Uradni list

Številka 47
Uradni list RS, št. 47/2022 z dne 1. 4. 2022
Uradni list

Uradni list RS, št. 47/2022 z dne 1. 4. 2022

Kazalo

958. Pravilnik o dodeljevanju sredstev za socialnovarstvene programe v Občini Tolmin, stran 2694.

  
Na podlagi 29. člena Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 94/07 – UPB2, 76/08, 79/09, 51/10 in 30/18), 99. člena Zakona o socialnem varstvu (Uradni list RS, št. 3/07 – UPB2, 23/07, 57/12, 39/16, 29/17, 54/17 in 28/19), 32. člena Zakona o humanitarnih organizacijah (Uradni list RS, št. 98/03), 27. člena Zakona o invalidskih organizacijah (Uradni list RS, št. 108/02) in 21. člena Statuta Občine Tolmin (Uradni list RS, št. 13/09, 17/11 in 106/15) je Občinski svet Občine Tolmin na 27. seji dne 29. marca 2022 sprejel
P R A V I L N I K 
o dodeljevanju sredstev za socialnovarstvene programe v Občini Tolmin 
I. SPLOŠNE DOLOČBE 
1. člen 
(1) S tem pravilnikom se določajo postopek, namen, upravičenci, pogoji, kriteriji in merila za dodeljevanje sredstev za programe na področju socialnega, zdravstvenega in invalidskega varstva v Občini Tolmin ter spremljanje in nadzor nad namensko porabo dodeljenih sredstev.
(2) V besedilu uporabljeni izrazi, zapisani v moški spolni slovnični obliki, so uporabljeni kot nevtralni za moške in ženske.
2. člen 
(1) Sredstva za programe na področju socialnega, zdravstvenega in invalidskega varstva v Občini Tolmin (v nadaljnjem besedilu: socialnovarstveni program) se zagotavljajo v proračunu Občine Tolmin, v višini, določeni z odlokom o proračunu Občine Tolmin za posamezno proračunsko leto.
(2) Sredstva iz prejšnjega odstavka se dodeljujejo kot nepovratna sredstva v obliki dotacij.
3. člen 
Posamezni izrazi, uporabljeni v tem pravilniku, imajo naslednji pomen:
1. »Socialnovarstveni program« je program, namenjen preprečevanju in reševanju socialnih stisk posameznih ranljivih skupin prebivalstva na naslednjih področjih:
– lajšanje socialnih in psihosocialnih stisk in težav;
– socialna pravičnost in enake možnosti;
– zmanjševanje tveganja revščine, odpravljanje posledic revščine;
– krepitev zdravja;
– duševno zdravje;
– psihosocialna pomoč otrokom, mladostnikom, odraslim in družinam;
– zasvojenost (prepovedane droge, alkoholizem, motnje hranjenja, igre na srečo in druge oblike zasvojenosti);
– starejši, ki jim grozi socialna izključenost, ali potrebujejo podporo in pomoč v vsakodnevnem življenju, vključno s programi pomoči in podpore za dementne osebe in njihove svojce;
– preprečevanje poslabšanja zdravstvenega stanja oseb s kronično boleznijo;
– ustvarjanje možnosti za čimbolj kakovostno in samostojno življenje oseb s kronično boleznijo;
– podporno bivanje invalidov in mreža drugih programov za organizacijo in spodbujanje samostojnega življenja invalidov.
2. »Humanitarna organizacija« je društvo ali zveza društev, ki deluje na področju socialnega in zdravstvenega varstva v skladu s predpisom, ki ureja humanitarne organizacije.
3. »Invalidska organizacija« je društvo ali zveza društev, ki deluje na področju invalidskega varstva v skladu s predpisom, ki ureja invalidske organizacije.
II. POSTOPEK IZBIRE SOCIALNOVARSTVENIH PROGRAMOV 
4. člen 
(1) Sredstva za socialnovarstvene programe se dodeljujejo na podlagi javnega razpisa za dodeljevanje sredstev za socialnovarstvene programe v Občini Tolmin (v nadaljnjem besedilu: javni razpis), po postopku, določenem v veljavnih predpisih, tem pravilniku in javnem razpisu.
(2) Javni razpis se objavi na spletni strani Občine Tolmin.
(3) Postopek javnega razpisa vodi Komisija za socialnovarstvene programe (v nadaljnjem besedilu: komisija), ki jo s pisno odločbo imenuje župan za obdobje trajanja mandata župana. Komisijo sestavljajo predsednik in štirje člani.
(4) Komisija opravlja naslednje naloge:
1. potrdi predlog javnega razpisa, razpisne dokumentacije ter kriterijev in meril za ocenjevanje vlog,
2. odpira na javni razpis prispele vloge,
3. ugotavlja pravočasnost, formalno popolnost in pravno formalno ustreznost vlog,
4. zahteva dopolnitev formalno nepopolnih vlog,
5. ocenjuje vloge z merili za ocenjevanje vlog,
6. pripravi predlog upravičencev do dodelitve sredstev za socialnovarstvene programe.
(5) Strokovne in administrativno tehnične naloge za komisijo opravlja organ občinske uprave, pristojen za družbene dejavnosti (v nadaljnjem besedilu: pristojni organ). Pristojni organ opravlja naslednje naloge:
1. pripravi predlog javnega razpisa, razpisne dokumentacije ter kriterijev in meril za ocenjevanje vlog,
2. zagotovi objavo javnega razpisa,
3. izdaja ustrezne upravne akte,
4. vodi zapisnike sej komisije.
5. člen 
(1) Objava javnega razpisa obsega:
1. naziv in sedež Občine Tolmin;
2. pravno podlago za izvedbo javnega razpisa;
3. namen javnega razpisa;
4. višino sredstev, ki so na razpolago za izvedbo javnega razpisa v posameznem proračunskem letu;
5. navedbo pogojev za kandidiranje na javnem razpisu;
6. navedbo kriterijev in meril za ocenjevanje vlog;
7. določitev obdobja, v katerem morajo biti socialnovarstveni programi izvedeni;
8. določitev obdobja, načina in pogojev za črpanje dodeljenih sredstev za socialnovarstvene programe;
9. opredelitev upravičencev;
10. opredelitev upravičenih stroškov;
11. vsebino vloge in navedbo dokumentacije, ki mora biti priložena vlogi;
12. rok, način in naslov za vložitev vlog za dodelitev sredstev za socialnovarstvene programe, pri čemer rok za vložitev vlog ne sme biti krajši od 15 dni od dneva objave javnega razpisa;
13. datum odpiranja na javni razpis prejetih vlog za dodelitev sredstev za socialnovarstvene programe;
14. rok, v katerem bo organizacija, ki zaproša za dodelitev sredstev za socialnovarstvene programe (v nadaljnjem besedilu: vlagatelj), obveščena o izidu javnega razpisa;
15. kraj, čas in osebo, pri kateri lahko vlagatelj dvigne razpisno dokumentacijo.
(2) Vlogo za dodelitev sredstev za socialnovarstvene programe (v nadaljnjem besedilu: vloga) na javni razpis vlagatelj predloži na obrazcih, določenih v razpisni dokumentaciji.
(3) Vloga praviloma obsega:
1. podatke o vlagatelju;
2. vsebinski, finančni in terminski načrt organizacije in izvedbe socialnovarstvenih programov, ki so predmet prijave na javni razpis;
3. višino zaprošenih sredstev za socialnovarstvene programe;
4. izjavo vlagatelja o strinjanju z razpisnimi pogoji;
5. izjavo vlagatelja, dano pod kazensko in materialno odgovornostjo, da so v vlogi navedena dejstva točna, popolna in resnična.
(4) Vlogi vlagatelj priloži dokumente, določene v razpisni dokumentaciji.
(5) Vloga mora biti dostavljena do roka in na način, določen v objavi javnega razpisa.
(6) Vlagatelj lahko na javni razpis za posamezno proračunsko leto predloži največ eno vlogo.
6. člen 
(1) Komisija opravi odpiranje prejetih vlog v roku osem dni od dneva, ki je bil v objavi javnega razpisa določen kot rok za vložitev vlog.
(2) Prepozno prejete vloge in vloge v nepravilno opremljenih ovojnicah pristojni organ zavrže s sklepom.
(3) Zoper sklep iz prejšnjega odstavka je v osmih dneh od dneva vročitve možna pritožba na župana.
(4) Odpirajo se le pravočasno in v pravilno opremljenih ovojnicah prejete vloge, in sicer v vrstnem redu, kot so bile prejete.
(5) Na odpiranju vlog komisija ugotavlja formalno popolnost vlog.
(6) Vloga je formalno popolna, če vsebuje vse obrazce in zahtevane priloge, določene v razpisni dokumentaciji.
(7) O odpiranju vlog pristojni organ vodi zapisnik, ki obsega:
1. naslov, prostor in čas zasedanja komisije,
2. imena prisotnih članov komisije,
3. imena vlagateljev po vrstnem redu odpiranja vlog,
4. ugotovitve o formalni popolnosti vlog,
5. morebitne pomanjkljivosti vlog.
7. člen
(1) Vlagatelja, katerega vloga je formalno nepopolna, komisija v roku osem dni od odpiranja vlog pisno pozove, da vlogo dopolni. Rok za dopolnitev vloge je osem dni od dneva vročitve poziva za dopolnitev vloge.
(2) Formalno nepopolno vlogo, ki jo vlagatelj v roku iz prejšnjega odstavka ne dopolni ali jo dopolni neustrezno, pristojni organ zavrže s sklepom.
(3) Zoper sklep iz prejšnjega odstavka je v osmih dneh od dneva vročitve možna pritožba na župana.
8. člen 
(1) Komisija v roku osem dni od dneva izteka roka za dopolnitev vlog iz prvega odstavka prejšnjega člena opravi strokovni pregled formalno popolnih vlog, v okviru katerega za posamezno vlogo ugotovi njeno pravno formalno ustreznost.
(2) Vloga je pravno formalno ustrezna, če izpolnjuje pogoje in je skladna z namenom in upravičenimi stroški, določenimi v objavi javnega razpisa.
(3) Vlogo, ki je pravno formalno neustrezna, pristojni organ zavrže s sklepom.
(4) Zoper sklep iz prejšnjega odstavka je v osmih dneh od dneva vročitve možna pritožba na župana.
(5) Vse pravno formalno ustrezne vloge komisija oceni na podlagi kriterijev in meril, določenih v objavi javnega razpisa.
(6) O strokovnem pregledu vlog in njihovem ocenjevanju pristojni organ vodi zapisnik.
(7) Na podlagi ocene vlog komisija pripravi predlog upravičencev do dodelitve sredstev za socialnovarstvene programe.
(8) Višina sredstev za socialnovarstvene programe, ki se dodeli posameznemu vlagatelju, se določi na podlagi določb tega pravilnika in javnega razpisa, rezultatov ocenjevanja vlog, višine zaprošenih sredstev s strani vlagatelja in višine razpoložljivih sredstev.
9. člen 
(1) Na podlagi predloga komisije iz sedmega odstavka prejšnjega člena pristojni organ izda posameznemu vlagatelju sklep, s katerim odloči o dodelitvi ali o nedodelitvi sredstev za socialnovarstvene programe. V obrazložitvi sklepa mora utemeljiti svojo odločitev.
(2) Rok, v katerem morajo biti izdani sklepi iz prejšnjega odstavka, ne sme biti daljši od 30 dni od dneva odpiranja vlog.
(3) Zoper sklep iz prvega odstavka tega člena je v osmih dneh od dneva vročitve možna pritožba na župana. Vložena pritožba ne zadrži podpisa pogodb o dodelitvi sredstev za socialnovarstvene programe z ostalimi izbranimi upravičenci do dodelitve sredstev za socialnovarstvene programe (v nadaljnjem besedilu: upravičenec).
(4) Predmet pritožbe iz prejšnjega odstavka ne morejo biti kriteriji in merila za ocenjevanje vlog, določena v objavi javnega razpisa.
(5) Župan o pritožbi iz tretjega odstavka tega člena odloči v roku osem dni s sklepom. Odločitev župana je dokončna.
10. člen 
(1) Na podlagi pravnomočnega sklepa o dodelitvi sredstev za socialnovarstvene programe iz prvega odstavka prejšnjega člena in skladno z določbami tega pravilnika in javnega razpisa Občina Tolmin in upravičenec skleneta pogodbo o dodelitvi sredstev za socialnovarstvene programe (v nadaljnjem besedilu: pogodba), s katero uredita medsebojne pravice in obveznosti.
(2) Pogodba praviloma obsega:
1. vsebinske, finančne in terminske podatke o organizaciji in izvedbi socialnovarstvenih programov, za katere so sredstva dodeljena;
2. višino dodeljenih sredstev, ki jih za organizacijo in izvedbo programov iz prejšnje točke zagotavlja proračun Občine Tolmin;
3. obveznost upravičenca, da dodeljena sredstva porabi namensko;
4. rok za izvedbo socialnovarstvenih programov;
5. rok za predložitev in vsebino poročila o izvedbi socialnovarstvenih programov;
6. rok, način in pogoje za izplačilo dodeljenih sredstev;
7. način nadzora nad namensko porabo dodeljenih sredstev in posledice morebitno ugotovljenih kršitev;
8. druge medsebojne pravice in obveznosti.
(3) Datum dodelitve sredstev za socialnovarstvene programe je datum začetka veljavnosti pogodbe.
(4) Če upravičenec v roku osem dni od dneva prejema poziva k podpisu pogodbe pristojnemu organu ne vrne podpisane pogodbe, se šteje, da je umaknil vlogo za dodelitev sredstev za socialnovarstvene programe.
11. člen 
(1) Upravičencu se dodeljena sredstva za socialnovarstvene programe izplačajo na podlagi zahtevka za izplačilo sredstev, kateremu mora upravičenec priložiti vsebinsko in finančno poročilo o izvedbi socialnovarstvenih programov, za katere so sredstva dodeljena (v nadaljnjem besedilu: poročilo).
(2) Poročilo upravičenec predloži na obrazcu iz razpisne dokumentacije.
(3) Pristojni organ v roku osem dni od prejema poročila iz prvega odstavka tega člena pregleda in pisno obvesti upravičenca o svoji morebitni zahtevi za spremembo in/ali dopolnitev poročila. Rok za spremembo in/ali dopolnitev poročila je 15 dni od dneva prejema zahteve za spremembo in/ali dopolnitev poročila.
(4) Če upravičenec v roku iz prejšnjega odstavka poročila ne spremeni in/ali dopolni ali ga spremeni in/ali dopolni neustrezno, Občina Tolmin enostransko odstopi od pogodbe, s čimer upravičenec izgubi pravico do koriščenja dodeljenih sredstev za socialnovarstvene programe.
(5) V primeru, da upravičenec s poročilom izkaže nižjo višino upravičenih stroškov, kot je določena s pogodbo, se dodeljena sredstva za socialnovarstvene programe izplačajo v sorazmerno nižji višini, upoštevaje razmerje med višino upravičenih stroškov, določeno s pogodbo, in višino doseženih upravičenih stroškov socialnovarstvenih programov, izkazano s poročilom.
(6) Sredstva za socialnovarstvene programe se upravičencu nakažejo na transakcijski račun, odprt v Republiki Sloveniji.
III. NAMEN DODELJEVANJA SREDSTEV ZA SOCIALNOVARSTVENE PROGRAME 
12. člen 
Namen dodeljevanja sredstev po tem pravilniku je spodbujanje in razvoj socialnovarstvenih programov, namenjenih občanom Občine Tolmin na področju:
1. reševanja socialnih stisk ter pomoči socialno ogroženim posameznikom in družinam,
2. krepitve zdravja in spodbujanja zdravega življenjskega sloga,
3. preprečevanja vsakovrstnih odvisnosti,
4. medgeneracijskega sodelovanja,
5. ohranjanja in izboljšanja kakovosti življenja oseb s kronično boleznijo in/ali invalidnostjo ter njihove vključenosti v družbo in sodelovanja v vsakdanjem življenju.
13. člen 
(1) Sredstva za socialnovarstvene programe po tem pravilniku se lahko dodeli za naslednje upravičene stroške organizacije in izvedbe socialnovarstvenih programov:
1. stroški priprave, koordinacije, izvedbe in vodenja socialnovarstvenih programov,
2. stroški oglaševanja in promocije socialnovarstvenih programov,
3. stroški dela prostovoljcev, opravljenega v povezavi z aktivnostmi iz prejšnjih dveh točk,
4. davek na dodano vrednost za stroške iz prve in druge točke tega odstavka, če ni povračljiv.
(2) Ne glede na določbo prejšnjega odstavka, se sredstva za socialnovarstvene programe po tem pravilniku ne dodeli za:
1. investicijske stroške,
2. stroške nakupa opreme,
3. druge stroške, ki niso neposredno povezani z organizacijo in izvedbo socialnovarstvenih programov.
(3) Stroški dela prostovoljcev iz tretje točke prvega odstavka tega člena se evidentirajo in vrednotijo na obrazcu iz razpisne dokumentacije.
(4) Kot upravičeni stroški organizacije in izvedbe socialnovarstvenih programov štejejo stroški, našteti v prvem odstavku tega člena, ki nastanejo v letu, za katerega je objavljen javni razpis.
IV. UPRAVIČENCI, POGOJI IN KRITERIJI DODELJEVANJA SREDSTEV ZA SOCIALNOVARSTVENE PROGRAME 
14. člen 
Upravičenec do dodelitve sredstev po tem pravilniku je organizacija, ki izvaja socialnovarstvene programe in:
1. je pravno organizirana kot društvo, zveza društev ali verska skupnost,
2. ima registriran sedež ali organizacijsko enoto v Občini Tolmin,
3. ima sedež lahko tudi izven območja Občine Tolmin, vendar mora imeti med člani tudi občane Občine Tolmin,
4. je registrirana za opravljanje dejavnosti, ki so predmet prijave na javni razpis,
5. izvaja socialnovarstvene programe, namenjene občanom Občine Tolmin,
6. je do dneva objave javnega razpisa registrirana najmanj eno leto,
7. ima v ustanovitvenem ali drugem temeljnem aktu določeno neprofitno delovanje na področju socialnega, zdravstvenega in/ali invalidskega varstva,
8. ima zagotovljene materialne, prostorske, kadrovske in organizacijske pogoje za organizacijo in izvedbo socialnovarstvenih programov, ki so predmet prijave na javni razpis,
9. ima urejeno evidenco o članstvu v skladu s predpisom, ki ureja nevladni sektor,
10. se socialnovarstveni programi, ki so predmet prijave na javni razpis ne (so)financirajo iz drugih virov proračuna Občine Tolmin,
11. ima poravnane vse zapadle obveznosti in izpolnjene vse pogodbene obveznosti do Občine Tolmin,
12. ni v postopku prenehanja, prisilne poravnave, stečaja, prepovedi delovanja, sodne likvidacije ali izbrisa iz registra,
13. ima poravnane vse davke, prispevke in druge dajatve, določene z zakonom,
14. izpolnjuje druge pogoje, določene z javnim razpisom.
15. člen 
(1) Vloge, prispele na javni razpis, komisija oceni upoštevaje kriterije in merila, ki so sestavni del razpisne dokumentacije.
(2) Kriteriji in merila za ocenjevanje vlog morajo upoštevati vrsto, kakovost in obseg socialnovarstvenih programov, pridobljen status nevladne organizacije v javnem interesu na področju socialnega, zdravstvenega ali invalidskega varstva, vključenost občanov Občine Tolmin v aktivnosti socialnovarstvenih programov, vrsto in višino upravičenih stroškov, povezanih z organizacijo in izvedbo socialnovarstvenih programov, in druge cilje, ki jih, upoštevaje veljavne strateške in/ali izvedbene dokumente s področja socialnega, zdravstvenega in invalidskega varstva, komisija prepozna kot posebnega pomena za spodbujanje in razvoj socialnovarstvenih programov na območju Občine Tolmin.
16. člen 
(1) Sredstva za socialnovarstvene programe po tem pravilniku se upravičencu lahko dodeli največ v višini 100 odstotkov vrednosti upravičenih stroškov socialnovarstvenih programov, opredeljenih v prvem odstavku 13. člena tega pravilnika.
(2) Upoštevaje določbo prejšnjega odstavka, se najnižji in najvišji znesek sredstev, ki se upravičencu lahko dodeli za socialnovarstvene programe v posameznem proračunskem letu, določi z javnim razpisom.
V. SPREMLJANJE SREDSTEV, DODELJENIH ZA SOCIALNOVARSTVENE PROGRAME 
17. člen 
(1) Občina Tolmin z namenom spremljanja dodeljenih sredstev po tem pravilniku vzpostavi evidenco dodeljenih sredstev za socialnovarstvene programe.
(2) V evidenci iz prejšnjega odstavka se za vsak socialnovarstveni program vodijo podatki o upravičencu, vsebini socialnovarstvenega programa, datumu dodelitve in datumu izplačila sredstev za socialnovarstvene programe ter višini pogodbeno dodeljenih in višini izplačanih sredstev.
(3) Rok hrambe evidence iz prvega odstavka tega člena je pet let od datuma zadnje dodelitve sredstev za socialnovarstvene programe po tem pravilniku.
18. člen 
Upravičenec je pet let od datuma dodelitve sredstev za socialnovarstvene programe dolžan:
1. voditi in hraniti dokumentacijo v zvezi s socialnovarstvenimi programi, za katere so sredstva po tem pravilniku dodeljena,
2. zagotoviti dostop do dokumentacije iz prejšnje točke vsem organom, ki so vključeni v spremljanje izvajanja, nadzora in revizije javnega razpisa.
VI. NADZOR NAD NAMENSKO PORABO DODELJENIH SREDSTEV 
19. člen 
(1) Nadzor nad namensko porabo dodeljenih sredstev po tem pravilniku opravljata pristojni organ in komisija.
(2) Upravičenec do sredstev za socialnovarstvene programe po tem pravilniku, pri katerem se ugotovi, da:
1. dodeljenih sredstev delno ali v celoti ni porabil za namen, za katerega so bila dodeljena, ali
2. so mu bila sredstva dodeljena na podlagi neresničnih navedb, ali
3. je kršil druga določila pogodbe o dodelitvi sredstev za socialnovarstvene programe,
je dolžan vrniti dodeljena sredstva v celoti, skupaj z zakonskimi zamudnimi obrestmi, ki se obračunajo od dneva nakazila do dneva vračila sredstev.
(3) V primerih iz prejšnjega odstavka upravičenec izgubi pravico do pridobitve sredstev za socialnovarstvene programe po tem pravilniku za naslednje leto.
VII. PREHODNA DOLOČBA 
20. člen 
Z dnem uveljavitve tega pravilnika preneha veljati Pravilnik o sofinanciranju programov humanitarnih organizacij (Primorske novice Uradne objave, št. 32/04 in 25/06, Uradni list RS, št. 18/14).
VIII. KONČNA DOLOČBA 
21. člen 
Ta pravilnik začne veljati petnajsti dan od dneva objave v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 007-0001/2022
Tolmin, dne 29. marca 2022
Župan 
Občine Tolmin 
Uroš Brežan 

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti