju s premoženjem spoštovati načela zakonitosti, smotrnosti in transparentnosti.
O odpisu terjatev, ki jih iz kakršnegakoli razloga ni smiselno ali mogoče izterjati po pravilih zakona, ki ureja izvršbo, odloča svet zavoda, če višina terjatve, ki se odpisuje, ne presega 500,00 EUR na posameznega poslovnega partnerja. O vseh ostalih odpisih terjatev odloča župan v imenu ustanovitelja.
O odpisu osnovnih sredstev, katerega nabavna vrednost je bila enaka ali višja od 1.000,00 EUR in so bila pridobljena iz sredstev ustanovitelja, v imenu ustanovitelja odloča župan. O vseh ostalih odpisih stvarnega premoženja odloča svet zavoda.
38. člen 
(sredstva za delo zavoda) 
Sredstva za delo pridobiva zavod skladno z zakoni in drugimi predpisi iz:
– sredstev državnega proračuna,
– sredstev proračuna ustanovitelja in drugih občin, v katerih imajo otroci, ki obiskujejo vrtec, stalno prebivališče,
– plačil staršev za programe,
– prodaje storitev na trgu,
– iz donacij, prispevkov staršev in sponzorjev ter iz drugih virov.
Iz proračuna občine se zavodu zagotavljajo sredstva v višini razlike med ceno programov in plačilom staršev. Iz proračuna ustanovitelja se zagotavlja tudi sredstva na osnovi sprejetega programa za investicije in opremo, investicijsko vzdrževanje in za druge obveznosti določene z zakonom in tem odlokom iz občinskega proračuna. Ustanovitelj zavodu zagotavlja tudi sredstva za pokrivanje stroškov iz naslova dejavnosti in nalog, potrebnih za izvajanje programa za predšolske otroke, ki jih ni mogoče všteti v ceno programa. Zagotavljanje sredstev občine se uredi s pogodbo med zavodom in občino po sprejetju proračuna občine za tekoče leto. Zavod je dolžan uporabljati sredstva v skladu z namenom, za katerega so mu bila dodeljena.
Ustanovitelj si pridružuje pravico, da naroči revizijo, s katero se preveri namenskost porabe proračunskih sredstev ter zakonitost poslovanja zavoda.
39. člen 
(sklepanje pogodb z občinami, ki niso ustanovitelj) 
Ustanovitelj pooblašča zavod za sklepanje pogodb o sofinanciranju dejavnosti in programov, ki se ne financirajo iz cene osnovnega programa in jih koristijo otroci s stalnim prebivališčem v drugih občinah. Sredstva, ki jih na podlagi pogodb o sofinanciranju takšnih dejavnosti ali aktivnosti zagotavljajo občine, ki niso ustanovitelj, morajo biti po posamezni občini razvidna v letnem finančnem načrtu in zaključnem računu zavoda.
40. člen 
(prispevki) 
Zavod ne more pridobivati sredstev iz prispevkov staršev za izvajanje javno veljavnih programov, ki se financirajo iz proračunskih sredstev, razen za storitve, za katere je tako določeno z zakonom in za storitve, ki po izobraževalnem programu niso obvezne ali presegajo predpisane normative in standarde.
VIII. NAČIN RAZPOLAGANJA S PRESEŽKOM DOHODKOV NAD ODHODKI IN NAČIN KRITJA PRIMANJKLJAJA SREDSTEV ZA DELO ZAVODA 
41. člen 
(ugotavljanje poslovnega izida) 
Evidentiranje poslovnih dogodkov, na katerih temelji ugotavljanje poslovnega izida, mora potekati skladno z zakonom, ki ureja računovodstvo ter skladno z drugimi podzakonskimi predpisi.
Zavod mora zagotoviti takšno evidentiranje poslovnih dogodkov, da je razviden poslovni izid iz naslova izvajanja javne službe. Poslovni izid iz naslova tržne dejavnosti se izkazuje ločeno, pri čemer mora zavod uporabljati ustrezna sodila za razmejevanje posrednih stroškov.
42. člen 
(presežek prihodkov) 
O razporeditvi presežka prihodkov nad odhodki na predlog ravnatelja odloča ustanovitelj.
Ne glede na določbo prejšnjega odstavka, se presežek prihodkov nad odhodki iz naslova cen programov upošteva pri prvi naslednji določitvi cene programov, razen če zakon o vrtcih ne določa drugače.
Presežek iz naslova opravljanja tržne dejavnosti se nameni za nadaljnji razvoj zavoda oziroma predšolske dejavnosti, deloma pa lahko tudi za izplačilo delovne uspešnosti zaposlenim iz naslova prodaje blaga in storitev na trgu.
Ustanovitelj sme, po postopku in v primerih, ki so določeni s predpisi, ki urejajo javne finance oziroma fiskalno pravilo, zahtevati vračilo presežkov iz sredstev javne službe v proračun ustanovitelja.
43. člen 
(presežek odhodkov) 
Ravnatelj je odgovoren za uravnoteženje prihodkov in odhodkov na način, da na ravni zavoda odhodki posameznega leta niso višji od prihodkov. Če to ni mogoče, mora ravnatelj v letnem poročilu jasno navesti razloge, zaradi katerih so v posameznem letu odhodki višji od prihodkov.
Presežek odhodkov nad prihodki se pokriva iz presežkov preteklih let. Če ti ne zadoščajo, mora ravnatelj do konca februarja, skupaj z letnim poročilom, predložiti tudi sanacijski načrt, iz katerega je razvidno, na kakšen način naj bi se presežek odhodkov pokril.
Če iz sanacijskega načrta izhaja, da bo za pokrivanje negativnega poslovnega rezultata treba zagotoviti dodatna sredstva s strani ustanovitelja, svet zavoda imenuje neodvisnega revizorja, ki se mora opredeliti o razlogih za nastanek presežka odhodkov nad prihodki ter o tem, ali je pripravljen sanacijski načrt ustrezen. Stroški revizije bremenijo zavod. Z vsebino revizijskega poročila je treba seznaniti ustanovitelja, ki odloči o nadaljnjih ukrepih.
IX. PRAVICE, OBVEZNOSTI IN ODGOVORNOSTI ZAVODA V PRAVNEM PROMETU 
44. člen 
(nastopanje v pravnem prometu) 
Zavod nastopa v pravnem prometu za izvajanje dejavnosti, za katere je ustanovljen in registriran samostojno in brez omejitev. Zavod odgovarja za svoje obveznosti s sredstvi, s katerimi lahko razpolaga v skladu s predpisi.
X. ODGOVORNOST USTANOVITELJA ZA OBVEZNOSTI ZAVODA 
45. člen 
(odgovornost za obveznosti zavoda) 
Ustanovitelj odgovarja za obveznosti zavoda omejeno subsidiarno do vrednosti sredstev, ki so zagotovljena v proračunu občine za tekoče leto in predvidena za izvajanje osnovnih dejavnosti zavoda, določenih s tem odlokom.
XI. DRUGE MEDSEBOJNE PRAVICE IN OBVEZNOSTI MED ZAVODOM IN USTANOVITELJEM 
46. člen 
(druge medsebojne pravice in obveznosti) 
Zavod je dolžan ustanovitelju:
– poročati o svojem poslovanju oziroma predložiti letno poročilo,
– predložiti program dela, finančni načrt in načrt razvoja zavoda,
– zagotavljati statistične in druge podatke, potrebne za spremljanje in financiranje dejavnosti zavoda, ter druge podatke v skladu z zakonom.
Ustanovitelj:
– izvaja nadzor nad poslovanjem zavoda in nad porabo finančnih sredstev;
– v primerih, ko se ugotovi, da je ogroženo nemoteno izvajanje dejavnosti, za katero je zavod ustanovljen, ima ustanovitelj pravico sklicati sejo sveta zavoda in predlagati ukrepe skladno z zakonom in drugimi predpisi.
Ustanovitelj in zavod uredita s pogodbo financiranje zavoda, medsebojne obveznosti in izvajanje ustanoviteljskih pravic.
XII. SPLOŠNI AKTI ZAVODA 
47. člen 
(pravila zavoda) 
Zavod ima lahko tudi statut ali pravila, s katerimi podrobneje ureja vsa vprašanja, pomembna za opravljanje dejavnosti in poslovanje zavoda, ki s tem odlokom niso urejena.
Statut oziroma pravila zavoda sprejme svet zavoda s soglasjem ustanovitelja. V imenu ustanovitelja soglasje izda župan.
48. člen 
(drugi splošni akti) 
Zavod ima splošne akte, s katerimi ureja notranjo organizacijo, sistemizacijo in druge zadeve. Splošne akte zavoda sprejema svet zavoda, če ni s tem odlokom ali z zakonom izrecno določeno, da jih lahko sprejme ravnatelj.
Ne glede na določbo prejšnjega člena lahko svet zavoda za sprejem posameznih splošnih aktov, ki zgolj urejajo notranje zadeve, nimajo pa neposrednih finančnih posledic za poslovanje zavoda, pooblasti ravnatelja.
XIII. STATUSNE SPREMEMBE 
49. člen 
(statusne spremembe) 
Ustanovitelj lahko odloči, da:
– se delo zavoda organizira v več enotah,
– se zavod pripoji drugemu zavodu,
– se dvoje ali več zavodov spoji v en zavod ali
– se zavod razdeli na dva ali več zavodov.
Tovrstne spremembe se opravijo s spremembo tega akta.
XIV. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE 
50. člen 
(vpis zavoda v razvid upravljavcev stvarnega premoženja) 
Ustanovitelj mora v roku 90 dni po uveljavitvi tega odloka pričeti s postopki za vpis zavoda v razvid upravljavcev stvarnega premoženja, kot to določa Uredba o načinu vpisa upravljavcev nepremičnin v zemljiški kataster in kataster stavb (Uradni list RS, št. 121/06 s spremembami).
51. člen 
(konstituiranje organov zavoda) 
Ravnatelj in člani sveta zavoda in sveta staršev ter drugih organov zavoda opravljajo svojo funkcijo do izteka mandata. Prvi svet zavoda po tem odloku se konstituira najkasneje v roku 21 dni po izteku mandata sedanjemu svetu zavoda.
52. člen 
(premoženjsko stanje) 
Stanje in vrednost nepremičnega in premičnega premoženja, ki ga je ustanovitelj dal v upravljanje zavodu, se ugotovi na dan 31. 12. 2020 in predstavlja izhodiščno stanje za nadaljnje spremembe.
53. člen 
(prenehanje veljavnosti obstoječim splošnim aktom) 
Z dnem uporabe tega odloka preneha veljati Odlok o ustanovitvi javnega vzgojnovarstvenega zavoda Otroški vrtec Metlika (Uradni list RS, št. 62/96, 22/98, 50/98, 97/07, 32/08, 95/09).
Zavod uskladi vse akte v roku 90 dni od uveljavitve tega odloka. Do sprejetja novih ostanejo v veljavi in se uporabljajo vsi dosedanji akti zavoda, če niso v nasprotju z veljavnimi predpisi in tem odlokom.
54. člen 
(začetek veljavnosti in uporabe) 
Ta odlok se objavi v Uradnem listu Republike Slovenije in začne veljati naslednji dan po objavi.
Št. 0141-5/2021
Metlika, dne 23. junija 2021
Župan 
Občine Metlika 
Darko Zevnik 

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti