Uradni list

Številka 26
Uradni list RS, št. 26/2022 z dne 25. 2. 2022
Uradni list

Uradni list RS, št. 26/2022 z dne 25. 2. 2022

Kazalo

495. Pravilnik o sofinanciranju programov in projektov drugih društev s področja družbenih dejavnosti v Občini Kobarid, stran 1317.

  
Na podlagi 21. in 29. člena Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 94/07 – uradno prečiščeno besedilo, 76/08, 79/09, 51/10, 40/12 – ZUJF, 14/15 – ZUUJFO, 11/18 – ZSPDSLS-1, 30/18, 61/20 – ZIUZEOP-A in 80/20 – ZIUOOPE), Pravilnika o postopkih za izvrševanje proračuna Republike Slovenije (Uradni list RS, št. 50/07, 61/08, 99/09 – ZIPRS1011, 3/13 in 81/16), 57. člena Zakona o uresničevanju javnega interesa za kulturo (Uradni list RS, št. 77/07 – uradno prečiščeno besedilo, 56/08, 4/10, 20/11, 111/13, 68/16, 61/17 in 21/18 – ZNOrg), 40. člena Zakona o varstvu kulturne dediščine (Uradni list RS, št. 16/08, 123/08, 8/11 – ORZVKD39, 90/12, 111/13, 32/16 in 21/18 – ZNOrg) in 18. člena Statuta Občine Kobarid (Uradni list RS, št. 39/16 – uradno prečiščeno besedilo) je Občinski svet Občine Kobarid na 23. redni seji dne 10. 2. 2022 sprejel
P R A V I L N I K 
o sofinanciranju programov in projektov drugih društev s področja družbenih dejavnosti v Občini Kobarid 
I. SPLOŠNE DOLOČBE 
1. člen 
(vsebina pravilnika) 
(1) S tem pravilnikom se določa področje uporabe, upravičence, namen ter pogoje in merila za vrednotenje in sofinanciranje programov in projektov drugih društev s področja družbenih dejavnosti (v nadaljevanju: društva) iz proračuna Občine Kobarid (v nadaljevanju: občina).
(2) Sredstva po tem pravilniku se lahko dodelijo za področja:
– programi in projekti društev, ki so v interesu občine;
– programi in projekti društev, ki so namenjeni otrokom in mladini;
– programi in projekti društev s področja kulturno zgodovinske in nesnovne dediščine;
– projekti materialne nepremične kulturne dediščine – sakralnih objektov;
– drugi programi in projekti, opredeljeni z javnim razpisom, ki jih ni mogoče umestiti v druga področja, določena s tem pravilnikom.
(3) V besedilu uporabljeni izrazi, zapisani v moški spolni slovnični obliki, so uporabljeni kot nevtralni za moške in za ženske.
2. člen 
(način in višina zagotavljanja sredstev) 
Sredstva za izvedbo programov in projektov društev se zagotavljajo v proračunu občine. Višina sredstev se določi z odlokom o proračunu za tekoče proračunsko leto.
3. člen 
(upravičenci) 
(1) Upravičenci do sredstev so borčevska, veteranska, kulturnozgodovinska, tehnično kulturna, mladinska, otroška, planinska, verska, upokojenska ipd. društva, zveze društev, klubi, ustanove, združenja ali druge organizacije, ki imajo te dejavnosti opredeljene v svojem ustanovitvenem aktu.
(2) Za sofinanciranje morajo upravičenci izpolnjevati naslednje kriterije:
– društvo ima sedež ali enoto v občini, izvaja program ali projekt v občini ali izven in vključuje aktivno sodelovanje občanov;
– društvo ima sedež ali enoto izven občine, izvaja program ali projekt v občini in vključuje aktivno sodelovanje občanov;
– imajo poravnane vse obvezne zakonske in poslovne obveznosti do občine;
– delujejo najmanj eno leto;
– imajo zagotovljene materialne, prostorske, kadrovske in organizacijske pogoje za uresničitev zastavljenega programa ali projekta;
– imajo urejeno evidenco o članstvu in ostalo dokumentacijo, če in kot to določa zakonodaja;
– imajo izdelano finančno konstrukcijo, v kateri so predvideni prihodki in odhodki za izvajanje programa ali investicije, delež lastnih sredstev ter delež javnih sredstev;
– prijavljeno področje opravljajo na neprofitni osnovi;
– niso ustanovljeni s strani države ali lokalne skupnosti.
4. člen 
(namen) 
(1) Sredstva, ki se razdelijo na podlagi tega pravilnika so namenjena za spodbujanje dejavnosti in projektov društev.
(2) Predmet sofinanciranja niso:
– programi in projekti društev, ki se financirajo ali sofinancirajo iz drugih proračunskih sredstev občine,
– investicije v prostore, razen v primeru sofinanciranja vzdrževanja materialne nepremične kulturne dediščine – sakralnih objektov.
5. člen 
(način, pogoji in merila za dodeljevanje pomoči) 
(1) Finančna sredstva se upravičencem dodeljujejo na podlagi izvedenega javnega razpisa, objavljenega na uradni občinski internetni strani, skladno s predpisi s področja javnih financ ter tem pravilnikom.
(2) Merila in pogoji za vrednotenje področji ter izbiro upravičencev so sestavni del tega pravilnika, razen za področje »Drugi programi in projekti, ki jih ni mogoče umestiti v druga področja, določena s tem pravilnikom« za katero se merila in pogoje opredeli z javnim razpisom.
6. člen 
(javni razpis) 
(1) Javni razpis mora vsebovati najmanj:
– ime oziroma naziv in sedež naročnika javnega razpisa,
– pravno podlago za izvedbo javnega razpisa,
– področja, ki so predmet sofinanciranja,
– opredelitev upravičencev in pogoje, ki jih morajo izpolnjevati,
– okvirno višino razpoložljivih sredstev za posamezen program,
– pogoje in merila za vrednotenje vlog,
– način dostave predlogov programov in projektov,
– rok za oddajo vlog,
– datum odpiranja vlog,
– rok, v katerem bodo vlagatelji obveščeni o izidu javnega razpisa,
– rok, do katerega morajo biti porabljena dodeljena sredstva,
– kraj, čas ter osebo, pri kateri lahko zainteresirani dvignejo razpisno dokumentacijo.
(2) Razpisni rok ne sme biti krajši od petnajst dni in ne daljši od trideset dni od dneva objave javnega razpisa.
7. člen 
(komisija) 
(1) Postopek javnega razpisa vodi tričlanska strokovna komisija, od katere je najmanj en član iz občinske uprave. Komisijo s sklepom imenuje župan za tekoče proračunsko leto. Člani komisije izmed sebe določijo predsednika komisije.
(2) Predsednik in člani komisije ne smejo biti z upravičenci, ki kandidirajo za dodelitev sredstev, interesno povezani v smislu poslovne povezanosti, sorodstvenega razmerja (v ravni vrsti ali v stranski vrsti do vštetega četrtega kolena), v zakonski zvezi, v zunajzakonski skupnosti, v svaštvu do vštetega drugega kolena tudi, če so te zveze, razmerja oziroma skupnosti že prenehale. Prav tako ne smejo sodelovati pri delu komisije, če obstajajo druge okoliščine, ki bi vplivale na njihovo neobjektivnost in nepristranskost (npr. osebne povezave).
(3) Za organizacijo in izvedbo javnega razpisa je zadolžen predsednik komisije.
(4) Naloge komisije so:
– preverjanje pravilnosti ovojnic,
– preverjanje pravočasnosti,
– odpiranje prijav,
– ugotavljanje formalnih pogojev vlagateljev glede na zahteve v javnem razpisu,
– beleženje morebitnih pomanjkljivosti,
– zahtevanje dopolnitev formalno nepopolnih prijav,
– obravnavanje pravilnih, pravočasnih in popolnih vlog ter vrednotenje in ocenjevanje prijavljenih programov in projektov v skladu z določili tega pravilnika in javnega razpisa, skladno s pogoji in merili,
– priprava predloga izbire izvajalcev in višino sofinanciranja programov in področij,
– vodenje zapisnika,
– priprava dodatnih meril in pogojev, ki se po potrebi vključijo v razpisno dokumentacijo oziroma uporabijo pri ovrednotenju prijavljenih dejavnosti.
8. člen 
(ovojnica prijave) 
Za pravilno opremljeno se šteje prijava na javni razpis in njena morebitna dopolnitev, če je dostavljena do roka, ki je določen v objavi javnega razpisa in je vložena v zaprti ovojnici, na kateri je navedeno:
– naslov naročnika javnega razpisa,
– označba javnega razpisa, na katerega se prijava nanaša,
– opozorilo »Javni razpis druga društva – ne odpiraj« (v primeru dopolnitve prijav se doda še beseda »dopolnitev«),
– naziv in naslov prijavitelja.
9. člen 
(odpiranje prijav) 
(1) Odpiranje prijav vodi komisija in se izvede v roku, ki je predviden v javnem razpisu. Odpirajo se samo v roku dostavljene in pravilno označene ovojnice. Odpiranje ni javno.
(2) Ovojnica, ki ni označena skladno s prejšnjim členom, se vrne pošiljatelju.
(3) Nepravočasne prijave ali dopolnitve, se ne odpirajo in jih pristojni organ zavrže s sklepom.
(4) S sklepom se zavrže tudi prijave, ki niso dane na obrazcih razpisne dokumentacije.
(5) Pritožba zoper sklepa iz prejšnjih dveh odstavkov ni dovoljena.
10. člen 
(poziv k dopolnitvi prijave) 
(1) Prijava je formalno popolna, če vsebuje v celoti izpolnjene obrazce in vsa obvezna dokazila.
(2) Komisija pisno pozove prijavitelje, katerih prijave ne vsebujejo vseh z razpisno dokumentacijo zahtevanih dokumentov, da jih dopolnijo. Rok za dopolnitev nepopolnih prijav se določi v pozivu.
(3) Formalno nepopolne prijave, ki jih prijavitelji v postavljenem roku ne dopolnijo, pristojni organ s sklepom zavrže.
(4) Zoper sklep iz prejšnjega odstavka tega člena pritožba ni dovoljena.
11. člen 
(ocenjevanje in vrednotenje prijav) 
(1) Komisija opravi strokovni pregled popolnih prijav tako, da preveri izpolnjevanje razpisnih pogojev in jih oceni na podlagi pogojev in meril, določenih s tem pravilnikom in javnim razpisom, ter glede na to pripravi predlog izbire in sofinanciranja področji.
(2) S strani članov komisije podpisan predlog o izboru programov in razdelitvi proračunskih sredstev se predloži županu, ki izda sklep o dodelitvi sredstev.
(3) Ocenjevanje in vrednotenje prijav ter zapisnik komisije niso javni.
12. člen 
(odločba) 
(1) Župan na osnovi predloga komisije s sklepom odloči o sofinanciranju prijavljenih programov in projektov.
(2) Na podlagi sklepa, občinska uprava izda odločbo o izbiri ter obsegu sofinanciranja ali o zavrnitvi sofinanciranja programa ali projekta.
13. člen 
(ugovor zoper odločbo) 
(1) Prijavitelj, ki meni, da izpolnjuje pogoje in merila iz javnega razpisa in da mu razpisana sredstva neopravičeno niso bila dodeljena, lahko v roku 8 dni od vročitve odločbe iz prejšnjega člena vloži ugovor pri županu. Ugovor se vloži pisno, in sicer priporočeno po pošti ali ustno na zapisnik.
(2) Vloženi ugovor ne zadrži podpisa pogodb z upravičenci.
(3) V ugovoru morajo biti natančno navedeni in z dokazi podprti razlogi, zaradi katerih je ugovor vložen. Predmet ugovora je lahko samo kršitev postopka izbire ali očitna napaka. Predmet ugovora ne morejo biti merila in kriteriji za ocenjevanje prijav.
(4) Župan o ugovoru odloči v roku 30 dni od njegovega prejema. Zoper županovo odločitev pritožba ni mogoča, s čimer je odločitev dokončna.
14. člen 
(pogodba) 
(1) Medsebojne obveznosti med občino in upravičencem se, po pravnomočnosti odločbe, uredijo s pogodbo.
(2) Obvezne sestavine pogodbe so:
– naziv in naslov obeh pogodbenih strank,
– namen, za katerega so sredstva dodeljena,
– višino odobrenih sredstev,
– terminski plan porabe sredstev,
– navedbo pravic in obveznosti pogodbenih strank,
– način nadzora nad namensko porabo dodeljenih sredstev,
– določilo o vračilu sredstev v primeru nenamenske porabe sredstev,
– navedba skrbnika pogodbe.
15. člen 
(1) Občina na svojih spletnih straneh objavi upravičence in višino sredstev, ki jih je posamezen sofinancirani program ali projekt prejel.
(2) Dokumentacija vezana na postopek javnega razpisa je javnosti dostopna v skladu z določili Zakona o dostopu do informacij javnega značaja.
II. PODROČJA 
16. člen 
(Področje 1: Programi in projekti društev, ki so v interesu občine) 
(1) Namen sofinanciranja področja je pokrivati stroške drugih društev, ki jih imajo z delovanjem, programi in projekti.
(2) Upravičeni stroški:
1) Delovanje društev – stroški elektrike, ogrevanja, goriva, komunalnih storitev, bančne in računovodske storitve, stroški pisarniškega materiala, stroški tiska, stroški telekomunikacij, najemni stroški prostora ipd.
2) Programi društev – stroški povezani z izvajanjem rednega programa društva, kot so stroški povezani s športnimi in kulturnimi dogodki, izobraževanji, okroglimi mizami, razstavami, organizacijo prireditev, srečanji, stroški promocije, honorarji, stroški nakupa prehrambnih izdelkov, ki niso namenjeni prodaji ipd.
3) Projekti društev – stroški, ki nastanejo z izpeljavo posameznega, izrednega projekta, stroški gradiva, stroški materialov, honorarji, stroški prehrambnih izdelkov, ki niso namenjeni prodaji, ter drugi stroški v skladu s finančno konstrukcijo prijavljenega projekta.
(3) Prednost pri izboru sofinanciranja imajo, društva:
– s sedežem in delovanjem v občini;
– ki delujejo v javnem interesu;
– z večjim številom članov;
– s kakovostnejšimi programi in projekti.
(4) Intenzivnost sofinanciranja: do 100 % upravičenih stroškov.
(5) Ne glede na določilo iz prejšnjega odstavka se sofinanciranje ustrezno zniža, če bi z odobrenim sofinanciranjem presegli 40 % sredstev, ki je namenjenih za to področje.
17. člen 
(Področje 2: Programi in projekti društev, ki so namenjeni otrokom in mladini) 
(1) Namen sofinanciranja področja je izboljšati pogoje upravičencem, ki izvajajo programe in projekte namenjene otrokom in mladini.
(2) Upravičeni stroški:
1) Delovanje društev – stroški elektrike, ogrevanja, goriva, komunalnih storitev, bančne in računovodske storitve, stroški pisarniškega materiala, stroški tiska, stroški telekomunikacij, najemni stroški prostora ipd.
2) Programi društev – stroški povezani z izvajanjem rednega programa društva, kot so stroški povezani s športnimi in kulturnimi dogodki, tabori, izobraževanji, organizacijo prireditev, srečanji, stroški promocije, honorarji, stroški nakupa prehrambnih izdelkov, ki niso namenjeni prodaji ipd.
3) Projekti društev – stroški, ki nastanejo z izpeljavo posameznega projekta, stroški gradiva, stroški materialov, stroški prehrambnih izdelkov, ki niso namenjeni prodaji ter drugi stroški v skladu s finančno konstrukcijo prijavljenega projekta.
(3) Prednost pri izboru sofinanciranja imajo, društva:
– s sedežem in delovanjem v občini;
– z večjim številom članov ali udeležencev;
– s kakovostnejšimi programi ali projekti.
(4) Intenzivnost sofinanciranja: do 100 % upravičenih stroškov.
(5) Ne glede na določilo iz prejšnjega odstavka se sofinanciranje ustrezno zniža, če bi z odobrenim sofinanciranjem presegli 50 % sredstev na upravičenca, ki je namenjenih za to področje.
18. člen 
(Področje 3: Programi in projekti društev s področja kulturno zgodovinske in nesnovne dediščine) 
(1) Namen sofinanciranja področja je ohranjanje, predstavljanje in oživljanje kulturno zgodovinske in nesnovne dediščine.
(2) Upravičeni stroški:
1) Programi in projekti društev – stroški povezani s postavitvijo razstave, izvedbo konference, simpozija, promocijskih dejavnosti, vodniških služb, izobraževalnih aktivnosti, stroški dela na projektu, stroški nakupa prehrambnih izdelkov, ki niso namenjeni prodaji, stroški izdaje publikacij in drugih tiskovin ter drugi stroški v skladu s finančno konstrukcijo prijavljenega projekta.
(3) Prednost pri izboru sofinanciranja programov in projektov kulturno zgodovinske in nesnovne dediščine imajo:
– inovativni programi in projekti;
– promocijske aktivnosti;
– izdaja publikacij;
– izvedba javnih dogodkov;
– organizacija izobraževalnih vsebin.
(4) Intenzivnost sofinanciranja: do 100 % upravičenih stroškov.
19. člen 
(Področje 4: Projekti vzdrževanja materialne nepremične kulturne dediščine – sakralnih objektov) 
(1) Namen sofinanciranja področja je ohranjanje in vzdrževanje sakralnih objektov na območju občine, ki so razglašeni za kulturne spomenike.
(2) Upravičeni stroški:
1) Investicijski projekti – stroški, ki nastanejo z izpeljavo posameznega projekta na območju občine, stroški projektne dokumentacije, stroški konservatorskega načrta, gradbeno, obrtniška in inštalacijska dela, konservatorsko-restavratorski posegi, davek na dodano vrednost, stroški nadzora ipd.
2) Materialni stroški na sakralnih objektih – stroški tekočega vzdrževanja.
(3) Kandidirajo lahko upravičenci iz 3. člena tega pravilnika, če so lastniki ali upravljalci sakralnih objektov in so pridobili ustrezno dokumentacijo s strani Zavoda za varstvo kulturne dediščine Slovenije.
(4) Prednost pri izboru imajo:
– pomembni objekti z vidika kulturne dediščine in arhitekturne vrednosti;
– pomembni objekti v javnem dogajanju in njegovi javni dostopnosti;
– projekti v zaključni fazi izvedbe;
– močno dotrajani sakralni objekti, ki nujno zahtevajo obnovo.
(5) O vlaganju javnih sredstev v sakralne objekte se smiselno upošteva določbe zakonodaje s področja kulturne dediščine.
(6) Intenzivnost sofinanciranja: do 100 % upravičenih stroškov.
20. člen 
(Področje 5: Drugi programi in projekti, opredeljeni z javnim razpisom, ki jih ni mogoče umestiti v druga področja, določena s tem pravilnikom) 
(1) Namen sofinanciranja področja je finančno podpreti programe in projekte, jih ni mogoče vključiti v področja, določena s tem pravilnikom, so pa pomembni za občino.
(2) Področje, upravičene stroške, intenzivnost sofinanciranj ter merila in pogoje se opredeli v vsakoletnem javnem razpisu.
(3) Razpiše se največ eno dodatno področje.
III. NADZOR IN SANKCIJE 
21. člen 
(nadzor in sankcije) 
(1) Upravičenci, ki z občino podpišejo pogodbo o sofinanciranju programov in projektov, so dolžni le-te izvajati v skladu s tem pravilnikom in le za namene, kot so bili opredeljeni v pogodbi, razen, če se s strokovno službo občinske uprave dogovorijo drugače.
(2) Namensko porabo proračunskih sredstev za programe in projekte drugih društev v občini, pridobljenih po tem pravilniku oziroma javnem razpisu, spremlja in preverja pri prejemnikih občinska strokovna služba, pristojna za področje družbenih dejavnosti, lahko pa tudi druga oseba, ki jo pooblasti župan. Namenskost porabe ugotavlja tudi nadzorni odbor občine.
(3) V primeru ugotovljene nenamenske porabe sredstev, mora prejemnik vrniti odobrena sredstva v celoti s pripadajočimi zakonitimi zamudnimi obrestmi, če se ugotovi:
– da so bila dodeljena sredstva delno ali v celoti nenamensko porabljena;
– da je upravičenec v kateremkoli postopku javnega razpisa navajal neresnične podatke;
– da je upravičenec za isti namen že pridobil finančna sredstva.
(4) V navedenih primerih ugotovljene nenamenske porabe sredstev, upravičenec izgubi pravico do pridobitve sredstev po tem pravilniku v naslednjem letu.
IV. KONČNI DOLOČBI 
22. člen 
(prenehanje veljavnosti) 
Z dnem uveljavitve tega pravilnika preneha veljati Pravilnik o sofinanciranju programov in investicij drugih društev s področja družbenih dejavnosti v Občini Kobarid (Uradni list RS, št. 30/19).
23. člen 
(začetek veljavnosti) 
Ta pravilnik začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 007-1/2022
Kobarid, dne 10. februarja 2022
Župan 
Občine Kobarid 
Marko Matajurc 

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti