Št. 330-3/2021/7 Ob-1667/21, Stran 647
Ministrstvo za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano, Dunajska 22, 1000 Ljubljana, na podlagi 34. člena ter v zvezi s 16. členom in drugim odstavkom 20. člena Uredbe o ukrepih kmetijske strukturne politike in kmetijske politike razvoja podeželja (Uradni list RS, št. 35/15; v nadaljnjem besedilu: uredba) objavlja
javni razpis za 3. ukrep
Pomoč delovanju nepridobitnih združenj na področju kmetijstva, gozdarstva in podeželja za leto 2021
Osnovni podatki o javnem razpisu
Predmet javnega razpisa: | Predmet javnega razpisa za 3. ukrep Pomoč delovanju nepridobitnih združenj na področju kmetijstva, gozdarstva in podeželja za leto 2021 (v nadaljnjem besedilu: javni razpis) je sofinanciranje delovanja nepridobitnih združenj na področju kmetijstva, gozdarstva in podeželja, ki s svojim delovanjem prispevajo k razvoju in ohranjanju kmetijstva ali gozdarstva ter ohranjanju poseljenosti podeželja po namenih. |
Razpisana sredstva: | Skupna višina nepovratnih sredstev, namenjenih za javni razpis, znaša do 291.000 evrov. Od tega za namen A 150.000 evrov, namen B 106.000 evrov, namen C 25.000 evrov in namen Č 10.000 evrov. Sredstva bremenijo proračunsko postavko 255610 – Podpora strokovnim prireditvam na Ministrstvu za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano (v nadaljnjem besedilu: ministrstvo) za leto 2021, NRP 2330-20-0043 Podpora interesnem povezovanju 2021–2025, Konto 4120 |
Vrsta javnega razpisa: | Zaprti |
Začetek vlaganja vlog in zaključek javnega razpisa: | Rok za oddajo vlog začne teči z naslednjim dnem po objavi javnega razpisa v Uradnem listu Republike Slovenije in traja do vključno 2. aprila 2021. |
Informacije o javnem razpisu: | INFO točka: – Agencija Republike Slovenije za kmetijske trge in razvoj podeželja (v nadaljnjem besedilu: agencija), Dunajska 160, 1000 Ljubljana. – Tel. 01/580-77-92: ponedeljek, torek, četrtek od 9. do 15. ure, sreda 8.30 do 15. ure, petek od 8.30 do 14. ure. – Vprašanja se lahko posredujejo tudi po elektronski pošti na naslov aktrp@gov.si. |
1. Predmet javnega razpisa: predmet javnega razpisa je sofinanciranje delovanja nepridobitnih združenj na področju kmetijstva, gozdarstva in podeželja, ki s svojim delovanjem prispevajo k razvoju in ohranjanju kmetijstva ali gozdarstva ter ohranjanju poseljenosti podeželja po namenih.
2. Vlagatelj, upravičenec in prejemnik pomoči
2.1. Vlagatelji za namen A so: nevladne organizacije, nepridobitna združenja ali druga nepridobitna oblika sodelovanja kmetov v združenju, ki povezuje:
– društva podeželske mladine ali društva podeželskih žensk ali lastnike gozdov v zvezo, ki je registrirana po predpisih, ki urejajo društva ali
– kmete, ki opravljajo kmetijsko dejavnost, v sindikat kmetov,
in deluje na celotnem območju Republike Slovenije.
2.2. Vlagatelji za namen B so: priznane rejske organizacije, ki delujejo kot nevladna organizacija, nepridobitno združenje ali druga nepridobitna oblika sodelovanja kmetov v združenju, ki je registrirana po predpisih, ki urejajo društva, in deluje na širšem območju Republike Slovenije.
2.3. Vlagatelji za namen C so: druge nevladne organizacije, nepridobitna združenja ali druga nepridobitna oblika sodelovanja kmetov v združenju, ki so registrirane po predpisih, ki urejajo društva, in delujejo na širšem območju Republike Slovenije.
2.4. Vlagatelji za namen Č so: nevladne organizacije, nepridobitna združenja ali druga nepridobitna oblika sodelovanja kmetov v združenju, ki deluje izključno na področju ekološkega kmetovanja, ki je registrirana po predpisih, ki urejajo društva, in deluje na širšem območju Republike Slovenije.
2.5. Upravičenec je vlagatelj, ki mu je vročena odločba o pravici do sredstev.
2.6. Prejemnik pomoči je upravičenec, ki pravočasno odda popoln in ustrezen zahtevek za izplačilo sredstev, s končnim poročilom o izvedenih aktivnostih, odobrenih z odločbo o pravici do sredstev in z zahtevanimi dokazili o nastalih in plačanih upravičenih stroških.
3. Pogoji za pridobitev pomoči
3.1. Pogoji za pridobitev pomoči iz tega javnega razpisa morajo biti izpolnjeni ob vložitvi vloge.
3.2. Vlagatelj mora priložiti vlogo v skladu z zahtevami iz tega javnega razpisa in na obrazcih, ki so sestavni del razpisne dokumentacije tega javnega razpisa, vključno z vsemi zahtevanimi prilogami in dokazili, ki so v njej navedeni.
3.3. Vlagatelj mora delovati na:
– celotnem območju Republike Slovenije za namen A oziroma na območju najmanj osmih statističnih regij (seznam statističnih regij je na obrazcu št. 9 razpisne dokumentacije in
– širšem območju Republike Slovenije za namene B, C in Č oziroma na območju najmanj štirih statističnih regij.
3.4. Šteje se, da vlagatelj deluje v eni statistični regiji, če ima vlagatelj v njej vsaj tri aktivne člane, ki so fizične osebe ali vsaj eno aktivno pravno osebo.
3.5. Aktivni član za namen A je tisti, ki ga vlagatelj navede v svoji izjavi.
3.6. Aktivni član za namene B, C in Č je tisti, ki je plačal članarino.
3.7. Aktivna pravna oseba je tista, ki izpolnjuje obveznosti iz predpisov, ki urejajo ustanovitev in delovanje pravnih oseb. Izpolnjevanje pogoja agencija preveri v evidencah Agencije RS za javnopravne evidence in storitve (v nadaljnjem besedilu: AJPES).
3.8. Vlagatelj mora priložiti dokazila o aktivnih članih za leto 2020 in delovanju na področju kmetijstva ali gozdarstva (obrazec 4 razpisne dokumentacije).
3.9. Za društvo, ki zaradi načina pridelave primarnega kmetijskega pridelka (npr. oljke) deluje na ožjem območju Republike Slovenije, pri tem pa deluje kot krovno združenje za tak pridelek, se šteje, da izpolnjuje pogoj delovanja na območju najmanj štirih statističnih regij za namen C. Takemu društvu se prizna delovanje na širšem območju Republike Slovenije oziroma delovanje v najmanj štirih statističnih regijah.
3.10. Vlagatelj mora za namen B imeti pridobljen status priznane rejske organizacije v skladu s predpisom, ki ureja živinorejo.
3.11. Vlagatelj mora priložiti program dela (Priloga št. 1 razpisne dokumentacije) za obdobje od 22. oktobra 2020 do 21. oktobra 2021.
4. Omejitve
4.1. Do pomoči iz tega javnega razpisa ni upravičen vlagatelj:
– ki ni aktivna pravna oseba oziroma ne izpolnjuje obveznosti iz predpisov, ki urejajo ustanovitev in delovanje pravnih oseb,
– ki se ne financira tudi iz naslova letne članarine.
4.2. Višina dodeljene pomoči iz tega javnega razpisa lahko na upravičenca znaša do 100 odstotkov upravičenih stroškov programa iz točke 3.11 prejšnjega poglavja za namen A in do 90 odstotkov upravičenih stroškov programa iz točke 3.11 prejšnjega poglavja za namene B, C in Č.
4.3. Delež dodeljenih pomoči iz vseh javnih virov za namen tega javnega razpisa lahko skupno znaša do 100 odstotkov upravičenih stroškov.
4.4. Skupna višina vseh virov financiranja za pomoč iz tega javnega razpisa ne sme preseči vrednosti stroškov odobrenega programa dela iz točke 3.11. prejšnjega poglavja.
4.5. Višina razpisanih sredstev se za tekoče leto zniža za vrednost pozitivno rešenih pritožb iz predhodnega leta.
4.6. Vlagatelj, ki kandidira na ta javni razpis, ne more pomoči pridobiti tudi po javnih razpisih za druge ukrepe uredbe.
5. Finančni pogoji za dodelitev pomoči
5.1. Pomoč iz tega javnega razpisa se dodeli v obliki nepovratnih sredstev.
5.2. Upravičeni stroški za dodelitev pomoči iz tega javnega razpisa za namene A, C in Č so:
– stroški opreme in prostorov za delovanje upravičenca (najem prostorov in najem oziroma nakup opreme);
– materialni stroški ter stroški dela;
– stroški članarin v mednarodnih organizacijah, katerih član je vlagatelj;
– stroški izvajanja aktivnosti za spodbujanje delovanja, združevanja in povezovanja ljudi na podeželju (ogledi primerov dobrih praks v obliki izletov ali ekskurzij, organiziranje ali sodelovanje na promocijskih aktivnostih, kot so sejmi ali razstave, pojavljanje v sredstvih javnega obveščanja, izdaja lastnih promocijskih materialov itd.);
– stroški analiz, mnenj in anket, ki zadevajo delovanje vlagatelja;
– stroški izvajanja vsebin za enake možnosti žensk in moških;
– stroški izvajanja vsebin programov in aktivnosti v skladu s predpisi, strategijami in programskimi dokumenti in
– potni stroški, povezani s programom dela in nastanejo npr. zaradi strokovnega usklajevanja, koordinacije, sejma, razstave, foruma, tekmovanja …).
5.3. Stroški za dodelitev pomoči iz tega javnega razpisa za namen B se delijo na fiksne stroške in variabilne upravičene stroške. Fiksni stroški se ne morejo uveljavljati v variabilnem delu.
5.4. Variabilni upravičeni stroški za dodelitev pomoči iz tega javnega razpisa za namen B so:
– stroški članarin v mednarodnih organizacijah, katerih član je vlagatelj;
– stroški izvajanja aktivnosti za spodbujanje delovanja, združevanja in povezovanja ljudi na podeželju (ogledi primerov dobrih praks v obliki izletov ali ekskurzij, organiziranje ali sodelovanje na promocijskih aktivnostih, kot so sejmi ali razstave, pojavljanje v sredstvih javnega obveščanja, izdaja lastnih promocijskih materialov itd.);
– stroški analiz, mnenj in anket, ki zadevajo delovanje vlagatelja;
– stroški izvajanja vsebin programov in aktivnosti v skladu s predpisi, strategijami in programskimi dokumenti in
– stroški, povezani z delovanjem organov upravičencev (stroški namestitve članov organov upravičencev in potni stroški, povezani s programom dela, in nastanejo npr. zaradi strokovnega usklajevanja, koordinacije, sejma, razstave, foruma, tekmovanja …).
5.5. Fiksni stroški za dodelitev pomoči iz tega javnega razpisa za namen B so:
– stroški opreme in prostorov za delovanje upravičenca (najem prostorov in najem oziroma nakup opreme itd.) in
– materialni stroški ter stroški dela.
5.6. Stroške iz šeste alineje točke 5.2. tega poglavja, se prizna samo nepridobitnemu združenju, ki povezuje društva podeželskih žensk.
5.7. Nastanek potnih stroškov iz točke 5.2. in 5.4. tega poglavja, mora biti izkazan z dokazilom, da je bila pot opravljena (npr. s seznamom liste udeležencev; s potrdilom o udeležbi upravičenca, izdanim s strani organizatorja; vabilom in poročilom o opravljeni službeni poti …).
5.8. Potni stroški, opravljeni s službenim osebnim vozilom, se povrnejo v višini 0,18 EUR na opravljeni kilometer poti, potni stroški, opravljeni z lastnim osebnim avtomobilom, pa se povrnejo v višini 0,37 EUR na opravljeni kilometer poti.
5.9. Prejemnik pomoči iz tega javnega razpisa mora zagotoviti morebitno razliko sredstev med višino dodeljene pomoči in dejansko vrednostjo odobrenega programa dela.
5.10. DDV ni upravičeni strošek.
5.11. Razpisana sredstva iz tega javnega razpisa se dodeljujejo po sistemu zaprtega javnega razpisa.
6. Merila za ocenjevanje vlog
6.1. Merila za namen B
| Merilo | Točke | Max. ocenitev | Max. št. točk (št. točk x max. ocenitev) |
1. | Zastopanost aktivnega članstva | 25 | 5 | 125 |
2. | Geografska pokritost delovanja vlagatelja | 25 | 5 | 125 |
3. | Delež lastnih sredstev za izvedbo programa | 25 | 5 | 125 |
4. | Udeležba na mednarodnem ocenjevanju živali iz rejskega programa v tujini | 50 | 5 | 250 |
5. | Organizacija razstave živali v Sloveniji | 75 | 1 | 75 |
| Skupaj: | | | 700 |
Ocene za merila za namen B:
1. ZASTOPANOST AKTIVNEGA ČLANSTVA |
Za zveze se upošteva članstvo posameznih društev (pravnih oseb), ki so vključena v zvezo. Za društva se upošteva število aktivnih članov (fizičnih in pravnih oseb) v posameznem društvu. |
Točke | Št. aktivnih članov | Št. članov za zveze |
1 | do 30 | do 4 |
2 | od 31 do 100 | od 5 do 15 |
3 | od 101 do 180 | od 16 do 30 |
4 | od 181 do 250 | od 31 do 50 |
5 | več kot 251 | več kot 50 |
2. GEOGRAFSKA POKRITOST DELOVANJA VLAGATELJA |
Točke | Št. statističnih regij, v katerih vlagatelj deluje Šteje se, da vlagatelj deluje v eni statistični regiji, če ima v njej vsaj tri aktivne člane, ki so fizične osebe, ali vsaj eno aktivno pravno osebo. |
1 | 5 |
2 | 6 |
3 | 7 |
4 | 8 |
5 | 9 ali več |
3. DELEŽ LASTNIH SREDSTEV ZA IZVEDBO PROGRAMA |
Točke | Delež lastnih sredstev (%) |
1 | od 50 do 57 % |
2 | od 58 do 65 % |
3 | od 66 do 73 % |
4 | od 74 do 80 % |
5 | več kot 81 % |
4. UDELEŽBA NA MEDNARODNEM OCENJEVANJU ŽIVALI IZ REJSKEGA PROGRAMA V TUJINI |
GVŽ se določa v skladu s Prilogo 1. Pravilnika o spremembah in dopolnitvah Pravilnika o Evidenci imetnikov rejnih živali in Evidenci rejnih živali (Uradni list RS, št. 15/16) |
Točke | Število GVŽ, ki so se udeležile na ocenjevanju |
2 | 1 |
3 | 2 |
4 | 3 |
5 | 4 ali več |
5. ORGANIZACIJA RAZSTAVE ŽIVALI V SLOVENIJI |
Vlagatelj organizira državno razstavo živali (udeležba na razstavi se ne upošteva kot organizacija) |
Točke | 1 |
6.2. Merila za namena C in Č
| Merilo | Točke | Max. ocenitev | Max. št. točk (št. točk x max. ocenitev) |
1. | Zastopanost aktivnega članstva | 25 | 5 | 125 |
2. | Geografska pokritost delovanja vlagatelja | 25 | 5 | 125 |
3. | Delež lastnih sredstev za izvedbo programa | 25 | 5 | 125 |
4. | Status NVO v javnem interesu | 65 | 1 | 65 |
5. | Vpis v vpisnik prostovoljnih organizacij | 65 | 1 | 65 |
| Skupaj: | | | 505 |
Ocene za merila za namen C in Č:
1. ZASTOPANOST AKTIVNEGA ČLANSTVA |
Za društva se upošteva število aktivnih članov (fizičnih in pravnih oseb) v posameznem društvu. Za zveze, ki združuje pravne osebe, se upošteva članstvo posameznih društev (pravnih oseb), ki so vključena v zvezo. |
Točke | Št. aktivnih članov | Št. članov za zveze |
1 | do 30 | do 4 |
2 | od 31 do 100 | od 5 do 15 |
3 | od 101 do 180 | od 16 do 30 |
4 | od 181 do 250 | od 31 do 50 |
5 | več kot 251 | več kot 50 |
2. GEOGRAFSKA POKRITOST DELOVANJA VLAGATELJA |
Točke | Število statističnih regij, v katerih vlagatelj deluje Šteje se, da vlagatelj deluje v eni statistični regiji, če ima v njej vsaj tri aktivne člane, ki so fizične osebe, ali vsaj eno aktivno pravno osebo. |
1 | 5 |
2 | 6 |
3 | 7 |
4 | 8 |
5 | 9 ali več |
3. DELEŽ LASTNIH SREDSTEV ZA IZVEDBO PROGRAMA |
Točke | Delež lastnih sredstev (%) |
1 | od 50 do 57 % |
2 | od 58 do 65 % |
3 | od 66 do 73 % |
4 | od 74 do 80 % |
5 | več kot 81 % |
4. STATUS NVO V JAVNEM INTERESU |
Društvo ima status društva, ki deluje v javnem interesu |
Točke | 65 |
5. VPIS V VPISNIK PROSTOVOLJNIH ORGANIZACIJ |
Organizacija mora biti za pridobitev točk najkasneje ob oddaji vloge na ta javni razpis vpisana v vpisnik prostovoljskih organizacij. Izpolnjevanje pogoja agencija preveri v evidenci AJPES. |
Točke | 65 |
6.3. Agencija bo ocenila vse pravočasne, popolne in ustrezne vloge.
6.4. Za namen A bodo odobrene vloge, ki bodo izpolnjevale vse predpisane pogoje.
6.5. Za namene B, C in Č bodo odobrene vloge, ki bodo izpolnjevale vse predpisane pogoje, ki bodo na podlagi ocenjenih meril dosegle najmanj 100 točk in katerih vrednost upravičenih stroškov bo znašala najmanj 2.000 evrov.
6.6. Sredstva za namen A bodo proporcionalno razdeljena na osnovi višine zaprošenih sredstev.
6.7. Sredstva za namen B bodo proporcionalno razdeljena glede na razpoložljiva sredstva in glede na skupno vrednost zaprošenih sredstev.
6.8. Sredstva za namen B se razdelijo med fiksne stroške v višini 30 odstotkov in variabilne upravičene stroške v višini 70 odstotkov. Sredstva za fiksne stroške v višini 30 odstotkov se razdelijo v obliki pavšala med vse upravičence, ki izpolnjujejo pogoje javnega razpisa sorazmerno v enakem znesku. Za dodelitev sredstev za fiksne stroške ni potrebno prilagati dokazil iz točke 10. tega javnega razpisa. Sredstva za variabilne upravičene stroške v višini 70 odstotkov se dodelijo glede na priložen program in dokazila iz poglavja 10. tega javnega razpisa.
6.9. Sredstva za namene C in Č bodo proporcionalno razdeljena glede na delež doseženih točk od skupnega števila točk, glede na razpoložljiva sredstva in glede na skupno vrednost zaprošenih sredstev.
7. Vloga
7.1. Vlogo na javni razpis je treba vložiti v pisni obliki na prijavnem obrazcu, ki je sestavni del razpisne dokumentacije tega javnega razpisa. Vloga mora vsebovati podatke o vlagatelju, podpisano in žigosano izjavo vlagatelja, ter vse potrebne priloge in dokazila iz razpisne dokumentacije.
7.2. Na ovojnici vloge mora biti razviden datum in čas (ura, minuta) oddaje priporočene vloge, označen s strani izvajalca poštnih storitev oziroma vložišča agencije, naziv in naslov vlagatelja ter oznaka javnega razpisa, na katerega se prijavlja, na način: »Ne odpiraj vloga na javni razpis za 3. ukrep uredbe: Pomoč delovanju nepridobitnih združenj na področju kmetijstva, gozdarstva in podeželja za leto 2021«.
7.3. Razpisna dokumentacija je vlagateljem na voljo na Osrednjem spletnem mestu državne uprave GOV.SI od dneva objave javnega razpisa v Uradnem listu Republike Slovenije.
8. Rok in način prijave
8.1. Vlogo na ta javni razpis je potrebno poslati s priporočeno poštno pošiljko na naslov: Agencija Republike Slovenije za kmetijske trge in razvoj podeželja, Dunajska 160, 1000 Ljubljana ali vložiti na vložišču agencije v času uradnih ur vložišča.
8.2. Rok za oddajo vlog začne teči z naslednjim dnem po objavi javnega razpisa v Uradnem listu Republike Slovenije do vključno 2. aprila 2021.
8.3. Vloga, ki ni poslana pisno s priporočeno pošiljko ali ni vložena na vložišču agencije, se zavrže.
8.4. Vloga, vložena pred oziroma po roku za oddajo vlog, se zavrže.
8.5. Vloga, ki ni vložena na predpisanem obrazcu, se zavrže.
9. Obravnavanje vlog in postopek odobritve
9.1. Odpiranje vlog ni javno.
9.2. Prispele vloge obravnava in oceni agencija. Vloge, ki so popolne, izpolnjujejo vse pogoje, in ki na podlagi meril za dodelitev pomoči iz tega javnega razpisa za namene B, C in Č dosegajo določeno število točk, se odobrijo.
9.3. Pomoč se vlagatelju odobri z odločbo o pravici do sredstev. Odločbo izda predstojnik agencije.
9.4. Zoper odločbo agencije je dopustna pritožba v 15 dneh od dneva njene vročitve. Pritožba se vloži pisno.
9.5. V primeru, da vlagatelj odda vlogo na več kot en javni razpis po uredbi, se upošteva tista vloga, iz katere je po datumu in uri oddaje razvidno, da je bila oddana prva.
9.6. Če so bile vloge iz točke 9.5. tega poglavja oddane istočasno in iz odpreme ni mogoče razbrati, katera je bila oddana prva, se vlagatelja pozove na razjasnitev, za katerega izmed ukrepov po uredbi vlaga vlogo. Če se vlagatelj v za to postavljenem roku ne izjasni, se vse vloge zavržejo.
10. Poraba sredstev
10.1 Število zahtevkov določi agencija v odločbi o pravici do sredstev.
10.2 Zahtevek za izplačilo (Priloga št. 3 razpisne dokumentacije), skupaj z originalnimi računi in dokazili o plačilu upravičenih stroškov oziroma overjenimi kopijami, izjavo o prejetih sredstvih v skladu z Uredbo 1407/2013/EU ter poročilom o izvedenem programu dela, mora prejemnik priložiti na agencijo, v skladu z odločbo agencije.
10.3 Originalni računi in dokazila o plačilu računov oziroma overjene kopije, morajo biti oštevilčeni, zloženi po vrstnem redu in v zaporedju prikazani v Seznamu originalnih računov (Priloga št. 4 razpisne dokumentacije).
10.4 Originalni računi in dokazila o plačilu računov oziroma overjene kopije se upravičencem ne vračajo.
10.5 Upravičeni stroški, za izplačilo dodeljene pomoči iz tega javnega razpisa so stroški, ki so nastali v obdobju od 22. oktobra 2020 do vložitve zahtevka za izplačilo sredstev.
10.6 Račun mora vsebovati vse potrebne podatke oziroma mora biti izdan v skladu z zakonom, ki ureja davek na dodano vrednost.
11. Obveznosti prejemnika pomoči, vračilo pomoči in hramba dokumentacije
11.1 Prejemnik pomoči mora imeti za nakazilo dodeljenih sredstev odprt transakcijski račun.
11.2 Vse dejavnosti morajo biti dokončane in plačane pred vložitvijo zadnjega zahtevka za izplačilo sredstev.
11.3 V primeru ugotovljenih nepravilnosti agencija zahteva vračilo dodeljenih sredstev od upravičenca skupaj z zakonitimi zamudnimi obrestmi skladno z 41.a členom Zakona o kmetijstvu (Uradni list RS, št. 45/08, 57/12, 90/12 – ZdZPVHVVR, 26/14, 32/15, 27/17 in 22/18).
11.4 Prejemnik pomoči in agencija mora vso dokumentacijo, ki je bila podlaga za pridobitev sredstev iz tega javnega razpisa, hraniti vsaj še deset let od datuma dodelitve pomoči.
Ministrstvo za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano