Št. 331-1/2022 O401 Ob-1598/22, Stran 732
Na podlagi 219. člena Pravilnika o postopkih za izvrševanje proračuna RS (Uradni list RS, št. 50/07, 61/08, 99/09 – ZIPRS1011, 3/13, 81/16 in 11/22), Odloka o proračunu občine Krško za leto 2022 (Uradni list RS, št. 202/21), Pravilnika o ohranjanju in spodbujanju razvoja kmetijstva in podeželja v Občini Krško za programsko obdobje 2015–2020 (Uradni list RS, št. 41/15), Mnenja o skladnosti sheme državne pomoči, št. priglasitve: K-BE024-5874572-2015, izdanega s strani Ministrstva za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano, z dne 18. 1. 2021 in Mnenja o skladnosti sheme de minimis pomoči, št. priglasitve: M001-5874572-2015, izdanega s strani Ministrstva za finance, z dne 15. 10. 2020, objavlja Mestna občina Krško (v nadaljnjem besedilu MOKK), Cesta krških žrtev 14, 8270 Krško
za sofinanciranje ukrepov ohranjanja in razvoja kmetijstva in podeželja v Mestni občini Krško za leto 2022
I. Predmet javnega razpisa
Predmet javnega razpisa je dodelitev nepovratnih sredstev za ohranjanje in spodbujanje razvoja kmetijstva in podeželja na območju Mestne občine Krško za naslednje vrste ukrepov:
1. Ukrepi v skladu z Uredbo Komisije (EU) št. 702/2014
Ukrep 1 – Pomoč za naložbe v opredmetena in neopredmetena sredstva na kmetijskih gospodarstvih v zvezi s primarno kmetijsko proizvodnjo – 14. člen Uredbe Komisije (EU) št. 702/2014
Pomoč iz ukrepa 1 se dodeli za:
Podukrep 1.1 – Posodabljanje kmetijskih gospodarstev za naložbe v rastlinsko proizvodnjo in živinorejsko proizvodnjo
Podukrep. 1.2 – Urejanje kmetijskih zemljišč in pašnikov
2. Ukrepi de minimis v skladu z Uredbo Komisije (EU) št. 1407/2013
Ukrep 4 – Pomoč za naložbe v predelavo in trženje kmetijskih in živilskih proizvodov ter za naložbe v nekmetijsko dejavnost na kmetijskem gospodarstvu – de minimis
Pomoč iz ukrepa 4 se dodeli za:
– predelavo primarnih kmetijskih proizvodov, gozdnih sadežev in zelišč;
– prodajo pridelkov in izdelkov s kmetij;
– turizem na kmetiji;
– predelavo gozdnih lesnih sortimentov.
3. Ostali ukrepi občine
Ukrep 6: Štipendiranje bodočih nosilcev kmetij (23. člen Pravilnika)
Pomoč iz ukrepa 6 se dodeli za:
Izobraževanje IV., V., VI., VII. stopnje kmetijske, živilske in gozdarske smeri, ki so predvideni za naslednike kmetij s sedežem na območju Mestne občine Krško.
II. Splošna določila – osnovni pogoji za kandidiranje na javni razpis
(1) Pomoč se lahko dodeli samo upravičencem, ki so opredeljeni v okviru posameznega ukrepa.
(2) Pomoč ne sme biti omejena na določene kmetijske proizvode.
(3) Pomoč se ne sme dodeliti podjetju v težavah v smislu smernic skupnosti o državni pomoči za reševanje in prestrukturiranje podjetij v težavah.
(4) Če se upravičenec v skladu s predpisi o javnih naročilih šteje za naročnika mora predložiti dokazilo, da je bil postopek izbire dobavitelja izveden v skladu z zakonom o javnih naročilih.
(5) MSP ne sme uporabljati naložbe v nasprotju z namenom dodelitve sredstev.
(6) MSP, ki je za isti namen, kot ga navaja v vlogi za pridobitev sredstev že prejel javna sredstva Republike Slovenije ali EU, do sredstev ni upravičen.
(7) Upravičenec, ki pridobi pomoč iz tega javnega razpisa, mora voditi predpisano dokumentacijo, ki je določena z javnim razpisom in pogodbo o dodelitvi sredstev in jo mora hraniti še najmanj 10 let po zadnjem izplačilu sredstev.
(8) Če je upravičenec – majhno ali srednje veliko podjetje (samostojni podjetnik posameznik ali pravna oseba), mora predložiti dokazilo, da je registriran za opravljanje kmetijske dejavnosti, ki je predmet podpore.
(9) Upravičencu se ne dodelijo pomoči za: plačilo davkov, raznih taks, prispevkov, stroškov poslovanja, bančnih stroškov in garancij, stroškov zavarovanj, investicij v prostore za zasebno rabo kmetijskih gospodarstev, stroške za refinanciranje obresti, pomoč za dejavnosti, povezane z izvozom v tretje države ali države članice in naložbe izven območja občine. Upravičencu se ne dodeli pomoč za plačilo davkov za 1., 2. in 3. ukrep, če je upravičenec davčni zavezanec.
(10) Upravičenec mora predložiti izjavo o prejetih sredstvih oziroma izjavo, da ni prejel sredstev za isti namen iz drugij javnih sredstev (državnih ali EU).
(11) Mikropodjetja ter mala in srednje velika podjetja (MSP), ki se ukvarjajo s kmetijsko dejavnostjo, investirajo na območju občine Krško, so vpisani v register kmetijskih gospodarstev in imajo v lasti najmanj 1 ha kmetijskih površin, ki ležijo na območju občine Krško.
(12) Vloge bodo obravnavane tudi na podlagi dodatnih pogojev in meril, ki so navedeni pri posameznih ukrepih v poglavju tega razpisa.
(13) Upravičenci lahko vložijo skupaj največ dve vlogi (po eno vlogo za posamezno naložbo) za pomoči iz ukrepov v tem javnem razpisu.
Po določbi tretjega odstavka 35. člena Zakona o integriteti in preprečevanju korupcije (ZIntPK) prepoved poslovanja ne velja, ko vlagatelj pridobiva sredstva iz občinskega proračuna, na podlagi sofinanciranja tega javnega razpisa, pod pogojem, da so pri tem dosledno spoštovane določbe ZIntPK ali drugega zakona o dolžnosti izogibanja nasprotju interesov oziroma pod pogojem, da se funkcionar oziroma njegov družinski član (zakonec, otroci, posvojenci, starši, posvojitelji, bratje, sestre in osebe, ki s funkcionarjem živijo v skupnem gospodinjstvu ali v zunajzakonski skupnosti) dosledno izloči iz vseh faz odločanja o sklenitvi in izvedbi postopka ali posla (v nasprotnem primeru nastopijo posledice kot v primeru prepovedi poslovanja).
IV. Ukrepi, predmet podpore, upravičenci, upravičeni stroški in okvirna višina sredstev
1. Ukrepi v skladu z Uredbo Komisije (EU) št. 702/2014
Splošna določila, ki se nanašajo na državne pomoči po skupinskih izjemah v kmetijstvu (na podlagi Uredbe Komisije (EU) številka 702/2014):
(1) Upravičenci do sredstev za podukrep 1.1 so pravne in fizične osebe, ki ustrezajo kriterijem za mikro podjetja, dejavna v primarni kmetijski proizvodnji, vpisana v register kmetijskih gospodarstev, s sedežem na območju MOKK in katerih naložba se izvaja na območju MOKK.
(2) Do pomoči po razpisu za ukrepe na podlagi Uredbe Komisije (EU) št. 702/2014 niso upravičeni subjekti, ki so:
– naslovniki neporavnanega naloga za izterjavo na podlagi predhodnega sklepa Komisije EU, s katerim je bila pomoč razglašena za nezakonito in nezdružljivo z notranjim trgom;
– podjetja v težavah.
(3) Določbe o pomoči po tem razpisu se ne uporabljajo za ukrepe na podlagi Uredbe Komisije (EU) št. 702/2014 za:
– pomoč za dejavnosti, povezane z izvozom v tretje države ali države članice, in sicer če je pomoč neposredno povezana z izvoženimi količinami, vzpostavitvijo in delovanjem distribucijske mreže ali drugimi tekočimi stroški, povezanimi z izvozno dejavnostjo;
– pomoč, ki je odvisna od prednostne uporabe domačega blaga pred uporabo uvoženega blaga.
(4) Za ukrepe po Uredbi Komisije (EU) št. 702/2014 se pomoč lahko dodeli, če ima spodbujevalni učinek. Pomoč ima spodbujevalni učinek, če je vloga za pomoč predložena pred začetkom izvajanja projekta ali dejavnosti.
(5) Najvišji zneski pomoči po posameznih ukrepih, določenih s tem razpisom, ne smejo preseči najvišjih zneskov pomoči določenih v Uredbi Komisije (EU) št. 702/2014, ne glede na to ali se podpora za projekt ali dejavnost v celoti financira iz nacionalnih sredstev ali pa se delno financira iz sredstev EU.
(6) Pomoč, izvzeta z Uredbo Komisije (EU) št. 702/2014, se lahko kumulira z vsako drugo državno pomočjo v zvezi z istimi upravičenimi stroški, ki se deloma ali v celoti prekrivajo samo, če se s tako kumulacijo ne preseže najvišje intenzivnosti pomoči ali zneska pomoči, ki se uporablja za zadevno pomoč v skladu z Uredbo Komisije (EU) št. 702/2014.
(7) Pomoč, izvzeta z Uredbo Komisije (EU) št. 702/2014, se ne kumulira s plačili iz člena 81(2) in člena 82 Uredbe (EU) št. 1305/2013 v zvezi z istimi upravičenimi stroški, če bi bila s tako kumulacijo presežena intenzivnost pomoči ali znesek pomoči, ki sta določena v Uredbi Komisije (EU) št. 702/2014.
(8) Pomoč, izvzeta z Uredbo Komisije (EU) št. 702/2014, se ne kumulira z nobeno pomočjo de minimis v zvezi z istimi upravičenimi stroški, če bi bila s tako kumulacijo presežena intenzivnost pomoči ali znesek pomoči, ki sta določena v Uredbi Komisije (EU) št. 702/2014.
Ukrep 1 – Pomoč za naložbe v opredmetena in neopredmetena sredstva na kmetijskih gospodarstvih v zvezi s primarno kmetijsko proizvodnjo
(1) Vlagatelji vloge:
Vlogo za pomoč v okviru tega ukrepa predloži nosilec kmetijskega gospodarstva ali nadomestni član s pooblastilom.
(2) Cilji ukrepa:
– Izboljšanje splošne učinkovitosti in trajnosti kmetijskega gospodarstva, zlasti z zmanjšanjem stroškov proizvodnje ali izboljšanjem in preusmeritvijo proizvodnje;
– Izboljšanje naravnega okolja, higienskih razmer ali standardov za dobrobit živali, če zadevna naložba presega veljavne standarde Unije;
– Vzpostavljanje in izboljšanje infrastrukture, povezane z razvojem, prilagajanjem in modernizacijo kmetijstva, vključno z dostopom do kmetijskih zemljišč, komasacijo in izboljšanjem zemljišč, oskrbo in varčevanjem z energijo in vodo;
– Zagotavljanje kakovostnih dobrin kmetijstva iz ohranjenega okolja z namenom samooskrbe.
(3) Pomoč se ne dodeli za:
– nakup proizvodnih pravic, pravic do plačila in letnih rastlin;
– zasaditev letnih rastlin;
– dela v zvezi z odvodnjavanjem in namakalno opremo;
– nakup živali in samostojen nakup kmetijskih zemljišč;
– naložbe za skladnost s standardi Unije, z izjemo pomoči, dodeljene mladim kmetom v 24 mesecih od začetka njihovega delovanja; Mladi kmet se šteje od 18 leta starosti do 40 let dopolnjene starosti;
– za že izvedena dela, razen za izdelavo projektne dokumentacije;
– investicije, ki se izvajajo izven območja občine;
– nakup rabljene opreme in naprav;
– nakup pripomočkov (ročna orodja ...);
– investicije, ki so financirane iz drugih javnih virov Republike Slovenije ali EU, vključno s sofinanciranjem prestrukturiranja vinogradov;
– stroške, povezane z zakupnimi pogodbami;
– obratna sredstva.
(4) Pogoji za dodelitev sredstev:
– vlagatelj mora predložiti popolno vlogo;
– investicija mora biti zaključena pred izplačilom sredstev;
– vlagatelj je lahko nosilec kmetijskega gospodarstva ali nadomestni član in mora imeti stalno prebivališče na naslovu kmetijskega gospodarstva;
– vsi predračuni, računi in dokazila o plačilih se morajo glasiti na ime nosilca kmetijskega gospodarstva za tekoče leto vlaganj ali na njegovega namestnika, kar je razvidno iz subvencije vloge;
– kmetijsko gospodarstvo ne sme biti podjetje v težavah;
– kmetijsko gospodarstvo mora z investicijo prispevati k izpolnjevanju vsaj enega od navedenih ciljev ukrepa;
– na kmetijskem gospodarstvu morajo biti ob oddaji vloge, glede na vrsto proizvodnje, oziroma sektor kmetijske pridelave upoštevane vse predpisane zahteve glede okoljevarstvenih in veterinarskih pogojev ter zahtev za dobrobit živali; če je investicija namenjena izpolnjevanju teh zahtev, jih mora kmetijsko gospodarstvo izpolniti najkasneje do zaključka investicije;
– pomoč se ne sme dodeliti za že izvedene aktivnosti in za investicije, ki so bile izvedene na osnovi kredita ali leasinga;
– oddan obrazec zbirne vloge za neposredna plačila ARSKTRP v letu 2021 ali 2022;
– izpis iz registra vinogradov, registra čebelnjakov in registra kmetijskih gospodarstev, ki ga izda Upravna enota;
– nosilec kmetijskega gospodarstva mora imeti ob oddaji vloge v lasti vsaj 1 ha kmetijskih površin za naložbe v rastlinsko proizvodnjo in naložbe v živinorejsko proizvodnjo – rejo živali;
– v primeru gradnje morajo biti dela izvedena v skladu z veljavnimi predpisi o graditvi objektov, urejanju prostora in varstvu okolja;
– po zaključku investicije bo le-ta v uporabi za namen, za katerega je upravičenec pridobil(a) sredstva, vsaj še 5 let po izplačilu sredstev.
(5) Najvišji skupni znesek pomoči posamezniku iz naslova ukrepa 1 – podpore za naložbe, lahko znaša do 10.000,00 EUR.
(6) Pri dodelitvi sredstev se upoštevajo merila. V primeru večjega števila vlog oziroma višje zaprošenih sredstev kot je višina razpisanih sredstev, se odobrena sredstva vsem vlagateljem sorazmerno znižajo.
(7) Vlogo za pomoč v okviru tega ukrepa predloži nosilec kmetijskega gospodarstva ali nadomestni član s pooblastilom.
(8) Intenzivnost pomoči:
– finančna pomoč se dodeli v obliki nepovratnih sredstev;
– do 50 % zneska upravičenih stroškov naložb na kmetijskih gospodarstvih na območjih z omejenimi možnostmi za kmetijsko dejavnost;
– do 40 % zneska upravičenih stroškov naložb na ostalih območjih;
– v primeru, da uveljavlja delež pomoči za naložbe mladi kmet star od 18 do 40 let, se intenzivnost pomoči poveča za 20 % točk.
V kolikor je vlagatelj zavezanec za DDV, se za sofinanciranje ukrepa upoštevajo vrednosti brez DDV.
Podukrep 1.1 Posodabljanje kmetijskih gospodarstev za naložbe v rastlinsko in živinorejsko proizvodnjo
(1) Upravičeni stroški:
– stroški izdelave projektne dokumentacije za novogradnjo (rekonstrukcijo) hlevov in spremljajočih gospodarskih poslopij na kmetiji;
– stroški gradnje, rekonstrukcije ali adaptacije in zamenjava strešne kritine hlevov in gospodarskih poslopij na kmetiji, ki služijo primarni kmetijski proizvodnji ter ureditev izpustov (stroški materiala in storitev);
– stroški nakupa nove priklopne kmetijske mehanizacije do njene tržne vrednosti;
– stroški nakupa opreme hlevov za rejo živali;
– stroški nakupa rastlinjaka, montaže ter opreme v rastlinjaku, brez namakalnega sistema;
– stroški postavitve novega ali obnove večletnega nasada in nakup večletnega sadilnega materiala (priprava zemljišča, nakup opor, mreže za ograjo);
– stroški nakupa sadilnega materiala za postavitev nasada špargljev;
– stroški nakupa in postavitev zaščite pred neugodnimi vremenskimi razmerami (protitočne mreže …);
– stroški nakupa, montaže oziroma postavitve čebelnjaka in čebelarsko opremo;
– stroški opreme za skladiščenje sadja, lupinarjev, zelenjave, poljščin ...;
– stroški opreme za kalibriranje sadja, zelenjave.
(2) Upravičenci do pomoči so:
– mala in mikro podjetja, oziroma kmetijska gospodarstva, ki so vpisana v register kmetijskih gospodarstev, se ukvarjajo s kmetijsko dejavnostjo, investirajo na območju občine Krško in dejavnost primarne kmetijske proizvodnje opravljajo na najmanj 1,0 ha primerljivih kmetijskih površin, ki ležijo na območju občine;
za 1 ha primerljive kmetijske površine se šteje:
– 1 ha njiv ali vrtov ali
– 2 ha travnikov ali ekstenzivnih sadovnjakov ali
– 4 ha pašnikov ali
– 0,25 ha plantažnih sadovnjakov ali vinogradov ali hmeljišč ali
– 8 ha gozdov ali
– 5 ha gozdnih plantaž ali
– 6 ha barjanskih travnikov ali drugih površin.
– člani kmečkega gospodinjstva, ki imajo pooblastilo nosilca in imajo stalno prebivališče na naslovu nosilca osnovne kmetijske dejavnosti na kmetiji, kar dokazuje z izpisom registra kmetijskih gospodarstev in imajo kmetijska zemljišča na območju občine Krško.
(3) Pogoji za pridobitev sredstev:
a.) naložbe v rastlinsko proizvodnjo:
– predložitev ustreznega dovoljenja za izvedbo investicije, če je s predpisi s področja gradnje objektov to potrebno;
– predložiti projektno dokumentacijo za izvedbo naložbe ter dokazila o teh stroških, kadar so upravičeni do sofinanciranja;
– za naložbo, ki mora biti v skladu z določili 14(5) člena Uredbe 702/2014, mora biti presoja vplivov na okolje, če je le-ta potrebna, predložena z vlogo za pridobitev pomoči;
– ponudbe oziroma predračun za načrtovano naložbo;
– kmetijsko gospodarstvo se ukvarja ali se bo ukvarjalo s pridelavo rastlinskih kmetijskih proizvodov (ekološka, integrirana);
– rastlinjak mora biti montažno demontažnega tipa minimalne površine 100 m2;
– za postavitev mreže proti toči mora vlagatelj imeti v lasti nasad minimalne površine 0,3 ha pečkarjev, ali vinograda ali 0,1 ha koščičarjev;
– novi nasad ali obnova: minimalna površina 0,3 ha za pečkarje ali 0,1 ha za koščičarje ali 0,1 ha za vinograde ali 0,3 ha za lupinarje ali 0,1 ha za jagodičevje na zemljišču v svoji lasti;
– na novo nasaditev nasada špargljev minimalne površine 0,1 ha na zemljišču v svoji lasti;
– predložitev oddane zbirne vloge (subvencijska vloga) v tekočem oziroma preteklem letu, če rok za oddajo zbirne vloge v tekočem letu še ni potekel;
– za obnovo trajnega nasada ali vinograda najemno pogodbo, overjeno pri notarju za minimalno dobo 10 let.
b.) naložbe v živinorejsko proizvodnjo – rejo živali:
– kmetijsko gospodarstvo je usmerjeno ali se bo usmerilo v prosto rejo živali;
– gradbeno dovoljenje za izvedbo naložbe iz prve ali druge alineje prvega odstavka tega člena, če je zahtevano s predpisi s področja graditve objektov, oziroma druga ustrezna dokumentacija;
– presoja vplivov na okolje, če je potrebna;
– ponudbe oziroma predračuni za načrtovano naložbo;
– predložitev oddane zbirne vloge v tekočem letu oziroma preteklem letu, če rok za oddajo zbirne vloge v tekočem letu še ni potekel.
c.) naložbe v živinorejsko proizvodnjo – za čebelarjenje:
– gradbeno dovoljenje za izvedbo naložbe iz prve ali druge alineja prvega odstavka, če je zahtevano s predpisi s področja graditve objektov, oziroma druga ustrezna dokumentacija;
– ponudbe oziroma predračuni za načrtovano naložbo;
– predložitev izpisa iz registra čebelnjakov;
– čebelarjenje z najmanj 10 čebeljimi družinami avtohtone kranjske čebele;
– oprema za čebelarjenje, kot so: tehnica, koncentrator, vremenska postaja, WiFi kamero in solarno napajanje, naprava za utekočinjenje medu, ureditev prostora, oprema za krmljenje čebel …
(4) Pri točkovanju bodo upoštevane vloge, katerih skupna vrednost vseh prijavljenih investicij na upravičenca, oziroma na kmetijsko gospodarstvo bo najmanj 2.000 EUR in največ 20.000 EUR, kar je razvidno iz priloženih predračunov. Pri izračunu bo upoštevan spodnji in zgornji limit. Skupna vrednost investicije je lahko tudi višja od 20.000 EUR brez DDV, vendar se pri izračunu upošteva zgornji limit.
Računi in potrdila o plačilu, v okviru upravičenih stroškov, se nanašajo na datum opravljene storitve od izdaje sklepa o odobritvi sredstev do 24. 10. 2022. Računi izdani pred dnevom izdaje sklepa o odobritvi sredstev ter računi izdani po 24. 10. 2022 ne bodo upoštevani. Potrdilo skupaj z računi in dokazili o plačilu morajo biti na občino dostavljeni do 24. 10. 2022.
Pred datumom oddaje vloge morajo biti izdani predračuni dobavitelja blaga, storitev, gradenj.
Podukrep 1.2 Urejanje kmetijskih zemljišč in pašnikov
(1) Upravičeni stroški:
– stroški izdelave načrta ureditve kmetijskega zemljišča (nezahtevne agromelioracije, pašniki);
– stroški izvedbe del za nezahtevne agromelioracije;
– stroški nakupa opreme za ograditev in pregraditev pašnikov z električno ograjo;
– stroški opreme za ureditev napajališč za živino.
(2) Upravičenci do pomoči:
– posamezna kmetijska gospodarstva in ali več kmetijskih gospodarstev, vključenih v skupno naložbo (pašna skupnost, agrarna skupnost …);
– kmetijska gospodarstva, ki so vpisana v register kmetijskih gospodarstev, se ukvarjajo s kmetijsko dejavnostjo, investirajo na območju občine Krško in dejavnost primarne kmetijske proizvodnje opravljajo na najmanj 1,0 ha kmetijskih površin, ki ležijo na območju občine.
(3) Pogoji za pridobitev sredstev:
– ustrezna dovoljenja oziroma projektna dokumentacija za izvedbo naložbe ter dokazila o teh stroških, kadar so upravičeni do sofinanciranja;
– predračun stroškov za manjša zemeljska dela, ki ne pomenijo večje posege v prostor – odstranjevanje skal, zarasti, ravnanje zemljišč, nasipanja, stroški strojnih ur, za katere se uveljavlja pomoč;
– kopija katastrskega načrta in program del, ki ga pripravi pristojna strokovna služba, kadar je predmet podpore ureditev kmetijskih zemljišč ali nezahtevna agromelioracija in popis del in opreme za napravo pašnika;
– ponudbe oziroma predračun za nakup opreme za ureditev napajališč za živino;
– predložitev oddane zbirne vloge v tekočem oziroma preteklem letu, če rok za oddajo zbirne vloge v tekočem letu še ni potekel;
– naložba se mora izvesti na površini najmanj 0,5 ha za pašnike in 0,05 ha za nezahtevne agromelioracije;
– investicija mora biti zaključena pred oddajo potrdila za izplačilo sredstev;
– dovoljenje lastnika zemljišča za izvedbo naložbe v primeru zakupa zemljišča;
– odločba Zavoda RS za gozdove v primeru posega na območje gozdnega zemljišča.
(4) Pri točkovanju bodo upoštevane vloge, katerih skupna vrednost vseh prijavljenih investicij na upravičenca, oziroma na kmetijsko gospodarstvo bo najmanj 1.000 EUR in največ 20.000 EUR, kar je razvidno iz priloženih predračunov. Pri izračunu bo upoštevan spodnji in zgornji limit.
Računi in potrdila o plačilu, v okviru upravičenih stroškov, se nanašajo na datum opravljene storitve od izdaje sklepa o odobritvi sredstev do 24. 10. 2022. Računi izdani pred dnevom izdaje sklepa o odobritvi sredstev ter računi izdani po 24. 10. 2022 ne bodo upoštevani. Potrdilo skupaj z računi in dokazili o plačilu morajo biti na občino dostavljeni do 24. 10. 2022.
Pred datumom oddaje vloge morajo biti izdani predračuni za upravičene stroške iz točke 1.
2. Ukrepi de minimis v skladu z Uredbo Komisije (EU) št. 1407/2013
Splošne določbe, ki se nanašajo za ukrepe pomoči »de minimis« (na podlagi Uredbe Komisije (EU) številka 1407/2013):
(1) Upravičenci do sredstev za ukrep 4 so pravne in fizične osebe, ki ustrezajo kriterijem za mikro podjetja, imajo sedež na kmetijskem gospodarstvu, ki je vpisano v register kmetijskih gospodarstev, ima sedež na območju Mestne občine Krško in katerih naložba se izvaja na območju Mestne občine Krško.
(2) Do pomoči de minimis niso upravičena podjetja iz sektorjev:
– ribištva in akvakulture,
– primarne proizvodnje kmetijskih proizvodov iz seznama v Prilogi I k Pogodbi o ustanovitvi Evropske skupnosti,
– predelave in trženja kmetijskih proizvodov iz seznama v Prilogi I k Pogodbi v naslednjih primerih:
– če je znesek pomoči določen na podlagi cene ali količine zadevnih proizvodov, ki so kupljeni od primarnih proizvajalcev ali jih zadevna podjetja dajo na trg,
– če je pomoč pogojena s tem, da se delno ali v celoti prenese na primarne proizvajalce.
(3) Pomoč ne sme biti namenjena izvozu oziroma z izvozom povezani dejavnosti v tretje države ali države članice, kot je pomoč, neposredno povezana z izvoženimi količinami, z ustanovitvijo in delovanjem distribucijske mreže ali drugimi tekočimi izdatki, povezanimi z izvozno dejavnostjo.
Pomoč ne sme biti pogojena s prednostno rabo domačih proizvodov pred uvoženimi.
(4) Pomoč ne bo namenjena nabavi vozil za prevoz tovora v podjetjih, ki opravljajo komercialni cestni tovorni prevoz.
(5) Do finančnih spodbud niso upravičeni tisti subjekti, ki nimajo poravnanih zapadlih obveznosti do občine ali do države.
(6) Skupna vrednost pomoči, dodeljena enotnemu podjetju na podlagi pravila »de minimis« v skladu z Uredbo Komisije (ES) št. 1407/2013 z dne 18. decembra 2013 o uporabi členov 107 in 108 Pogodbe o delovanju Evropske unije pri pomoči de minimis (Uradni list EU L 352, 24. 12. 2013), ne sme preseči 200.000,00 EUR (v primeru podjetij, ki delujejo v komercialnem cestnem tovornem prometu, znaša zgornja dovoljena meja pomoči 100.000,00 EUR) v obdobju zadnjih treh proračunskih let, ne glede na obliko in namen pomoči ter ne glede na to, ali se pomoč dodeli iz sredstev države, občine ali Unije.
(7) Če je podjetje dejavno v sektorjih iz prvega odstavka, ki govori iz katerih sektorjev podjetja niso upravičena do pomoči de minimis, ter je poleg tega dejavno v enem ali več sektorjih, ali opravlja še druge dejavnosti, ki sodijo na področje uporabe Uredbe Komisije (ES) št. 1407/2013, se ta uredba uporablja za pomoč, dodeljeno v zvezi s slednjimi sektorji ali dejavnostmi, če podjetje na ustrezen način, kot je ločevanje dejavnosti ali razlikovanje med stroški, zagotovi, da dejavnosti v sektorjih, ki so izključeni iz področja uporabe te uredbe, ne prejemajo pomoči de minimis na podlagi Uredbe Komisije (ES) št. 1407/2013.
(8) Pomoč de minimis se ne sme kumulirati z državno pomočjo v zvezi z istimi upravičenimi stroški ali državno pomočjo za isti ukrep za financiranje tveganja, če bi se s takšno kumulacijo presegla največja intenzivnost pomoči ali znesek pomoči.
(9) Pomoč de minimis, dodeljena v skladu z Uredbo Komisije (EU) št. 1407/2013, se lahko kumulira s pomočjo de minimis, dodeljeno v skladu z Uredbo Komisije (EU) št. 360/2012 do zgornje meje, določene v uredbi št. 360/2012.
(10) Pomoč de minimis, dodeljena v skladu z Uredbo Komisije (EU) št. 1407/2013, se lahko kumulira s pomočjo de minimis, dodeljeno v skladu z drugimi uredbami de minimis do ustrezne zgornje meje (200.000 oziroma 100.000 EUR).
(11) Prejemnik podpore mora imeti za nakazilo dodeljenih sredstev odprt transakcijski račun v Republiki Sloveniji.
(12) Prejemnik mora k vlogi predložiti:
– pisno izjavo o vseh drugih pomočeh de minimis, ki jih je upravičenec oziroma enotno podjetje prejelo na podlagi te ali drugih uredb de minimis v predhodnih dveh in v tekočem proračunskem letu;
– pisno izjavo o drugih že prejetih (ali zaprošenih) pomočeh za iste upravičene stroške in zagotovilo, da z dodeljenim zneskom pomoči de minimis, ne bo presežena zgornja meja de minimis pomoči ter intenzivnosti pomoči po drugih predpisih;
– seznam podjetij, s katerimi je povezan, tako da se preveri skupen znesek že prejetih de minimis pomoči za vsa, z njim povezana podjetja;
– izjavo o ločitvi dejavnosti oziroma stroškov vezano na določilo šestega odstavka 19. člena pravilnika.
(13) Občina bo s sklepom pisno obvestila prejemnika:
– da je pomoč dodeljena po pravilu de minimis v skladu z Uredbo Komisije (EU) št. 1407/2013 z dne 18. decembra 2013 o uporabi členov 107 in 108 Pogodbe o delovanju Evropske unije pri pomoči de minimis (Uradni list EU L 352, 24. 12. 2013) o odobrenem znesku de minimis pomoči.
Ukrep 4 – Pomoč za naložbe v predelavo in trženje kmetijskih in živilskih proizvodov ter naložbe v nekmetijsko dejavnost na kmetiji – de minimis – Naložbe za opravljanje dopolnilnih dejavnosti na kmetijah
(1) Predmet podpore:
Predmet podpore je zagotavljanje pogojev za začetek opravljanja dopolnilne dejavnosti na kmetiji ali za posodobitev in modernizacijo že obstoječe dopolnilne dejavnosti skozi sofinanciranje investicij, usmerjenih v:
– predelavo kmetijskih proizvodov, opredeljenih v Prilogi 1 Uredbe o vrsti, obsegu in pogojih za opravljanje dopolnilnih dejavnosti na kmetiji (Uradni list RS, št. 61/05);
– prodajo kmetijskih pridelkov s kmetije in z drugih kmetij in izdelkov, ki jih druga kmetija proizvaja v skladu s predpisi o dopolnilnih dejavnosti na kmetiji;
– turizem na kmetiji;
– dejavnosti (storitve in izdelki), povezane s tradicionalnimi znanji na kmetiji, domača obrt.
(2) Cilj ukrepa:
– diverzifikacija dejavnosti na kmetijskih gospodarstvih v predelavo in trženje kmetijskih in živilskih proizvodov, gozdnih lesnih sortimentov ter širjenje nekmetijskih dejavnosti na kmetijskih gospodarstvih.
(3) Upravičeni stroški ukrepa:
– stroški gradnje ali obnove objekta za dejavnosti predelave in trženja kmetijskih proizvodov ter nekmetijske dejavnosti na kmetiji;
– stroški nakupa opreme in naprav za dejavnosti predelave in trženja na kmetijah ter nekmetijske dejavnosti;
– stroški nakupa opreme in naprav za turizem na kmetiji in stroški gradnje ali obnove objekta za turizem na kmetiji.
(4) Upravičenci do pomoči:
– mikro in srednje velika podjetja ali kmetijska gospodarstva, ki se ukvarjajo s predelavo in trženjem oziroma z nekmetijskimi dejavnostmi, s sedežem dejavnosti in naložbo na območju Mestne občine Krško.
(5) Pogoji za dodelitev sredstev:
– upravičenci morajo izpolnjevati vse pogoje za opravljanje dopolnilne dejavnosti, skladno z veljavno zakonodajo;
– dovoljenje za opravljanje dejavnosti na kmetijskem gospodarstvu ali dokazilo o registraciji dejavnosti, kolikor upravičenec pomoči še nima dovoljenja za opravljanje dejavnosti;
– dejavnost se mora izvajati na kmetiji še vsaj 5 let po zaključeni naložbi;
– predložitev ustreznega dovoljenja za izvedbo – gradnjo investicije, če je s predpisi s področja gradnje objektov to potrebno, oziroma druga ustrezna dokumentacija. Dela morajo biti izvedena v skladu z veljavnimi predpisi o graditvi objektov, urejanju prostora in varstvu okolja;
– vsi računi in dokazila o plačilih se morajo glasiti na ime nosilca dopolnilne dejavnosti; v primeru, da je kmetija vključena v sistem DDV, mora biti vlagatelj davčni zavezanec;
– računi oziroma dokazila o plačilu stroškov za katere se uveljavlja pomoč, v okviru upravičenih stroškov, z datumom opravljene storitve od 1. 1. 2022 do 24. 10. 2022;
– kmetijsko gospodarstvo ne sme biti podjetje v težavah;
– računi, predračuni oziroma najmanj eno ponudbo za izvedbo naložbe.
(6) Vlogo za pomoč v okviru tega ukrepa predloži nosilec kmetijskega gospodarstva ali nadomestni član s pooblastilom.
(7) Oddan obrazec zbirne vloge za neposredna plačila ARSKTRP v letu 2021 ali v letu 2022.
(8) Najvišji skupni znesek pomoči posamezniku iz naslova ukrepa 4, lahko znaša do 10.000,00 EUR.
(9) Intenzivnost pomoči:
– finančna pomoč se dodeli v obliki nepovratnih sredstev,
– do 50 % upravičenih stroškov vrednosti naložbe,
– pri izračunu intenzivnosti pomoči upravičenih stroškov se upošteva neto vrednost brez DDV za upravičence, ki so v sistemu DDV.
(10) Ne glede na določilo iz prejšnje alineje se pomoč ustrezno zniža, če bi z odobreno pomočjo presegli skupni znesek de minimis pomoči iz 19. člena pravilnika.
(11) Pri točkovanju bodo upoštevane vloge, katerih skupna vrednost vseh prijavljenih investicij na upravičenca, oziroma na kmetijsko gospodarstvo bo najmanj 2.000 EUR in največ 20.000 EUR, kar je razvidno iz priloženih predračunov ali računov. Pri izračunu bo upoštevan spodnji in zgornji limit. Skupna vrednost investicije je lahko tudi višja od 20.000 EUR brez DDV, vendar se pri izračunu upošteva zgornji limit.
(12) Računi in potrdila o plačilu, v okviru upravičenih stroškov, se nanašajo na datum opravljene storitve, oziroma od 1. 1. 2022 do 24. 10. 2022. Potrdilo skupaj z računi in dokazili o plačilu morajo biti na občino dostavljeni do 24. 10. 2022.
2. Druge vrste pomoči
Ukrep 6 – Štipendiranje bodočih nosilcev kmetij
(1) Predmet podpore
Namen ukrepa je finančna pomoč pri izobraževanju dijakov in študentov kmetijskih, gozdarskih in živilskih programov, s stalnim prebivališčem na območju občine Krško in so predvideni za naslednike kmetij.
(2) Pogoji za pridobitev pomoči:
Upravičenci predložijo naslednjo dokumentacijo:
– Izjavo lastnika kmetijskega gospodarstva;
– kopijo ali računalniški izpisek zadnjega šolskega spričevala, letnika;
– potrdilo o katastrskem dohodku prosilca;
– potrdilo o višini prejemanja štipendije (če jo prosilec prejema);
– zbirno vlogo za neposredna plačila za leto 2021 ali 2022 Agencije RS za kmetijske trge in razvoj podeželja, ki se nanaša na nosilca kmetijskega gospodarstva.
(3) Dodatni pogoj za pridobitev sredstev – prednost pri dodelitvi sredstev imajo prosilci, katerih edini vir dohodka izhaja iz kmetijske dejavnosti in prosilci z manjšimi dohodki na družinskega člana.
(4) Upravičenci do pomoči:
– udeleženci rednega izobraževanja IV., V., VI., VII. stopnje kmetijske, živilske in gozdarske smeri, ki so predvideni za naslednike kmetij s sedežem na območju občine;
– upravičenec ima stalno prebivališče v občini in živi na kmetiji, ki je vpisana v register kmetijskih gospodarstev v občini Krško.
(5) Intenzivnost pomoči:
– do 1.500 EUR/vlagatelja v tekočem letu.
IV. Merila za ocenjevanje vlog
1. Merila za dodelitev pomoči za Ukrepe v skladu z Uredbo Komisije (EU) št. 702/2014
Merila za Ukrep 1: Pomoč za naložbe v opredmetena sredstva na kmetijskih gospodarstvih v zvezi s primarno kmetijsko proizvodnjo, podukrep 1.1 – Posodabljanje kmetijskih gospodarstev za naložbe v rastlinsko in živinorejsko proizvodnjo, podukrep 1.2 – Urejanje kmetijskih zemljišč in pašnikov so:
Merila za dodelitev državne pomoči za ukrep 1, podukrep 1.1, 1.2 so:
1. prejeta javna sredstva za naložbe v kmetijska gospodarstva od leta 2018 | |
– upravičenec še ni prejel podpore iz javnih sredstev: | 30 točk |
– upravičenec je enkrat prejel podporo iz javnih sredstev: | 20 točk |
– upravičenec je dvakrat prejel podporo iz javnih sredstev: | 10 točk |
– upravičenec je trikrat in več prejel podporo iz javnih sredstev: | 5 točk |
2. Starost vlagatelja, nosilec KMG | |
do 40 let | 20 točk |
41 let in več | 10 točk |
3. območje v katerem leži kmetijsko gospodarstvo | |
Območje z omejenimi možnostmi | 50 točk |
ostala območja | 40 točk |
Skupno je možno pri ocenjevanju dobiti maksimalno 100 točk.
Komisija bo vloge ocenjevala na podlagi izpolnjevanja pogojev in meril tega javnega razpisa. V tabeli Merila za dodelitev pomoči za ukrep 1, podukrep 1.1. in 1.2 so merila točkovanja, na podlagi katerih bo komisija vse vloge točkovala. Dodeljeno število točk pomeni osnovo za določitev deleža sofinanciranja. Kot osnova za določitev vrednosti sofinanciranja bo znesek bruto/neto predračuna ter upoštevan limit spodnje in zgornje vrednosti prijavljene investicije na podlagi predračuna. V primeru premalo zagotovljenih sredstev se delež sofinanciranja sorazmerno zniža vsem vlogam.
2. Merila za dodelitev pomoči za Ukrepe de minimis v skladu z Uredbo Komisije (EU) št. 1407/2013
Merila za Ukrep 4 – Pomoč za naložbe v predelavo in trženje kmetijskih in živilskih proizvodov ter naložbe v nekmetijsko dejavnost na kmetijskih gospodarstvih – de minimis so:
Merila za dodelitev pomoči za ukrep 4 so:
1. prejeta javna sredstva za naložbe v kmetijska gospodarstva od leta 2018 |
– upravičenec še ni prejel podpore iz javnih sredstev: | 30 točk |
– upravičenec je enkrat prejel podporo iz javnih sredstev: | 20 točk |
– upravičenec je dvakrat prejel podporo iz javnih sredstev: | 10 točk |
– upravičenec je trikrat in več prejel podporo iz javnih sredstev: | 5 točk |
2. vrste dejavnosti | |
– turizem na kmetiji/vinotoč | 30 točk |
– ostale dejavnosti | 0 točk |
3. status dejavnosti | |
– dejavnost se začenja na novo | 40 točk |
– dopolnitev ali razvoj obstoječe dejavnosti | 20 točk |
(1) Skupno je možno pri ocenjevanju dobiti maksimalno 100 točk.
(2) Pri dejavnosti turizem na kmetiji/vinotoč bo z največjim številom točk obravnavana vloga, katere Odločba, ali dokazilo o registraciji dejavnosti je izdana s strani Upravne enote z datumom v zadnjih 24 mesecih od oddaje vloge.
(3) Komisija bo vloge ocenjevala na podlagi izpolnjevanja pogojev in meril tega javnega razpisa. V tabeli Merila za dodelitev pomoči za ukrep 4 so merila točkovanja, na podlagi katerih bo komisija vse vloge točkovala. Dodeljeno število točk pomeni osnova za določitev deleža sofinanciranja. Kot osnova za določitev vrednosti sofinanciranja bo znesek neto predračuna ali računa ter upoštevan limit spodnje in zgornje vrednosti prijavljene investicije. V primeru premalo zagotovljenih sredstev se delež sofinanciranja sorazmerno zniža.
3. Merila za druge vrste pomoči
Merila za Ukrep 6 – Štipendiranje bodočih nosilcev kmetij
Merila za ukrep 6 so:
1. območje v katerem leži kmetijsko gospodarstvo | |
– območje z omejenimi možnostmi | 20 točk |
2. stopnja izobraževalnega programa | |
VII. stopnja | 80 točk |
VI. stopnja | 70 točk |
V. stopnja | 60 točk |
IV. stopnja | 50 točk |
Komisija bo vloge ocenjevala na podlagi izpolnjevanja pogojev in meril tega javnega razpisa.
Vloge bodo razvrščene na podlagi prejetega števila točk od največjega števila do najmanjšega števila točk. 100 točk pomeni do 100 % delež financiranja.
V. Okvirna višina razpisanih sredstev po ukrepih
Skupna okvirna višina nepovratnih sredstev, ki so namenjena za ukrepe za razvoj kmetijstva in podeželja po tem javnem razpisu, so zagotovljena v proračunu za leto 2022, višini 145.000,00 EUR bruto.
Vrsta ukrepa (ukrepi po Pravilniku o ohranjanju in spodbujanju razvoja kmetijstva in podeželja v občini Krško za programsko obdobje 2015–2020): | Višina sredstev v EUR – bruto |
1. Pomoč za naložbe v opredmetena in neopredmetena sredstva na kmetijskih gospodarstvih v zvezi s primarno kmetijsko proizvodnjo – ukrep 1 (13., 14. in 15. člen Pravilnika), sredstva NORP, proračunska postavka 5001 in NRP OB054-22-0035 | 120.000 |
2. Pomoč za naložbe v predelavo in trženje kmetijskih in živilskih proizvodov ter naložbe v nekmetijsko dejavnost na kmetiji – ukrep 4 (18., 19. in 20. člen Pravilnika), proračunska postavka 5065, NRP OB054-22-0036 | 20.000 |
3. Štipendiranje bodočih nosilcev kmetij – ukrep 6 (23. člen), proračunska postavka 5020 | 5.000 |
Sredstva v proračunu so omejena. V kolikor sredstva na posamezni proračunski postavki in NRP ne bodo porabljena, se lahko prerazporedijo na ostale proračunske postavke in NRP v skladu z Odlokom o proračunu Občine Krško za leto 2022.
VI. Rok porabe dodeljenih sredstev: dodeljena sredstva bodo praviloma izplačana v letu 2022, v skladu s predpisi, ki določajo izvrševanje proračuna.
VII. Rok in mesto oddaje vlog za prijavo na javni razpis
Vlagatelji morajo oddati vloge osebno ali po pošti na naslov Mestna občina Krško, CKŽ 14, 8270 Krško. Pošiljke oddane po pošti morajo biti obvezno oddane s priporočeno pošto do 31. 3. 2021 (datum poštnega žiga na dan 31. 3. 2022) ali oddane do konca delavnika v sprejemni pisarni Mestne občine Krško najpozneje do:
– 31. 3. 2022 za ukrepe: ukrep 1 – naložbe v kmetijska gospodarstva, in ukrep 4 – naložbe v predelavo in trženje.
– petka, 30. 9. 2022, za ukrep (datum poštnega žiga na dan 30. 9. 2022): ukrep 6 – štipendiranje.
Vlogi je potrebno priložiti vse dokumente, ki jih kot obvezna dokazila zahteva razpisna dokumentacija tega javnega razpisa in so navedeni na obrazcu vloga.
Pisne vloge morajo biti poslane v zaprti ovojnici ali oddane v sprejemno pisarno Mestne občine ter opremljene z naslovom pošiljatelja in z obvezno uporabo Obrazca ovojnica. Iz »Obrazca ovojnica« je potrebno izrezati tabelo, jo izpolniti ter nalepiti na sprednjo stran zaprte ovojnice.
V primeru, da upravičenec pošilja več vlog za več namenov, mora biti vsaka vloga poslana v posebni ovojnici.
VIII. Datum odpiranja vlog
Odpiranje vlog za ukrepe 1 in 4, ki ga vodi Komisija za izvedbo javnega razpisa za sofinanciranje ukrepov za razvoja kmetijstva in podeželja v letu 2022 (v nadaljnjem besedilu: komisija) se bo pričelo dne 4. 4. 2022. Odpiranje vlog za ukrep 6 se bo pričelo 5. 10. 2022.
Odpiranje vlog ne bo javno. V kolikor se zaradi velikega števila prejetih vlog odpiranje ne zaključi istega dne, se nadaljuje naslednji dan.
Na odpiranju ugotavlja komisija popolnost vlog glede na to, če so bili predloženi vsi zahtevani dokumenti. V primeru nepopolno izpolnjenih vlog s pomanjkljivo dokumentacijo bo komisija v roku osmih dni od odpiranja vlog vlagatelje pozvala, da vlogo v roku treh dni dopolnijo.
IX. Odločanje v postopku razpisa in obveščanje o izidu razpisa
(1) Vloge prispele na javni razpis pregleda in oceni komisija, ki jo je za ta namen imenoval župan Mestne občine Krško. Komisija bo vse prispele vloge odprla in ugotovila njihovo popolnost ter jih ocenila v skladu z merili iz javnega razpisa. O pregledu in oceni vlog sestavi komisija zapisnik. Odpiranje vlog ne bo javno.
(2) Nepopolne in nepravočasne prispele vloge bodo zavržene, neustrezne pa zavrnjene.
(3) Zavržene bodo vloge:
– ki bodo prispele po zaprtju javnega razpisa,
– ki ne bodo vsebovale vseh dokazil in drugih sestavin, ki jih zahteva besedilo razpisa in razpisne dokumentacije za posamezni namen in ne bodo dopolnjene v roku za dopolnitev vloge (nepopolne vloge).
(2) Zavrnjene bodo vloge:
– tistih vlagateljev, ki ne bodo izpolnjevali pogojev, določenih v besedilu razpisa in razpisne dokumentacije za posamezni namen,
– ki jih bo komisija, na podlagi meril za ocenjevanje in vrednotenje, ocenila kot neustrezne.
(3) Vlagatelja nepopolne vloge, komisija v roku 8 dni od odpiranja vlog, pisno pozove, da jo dopolni v 3 dneh od prejema obvestila. Nepopolne vloge, ki v navedenem roku niso dopolnjene, se zavržejo.
(4) Mestna občina Krško bo vse vlagatelje vlog obvestila o izidu razpisa v roku 45 dni po zaključku odpiranja vlog. Na podlagi predloga komisije bo o izbranih, zavrnjenih in zavrženih vlogah na prvi stopnji s sklepi odločila mestna uprava, o pritožbah zoper te sklepe pa župan MOKK.
(5) Vlagatelj vloge lahko v roku 8 dni od prejema sklepa vloži pritožbo na župana MOKK na naslov: Mestna občina Krško, CKŽ 14, 8270 Krško. V pritožbi morajo biti natančno opredeljeni razlogi, zaradi katerih vlaga pritožbo. Predmet pritožbe ne morejo biti postavljena merila za ocenjevanje vlog. O pritožbi odloči župan, njegova odločitev je dokončna.
(6) Upravičencem bo izdan sklep o višini odobrenih sredstev za posamezen ukrep. V obrazložitvi sklepa se opredeli še namen ter opravičljive stroške za katere so bila sredstva namenjena.
Upravičenec pred izdanim sklepom ne sme pričeti z aktivnostjo za katera so sredstva namenjena, in sicer za ukrepe: Pomoč za naložbe v opredmetena in neopredmetena sredstva na kmetijskih gospodarstvih v zvezi s primarno kmetijsko proizvodnjo, razen za aktivnosti v okviru naložb v predelavo in trženje – dopolnilne dejavnosti, katerih računi so lahko od 1. 1. 2022.
(7) Datum dodelitve pomoči je datum pravnomočnosti sklepa.
(8) Medsebojne obveznosti med občino in prejemnikom pomoči se uredijo s pogodbo.
(9) Pogodba mora biti podpisana v roku 8 dni od prejema poziva k podpisu, v nasprotnem primeru se šteje, da vlagatelj odstopa od vloge za pridobitev sredstev.
(10) Upravičencem se sredstva iz proračuna občine izplačajo na transakcijski račun upravičenca, na podlagi potrdila o izvedbi naložbe in plačanimi računi za ukrep 1. in 4. Računi morajo biti izdani za isti namen in plačani preko transakcijskega računa odprtega v Republiki Sloveniji. V primeru, da višina zneska računa za izvedeno investicijo odstopa navzdol od višine predračuna prijavljenega na javni razpis, se kot podlaga za izplačilo upošteva odobren delež sofinanciranja.
V primeru, da je račun za izvedene investicije višji od predračuna, se izplača maksimalni odobren znesek po sklepu.
(11) K potrdilu mora prejemnik predložiti fotokopije računov oziroma druge knjigovodske listine, ki vsebinsko utemeljujejo nastale stroške ter dokazila o plačilu priloženih računov (potrdila o izvedenih transakcijah). Na potrdilu o plačilu mora biti nedvoumno razviden namen plačila in številka računa, kamor so bila sredstva nakazana.
(12) Za ukrep 6 kot dokazilo zadostuje potrdilo o vpisu v izobraževalni program in zaključno spričevalo.
(13) Upravičenec mora hraniti vso dokumentacijo, ki je bila podlaga za pridobitev sredstev po pogodbi še 10 let od pridobitve sredstev.
X. Sklenitev pogodbe: prejemnikom sredstev bodo posredovani sklepi o izboru, hkrati pa bodo tudi pozvani k podpisu pogodbe, s katero se uredijo medsebojne obveznosti med Mestno občino Krško in prejemnikom.
XI. Rok za oddajo potrdila o izvedbi investicije
(1) Potrdilo o izvedbi naložbe s plačanimi računi mora biti dostavljen na Občino Krško do 24. 10. 2022 za Ukrep 1 – Pomoč za naložbe v opredmetena in neopredmetena sredstva na kmetijskih gospodarstvih v zvezi s primarno kmetijsko proizvodnjo in Ukrep 4 – Pomoč za naložbe v predelavo in trženje kmetijskih in živilskih proizvodov ter naložbe v nekmetijsko dejavnost na kmetiji.
(2) Za ukrep 6 mora biti Pogodba z upravičencem podpisana v roku 8 dni od prejema poziva k podpisu, v nasprotnem primeru se šteje, da vlagatelj odstopa od vloge za pridobitev sredstev.
XII. Kraj in čas, kjer lahko zainteresirani dvignejo razpisno dokumentacijo
Razpisna dokumentacija je od dneva te objave do izteka prijavnega roka dosegljiva na spletni strani Mestne občine Krško www.krsko.si ali jo v tem roku zainteresirani lahko dvignejo v času uradnih dni v sprejemni pisarni Mestne občine Krško, CKŽ 14, 8270 Krško.
Dodatne informacije posreduje Magda Krošelj, dosegljiva na tel. 07/498-13-19 v času uradnih dni od 8. do 10. ure ali na e-mail: magdalena.kroselj@krsko.si.