Na podlagi tretjega odstavka 18.e člena Zakona o železniškem prometu (Uradni list RS, št. 99/15 – uradno prečiščeno besedilo, 30/18 in 82/21) izdaja Agencija za komunikacijska omrežja in storitve Republike Slovenije
o vrednosti točke in o višini deleža glede na zaračunano uporabnino za uporabo javne železniške infrastrukture, za delovanje regulatornega organa na področju železniškega prometa
(1) Ta tarifa določa vrednost točke za izračun letnega plačila prevoznikov in plačila upravljavca javne železniške infrastrukture Agenciji za komunikacijska omrežja in storitve Republike Slovenije (v nadaljnjemu besedilu: agencija) za leto 2022.
(2) Ta tarifa določa tudi višino deleža glede na zaračunano uporabnino za uporabo javne železniške infrastrukture v letu 2020, za katerega se prevozniku poveča znesek plačila agenciji.
(1) Vrednost točke za izračun plačila agenciji znaša 19,11 EUR.
(2) Število točk za posamezne skupine zavezancev je določeno v drugem odstavku 18.e člena Zakona o železniškem prometu (Uradni list RS, št. 99/15 – uradno prečiščeno besedilo, 30/18 in 82/21).
(višina deleža glede na zaračunano uporabnino)
Višina deleža glede na zaračunano uporabnino za uporabo javne železniške infrastrukture v letu 2020 znaša 1,18 %.
Obrazložitev tarife je v Prilogi, ki je sestavni del te tarife in določa razloge za sprejem tarife ter cilje, ki jih zasleduje agencija.
(začetek veljavnosti in uporabe)
Ta tarifa začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije, uporabljati pa se začne 1. januarja 2022.
Št. 410-2/2021/9
Ljubljana, dne 30. julija 2021
EVA 2021-3130-0057
K tej tarifi je dala soglasje Vlada Republike Slovenije s sklepom št. 47601-11/2021/8, z dne 31. 12. 2021.
Priloga:
Tarife 2022 o vrednosti točke in o višini deleža glede na zaračunano uporabnino za uporabo javne železniške infrastrukture, za delovanje regulatornega organa na področju železniškega prometa
Tarifa 2022 o vrednosti točke in o višini deleža glede na zaračunano uporabnino za uporabo javne železniške infrastrukture, za delovanje regulatornega organa na področju železniškega prometa (v nadaljnjem besedilu: tarifa) predvideva neposredno plačevanje plačil agenciji za opravljanje nalog v okviru njenih pooblastil in pristojnosti.
Pravna podlaga in razlogi za sprejem te tarife so:
1. Agencija se financira z letnimi plačili zavezancev iz prvega odstavka 18.e člena Zakona o železniškem prometu (Uradni list RS, št. 99/15 – uradno prečiščeno besedilo, 30/18 in 82/21; v nadaljnjem besedilu: ZZelP) v višini sredstev, ki so potrebna za pokrije stroškov, ki jih ima agencija z izvrševanjem nalog opredeljenih v tem zakonu in za sorazmerni delež stroškov delovanja skupnih služb agencije.
2. Zavezanci za plačilo agencije so prevozniki v železniškem prometu in upravljavec javne železniške infrastrukture (prvi odstavek 18.e člena ZZelP).
3. Obveznost plačila zavezancev je določena v drugem odstavku 18.e člena ZZelP. Za prevoznike znaša 500 točk in se jim poveča za znesek, ki ustreza deležu prevozniku zaračunane uporabnine v preteklem obdobju. Za upravljavca javne železniške infrastrukture pa znaša 5500 točk. Agencija določi vrednost točke in višino deleža glede na zaračunano uporabnino za uporabo javne železniške infrastrukture v preteklem obdobju s to tarifo.
4. Naloge agencije so podrobneje opredeljene v Programu dela in finančnem načrtu agencije za leto 2022. Sestavni del programa dela in finančnega načrta je tudi tarifa.
5. Z načrtovanimi sredstvi namerava agencija doseči naslednje cilje, ki so natančneje opisani v Programu dela in finančnem načrtu agencije za leto 2022, in sicer:
– zagotavljanje enakopravnega dostopa do javne železniške infrastrukture in transparentnega, pravilnega in nediskriminatornega zaračunavanja uporabnine za njeno uporabo ter s tem zagotavljanje vsem prosilcem/prevoznikom nediskriminatorno obravnavo in krepitev konkurence;
– zagotavljanje izboljšanja izkoriščenosti dodeljenih vlakovnih poti in učinkovito uporabo javne železniške infrastrukture;
– zagotavljanje nediskriminatornega dostopa do objektov in naprav, v katerih se izvajajo dodatne storitve in pravično zaračunavanja njihove uporabe ali/in storitev v njih ter s tem zagotavljanje prevoznikom enakopravne pogoje za konkurenco na tem trgu, zlasti morebitnim novim prevoznikom pri vstopu na ta trg;
– ugotavljanje dejanskih potreb uporabnikov storitev železniškega tovornega in potniškega prevoza ter seznanitev z njihovimi pogledi na trg v železniškem prometu;
– osveščati potnike z njihovimi pravicami na trgu železniških storitev;
– aktivno sodelovanje z deležniki pri reševanju aktualnih problemov;
– aktivno izvajanje pristojnosti reševanja pritožb in nadzora upravnega odbora ter skupne koridorske pisarne (C-OSS);
– aktivno sodelovanje v strokovnih razpravah doma in na mednarodni ravni z namenom prenosa dobrih regulativnih praks v Slovenijo;
– zagotavljanje informacij in podatkov o trgu železniških storitev, ki do sedaj še niso bili dostopni oziroma grafično prikazani.
6. Vrednost točke za izračun plačila agenciji se, glede na leto 2021, znižuje za 3,14 EUR oziroma 14,11 %, in sicer znaša 19,11 EUR. V primerjavi z letom 2021 se znižuje tudi delež glede na zaračunano uporabnino za uporabo javne železniške infrastrukture, za katerega se prevoznikom poveča znesek plačila agenciji, in sicer za 1,08 %, tako da ta v letu 2022 znaša 1,18 %. Razlog za spremembo višine tarife je predvsem zaradi načrtovane porabe presežka iz leta 2020. Agencija je predlog tarif, ki je vezan na Program dela in finančni načrt agencije za leto 2022, oblikovala na podlagi načrtovane strukture stroškov, ki so potrebni za izvajanje posameznih dejavnosti ter sorazmernega dela stroškov skupnih služb, z upoštevanjem presežka prihodkov nad odhodki iz leta 2020.