Na podlagi 15.a in 15.c člena Zakona o posebnih pravicah italijanske in madžarske narodne skupnosti na področju vzgoje in izobraževanja (Uradni list RS, št. 35/01, 102/07 – ZOsn-F in 11/18) s soglasjem Pomurske madžarske samoupravne narodne skupnosti – Muravidéki Magyar Önkormányzati Nemzeti Közösség minister za vzgojo in izobraževanje izdaja
o znanju madžarskega jezika v dvojezičnih vrtcih in šolah
Ta pravilnik določa ravni in podrobnejše pogoje znanja madžarskega jezika kot učnega jezika, ki ga morajo obvladati vzgojitelji predšolskih otrok, vzgojitelji predšolskih otrok – pomočniki vzgojitelja, učitelji, svetovalni delavci, knjižničarji in drugi strokovni delavci v dvojezičnih vrtcih in šolah (v nadaljnjem besedilu: strokovni delavci), ravni ter podrobnejše pogoje znanja madžarskega jezika kot jezika narodne skupnosti, ki ga morajo obvladati administrativni, računovodski, tehnični in drugi delavci (v nadaljnjem besedilu: administrativno-tehnični delavci) in dokazila, s katerimi se dokazuje ustrezno znanje madžarskega jezika.
(vzgojitelj predšolskih otrok)
(1) Vzgojitelj predšolskih otrok v programu za predšolske otroke v dvojezičnem vrtcu obvlada madžarski jezik kot jezik vzgojnega dela (v nadaljnjem besedilu: učni jezik), če je:
– končal izobraževalni program dvojezične slovensko-madžarske gimnazije ali izobraževalni program za dvojezično izvajanje v slovenskem in madžarskem učnem jeziku na narodno mešanem območju za pridobitev srednje strokovne izobrazbe in je imel obvezni predmet madžarščina I,
– končal izobraževalni program osnovne šole s prilagojenim predmetnikom za dvojezično osnovno šolo na narodno mešanem območju Prekmurja in izobraževalni program dvojezične slovensko-madžarske gimnazije ali izobraževalni program za dvojezično izvajanje v slovenskem in madžarskem učnem jeziku na narodno mešanem območju za pridobitev srednje strokovne izobrazbe ali
– dosegel znanje madžarskega jezika vsaj na ravni C1 po Skupnem evropskem jezikovnem okvirju (v nadaljnjem besedilu: SEJO).
(2) Vzgojitelj predšolskih otrok v programu za predšolske otroke v dvojezičnem vrtcu obvlada učni jezik tudi, če je pridobil z zakonom in drugimi predpisi določeno izobrazbo v madžarskem jeziku.
(3) Vzgojitelj predšolskih otrok z vezavo na slovenski jezik, določen s programom za predšolske otroke, obvlada učni jezik tudi, če je:
– končal izobraževalni program dvojezične slovensko-madžarske gimnazije ali izobraževalni program za dvojezično izvajanje v slovenskem in madžarskem učnem jeziku na narodno mešanem območju za pridobitev srednje strokovne izobrazbe,
– opravil program fakultativnega pouka madžarskega jezika na področju srednješolskega izobraževanja ali na področju visokega šolstva ali
– dosegel znanje madžarskega jezika vsaj na ravni B2 po SEJO.
(vzgojitelj predšolskih otrok – pomočnik vzgojitelja)
(1) Vzgojitelj predšolskih otrok – pomočnik vzgojitelja v programu za predšolske otroke v dvojezičnem vrtcu obvlada madžarski jezik kot učni jezik, če je:
– končal izobraževalni program dvojezične slovensko-madžarske gimnazije ali izobraževalni program za dvojezično izvajanje v slovenskem in madžarskem učnem jeziku na narodno mešanem območju za pridobitev srednje strokovne izobrazbe ali
– dosegel znanje madžarskega jezika vsaj na ravni B2 po SEJO.
(2) Vzgojitelj predšolskih otrok – pomočnik vzgojitelja v programu za predšolske otroke v dvojezičnem vrtcu obvlada učni jezik tudi, če je pridobil z zakonom in drugimi predpisi določeno izobrazbo v madžarskem jeziku.
(1) Učitelj v izobraževalnem programu osnovne šole s prilagojenim predmetnikom za dvojezično osnovno šolo na narodno mešanem območju Prekmurja, učitelj madžarščine v prilagojenem izobraževalnem programu osnovne šole z nižjim izobrazbenim standardom za dvojezično osnovno šolo, učitelj v izobraževalnem programu dvojezične slovensko-madžarske gimnazije ter učitelj v izobraževalnih programih za dvojezično izvajanje v slovenskem in madžarskem učnem jeziku na narodno mešanem območju za pridobitev srednje poklicne in srednje strokovne izobrazbe (v nadaljnjem besedilu: učitelj) obvlada madžarski jezik kot učni jezik (v nadaljnjem besedilu: učni jezik), če je:
– končal izobraževalni program dvojezične slovensko-madžarske gimnazije ali izobraževalni program za dvojezično izvajanje v slovenskem in madžarskem učnem jeziku na narodno mešanem območju za pridobitev srednje strokovne izobrazbe in je imel obvezni predmet madžarščina I,
– končal izobraževalni program osnovne šole s prilagojenim predmetnikom za dvojezično osnovno šolo na narodno mešanem območju Prekmurja in izobraževalni program dvojezične slovensko-madžarske gimnazije ali izobraževalni program za dvojezično izvajanje v slovenskem in madžarskem učnem jeziku na narodno mešanem območju za pridobitev srednje strokovne izobrazbe ali
– dosegel znanje madžarskega jezika vsaj na ravni C1 po SEJO.
(2) Učitelj obvlada učni jezik tudi, če je pridobil z zakonom in drugimi predpisi določeno izobrazbo v madžarskem jeziku.
(3) Drugi učitelj v prvem razredu z vezavo na slovenski jezik in učitelj slovenske jezikovne skupine izobraževalnega programa osnovne šole s prilagojenim predmetnikom za dvojezično osnovno šolo na narodno mešanem območju Prekmurja, učitelj slovenske jezikovne skupine v izobraževalnem programu dvojezične slovensko-madžarske gimnazije ter učitelj slovenske jezikovne skupine splošnoizobraževalnih predmetov v izobraževalnih programih za dvojezično izvajanje v slovenskem in madžarskem učnem jeziku na narodno mešanem območju za pridobitev srednje poklicne in srednje strokovne izobrazbe obvlada učni jezik tudi, če je:
– končal izobraževalni program dvojezične slovensko-madžarske gimnazije ali izobraževalni program za dvojezično izvajanje v slovenskem in madžarskem učnem jeziku na narodno mešanem območju za pridobitev srednje strokovne izobrazbe,
– opravil program fakultativnega pouka madžarskega jezika na področju srednješolskega izobraževanja ali na področju visokega šolstva ali
– dosegel znanje madžarskega jezika vsaj na ravni B2 po SEJO.
(4) Učitelj v prilagojenem izobraževalnem programu osnovne šole z nižjim izobrazbenim standardom za dvojezično osnovno šolo ter učitelj strokovnoteoretičnih predmetov oziroma strokovnih modulov in učitelj praktičnega pouka v izobraževalnih programih za dvojezično izvajanje v slovenskem in madžarskem učnem jeziku na narodno mešanem območju za pridobitev srednje poklicne in srednje strokovne izobrazbe obvlada učni jezik tudi, če je:
– končal izobraževalni program dvojezične slovensko-madžarske gimnazije ali izobraževalni program za dvojezično izvajanje v slovenskem in madžarskem učnem jeziku na narodno mešanem območju za pridobitev srednje strokovne izobrazbe,
– opravil program fakultativnega pouka madžarskega jezika na področju srednješolskega izobraževanja ali na področju visokega šolstva ali
– dosegel znanje madžarskega jezika vsaj na ravni B1 po SEJO.
(1) Svetovalni delavec v programu za predšolske otroke v dvojezičnem vrtcu, v izobraževalnem programu osnovne šole s prilagojenim predmetnikom za dvojezično osnovno šolo na narodno mešanem območju Prekmurja, v prilagojenem izobraževalnem programu osnovne šole z nižjim izobrazbenim standardom za dvojezično osnovno šolo, v izobraževalnem programu dvojezične slovensko-madžarske gimnazije in v izobraževalnih programih za dvojezično izvajanje v slovenskem in madžarskem učnem jeziku na narodno mešanem območju za pridobitev srednje poklicne in srednje strokovne izobrazbe (v nadaljnjem besedilu: svetovalni delavec) obvlada učni jezik, če je:
– končal izobraževalni program dvojezične slovensko-madžarske gimnazije ali izobraževalni program za dvojezično izvajanje v slovenskem in madžarskem učnem jeziku na narodno mešanem območju za pridobitev srednje strokovne izobrazbe in je imel obvezni predmet madžarščina I,
– končal izobraževalni program osnovne šole s prilagojenim predmetnikom za dvojezično osnovno šolo na narodno mešanem območju Prekmurja in izobraževalni program dvojezične slovensko-madžarske gimnazije ali izobraževalni program za dvojezično izvajanje v slovenskem in madžarskem učnem jeziku na narodno mešanem območju za pridobitev srednje strokovne izobrazbe ali
– dosegel znanje madžarskega jezika vsaj na ravni B2 po SEJO.
(2) Svetovalni delavec obvlada učni jezik tudi, če je pridobil z zakonom in drugimi predpisi določeno izobrazbo v madžarskem jeziku.
(3) Če je v vrtcu oziroma šoli, ki izvaja javnoveljavni program iz prvega odstavka tega člena, več svetovalnih delavcev, mora vsaj eden obvladati učni jezik v skladu s prvo ali drugo alinejo prvega odstavka tega člena ali vsaj na ravni C1 po SEJO.
(1) Knjižničar v izobraževalnem programu osnovne šole s prilagojenim predmetnikom za dvojezično osnovno šolo na narodno mešanem območju Prekmurja, v prilagojenem izobraževalnem programu osnovne šole z nižjim izobrazbenim standardom za dvojezično osnovno šolo, v izobraževalnem programu dvojezične slovensko-madžarske gimnazije in v izobraževalnih programih za dvojezično izvajanje v slovenskem in madžarskem učnem jeziku na narodno mešanem območju za pridobitev srednje poklicne in srednje strokovne izobrazbe (v nadaljnjem besedilu: knjižničar) obvlada učni jezik, če je:
– končal izobraževalni program dvojezične slovensko-madžarske gimnazije ali izobraževalni program za dvojezično izvajanje v slovenskem in madžarskem učnem jeziku na narodno mešanem območju za pridobitev srednje strokovne izobrazbe ali
– dosegel znanje madžarskega jezika vsaj na ravni B2 po SEJO.
(2) Knjižničar obvlada učni jezik tudi, če je pridobil z zakonom in drugimi predpisi določeno izobrazbo v madžarskem jeziku.
(organizator in laborant)
(1) Organizator prehrane in organizator zdravstveno-higienskega režima v programu za predšolske otroke v dvojezičnem vrtcu, organizator šolske prehrane, računalnikar – organizator informacijskih dejavnosti in laborant v izobraževalnem programu osnovne šole s prilagojenim predmetnikom za dvojezično osnovno šolo na narodno mešanem območju Prekmurja in v prilagojenem izobraževalnem programu osnovne šole z nižjim izobrazbenim standardom za dvojezično osnovno šolo, organizator obveznih izbirnih vsebin, organizator izobraževanja odraslih in laborant v izobraževalnem programu dvojezične slovensko-madžarske gimnazije ter organizator praktičnega pouka, organizator praktičnega izobraževanja, organizator izobraževanja odraslih in laborant v izobraževalnih programih za dvojezično izvajanje v slovenskem in madžarskem učnem jeziku na narodno mešanem območju za pridobitev srednje poklicne in srednje strokovne izobrazbe (v nadaljnjem besedilu: organizator ali laborant) obvlada učni jezik, če je:
– končal izobraževalni program dvojezične slovensko-madžarske gimnazije ali izobraževalni program za dvojezično izvajanje v slovenskem in madžarskem učnem jeziku na narodno mešanem območju za pridobitev srednje strokovne izobrazbe,
– opravil program fakultativnega pouka madžarskega jezika na področju srednješolskega izobraževanja ali na področju visokega šolstva ali
– dosegel znanje madžarskega jezika vsaj na ravni B1 po SEJO.
(2) Organizator ali laborant iz prejšnjega odstavka obvlada učni jezik tudi, če je pridobil z zakonom in drugimi predpisi določeno izobrazbo v madžarskem jeziku.
III. ADMINISTRATIVNO-TEHNIČNI DELAVCI
(pogoji za administrativno-tehnične delavce v dvojezičnem vrtcu ali šoli)
(1) Administrativno-tehnični delavec v dvojezičnem vrtcu ali šoli obvlada madžarski jezik kot jezik narodne skupnosti, če je:
– končal izobraževalni program osnovne šole s prilagojenim predmetnikom za dvojezično osnovno šolo na narodno mešanem območju Prekmurja ali izobraževalni program dvojezične slovensko-madžarske gimnazije ali izobraževalni program za dvojezično izvajanje v slovenskem in madžarskem učnem jeziku na narodno mešanem območju za pridobitev srednje strokovne izobrazbe,
– opravil program fakultativnega pouka madžarskega jezika na področju srednješolskega izobraževanja ali
– dosegel znanje madžarskega jezika vsaj na ravni B1 po SEJO.
(2) Ne glede na prejšnji odstavek spremljevalec otroka s posebnimi potrebami obvlada madžarski jezik kot jezik narodne skupnosti, če je dosegel znanje madžarskega jezika:
– vsaj na ravni B2 po SEJO, če je materinščina otroka, ki ga spremlja, madžarščina,
– vsaj na ravni B1 po SEJO, če je materinščina otroka, ki ga spremlja, slovenščina.
(dokazilo o jezikovni kompetenci)
Ustrezno znanje madžarskega jezika kot učnega jezika ali kot jezika narodne skupnosti v skladu s tem pravilnikom se dokazuje z naslednjo javno listino:
1. z diplomo, s katero se dokazuje, da je z zakonom in drugimi predpisi določena izobrazba pridobljena v madžarskem jeziku,
2. s spričevalom, s katerim se dokazuje, da je z zakonom in drugimi predpisi določena izobrazba pridobljena v madžarskem jeziku,
3. s spričevalom, s katerim se dokazuje končan ustrezen izobraževalni program v madžarskem jeziku,
4. s spričevalom, s katerim se dokazuje končan ustrezen dvojezični izobraževalni program,
5. s spričevalom, s katerim se dokazuje končan ustrezen izobraževalni program z opravljenim programom fakultativnega pouka madžarskega jezika na področju srednješolskega izobraževanja,
6. s potrdilom, s katerim se dokazuje opravljen program fakultativnega pouka madžarskega jezika na področju visokega šolstva,
7. s certifikatom, s katerim se dokazuje znanje madžarskega jezika na ustrezni ravni v skladu s SEJO.
(ustrezni certifikat o znanju madžarskega jezika)
(1) Ustrezni certifikat o znanju madžarskega jezika na ustrezni ravni v skladu s SEJO se pridobi z uspešno opravljenim preizkusom znanja madžarskega jezika, ki ga izvaja Državni izpitni center.
(2) Ustrezni certifikat o znanju madžarskega jezika na ustrezni ravni v skladu s SEJO se pridobi tudi z uspešno opravljenim preizkusom znanja madžarskega jezika, ki ga izvaja tudi druga pravna ali fizična oseba, ki jo pooblasti minister, pristojen za izobraževanje.
Ta pravilnik začne veljati petnajsti dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 0070-85/2020
Ljubljana, dne 16. februarja 2023
EVA 2023-3350-0013
za vzgojo in izobraževanje