Na podlagi petega odstavka 179.i člena Zakona o letalstvu (Uradni list RS, št. 81/10 – uradno prečiščeno besedilo, 46/16 in 47/19) in 25. člena Sklepa o ustanovitvi Javne agencije za civilno letalstvo Republike Slovenije (Uradni list RS, št. 81/10) in za izvajanje Izvedbene uredbe Komisije (EU) 2017/373 z dne 1. marca 2017 o skupnih zahtevah za izvajalce storitev upravljanja zračnega prometa/izvajanja navigacijskih služb zračnega prometa in drugih funkcij omrežja za upravljanje zračnega prometa ter njihov nadzor, razveljavitvi Uredbe (ES) št. 482/2008, izvedbenih uredb (EU) št. 1034/2011, (EU) št. 1035/2011 in (EU) 2016/1377 ter spremembi Uredbe (EU) št. 677/2011 (UL L št. 62 z dne 8. 3. 2017, str. 1), zadnjič spremenjene z Izvedbeno uredbo Komisije (EU) 2021/1338 z dne 11. avgusta 2021 o spremembi Izvedbene uredbe (EU) 2017/373 v zvezi z zahtevami glede poročanja in kanalih za poročanje med organizacijami ter zahtevami za meteorološke službe (UL L št. 289 z dne 12. 8. 2021, str. 12) (v nadaljnjem besedilu: Izvedbena uredba 2017/373/EU) izdaja direktor agencije naslednjo
O P E R A T I V N O - T E H N I Č N O Z A H T E V O
o skupnih zahtevah za izvajalce storitev upravljanja zračnega prometa/izvajanja navigacijskih služb zračnega prometa in drugih funkcij omrežja za upravljanje zračnega prometa ter njihov nadzor
Ta operativno-tehnična zahteva določa, v skladu z Izvedbeno uredbo 2017/373/EU, zahteve za izvajalce storitev upravljanja zračnega prometa/izvajanja navigacijskih služb zračnega prometa in drugih funkcij omrežja za upravljanje zračnega prometa.
Izrazi, uporabljeni v tej operativno-tehnični zahtevi, pomenijo enako kot izrazi, uporabljeni v Izvedbeni uredbi 2017/373/EU.
(prednost pri zaporedju prihodov)
(1) Enota kontrole zračnega prometa zagotovi prednost pri zaporedju prihodov, za zrakoplovi iz določbe sprejemljivih načinov zagotavljanja skladnosti AMC5 k točki (3) odstavka (a) določbe ATS.TR.210 Priloge IV Izvedbene uredbe 2017/373/EU, tudi zrakoplovu, ki je prestrezan.
(2) Prednost pri zaporedju prihodov pred ostalimi zrakoplovi, ki niso navedeni v prejšnjem odstavku, enota kontrole zračnega prometa na zahtevo pilota po nujnosti zagotovi tudi letom za izvajanje naslednjih posebnih operacij:
– policijske, vojaške in carinske misije,
– misije za nadzor in sledenje prometa,
– misije za nadzor okolja, ki jih izvajajo javni organi ali se izvajajo v imenu javnih organov,
– evakuacije,
– gašenje požara in
– leti za voditelje držav, ministrov in primerljivih državnih funkcionarjev.
(prednost pri pristajanju)
(1) Enota kontrole zračnega prometa zagotovi prednost pri pristajanju, za zrakoplovi iz določbe sprejemljivih načinov zagotavljanja skladnosti AMC19 k točki (3) odstavka (a) določbe ATS.TR.210 Priloge IV Izvedbene uredbe 2017/373/EU, tudi zrakoplovu, ki je prestrezan.
(2) Prednost pri pristajanju pred ostalimi zrakoplovi, ki niso navedeni v prejšnjem odstavku, enota kontrole zračnega prometa, na zahtevo pilota po nujnosti, zagotovi tudi letom za izvajanje posebnih operacij:
– policijske, vojaške in carinske misije,
– misije za nadzor in sledenje prometa,
– misije za nadzor okolja, ki jih izvajajo javni organi ali se izvajajo v imenu javnih organov;
– evakuacije,
– gašenje požara in
– leti za voditelje držav, ministrov in primerljivih državnih funkcionarjev.
(let IFR na podlagi ohranjanja lastnega razdvajanja)
V dovoljenju, ki ga izda enota kontrole zračnega prometa, se podnevi v vizualnih meteoroloških razmerah v zračnem prostoru razredov D in E, če za to zaprosi pilot zrakoplova in če se s tem strinja pilot drugega zrakoplova, let IFR lahko dovoli na podlagi ohranjanja lastnega razdvajanja za določen del leta pod 3 050 m (10 000 čevljev) med vzpenjanjem ali spuščanjem.
(uporaba razdvajanja zaradi vrtinčne sledi)
Enote kontrole zračnega prometa uporabljajo minimume razdvajanja zaradi vrtinčne sledi za zrakoplove v fazah prileta in odhoda, pri čemer minimumi ločevanja zaradi vrtinčne sledi temeljijo na razvrščanju tipov zrakoplovov v naslednje kategorije glede na največjo vzletno maso:
– kategorija SUPER (S) – tipi zrakoplovov z največjo vzletno maso približno 560 000 kg (A380-800 in An 225);
– kategorija HEAVY (H) – tipi zrakoplovov z največjo vzletno maso nad 136 000 kg (z izjemo zrakoplovov S);
– kategorija MEDIUM (M) – tipi zrakoplovov z največjo vzletno maso 136 000 kg in ne manj kot 7 000 kg; in
– kategorija LIGHT (L) – tipi zrakoplovov z največjo vzletno maso 7 000 kg ali manj.
(odobritev posebnih letov VFR ponoči)
Izvajanje posebnih letov VFR s helikopterjem se v kontrolirani coni dovoli za policijske operacije, medicinske lete, operacije iskanja in reševanja ter za lete za gašenje požarov tudi ponoči.
Ta operativno-tehnična zahteva začne veljati 27. januarja 2022.
Ljubljana, dne 17. januarja 2022
Javne agencije za civilno letalstvo