Na podlagi 3. in 52. člena Zakona o zavodih (Uradni list RS, št. 12/91, 8/96, 36/00 – ZPDZC in 127/06 – ZJZP), 42. člena Zakona o organizaciji in financiranju vzgoje in izobraževanja (Uradni list RS, št. 16/07 – uradno prečiščeno besedilo, 36/08, 58/09, 64/09 – popr., 65/09 – popr., 20/11, 40/12 – ZUJF, 57/12 – ZPCP-2D, 47/15, 46/16, 49/16 – popr. in 25/17 – ZVaj) ter 17. člena Statuta Občine Ljubno je Občinski svet Občine Ljubno na 16. redni seji dne 30. 9. 2021 sprejel
o ustanovitvi javnega vzgojno-izobraževalnega zavoda Osnovna šola Ljubno ob Savinji
S tem odlokom Občina Ljubno s sedežem Cesta v Rastke 12, 3333 Ljubno ob Savinji (v nadaljnjem besedilu: ustanovitelj) ustanavlja na področju izvajanja osnovnošolske dejavnosti in dejavnosti vzgoje in varstva predšolskih otrok na območju Občine Ljubno, javni zavod Osnovna šola Ljubno ob Savinji (v nadaljnjem besedilu: zavod).
Ustanoviteljske pravice zavoda izvršuje Občinski svet Občine Ljubno.
S tem odlokom ustanoviteljica javnega zavoda akt o ustanovitvi javnega zavoda Osnovna šola Ljubno ob Savinji usklajuje z veljavno zakonodajo.
Zavod posluje pod imenom: Osnovna šola Ljubno ob Savinji.
Sedež zavoda je: Cesta v Rastke 10, Ljubno ob Savinji.
Skrajšano ime: OŠ Ljubno ob Savinji.
V sestavo zavoda sodita:
– Osnovna šola Ljubno ob Savinji,
– enota Vrtec Ljubno ob Savinji.
Zavod lahko po predhodnem soglasju z ustanoviteljem organizira delo v podružnični šoli ali novi enoti vrtca ali ukine obstoječo podružnično šolo ali vrtec, če so zato podani zakonski razlogi.
Enota Vrtec Ljubno ob Savinji v pravnem prometu nima posebnih pooblastil.
Zavod je vpisan v sodni register pri Okrožnem sodišču v Celju, pod vložno številko 10025800 ter z matično številko 5088941000.
Zavod je vpisan v razvid zavodov vzgoje in izobraževanja, ki ga vodi ministrstvo, pristojno za izobraževanje, znanost in šport.
a) Pečati zavoda
Zavod ima in uporablja pečat okrogle oblike premera 35 mm in 20 mm. Sredi pečata je grb Republike Slovenije, na obodu pa je izpisano popolno ime zavoda v slovenskem jeziku.
Zavod ima in uporablja tudi pečat okrogle oblike premera 20 mm z enako vsebino in uporabo kot pečat iz prvega odstavka tega člena.
Pečate uporablja zavod v pravnem prometu za žigosanje vseh aktov in ostale dokumentacije. Število posameznih pečatov in njihovo uporabo, delavce ki so zanje odgovorni, način varovanja in uničenja, določi zavod z internim aktom.
b) Zastopanje, predstavljanje, podpisovanje
Zavod zastopa in predstavlja ravnatelj.
Ravnatelj zavoda zastopa in predstavlja zavod brez omejitev. Med začasno odsotnostjo ravnatelja ga nadomešča pomočnik ravnatelja ali od ravnatelja pooblaščena oseba. Pomočnik ravnatelja oziroma oseba, ki ga nadomešča ima v času nadomeščanja vsa pooblastila ravnatelja.
Za zavod podpisujejo ravnatelj in delavci, ki so pooblaščeni za zastopanje, vsak v mejah pooblastil in poslov, ki jih opravljajo. Število in imena podpisnikov določi ravnatelj zavoda s posebnimi obrazci.
c) Obveznosti zavoda v pravnem prometu
Zavod je pravna oseba in v pravnem prometu nastopa samostojno, brez omejitev in v okviru svojih registriranih dejavnosti.
Zavod je odgovoren za svoje obveznosti s sredstvi, s katerimi lahko razpolaga.
d) Območje zadovoljevanja vzgojno-izobraževalnih potreb zavoda
Zavod je ustanovljen za opravljanje osnovnošolskega izobraževanja za šolski okoliš, ter za opravljanje vzgoje in varstva otrok za vzgojno-varstveni okoliš, ki obsega vsa naselja na območju Občine Ljubno, določena s statutom občine.
Na sedežu zavoda se vpisuje otroke v osnovno šolo ter v dnevno varstvo in druge oblike oskrbe otrok za celoten zavod.
Zavod opravlja dejavnosti in storitve, za katere je registriran. Dejavnost zavoda je javna služba in njeno izvajanje je v javnem interesu in interesu ustanovitelja zavoda.
Zavod glede na namen, za katerega je ustanovljen, opravlja naslednje dejavnosti, ki jih ima registrirane v sodnem registru sodišča.
Dejavnosti zavoda po standardni klasifikaciji dejavnosti so naslednje: |
P 85.200 | Osnovnošolsko izobraževanje |
P/85.100 | Predšolska vzgoja |
Q/88.910 | Dnevno varstvo otrok |
Ostale dejavnosti zavoda so: |
A 01.6 | Storitve za kmetijsko proizvodnjo, priprava pridelkov |
A 01.61 | Storitve za rastlinsko pridelavo |
C 16.290 | Proizvodnja drugih izdelkov iz lesa, plute, slame in protja |
C 23.41 | Proizvodnja gospodinjske in okrasne keramike |
C 32.1 | Proizvodnja nakita, bižuterije in podobnih izdelkov |
C 32.40 | Proizvodnja igrač in rekvizitov za igre in zabavo |
G 47.7 | Trgovina na drobno v specializiranih prodajalnah z drugimi izdelki |
G 47.8 | Trgovina na drobno na stojnicah in tržnicah |
G 47.890 | Trgovina na drobno na stojnicah in tržnicah z drugim blagom |
G 47.910 | Trgovina na drobno po pošti ali po internetu |
H 49.391 | Medkrajevni in drugi cestni potniški promet |
I 56 | Dejavnost strežbe jedi in pijač |
I 56.2 | Priložnostna priprava in dostava jedi ter druga oskrba z jedmi |
I 56.21 | Priložnostna priprava in dostava jedi |
I 56.290 | Druga oskrba z jedmi |
J 58.110 | Izdajanje knjig |
J 58.140 | Izdajanje revij in druge periodike |
J 58.190 | Drugo založništvo |
J 58.290 | Drugo izdajanje programja |
L 68.200 | Oddajanje in obratovanje lastnih in najetih nepremičnin |
M 72 | Znanstvena raziskovalna in razvojna dejavnost |
N 78 | Zaposlovalne dejavnosti |
N 78.100 | Dejavnost pri iskanju zaposlitve |
N 81 | Dejavnost oskrbe stavb in okolice |
N 81.1 | Vzdrževanje objektov in hišniška dejavnost |
N 81.2 | Čiščenje |
N 81.3 | Urejanje in vzdrževanje zelenih površin in okolice |
N 82.300 | Organiziranje razstav, sejmov, srečanj |
P 85.500 | Drugo izobraževanje, izpopolnjevanje in usposabljanje |
P 85.510 | Izobraževanje, izpopolnjevanje in usposabljanje na področju športa in rekreacije |
P 85.520 | Izobraževanje, izpopolnjevanje in usposabljanje na področju kulture in umetnosti |
P 85.590 | Drugje nerazvrščeno izobraževanje, izpopolnjevanje in usposabljanje |
P 85.600 | Pomožne dejavnosti za izobraževanje |
Q 84.12 | Urejanje zdravstva, izobraževanja, kulturnih in drugih socialnih storitev, razen obvezne socialne varnosti |
Q 84.2 | Posebne dejavnosti za celotno družbeno skupnost |
R 90 | Kulturne in razvedrilne dejavnosti |
R 90.010 | Umetniško uprizarjanje |
R 91.011 | Dejavnost knjižnic |
R 93.110 | Obratovanje športnih objektov |
R 93.2 | Druge dejavnosti za prosti čas |
S 94.991 | Dejavnost invalidskih organizacij |
S 96 | Druge storitvene dejavnosti |
Zavod lahko spremeni ali razširi dejavnost le s soglasjem ustanovitelja.
IV. ORGANIZACIJA DELA ZAVODA
Zavod opravlja javnoveljavni program osnovnošolskega izobraževanja otrok in dejavnost predšolske vzgoje otrok, ki se v zavodu izvajata na način, ter po postopku določenim z zakonom in kurikulom za vrtec in sta vpisana v razvid javno veljavnih programov. Zavod ne more opravljati drugih dejavnosti, za katere ni registriran ali spreminjati pogojev za delo, dokler ne pridobi soglasja ustanovitelja zavoda.
Število sistemiziranih delovnih mest, zahtevani pogoji za zasedbo delovnih mest, ter opisi del in nalog za posamezno delovno mesto so opredeljeni v Pravilniku o sistemizaciji delovnih mest v zavodu, ki je interni akt zavoda. Soglasje k sistemizaciji delovnih mest za šolo daje pristojno ministrstvo za izobraževanje znanost in šport, za vrtec pa ustanovitelj zavoda in za tržno dejavnost svet zavoda.
Za delovna mesta, ki niso sistemizirana s soglasjem ministrstva, lahko sistemizira zavod sam s soglasjem sveta zavoda ali ustanovitelja (npr. tržna dejavnost javnega zavoda), vendar mora imeti zavod za ta namen zagotovljena lastna sredstva ali sredstva ustanovitelja, ter potrjen finančnim načrt zavoda oziroma sklenjeno pogodbo o sofinanciranju.
Delo zavoda je organizirano tako, da delavci zaposleni na sistemiziranih delovnih mestih opravljajo delo po posameznih področjih dela. Delavci morajo izpolnjevati pogoje za zasedbo delovnega mesta na podlagi Zakona o organizaciji in financiranju vzgoje in izobraževanja v Republiki Sloveniji, Pravilnika o sistemizaciji delovnih mest, ter opisa del in nalog delovnega mesta.
Organi zavoda so:
– svet zavoda;
– ravnatelj;
– pomočnik ravnatelja;
– pomočnik ravnatelja enote vrtca;
– svet staršev;
– strokovni organi zavoda: učiteljski zbor, oddelčni učiteljski zbor, vzgojiteljski zbor, razredniki in strokovni aktivi.
Za sestavo in pristojnosti ter delovanje strokovnih organov zavoda, se neposredno uporablja zakon.
Svet zavoda je najvišji organ upravljanja zavoda, ki ima enajst članov v naslednji sestavi:
– trije predstavniki ustanovitelja zavoda;
– trije predstavniki staršev;
– pet predstavnikov delavcev zavoda.
Predstavnike ustanovitelja imenuje občinski svet občine ustanoviteljice izmed delavcev občinske uprave, občinskih organov ali občanov.
Predstavnike delavcev zavoda volijo delavci zavoda na neposrednih in tajnih volitvah po postopku in na način, ki je določen v skladu z zakonom. Predstavniki delavcev se izvolijo izmed delavcev zavoda, in sicer se izmed delavcev šole izvoli štiri predstavnike in enega predstavnika s strani delavcev enote vrtca.
Predstavnike staršev imenuje svet staršev, po postopku in na način, ki je določen s Pravili sveta staršev. Predstavnike staršev volijo starši na svetu staršev na način, da sta v svet zavoda izvoljena s strani staršev šole dva predstavnika in s strani staršev enote vrtca en predstavnik.
a) Pristojnosti sveta zavoda
16. člen
Svet zavoda sprejema svoje odločitve z večino glasov svojih članov.
Svet zavoda:
– imenuje in razrešuje ravnatelja zavoda,
– sprejema program razvoja vrtca oziroma šole,
– sprejema letni delovni načrt in poročilo o njegovi uresničitvi,
– sprejme letno poročilo o samoevalvaciji šole oziroma vrtca,
– odloča o uvedbi nadstandardnih in drugih programov,
– obravnava poročila o vzgojni oziroma izobraževalni problematiki,
– kot drugostopenjski organ, če z zakonom ni določeno drugače, odloča o pritožbah v zvezi s pravicami, obveznostmi in odgovornostmi delavcev iz delovnega razmerja, obravnava zadeve, ki mu jih predloži vzgojiteljski zbor, učiteljski zbor, šolska inšpekcija, reprezentativni sindikat zaposlenih, svet staršev,
– opravlja druge naloge, določene z zakonom in aktom o ustanovitvi.
b) Volitve predstavnikov delavcev zavoda v svet zavoda
18. člen
Svet zavoda razpiše volitve predstavnikov delavcev v svet zavoda s sklepom največ 90 in najmanj 60 dni pred iztekom mandatne dobe. S sklepom o razpisu volitev se določi dan volitev in število članov, ki se volijo. Sklep o razpisu volitev se izobesi na oglasni deski zavoda. Volitve se morajo opraviti najmanj 15 dni pred rokom poteka mandata članom sveta zavoda. S sklepom o razpisu volitev se imenuje tudi volilna komisija, ki jo sestavljajo predsednik ter dva člana in njihovi namestniki. Člani volilne komisije ne morejo biti kandidati za predstavnike delavcev. Za izvedbo postopka volitev lahko svet zavoda sprejme poslovnik za izvedbo volitev.
Volilna komisija se imenuje za dobo štirih let. Volilna komisija:
– skrbi za zakonitost volitev,
– ugotavlja, ali so predlogi kandidatov za člane sveta zavoda v skladu z zakonom in tem odlokom,
– določi seznam volivcev za celoten zavod,
– vodi neposredno tehnično delo v zvezi z volitvami,
– ugotavlja rezultate izida glasovanja na volišču in sestavi poročilo o izidu glasovanja ter razglasi kateri kandidati so izvoljeni v svet zavoda,
– opravlja druge naloge, ki jih določa poslovnik za izvedbo volitev.
Pravico predlagati kandidate za člane sveta zavoda imajo najmanj trije delavci zavoda z aktivno volilno pravico in učiteljski oziroma vzgojiteljski zbor.
Predlogi kandidatov, ki se predložijo volilni komisiji morajo biti v pisni obliki. Kandidati za predstavnike delavcev v svetu zavoda se predlagajo posebej za šolo in posebej za vrtec. Predlogu kandidatov je potrebno priložiti podpise delavcev, ki so predlagali kandidate. Vsak kandidat mora podpisati tudi izjavo, da se s kandidaturo strinja. Seznam predlaganih kandidatov s podpisanimi izjavami se pošlje volilni komisiji takoj, ko je kandidacijski postopek končan.Predloge kandidatov za člane sveta zavoda je potrebno predložiti volilni komisiji v 21-ih dneh od dneva objave sklepa o razpisu volitev.
Ko volilna komisija prejme predloge kandidatov za člane sveta zavoda, v treh dneh preizkusi, če so pripravljeni v skladu s tem odlokom in če so bili pravočasno vloženi. Če volilna komisija ugotovi formalne pomanjkljivosti posameznih predlogov kandidatov za člane sveta zavoda, zahteva od predlagateljev, da jih v treh dneh odpravijo. Če volilna komisija ugotovi, da pomanjkljivosti ni mogoče odpraviti ali ugotovi, da je predlog kandidatov za člane sveta zavoda vložen prepozno, predlog zavrne.
Če predlogi kandidatov za člane sveta zavoda nimajo pomanjkljivosti oziroma so bile formalne pomanjkljivosti odpravljene, volilna komisija sprejme sklep o njihovi zakonitosti in jih objavi.
Sklep o zavrnitvi oziroma ugotovitvi skladnosti z zakonom in tem odlokom mora volilna komisija izdati najpozneje v treh dneh po tem, ko je bil predlog kandidatov za člane sveta zavoda vložen. Če je bil predlog dan v dopolnitev, pa po poteku roka za dopolnitev.
Če kandidat za člana sveta zavoda odstopi od kandidature in vloženih predlogov kandidatov za člane sveta zavoda ni več toliko kot je članov sveta delavcev, ki se volijo, se kandidacijski postopek za število manjkajočih članov sveta zavoda ponovi.
Volilna komisija obvesti volivce o dnevu volitev in o volišču. Volitve morajo biti organizirane tako, da je zagotovljena tajnost glasovanja. Volilna komisija lahko določi, da se za delavce, ki bodo odsotni na dan volitev, zagotovi možnost predčasnih volitev. Volilna komisija pripravi volilno skrinjico. Pravico voliti člane sveta zavoda imajo vsi delavci zavoda, ki imajo aktivno volilno pravico. Ravnatelj in njegov pomočnik, ter njuni družinski člani (zakonec, otroci, posvojenci in pastorki, vnuki, starši – oče, mati, očim, mačeha, posvojitelji ter bratje in sestre) in drugi, ki jih določa zakon, nimajo pravice voliti članov sveta zavoda.
Na oglasno desko se izobesi volilni imenik z navedbo upravičencev za glasovanje, ki imajo aktivno volilno pravico. Voli se z glasovnicami. Volilna komisija pripravi volilno skrinjico. Vsak delavec ima en glas. Delavci glasujejo osebno. Na glasovnici se navedejo imena kandidatov iz šole in iz enote vrtca posebej, po abecednem redu priimkov z navedbo, koliko kandidatov se voli izmed kandidatov šole in koliko iz enote vrtca. Na glasovnici so navedena imena le predlaganih kandidatov, ki so se s kandidaturo strinjali. Voli se tako, da se obkrožijo zaporedne številke pred imeni tistih kandidatov, za katere se želi glasovati.
Neizpolnjena glasovnica ter glasovnica, iz katere ni možno razbrati volje volivca, je neveljavna. Neveljavna je tudi glasovnica, če je zaposleni glasoval za več kandidatov, kot jih je potrebno izvoliti. Če ima več kandidatov enako število glasov, je izvoljen tisti, ki ima daljšo delovno dobo v zavodu. Izvoljeni so tisti kandidati, ki so prejeli večino glasov delavcev, ki so volili.
O delu volilne komisije pri glasovanju in teku volitev se sestavi poročilo o poteku volitev. Ko poteče čas volitev, ki je določen, začne volilna komisija takoj šteti glasove in sestavi poročilo. Volitve so veljavne, če se jih je udeležila več kot polovica delavcev z aktivno volilno pravico. Če se je volitev udeležila polovica ali manj kot polovica delavcev, je mogoče nove volitve izvesti v roku 30 dni. Volilni rezultat razglasi s poročilom o rezultatu volitev predsednik volilne komisije najkasneje v petih dneh po izvedbi volitev.
Izvoljenih je toliko kandidatov za člane sveta zavoda, kot je predstavnikov delavcev v svetu zavoda iz posamezne enote. Kandidati imenovani za člane sveta zavoda se izvolijo za dobo štirih let. Za člana je lahko ista oseba izvoljena le dvakrat zaporedoma.
c) Nadomestne volitve
23. člen
Če delavcu preneha članstvo v svetu zavoda, postane član sveta zavoda za preostanek mandatne dobe tisti kandidat za člana sveta zavoda, ki je med neizvoljenimi kandidati za člana sveta dobil največ glasov, vendar ne manj kot 5 % glasov tistih, ki so glasovali. Če sta dva kandidata za člana sveta zavoda dobila enako število glasov, postane član sveta tisti, ki ima daljšo delovno dobo v zavodu.
Če pred potekom mandatne dobe iz kakršnegakoli razloga preneha mandat članu ali članom sveta zavoda in ga oziroma jih ni mogoče nadomestiti na način iz predhodnega odstavka tega člena, zaradi tega pa bi bila ogrožena sklepčnost sveta zavoda, se najkasneje v roku 15-ih dni od dneva ugotovitve o prenehanju mandata razpišejo nadomestne volitve.
V primeru iz prvega odstavka tega člena volilna komisija izda kandidatu potrdilo o izvolitvi.
d) Konstituiranje sveta zavoda
24. člen
Svet zavoda se konstituira na svoji prvi seji. Konstituiranje sveta je pomembno zaradi ugotovitve pričetka mandata vseh članov. Od dneva konstituiranja prične teči mandat vsem članom sveta zavoda.
Svet zavoda predstavlja in zastopa predsednik sveta zavoda. Volitve predsednika in namestnika predsednika so lahko javne ali tajne. Člani sveta zavoda sprejmejo sklep o načinu glasovanja. Predlog kandidata za predsednika in namestnika predsednika lahko poda vsak član, predlagani kandidat pa mora ustno potrditi, da se s kandidaturo strinja.
Javno se glasuje tako, da predsednik sveta, ki je razpisal volitve, predlaga glasovanje o kandidatih po abecednem vrstnem redu njihovih priimkov, posebej za predsednika in posebej za njegovega namestnika.
Tajno glasovanje poteka tako, da se izmed članov imenuje tričlanska komisija, ki pregleda glasove in ugotovi izid tajnega glasovanja.
Za predsednika in namestnika predsednika sveta sta izvoljena tista kandidata, ki sta prejela največje število glasov vseh članov sveta zavoda.
Člana sveta zavoda je mogoče tudi odpoklicati. Za odpoklic predstavnika sveta zavoda se uporablja zakon o sodelovanju delavcev pri upravljanju zavoda.
Ravnatelj
Pedagoški vodja in poslovodni organ zavoda je ravnatelj. Ravnatelj organizira in vodi delo in poslovanje zavoda, predstavlja in zastopa zavod in je odgovoren za zakonitost dela zavoda.
Ravnatelj lahko za opravljanje posameznih nalog iz svoje pristojnosti in za nadomeščanje v času odsotnosti pisno pooblasti delavca zavoda.
Za ravnatelja je lahko imenovan, kdor ima najmanj izobrazbo, pridobljeno po študijskih programih za pridobitev izobrazbe druge stopnje, oziroma raven izobrazbe, pridobljeno po študijskih programih, ki v skladu z zakonom ustreza izobrazbi druge stopnje ter izpolnjuje druge pogoje za učitelja ali za svetovalnega delavca na šoli, na kateri bo opravljal funkcijo ravnatelja, ima najmanj pet let delovnih izkušenj v vzgoji in izobraževanju, ima naziv svetnik ali svetovalec oziroma najmanj pet let naziv mentor in opravljen ravnateljski izpit.
Za ravnatelja je lahko imenovan tudi kandidat, ki nima ravnateljskega izpita, mora pa si ga pridobiti najkasneje v enem letu po začetku mandata. Če ravnatelj ravnateljskega izpita ne opravi v roku, mu preneha mandat po zakonu. Mandat ravnatelja traja pet let.
Ravnatelj opravlja naslednje naloge:
– organizira, načrtuje in vodi delo zavoda,
– pripravlja program razvoja zavoda,
– pripravlja predlog letnega delovnega načrta in je odgovoren za njegovo izvedbo, je odgovoren za uresničevanje pravic in dolžnosti učencev,
– vodi delo učiteljskega in predavateljskega zbora, vzgojiteljskega zbora,
– oblikuje predlog nadstandardnih programov,
– spodbuja strokovno izobraževanje in izpopolnjevanje strokovnih delavcev,
– organizira mentorstvo za pripravnike,
– prisostvuje pri vzgojno-izobraževalnem delu učiteljev in vzgojno-varstvenem delu vzgojiteljev, spremlja njihovo delo in jim svetuje,
– predlaga napredovanje strokovnih delavcev v nazive,
– odloča o napredovanju delavcev v plačne razrede,
– spremlja delo svetovalne službe,
– skrbi za sodelovanje zavoda s starši (roditeljski sestanki, govorilne ure in druge oblike sodelovanja),
– obvešča starše o delu zavoda in o spremembah pravic in obveznosti učencev,
– spodbuja in spremlja delo skupnosti učencev,
– odloča o vzgojnih ukrepih,
– zagotavlja izvrševanje odločb državnih organov,
– zastopa in predstavlja šolo in je odgovoren za zakonitost dela,
– določa sistemizacijo delovnih mest,
– odloča o sklepanju delovnih razmerij in o disciplinski odgovornosti delavcev,
– skrbi za sodelovanje šole s šolsko zdravstveno službo,
– je odgovoren za zagotavljanje in ugotavljanje kakovosti s samoevalvacijo in pripravo letnega poročila o samoevalvaciji šole,
– opravlja druge naloge v skladu z zakoni in drugimi predpisi.
Ravnatelja se imenuje ali razreši po postopku in na način, ki je določen z Zakonom o organizaciji in financiranju vzgoje in izobraževanja v Republiki Sloveniji.
31. člen
V šoli se, kadar je to v skladu z normativi in standardi, sistemizira delovno mesto pomočnika ravnatelja, ki pomaga ravnatelju pri opravljanju poslovodnih in pedagoških nalog.
V vrtcu pri šoli imenuje ravnatelj za pedagoško in organizacijsko vodenje oddelkov vrtca pomočnika ravnatelja, ki mora v okviru svoje polne delovne obveznosti opraviti še delo svetovalnega delavca ali vzgojitelja predšolskih otrok, glede na normative in standarde, ki veljajo za predšolsko vzgojo.
Za pomočnika ravnatelja šole je lahko imenovan, kdor izpolnjuje pogoje za ravnatelja, razen šole za ravnatelja oziroma ravnateljskega izpita. Pomočnika ravnatelja imenuje in razrešuje ravnatelj, potem ko si pridobi s tajnim glasovanjem izraženo mnenje učiteljskega oziroma vzgojiteljskega zbora.
32. člen
Vodja enote se imenuje samo takrat, kadar ni imenovan pomočnik ravnatelja za enoto vrtca.
Vodja enote vrtca je lahko vzgojitelj ali svetovalni delavec. Dela in naloge vodje enote so opredeljene v opisu del in nalog. Za vodenje enote vrtca lahko ravnatelj pooblasti pomočnika ravnatelja, ki to delo opravlja v okviru svojih nalog.
Za organizirano uresničevanje interesa staršev se v šoli oblikuje svet staršev.
Svet staršev je sestavljen tako, da ima v njem vsak oddelek po enega predstavnika, ki ga starši izvolijo na roditeljskem sestanku oddelka. Prvi sklic sveta staršev opravi ravnatelj.
a) Pristojnosti sveta staršev
34. člen
Svet staršev:
– predlaga nadstandardne programe,
– daje soglasje k predlogu ravnatelja o nadstandardnih storitvah,
– sodeluje pri nastajanju predloga programa razvoja zavoda, vzgojnega načrta, pri pravilih šolskega reda ter da mnenje o letnem delovnem načrtu,
– daje mnenje o kandidatih, ki izpolnjujejo pogoje za ravnatelja,
– razpravlja o poročilih ravnatelja o vzgojno-izobraževalni problematiki,
– obravnava pritožbe staršev v zvezi z vzgojno-izobraževalnim delom,
– voli predstavnike staršev v svet vrtca oziroma šole in druge organe šole,
– lahko sprejme svoj program dela sodelovanja s šolo, zlasti glede vključevanja v lokalno okolje,
– v dogovoru z vodstvom šole lahko ustanavlja oziroma oblikuje delovne skupine,
– opravlja druge naloge v skladu z zakonom in drugimi predpisi.
Delovanje sveta staršev je določeno s Poslovnikom sveta staršev.
Učiteljski in vzgojiteljski zbor
Vzgojiteljski, učiteljski zbor sestavljajo strokovni delavci javnega vrtca oziroma šole.
Vzgojiteljski, učiteljski oziroma predavateljski zbor:
– obravnava in odloča o strokovnih vprašanjih, povezanih z vzgojno-izobraževalnim delom,
– daje mnenje o letnem delovnem načrtu,
– predlaga uvedbo nadstandardnih in drugih programov ter dejavnosti,
– odloča o posodobitvah programov vzgoje in izobraževanja in njihovi izvedbi v skladu s predpisi,
– daje mnenje o predlogu za imenovanje ravnatelja,
– daje pobude za napredovanje strokovnih delavcev in mnenje o predlogih ravnatelja,
– odloča o vzgojnih ukrepih,
– opravlja druge naloge v skladu z zakonom.
Razredniki/strokovni aktivi
36. člen
Razrednik vodi delo oddelčnega učiteljskega zbora, analizira vzgojne in učne rezultate oddelka, skrbi za reševanje vzgojnih in učnih problemov posameznih učencev, sodeluje s starši in šolsko svetovalno službo, odloča o vzgojnih ukrepih, ter opravlja druge naloge v skladu z zakonom.
Strokovne aktive v vrtcu sestavljajo vzgojitelji in pomočniki vzgojiteljev. Strokovne aktive v šoli sestavljajo učitelji oziroma predavatelji istega predmeta oziroma predmetnih področij.
Vzgojno-izobraževalno in drugo strokovno delo v javnem vrtcu oziroma šoli opravljajo vzgojitelji, pomočniki vzgojiteljev, učitelji, predavatelji višjih šol, svetovalni delavci, knjižničarji in drugi strokovni delavci, ki z njimi sodelujejo pri izvajanju strokovnih nalog, potrebnih za nemoteno delovanje vrtca oziroma šole (v nadaljnjem besedilu: strokovni delavci).
Strokovna, administrativna, tehnična in druga dela opravljajo delavci, določeni s sistemizacijo delovnih mest.
VII. VIRI, NAČINI IN POGOJI PRIDOBIVANJA SREDSTEV ZA DELO
Ustanovitelj zagotavlja zavodu premoženje in sredstva, s katerim zavod upravlja, ustrezne prostore za delo in potrebna osnovna sredstva za načrtovanje in izvajane dejavnosti. Vrsto in obseg premoženja, ki ga ustanovitelj da zavodu v upravljanje, se določi s sklepom o prenosu v upravljanje.
Zavod samostojno upravlja s premoženjem in sredstvi iz prejšnjega odstavka, ne sme pa s pravnimi posli odtujiti nepremičnega premoženja ali pa ga obremeniti z bremeni brez soglasja ustanovitelja.
Prostori, ki jih zagotavlja ustanovitelj, so last ustanovitelja, kot tudi osnovna sredstva, ki jih ima zavod v upravljanju. Organi zavoda so dolžni upravljati s premoženjem zavoda s skrbnostjo dobrega gospodarja.
Za upravljanje zavoda in premoženja je zavod odgovoren ustanovitelju, kot tudi za sredstva, s katerimi razpolaga. Ustanovitelj zavoda je odgovoren za obveznosti zavoda, ki so določene s tem odlokom in zakonom.
Zavod pridobiva sredstva za svoje delovanje:
– iz državnega proračuna,
– od ustanovitelja zavoda,
– prispevkov staršev,
– s prodajo blaga in storitev na trgu,
– iz donacij, prispevkov, od sponzorjev in iz drugih virov na način in pod pogoji, določenimi z zakonom, ki opredeljuje financiranje javnega zavoda.
Iz državnega proračuna zavod pridobiva sredstva za plače in druge osebne prejemke za zaposlene v okviru sistemiziranih delovnih mest v zavodu in druga sredstva za delovanje javnega zavoda, ki jih določa zakon.
Ustanovitelj zavoda zagotavlja sredstva za nemoteno delovanje zavoda, ki so določena z zakonom, odlokom o ustanovitvi zavoda in pogodbo o financiranju zavoda.
Zavod pridobiva sredstva tudi na podlagi prodaje blaga in storitev na trgu, kar je tržna dejavnost javnega zavoda. Za razmejitev stroškov med javno službo in izvajanjem tržne dejavnosti, zavod sprejme določena objektivna sodila in vodi ločeno spremljanje izvajanja dejavnosti.
Zavod lahko na podlagi zakona o stvarnem premoženju države in občin, oddaja premoženje v uporabo tudi zunanjim, drugim uporabnikom na podlagi neposredne pogodbe ali zbiranja ponudb.
VIII. NAČINI RAZPOLAGANJA S PRESEŽKI PRIHODKOV NAD ODHODKI IN NAČIN KRITJA PRIMANJKLJAJA SREDSTEV ZA DELO
Presežek prihodkov nad odhodki, ki jih zavod pridobi s prodajo proizvodov oziroma storitev, ustvarjenih z opravljanjem vzgoje in izobraževanja oziroma z opravljanjem drugih dejavnosti v skladu s tem odlokom, se uporablja za plačilo materialnih stroškov, investicijsko vzdrževanje in investicije, po predhodnem soglasju ustanovitelja pa tudi za plače.
Primanjkljaj prihodkov, ki v zavodu nastane pri izvajanju medsebojno dogovorjenega programa iz osnovnih dejavnosti zavoda, upoštevajoč dogovorjena merila, kriterije ter normative in standarde, ki veljajo za področja dejavnosti zavoda, krije ustanovitelj oziroma država.
Primanjkljaj potrebnih sredstev za delo, ki nastane pri opravljanju dejavnosti na podlagi programa dejavnosti zavoda, krije ustanovitelj zavoda.
Za nadstandardne storitve lahko zavod pridobiva sredstva tudi z dotacijami, sponzorstvom, prispevki staršev in drugimi viri, določenimi z zakonom. Zavod lahko ustanovi šolski sklad, iz katerega se financirajo dejavnosti posameznega razreda, ki niso sestavina izobraževalnega programa oziroma se ne financirajo iz javnih sredstev, za nakup nadstandardne opreme, za zviševanje standarda pouka in podobno. Šolski sklad pridobiva sredstva iz prispevkov staršev, donacij, zapuščin in drugih virov, ter upravlja v skladu s sprejetimi pravili.
IX. MEDSEBOJNE PRAVICE IN OBVEZNOSTI USTANOVITELJA IN ZAVODA
Medsebojne pravice in obveznosti ustanovitelja in zavoda so določene z zakonom in tem odlokom o ustanovitvi zavoda.
Zavod je v skladu z zakonom in s tem odlokom v razmerju do svojega ustanovitelja dolžan:
– pripraviti program dela in razvoja zavoda, ter finančni načrt, ju posredovati ustanovitelju v soglasje, ter poročati o njegovem izvajanju,
– skrbeti za nemoten potek dela in zagotavljanje strokovnosti na raznih področjih svojega delovanja,
– zagotoviti namensko in racionalno koriščenje vseh sredstev ustanoviteljev, ki jih ima zavod v upravljanju in jih tekoče pridobiva za izvajanje svoje dejavnosti,
– je odgovoren za svoje obveznosti s sredstvi, s katerimi razpolaga,
– v primerih, kadar sklepa pogodbe s področja investicij, predhodno pridobiti soglasje ustanovitelja,
– poročati ustanovitelju o poslovanju zavoda,
– zagotavljati ustanovitelju druge potrebne podatke v skladu z odlokom in zakonom,
– na pristojnih organih zavoda obravnavati sklepe ter pobude in predloge ustanovitelja,
– izvajati tudi druge storitve po naročilu ustanovitelja v skladu z zakonom o zavodih, odlokom o ustanovitvi in dejavnostjo zavoda, če so za to na voljo ustrezni pogoji in sredstva.
Ustanovitelj v skladu s tem odlokom v razmerju do zavoda:
– zagotavlja potrebna sredstva za nemoteno delovanje zavoda, ki so določena z odlokom o ustanovitvi zavoda, letnim finančnim načrtom zavoda in s pogodbo o financiranju zavoda,
– nadzira zakonitost dela zavoda in uspešnost njegovega poslovanja,
– je odgovoren za obveznosti zavoda do višine sredstev, ki jih v tekočem letu zagotavlja iz proračuna za izvajanje dejavnosti,
– nadzira izvajanje dejavnosti zavoda,
– daje mnenje k imenovanju ravnatelja zavoda,
– odloča o statusnih spremembah zavoda,
– daje soglasje k vpisu ali spremembi dodatnih dejavnosti zavoda,
– daje pobude, predloge svetu zavoda in ravnatelju zavoda,
– izvaja druge naloge in obveznosti ustanovitelja v skladu z zakonom, odlokom ter drugimi predpisi.
Ustanovitelj odgovarja za obveznosti zavoda omejeno subsidiarno do vrednosti sredstev, s katerimi upravlja zavod.
Zavod nastopa v pravnem prometu, povezanim z dejavnostjo, za katero je ustanovljena, samostojno.
Zavod odgovarja za svoje obveznosti do višine sredstev, s katerimi razpolaga.
46. člen
Delo zavoda je javno. O delu javnosti obvešča ravnatelj zavoda.
XI. VARSTVO OSEBNIH PODATKOV
47. člen
Ravnatelj zavoda in ostali zaposleni morajo varovati listine in dokumentacijo, s katero delajo oziroma se z njo seznanijo pri svojem delu kot poslovno tajnost, oziroma so dolžni postopati v skladu z zakonom o varstvu osebnih podatkov ter internim pravilnikom o varovanju osebnih podatkov.
Kot poslovna tajnost so določene naslednje listine oziroma dokumentacija:
– podatki o plačah delavcev in drugih prejemkih iz delovnega razmerja,
– podatki o delavcih in kadrovska dokumentacija,
– podatki, ki jih določa pravilnik o varstvu osebnih podatkov,
– ostali podatki določeni z zakonom, internimi akti.
Posredovanje podatkov uporabnikom in drugim institucijam sme odrediti samo ravnatelj ali od njega pooblaščene osebe za posredovanje osebnih in drugih podatkov. Posredovanje podatkov oziroma zbirk podatkov je mogoče le na podlagi pisne zahteve prosilca podatkov. Pisna zahteva mora označevati uporabnika podatkov in namen njihove uporabe, sicer se vpogled v podatke ne more omogočiti.
Zaposleni v zavodu so za kršitve v zvezi z varstvom osebnih podatkov disciplinsko odgovorni. Po prenehanju delovnega razmerja je delavec dolžan varovati poslovno tajnost.
Zavod lahko v zadevah, ki jih ne ureja ta odlok in v drugih zadevah, sprejme ustrezne akte in pravila.
Zavod ima svoje interne akte, s katerimi določa:
– sistemizacijo delovnih mest, ter opise del in nalog,
– organizacijo dela zavoda, ter druga vprašanja, pomembna za opravljanje dejavnosti.
Zavod ima tudi druge splošne akte, s katerimi se urejajo vprašanja, pomembna za posamezno področje dela in za poslovanje zavoda. Sprejme jih ravnatelj oziroma svet zavoda, glede na pristojnost, ki je določena za sprejemanje posameznega internega akta. O vseh statusnih spremembah zavoda odloča ustanovitelj zavoda.
XIII. STATUSNE SPREMEMBE IN PRENEHANJE ZAVODA
O vseh statusnih spremembah zavoda odloča ustanovitelj zavoda.
Zavod lahko preneha s svojim delovanjem v primerih, ki jih določa zakon.
53. člen
Nadzor nad zakonitostjo dela zavoda opravljajo pristojni državni organi.
Nadzor nad finančnim poslovanjem zavoda opravljajo pristojni državni organi oziroma pooblaščene organizacije.
Nadzor nad strokovnostjo dela zavoda opravljajo z zakonom določeni strokovni organi.
XV. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
Z dnem uveljavitve tega odloka preneha veljati Odlok o ustanovitvi javnega vzgojno-izobraževalnega zavoda Osnovna šola Ljubno ob Savinji, ki je bil objavljen v Uradnem listu RS, št. 5/97 in vse njegove spremembe objavljene v Uradnem listu RS, št. 54/00, 62/08, 52/13 in 64/16.
Zavod mora svojo organizacijo dela v primeru odstopanj od tega odloka uskladiti v roku šestih mesecev od dneva uveljavitve tega odloka.
Organi zavoda opravljajo svojo funkcijo do poteka mandata.
Ta odlok začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 007-02/2021-2
Ljubno, dne 30. septembra 2021