Na podlagi 29. in 49. člena Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 94/07 – uradno prečiščeno besedilo, 76/08, 79/09, 51/10, 40/12 – ZUJF, 14/15 – ZUUJFO, 11/18 – ZSPDSLS-1, 30/18, 61/20 – ZIUZEOP-A in 80/20 – ZIUOOPE) ter 11. in 16. člena ter drugega odstavka 47. člena Statuta Občine Dravograd (uradno prečiščeno besedilo) (UPB-4) (Uradni list RS, št. 8/20) je Občinski svet Občine Dravograd na 20. redni seji dne 18. 11. 2021 sprejel
o organizaciji in delovnem področju občinske uprave Občine Dravograd
(1) Ta odlok določa:
– organizacijo občinske uprave Občine Dravograd (v nadaljevanju: občinska uprava);
– delovno področje občinske uprave;
– način vodenja občinske uprave ter ureja
– druga vprašanja v zvezi z delovanjem občinske uprave.
(2) V odloku uporabljeni izrazi v slovnični obliki za moški spol se uporabljajo kot nevtralni za ženski in moški spol.
(1) Občinska uprava opravlja na delovnih področjih, določenih s tem odlokom, upravne, strokovne, pospeševalne in razvojne naloge ter naloge v zvezi z zagotavljanjem javnih služb iz občinske pristojnosti ter druge naloge v okviru zakonskih pravic in dolžnosti občine.
(2) Zadeve iz lastne pristojnosti in iz prenesene državne pristojnosti opravlja občinska uprava pod pogoji in na način, ki je določen z zakonom, statutom občine in s tem odlokom.
(3) Občinska uprava je glede izvrševanja odločitev občinskega sveta odgovorna občinskemu svetu, v zadevah, ki jo nanjo prenese država, pa tudi pristojnemu ministrstvu.
(1) Občinska uprava v okviru pravic in dolžnosti občine izvaja zakone, odloke ter druge splošne in posamične akte, odloča s posamičnimi akti o upravnih stvareh iz lastne pristojnosti in iz prenesene državne pristojnosti, pripravlja predloge splošnih in posamičnih aktov občine, spremlja stanje in daje pobude za reševanje vprašanj na področjih, za katera je ustanovljena ter odgovarja za stanje na teh področjih in opravlja druga strokovna in administrativna dela za občinski svet, župana, nadzorni odbor, komisije in odbore občinskega sveta ter druga delovna telesa.
(2) Občinska uprava sodeluje v zadevah lokalnega pomena z ožjimi deli lokalne skupnosti, javnimi zavodi, gospodarskimi javnimi službami, društvi in drugimi organizacijami ter zagotavlja uresničevanje pravic, potreb in interesov občanov.
(3) Pri opravljanju svojih nalog občinska uprava lahko sodeluje z občinskimi upravami drugih občin, nosilci javnih pooblastil, državnimi organi, zavodi, podjetji ter drugimi organizacijami z izmenjavo mnenj in izkušenj, določenih podatkov ter obvestil in preko skupnih delovnih teles ter nudi potrebno pravno in strokovno pomoč ožjim delom lokalne skupnosti.
(1) Občinska uprava lahko v soglasju z županom naroči izvajanje nekaterih strokovnih nalog v skladu z zakoni pri zunanjih organizacijah in posameznikih.
(2) Za naloge, ki zahtevajo posebno proučevanje ali posebno strokovnost in jih javni uslužbenci občinske uprave ne morejo opraviti sami, lahko župan ustanovi delovno ali projektno skupino ter sklene pogodbo z ustreznimi izvajalci nalog. Z aktom o ustanovitvi projektne skupine se določi njena sestava, vodja delovne skupine, pooblastila, pristojnosti, naloge, roki za izvedbo nalog, sredstva in drugi pogoji za njeno delo.
(3) Za naloge v občinski upravi, ki zahtevajo sodelovanje več javnih uslužbencev oziroma javnih uslužbencev različnih strok znanja iz različnih delovnih področij občinske uprave oziroma različnih notranjih organizacijskih enot, lahko župan s sklepom ustanovi delovne in projektne skupine ali druge oblike sodelovanja. Z aktom o ustanovitvi župan določi sestavo delovne ali projektne skupine, vodjo delovne skupine, pooblastila, pristojnost, naloge, roke za izvedbo nalog, sredstva in druge pogoje za njeno delo. V projektno skupino se na podlagi njegovega soglasja lahko imenuje tudi zunanji član, ki je glede svojega položaja izenačen s članom začasne komisije kot strokovnega in posvetovalnega telesa župana v skladu s statutom.
(4) Projektna skupina ali druga oblika sodelovanja se oblikuje za čas trajanja projekta.
(5) Za usklajevanje dela župana, podžupana, drugih organov občine, občinske uprave in organov skupne občinske uprave ter organizacij, katerih ustanoviteljica oziroma soustanoviteljica je občina, lahko župan ustanovi kolegij, odbor ali druge oblike posvetovalnih teles.
(6) V občinski upravi se kot posvetovalno telo župana in direktorja občinske uprave oblikuje kolegij, ki obravnava pomembnejša vprašanja z delovnega področja občinske uprave. Sestavo kolegija določi glede na obravnavano problematiko župan. Kolegij sklicuje župan ali direktor občinske uprave po potrebi.
(1) Občinska uprava mora organizirati opravljanje svojih nalog tako, da je občanom omogočeno, da svoje pravice in potrebe uveljavljajo v čim krajšem času in na najbolj kakovosten način.
(2) Vsak javni uslužbenec, zaposlen v občinski upravi Občine Dravograd, je dolžan svoje delo opravljati v duhu krepitve delovanja pravne države, krepitve integritete, transparentnosti in preprečevanja korupcije. V zvezi s tem mora upoštevati vsa dolžna ravnanja, določena z zakonom, ki ureja področje integritete in preprečevanja korupcije ter veljavne kodekse ravnanja in etike javnih uslužbencev.
(1) Delo občinske uprave je javno v skladu s statutom in predpisi, ki urejajo dostop do informacij javnega značaja in varstvo osebnih podatkov.
(2) O delu občinske uprave obveščata javnost župan in direktor občinske uprave, po pooblastilu župana pa tudi drugi javni uslužbenci občinske uprave iz svojega delovnega področja.
(3) Javnost dela se zagotavlja z obveščanjem javnosti o delu občinskih organov, s pošiljanjem gradiv za seje občinskega sveta predstavnikom sredstev javnega obveščanja, z uradnim objavljanjem splošnih aktov občine, z navzočnostjo občanov in predstavnikov sredstev javnega obveščanja na javnih sejah občinskih organov, vpogledom v dokumentacijo in gradiva, ki so podlaga za odločanje občinskih organov, z uradnimi sporočili za javnost, posredovanjem informacij javnega značaja v svetovni splet v skladu z veljavno zakonodajo, novinarskimi konferencami, okroglimi mizami in z drugimi oblikami sodelovanja s predstavniki sredstev javnega obveščanja in na druge ustrezne načine, ki omogoča javnosti, da se seznani z delom občinske uprave. Občani se lahko obračajo s peticijo, pobudo in vprašanjem na katerikoli organ občine, ki mora odgovoriti v razumnem roku. Predlogi občinskih predpisov in druga gradiva občinskega sveta, delovnih teles občinskega sveta in nadzornega odbora občine, razen tistih, ki so zaupne narave, se objavijo na uradni spletni strani občine.
(4) Občinska uprava oziroma njeni javni uslužbenci, udeleženci javnih del ter osebe, ki na občini opravljajo praktično usposabljanje, morajo varovati tajnost podatkov, ki so z zakonom ali drugimi predpisi določeni kot osebna, državna ali uradna tajnost.
II. ORGANIZACIJA IN DELOVNA PODROČJA OBČINSKE UPRAVE
(1) Za opravljanje nalog občinske uprave se v Občini Dravograd ustanovi občinska uprava Občine Dravograd, s sedežem v Dravogradu, Trg 4. julija 7, 2370 Dravograd, in z uradnim elektronskim naslovom obcina@dravograd.si.
(2) | Občinska uprava Občine Dravograd ima štiri organizacijske enote, in sicer: |
– Urad župana,
– Referat za družbene dejavnosti,
– Referat za gospodarske dejavnosti in urejanje prostora in
– Referat za finance.
(3) Organizacijsko enoto Urad župana vodi direktor občinske uprave, referate pa vodijo vodje referatov.
Občinska uprava Občine Dravograd je organizirana tako, da zagotavlja:
– zakonito, strokovno, racionalno, gospodarno in usklajeno izvrševanje nalog občinske uprave,
– zakonito, strokovno, pravočasno in učinkovito uresničevanje pravic, interesov in obveznosti strank ter drugih udeležencev v postopkih,
– smotrno vodenje dela,
– koordinirano izvajanje nalog in izvajanje projektnih nalog,
– učinkovit notranji nadzor nad opravljanjem nalog in porabo proračunskih sredstev,
– usmerjenost k uporabnikom njenih storitev,
– učinkovito sodelovanje z drugimi organi, organizacijami in institucijami ter
– skrb za razvojne možnosti vseh dejavnikov v prostoru.
(1) Naloge občinske uprave se opravljajo v notranjih organizacijskih enotah.
(2) Notranje organizacijske enote opravljajo glede na področje, ki ga pokrivajo, tudi naloge, prenesene iz državne pristojnosti na občino.
(3) Notranje organizacijske enote s svojega delovnega področja, ki ga pokrivajo, pripravljajo in izvajajo proračun, pripravljajo strokovne podlage, pripravljajo dokumentacijo v zvezi z oddajo javnih naročil, javnih razpisov in javnih natečajev ter opravljajo druge upravne in strokovne naloge občine.
(1) V okviru organizacijske enote Urad župana se opravlja naslednje naloge:
– svetovalne, strokovne, organizacijske in administrativne naloge za potrebe župana, podžupana, občinskega sveta in njegovih delovnih teles ter nadzornega odbora,
– svetovalne in strokovne naloge za potrebe javnih zavodov in ožjim delom občine,
– priprava zahtevnih analiz, razvojnih projektov, informacij, poročil in drugih zahtevnih gradiv, priprava proračuna za področje dela urada,
– priznanja in nagrade občine,
– svetovanje strankam,
– sprejem in obravnava pobud ter pritožb občanov,
– medobčinsko in mednarodno sodelovanje,
– splošno pravne zadeve,
– priprava splošnih in drugih aktov občine ter mnenj in stališč, ki jih sprejemajo župan, občinski svet in drugi občinski organi,
– delovno pravne zadeve,
– premoženjsko pravne zadeve,
– obratovalni čas gostinskih obratov in kmetij,
– pisarniško poslovanje,
– tehnično administrativne naloge ter druge zadeve s svojega delovnega področja.
(2) V okviru organizacijske enote Referat za družbene dejavnosti se opravlja naslednje naloge:
– priprava zahtevnih analiz, razvojnih projektov, informacij, poročil in drugih zahtevnih gradiv, priprava proračuna za področje dela referata,
– priprava splošnih in drugih aktov občine ter mnenj in stališč, ki jih sprejemajo župan, občinski svet in drugi občinski organi,
– upravne, razvojne in druge strokovne naloge na področju predšolske vzgoje, osnovnega šolstva, zdravstva, socialnega varstva, kulture, športa, zdravstva ter raziskovalnih dejavnosti,
– naloge v zvezi z izvedbo in financiranjem sprejetih programov,
– javni natečaji in razpisi (za občino in krajevne skupnosti),
– izvajanje programov javnih del,
– protokol in stiki z javnostjo,
– pisarniško poslovanje ter druge administrativne naloge,
– varnost in zdravje pri delu,
– tehnično administrativne, arhivske naloge ter druge zadeve s svojega delovnega področja.
(3) V okviru organizacijske enote Referat za gospodarske dejavnosti in urejanje prostora se opravlja naslednje naloge:
– priprava strategije razvoja občine ter programskih usmeritev,
– priprava zahtevnih analiz, razvojnih projektov, informacij, poročil, potrdil in drugih zahtevnih gradiv, priprava proračuna za področje dela referata,
– upravne, razvojne in druge strokovne naloge na področju gospodarstva in gospodarske infrastrukture, gospodarskih javnih služb,
– priprava strokovnih podlag za ustanovitev in organizacijo gospodarskih javnih služb,
– na področju urejanja prostora in varstva okolja ter ekologije,
– gospodarjenje s stanovanjskimi hišami, stanovanji, poslovnimi prostori in funkcionalnimi zemljišči,
– načrtovanje prostorskega razvoja in posegov v prostor za graditve objektov, načrtovanje prostorskih pogojev za gradnjo stanovanj, pripravljanje projektov in investicijskih programov, naloge s področja gospodarjenja s stavbnimi zemljišči,
– priprava in izvedba javnih razpisov in javnih naročil,
– priprava občinskih prostorskih planov,
– tehnično administrativne naloge ter druge zadeve s svojega delovnega področja.
(4) V okviru organizacijske enote Referat za finance se opravlja naslednje naloge:
– priprava, izvrševanje in kontrola proračuna in načrta razvojnih programov,
– priprava zahtevnih analiz, informacij, poročil in drugih zahtevnih gradiv,
– svetovanje predstojnikom in vodjem služb pri pripravi predloga in realizacije proračuna,
– strokovna pomoč občinskim organom pri pripravi, sprejemanju in izvrševanju občinskih splošnih in drugih aktov s področja javnih financ,
– najzahtevnejša dela in naloge s finančnega področja proračunskega porabnika,
– priprava in oddaja letnih poročil, zaključnih računov, posredovanje podatkov pristojnim službam,
– notranje finančno poslovanje občine (obračun plač, sejnin in drugih izplačil),
– izstavljanje računov in vodenje analitične evidence neplačnikov ter priprava predlogov za izterjavo,
– finančno računovodske naloge in izdelava poročil za ožje dele lokalne skupnosti in društva,
– priprava in pomoč pri izdelavi javnih natečajev in razpisov, svetovanje županu, podžupanu in občinskemu svetu v zvezi z izvajanjem občinskih projektov,
– tehnično administrativne naloge ter druge zadeve s svojega delovnega področja.
Zagotavljanje izvrševanja nalog na področju cestne infrastrukture in civilne zaščite ter zagotavljanje izvrševanja upravnih in prekrškovnih nalog na področju inšpekcijskega in redarskega nadzora ter občinskega urbanizma Občina Dravograd izvaja v okviru organa skupne občinske uprave, katerega organizacija in delovanje je urejeno s posebnim odlokom.
Občinska uprava opravlja tudi druge naloge iz pristojnosti občine, v skladu z zakonom in drugimi splošnimi akti občine.
III. NAČIN DELA, POOBLASTILA IN ODGOVORNOSTI PREDSTOJNIKA IN JAVNIH USLUŽBENCEV
(1) Zaposlene v občinski upravi imenuje v naziv in razrešuje župan in so za svoje delo odgovorni županu in direktorju občinske uprave.
(2) Javni uslužbenci občinske uprave opravljajo naloge, določene z zakoni, statutom in drugimi predpisi občine ter po navodilih predstojnika in direktorja občinske uprave.
(1) Predstojnik občinske uprave je župan, ki predstavlja in zastopa občino ter nadzoruje, usmerja in daje navodila za vodenje občinske uprave.
(2) V času odsotnosti ali zadržanosti ga nadomešča podžupan.
(3) V času nadomeščanja opravlja podžupan tekoče naloge iz pristojnosti župana in tiste naloge, za katere ga župan pooblasti.
(4) Župan lahko za izvrševanje proračuna in za opravljanje svojih drugih nalog pooblasti direktorja ali drugega javnega uslužbenca.
(1) Sistemizacijo delovnih mest v občinski upravi določi župan v aktu o sistemizaciji delovnih mest v občinski upravi.
(2) O zaposlitvi v občinski upravi odloča župan.
(3) Župan lahko za izvrševanje pravic in dolžnosti delodajalca pooblasti javnega uslužbenca v skladu z zakonom, ki ureja javne uslužbence.
(4) Pred zaposlitvijo se javnega uslužbenca seznani s kodeksom, ki ureja ravnanje javnih uslužbencev ter splošnimi in internimi akti, ki urejajo organizacijo in način dela v občinski upravi. Ob podpisu pogodbe o zaposlitvi javni uslužbenec podpiše tudi izjavo, da je seznanjen s kodeksom, ki ureja ravnanje javnih uslužbencev.
(1) Občinsko upravo neposredno vodi direktor občinske uprave, ki je za svoje delo ter delo občinske uprave odgovoren županu.
(2) Direktorja imenuje in razrešuje župan.
(3) Mandat direktorja občinske uprave traja pet let.
(4) Direktor občinske uprave:
– vodi in usklajuje delo občinske uprave,
– skrbi za zakonito, dosledno, učinkovito in smotrno opravljanje nalog občinske uprave,
– načrtuje, organizira in nadzoruje opravljanje dela javnih uslužbencev v občinski upravi ter jim nudi strokovno pomoč,
– v soglasju z županom razporeja delo med javnimi uslužbenci v občinski upravi,
– skrbi za delovno disciplino,
– na podlagi pooblastila župana izvaja letne razgovore z javnimi uslužbenci občinske uprave in ocenjuje njihovo delovno uspešnost,
– izdaja odločbe v upravnem postopku na 1. stopnji ali za to pooblasti vodjo notranje organizacijske enote občinske uprave ali drugega javnega uslužbenca,
– opravlja najzahtevnejše naloge občinske uprave in vodi ter sodeluje v projektnih skupinah v občini,
– opravlja druge organizacijske naloge v zvezi z delovanjem občinske uprave ter skrbi za sodelovanje z drugimi organi občine, organi skupne občinske uprave in državnimi organi,
– predlaga županu sprejem določenih odločitev na podlagi predloga vodje notranje organizacijske enote,
– opravlja druge naloge, določene s predpisi občine ter po odredbi župana.
(5) Direktorja v času odsotnosti nadomešča javni uslužbenec po njegovem ali županovem pooblastilu.
(6) Direktorju občinske uprave se pravice in dolžnosti določijo iz naziva tretje stopnje, Podsekretar, za kar je potrebno imeti doseženo najmanj naslednjo vrsto izobrazbe:
– visokošolska univerzitetna izobrazba (prejšnja),
– magistrska izobrazba (druga bolonjska stopnja).
(7) Župan lahko pooblasti direktorja občinske uprave za podpisovanje določenih aktov poslovanja.
(8) Direktor občinske uprave je za svoje delo odgovoren županu.
(1) Notranje organizacijske enote vodijo vodje, ki jih imenuje župan.
(2) Vodje notranjih organizacijskih enot:
– načrtujejo, organizirajo, usmerjajo in nadzorujejo opravljanje dela v notranjih organizacijskih enotah,
– odločajo o zadevah z delovnega področja notranje organizacijske enote, ki jo vodijo in za katere jih pooblasti župan oziroma direktor občinske uprave,
– kot skrbniki proračunskih področij odgovarjajo za zakonito in namensko porabo proračunskih sredstev v okviru notranje organizacijske enote, ki jo vodijo,
– opravljajo druge naloge, določene s predpisi občine, aktom o sistemizaciji delovnih mest ter po odredbah župana ali direktorja občinske uprave.
(3) Vodjo notranje organizacijske enote v času odsotnosti nadomešča javni uslužbenec po njegovem pooblastilu oziroma po pooblastilu direktorja občinske uprave ali župana.
Javni uslužbenci občinske uprave so upravičeni do plače v skladu z zakonom, ki ureja plače v javnem sektorju, drugimi predpisi in aktom o sistemizaciji delovnih mest v občinski upravi.
(1) O upravnih stvareh iz občinske pristojnosti odloča na prvi stopnji občinska uprava, na drugi stopnji pa župan, če ni z zakonom drugače določeno.
(2) O pritožbah zoper odločbe organa skupne občinske uprave odloča župan občine, v katere krajevno pristojnost zadeva spada, če zakon drugače ne določa.
(1) Posamične akte o upravnih stvareh iz lastne pristojnosti občine izdaja direktor občinske uprave, po pooblastilu župana. Župan lahko pooblasti tudi druge uradne osebe občinske uprave, ki izpolnjujejo zakonske pogoje za odločanje v upravnih zadevah.
(2) Župan oziroma direktor lahko v skladu s predpisi, ki urejajo splošni upravni postopek, pooblasti javnega uslužbenca občinske uprave, ki izpolnjuje zakonske pogoje za odločanje v upravnih stvareh, za opravljanje posameznih dejanj v upravnem postopku, za vodenje celotnega postopka ali za odločanje v upravnih stvareh.
V upravnem postopku o upravnih zadevah iz občinske pristojnosti in prenesene državne pristojnosti odločajo uradne osebe po zakonu, ki ureja splošni upravni postopek in po posebnih postopkih določenih z zakonom.
Direktor občinske uprave skrbi in je odgovoren za dosledno izvajanje zakona, ki ureja splošni upravni postopek in drugih predpisov o upravnem postopku ter zagotavlja vodenje evidence o upravnih stvareh v skladu s predpisi.
(1) O upravnih zadevah iz občinske izvirne pristojnosti lahko odloča uradna oseba, ki je pooblaščena za opravljanje teh zadev in izpolnjuje pogoje v skladu z uredbo, ki ureja izobrazbo in strokovni izpit za vodenje in odločanje v upravnem postopku ter ima opravljen strokovni izpit iz upravnega postopka.
(2) Administrativna dela v organih in službah občine lahko opravljajo javni uslužbenci na strokovno-tehničnih delovnih mestih.
(1) O pritožbah zoper posamične akte o upravnih zadevah iz občinske izvirne pristojnosti odloča župan.
(2) O pritožbah zoper posamične akte o upravnih zadevah, ki jih v zadevah iz prenesene državne pristojnosti na prvi stopnji izdaja občinska uprava, odloča državni organ določen z zakonom.
(1) O izločitvi predstojnika organa občinske uprave ali zaposlenega v občinski upravi odloča direktor občinske uprave, ki v primeru izločitve predstojnika občinske uprave o stvari tudi odloči, če je predstojnik pooblaščen za odločanje v upravnih stvareh.
(2) O izločitvi direktorja občinske uprave ali župana odloča občinski svet, ki v primeru izločitve o stvari tudi odloči.
(3) O sporih o pristojnosti med organi občinske uprave odloča župan.
(1) Posamezno nalogo občinske uprave, ki je določena z zakonom, statutom in s tem odlokom, opravi javni uslužbenec, v katerega delovno področje naloga spada po vsebini ali po aktu o sistemizaciji. Če je naloga takšna, da po svoji naravi ne spada v delovno področje nobenega od javnih uslužbencev občinske uprave, jo opravi javni uslužbenec, ki ga določi direktor občinske uprave. Za svoje delo so javni uslužbenci občinske uprave odgovorni županu in direktorju občinske uprave, disciplinsko in odškodninsko pa županu.
(2) Občinska uprava je dolžna s premičnim in nepremičnim premoženjem občine ravnati kot dober gospodar.
IV. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
(1) Župan Občine Dravograd v roku 60 dni po uveljavitvi tega odloka uskladi akt, ki ureja sistemizacijo delovnih mest v občinski upravi Občine Dravograd v skladu s tem odlokom in veljavno zakonodajo.
(2) V roku 60 dni po uveljavitvi tega odloka se z njim uskladijo tudi vsi ostali akti Občine Dravograd.
Z dnem uveljavitve tega odloka preneha veljati Odlok o organizaciji in delovnem področju občinske uprave Občine Dravograd (Uradni list RS, št. 18/09 in 90/09).
Ta odlok začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 007/0007/2021
Dravograd, dne 18. novembra 2021