Na podlagi drugega odstavka 6. člena, tretjega odstavka 60. člena in tretjega odstavka 74. člena Zakona o elektronskih komunikacijah (Uradni list RS, št. 109/12, 110/13, 40/14 – ZIN-B, 54/14 – odl. US, 81/15 in 40/17), 4. člena Splošnega akta o načinu izračuna plačil za uporabo radijskih frekvenc (Uradni list RS, št. 30/13, 33/13 – popr., 40/13 – popr., 81/14, 21/16, 63/16 in 64/19) in 4. člena Splošnega akta o načinu izračuna višine plačil za uporabo elementov oštevilčenja (Uradni list RS, št. 31/13, 21/16, 15/17 in 72/18), izdaja Agencija za komunikacijska omrežja in storitve Republike Slovenije
o vrednosti točke za plačilo na podlagi obvestila, za plačilo za uporabo radijskih frekvenc in za plačilo za uporabo elementov oštevilčenja
Ta tarifa določa vrednost točke za izračun plačil na podlagi obvestila, za izračun plačila za uporabo radijskih frekvenc in za izračun plačila za uporabo elementov oštevilčenja Agenciji za komunikacijska omrežja in storitve Republike Slovenije (v nadaljnjemu besedilu: agencija) za leto 2022.
(plačilo na podlagi obvestila)
(1) Vrednost točke za izračun plačila na podlagi obvestila za zagotavljanje javnih komunikacijskih omrežij oziroma izvajanje javnih komunikacijskih storitev je 1,00 EUR.
(2) Število točk je določeno v 6. členu Zakona o elektronskih komunikacijah (Uradni list RS, št. 109/12, 110/13, 40/14 – ZIN-B, 54/14 – odl. US, 81/15 in 40/17).
(plačilo za uporabo radijskih frekvenc)
(1) Vrednost točke za izračun plačila za uporabo radijskih frekvenc je 0,72 EUR.
(2) Število točk je določeno v poglavju II. Splošnega akta o načinu izračuna plačil za uporabo radijskih frekvenc (Uradni list RS, št. 30/13, 33/13 – popr., 40/13 – popr., 81/14, 21/16, 63/16 in 64/19).
(plačilo za uporabo elementov oštevilčenja)
(1) Vrednost točke za izračun plačila za uporabo elementov oštevilčenja je 1,05 EUR.
(2) Število točk je določeno v 7. členu Splošnega akta o načinu izračuna višine plačil za uporabo elementov oštevilčenja (Uradni list RS, št. 31/13, 21/16, 15/17 in 72/18).
Obrazložitev tarife je v Prilogi, ki je sestavni del te tarife in določa razloge za sprejem tarife ter cilje, ki jih agencija zasleduje.
(začetek veljavnosti in uporabe)
Ta tarifa začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije, uporabljati pa se začne 1. januarja 2022.
Št. 410-2/2021/6
Ljubljana, dne 30. julija 2021
EVA 2021-3130-0055
K tej tarifi je dala soglasje Vlada Republike Slovenije s sklepom št. 47601-11/2021/8, z dne 31. 12. 2021.
Priloga:
Tarife 2022 o vrednosti točke za plačilo na podlagi obvestila, za plačilo za uporabo radijskih frekvenc in za plačilo za uporabo elementov oštevilčenja za delovanje regulatornega organa na področju elektronskih komunikacij
Tarifa 2022 o vrednosti točke za plačilo na podlagi obvestila, za plačilo za uporabo radijskih frekvenc in za plačilo za uporabo elementov oštevilčenja (v nadaljnjem besedilu: tarifa) predvideva neposredno plačevanje plačil agenciji za opravljanje nalog v okviru njenih pooblastil in pristojnosti.
Pravna podlaga in razlogi za sprejem tarife so:
1. Agencija se financira z letnimi plačili zavezancev v višini sredstev, ki so potrebna za pokritje stroškov, ki jih ima agencija z izvrševanjem nalog opredeljenih v Zakonu o elektronskih komunikacijah (Uradni list RS, št. 109/12, 110/13, 40/14 – ZIN-B, 54/14 – odl. US, 81/15 in 40/17; v nadaljnjem besedilu: ZEKom-1) in za sorazmerni delež stroškov delovanja skupnih služb agencije.
2. Vire financiranja agencije na področju elektronskih komunikacij določa ZEKom-1, in sicer predvideva tri vrste plačil:
– plačila na podlagi obvestila iz 5. člena ZEKom-1 (6. člen ZEKom-1),
– plačila za uporabo radijskih frekvenc (60. člen ZEKom-1),
– plačila za uporabo elementov oštevilčenja (74. člen ZEKom-1).
3. Za vsakega od zgoraj navedenih virov financiranja mora agencija določiti vrednost točke za letno plačilo zavezancev. Vrednost točke se pomnoži s številom točk, ki odpadejo na posameznega zavezanca in je določena z zakonom (drugi in tretji odstavek 6. člena ZEKom-1) oziroma s splošnim aktom, ki ga sprejme agencija (drugi odstavek 60. člena in drugi odstavek 74. člena ZEKom-1). Pri določitvi vrednosti točke mora agencija upoštevati naslednja pravila:
– vrednost točke za izračun plačila na podlagi obvestila je določena tako, da zbrana plačila krijejo načrtovane stroške, ki jih ima agencija z izvrševanjem določb ZEKom-1, razen določb V. in VI. poglavja,
– vrednost točke za izračun plačila za uporabo radijskih frekvenc je določena tako, da zbrana plačila krijejo načrtovane stroške, ki jih ima agencija z upravljanjem in nadzorom radiofrekvenčnega spektra (V. poglavje ZEKom-1),
– vrednost točke za izračun plačila za uporabo elementov oštevilčenja je določena tako, da zbrana plačila krijejo načrtovane stroške, ki jih ima agencija z upravljanjem in nadzorom elementov oštevilčenja (VI. poglavje ZEKom-1).
4. Zbrana sredstva omogočajo agenciji neodvisno izvajanje nalog v okviru njenih pristojnosti. Naloge agencije so zakonsko določene, podrobneje pa so opredeljene v Programu dela in finančnem načrtu agencije za leto 2022.
5. V letu 2022 bo agencija na področju elektronskih komunikacij z zbranimi sredstvi zasledovala spodaj navedene cilje (ločeno za vsako vrsto plačila), ki so natančneje opisani v Programu dela in finančnem načrtu agencije za leto 2022, in sicer:
a) Poleg rednih nalog bo agencija izvajala več aktivnosti za dosego ciljev v okviru regulacije:
– analiza učinkov regulacije upoštevnega trga 4 (2014/710/EU): Veleprodajni visokokakovostni dostop na fiksni lokaciji, in sicer ugotoviti stanje na trgu z vidika konkurence, ponudbe storitev in razvoja infrastrukture;
– analiza regulacije upoštevnega trga 2 (2020/2245/EU): Veleprodajna namenska zmogljivost, in sicer ugotoviti stanje na omenjenem trgu in ga skladno z ugotovitvami ustrezno regulirati, da bi tako zagotovili konkurenčnost na trgu ter posledično omogočili uporabnikom kvalitetne storitve po primernih cenah;
– spremljanje trga za morebitne nove regulatorne ukrepe s pomočjo analize maloprodajnih in veleprodajnih cen širokopasovnih priključkov za december 2021;
– povečati obveščenost javnosti in ugotavljati dejanske potrebe uporabnikov elektronskih komunikacij s pomočjo izvedbe raziskave o mesečnih izdatkih gospodinjstev za storitve elektronskih komunikacij in analize stanja povpraševanja po višjih hitrostih dostopa do interneta in e-vsebinah;
– nuditi podporo operaterjem pri implementaciji ukrepov – EU Direktiv (roaming, cene zaključevanja v mobilno in fiksno omrežje in drugo) ter voditi dialog z operaterji;
– ugotoviti stanje na trgu, pripraviti analizo prenosne hitrosti in predlagati spremembe splošnih aktov za zagotavljanje univerzalne storitve;
– spodbujanje optimizacije investicijskih vlaganj v infrastrukturo z zagotavljanjem informacij na pregleden in enostaven način za vse uporabnike Geoportala ter zagotovitev optimalnega planiranja gradnje in vzdrževanja komunikacijske in druge javne infrastrukture lokalnih skupnosti in drugih pomembnih investitorjev v GJI z optimizacijo, posodabljanjem in vzdrževanjem Portala infrastrukturnih investicij;
– prenova in avtomatizacija zajema podatkov zavezancev za obvezno poročanje s pomočjo analize uporabniških zahtev in razvojem sistema ter postavitvijo sistema za zbiranje podatkov, ki bo olajšal poročanje zavezancem in obdelavo podatkov agenciji;
– vodenje uradne evidence operaterjev in izdajanje odločb o odmeri plačil;
– zbiranje podatkov in poročanje o razvoju trga elektronskih komunikacij;
– pripravljanje gradiva za mednarodna telesa in druge oblike mednarodnega sodelovanja;
– sodelovanje z domačimi strokovnimi javnostmi in deležniki na trgu elektronskih komunikacij;
– spremljanje dogajanja in trendov na trgu elektronskih komunikacij;
– nudenje strokovne podpore za uresničitev strateških ciljev Republike Slovenije;
– poleg spodbujanja uvajanja optičnih vlaken in brezžičnih komunikacijskih sistemov 5G se bo agencija zavzemala, da bodo nove omrežne tehnologije izpolnjevale svoje cilje povezljivosti v skladu z evropskimi vrednotami in interesi (varnost, zaščita končnega uporabnika, ozaveščanje o vplivu elektronskih omrežij na okolje itd.);
– spremljanje učinkov regulativnih ukrepov na trg ter po potrebi izvedba nove analize na tistih upoštevnih trgih, kjer bodo potrebo po tem pokazale analize ali spremenjene mednarodne prakse.
b) Na podlagi V. poglavja ZEKom-1 agencija zagotavlja optimalno rabo frekvenčnega spektra kot omejene naravne dobrine. V zvezi z navedenim namerava agencija v letu 2022 izvajati aktivnosti za dosego naslednjih ciljev:
– analiza realizacije ciljev iz Strategije upravljanja z radiofrekvenčnim spektrom za obdobje 2021–2023;
– skladno s Strategijo upravljanja z radiofrekvenčnim spektrom za obdobje 2021–2023 podeliti frekvence v letu 2022 in tako omogočiti gradnjo novih omrežij za lokalno uporabo ter ponudbo podpore vertikalam;
– urejanje frekvenc za omrežje kritične infrastrukture, in sicer sprejetje bilateralnih/multilateralnih sporazumov za pas 450-470 MHz pasu, podelitev frekvenc 2023, sprejetje bilateralnih/multilateralnih sporazumov za pas 410-430 MHz pasu, s podelitvijo frekvenc 2023, sodelovanje pri spremljanju tehnične regulative in podelitev ODFR za EGSM-R in FMRS, če bo podana zahteva Slovenskih Železnic, pregled ODRF in koordinacij ter vpis v osrednji register pri ITU (MR) v sodelovanju s Javno Agencijo za civilno letalstvo RS: 70 MHz, 108-118 MHz;
– priprava spektra za uvedbo 4G/5G za video vertikalo in ostale napredne mobilne storitve, spekter za prehod iz DTT na 4G/5G;
– omogočiti poslušalcem čim bolj raznovrstno in zanimivo ponudbo radijskih programov z izvedbo javnih razpisov za podelitev FM frekvenc, v primeru interesa bo agencija izvedla razpis novih frekvenc za DAB+ omrežje;
– ažurna obravnava vlog ter izdaja odločb o dodelitvi radijskih frekvenc, podaljševanje odločb, vodenje registra frekvenc ter mednarodne koordinacije in optimizacije frekvenc s čimer se zagotavlja možnost posodabljanja infrastrukture za radiokomunikacijske storitve;
– raziskovanje možnosti nadaljnjega razvoja radiodifuznega trga;
– izvajanje aktivnosti za ščitenje interesov Republike Slovenije glede škodljivega radijskega motenja čezmejnih radijskih postaj;
– nadaljevanje aktivnosti za formiranje podatkovne baze za vodenje evidenc o osebnih javljalnikih lokacije;
– nadgradnja oziroma vzpostavitev povezave med uradnimi podatkovnimi bazami ter priprava nove programske opreme za podporo pri izdaji odločb za dosego večje učinkovitosti agencije;
– po potrebi bo agencija organizirala delavnice in posvete za zainteresirano javnost, aktivno pa sodelovala tudi na strokovnih dogodkih drugih organizatorjev.
c) Z namenom zasledovanja določb VI. poglavja ZEKom-1bo agencija v letu 2022 skrbela za racionalno uporabo elementov oštevilčenja in izvajala aktivnosti za dosego naslednjih ciljev:
– ugotoviti nevarnost izčrpanja elementov oštevilčenja in določiti merila za zavrnitev izdaje odločb o dodelitvi elementov oštevilčenja, če vlagatelj, ki ni operater, ne izkaže sposobnosti upravljanja z elementi oštevilčenja z vzpostavitvijo pravne podlage (splošni akt) in določitvijo meril za ocenjevanje spodobnosti upravljanja z elementi oštevilčenja in nevarnosti izčrpanja elementov oštevilčenja;
– možnost dodelitve elementov oštevilčenja, ki niso medosebne komunikacijske storitve, ki se uporabljajo v drugih državah članicah EU in redno posredovanje informacij organu BEREC z vzpostavitvijo pravne podlage in internega sistema za določitev eksteritorialne uporabe elementov oštevilčenja ter sistema za posredovanje informacij o izdanih tovrstnih odločbah organu BEREC;
– agencija bo še naprej vodila ustrezno uradno evidenco o dodeljenih elementih oštevilčenja, elektronskih komunikacijskih omrežjih in storitvah;
– ažurna obravnava vlog za pridobitev odločb o dodelitvi elementov oštevilčenja in vodenje postopkov za izdajo soglasja za prenos pravice uporabe elementov oštevilčenja na drugega operaterje, nadzor racionalno rabo dodeljenih številskih elementov in spremljanje izvajanja prenosljivosti številk;
– spremljanje in morebitno posredovanje ob pojavu prevar in neustreznih ravnanj operaterjev na področju številskega prostora;
– spremljanje in obravnava področja številk posebnega pomena;
– spremljanje ustreznosti trenutnih regulativnih in zakonskih določil pri dodeljevanju elementov oštevilčenja;
– aktivno sodelovanje pri pripravi različnih vrst dokumentov v okviru delovnih skupin v organizaciji CEPT/ECC, BEREC in ITU.
6. Glede na navedene cilje in naloge agencija v nadaljevanju pojasnjuje predlagane vrednosti točk. Pri izračunu agencija upošteva potrebno pokrivanje stroškov, ki so potrebni za izvajanje posameznih dejavnosti agencije, glede na načrtovane cilje in naloge.
Agencija bo, upoštevajoč načrtovano strukturo in obseg potrebnih stroškov za opravljanje regulatornih nalog za posamezno vrsto plačila zvišala oziroma znižala naslednje tarife, in sicer:
– pri plačilih na podlagi obvestila znižanje za 0,70 EUR, oziroma 41,18 %,
– pri plačilih za uporabo radijskih frekvenc zvišanje za 0,12 EUR oziroma za 20,0 %,
– pri plačilih za uporabo elementov oštevilčenja znižanje za 0,17 EUR oziroma 13,93 %.
Razlog za spremembo višine tarif je naslednji: pri plačilih na podlagi obvestila in pri plačilih za uporabo elementov oštevilčenja je znižanje predvsem zaradi načrtovane porabe presežka leta 2020, pri plačilih za uporabo radijskih frekvenc pa je zvišanje tarife v letu 2022 predvsem zaradi ustvarjenega presežka odhodkov nad prihodki v letu 2020, saj agencija v tem letu ni ustvarila prvotno načrtovanih prihodkov iz naslova administrativnih stroškov javne dražbe.
7. Agencija je predlog tarif, ki je vezan na Program dela in finančni načrt agencije za leto 2022, oblikovala na podlagi načrtovane strukture stroškov, ki so potrebni za izvajanje posameznih dejavnosti, morebiten presežek odhodkov nad prihodki poslovnega leta ter sorazmernega dela stroškov skupnih služb za plačila na podlagi ZEKom-1. Predlog tarife je tako stroškovno naravnan.