Št. 303-41/2021-28 Ob-2658/22, Stran 1747
Na podlagi določb Uredbe (EU) št. 1303/2013 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 17. decembra 2013 o skupnih določbah o Evropskem skladu za regionalni razvoj, Evropskem socialnem skladu, Kohezijskem skladu, Evropskem kmetijskem skladu za razvoj podeželja in Evropskem skladu za pomorstvo in ribištvo, o splošnih določbah o Evropskem skladu za regionalni razvoj, Evropskem socialnem skladu, Kohezijskem skladu in Evropskem skladu za pomorstvo in ribištvo ter o razveljavitvi Uredbe Sveta (ES) št. 1083/2006 (UL L št. 347 z dne 20. 12. 2013, str. 320, s spremembami, v nadaljnjem besedilu: Uredba (EU) št. 1303/2013), Uredbe (EU) št. 1304/2013 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 17. decembra 2013 o Evropskem socialnem skladu in razveljavitvi Uredbe Sveta (ES) št. 1081/2006 (UL L št. 347 z dne 20. 12. 2013, str. 470, s spremembami, v nadaljnjem besedilu: Uredba (EU) št. 1304/2013), drugih delegiranih in izvedbenih aktov, ki jih Evropska komisija sprejme v skladu s 149. in 150. členom Uredbe (EU) št. 1303/2013, Uredbe (EU, Euratom) 2018/1046 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 18. julija 2018 o finančnih pravilih, ki se uporabljajo za splošni proračun Unije, spremembi Uredb (EU) št. 1296/2013, (EU) št. 1301/2013, (EU) št. 1303/2013, (EU) št. 1304/2013, (EU) št. 1309/2013, (EU) št. 1316/2013, (EU) št. 223/2014, (EU) št. 283/2014 in Sklepa št. 541/2014/EU ter razveljavitvi Uredbe (EU, Euratom) št. 966/2012 (UL L št. 193 z dne 30. 7. 2018, str. 1), Zakona o državni upravi (Uradni list RS, št. 113/05 – uradno prečiščeno besedilo, 89/07 – odl. US, 126/07 – ZUP-E, 48/09, 8/10 – ZUP-G, 8/12 – ZVRS-F, 21/12, 47/13, 12/14, 90/14, 51/16, 36/21, 82/21 in 189/21), Zakona o integriteti in preprečevanju korupcije (Uradni list RS, št. 69/11 – uradno prečiščeno besedilo, 158/20 in 3/22 – ZDeb), Zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 11/11 – uradno prečiščeno besedilo, 14/13 – popr., 101/13, 55/15 – ZFisP, 96/15 – ZIPRS1617, 13/18 in 195/20 – odl. US), Zakona o izvrševanju proračunov Republike Slovenije za leti 2022 in 2023 (Uradni list RS, št. 187/21 in 206/21 – ZDUPŠOP), Proračuna Republike Slovenije za leto 2022 (Uradni list RS, št. 174/20), Proračuna Republike Slovenije za leto 2023 (Uradni list RS, št. 187/21), Pravilnika o postopkih za izvrševanje proračuna Republike Slovenije (Uradni list RS, št. 50/07, 61/08, 99/09 – ZIPRS1011, 3/13, 81/16 in 11/22), Uredbe o porabi sredstev evropske kohezijske politike v Republiki Sloveniji v programskem obdobju 2014–2020 za cilj naložbe za rast in delovna mesta (Uradni list RS, št. 29/15, 36/16, 58/16, 69/16 – popr., 15/17, 69/17, 67/18, 51/21 in 208/21), Partnerskega sporazuma med Slovenijo in Evropsko komisijo za obdobje 2014–2020, št. CCI 2014SI16M8PA001, različica 4.1 z dne 20. 4. 2020, Operativnega programa za izvajanje evropske kohezijske politike v obdobju 2014–2020, št. CCI 2014SI16MAOP001, različica 7.1 z dne 19. 5. 2022, Zakona o visokem šolstvu (Uradni list RS, št. 32/12 – uradno prečiščeno besedilo, 40/12 – ZUJF, 57/12 – ZPCP-2D, 109/12, 85/14, 75/16, 61/17 – ZUPŠ, 65/17, 175/20 – ZIUOPDVE, 57/21 – odl. US in 54/22 – ZUPŠ-1), Resolucije o Nacionalnem programu visokega šolstva 2030 (Uradni list RS, št. 49/22) in odločitve o podpori Službe Vlade Republike Slovenije za razvoj in evropsko kohezijsko politiko v vlogi organa upravljanja za strukturna sklada in kohezijski sklad, št. 3032-41/2022/10 z dne 29. 6. 2022, Republika Slovenija, Ministrstvo za izobraževanje, znanost in šport, Masarykova 16, Ljubljana, objavlja
»Projektno delo za pridobitev praktičnih izkušenj in znanj študentov v delovnem okolju 2022/2023«
1. Ime oziroma naziv in sedež posredniškega organa, ki dodeljuje sredstva: Republika Slovenija, Ministrstvo za izobraževanje, znanost in šport, Masarykova cesta 16, 1000 Ljubljana (v nadaljnjem besedilu: ministrstvo).
2. Predmet, namen in cilj javnega razpisa, regija izvajanja ter ciljna skupina
Javni razpis za izbor operacij delno financira Evropska unija, in sicer iz Evropskega socialnega sklada. Javni razpis za izbor operacij: Projektno delo za pridobitev praktičnih izkušenj in znanj študentov v delovnem okolju 2022/2023 (v nadaljnjem besedilu: javni razpis) se izvaja v okviru Operativnega programa za izvajanje evropske kohezijske politike v obdobju 2014–2020 (v nadaljnjem besedilu: OP EKP 2014-2020), prednostne osi: 10. Znanje, spretnosti in vseživljenjsko učenje za boljšo zaposljivost; prednostne naložbe: 10.1 Izboljšanje enakega dostopa do vseživljenjskega učenja za vse starostne skupine pri formalnih, neformalnih in priložnostnih oblikah učenja, posodobitev znanja, spretnosti in kompetenc delovne sile ter spodbujanje prožnih oblik učenja, tudi s poklicnim svetovanjem in potrjevanjem pridobljenih kompetenc; specifičnega cilja: 10.1.3 Spodbujanje prožnih oblik učenja ter podpora kakovostni karierni orientaciji za šolajočo se mladino na vseh ravneh izobraževalnega sistema.
V tem javnem razpisu uporabljeni izrazi, ki se nanašajo na osebe in so zapisani v moški slovnični obliki, so uporabljeni kot nevtralni za ženski in moški spol.
2.1 Predmet javnega razpisa
Predmet javnega razpisa je sofinanciranje izvedbe projektov, s katerimi se krepi sodelovanje in povezovanje visokošolskega sistema z gospodarstvom ter z negospodarskim in neprofitnim sektorjem v lokalnem/regionalnem okolju. V projektne aktivnosti se bodo vključili študenti pod mentorstvom pedagoških mentorjev, delovnih mentorjev oziroma strokovnih sodelavcev iz lokalnega/regionalnega okolja.
Javni razpis je razdeljen na dva sklopa:
Sklop A: izvajanje projektnih aktivnosti visokošolskih zavodov v sodelovanju z gospodarstvom (v nadaljnjem besedilu: Sklop A), ki vključuje:
– izvedbo projektnih aktivnosti študentov in pedagoških mentorjev iz visokošolskih zavodov, v sodelovanju z ostalimi udeleženci: s partnerji iz delovnega okolja (delovni mentorji iz gospodarstva). Sofinancirani bodo projekti, v okviru katerih se bodo izvajale projektne aktivnosti v skupinah od šest do deset študentov. Študenti se bodo v okviru projekta pod vodstvom vsaj enega pedagoškega mentorja in vsaj enega delovnega mentorja iz gospodarstva, seznanili z izzivi in proučevali problematiko v gospodarskem okolju, pri čemer mora biti poudarek na prednostnih področjih Slovenske strategije pametne specializacije (S4)1. V okviru projektov se spodbuja vključitev študentov iz različnih študijskih stopenj in smeri, kar bo prispevalo k mreženju študentov različnih disciplin in strok ter delovnih mentorjev iz gospodarstva.
1 Slovenska strategija pametne specializacije (S4), ki jo je Vlada RS potrdila dne 20. 9. 2015, Evropska Komisija pa dne 3. 11. 2015. Spremembo S4 je Vlada RS sprejela dne 21. 12. 2017.
http://www.eu-skladi.si/sl/ekp/kljucni-dokumenti
https://www.gov.si/zbirke/projekti-in-programi/izvajanje-slovenske-strategije-pametne-specializacije/.
Sklop B: izvajanje projektnih aktivnosti visokošolskih zavodov v sodelovanju negospodarstvom in neprofitnim sektorjem v lokalnem/regionalnem okolju (v nadaljnjem besedilu: Sklop B), ki vključuje:
– izvedbo projektnih aktivnosti študentov in pedagoških mentorjev iz visokošolskih zavodov v sodelovanju z ostalimi udeleženci: s partnerji iz delovnega okolja (strokovnimi sodelavci iz negospodarskega in neprofitnega sektorja v lokalnem/regionalnem okolju). Sofinancirani bodo projekti, v okviru katerih se bodo izvajale projektne aktivnosti v skupinah od štiri do osem študentov. Študenti se bodo v okviru projekta pod vodstvom vsaj enega pedagoškega mentorja in vsaj enega strokovnega sodelavca iz lokalnega/regionalnega okolja seznanili z izzivi in proučevali problematiko negospodarskega in neprofitnega sektorja v lokalnem/regionalnem okolju. V okviru projektov se spodbuja vključitev študentov iz različnih študijskih stopenj in smeri, kar bo prispevalo k mreženju študentov različnih disciplin in strok ter strokovnih sodelavcev iz lokalnega/regionalnega okolja.
Univerza ali samostojni visokošolski zavod (v nadaljnjem besedilu: prijavitelj), ki kandidira na javni razpis, se mora obvezno prijaviti na Sklop A, medtem ko je prijava na Sklop B izbirna.
2.2 Namen javnega razpisa
Namen javnega razpisa je spodbujanje krepitve sodelovanja in povezovanja visokošolskega sistema z okoljem (gospodarstvo ter negospodarstvo in neprofitni sektor v lokalnem in regionalnem okolju) in izvajanje prožnih oblik učenja.
Na ta način se bo mladim omogočalo pridobivanje konkretnih, praktičnih izkušenj že med izobraževanjem, razvoj znanj za neposredno udejstvovanje pri uresničevanju idej in pridobivanju izkušenj, razvoj podjetnosti, inovativnosti, kreativnega razmišljanja, ustvarjalnosti ipd. za večjo zaposljivost in lažji prehod v delovno okolje.
Z javnim razpisom se naslavlja tudi druge izzive visokega šolstva kot npr. sistemsko uvajanje prenosa znanja med visokošolskimi zavodi in delovnim okoljem, večja fleksibilnost in prilagajanje študijskih programov potrebam trga dela ter vzpostavitev dolgoročnega sodelovanja med visokošolskimi zavodi in delovnim okoljem. Omogočen bo prispevek k vzpostavitvi institucionalnega okvirja za zagotavljanje odprtega in inovativnega visokošolskega prostora.
Namen javnega razpisa je skladen tudi s Slovensko strategijo pametne specializacije (S4), v kateri so opredeljena za Slovenijo ključna gospodarsko prebojna razvojna področja. Med njimi so posebej opredeljeni tudi človeški viri in znotraj teh področij »Mlada in ustvarjalna Slovenija«, kjer je ena od prioritet spodbujanje ustvarjalnosti, inovativnosti in podjetnosti mladih, razvijanje nadarjenosti in izboljšanje njihovih ključnih kompetenc v vseh fazah izobraževalnega procesa. Znotraj posameznih področij je kot konkreten primer opredeljeno tudi spodbujanje možnosti preizkušanja in izvedbe konkretnih zamisli študentov v praksi ter povezovanje z gospodarstvom ter z negospodarskim in neprofitnim sektorjem v lokalnem/regionalnem okolju; v okviru slednjega, tam kjer relevantno, tudi z vzpostavitvijo mostu oziroma kontinuiranega, dolgoročnejšega sodelovanja, med strukturami upravljanja S4 – Strateško-razvojnimi inovacijskimi partnerstvi-SRIP2, oblikovanimi okrog razvojnih prednostnih področij Slovenije opredeljenih v S4 in visokošolskimi zavodi oziroma njihovimi študenti.
2 SRIP: Mreže za prehod v krožno gospodarstvo: https://srip-krozno-gospodarstvo.si/.
2.3 Cilj javnega razpisa
Cilj javnega razpisa je spodbujanje prožnih oblik učenja za izboljšanje kompetenc potrebnih za ustvarjanje delovnih mest in omogočanje lažjega prehoda iz izobraževanja v zaposlitev.
2.4 Regija izvajanja
Operacije se bodo izvajale v Kohezijski regiji Zahodna Slovenija (v nadaljnjem besedilu: KRZS) in v Kohezijski regiji Vzhodna Slovenija (v nadaljnjem besedilu: KRVS) ob upoštevanju sedeža upravičenca, ki bo izvajal operacijo. Sredstva se delijo v razmerju:
– 67 % za KRZS in
– 33 % za KRVS.
2.5 Ciljna skupina
Ciljna skupina javnega razpisa so študenti na dodiplomski in podiplomski stopnji ter učitelji, pri čemer imajo učitelji podporno vlogo.
3. Pogoji za kandidiranje na javnem razpisu
3.1 Pogoji za prijavo
Prijavitelj mora za kandidiranje na javnem razpisu izpolnjevati pogoje, s katerimi izkazuje ustreznost ter sposobnost za izvedbo operacije ter predložiti dokazila, s katerimi izkazuje njihovo izpolnjevanje:
| Na javni razpis se lahko prijavi prijavitelj, ki izpolnjuje naslednje pogoje: | Dokazila |
1. | je na dan odpiranja vloge vpisan v Evidenčni in analitski informacijski sistem visokega šolstva v Republiki Sloveniji (v nadaljnjem besedilu: eVŠ) in izvaja javno veljavne študijske programe, vpisane v eVŠ. | Izpolnjevanje pogoja bo ministrstvo preverilo v eVŠ. |
2. | ima v študijskem letu 2021/20223 vpisane študente v javnoveljavnih študijskih programih. | Izpolnjevanje pogoja bo ministrstvo preverilo v eVŠ. |
3. | za upravičene stroške, ki so predmet sofinanciranja v okviru tega javnega razpisa ni pridobil in ne bo pridobil, ter ni v postopku pridobivanja sredstev iz drugih javnih virov, tj. iz javnih finančnih sredstev evropskega, državnega ali lokalnega proračuna (prepoved dvojnega financiranja). | Izjave prijavitelja (Prijavni obrazec točka E.). |
4. | ima skladno z veljavno zakonodajo poravnane vse davke, prispevke in druge dajatve oziroma vrednost neplačanih zapadlih obveznosti ne znaša 50,00 EUR ali več. Potrdilo o tem mora biti izdano na datum v okviru zadnjih 30 dni pred dnevom oddaje vloge ali na dan oddaje vloge na javni razpis. | Potrdilo FURS-a4, Izjave prijavitelja (Prijavni obrazec točka E.). |
5. | mu ni bila, vključno njihovi odgovorni osebi, izrečena pravnomočna sodba, ki ima elemente kaznivih dejanj, taksativno naštetih v prvem odstavku 75. člena Zakona o javnem naročanju (Uradni list RS, št. 91/15, 14/18, 121/21, 10/22, 74/22 – odl. US). Potrdilo o tem mora biti izdano na datum v okviru zadnjih 30 dni pred dnevom oddaje vloge ali na dan oddaje vloge na javni razpis. | Potrdilo Ministrstva za pravosodje o nekaznovanosti oziroma Pooblastilo za pridobitev potrdila iz kazenske evidence (Priloga 4 javnega razpisa)5. |
3 Podatki o vpisanih študentih so razvidni iz Priloge 11 javnega razpisa: Seznam števila vpisanih študentov na slovenskih visokošolskih zavodih na dan 30. 10. 2021. Podatki so zajeti iz eVŠ za študijsko leto 2021/2022.
4 Če prijavitelj ne bo predložil potrdila FURS o plačanih obveznostih ali bo potrdilo starejše od 30 dni pred oddajo vloge, ga bo pridobilo ministrstvo po uradni dolžnosti iz uradnih evidenc, v tem primeru se bo izpolnjevanje pogoja preverjalo na dan oddaje vloge. Za ta namen prijavitelj podpiše izjavo, ki je opredeljena v točki E. Prijavnega obrazca.
5 Potrdilo ne sme biti starejše od 30 dni pred oddajo vloge. Če prijavitelj ne bo predložil potrdila Ministrstva za pravosodje o nekaznovanosti ali bo potrdilo starejše od 30 dni pred oddajo vloge, ga bo pridobilo ministrstvo po uradni dolžnosti iz uradnih evidenc, zaradi česar mora prijavitelj v tem primeru priložiti izpolnjeno in podpisano Prilogo 4: Pooblastilo za pridobitev potrdila iz kazenske evidence. V tem primeru se bo izpolnjevanje pogojev pod številko 5 preverjalo na dan oddaje vloge.
Komisija za izvedbo postopka javnega razpisa, ki jo je imenovala ministrica za izobraževanje, znanost in šport (v nadaljnjem besedilu: komisija) bo preverila, če prijavitelj izpolnjuje pogoje za prijavo in bo postopala skladno s točko 7 Navodil za pripravo vloge na javni razpis.
V primeru, da prijavitelj ne bo izpolnjeval kateregakoli od pogojev iz točke 3.1 Pogoji za prijavo, se vloga s sklepom zavrne.
3.2 Pogoji, vezani na vlogo
Posamezna vloga mora za prehod v fazo ocenjevanja izpolnjevati naslednje pogoje:
Skladnost s cilji in rezultati na ravni prednostne osi 10 in prednostne naložbe 10.1 OP EKP 2014-2020 (Prijavni obrazec rubrika B. Splošni podatki o operaciji, točka 3) | □ DA □ NE |
Izkazovanje realne izvedljivosti operacije v obdobju, za katerega velja podpora in ustreznost6 ter sposobnost prijavitelja za izvedbo operacije (Prijavni obrazec rubrika B. Splošni podatki o operaciji, točka 2 in 2.1) | □ DA □ NE |
Izkazovanje ustreznosti ciljnih skupin (Prijavni obrazec rubrika B. Splošni podatki o operaciji, točka 4) | □ DA □ NE |
Navedena in opisana je najmanj ena promocijska aktivnost za izmenjavo izkušenj, rezultatov in dobrih praks na regionalni in nacionalni ravni kot odziv izobraževalnega sistema za potrebe trga dela in pričakovanj mladih (Prijavni obrazec rubrika 1.C Vsebinska zasnova operacije, točka 1.C.5) | □ DA □ NE |
Načrtovana so izhodišča in navedena ter opisana je najmanj ena konkretna7 oblika, ki jo bo prijavitelj spremljal v okviru projektov (Prijavni obrazec rubrika II. del: Sklop A, točka 4.A.1 in v primeru, da prijavitelj prijavi tudi Sklop B, točka III. del: Sklop B, točka 6.B.1) | □ DA □ NE |
Operacija pri vsaj enem predlaganem projektu vključuje vsebine s prednostnega področja Slovenske strategije pametne specializacije (S4) (velja le v primeru Sklopa A) (Prijavni obrazec rubrika II. del: Sklop A, točka 6.A) | □ DA □ NE |
6 Ustreznost se preverja v okviru pogoja, vezanega na prijavitelja pod zaporedno številko 1 in 2 v tč. 3.1 javnega razpisa Pogoji za prijavo.
7 Npr. mehanizmi za pridobitev ažurnih in v prihodnost usmerjenih informacij o potrebah na trgu dela, smernice in mehanizmi za oblikovanje krajših oblik usposabljanj kot pomembne komponente vseživljenjskega učenja za oblikovanje obstoječih in novih študijskih programov ipd.
Če je vloga po kateremkoli pogoju, vezanem na vlogo, ovrednotena z NE, jo komisija izloči in je ne ocenjuje po merilih za ocenjevanje, vloga prijavitelja pa se zavrne.
Prijava na javni razpis mora biti skladna z namenom, predmetom in cilji javnega razpisa, pri čemer mora projekt upoštevati časovni in finančni okvir tega javnega razpisa.
Posamezni prijavitelj (univerza ali samostojni visokošolski zavod) lahko odda le eno vlogo na javni razpis. Če bo prijavitelj oddal več vlog, se bo upoštevala tista, ki bo prva prispela na ministrstvo, ostale pa bodo s sklepom zavržene. V vlogi lahko prijavitelj predlaga omejeno število projektov za visokošolski zavod (v primeru univerze je to članica z vpisanimi študenti) glede na število vpisanih študentov v študijskem letu 2021/2022 (gl. Prilogo 11: Seznam števila vpisanih študentov na slovenskih visokošolskih zavodih na dan 30. 10. 2021).
Omejitev in razčlenitev števila predlaganih projektov za Sklop A:
– visokošolski zavod (v primeru univerze je to posamezna sodelujoča članica) z vpisanimi od 1 do 500 študenti lahko predlaga do največ en projekt;
– visokošolski zavod (v primeru univerze je to posamezna sodelujoča članica) z vpisanimi od 501 do 1.500 študenti lahko predlaga do največ dva projekta;
– visokošolski zavod (v primeru univerze je to posamezna sodelujoča članica) z vpisanimi od 1.501 in več študenti lahko predlaga do največ tri projekte.
Če bo prijavitelj prijavil večje število predlaganih projektov, kot je določeno v prejšnjem odstavku te točke javnega razpisa, bo ministrstvo vlogo prijavitelja zavrnilo.
Omejitev in razčlenitev števila predlaganih projektov za Sklop B:
– visokošolski zavod (v primeru univerze je to posamezna sodelujoča članica) lahko v vlogi predlaga največ en projekt, ne glede na število vpisanih študentov.
Če bo prijavitelj prijavil večje število predlaganih projektov, kot je določeno v prejšnjem odstavku te točke javnega razpisa, bo ministrstvo vlogo prijavitelja zavrnilo.
Posamezni študent lahko sodeluje le pri enem projektu iz Sklopa A in le pri enem projektu iz Sklopa B.
V primeru, da posamezna članica univerze ne prijavi največjega možnega števila predlaganih projektov, prenos števila le-teh na drugo članico ni možen.
4. Merila za izbor upravičencev, ki izpolnjujejo pogoje (navedba, opis, ovrednotenje meril)
Formalno popolne vloge, ki bodo v celoti izpolnjevale pogoje iz točke 3.1 javnega razpisa »Pogoji za prijavo« in bodo obenem v celoti pozitivno ovrednotene po pogojih iz točke 3.2 javnega razpisa »Pogoji, vezani na vlogo«, bo komisija najprej ocenila po skupnih merilih »I. del: Splošno – Skupna merila«.
Nato bo komisija ocenila vloge posebej po merilih za Sklop A in posebej po merilih za Sklop B (če vloga vsebuje prijavo tudi na sklop B).
Sklop A:
Vloge z vsebovano prijavo na Sklop A, ki bodo po merilih »I. del: Splošno – Skupna merila« dosegle vsaj 14 točk, bo komisija ocenila po merilih »II. del: Merila za Sklop A«. Vloge z vsebovano prijavo na Sklop A, se nato razvrstijo za sofinanciranje po postopku, kot je določeno v nadaljevanju te točke javnega razpisa.
Sklop B:
Vloge z vsebovano prijavo na Sklop B ki bodo po merilih »I. del: Splošno – Skupna merila« dosegle vsaj 14 točk, bo komisija ocenila po merilih »III. del: Merila za Sklop B«. Vloge z vsebovano prijavo na Sklop B, se nato razvrstijo za sofinanciranje po postopku, kot je določeno v nadaljevanju te točke javnega razpisa.
Vloge, ki bodo vsebovale prijavo na oba sklopa (Sklop A in Sklop B) imajo možnost doseči večje število točk, saj lahko prejmejo dodatne točke pri merilu pod točko 1.C.2 v okviru meril »I. del: Splošno – Skupna merila«, zaradi česar imajo lahko prednost pri dodelitvi sredstev iz naslova tega javnega razpisa.
I. DEL: SPLOŠNO – Skupna merila8 | Možno število točk |
1.C SPODBUJANJE VKLJUČEVANJA PRIJAVITELJA ZA IZVEDBO OPERACIJE IN DOSEGANJE REZULTATOV | 0–18 |
1.C.1 | Operacija vključuje sodelovanje prijavitelja, ki ni/je izvajal operacije/projekte v okviru javnega razpisa (v nadaljnjem besedilu: JR) Po kreativni poti do znanja (PKP) in/ali v okviru JR Študentski inovativni projekti za družbeno korist (ŠIPK) v obdobju 2016–2020 | Prijavitelj ni izvajal nobene od operacij/projektov v okviru JR Po kreativni poti do znanja (PKP) in JR Študentski inovativni projekti za družbeno korist (ŠIPK) v obdobju 2016–2020 | 3 |
Prijavitelj je izvajal operacije/projekte samo v okviru JR Po kreativni poti do znanja (PKP) ali samo v okviru JR Študentski inovativni projekti za družbeno korist (ŠIPK) v obdobju 2016–2020 | 2 |
Prijavitelj je izvajal operacije/projekte v okviru JR Po kreativni poti do znanja (PKP) in JR Študentski inovativni projekti za družbeno korist (ŠIPK) v obdobju 2016–2020 | 1 |
1.C.2 | Operacija vključuje samo Sklop A ali oba razpisana sklopa, Sklop A in Sklop B | Operacija vključuje le Sklop A | 0 |
Operacija vključuje oba razpisana sklopa, Sklop A in Sklop B | 3 |
1.C.3 | Operacija vsaj pri enem predlaganem projektu vključuje vsebine, ki so povezane s prehodom na nizkoogljično krožno gospodarstvo oziroma na nizkoogljično družbo | Da (navedena in opisana je vsaj ena vsebina, ki je povezana s prehodom na nizkoogljično krožno gospodarstvo oziroma na nizkoogljično družbo) | 5 |
Ne (Ni navedene in opisane nobene vsebine, ki je povezana s prehodom na nizkoogljično krožno gospodarstvo oziroma na nizkoogljično družbo) | 0 |
1.C.4 | Operacija se vsaj pri enemu predlaganemu projektu odziva na epidemiološke razmere povezane z izbruhom nalezljive bolezni Koronavirus (SARS-CoV-2), ki povzroča COVID-19 | Da (navedena in opisana je vsaj ena vsebina, kot odziv na epidemiološke razmere povezane z izbruhom nalezljive bolezni Koronavirus (Sars-CoV-2)) | 3 |
Ne (navedene in opisane ni nobene vsebine, kot odziv na epidemiološke razmere povezane z izbruhom nalezljive bolezni Koronavirus (Sars-CoV-2)) | 0 |
1.C.5 | Promocijske aktivnosti za izmenjavo izkušenj, rezultatov in dobrih praks na regionalni in nacionalni ravni kot odziv izobraževalnega sistema za potrebe trga dela in pričakovanj mladih | Navedene in opisane so štiri ali več različnih promocijskih aktivnosti | 4 |
Navedene in opisane so tri različne promocijske aktivnosti | 2 |
Navedeni in opisani sta dve različni promocijski aktivnosti | 1 |
Navedena in opisana je ena promocijska aktivnost | 0 |
2.C ZAGOTAVLJANJE URAVNOTEŽENEGA REGIONALNEGA RAZVOJA | 0–5 |
2.C.1 | Operacija prispeva k uravnoteženemu regionalnemu razvoju Aktivnost vsaj enega od predlaganih projektov se izvaja s partnerjem iz delovnega okolja, ki ima sedež na obmejnem problemskem območju, ki so opredeljena v Uredbi o določitvi obmejnih problemskih območij9 | Da | 5 |
Ne | 0 |
3.C | PROMOCIJA ZA VKLJUČITEV PARTNERJEV IZ DELOVNEGA OKOLJA V NAČRTOVANE AKTIVNOSTI | 0–5 |
3.C.1 | Operacija predvideva različne pristope informiranja za vključitev partnerjev iz delovnega okolja v načrtovane aktivnosti | Navedeni in opisani so najmanj štirje različni pristopi informiranja. | 5 |
Navedeni in opisani so največ trije različni pristopi informiranja. | 3 |
Ni navedenih in opisanih pristopov informiranja | 0 |
Skupaj točke | 28 |
8 Vloga prijavitelja se oceni po skupnih merilih »I. del: Splošno – Skupna merila« tako v primeru prijave zgolj na Sklop A kot tudi v primeru prijave na oba razpisana sklopa (Sklop A in Sklop B).
9 Glede na določbe prvega odstavka 24. člena Zakona o spodbujanju skladnega regionalnega razvoja (Uradni list RS, št. 20/11, 57/12 in 46/16) in merila iz 2. in 3. člena Uredbe o določitvi obmejnih problemskih območij (Uradni list ES št. 22/11, 97/12, 24/15, 35/17 in 101/20) ter ob upoštevanju najnovejših razpoložljivih podatkov o vrednostih meril, se v obmejna problemska območja uvrstijo občine: Ajdovščina, Apače, Bistrica ob Sotli, Bohinj, Bovec, Brda, Brežice, Cankova, Cerkno, Cirkulane, Črenšovci, Črna na Koroškem, Črnomelj, Divača, Dobrovnik, Dolenjske Toplice, Dornava, Dravograd, Gorje, Gornji Grad, Gornji Petrovci, Grad, Hodoš, Hrpelje - Kozina, Ilirska Bistrica, Jezersko, Kanal, Kobarid, Kobilje, Kočevje, Komen, Kostanjevica na Krki, Kostel, Kozje, Kranjska Gora, Kungota, Kuzma, Lendava, Loška dolina, Loški Potok, Lovrenc na Pohorju, Luče, Majšperk, Makole, Metlika, Mežica, Miren - Kostanjevica, Moravske Toplice, Muta, Ormož, Osilnica, Pesnica, Pivka, Podčetrtek, Podlehnik, Podvelka, Poljčane, Postojna, Preddvor, Prevalje, Puconci, Radlje ob Dravi, Ravne na Koroškem, Renče - Vogrsko, Ribnica na Pohorju, Rogaška Slatina, Rogašovci, Rogatec, Ruše, Selnica ob Dravi, Semič, Sežana, Slovenj Gradec, Solčava, Središče ob Dravi, Sveta Ana, Sveti Tomaž, Šalovci, Šentjernej, Šmarje pri Jelšah, Tišina, Tolmin, Tržič, Velika Polana, Videm, Vipava, Vuzenica, Zavrč, Žetale in Žirovnica.
Največje možno skupno število točk, s katerimi se lahko oceni posamezna vloga v okviru skupnih meril »I. del Splošno – Skupna merila« (merila pod zaporedno številko 1.C, 2.C in 3.C), je 28 točk.
Vloga se nato oceni po merilih za Sklop A »II. del: Merila za Sklop A«, če je v okviru skupnih meril »I. del: Splošno – Skupna merila« (merila pod zaporedno številko 1.C, 2.C in 3.C) skupaj dosegla najmanj 14 točk.
II. DEL: MERILA ZA SKLOP A | Možno število točk |
4.A STRUKTURA AKTIVNOSTI OPERACIJE | 28 |
4.A.1 | Prijavitelj navede načrtovana izhodišča ter navede in opiše konkretne10 oblike, ki jih bo spremljal v okviru projektov | Navedene in opisane so tri ali več konkretnih in različnih oblik | 4 |
Navedeni in opisani sta dve različni in konkretni obliki | 2 |
Navedena in opisana je samo ena konkretna oblika, ki jo bo spremljal v okviru projektov | 0 |
4.A.2 | Študenti bodo z vključitvijo v projektne aktivnosti operacije pridobili različne kompetence (splošne in/ali poklicno specifične) | Navedenih in opisanih je šest ali več različnih kompetenc | 8 |
Navedenih in opisanih je pet različnih kompetenc | 6 |
Navedene in opisane so štiri oziroma tri različne kompetence | 3 |
Navedeni in opisani sta dve različni oziroma le ena oziroma ni navedene nobene kompetence | 0 |
4.A.3 | Operacija načrtuje najmanj en interdisciplinarni11 projekt, v katerega bodo vključeni študenti iz več različnih študijskih področij po KLASIUS-P-16 | V najmanj enem načrtovanem projektu so vključeni študenti iz pet ali več različnih študijskih področij | 8 |
V najmanj enem načrtovanem projektu so vključeni študenti iz štirih različnih študijskih področij | 5 |
V najmanj enem načrtovanem projektu so vključeni študenti iz treh oziroma iz dveh različnih študijskih področij | 3 |
V načrtovanih projektih so vključeni študenti iz enega študijskega področja oziroma iz istega študijskega področja | 0 |
4.A.4 | Operacija načrtuje najmanj en binarni12 projekt, v katerega bodo vključeni študenti iz univerzitetnega študijskega programa oziroma visokošolskega strokovnega programa | V najmanj enem načrtovanem projektu sta najmanj dva študenta iz univerzitetnega študijskega programa prve bolonjske stopnje in najmanj dva študenta iz visokošolskega strokovnega programa prve bolonjske stopnje, pri čemer je vsaj eden od ostalih študentov iz druge oziroma tretje bolonjske stopnje | 8 |
| | V najmanj enem načrtovanem projektu je najmanj en študent iz univerzitetnega študijskega programa prve bolonjske stopnje in najmanj en študent iz visokošolskega strokovnega programa prve bolonjske stopnje, pri čemer je vsaj eden od ostalih študentov iz druge oziroma tretje bolonjske stopnje | 5 |
V načrtovanih projektih so vključeni samo študenti iz univerzitetnega študijskega programa prve bolonjske stopnje ali samo študenti iz visokošolskega strokovnega programa prve bolonjske stopnje | 0 |
5.A SPODBUJANJE K INOVATIVNIM PRISTOPOM PRI IZVAJANJU OPERACIJE | 0–4 |
5.A.1 | Operacija bo pri predvidenih projektnih aktivnostih izkazovala uporabo inovativnih praks in/ali pristopov in/ali rešitev | Navedene in opisane so štiri ali več različne inovativne prakse in/ali pristopi in/ali rešitve | 4 |
Navedene in opisane so tri različne inovativne prakse in/ali pristopi in/ali rešitve | 3 |
Navedeni in opisani sta dve različni oziroma ena praksa in/ali pristop in/ali rešitev | 1 |
Ni navedenih in opisanih nobenih inovativnih praks in/ali pristopov in/ali rešitev | 0 |
Skupaj točke | 32 |
10 Npr. mehanizmi za pridobitev ažurnih in v prihodnost usmerjenih informacij o potrebah na trgu dela, smernice in mehanizmi za oblikovanje krajših oblik usposabljanj kot pomembne komponente vseživljenjskega učenja za oblikovanje obstoječih in novih študijskih programov ipd.
11 Interdisciplinarnost: upošteva se interdisciplinarnost skupine vključenih študentov v celotni vlogi, ki bodo vključeni v projekte. Skupina je interdisciplinarna, če se izvaja s študenti, ki prihajajo iz več različnih študijskih področij po KLASIUS-P-16, ki ustreza štirimestni kodi).
12 Binarnost: upošteva se binarnost študentske projektne skupine, ki bodo vključeni v posamezni projekt. Skupina je binarna, če:
– vključuje študente univerzitetnega študijskega programa in študente visokošolskega strokovnega programa in
– se projekt izvaja s študenti, ki prihajajo iz več različnih študijskih stopenj.
Največje možno skupno število točk, s katerimi se lahko oceni posamezna vloga v okviru meril za Sklop A »II. del: Merila za Sklop A« (merila pod zaporedno številko 4.A in 5.A), je 32 točk.
Minimalno število točk, ki jih mora vloga prijavitelja, ki se prijavlja na Sklop A javnega razpisa, doseči za uvrstitev v sofinanciranje Sklopa A, je 16 točk v okviru meril »II. del: Merila za Sklop A« oziroma skupaj 30 točk (najmanj 14 točk v okviru meril »I. del: Splošno – Skupna merila« in najmanj 16 točk v okviru meril »II. del: Merila za Sklop A«).
Vloga prijavitelja, ki se prijavlja tudi na Sklop B oziroma na oba sklopa javnega razpisa (Sklop A in Sklop B) se nato oceni po merilih za sklop B »III. del: Merila za Sklop B«, če je vloga v okviru skupnih meril »I. del: Splošno – Skupna merila« (merila pod zaporedno številko 1.C, 2.C in 3.C) dosegla najmanj 14 točk.
III. DEL: MERILA ZA SKLOP B | Možno število točk |
6.B STRUKTURA AKTIVNOSTI OPERACIJE | 28 |
6.B.1 | Prijavitelj navede načrtovana izhodišča ter navede in opiše konkretne13 oblike, ki jih bo spremljal v okviru projektov | Navedene in opisane so tri ali več konkretnih in različnih oblik | 4 |
Navedeni in opisani sta dve različni in konkretni obliki | 2 |
Navedena in opisana je samo ena konkretna oblika, ki jo bo spremljal v okviru projektov | 0 |
6.B.2 | Študenti bodo z vključitvijo v projektne aktivnosti operacije pridobili različne kompetence (splošne in/ali poklicno specifične) | Navedenih in opisanih je šest ali več različnih kompetenc | 8 |
Navedenih in opisanih je pet oziroma štiri različne kompetence | 6 |
Navedene in opisane so tri različne kompetence | 3 |
Navedeni in opisani sta dve različni oziroma le ena oziroma ni navedene nobene kompetence | 0 |
6.B.3 | Operacija načrtuje najmanj en interdisciplinarni14 projekt, v katerega bodo vključeni študenti iz več različnih študijskih področij po KLASIUS-P-16 | V najmanj enem načrtovanem projektu so vključeni študenti iz pet ali več različnih študijskih področij | 8 |
V najmanj enem načrtovanem projektu so vključeni študenti iz štirih različnih študijskih področij | 5 |
V najmanj enem načrtovanem projektu so vključeni študenti iz treh ali dveh različnih študijskih področij | 3 |
V načrtovanih projektih so vključeni študenti iz enega študijskega področja oziroma iz istega študijskega področja | 0 |
6.B.4 | Operacija načrtuje najmanj en binarni15 projekt, v katerega bodo vključeni študenti iz univerzitetnega študijskega programa oziroma visokošolskega strokovnega programa | V najmanj enem načrtovanem projektu sta najmanj dva študenta iz univerzitetnega študijskega programa prve bolonjske stopnje in najmanj dva študenta iz visokošolskega strokovnega programa prve bolonjske stopnje, pri čemer je vsaj eden od ostalih študentov iz druge oziroma tretje bolonjske stopnje | 8 |
V najmanj enem načrtovanem projektu je najmanj en študent iz univerzitetnega študijskega programa prve bolonjske stopnje in najmanj en študent iz visokošolskega strokovnega programa prve bolonjske stopnje, pri čemer je vsaj eden od ostalih študentov iz druge oziroma tretje bolonjske stopnje | 5 |
V načrtovanih projektih so vključeni samo študenti iz univerzitetnega študijskega programa prve bolonjske stopnje ali samo študenti iz visokošolskega strokovnega programa prve bolonjske stopnje | 0 |
7.B SPODBUJANJE K INOVATIVNIM PRISTOPOM PRI IZVAJANJU OPERACIJE | 0–4 |
7.B.1 | Operacija bo pri predvidenih projektnih aktivnostih izkazovala uporabo inovativnih praks in/ali pristopov in/ali rešitev | Navedene in opisane so štiri ali več različnih inovativnih praks in/ali pristopov in/ali rešitev | 4 |
Navedene in opisane so tri različne inovativne prakse in/ali pristopi in/ali rešitve | 3 |
Navedeni in opisani sta dve različni oziroma ena praksa in/ali pristop in/ali rešitev | 1 |
Ni navedenih in opisanih nobenih inovativnih praks in/ali pristopov in/ali rešitev | 0 |
Skupaj točke | 32 |
13 Npr. mehanizmi za pridobitev ažurnih in v prihodnost usmerjenih informacij o potrebah na trgu dela, smernice in mehanizmi za oblikovanje krajših oblik usposabljanj kot pomembne komponente vseživljenjskega učenja za oblikovanje obstoječih in novih študijskih programov ipd.
14 Interdisciplinarnost: upošteva se interdisciplinarnost skupine vključenih študentov v celotni vlogi, ki bodo vključeni v projekte. Skupina je interdisciplinarna, če se izvaja s študenti, ki prihajajo iz več različnih študijskih področij po KLASIUS- P-16, ki ustreza štirimestni kodi).
15 Binarnost: upošteva se binarnost študentske projektne skupine, ki bodo vključeni v posamezni projekt. Skupina je binarna, če:
– vključuje študente univerzitetnega študijskega programa in študente visokošolskega strokovnega programa in
– se projekt izvaja s študenti, ki prihajajo iz več različnih študijskih stopenj.
Največje možno skupno število točk, s katerimi se lahko oceni posamezna vloga v okviru meril za Sklop B »III. del: Merila za Sklop B« (merila pod zaporedno številko 6.B in 7.B), je 32 točk.
Minimalno število točk, ki jih mora vloga prijavitelja, ki se prijavlja tudi na Sklop B javnega razpisa, doseči za uvrstitev vloge v sofinanciranje Sklopa B, je 16 točk v okviru meril »III. del: Merila za Sklop B« oziroma skupaj 30 točk (najmanj 14 točk v okviru meril »I. del: Splošno – Skupna merila« in najmanj 16 točk v okviru meril »III. del: Merila za Sklop B«).
Vloge se razvrščajo v sofinanciranje ločeno za Sklop A in Sklop B, pri čemer je lahko prijavitelj izbran za oba sklopa, ali samo za izvajanje Sklopa A, ali samo za izvajanje Sklopa B.
Skupno največje možno število točk iz vseh meril in podmeril je za »I. del: Splošno – Skupna merila« 28 točk, za »II. del: Merila za Sklop A« 32 točk in za »III. del: Merila za Sklop B« 32 točk. Za Sklop A je lahko izbran prijavitelj, ki skupaj doseže najmanj 30 točk (pri »I. del: Splošno – Skupna merila« najmanj 14 točk in pri »II. del: Merila za Sklop A« najmanj 16 točk iz vseh meril in podmeril). V primeru prijave na Sklop B, je lahko izbran prijavitelj, ki skupaj doseže najmanj 30 točk (pri »I. del: Splošno – Skupna merila« najmanj 14 točk in pri »III. del: Sklop B« najmanj 16 točk iz vseh meril in podmeril).
Natančnejši opis postopka dodeljevanja sredstev in načina izbora je v točki 7 Navodil za pripravo vloge na javni razpis tega javnega razpisa.
5. Okvirna višina sredstev, ki so na razpolago za javni razpis
Skupna okvirna vrednost razpoložljivih sredstev za javni razpis znaša največ do 3.500.000,00 EUR, od tega je predvidena vrednost sofinanciranja po posameznih programskih območjih in po posameznih proračunskih letih naslednja:
– za proračunsko leto 2022: 1.050.000,00 EUR, od tega:
– za kohezijsko regijo Vzhodna Slovenija 346.500,00 EUR, od tega:
– 277.200,00 EUR s PP 150044 – PN10.1-Izboljšanje kompetenc in spodbujanje prožnih oblik učenja-14-20-V-EU (80,00 %) in
– 69.300,00 EUR s PP 150046 – PN10.1-Izboljšanje kompetenc in spodbujanje prožnih oblik učenja-14-20-V-slovenska udeležba (20,00 %),
– za kohezijsko regijo Zahodna Slovenija 703.500,00 EUR, od tega:
– 562.800,00 EUR s PP 150045 – PN10.1-Izboljšanje kompetenc in spodbujanje prožnih oblik učenja-14-20-Z-EU (80,00 %) in
– 140.700,00 EUR s PP 150047 – PN10.1-Izboljšanje kompetenc in spodbujanje prožnih oblik učenja-14-20-Z-slovenska udeležba (20,00 %),
– za proračunsko leto 2023: 2.450.000,00 EUR, od tega:
– za kohezijsko regijo Vzhodna Slovenija 808.500,00 EUR, od tega:
– 646.800,00 EUR s PP 150044 – PN10.1-Izboljšanje kompetenc in spodbujanje prožnih oblik učenja-14-20-V-EU (80,00 %) in
– 161.700,00 EUR s PP 150046 – PN10.1-Izboljšanje kompetenc in spodbujanje prožnih oblik učenja-14-20-V-slovenska udeležba (20,00 %),
– za kohezijsko regijo Zahodna Slovenija 1.641.500,00 EUR, od tega:
– 1.313.200,00 EUR s PP 150045 – PN10.1-Izboljšanje kompetenc in spodbujanje prožnih oblik učenja-14-20-Z-EU (80,00 %) in
– 328.300,00 EUR s PP 150047 – PN10.1-Izboljšanje kompetenc in spodbujanje prožnih oblik učenja-14-20-Z-slovenska udeležba (20,00 %).
Ministrstvo si pridržuje pravico, da glede na razpoložljiva sredstva po posameznih proračunskih letih, izbranim prijaviteljem predlaga prilagoditev dinamike sofinanciranja. Če se izbrani prijavitelj ne strinja s predlogom ministrstva, se šteje, da odstopa od vloge.
Izvedba postopka javnega razpisa je vezana na proračunske zmogljivosti ministrstva.
5.1 Delitev sredstev po sklopih
Z namenom enakomerne in pravične razporeditve ter skladno z OP EKP 2014–2020 se skupna višina razpoložljivih sredstev na javnem razpisu v višini 3.500.000,00 EUR deli glede na sedež univerze oziroma samostojnega visokošolskega zavoda kot je opredeljeno v točki 2.4 javnega razpisa, pri čemer se:
– za Sklop A nameni:
– sredstva v višini 80 % od skupne višine razpoložljivih sredstev na javnem razpisu oziroma sredstva v višini 2.800.000,00 EUR. Od tega se za:
– KRZS nameni 67 % oziroma sredstva v višini 1.876.000,00 EUR in
– KRVS 33 % oziroma sredstva v višini 924.000,00 EUR;
– za Sklop B nameni:
– sredstva v višini 20 % od skupne višine razpoložljivih sredstev na javnem razpisu oziroma sredstva v višini 700.000,00 EUR. Od tega se za:
– KRZS nameni 67 % oziroma sredstva v višini 469.000,00 EUR in
– KRVS 33 % oziroma sredstva v višini 231.000,00 EUR.
6. Shema in stopnja intenzivnosti ali najvišja dovoljena višina sofinanciranja v skladu s shemo državnih pomoči ali pomoči de minimis: ni relevantno.
7. Obdobje, v katerem morajo biti porabljena dodeljena sredstva (predvideni datum začetka in konca črpanja sredstev)
Ministrstvo bo sofinanciralo le upravičene stroške nastale od 1. 10. 2022 do dne 31. 8. 2023. Rok za dokončanje operacije (zaključek aktivnosti) je najkasneje do 31. 8. 2023.
Obdobje upravičenosti izdatkov (datum plačila računov oziroma verodostojnih knjigovodskih listin) je od 1. 10. 2022 do dne 30. 9. 2023.
8. Vsebina in priprava vloge na javni razpis
Razpisna dokumentacija obsega naslednje dokumente:
Priloga 1: Javni razpis za izbor operacij Projektno delo za pridobitev praktičnih izkušenj in znanj študentov v delovnem okolju 2022/2023
Priloga 2: Prijavni obrazec
Priloga 3: Finančni načrt operacije s časovno dinamiko
Priloga 4: Pooblastilo za pridobitev potrdila iz kazenske evidence
Priloga 5: Obrazec za oddajo vloge
Priloga 6: Navodila za pripravo vloge za javni razpis
Priloga 7: Ocenjevalni list
Priloga 8: Vzorec pogodbe o sofinanciranju
Priloga 9: Varovanje osebnih podatkov na ravni izvedbe javnega razpisa
Priloga 10: Seznam kazalnikov in dokazil za njihovo spremljanje
Priloga 11: Seznam števila vpisanih študentov na slovenskih visokošolskih zavodih na dan 30. 10. 2021
Priloga 12: Navodila Ministrstva za izobraževanje, znanost in šport za izvajanje operacij evropske kohezijske politike v programskem obdobju 2014–2020, dostopna na spletni strani: https://www.gov.si/drzavni-organi/ministrstva/ministrstvo-za-izobrazevanje-znanost-in-sport/o-ministrstvu/sluzba-za-izvajanje-kohezijske-politike/#e33077
Priloga 13: Navodila organa upravljanja o upravičenih stroških za sredstva evropske kohezijske politike v programskem obdobju 2014–2020, dostopna na spletni strani: http://www.eu-skladi.si/sl/ekp/navodila
Priloga 14: Priročnik za uporabo informacijskega sistema e-MA, dostopen na spletni strani: https://navodila.ema.arr.gov.si/confluence/display/EUD/Navodila+za+uporabo+IS+e-MA.
Vloga se šteje kot formalno popolna, če vsebuje naslednje popolno izpolnjene, podpisane in žigosane (če prijavitelj pri svojem poslovanju uporablja žig) obrazce ter dokazila:
1. Prijavni obrazec, ki je kot Priloga 2 sestavni del razpisne dokumentacije.
2. Finančni načrt operacije s časovno dinamiko, ki je kot Priloga 3 sestavni del razpisne dokumentacije.
3. Pooblastilo za pridobitev potrdila iz kazenske evidence, ki je kot Priloga 4 sestavni del razpisne dokumentacije ali Potrdilo Ministrstva za pravosodje o nekaznovanosti.
4. Dokazilo k 2.C.1 »I. del: Splošno – Skupna merila«: Izjava o sodelovanju partnerja iz gospodarstva (Sklop A) ali iz negospodarskega in neprofitnega sektorja v lokalnem/regionalnem okolju (Sklop B), če prijavitelj v okviru operacije pri predlaganem/ih projektu/ih načrtuje izvedbo s partnerjem iz delovnega okolja, ki ima sedež na obmejnem problemskem območju. Izjava mora biti podpisana in datirana s strani odgovorne osebe partnerja iz delovnega okolja.
Podrobnejša navodila za prijavo na ta javni razpis so navedena v Navodilih za prijavo, ki so del razpisne dokumentacije kot Priloga 6. Prijavitelji morajo uporabiti izključno obrazce iz razpisne dokumentacije, ki se jih ne sme spreminjati.
8.1 Obrazci, ki se navezujejo na obveznosti izbranega prijavitelja v obdobju izvajanja operacije (za Sklop A in za Sklop B)
Obrazec 1: Poročilo upravičenca o izvedenem projektu
Obrazec 2: Poročilo pedagoškega mentorja in partnerja iz delovnega okolja o izvedenem projektu
Obrazec 2a: Poročilo študenta o izvedenem projektu
Obrazec 3a: Obračun »lump sum« za Sklop A
Obrazec 3b: Obračun »lump sum« za Sklop B
Obrazec 4: Soglasje študenta, ki je vključen v izvajanje projekta/ov za javnega razpisa »Projektno delo za pridobitev praktičnih izkušenj in znanj študentov v delovnem okolju 2022/23«.
9. Pričakovani kazalniki in spremljanje izvajanja
V okviru tega javnega razpisa bomo spremljali programsko specifične kazalnike učinka in rezultata in skupne kazalnike učinka na podlagi Priloge 1 Uredbe (EU) št. 1304/2013.
9.1 Kazalniki učinka in rezultata operativnega programa
Kazalnik učinka spremlja število visokošolskih zavodov, ki so vključeni v izvajanje projektnih aktivnosti. Pričakuje se, da bo v izvajanje projektnih aktivnosti vključenih skupaj najmanj 67 visokošolskih zavodov, od tega v KRVS najmanj 25, v KRZS pa najmanj 42 visokošolskih zavodov.
Kazalnik rezultata spremlja delež visokošolskih zavodov, ki so uspešno izvedli strategije prožnih oblik učenja, pri čemer uspešno pomeni minimalno 85 % visokošolskih zavodov, ki so izvedli strategije prožnih oblik učenja. Kot dokazilo za spremljanje kazalnika upravičenec po zaključku operacije skupaj s končnim poročilom predloži oblikovan, sprejet in izvajan strateški dokument (en krovni ali več področnih) na področjih prožnih oblik učenja, ki med drugim vključujejo inovativne učne prakse, sodelovanje z družbenim in (ne)gospodarskim okoljem, s posebnim poudarkom na sodelovanju pri izzivih, ki naslavljajo prehod na nizkoogljično krožno gospodarstvo oziroma na nizkoogljično družbo in/ali izzivih, povezanih z odzivi na epidemiološke razmere, povezane z izbruhom nalezljive bolezni Koronavirusa.
9.2 Specifični kazalniki na ravni javnega razpisa
Na ravni javnega razpisa spremljamo specifične kazalnike (kot razvidno iz spodnje tabele):
Tabela 1:
Zaporedna številka | Naziv kazalnika (skupaj za Sklop A in Sklop B) | ciljna vrednost |
1. | Vključitev dodiplomskih in podiplomskih študentov v projekte | 1550 |
2. | Število projektov, ki se bodo izvajali v okviru visokošolskih zavodov | 201 |
3. | Vključitev pedagoških mentorjev | 327 |
4. | Vključitev delovnih mentorjev iz gospodarstva in strokovnih sodelavcev iz negospodarskega in neprofitnega sektorja v lokalnem/regionalnem okolju | 282 |
5. | Vključitev podpornega strokovnega osebja na visokošolskih zavodih | 118 |
Podatki ter dokazila za spremljanje kazalnikov so navedeni v Seznamu kazalnikov in dokazil za njihovo spremljanje, ki je Priloga 10 razpisne dokumentacije. Kazalniki za spremljanje uspešnosti projekta so opredeljeni tudi v točki 5 Navodil za prijavo na javni razpis.
10. Razmerje med sredstvi na postavkah namenskih sredstev EU za kohezijsko politiko in na postavkah slovenske udeležbe za sofinanciranje kohezijske politike
Sredstva na postavkah namenskih sredstev EU za kohezijsko politiko: 80,00 %.
Sredstva na postavkah slovenske udeležbe za sofinanciranje kohezijske politike: 20,00 %.
11. Delež prispevka EU: delež prispevka EU je 80,00 %.
12. Upravičeni stroški, način financiranja in predplačila
V skladu s pravili evropske kohezijske politike in zakonodaje s področja javnih financ se financiranje operacije izvaja po principu povračil za nastale in plačane stroške. Upravičenec bo prejel sredstva sofinanciranja na osnovi pravilno izdanih in popolnih zahtevkov za izplačila za upravičene stroške izvajanja operacije, ki so nastali in bili plačani v preteklem (in upravičenem) obdobju. Izjema so predplačila in izjeme, določene v skladu z veljavnim zakonom, ki ureja izvrševanje proračuna Republike Slovenije. Upravičenec lahko uveljavlja stroške, ko je posamezen projekt v celoti zaključen (velja za Sklop A in Sklop B).
Upravičeni stroški predmetnega javnega razpisa za Sklop A in za Sklop B so:
– pavšalni znesek v skladu s 67. členom Uredbe (EU) št. 1303/2013 (»lump sum«), za Sklop A: izvedba projektnih aktivnosti visokošolskih zavodov v sodelovanju s partnerji iz delovnega okolja (gospodarstvo) in z vključenimi študenti v višini 20.600,00 EUR (v nadaljnjem besedilu: lump sum A) za en izveden projekt;
– pavšalni znesek v skladu s 67. členom Uredbe (EU) št. 1303/2013 (»lump sum«), za Sklop B: izvedba projektnih aktivnosti visokošolskih zavodov v sodelovanju s partnerji iz delovnega okolja (negospodarstvo in neprofitni sektor v lokalnem/regionalnem okolju) in z vključenimi študenti v višini 10.500,00 EUR (v nadaljnjem besedilu: lump sum B) za en izveden projekt.
Ministrstvo je dne 26. 5. 2022 sprejelo Metodologijo za določitev višine pavšalnega zneska za izvedbo Javnega razpisa Projektno delo za pridobitev praktičnih izkušenj in znanj študentov v delovnem okolju 2022/2023, št. 303-41/2021-21, na podlagi katere je bil izračunan in opredeljen pavšalni znesek za izvedbo projektnih aktivnosti (Sklop A in Sklop B), ki predstavlja pretežno stroške pedagoškega mentorja, podpornega osebja na visokošolskem zavodu, partnerja iz delovnega okolja, stroške študentskega dela za vključene študente in posredne stroške.
Dokazila za upravičenost stroškov operacije za lump sum A in lump sum B na ravni posameznega projekta so:
LUMP SUM | AKTIVNOST/REZULTATI | DOKAZILA |
| Uspešno izveden projekt, ki pomeni naslednje: |
Lump sum A | Izvedba načrtovanih aktivnosti posameznega projekta: kot uspešno izveden projekt se šteje vključitev najmanj šest do deset študentov, ki so ves čas trajanja projekta vpisani na javno veljavni študijski program, najmanj enega pedagoškega mentorja in najmanj enega delovnega mentorja iz gospodarstva. Vsi vključeni partnerji (pedagoški mentor, delovni mentor iz gospodarstva in študenti) morajo v obdobju trajanja projekta (do pet mesecev) opraviti skupaj najmanj 1450 ur. | – Poročilo upravičenca o izvedenem projektu; – Poročilo pedagoškega mentorja in partnerja iz delovnega okolja o izvedenem projektu: – Poročilo študenta o izvedenem projektu (dokazilo o statusu študenta za celotno obdobje trajanja projekta: ministrstvo preveri v svojih evidencah eVŠ po zaključenem projektu v procesu poročanja (oddan zahtevek za izplačilo upravičenca)). |
| Analiza rezultatov in ugotovitev projekta, ki prispevajo k dodani vrednosti za npr. vključitev v študijske vsebine, v študijski proces, za delovno okolje ipd. v prihodnje (najmanj ena). | – Vsebinska analiza rezultatov, iz katerega so razvidne vsebinske ugotovitve, izsledki, rezultati analize ipd. (v okviru Poročila upravičenca o izvedenem projektu). |
| Izvedena vsaj ena promocijska aktivnost za izmenjavo izkušenj, rezultatov in dobrih praks na regionalni in nacionalni ravni kot odziv izobraževalnega sistema za potrebe trga dela in pričakovanj mladih. | – Poročilo upravičenca o izvedenem projektu: upravičenec kot dokazilo za izvedbo aktivnosti posameznega zaključenega projekta obvezno priloži (kot prilogo) npr. gradiva, izdelki, priročniki, zloženke, izvedeni promocijski dogodki, delavnice, vzpostavljena spletna stran, aplikacija, objave/prispevki na družbenih omrežjih, člankih in druge medijske objave ipd. relevantna dokazila, ki dokazujejo, da so bile aktivnosti zaključene in izvedene. |
| Uspešno izveden projekt, ki pomeni naslednje | Dokazila |
Lump sum B | Izvedba načrtovanih aktivnosti posameznega projekta: kot uspešno izveden projekt se šteje vključitev najmanj štirih in največ osem študentov, ki so ves čas trajanja projekta vpisani na javno veljavni študijski program, najmanj enega pedagoškega mentorja in najmanj enega strokovnega sodelavca iz lokalnega/regionalnega okolja. Vsi vključeni partnerji (pedagoški mentor, strokovni sodelavec iz lokalnega/regionalnega okolja in študenti) morajo v obdobju trajanja projekta (do tri mesece) opraviti skupaj najmanj 645 ur. | – Poročilo upravičenca o izvedenem projektu; – Poročilo pedagoškega mentorja in partnerja iz delovnega okolja o izvedenem projektu; – Poročilo študenta o izvedenem projektu (dokazilo o statusu študenta za celotno obdobje trajanja projekta: ministrstvo preveri v svojih evidencah eVŠ po zaključenem projektu v procesu poročanja (oddan zahtevek za izplačilo upravičenca)). |
| Analiza rezultatov in ugotovitev projekta, ki prispevajo k dodani vrednosti za npr. vključitev v študijske vsebine, v študijski proces, za delovno okolje ipd. v prihodnje (najmanj ena). | – Vsebinska analiza rezultatov, iz katerega so razvidne vsebinske ugotovitve, izsledki, rezultati analize ipd. (v okviru Poročila upravičenca o izvedenem projektu). |
| Izvedena vsaj ena promocijska aktivnost za izmenjavo izkušenj, rezultatov in dobrih praks na regionalni in nacionalni ravni kot odziv izobraževalnega sistema za potrebe trga dela in pričakovanj mladih. | – Poročilo upravičenca o izvedenem projektu: upravičenec kot dokazilo za izvedbo aktivnosti posameznega zaključenega projekta obvezno priloži npr. gradiva, izdelki, priročniki, zloženke, izvedeni promocijski dogodki, delavnice, vzpostavljena spletna stran, aplikacija, objave/prispevki na družbenih omrežjih, člankih in druge medijske objave ipd. relevantna dokazila, ki dokazujejo, da so bile aktivnosti zaključene in izvedene. |
Upravičenec v okviru Poročila upravičenca o izvedenem projektu ministrstvu poroča o skupnem številu izvedenih ur vseh vključenih partnerjev na projektu (pedagoški mentor, partner iz delovnega okolja in študenti) in skupnem številu ur za posamezne partnerje. Upravičenec mora zagotoviti, da so izvedene ure vsakega od vključenih partnerjev, o katerih poroča v okviru Poročila upravičenca o izvedenem projektu, ustrezno dokumentirane in pisno potrjene s strani vključenega partnerja ter jih mora pri sebi hraniti kot dokazila, ki so lahko predmet preverjanja na kraju samem.
Upravičenec bo v okviru poročanja o izvajanju aktivnosti na operaciji moral ministrstvu med drugim predložiti tudi:
– analizo rezultatov in ugotovitev projekta, ki se predloži po zaključku posameznega izvedenega projekta v okviru poročila (Obrazec 1 Poročilo upravičenca o izvedenem projektu se predloži v procesu poročanja (oddan zahtevek za izplačilo upravičenca)). Upravičenec bo v okviru analize rezultatov in ugotovitev vključil ugotovitve, izsledke, rezultate ipd. izvedenega projekta vključenih partnerjev, ki lahko prispevajo k dodani vrednosti za npr. vključitev v študijske vsebine, v študijski proces, za delovno okolje ipd. v prihodnje;
– zaključno analizo rezultatov in ugotovitev operacije, ki prispevajo k dodani vrednosti za vse izvedene projekte, ki se predloži po zaključku operacije skupaj s končnim poročilom. V okviru zaključne analize rezultatov in ugotovitev operacije upravičenec navede ugotovitve, izsledke ter pripravi skupno analizo projektov, ipd. in poroča o pričakovanih in dejanskih učinkih, rezultatih o izvedenih projektnih aktivnosti za visokošolski zavod, ki prispevajo k dodani vrednosti za npr. za oblikovanje obstoječih in novih študijskih programov za večjo skladnost glede na potrebe trga dela). V zaključni analizi hkrati predstavi ugotovljene prednosti in pomanjkljivost pri izvajanju projektnih aktivnosti operacije ter poda predloge za izboljšave (npr. za krepitev sodelovanja in povezovanja visokošolskega sistema z gospodarstvom ter z negospodarskim in neprofitnim sektorjem v lokalnem/regionalnem okolju) v prihodnje;
– dokazilo o izvedeni najmanj eni promocijski aktivnosti, ki se predloži po zaključku posameznega izvedenega projekta v okviru poročila (Obrazec 1 Poročilo upravičenca o izvedenem projektu se predloži v procesu poročanja (oddan zahtevek za izplačilo upravičenca)).
Pravice in obveznosti, ki izhajajo iz sodelovanja v projektne aktivnosti vključenih partnerjev, so izključno stvar dogovora med upravičencem in v projektne aktivnosti vključenih partnerjev (pedagoških mentorjev, partnerjev iz delovnega okolja in študentov), ki ga uredijo z npr. dogovorom o sodelovanju in se jih ne prilaga kot dokazilo.
Način uveljavljanja upravičenih stroškov z navedenimi dokazili za posamezne stroške mora biti skladen s točko 3 in 4 Navodil Ministrstva za izobraževanje, znanost in šport za izvajanje operacij evropske kohezijske politike v programskem obdobju 2014–2020, ki so del razpisne dokumentacije, in s točko 2 Navodil organa upravljanja o upravičenih stroških za sredstva evropske kohezijske politike v obdobju 2014–2020, dostopnih na spletni strani http://www.eu-skladi.si/sl/ekp/navodila. Spremljanje in poročanje ter način financiranja je opisano tudi v točki 10 Navodil za pripravo vloge za javni razpis, ki je sestavni del razpisne dokumentacije kot Priloga 6.
Ministrstvo in izbrani prijavitelj bosta s pogodbo o sofinanciranju podrobneje dogovorila obseg in dinamiko sofinanciranja operacije na osnovi načrtovanih aktivnosti, podanih v vlogi na javni razpis.
V skladu z določili Zakona o izvrševanju proračunov Republike Slovenije za leti 2022 in 2023 lahko ministrstvo upravičencu za namen izvajanja operacije izplača predplačilo v višini do 30 % od vrednosti predvidenih izplačil sredstev, na osnovi predloženega zahtevka za izplačilo predplačila s strani upravičenca. Upravičene prejemnike in pogoje za izplačilo predplačila določa veljavni zakon, ki ureja izvrševanje proračuna Republike Slovenije. Predplačila se izvajajo po sistemu izplačila večkratnih predplačil pri izvajanju operacije, s sprotnim poračunavanjem vsakega posameznega predplačila v celoti. Upravičenec bo v primeru prejetega predplačila dolžan ministrstvu predložiti zahtevek/e za izplačilo z obveznimi dokazili v višini izplačanega predplačila skladno s pogodbo o sofinanciranju v povezavi z vsakokrat veljavnim zakonom, ki ureja izvrševanje proračuna Republike Slovenije. To pomeni, da se bodo predplačila iz proračuna Republike Slovenije izplačevala največ v višini kot je v prihodnjem s pogodbo o sofinanciranju določenem obdobju dejansko potrebno za izvajanje operacije, pri čemer višina posameznega predplačila ne sme presegati odstotka, določenega v veljavnem zakonu, ki ureja izvrševanje proračuna Republike Slovenije. Po celotnem poračunu predhodnega predplačila upravičenec lahko pridobi novo predplačilo za pokrivanje izdatkov za prihodnje obdobje, določeno s pogodbo o sofinanciranju. Za vsako predplačilo v višini nad 100.000,00 EUR je treba pred podpisom pogodbe o sofinanciranju oziroma pred podpisom aneksa k pogodbi o sofinanciranju v primeru uveljavljanja več predplačil nad 100.000,00 EUR, pridobiti soglasje ministra, pristojnega za finance. Soglasje se izda pod pogoji, navedenimi v veljavnem zakonu, ki ureja izvrševanje proračuna Republike Slovenije (pogoji, ki jih mora izpolnjevati prejemnik predplačila so: pozitivno poslovanje v preteklem letu, poravnane davčne obveznosti in solventnost v preteklih treh mesecih). Izbrani prijavitelj, ki želi uveljavljati predplačilo v višini nad 100.000,00 EUR, bo hkrati s sklepom o izboru pozvan k predložitvi ustreznih dokazil.
13. Zahteve glede upoštevanja zakona, ki ureja javno naročanje: upravičenec bo moral pri porabi teh sredstev upoštevati zakon, ki ureja javno naročanje, če so izpolnjeni pogoji, določeni v tem zakonu ali pogoji iz Navodil Ministrstva za izobraževanje, znanost in šport za izvajanje operacij evropske kohezijske politike v programskem obdobju 2014–2020.
14. Zahteve glede informiranja, komuniciranja in prepoznavnosti, ki jim morajo zadostiti upravičenci skladno s 115. in 116. členom Uredbe (EU) št. 1303/2013 in navodili organa upravljanja
Upravičenec bo moral pri informiranju, komuniciranju in prepoznavnosti upoštevati 115. in 116. člen in Prilogo XII Uredbe (EU) št. 1303/2013, določila iz poglavja 2 Izvedbene uredbe Komisije (EU) št. 821/2014 z dne 28. julija 2014 o pravilih za uporabo Uredbe (EU) št. 1303/2013 Evropskega parlamenta in Sveta glede podrobne ureditve prenosa in upravljanja prispevkov iz programov, poročanja o finančnih instrumentih, tehničnih značilnosti ukrepov obveščanja in komuniciranja za operacije ter sistema za beleženje in shranjevanje podatkov (UL L št. 223 z dne 29. 7. 2014, str. 7) in veljavna Navodila organa upravljanja na področju komuniciranja vsebin evropske kohezijske politike v programskem obdobju 2014–2020 (dostopna na: http://www.eu-skladi.si/sl/ekp/navodila).
Sprejetje financiranja s strani upravičenca pomeni tudi privolitev v vključitev na seznam operacij, ki bo javno objavljen.
15. Morebitno dopolnilno financiranje: dopolnilno financiranje med ESS in ESRR, skladno z 98. členom Uredbe (EU) št. 1303/2013, ni predvideno.
16. Zahteve glede hranjenja dokumentacije o operaciji in spremljanja ter evidentiranja operacije
Upravičenec bo dolžan zagotavljati hrambo celotne originalne dokumentacije, vezane na operacijo ter zagotavljati vpogled v navedeno dokumentacijo za potrebe bodočih preverjanj skladno s pravili Evropske unije in nacionalno zakonodajo.
V skladu s 140. členom Uredbe (EU) št. 1303/2013 bo moral upravičenec zagotoviti dostopnost do vseh dokumentov o izdatkih operacije v obdobju najmanj dveh let od 31. decembra po predložitvi obračunov Evropski komisiji, ki vsebujejo končne izdatke končane operacije. O natančnem datumu za hrambo dokumentacije bo upravičenec po končani operaciji pisno obveščen s strani ministrstva.
Upravičenec bo dolžan voditi in spremljati porabo sredstev za operacijo računovodsko ločeno na posebnem stroškovnem mestu ali po ustrezni računovodski kodi za vse transakcije v zvezi z operacijo in za vsako operacijo posebej, tako da je v vsakem trenutku zagotovljen pregled nad namensko porabo sredstev. Upravičenec, ki ne vodi knjig za operacijo na ločenem stroškovnem mestu ali po ustrezni računovodski kodi, iz svojih poslovnih knjig ne more ločeno izpisati evidenc samo za posamezno operacijo. Zato mora zaradi zagotavljanja ločenega vodenja knjig za operacijo voditi druge pomožne knjige.
Na ločenem stroškovnem mestu/računovodski kodi se morajo evidentirati vsi poslovni dogodki, ki se nanašajo na operacijo, razen v primeru poenostavljenih oblik nepovratnih sredstev, kot so npr. posredni stroški v pavšalu in standardni strošek na enoto, kjer se na ločenem stroškovnem mestu operacije (računovodski kodi) knjižijo le prihodki oziroma prilivi, medtem ko stroškov (izdatkov), ki se nanašajo in poplačujejo iz prejetih sredstev, ni treba evidentirati na stroškovnem mestu operacije (računovodski kodi).
17. Zahteve glede dostopnosti dokumentacije o operaciji nadzornim organom
Upravičenec bo moral omogočiti tehnični, administrativni in finančni nadzor nad izvajanjem operacije, katerega sofinanciranje temelji ali se izvaja na podlagi predmetnega javnega razpisa. Nadzor se izvaja s strani ministrstva kot posredniškega organa, organa upravljanja, organa za potrjevanje, revizijskega organa ter drugih nacionalnih in evropskih nadzornih in revizijskih organov (v nadaljnjem besedilu: nadzorni organi).
Upravičenec bo moral nadzornim organom predložiti vse dokumente, ki izkazujejo resničnost, pravilnost in skladnost upravičenih stroškov sofinancirane operacije. V primeru preverjanja na kraju samem bo upravičenec omogočil vpogled v računalniške programe, listine in postopke v zvezi z izvajanjem operacije ter rezultate operacije. Upravičenec bo o izvedbi preverjanja na kraju samem predhodno pisno obveščen, ministrstvo pa lahko opravi tudi nenajavljeno preverjanje na kraju samem. Upravičenec bo dolžan ukrepati skladno s priporočili iz končnih poročil nadzornih organov in redno obveščati ministrstvo o izvedenih ukrepih.
Če se bo v okviru kateregakoli preverjanja s strani nadzornih organov ugotovila kršitev pogodbenih obveznosti ali nepravilnost pri izvajanju operacije, bodo nadzorni organi skladno z veljavnimi Navodili organa upravljanja za izvajanje upravljalnih preverjanj po 125. členu Uredbe (EU) št. 1303/2013 za programsko obdobje 2014–2020 (dostopna na: http://www.eu-skladi.si/ekp/navodila) in Smernicami za določitev finančnih popravkov izdatkov, ki jih financira Unija v okviru deljenega upravljanja, zaradi neskladnosti s pravili o javnih naročilih (dostopne na http://ec.europa.eu/regional_policy/sources/docoffic/cocof/2013/cocof_13_9527_annexe_sl.pdf), Smernicami o načelih, merilih in okvirnih lestvicah, ki se morajo uporabljati v zvezi s finančnimi popravki, ki jih Komisija izvede v skladu s členoma 99 in 100 Uredbe Sveta (ES) št. 1083/2006 z dne 11. julija 2006 (dostopne na: http://www.eu-skladi.si/sl/ekp/zakonodaja) oziroma drugimi akti, ki so podlaga za določanje finančnega popravka, določili ustrezne finančne popravke – znižanje sofinanciranja upravičenih stroškov in izdatkov, upravičenec pa bo dolžan neupravičeno izplačana sredstva vrniti.
18. Zagotavljanje enakih možnosti in trajnostnega razvoja v skladu s 7. in 8. členom Uredbe (EU) št. 1303/2013 in 7. in 8. členom Uredbe (EU) št. 1304/2013
Upravičenec bo moral zagotoviti spodbujanje enakih možnosti moških in žensk ter preprečiti vsakršno diskriminacijo, zlasti v zvezi z dostopnostjo za invalide, med osebami, ki so oziroma bodo vključene v izvajanje aktivnosti v okviru tega javnega razpisa, v skladu z zakonodajo, ki pokriva področje zagotavljanja enakih možnosti in 7. členom Uredbe (EU) št. 1303/2013 ter 7. in 8. členom Uredbe (EU) št. 1304/2013.
Upravičenec bo moral cilje operacije uresničevati v skladu z načelom trajnostnega razvoja in ob spodbujanju cilja Evropske Unije o ohranjanju, varovanju in izboljšanju kakovosti okolja, ob upoštevanju načela onesnaževalec plača v skladu z 8. členom Uredbe (EU) št. 1303/2013.
19. Varovanje osebnih podatkov in poslovnih skrivnosti
Oddaja vloge pomeni, da se je prijavitelj seznanil z vsebino javnega razpisa in da se z njo strinja.
Vsi podatki iz vlog, ki jih komisija odpre, so informacije javnega značaja razen tistih, ki jih prijavitelji posebej označijo, in sicer poslovne skrivnosti, osebni podatki in druge izjeme iz 6. člena Zakona o dostopu do informacij javnega značaja (Uradni list RS, št. 51/06 – uradno prečiščeno besedilo, 117/06 – ZDavP-2, 23/14, 50/14, 19/15 – odl. US, 102/15 in 7/18), ki niso javno dostopne in tako ne smejo biti razkrite oziroma dostopne javnosti. Poslovna skrivnost se lahko nanaša na posamezen podatek ali na del vloge, ne more pa se nanašati na celotno vlogo. Prijavitelj mora pojasniti, zakaj posamezen podatek ne sme biti dostopen javnosti kot informacija javnega značaja. Če prijavitelj poslovnih skrivnosti oziroma drugih izjem ne označi in razloži takšnih podatkov v vlogi, bo ministrstvo lahko domnevalo, da vloga po stališču prijavitelja ne vsebuje takšnih podatkov, ki ne smejo biti razkrite oziroma dostopne javnosti.
Ministrstvo in prijavitelj oziroma upravičenec sta dolžna zagotoviti varovanje osebnih podatkov in poslovnih skrivnosti v skladu z Zakonom o varstvu osebnih podatkov (Uradni list RS, št. 94/07 – uradno prečiščeno besedilo in 177/20), Uredbo (EU) 2016/679 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 27. aprila 2016 o varstvu posameznikov pri obdelavi osebnih podatkov in o prostem pretoku takih podatkov ter o razveljavitvi Direktive 95/46/ES (Splošna uredba o varstvu podatkov) (UL L št. 119, z dne 4. 5. 2016, str. 1, s spremembami), Zakonom o poslovnih skrivnostih (Uradni list RS, št. 22/19) in 140. členom Uredbe (EU) št. 1303/2013.
Več o varovanju osebnih podatkov je opredeljeno v Prilogi 9 Varovanje osebnih podatkov na ravni izvedbe javnega razpisa.
20. Zahteve glede spremljanja neto prihodkov operacije
Upravičenec bo moral dokumentirano spremljati in prikazovati neto prihodke operacije skladno s 65. členom Uredbe (EU) št. 1303/2013. Prihodke je treba evidentirati in spremljati na posebnem stroškovnem mestu ali ustrezni računovodski kodi, zaradi česar je v vsakem trenutku možen ločen izpis iz računovodskih evidenc. Če se bodo pri izvajanju operacije ustvarili neto prihodki, bo treba za višino ustvarjenih prihodkov znižati upravičene stroške.
Prihodke, ki nastajajo tekom izvajanja operacije, pa je treba upoštevati že pri zahtevku za izplačilo, saj se ustvarjeni neto prihodki odbijejo od zahtevanega zneska. Poračun se izvede najkasneje ob predložitvi zadnjega zahtevka za izplačilo. O neto prihodkih, ki nastajajo med izvajanjem operacije, je upravičenec dolžan poročati sproti, med izvajanjem operacije.
21. Zahteve glede spremljanja in vrednotenja doseganja ciljev in kazalnikov operacije
Upravičenec bo za namen spremljanja in vrednotenja operacije skladno s 27., 54., 96. in 125. členom Uredbe (EU) št. 1303/2013, 5. in 19. členom ter Prilogo I Uredbe (EU) št. 1304/2013 dolžan spremljati in ministrstvu zagotavljati podatke o doseganju ciljev in kazalnikov operacije.
Kazalniki, ki jih bo treba zbirati za namene spremljanja in vrednotenja operacije, so natančneje opredeljeni že v točki 9 tega javnega razpisa.
22. Omejitve glede sprememb operacije v skladu z 71. členom Uredbe (EU) št. 1303/2013: ni relevantno.
23. Posledice, če se ugotovi, da je v postopku potrjevanja operacij ali izvrševanja operacij prišlo do resnih napak, nepravilnosti, goljufije ali kršitve obveznosti: če se ugotovi, da upravičenec ministrstva ni seznanil z vsemi dejstvi in podatki, ki so mu bili znani ali bi mu morali biti znani oziroma da je posredoval neresnične, nepopolne podatke oziroma dokumente ali prikril informacije, ki bi jih bil v skladu s tem javnim razpisom dolžan razkriti, ker bi lahko vplivali na odločitev ministrstva o dodelitvi sredstev ali da je neupravičeno pridobil sredstva po tem javnem razpisu na nepošten način, na podlagi ponarejene listine ali kaznivega dejanja, bo upravičenec dolžan vrniti neupravičeno prejeta sredstva skupaj z zakonskimi zamudnimi obrestmi od dneva nakazila na transakcijski račun upravičenca do dneva vračila v proračun Republike Slovenije. Če je takšno ravnanje namerno, se bo obravnavalo kot goljufija.
24. Posledice, če se ugotovi dvojno financiranje posamezne operacije ali, da je višina sofinanciranja operacije presegla maksimalno dovoljeno stopnjo: dvojno uveljavljanje stroškov in izdatkov, ki so že bili oziroma bi lahko bili povrnjeni iz katerega koli drugega vira oziroma so bili odobreni, ni dovoljeno. Če se ugotovi dvojno uveljavljanje stroškov in izdatkov, bo zahtevano vračilo že izplačanega zneska sofinanciranja z zakonskimi zamudnimi obrestmi od dneva nakazila sredstev iz proračuna Republike Slovenije na transakcijski račun upravičenca do dneva vračila sredstev v proračun Republike Slovenije. Če je dvojno uveljavljanje stroškov in izdatkov namerno, se bo obravnavalo kot goljufija.
25. Odprti dostop do rezultatov projektov
Prijavitelj se zavezuje, da stvaritve, ki imajo značaj avtorskega dela in morebitne podobne stvaritve, ki nastanejo pri izvajanju projektov, ne bodo uporabljene v tržne namene.
Povzetki rezultatov projektov bodo prosto dostopni širši javnosti z objavo na spletni strani prijavitelja. V ta namen bo prijavitelj dolžan ministrstvu poleg zahtevka za izplačilo predložiti tudi navedene povzetke rezultatov posameznih projektov na elektronskem mediju v sistematičnem in uporabniku prijaznem načinu, skladno z navodili ministrstva.
26. Način in rok za predložitev vlog za dodelitev sredstev
Rok za oddajo vlog za dodelitev sredstev je 18. 8. 2022 do 12. ure.
Vloga z zahtevano vsebino, kot je določena v točki 8 tega javnega razpisa, mora v enem pisnem (tiskanem) izvodu in v enem elektronskem izvodu (na CD ali USB ključku, v obliki Word oziroma Excel kot tudi optično prebrana – »skenirana« po zaključenem podpisovanju), v zaprti ovojnici, opremljena z vidno oznako »Ne odpiraj – prijava na javni razpis: Projektno delo za pridobitev praktičnih izkušenj in znanj študentov v delovnem okolju 2022/2023« št. 303-41/2021, z navedbo polnega naziva in naslova pošiljatelja, prispeti na naslov: Ministrstvo za izobraževanje, znanost in šport, Masarykova cesta 16, 1000 Ljubljana.
Za pravilno opremo oziroma oznako ovojnice se lahko uporabi ali Priloga 5: Obrazec za oddajo vloge, ki je del razpisne dokumentacije ali lastnoročno napisani obvezni podatki iz prejšnjega odstavka.
V primeru neskladnosti podatkov v tiskani in elektronski obliki se šteje, da je za presojo pomembna tiskana oblika.
Kot pravočasne bodo upoštevane vloge, ki bodo v določenem roku, ne glede na način dostave, prispele v vložišče ministrstva.
Vložišče je na lokaciji Ministrstva za izobraževanje, znanost in šport, Masarykova 16, 1000 Ljubljana, kjer se sprejema in oddaja vso papirno pošto. Vložišče je vhodna točka ministrstva za pisno vlaganje prijave, spremembe in umike vlog ter izdajo ustreznih potrdil o oddaji.
Neustrezno označene in nepravočasno prispele vloge se ne bodo obravnavale, s sklepom bodo zavržene in vrnjene prijavitelju.
27. Datum odpiranja vlog za dodelitev sredstev ter postopek in način izbora
Vloge bo odprla in ocenila komisija za izvedbo postopka javnega razpisa, ki jo imenuje ministrica za izobraževanje, znanost in šport ali od njega pooblaščena oseba.
Odpiranje prispelih vlog bo dne 19. 8. 2022 ob 10. uri, v prostorih Ministrstva za izobraževanje, znanost in šport, Kotnikova 38, Ljubljana (sejna soba 614) in zaradi pričakovanega večjega števila vlog ne bo javno.
Komisija bo v roku 8 dni od odpiranja vlog pisno pozvala k dopolnitvi tiste prijavitelje, katerih vloge niso popolne. Prijavitelj v dopolnitvi ne sme spreminjati višine zaprošenih sredstev, tistega dela vloge, ki se veže na tehnične specifikacije predmeta vloge ali tistih elementov vloge, ki vplivajo ali bi lahko vplivali na drugačno razvrstitev njegove vloge glede na preostale vloge, ki jih je ministrstvo prejelo v postopku dodelitve sredstev. Nepopolne vloge, ki jih prijavitelji ne bodo dopolnili v skladu s pozivom za dopolnitev, bodo s sklepom zavržene.
Postopek in način izbora je podrobneje opredeljen v razpisni dokumentaciji v točki 7 Odpiranje, preverjanje in ocenjevanje vlog Navodil za pripravo vloge na javni razpis.
Ministrstvo ima pravico, da s sklepom o izboru prijavitelju odobri nižji obseg sredstev, kot je podan v vlogi na javni razpis, če je zaprošena višina sredstev v vlogi neskladna z določili javnega razpisa ali razpisne dokumentacije.
Z izbranimi prijavitelji bodo sklenjene pogodbe o sofinanciranju. Vzorec pogodbe in Navodila Ministrstva za izobraževanje, znanost in šport za izvajanje operacij evropske kohezijske politike v programskem obdobju 2014–2020, ki jih bo izbrani prijavitelj dolžan spoštovati pri izvajanju operacije, sta sestavni del razpisne dokumentacije kot Priloga 8 in Priloga 12.
Ministrstvo si pridržuje pravico, da lahko javni razpis kadarkoli do izdaje sklepov o (ne)izboru prekliče, z objavo v Uradnem listu RS.
Upravičenec, ki brez objektivnih razlogov odstopi od pogodbe o sofinanciranju, ne more nadaljnja 3 leta od dneva odstopa kandidirati za pridobitev sredstev ministrstva iz naslova evropske kohezijske politike.
28. Rok, v katerem bodo prijavitelji obveščeni o izidu javnega razpisa
Prijavitelji bodo s sklepom ministra oziroma pooblaščene osebe o izidu javnega razpisa obveščeni najkasneje v roku šestdeset dni od datuma odpiranja vlog.
Prijavitelji, ki menijo, da izpolnjujejo pogoje in merila iz javnega razpisa in jim razpisana sredstva neupravičeno niso bila dodeljena, lahko v tridesetih dneh od prejema sklepa ministrstva o (ne)izboru sprožijo upravni spor z vložitvijo tožbe na Upravno sodišče Republike Slovenije.
29. Kraj, čas in oseba, pri kateri lahko zainteresirane osebe dvignejo razpisno dokumentacijo
Razpisna dokumentacija je dosegljiva na spletnem naslovu ministrstva, http://www.mizs.gov.si/si/javne_objave_in_razpisi/javni_razpisi/. Razpisno dokumentacijo lahko dvignete tudi osebno v vložišču na Ministrstvu za izobraževanje, znanost in šport, Kotnikova 38, 1000 Ljubljana, na recepciji, vsak delovni dan med 10. in 13. uro.
Za dodatne informacije lahko pišete na elektronski naslov petra.arcan@gov.si ali pokličete na tel. 01/478-46-08 (Petra Arčan), in sicer ob torkih in četrtkih med 9. in 11. uro. Ministrstvo bo odgovorilo na pogosta vprašanja, ki bodo prispela oziroma bodo zastavljena telefonsko do 10. 8. 2022 do 10.30, na vprašanja, ki bodo prispela kasneje, ministrstvo ne bo odgovarjalo. Odgovore na pogosta vprašanja bo ministrstvo objavilo na svojih spletnih straneh.
Ministrstvo za izobraževanje, znanost in šport