Ob-1866/21, Stran 861
Javna agencija Republike Slovenije za trženje in promocijo turizma, Dimičeva ulica 13, 1000 Ljubljana, objavlja
za spodbujanje trženjskih aktivnosti receptivnih organizatorjev potovanj in turističnih agentov na tujih trgih
Na podlagi naslednjih določb:
– Zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 11/11 – uradno prečiščeno besedilo, 14/13 – popr., 101/13, 55/15 – ZFisP, 96/15 – ZIPRS1617, 13/18 in 195/20 – odl. US),
– Zakona o integriteti in preprečevanju korupcije (Uradni list RS, št. 69/11 – uradno prečiščeno besedilo in 158/20),
– Zakona o izvrševanju proračunov Republike Slovenije za leti 2021 in 2022 (Uradni list RS, št. 174/20 in 15/21 – ZDUOP),
– Proračuna Republike Slovenije za leto 2021 (Uradni list RS, št. 75/19 in 174/20),
– Pravilnika o postopkih za izvrševanje proračuna Republike Slovenije (Uradni list RS, št. 50/07, 61/08, 99/09 – ZIPRS1011, 3/13 in 81/16),
– Uredbe Komisije (EU) št. 1407/2013 z dne 18. decembra 2013 o uporabi členov 107 in 108 Pogodbe o delovanju Evropske unije pri pomoči de minimis (UL L št. 352 z dne 24. 12. 2013, str. 1) (v nadaljevanju: Uredba Komisije 1407/2013/EU), z vsemi spremembami in dopolnitvami,
– Uredbe Komisije (EU) št. 651/2014 z dne 17. junija 2014 o razglasitvi nekaterih vrst pomoči za združljive z notranjim trgom pri uporabi členov 107 in 108 Pogodbe (v nadaljevanju: Uredba 651/2014/EU) z vsemi spremembami in dopolnitvami,
– Zakona o spodbujanju razvoja turizma (Uradni list RS, št. 13/18),
– Začasnega okvira za ukrepe državne pomoči v podporo gospodarstvu ob izbruhu COVID-19 (UL C št. 91 I z dne 20. 3. 2020; v nadaljevanju: začasni okvir) s spremembami in dopolnitvami,
– Sheme državne pomoči »COVID-19 – Support for SMEs and for COVID-19 related RDI and investment projects« (št. priglasitve: SA.57782, datum potrditve sheme: 14. 8. 2020; vključno s spremembami, trajanje sheme: 30. 6. 2021) (v nadaljevanju: SHEMA COVID-19),
– Sheme pomoči »Program izvajanja finančnih spodbud MGRT – de minimis (št. priglasitve: M001-2399245-2015/II), velja do 31. 12. 2023 (v nadaljnjem besedilu: de minimis),
– Programa izvajanja finančnih spodbud COVID 19 Ministrstva za gospodarski razvoj in tehnologijo št. 303-21/2020/1 z dne 23. 4. 2020 z vsemi spremembami,
– Strategije trajnostne rasti slovenskega turizma 2017-2021, z dne 5. 10. 2017,
– Sklepa o ustanovitvi Javne agencije Republike Slovenije za trženje in promocijo turizma (Uradni list RS, št. 46/15 in 13/18 – ZSRT-1),
– Programa dela za leti 2020 in 2021, ki ga je sprejel Svet agencije na svoji 14. dopisni seji dne 27. 11. 2019, h kateremu je Ministrstvo za gospodarski razvoj in tehnologijo podalo soglasje dne 3. 12. 2019, Spremembe in dopolnitve Programa dela STO za leti 2020 in 2021, ki jih je sprejel Svet agencije na svoji 17. redni seji dne 20. 10. 2019, h katerim je Ministrstvo za gospodarski razvoj in tehnologijo podalo soglasje dne 14. 1. 2020, Spremembe in dopolnitve Programa dela STO za leti 2020 in 2021, ki jih je sprejel Svet agencije na svoji 15. dopisni seji dne 11. 5. 2020, h katerim je Ministrstvo za gospodarski razvoj in tehnologijo podalo soglasje dne 1. 6. 2020, Spremembe in dopolnitve Programa dela STO za leti 2020 in 2021, ki jih je sprejel Svet agencije na svoji 18. redni seji dne 9. 7. 2020, h katerim je Ministrstvo za gospodarski razvoj in tehnologijo podalo soglasje dne 24. 7. 2020, Spremembe in dopolnitve Programa dela STO za leti 2020 in 2021, ki jih je sprejel Svet agencije na svoji 1. redni seji dne 1. 10. 2020, h katerim je Ministrstvo za gospodarski razvoj in tehnologijo podalo soglasje dne 2. 10. 2020, Spremembe in dopolnitve Programa dela STO za leti 2020 in 2021, ki jih je sprejel Svet agencije na svoji 1. dopisni seji dne 13. 11. 2020, h katerim je Ministrstvo za gospodarski razvoj in tehnologijo podalo soglasje dne 23. 11. 2020 ter Spremembe in dopolnitve Programa dela STO za leti 2020 in 2021, ki jih je sprejel Svet agencije na svoji 2. redni seji dne 19. 1. 2021, h katerim je Ministrstvo za gospodarski razvoj in tehnologijo podalo soglasje dne 4. 2. 2021.
I. 1 Naziv in sedež institucije financiranja in izvajanja javnega razpisa
Javni razpis »za spodbujanje trženjskih aktivnosti receptivnih organizatorjev potovanj in turističnih agentov na tujih trgih« izvaja Javna agencija Republike Slovenije za trženje in promocijo turizma, Dimičeva ulica 13, 1000 Ljubljana (v nadaljevanju STO).
Za javni razpis »za spodbujanje trženjskih aktivnosti receptivnih organizatorjev potovanj in turističnih agentov na tujih trgih«, so v celoti zagotovljena finančna sredstva na strani STO.
I. 2 Namen in cilj javnega razpisa
Namen javnega razpisa je spodbuditi ponoven zagon in okrepitev internacionalizacije slovenske turistične ponudbe preko receptivnih organizatorjev potovanj in turističnih agentov, s poudarkom na promociji in trženju Slovenije kot zelene, trajnostno usmerjene in varne destinacije.
Ključni programski cilji STO v letih 2020 in 2021 so:
1. Povečanje prepoznavnosti in imidža Slovenije kot trajnostne turistične destinacije pod znamko I feel Slovenia in krepitev zaupanja v znamko z implementacijo odgovornih potovalnih standardov v turizmu.
2. Trajnostna rast s krepitvijo prihodov in prenočitev skozi vse leto (365 dni slovenskega turizma), s poudarkom na desezonalizaciji.
3. Geografska razpršitev tokov po vsej Sloveniji (tudi s podporo udejanjanja koncepta štirih makro destinacij).
4. Krepitev ponudbe produktov z višjo dodano vrednostjo in povečanje potrošnje turistov.
5. Osredotočanje na zahtevnega obiskovalca, ki išče kakovostna, raznolika in aktivna doživetja, mir in osebne koristi.
Skladno s ključnimi cilji STO so primarni cilji javnega razpisa strateško usmerjena izvedba promocijskih in trženjskih aktivnosti, s poudarkom na širitvi nastopa na prednostnih tujih trgih in pridobivanja novih turističnih gostov ter rast prihodkov iz naslova turističnih potovanj za turistično sezono 2021/2022.
Cilji javnega razpisa so tudi:
– okrepiti poslovanje in ponoven zagon trženjskih aktivnosti receptivnih (t. i. incoming) organizatorjev potovanj in turističnih agentov zaradi posledic epidemije Covid-19,
– spodbuditi dejavnost receptivnih organizatorjev potovanj in turističnih agentov na tujih trgih, z dodatno promocijo in trženjskimi aktivnostmi na tujih trgih za vzpostavitev novih poslovnih povezav ter prilagoditev stikov s poslovnimi partnerji v tujini čim bližje ravni pred nastopom epidemije Covid-19 v letu 2020,
– spodbuditi povpraševanje po butičnih in zelenih, trajnostnih doživetjih in okrepiti konkurenčen položaj Slovenije kot turistične destinacije na tujih trgih,
– nagovarjanje gostov višjega dohodkovnega segmenta z vključitvijo personaliziranih doživetij,
– pospeševanje prihodov turistov izven glavne sezone,
– dodatno spromovirati Slovenijo kot zeleno in varno destinacijo pod blagovno znamko Green & Safe.
I. 3 Predmet javnega razpisa
Slovenski receptivni oziroma sprejemni (t. i. incoming) organizatorji potovanj in turistični agenti, oblikujejo pavšalne, tudi specializirane turistične proizvode in jih ponujajo ter oglašujejo na tujih trgih kot pavšalni organizirani turizem na ozemlju države, kjer so primarno ustanovljeni. Izhajajoč iz uradne terminologije1 organizator potovanj posameznih turističnih storitev (transport, nastanitev itn.), kupljenih pri (lastnih ali tujih) proizvajalcih (transportnih podjetjih, hotelih itn.) sestavlja nove samostojne proizvode (pavšalne proizvode) in jih posreduje potrošnikom in turistom preko posredniške mreže (lastne ali tuje) s pribitkom v svojem imenu ali za svoj račun. Slovenske receptivne potovalne agencije oziroma turistični agenti, v funkciji turističnega posrednika, posredujejo (prodajajo in rezervirajo) turistične storitve po naročilu proizvajalcev na rezidenčnem trgu (Slovenija), skrbijo za pripravo in izvedbo celotnega programa na destinaciji pred (informiranje o ponudbi destinacije, organizacija servisne službe, možnostih za transferje, izletov ipd.) in predvsem ob prihodu (t. i. celotne storitve na lokaciji, ang. landing/ground operation) gostov iz držav. Dodatno potovalne agencije tudi same sestavljajo turistične proizvode in so lahko po predmetu poslovanja grosistične (prodaja na medorganizacijskem trgu) ali detajlistične (prodaja na potrošniškem trgu).
1 Poslovanje in ekonomika turističnih podjetij, Mihalič, 2001, str. 36–38.
Predmet javnega razpisa se nanaša na sofinanciranje trženjskih aktivnosti, ki jih izvajajo slovenski receptivni organizatorji potovanj in turistični agenti, kot sledi v nadaljevanju:
1. sofinanciranje promocijskih in trženjskih aktivnosti ter drugih partnerskih povezav s tujimi poslovnimi partnerji s ciljem pospeševanje prodaje turistične ponudbe Slovenije na tujih trgih,
2. sofinanciranje oblikovanja in priprave promocijskih gradiv za namen izvedbe promocije in trženja slovenske turistične ponudbe v tujini,
3. sofinanciranje personaliziranih in drugih butičnih storitev ter plačljivih doživetij po Sloveniji, kot del storitve turističnega paketa ali povezanih potovalnih aranžmajev, po pripeljanem tujem potniku v Slovenijo v letu 2021.
I. 4 Upravičenci
Upravičenec do sredstev financiranja je vsako podjetje (gospodarska družba ali samostojni podjetnik), ki:
– ima sedež v Republiki Sloveniji na dan oddaje vloge;
– ima status mikro, malih in srednje velikih podjetjih (v nadaljnjem besedilu: MSP). Za opredelitev MSP in določitev velikosti podjetja prijavitelji upoštevajo določila Priloge 1 Uredbe 651/2014/EU, STO v okviru podajanja dodatnih informacij (točka I. 18) ne tolmači velikosti potencialnih prijaviteljev,
– ki izvaja aktivnosti slovenskega receptivnega oziroma sprejemnega (t. i. incoming) organizatorja potovanj in/ali turističnega agenta skladno z določili 28. člena Zakona o spodbujanju razvoja turizma (Uradni list RS, št. 13/18, ZSRT-1), in na ozemlju Slovenije za potrebe tujih trgov ter na podlagi veljavne licence opravlja dejavnosti organiziranja in/ali dejavnosti prodaje turističnih paketov ali povezanih potovalnih aranžmajev, kar obsega organiziranje turističnih paketov ali povezanih potovalnih aranžmajev in/ali njihovo prodajo oziroma ponujanje v prodajo;
– izpolnjuje pogoje iz točke I. 5 Pogoji za kandidiranje.
I. 5 Pogoji za kandidiranje
Vloga prijavitelja mora izpolnjevati vse zahteve in pogoje tega javnega razpisa. Navodila za dokazovanje izpolnjevanja pogojev za kandidiranje so natančneje opredeljena v razpisni dokumentaciji v točki IV. Dokazovanje izpolnjevanja pogojev javnega razpisa.
Glede izpolnjevanja razpisnih pogojev prijavitelj podpiše izjavo, s katero pod kazensko in materialno pravno odgovornostjo potrdi izpolnjevanje in sprejemanje razpisnih pogojev za kandidiranje na tem javnem razpisu (izjava je del razpisne dokumentacije).
Izpolnjevanje pogojev mora biti razvidno iz vsebine celotne vloge. V primeru dvoma glede izpolnjevanja pogojev prijavitelja lahko STO zahteva dodatna pojasnila ali dokazila. Če vloga ne bo izpolnjevala vseh pogojev, se zavrne.
V primeru, da se neizpolnjevanje pogojev ugotovi po izdaji sklepa o dodelitvi sredstev za sofinanciranje (Sklep o izboru) in pred podpisom pogodbe, se pogodba o sofinanciranju ne bo sklenila, sklep o dodelitvi sredstev za sofinanciranje pa se razveljavi.
V primeru, da se neizpolnjevanje pogojev ugotovi po podpisu pogodbe o sofinanciranju, lahko STO odstopi od pogodbe o sofinanciranju, pri čemer bo upravičenec dolžen vrniti že prejeta sredstva skupaj z zakonskimi zamudnimi obrestmi od dneva nakazila sredstev na njegov transakcijski račun do dneva vračila sredstev STO.
I. 5. 1 Splošni pogoji za kandidiranje
Splošni pogoji za kandidiranje so:
1. Prijavitelj mora izpolnjevati pogoje za upravičenca, ki so določeni v poglavju IV. Dokazovanje izpolnjevanja pogojev javnega razpisa tega javnega razpisa.
2. Prijavitelj je MSP, ki se kot pravna ali fizična oseba ukvarja z gospodarsko dejavnostjo v Republiki Sloveniji, skladno z Zakonom o gospodarskih družbah in je vpisano v Poslovni register Slovenije ter ki izvaja aktivnosti slovenske receptivne oziroma sprejemne (t. i. incoming) agencije (turističnega agenta) in/ali organizatorja potovanj skladno z določili 28. člena ZSRT-1, in na ozemlju Slovenije za potrebe tujih trgov ter na podlagi veljavne licence opravlja dejavnosti organiziranja in/ali dejavnosti prodaje turističnih paketov ali povezanih potovalnih aranžmajev, kar obsega organiziranje turističnih paketov ali povezanih potovalnih aranžmajev, in/ali njihovo prodajo oziroma ponujanje v prodajo ter ponujanje v prodajo povezanih potovalnih aranžmajev.
3. Prijavitelj nima neporavnanih zapadlih finančnih obveznosti iz naslova obveznih dajatev in drugih denarnih nedavčnih obveznosti v skladu z zakonom, ki ureja finančno upravo, ki jih pobira davčni organ (v višini 50 evrov ali več na dan oddaje vloge) ter ne sme imeti nepredloženih obračunov davčnih odtegljajev za dohodke iz delovnega razmerja za obdobje zadnjega leta do oddaje vloge in nima neporavnanih zapadlih finančnih obveznosti do STO, MGRT, Slovenskega podjetniškega sklada, Javne agencije Republike Slovenije za spodbujanje podjetništva, internacionalizacije, tujih investicij in tehnologije, Slovenskega regionalno razvojnega sklada (v višini 50 eurov ali več na dan oddaje vloge).
4. Med prijaviteljem in STO, MGRT, Slovenskim podjetniškim skladom, Javno agencijo Republike Slovenije za spodbujanje podjetništva, internacionalizacije, tujih investicij in tehnologije, Slovenskim regionalno razvojnim skladom niso bile pri že sklenjenih pogodbah o sofinanciranju ugotovljene hujše nepravilnosti pri porabi javnih sredstev in izpolnjevanju ključnih pogodbenih obveznosti, zaradi česar je ministrstvo oziroma izvajalska institucija ministrstva odstopila od pogodbe o sofinanciranju, od odstopa od pogodbe pa še niso pretekla 3 leta. Pri povratnih sredstvih pa med prijaviteljem in ministrstvom oziroma izvajalskimi institucijami ministrstva pri že sklenjenih pogodbah ni prišlo do hujših kršitev pogodbenih obveznosti iz naslova pogodbe o poravnavi dolga.
5. Prijavitelj ni v postopku prisilne poravnave, stečajnem postopku, postopku likvidacije ali prisilnega prenehanja, z njegovimi posli iz drugih razlogov ne upravlja sodišče, ni opustil poslovne dejavnosti in na dan oddaje vloge ni bil v stanju insolventnosti, v skladu z določbami Zakona o finančnem poslovanju, postopkih zaradi insolventnosti in prisilnem prenehanju (Uradni list RS, št. 13/14 – uradno prečiščeno besedilo, 10/15 – popr., 27/16, 31/16 – odl. US, 38/16 – odl. US, 63/16 – ZD-C, 54/18 – odl. US, 69/19 – odl. US, 74/20 – odl. US in 85/20 – odl. US).
6. Pomoč se ne odobri podjetjem v težavah skladno z 18. točko 2. člena Uredbe 651/2014/EU po stanju na dan 31. 12. 2019.
7. Za prijavitelja ni podana prepoved poslovanja v razmerju do izvajalca tega razpisa, kot izhaja iz 35. člena Zakona o integriteti in preprečevanju korupcije (Uradni list RS, št. 69/11 – uradno prečiščeno besedilo in 158/20).
8. Dejanski lastnik(i) prijavitelja v skladu Zakonom o preprečevanju pranja denarja in financiranja terorizma (Uradni list RS, št. 68/16, 81/19, 91/20 in 2/21 – popr.) ni(so) vpleten(i) v postopke pranja denarja in financiranja terorizma.
9. Prijavitelj skladno z Uredbo Komisije 651/2014/EU in 1407/2013/EU ne sme imeti registrirane glavne dejavnosti v sledečih izključenih sektorjih:
– ribištva in akvakulture, kakor ju zajema Uredba (EU) št. 1379/2013 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 11. decembra 2013 o skupni ureditvi trgov za ribiške proizvode in proizvode iz ribogojstva in o spremembi uredb Sveta (ES) št. 1184/2006 in (ES) 1224/2009 ter razveljavitvi Uredbe Sveta 104/2000;
– primarne proizvodnje kmetijskih proizvodov;
– predelave in trženja kmetijskih proizvodov, v primerih:
– kadar je znesek pomoči, določen na podlagi cene oziroma količine takih proizvodov, ki so kupljeni od primarnih proizvajalcev, ali jih je na trg dalo zadevno podjetje;
– kadar je pomoč pogojena s tem, da se delno ali v celoti prenese na primarne proizvajalce.
10. Pomoč se ne odobri podjetjem, ki opravljajo finančno ali zavarovalniško dejavnost, ki spada v skupino K po standardni klasifikaciji dejavnosti.
11. Prijavitelj ni v postopku vračanja neupravičeno prejete državne pomoči, na osnovi odločbe Evropske komisije, ki je prejeto državno pomoč razglasila za nezakonito in nezdružljivo s skupnim trgom Skupnosti.
12. Prijavitelj za iste upravičene stroške in aktivnosti, ki so predmet sofinanciranja v tem razpisu, ni in ne bo pridobil sredstev iz drugih javnih virov (sredstev države, občine ali Evropske Unije), skladno s prepovedjo dvojnega sofinanciranja iz javnih sredstev.
13. Podjetja, ki so, skladno z določili 3. člena Priloge I Uredbe Komisije 651/2014/EU, povezana podjetja, štejejo kot eno samo podjetje, zato se lahko na razpis prijavi le eno od njih.
I. 5. 2 Posebni pogoji za kandidiranje
Posebni pogoji za kandidiranje so:
1. Prijavitelj je imel v zaključenih letnih poslovnih poročilih: 2018 in 2019 čiste prihodke od prodaje za obe poslovni leti povprečno vsaj 300.000 EUR. Pri tem se upošteva podatke oddane v letnem poslovnem poročilu na AJPES in izjavo prijavitelja na Obrazcu št. 3 te razpisne dokumentacije.
2. Prijavitelj je v posamičnem zaključenem poslovnem letu 2018 in 2019, ustvaril čisti prihodek od prodaje iz naslova receptivnega oziroma sprejemnega (t. i. incoming) turističnega prometa v deležu vsaj 20 % ter v poslovnih letih 2018 in 2019 izvedel vsaj 3 različne aktivnosti, ki so predmet tega javnega razpisa, v vsakem posameznem letu s ciljem predstavitve Slovenije kot turistične destinacije na tujih trgih, kar navede na Obrazcu št. 3 vključno z vsemi obveznimi prilogami.
3. Podjetje prijavitelja mora biti ustanovljeno in aktivno delovati vsaj od 1. 1. 2018. Pri tem se upošteva datum vpisa v sodni register.
4. Prijavitelj ima ustanovljeno podjetje, ki ima registrirano gospodarsko dejavnost (http://evem.gov.si/info/skd-seznam/) na področju N. Druge raznovrstne poslovne dejavnosti, v Oddelku N79.1 Dejavnost potovalnih agencij in organizatorjev potovanj oziroma v Skupini kot sledi:
– N79.11 Dejavnost potovalnih agencij ali
– N79.12 Dejavnost organizatorjev potovanj,
in hkrati kot glavno poslovno dejavnost izvaja storitve organizatorja potovanj ali turističnega agenta za prodajo turističnih proizvodov na območju Republike Slovenije, ki so opredeljeni v Strategiji trajnostne rasti slovenskega turizma 2017–2021.
5. Prijavitelj je na dan 1. 1. 2019 in 1. 4. 2021 zaposloval vsaj enega zaposlenca ali pa je samozaposlen, kar je razvidno iz priloženega potrdila s strani Zavoda za zdravstveno zavarovanje2.
2 Prijavitelj naj potrdilo pridobi na Območni enoti Zavoda za zdravstveno zavarovanje Slovenije glede na sedež družbe (seznam območnih enot: https://www.zzzs.si/zzzs-api/organizacijske-enote-zzzs-in-kontakti/). Zadostuje natiskano potrdilo, ki ga prijavitelj pridobi v elektronski obliki.
6. Sofinanciranje v okviru tega javnega razpisa bo potekalo na osnovi priglašene sheme pomoči »COVID19« (št. priglasitve: SA.57782, datum potrditve sheme: 14. 8. 2020; vključno s spremembami, trajanje sheme: 30. 6. 2021 (v nadaljevanju: shema COVID-19). Upravičenci do državne pomoči morajo upoštevati pravilo kumulacije državnih pomoči. Pomoč prijavitelju po tem razpisu skupaj z vsemi do sedaj prejetimi pomočmi po točki 3.1. Začasnega okvira ne presega 1.800.000,00 EUR (preverja se prejeto pomoč po točki 3.1. Začasnega okvira na enotno podjetje), pomoč, dodeljena na podlagi sheme pomoči po točki 3.1. Začasnega okvira, se lahko kombinira z drugimi pomočmi iz ostalih oddelkov Začasnega okvira, pomoč, dodeljena na podlagi sheme pomoči po točki 3.1. Začasnega okvira, se ne sme dodeliti za iste upravičene stroške, v kolikor je bila prvotna pomoč dodeljena kot pomoč po skupinskih izjemah ali kot de minimis pomoč in bi bila z novo pomočjo presežena zanjo dovoljena najvišja možna intenzivnost oziroma kvota pomoči. V kolikor se v času trajanja javnega razpisa shema COVID 19 izteče, pa se ne spremeni, se javni razpis sofinancira po pravilu de minimis (št. priglasitve: M001-2399245-2015/II), kar pomeni, da skupni znesek pomoči, dodeljen enotnemu podjetju, ne sme preseči 200.000,00 EUR de minimis pomoči v katerem koli obdobju treh poslovnih let, ne glede na obliko ali namen pomoči ter ne glede na to, ali se pomoč dodeli iz sredstev države, občine ali Unije (pri skupnem znesku pomoči de minimis se upošteva tudi predvideno sofinanciranje po tem razpisu). Prav tako se pomoč dodeli po pravilu de minimis, v primeru prenehanja veljavnosti Začasnega okvira.
7. Prijavitelj se sooča z negativnimi posledicami epidemije COVID-19.
8. Prijavitelj se z oddajo vloge zaveže, da bo vodili posebno, ločeno knjigovodsko evidenco za vse transakcije v zvezi s projektom pod številko oziroma ustrezno računovodsko kodo, ki jo bo navedel v Obrazcu št. 2 – Izjava prijavitelja.
I. 5. 3 Ostali pogoji sodelovanja
Vloga prijavitelja in izvedbeni projekti upravičenca po tem javnem razpisu, morajo biti skladni z namenom, ciljem in s predmetom javnega razpisa ter s cilji Strategije trajnostne rasti slovenskega turizma 2017–20213, in morajo izpolnjevati tudi ostale pogoje:
3 www.slovenia.info/uploads/dokumenti/kljuni_dokumenti/strategija_turizem_koncno_9.10.2017.pdf
1. Prijavitelj bo izvajal promocijske aktivnosti primarno na ciljnih trgih kot opredeljeno v Programu dela STO za leti 2020 in 20214 in v točki II.2 Prednostni tuji trgi.
4 https://www.slovenia.info/sl/poslovne-strani/o-sto/ kljucni-dokumenti-sto
2. Prijavitelj bo naslovil ustrezne ciljne skupine, med katere je zaželeno, da vključi tudi t. i. High Value Traveller segment5.
5 Definicija HVT segmenta: Zahtevnejši gost oziroma t. i. High Value Traveller spada v segment turistov, ki se odločajo o izbiri destinacije, načrtovanja in rezervacije dopusta v tujini. To so predstavniki ciljne skupine, ki so za dopust pripravljeni plačati več, bodisi zaradi izbire namestitvenega objekta, nivoja vključenih storitev, izdatkov za prehrano ali dodatnih doživetij. So turisti, ki svojega dopusta ne rezervirajo na podlagi kriterija najnižje cene temveč so za to, da dopust preživijo v skladu s svojimi pričakovanji, pripravljeni plačati ustrezno višjo ceno.
3. Prijavitelj mora pri vseh načinih distribucije promocijskih sporočil sofinanciranih preko tega javnega razpisa obvezno vključiti logotip I feel Slovenia in/ali navedbo ključnika #ifeelsLOVEnia ter upoštevati Navodila STO glede uporabe celostne grafične podobe, kot navedeno v Prilogi 1 tega javnega razpisa.
I. 6 Višina sredstev za sofinanciranje
Višina sredstev, ki je na razpolago za izvedbo predmetnega javnega razpisa, je 2.000.000,00 evrov.
Sredstva za javni razpis so razpoložljiva v proračunskem letu 2021 oziroma do porabe sredstev.
V kolikor sredstva ne bodo porabljena po predvideni časovnici javnega razpisa in po prejemu vseh vlog prijaviteljev, se neporabljena sredstva lahko prenese v naslednje leto v skladu z razpoložljivostjo finančnih sredstev STO ali pa se jih ustrezno prerazporedi znotraj obstoječega proračunskega leta v okviru obstoječega finančnega načrta STO za leti 2020 in 2021.
V primeru, da se spremeni višina razpisanih sredstev javnega razpisa, se to objavi v Uradnem listu RS do izdaje sklepov o (ne)izboru.
Minimalna višina zneska sofinanciranja znaša 10.000 evrov, maksimalna višina pa največ 100.000 evrov. Maksimalna višina sofinanciranja je določena glede na poslovne podatke podjetja prijavitelja kot opredeljeno v točki I.9 Merila za ocenjevanje vlog. Prijavitelj lahko prijavi projekt v nižji vrednosti od najvišje možne vrednosti sofinanciranja, vendar več kot je minimalna višina zneska sofinanciranja in v kolikor to izrecno zapiše na Obrazcu št. 1. Prijavitelj bo še vedno ocenjen na podlagi Meril iz točke I.9 Merila za ocenjevanje vlog, pogodba o sofinanciranju pa bo nižja od najvišje možne (pripadajoče) glede na poslovne podatke prijavitelja.
Dinamika sofinanciranja bo določena s pogodbo o sofinanciranju med STO in izbranim prijaviteljem, skladno s finančnim načrtom STO za leto 2021 in v odvisnosti od razpoložljivosti finančnih sredstev STO.
Izplačila STO so odvisna od razpoložljivosti finančnih sredstev in Programa dela STO za ta namen. V kolikor bi bile ukinjene ali zmanjšane pravice porabe na finančnih postavkah, lahko STO razveljavi javni razpis in izdane sklepe o izboru, ali skladno s pogodbo o sofinanciranju določi novo pogodbeno vrednost ali dinamiko izplačil. Če se izbrani prijavitelj ne strinja s predlogom STO, se šteje, da odstopa od vloge oziroma od pogodbe o sofinanciranju.
STO si pridržuje pravico, da lahko javni razpis kadarkoli do izdaje sklepov o (ne)izboru prekliče, kar objavi v Uradnem listu RS.
I. 7 Zahtevki za izplačilo
Rokov za oddajo Zahtevkov za izplačilo je šest, in sicer: 5. 7. 2021, 12. 8. 2021, 6. 9. 2021, 4. 10. 2021, 8. 11. 2021 in 6. 12. 2021.
Prijavitelj mora obvezno oddati obdobna vsebinska in finančna poročila (kot v Prilogah: Priloga 2: Vzorec – Zahtevek za izplačilo, Priloga 3: Vzorec Vsebinskega obdobnega poročila k Zahtevku za izplačilo, Priloga 4: Vzorec Finančnega poročila k Zahtevku za izplačilo, tega javnega razpisa), ne glede na to na katerem roku oddaje vloge je uspel, vsaj kot sledi iz spodnje tabele v zeleno označenih poljih:
Rok | Upravičenci 1. rok oddaje vlog | Upravičenci 2. rok oddaje vlog |
1. | 5. 7. 2021 | 5. 7. 2021 |
2. | 12. 8. 2021 | 12. 8. 2021 |
3. | 6. 9. 2021 | 6. 9. 2021 |
4. | 4. 10. 2021 | 4. 10. 2021 |
5. | 8. 11. 2021 | 8. 11. 2021 |
6. | 6. 12. 2021 | 6. 12. 2021 |
Vsi roki za oddajo Zahtevkov za izplačilo se zaključijo na datum oddaje, do 24. ure.
Upravičenec lahko odda Zahtevek za izplačilo upravičenih stroškov tudi v vmesnih rokih (belo označena polja), ni pa obvezno. Zadnje obdobno poročilo mora obvezno vsebovati tudi Zaključno poročilo (kot v Prilogi 5 javnega razpisa). To je dodatno poročilo, poleg obdobnega, kjer upravičenec sumarno povzame vse izvedene rezultate projekta.
Upravičenec pošlje v zaprti kuverti Zahtevek z zahtevanimi dokazili in Vsebinskim poročilom pisno po pošti (zaželeno s priporočeno pošiljko) na sedež STO, skladno s poglavjem V. Postopek preverjanja zahtevka za izplačilo in način financiranja tega javnega razpisa in na kuverto oziroma ovojnico opremi poleg svojega naslova in naslova prejemnika, obvezno še navedbo: »Ne odpiraj – Zahtevek za izplačilo – JR Receptivne TO/TA 2021«.
I. 8 Način izbora vlog za sofinanciranje
Postopek javnega razpisa in ocenjevanje vlog bo vodila strokovna komisija za izvedbo postopka javnega razpisa (v nadaljevanju: komisija), ki jo je s sklepom imenovala direktorica STO.
Za vse pravočasne, pravilno označene in popolne vloge komisija najprej ugotovi, ali vloga izpolnjuje vse pogoje: splošni pogoji, posebni pogoji in ostali pogoji prijavitelja na ta javni razpis. Če komisija ugotovi, da vloga ne izpolnjuje vseh pogojev javnega razpisa, se nadaljnjega ocenjevanja po merilih ne izvede, vloga pa se zavrne.
Pravočasne, pravilno označene in popolne vloge komisija oceni na podlagi meril iz točke I. 9 tega javnega razpisa.
I. 9 Merila za ocenjevanje vlog
Strokovna komisija bo ocenila vloge na podlagi naslednjih meril:
1. | MERILO ŠT. 1: Povprečni čisti prihodki od prodaje v letu 2018 in 2019 | Maksimalno št. točk: 60 |
1.1. | Od 0, 3 € do 1 milijona € povprečnih čistih prihodkov od prodaje v letu 2018 in 2019 | 10 |
1.2. | Od 1 milijona € do 2 milijonov € povprečnih čistih prihodkov od prodaje v letu 2018 in 2019 | 20 |
1.3. | Od 2 milijonov € do 5 milijonov € povprečnih čistih prihodkov od prodaje v letu 2018 in 2019 | 40 |
1.4. | Od 5 milijonov € do 10 milijonov € povprečnih čistih prihodkov od prodaje v letu 2018 in 2019 | 50 |
1.5. | Nad 10 milijonov € povprečnih čistih prihodkov od prodaje v letu 2018 in 2019 | 60 |
2. | MERILO št. 2: odstotek (%) zmanjšanja števila zaposlenih v letu 2021 v primerjavi z letom 2019 | Prijavitelj, ki se uvršča po Merilu 1 od točke 1.1. do 1.2 | Prijavitelj, ki se uvršča po Merilu 1 od točke 1.3. do 1.5 |
| | Maksimalno št. točk: 20 | Maksimalno št. točk: 40 |
2.1. | Nad 90 % zmanjšanje števila zaposlenih v letu 2021 v primerjavi z letom 2019 | 5 | 10 |
2.2. | Od 70 % do 90 % zmanjšanje števila zaposlenih v letu 2021 v primerjavi z letom 2019 | 10 | 20 |
2.3. | Od 50 % do 70 % zmanjšanje števila zaposlenih v letu 2021 v primerjavi z letom 2019 | 15 | 30 |
2.4. | Manj kot 50 % zmanjšanje števila zaposlenih v letu 2021 v primerjavi z letom 2019 | 20 | 40 |
Skupno maksimalno število točk po Merilu 1. in Merilu 2. za prijavitelje, ki dosegajo povprečne čiste prihodke od prodaje v letu 2018 in 2019, od 0,3 mio € do 2 mio € (po Merilu 1, od točke 1.1 do 1.2), je 40 točk.
Skupno maksimalno število točk po Merilu 1. in Merilu 2. za prijavitelje, ki dosegajo povprečne čiste prihodke od prodaje v letu 2018 in 2019, nad 2 mio € (po Merilu 1, od točke 1.3 do 1.5), je 100 točk.
Vrednost točke po merilih iz točke I. 9 Merila za ocenjevanje vlog je pri končnem izračunu upravičenih sredstev sofinanciranja upravičenca enakovredna 1.000,00 evrom vrednosti upravičenih sredstev sofinanciranja.
Skladno s prejšnjimi tremi odstavki, lahko prejmejo prijavitelji najvišjo možno vrednost sofinanciranja:
– za prijavitelje, ki dosegajo povprečne čiste prihodke od prodaje v letu 2018 in 2019, od 0,3 mio € do 2 mio € (po Merilu 1, od točke 1.1 do 1.2), največ do 40.000 € (40 točk x 1.000 €) oziroma
– za prijavitelje, ki dosegajo povprečne čiste prihodke od prodaje v letu 2018 in 2019, nad 2 mio € (po Merilu 1, od točke 1.3 do 1.5), največ do 100.000 € (100 točk x 1.000 €).
Način ocenjevanja vlog in pomen posameznih meril za ocenjevanje vlog so natančneje opredeljeni v točki III. Podrobnejša predstavitev meril in izpolnjevanja pogojev za ocenjevanje vlog.
Za sofinanciranje bodo izbrane vloge tistih prijaviteljev, katerih popolne vloge bodo v postopku ocenjevanja dosegle prag najmanj 10 točk.
Komisija med pozitivno ocenjenimi vlogami za sofinanciranje, ki bodo presegle prag 10 točk, predlaga za sofinanciranje vloge po vrstnem redu števila dobljenih točk glede na datum in uro prejema vloge, v okviru prejetih vlog za vsakokratni rok oddaje tega javnega razpisa.
V primeru, da se kateri od prijaviteljev ne odzove na poziv STO k podpisu pogodbe o sofinanciranju v roku, ki ga opredeli STO se pozitiven sklep o dodelitvi sredstev razveljavi, prijavitelj pa ni upravičen do sredstev sofinanciranja.
I. 10 Shema financiranja in skladnost s pravili o državnih pomočeh
Sofinanciranje v okviru tega javnega razpisa bo potekalo na osnovi priglašene sheme pomoči Sheme državne pomoči »COVID-19 – Support for SMEs and for COVID-19 related RDI and investment projects« (št. priglasitve: SA.57782, datum potrditve sheme: 14. 8. 2020; vključno s spremembami, trajanje sheme: 30. 6. 2021).
Pomoč, prejeta v okviru tega javnega razpisa, pomeni pomoč za odpravljanje resne motnje v gospodarstvu države članice po 107,3,b) členu Pogodbe o delovanju Evropske unije (Uradni list C 326, 26/10/2012 str. 0001–0390), v skladu s točkama 3.1 Začasnega okvira za ukrepe državne pomoči v podporo gospodarstvu ob izbruhu COVID-19 (UL C št. 91 I z dne 20. 3. 2020, vključno s spremembami). Prejemniki državne pomoči morajo upoštevati pravilo kumulacije državnih pomoči. Skupna višina državne pomoči za projekt v zvezi z istimi upravičenimi stroški ne sme presegati največje intenzivnosti pomoči ali zneska državne pomoči, kot določa shema državnih pomoči COVID-19. Skupna višina pomoči, ki jo prejemnik pomoči lahko prejme na podlagi navedene sheme je 1.800.000 eurov.
Pomoč se ne sme združevati s pomočjo, dodeljeno po pravilu de minimis glede na iste upravičene stroške, če bi bile s tem presežene dovoljene meje intenzivnosti državnih pomoči.
V kolikor se v času trajanja javnega razpisa shema COVID 19 izteče, pa se ne spremeni, se javni razpis sofinancira po pravilu de minimis, kar pomeni, da skupni znesek pomoči, dodeljen enotnemu podjetju, ne sme preseči 200.000,00 EUR de minimis pomoči v katerem koli obdobju treh poslovnih let, ne glede na obliko ali namen pomoči ter ne glede na to, ali se pomoč dodeli iz sredstev države, občine ali Unije (pri skupnem znesku pomoči de minimis se upošteva tudi predvideno sofinanciranje po tem razpisu).
Prav tako se pomoč dodeli po pravilu de minimis, v primeru prenehanja veljavnosti Začasnega okvira.
Skladno z Uredbo Komisije 1407/2013/EU se upošteva definicija enotnega podjetja. Enotno podjetje je definirano kot vsa podjetja, ki so med seboj najmanj v enem od naslednjih razmerij:
– eno podjetje ima večino glasovalnih pravic delničarjev ali družbenikov drugega podjetja,
– eno podjetje ima pravico imenovati ali odpoklicati večino članov upravnega, poslovodnega ali nadzornega organa drugega podjetja,
– pogodba med podjetjema ali določba v njuni družbeni pogodbi ali statutu, daje pravico enemu podjetju, da izvršuje prevladujoč vpliv na drugo podjetje,
– eno podjetje, ki je delničar ali družbenik drugega podjetja, na podlagi dogovora, samo nadzoruje večino glasovalnih pravic,
– podjetja, ki so v katerem koli razmerju iz prejšnjih alinej preko enega ali več drugih podjetij, so prav tako »enotno« podjetje.
Uredba (EU) št. 1407/2013 določa, da se upošteva seštevek dodeljenih pomoči »de minimis« v vseh povezanih podjetjih.
I. 11 Obdobje sofinanciranja, upravičeni stroški, intenzivnost pomoči in način financiranja
Financiranje v okviru tega javnega razpisa bo potekalo na osnovi priglašene sheme pomoči Sheme državne pomoči »COVID-19 – Support for SMEs and for COVID-19 related RDI and investment projects« (št. priglasitve: SA.57782, datum potrditve sheme: 14. 8. 2020; vključno s spremembami, trajanje sheme: 30. 6. 2021) in Programom dela STO za leti 2020 in 2021.
Upravičenci lahko uveljavljajo upravičene stroške, ki so nastali od dneva objave javnega razpisa do vključno 1. 12. 2021. Upravičenec mora obvezno upoštevati vsa določila tega javnega razpisa glede dokazovanja, da je bila aktivnost izvedena v tem obdobju in načina dokazovanja, kot opredeljeno v poglavju V., ne glede na to, na katerem roku oddaje vlog je uspel.
I. 11. 1 Upravičeni stroški
STO prizna kot upravičene stroške tiste, ki so neposredno povezani s predmetom tega javnega razpisa kot neposredne stroške.
STO prizna prijavitelju kot neposredne stroške naslednje stroške, glede na vrsto aktivnosti, ki jo bo izvajal:
1. Sofinanciranje promocijskih in trženjskih aktivnosti ter drugih partnerskih povezav s tujimi poslovnimi partnerji s ciljem pospeševanje prodaje turistične ponudbe Slovenije na tujih trgih:
1.1 organizacija in izvedba študijskega potovanja tujih organizatorjev potovanj in turističnih agentov (v nadaljevanju tujih TO/TA) v Sloveniji – v organizaciji prijavitelja:
– stroški identifikacije in/ali stroški agencije ali posrednika ali predstavnika receptivne TO/TA v tujini, ob pogoju, da ima sklenjen dogovor za izvedbo te aktivnosti, za pridobivanje tujih organizatorjev potovanj in turističnih agentov ali drugih deležnikov iz področja turizma, ki aktivno delujejo na ciljnem(ih) trgu(ih);
ter ostali stroški kot navedeno spodaj v maksimalni vrednosti do 200 evrov brez DDV, po osebi na dan:
– stroški namestitev, prehrane in prevoza za posamezne tuje udeležence študijskih potovanj, ob pogoju, da študijsko potovanje obsega za tuje deležnike vsaj dve nočitvi v Sloveniji in mora zajemati vsaj eno 5-zvezdično doživetje6 in vsaj enega ponudnika iz Zelene sheme na ravni destinacije, nastanitveni ali gostinski obrat oziroma drugi prejemnik Zelenega znaka7, kar upravičenec dokaže s predloženim programom vsakokratnega študijskega potovanja;
6 Moj način zbiranja spominov za življenje. | I feel Slovenia: https://www.slovenia.info/sl/edinstvena-dozivetja-slovenije
7 Zelena shema slovenskega turizma | I feel Slovenia: https://www.slovenia.info/sl/poslovne-strani/zelena-shema-slovenskega-turizma
– stroški usposobljenega vodnika z veljavno licenco vključno s prevoznimi stroški in stroški vstopnin in opreme, ki so nujno potrebni za spremljanje vodnika in druge udeležence v sklopu vodene aktivnosti;
– stroški storitev za izkustvo doživetja (npr. zipline, vožnja z gondolo, s čolnom ali pletno ipd.), vstopnin (npr. znamenitosti, muzeji, druga doživetja ipd.) ali najema (športne ali druge) opreme za izvedbo aktivnosti tujih organizatorjev potovanj ali turističnih agentov, povezanih z izvedbo študijskega potovanja.
1.2 organizacija in izvedba predstavitve Slovenije na turistični delavnici (t. i. workshopu) ali drugih predstavitvah v živo (fizična prisotnost na ciljnem tujem trgu) namenjeni tujim TO/TA vendar zgolj tistih, katerih se STO ne udeležuje oziroma jih ne organizira;
– stroški organizacije in izvedbe trženjskih aktivnosti tuje agencije stroški agencije ali posrednika ali predstavnika receptivne TO/TA, za pridobivanje tujih organizatorjev potovanj in turističnih agentov za udeležbo na ciljnem(ih) trgu(ih) predstavitve v živo;
– potni stroški, med katere spadajo le stroški letalske vozovnice (ekonomski razred) in stroški namestitve predstavnika prijavitelja (namestitve do vključno 4*, v maksimalni vrednosti 150 € z DDV/noč) ter
– stroški najema konferenčnega prostora vključno s tehnično opremo.
1.3 organizacija in izvedba virtualnih predstavitev (delavnica, t. i. workshop, prezentacija, udeležba na virtualnem dogodku tujega organizatorja ali webinar) Slovenije za tuje TO/TA, preko digitalnih kanalov, v maksimalni vrednosti do 2.000 evrov brez DDV na posamezno virtualno predstavitev, vendar zgolj tistih, katerih STO ne organizira in v maksimalni vrednosti upravičenih stroškov do 40 % celotne pogodbene vrednosti;
– stroški organizacije in izvedbe trženjskih aktivnosti tuje agencije stroški agencije ali posrednika ali predstavnika receptivne TO/TA, ki pomaga organizirati dogodek promocije Slovenije na tujem trgu in zagotovi udeležbo tujih TO/TA na virtualnem dogodku;
– stroški nakupa licence digitalnega orodja za virtualne predstavitve;
– kotizacija na mednarodni dogodek s ciljem predstavitve Slovenije kot turistične destinacije, tujim organizatorjem potovanj ali turističnim agentom.
1.4 spletno in drugo oglaševanje (medijski zakup oglasnega prostora na mediju, kjer se vrši oglaševanje) na tujih trgih namenjeno za spodbujanje promocije in trženja na medorganizacijskem trgu (t. i. business-to-business oziroma B2B) ali potrošniškem trgu (t. i. business-to-customers oziroma B2C). Oglaševanje zajema vse vrste oglaševanja na on-line in off-line medijih, in v maksimalni vrednosti upravičenih stroškov do 20 % celotne pogodbene vrednosti.
– Mediji za katere se priznavajo upravičeni stroški za izvedbo medijskega zakupa so vsi on-line (spletni portali in družbena omrežja, direktni e-mail marketing ipd.) in off-line (zunanje oglaševanje, tiskani mediji, radio in televizija) tuji mediji. Stroški morebitnega serviranja oglasov so neupravičeni stroški po tej točki in so upravičeni po točki 2.1. Stroški storitev zunanjih izvajalcev za namen oglaševanja oziroma promocije, v kolikor jih upravičenec uveljavlja. V kolikor se poslužuje upravičenec digitalnega oglaševanja s promocijo spletnih strani podjetja upravičenca mora v vsa digitalna oglasna gradiva nastaviti ustrezne t. i. UTM8 linke, preko katerih bo jasno razvidno, da je bilo oglaševanje na spletni strani upravičenca dejansko izvedeno.
8 UTM (Urchin Tracking Module) koda je delček preproste kode, ki se ga doda na konec spletne povezave (URL) in ki omogoča, da sledite obiskom, ki prihajajo iz spletne povezave, ki ste jo opredmili s to kodo. Obstajajo brezplačna orodja za oblikovanje in spremljanje spletnih povezav z omenjeno kodo.
2. Sofinanciranje oblikovanja in priprave promocijskih in/ali oglaševalskih gradiv za namen izvedbe promocije in trženja slovenske turistične ponudbe v tujini:
2.1 stroški storitev zunanjih izvajalcev za namen oglaševanja oziroma promocije: stroški storitev strokovnjaka, medijskega in/ali digitalnega eksperta, npr. za pripravo medijskega načrta, oblikovanje in izvedbo promocijske akcije, spremljanje in nadzor ter pripravo poročila o uspešnosti izvedenih aktivnosti, ter drugi spremljajoči podporni stroški v kolikor so nujni za izvedbo promocijskih oziroma oglaševalskih gradiv,
– stroški oblikovanja oglasov in priprave on-line in off-line promocijskih/oglaševalskih gradiv za objavo,
– stroški storitev strokovnjaka, medijskega in/ali digitalnega eksperta, npr. za pripravo medijskega načrta, promocijske akcije, spremljanje in nadzor ter pripravo poročila o uspešnosti izvedenih aktivnosti,
– stroški storitev strokovnjaka, oblikovalca za pripravo oglasov, postavitev UTM linkov ipd.,
– drugi stroški storitev izvedbe oglaševalskih oziroma promocijskih aktivnosti (npr. tehnično serviranje oglasov, kot npr. zakup AdServerjev, dostava gradiv, postavitev pristajalne spletne strani, drugih fizičnih ali digitalnih storitev, ki niso navedeni v prvih dveh zgornjih alinejah te točke, so pa nujno potrebni za izvedbo aktivnosti).
Ti stroški morajo biti obvezno eksplicitno navedeni na računu na način, da so prikazani v ločeni postavki specifikacije računa ter morajo imeti navedbo medija na katerega se nanašajo, npr. Oblikovanje oglasa za objavo v Katalogu na trgu Velika Britanija (dimenzije, količina).
2.2 produkcijski stroški plakata, samostoječega stojala in ostalih promocijskih izdelkov;
2.3 stroški fotografiranja, snemanja in video produkcije, ter z njimi povezani stroški npr. grafična obdelava, podnapisi in drugi spremljajoči stroški, v kolikor so nujni za izvedbo promocijskih oziroma oglaševalskih gradiv.
Sofinanciranje se prizna v maksimalni vrednosti upravičenih stroškov do 10 % celotne pogodbene vrednosti
3. Sofinanciranje personaliziranih in drugih butičnih storitev ter drugih plačljivih doživetij po Sloveniji, kot del storitve turističnega paketa ali povezane turistične storitve, po pripeljanem tujem potniku v Slovenijo v letu 2021, pri čemer STO prizna največ do 200 evrov na osebo brez DDV v sklopu posamičnega turističnega paketa ali povezanega turističnega aranžmaja, glede na to iz katerega tujega trga (države) prihaja gost. Povračilo stroška plačljivega doživetja se sme uveljavljati za isto osebo le enkrat.
– Kot strošek doživetja se šteje vsaka enkratna aktivnost ali druga turistična ponudba Slovenije v obliki doživljajske storitve, ki za tujega gosta predstavlja doživetje na destinaciji, npr. ogled gradu, ogled muzeja ali druge kulturne in naravne dediščine Slovenije, ogled jam, opazovanje živali, vožnja z gondolsko žičnico, vožnja z vzpenjačo, zipline, eno-gastronomska doživetja, voden ogled znamenitosti, kolesarjenje z najetimi kolesi na destinaciji, vodene pohodniške ture, rafting in druga vodna doživetja, »well-being« doživetja, doživetja v zraku, avanturistična doživetja ipd.
Stroški, ki niso opredeljeni kot upravičeni, so neupravičeni stroški, kot opredeljeno v nadaljevanju:
– davek na dodano vrednost;
– stroški analiz, študij, raziskav, svetovalne storitve in drugih s tem povezanih storitev, ki niso povezane s predmetom javnega naročila;
– stroški sodelovanja na turističnih sejmih, workshopih in drugih predstavitvah doma in v tujini (stroški najetja, postavitve in delovanja stojnic, najem konferenčne dvorane, stroški najema opreme, pogostitve na dogodkih ipd.), ki jih izvaja STO;
– drugi potni stroški (drugi prevozi, dnevnice ipd.) izvajalca aktivnosti turističnih delavnic ali drugih predstavitev v živo, pogostitve na teh lokacijah in drugi spremljajoči stroški te aktivnosti, ki niso eksplicitno zajeti med upravičenimi stroški;
– stroški razvoja in izdelave druge opreme stojnic za sejemske nastope ali druge dogodke;
– stroški najema zunanje delovne sile (npr. študentov);
– stroški poslovanja: stroški opravljanja storitev, najemnine poslovnih prostorov, strošek reprezentance, materialni stroški, amortizacija, stroški računalniške opreme in z njimi povezanih naprav vključno s prenosnimi telefoni ter internetom, ki jih prijavitelj oziroma sodelujoči partnerji v projektu potrebujejo za izvajanje rednega poslovanja, ki so financirani preko drugih javnih razpisov na nacionalni ali evropski ravni;
– stroški oglaševanja v produktnih katalogih in spletnih strani produktnih Združenj oziroma nosilcev primarnih produktov slovenskega turizma;
– stroški članarin;
– stroški priprave vloge na ta javni razpis s strani zunanjih izvajalcev;
– stroški vseh ostalih aktivnosti, ki jih STO že financira preko svojih rednih programskih aktivnosti (sejemski nastopi, študijska potovanja, publikacije …) in kar ni predmet sofinanciranja javnih razpisov MGRT oziroma drugih nacionalnih in lokalnih javnih institucij v Sloveniji in v Evropski uniji;
– ter vsi ostali stroški, ki niso neposredno povezani z vlogo prijavitelja.
I. 11. 2 Intenzivnost pomoči
Intenzivnosti pomoči je enotna in znaša največ do 90 % vrednosti upravičenih stroškov projekta prijavitelja, glede na to na katerih trgih bo izvajal aktivnosti, skladno z opredelitvijo v točki II. Podrobnejši opis aktivnosti predmeta javnega razpisa, II.2 Prednostni tuji trgi.
Dodeljena sredstva za sofinanciranje projekta posameznega prijavitelja bodo določena po Merilih opredeljenih v poglavju III. Podrobnejša predstavitev meril in izpolnjevanja pogojev za ocenjevanje vlog, pri čemer bo STO dodelil sredstva vsem pravočasno prejetim in popolnim vlogam do porabe vseh razpoložljivih sredstev.
I. 11. 3 Način financiranja
Upravičenec izkazuje upravičenost stroškov za izvedene aktivnosti z naslednjimi dokazili in poročili (vzorci teh poročil so v Prilogi 2, Prilogi 3, Prilogi 4 in Prilogi 5 tega javnega razpisa):
– obdobno vsebinsko in finančno poročilo o izvedbi aktivnosti,
– zaključno poročilo o izvedbi aktivnosti,
– dokazila za dokazovanje upravičenosti posamezne vrste upravičenih stroškov glede na določila tega javnega razpisa in razpisne dokumentacije.
Dokazila za dokazovanje upravičenosti stroškov po posameznih vrstah upravičenih stroškov in način poročanja so podrobneje predstavljeni v poglavju III. Podrobnejša predstavitev meril za ocenjevanje vlog in v poglavju V. Postopek preverjanja zahtevka za izplačilo in način financiranja.
Upravičenec je upravičen do celotne pogodbene vrednosti v kolikor do zaključka projekta doseže enega izmed ciljev:
1. v (upravičenem) obdobju trajanja projekta pripelje v Slovenijo tuje goste, katerih minimalno število mora preseči, vsaj desetkratnik števila prejetih točk, na podlagi katerih je prejel sredstva sofinanciranja (primer 1: upravičenec 1 je prejel 15 točk in podpisal pogodbo za sofinanciranje v vrednosti 15.000 €, dosežen cilj je, če je pripeljal v Slovenijo vsaj 150 tujih gostov; primer 2: upravičenec 2 je prejel 80 točk in podpisal pogodbo za sofinanciranje v vrednosti 80.000 €, dosežen cilj je, če je pripeljal v Slovenijo vsaj 800 tujih gostov),
ali
2. v (upravičenem) obdobju trajanja projekta je podpisal s tujim partnerjem pogodbo o prodaji storitev ali zakupu kontingenta za leto 2021 in/ali 2022.
Upravičenec bo moral obvezno dokazovati celotno realizacijo enega cilja, da bo upravičen do celotne vrednosti sredstev sofinanciranja. V kolikor ne bo dosegel v celoti vsaj enega od zgoraj navedenih ciljev, bo STO zahteval povrnitev sredstev v vrednosti deleža 30 % realizirane vrednosti pogodbe. Realizacija se bo ugotavljala na podlagi Odobrenih Zahtevkov za izplačilo.
I. 12 Zahteve glede nadzora izvedbe aktivnosti
STO je odgovoren za nadzor nad izvajanjem sofinanciranja. Upravičenec bo moral omogočiti tehnični, administrativni in finančni nadzor nad izvajanjem aktivnosti, katere sofinanciranje se izvaja na podlagi predmetnega javnega razpisa, v času veljavnosti pogodbe med STO in upravičencem, še 2 leti po zaključku projekta. Upravičenec bo moral STO predložiti vse dokumente, ki izkazujejo resničnost, pravilnost in skladnost upravičenih stroškov sofinanciranih aktivnosti. Račune in ostalo dokumentacijo mora upravičenec hraniti skladno z veljavno zakonodajo v Republiki Sloveniji.
V primeru preverjanja na kraju samem bo upravičenec moral omogočil vpogled v računalniške programe, listine in postopke v zvezi z izvajanjem aktivnosti ter rezultate aktivnosti. Upravičenec bo o izvedbi preverjanja na kraju samem predhodno pisno obveščen v roku najmanj 3 delovnih dni pred izvedbo nadzora na kraju samem.
I. 13 Roki in način prijave na javni razpis
Roka za oddajo vlog sta dva:
1. rok: 29. 4. 2021 do 24:00 in
2. rok: 10. 6. 2021 do 24:00.
V primeru, da bodo razpoložljiva sredstva izčrpana že ob prvem roku, bo STO nemudoma objavil javno informacijo in ukinil preostali rok oddaje vlog.
Oddaja vloge pomeni, da se je prijavitelj seznanil z vsebino in pogoji javnega razpisa in da se z njimi strinja. Vse stroške povezane s pripravo in oddajo vloge nosi prijavitelj.
Navodila za izdelavo popolne vloge so navedena v razpisni dokumentaciji, točka VI. Navodila za pripravo vloge.
Vloge je potrebno vložiti na naslov: Javna agencija Republike Slovenije za trženje in promocijo turizma, Dimičeva ulica 13, 1000 Ljubljana.
Kot pravočasne bodo upoštevane vloge, ki bodo oddane najkasneje do roka za oddajo vlog.
Vloga se lahko odda po pošti ali osebno. Naročnik bo obravnaval vse pravočasne vloge, po vrstnem redu kot bodo prispele na sedež STO, po datumu in uri prejema (priporočeno po pošti ali osebno).
Če se vloga pošlje priporočeno po pošti, se za dan oddaje vloge šteje datum oddaje na pošto (poštni žig). Če se vloga pošlje z navadno pošiljko, se za dan oddaje šteje dan, ko STO vlogo prejme. Za vse vloge, ki bodo istega dne prispele na naslov naročnika po pošti, se evidentira kot ura prejema 8:00.
Osebno se vloga lahko odda v Glavni pisarni STO, na Dimičevi 13, 1000 Ljubljana (3. nadstropje), v času uradnih ur od ponedeljka do petka, med 9. in 13. uro, do navedenega datuma za oddajo vlog.
Vloga na razpis mora biti oddana v skladu z navodili, ki so v razpisni dokumentaciji, in sicer v zaprti (zaželeno zapečateni) ovojnici z navedbo na sprednji strani, dobesedno in brez okrajšav »Ne odpiraj – Vloga – Turistična promocija Slovenije – Receptivne TO/TA 2021« in s polnim nazivom in naslovom prijavitelja/pošiljatelja, kot predvideno na Obrazcu št. 8: Odpremni obrazec.
V primeru, da je kot zadnja vloga, kateri je naročnik še lahko odobril sredstva, ki jih ima zagotovljena za izvedbo tega javnega razpisa, prispelo več vlog na isti čas (isti dan, ista ura), naročnik pa za te vloge nima zagotovljenih sredstev v celoti, se zagotovljena sredstva razdelijo med te vloge enakomerno vendar le v primeru, če prejme vsaka več kot 10.000 evrov. V nasprotnem primeru se sredstva v celoti vrnejo v proračun STO, vloge prijaviteljev pa se zavrnejo.
I. 14 Odpiranje vlog za dodelitev sredstev
Odpiranje vlog ne bo javno in bo izvedeno na sedežu STO najpozneje v 8 dneh po datumu za oddajo vlog. Datumi in druge informacije v zvezi z odpiranjem vlog bodo objavljene na spletnih straneh STO: https://www.slovenia.info/sl/poslovne-strani.
Na odpiranju bo komisija najprej preverila pravočasnost, pravilno označenost in formalno popolnost prispelih vlog. Neustrezno označene ter nepravočasno prispele vloge se ne bodo obravnavale, temveč bodo s sklepom zavržene in po pravnomočnosti sklepa vrnjene prijaviteljem.
Komisija bo predvidoma v roku 8 dni od zaključka odpiranja vlog pisno pozvala k dopolnitvi tiste prijavitelje, katerih vloge niso popolne. Prijavitelj v dopolnitvi ne sme spreminjati višine zaprošenih sredstev, tistega dela vloge, ki se veže na tehnične specifikacije predmeta vloge ali tistih elementov vloge, ki vplivajo ali bi lahko vplivali na drugačno razvrstitev njegove vloge glede na preostale vloge, ki jih je STO prejela v postopku dodelitve sredstev. Dopolnitev vlog določi komisija v pozivu k dopolnitvi in ne sme biti daljši od 15 dni. Nepopolne vloge, ki jih prijavitelji ne bodo ustrezno in/ali pravočasno dopolnili v skladu s pozivom za dopolnitev, bodo s sklepom zavržene.
Komisija za dodelitev sredstev bo z merili za ocenjevanje obravnavala in ocenila vse pravočasne, formalno popolne in ustrezne vloge. Vloga, ki ne izpolnjuje pogojev iz javnega razpisa in razpisne dokumentacije, se kot neustrezna zavrne.
I. 15 Obvestilo o izidu javnega razpisa
Prijavitelji bodo o izidu javnega razpisa praviloma obveščeni najkasneje v roku petintrideset dni od dneva odpiranja vlog.
Prijavitelji bodo na podlagi sklepa o izboru pozvani k podpisu pogodbe. Prijavitelj lahko umakne vlogo za pridobitev sredstev do pravnomočnosti sklepa o izboru.
Zoper sklep o (ne)izboru, se lahko v tridesetih dneh od prejema sklepa sproži upravni spor z vložitvijo tožbe na Upravno sodišče Republike Slovenije. Predmet tožbe ne morejo biti postavljena merila za ocenjevanje vlog. Vložena tožba ne zadrži podpisa pogodb o sofinanciranju.
Rezultati predmetnega javnega razpisa so informacije javnega značaja in bodo objavljeni na spletni strani https://www.slovenia.info/sl/poslovne-strani.
I. 16 Zahteve glede hranjenja dokumentacije, spremljanja ter evidentiranja
Upravičenec bo dolžan zagotavljati dostopnost in hrambo celotne originalne dokumentacije, vezane na oddano vlogo in zagotavljati STO in drugim nadzornim organom vpogled v navedeno dokumentacijo za potrebe bodočih preverjanj skladno z zakonodajo Republike Slovenije še 10 let po zaključku projekta.
Upravičenec mora voditi in spremljati porabo prejetih sredstev računovodsko ločeno na posebnem stroškovnem mestu za vse transakcije v zvezi z oddano vlogo, tako da je v vsakem trenutku zagotovljen pregled nad namensko porabo sredstev.
I. 17 Varovanje osebnih podatkov in poslovna skrivnost
Varovanje osebnih podatkov, ki jih STO posredujejo prijavitelji oziroma upravičenci bo zagotovljeno v skladu z veljavno zakonodajo, vključno s Splošno uredbo GDPR in ZVOP-1.
Vsi podatki iz vlog, ki jih komisija odpre, so informacije javnega značaja razen tistih podatkov, ki jih prijavitelj posebej označi, in sicer poslovne skrivnosti, osebni podatki in druge izjeme iz 6. člena Zakona o dostopu do informacij javnega značaja (Uradni list RS, št. 51/06 – uradno prečiščeno besedilo, 117/06 – ZdavP-2, 23/14, 50/14, 19/15 – odl. US in 7/18, v nadaljevanju: ZDIJZ), ki niso javno dostopne in tako ne smejo biti razkrite oziroma dostopne javnosti. Poslovna skrivnost se lahko nanaša na posamezen podatek ali na del vloge, ne more pa se nanašati na celotno vlogo. Prijavitelj mora pojasniti, zakaj posamezen podatek ne sme biti dostopen javnosti kot informacija javnega značaja. Če prijavitelj ne označi in razloži takšnih podatkov v vlogi, bo STO lahko domnevala, da vloga po stališču prijavitelja ne vsebuje poslovnih skrivnosti in drugih izjem iz 6. člena ZDIJZ.
Namen obdelave osebnih podatkov, ki jih STO posredujejo prijavitelji oziroma upravičenci, je izvedba javnega razpisa, vodenje podatkov, evidenc, analiz in drugih zbirk za lastno evidenco, resorno ministrstvo in nadzorne organe, in sicer o izidu javnega razpisa in o izvajanju pogodbe o sofinanciranju. Nadalje je namen obdelave osebnih podatkov tudi izdelava študij in vrednotenj, sodelovanje in priprava oziroma izdelava vlog v postopkih pred pristojnimi organi (postopki pred sodnimi, preiskovalnimi ali drugimi pristojnimi organi). Osebni podatki se bodo obdelovali tudi za namene učinkovitega delovanja informacijskih sistemov ali pripomočkov, ki jih uporablja ali jih je dolžna uporabljati STO in njeno resorno ministrstvo.
Podatki o sofinanciranih projektih so javnega značaja in se bodo objavili. Objavljen bo seznam upravičencev, ki bo obsegal navedbo upravičenca, naziv projekta in znesek javnega sofinanciranja. Objave podatkov o projektu in upravičencih do sredstev bodo izvedene v skladu z ZDIJZ.
Prijavitelj mora izpolniti Obrazec št. 5: Varovanje osebnih podatkov in poslovnih skrivnosti.
I. 18 Razpisna dokumentacija in dodatne informacije
Dodatne informacije v zvezi s pripravo vlog in pojasnila k razpisni dokumentaciji so prijavitelju dosegljive zgolj na podlagi pisnega zaprosila, posredovanega na elektronski naslov: razpisi@slovenia.info ali po pošti, na sedež STO. Obvezen je pripis v predmet zadeve sporočila: »JR TO/TA 2021«.
Potencialni prijavitelji lahko prevzamejo razpisno dokumentacijo na sedežu STO, v Glavni pisarni, v času uradnih ur, to je ob delovnikih, od ponedeljka do petka, od 9. do 13. ure. Razpisna dokumentacija je objavljena tudi na spletni strani: https://www.slovenia.info/razpisi-sto.
Vprašanja v zvezi z razpisno dokumentacijo morajo prispeti na zgornji naslov do roka:
– za prvi rok oddaje vlog, najkasneje do 22. 4. 2021 do 9. ure,
– za drugi rok oddaje vlog, najkasneje do 7. 6. 2021 do 9. ure.
STO bo objavila odgovore na pravočasno oddana vprašanja pred vsakim iztekom roka za oddajo vloge oziroma:
– za prvi rok oddaje vlog, najkasneje do 23. 4. 2021 do 13. ure,
– za drugi rok oddaje vlog, najkasneje do 8. 6. 2021 do 13. ure.
Vprašanja, ki ne bodo pravočasna, ne bodo obravnavana. Objavljeni odgovori na vprašanja postanejo sestavni del razpisne dokumentacije. Vprašanja in odgovori bodo javno objavljeni na spletni strani https://www.slovenia.info/razpisi-sto.
STO bo organiziral Informativni dan za prijavitelje, natančen termin in lokacija bosta objavljena na spletni strani: https://www.slovenia.info/razpisi-sto.
Potencialni prijavitelji bodo o vseh novostih in spremembah sproti obveščeni preko spletne strani https://www.slovenia.info/sl/poslovne-strani.
Javna agencija Republike Slovenije za trženje in promocijo turizma