Občinski svet Občine Šentjur je na podlagi 119. člena in druge alineje četrtega odstavka 289. člena Zakona o urejanju prostora /ZUreP-2/ (Uradni list RS, št. 61/17) v povezavi z 298. členom Zakona o urejanju prostora /ZUreP-3/ (Uradni list RS, št. 199/21) ter 15. člena Statuta Občine Šentjur (Uradni list RS, št. 37/11 – uradno prečiščeno besedilo in 54/16) na 4. redni seji dne 21. marca 2023 sprejel
o spremembah in dopolnitvah Odloka o občinskem podrobnem prostorskem načrtu industrijske cone Šentjur za območje EUP z oznako ŠE 119 – sprememba št. 1
V Odloku o občinskem podrobnem prostorskem načrtu industrijske cone Šentjur za območje EUP z oznako ŠE 119 (Uradni list RS, št. 44/19) se v 3. členu spremeni naziv grafičnega načrta v točki (h) tretjega odstavka tako, da se glasi: »(h) ohranjanje narave in prikaz ureditev, potrebnih za obrambo ter varstvo pred naravnimi in drugimi nesrečami, vključno z varstvom pred požarom, in«.
V 4. členu se:
– besedilo: »železniško progo Celje–Maribor« drugega stavka prvega odstavka nadomesti z besedilom »glavno železniško progo št. 30 Zidani Most–Šentilj–d. m.« in
– besedilo »LK-396 270« drugega stavka prvega odstavka nadomesti z besedilom »LC 396 271«.
V 5. členu se besedilo: »tranzitno železniško povezavo Celje–Maribor« v zadnjem stavku petega odstavka nadomesti z besedilom: »glavno železniško progo št. 30 Zidani Most–Šentilj–d. m.«.
V 6. členu se:
– zadnji stavek točke (3.1.) tretjega odstavka spremeni tako, da se glasi: »Pri konkretizaciji se kot izhodišče obvezno upoštevajo strokovne podlage – hidrološko hidravlične študije.«,
– v alineji (a) točke (3.2) tretjega odstavka za besedilom »oziroma dozidave« doda besedilo, ki se glasi: », ki morajo biti skladni s predpisi s področja varnosti v železniškem prometu«,
– v alineji (a) in alineji (b) točke (3.2.) tretjega odstavka besedilo »LK 396 270« nadomesti z besedilom »LC 396 271«,
– v alineji (c) točke (3.2.) tretjega odstavka črta besedilo »(ceste od I9 do I15 ter I7)«,
– v alineji (d) točke (3.2) tretjega odstavka za besedilom »nove objekte« doda besedilo, ki se glasi: », ki morajo biti skladni s predpisi s področja varnosti v železniškem prometu«,
– v alineji (g) točke (3.2) tretjega odstavka se na koncu doda nov stavek, ki se glasi: »Postavitve ograj na meji z zemljišči v lasti Republike Slovenije in s statusom javnega dobrega – javne železniške infrastrukture morajo biti skladne s predpisi s področja varnosti v železniškem prometu.«,
– alineja (h) točke (3.2.) tretjega odstavka spremeni tako, da se glasi: »(h) Na gradbenih parcelah je dovoljena gradnja in postavitev pomožnih objektov, v skladu z dovoljenimi vrstami pomožnih objektov določenih v podtočki (1.3.) 12. člena in podtočki (12.4.) 13. člena Odloka o izvedbenem prostorskem načrtu Občine Šentjur. Pomožni objekti ne smejo biti postavljeni v obveznem robnem zelenem pasu in segati preko meje gradbene parcele.«,
– alineja (f) točke (4.1.) četrtega odstavka spremeni tako, da se glasi: »(f) pomožni objekti morajo biti oblikovno skladni z oblikovanjem in materiali osnovne stavbe; rezervoarji naj bodo po možnosti skriti za zelenjem.«,
– na koncu točke (5.2) petega odstavka se doda nov stavek, ki se glasi: »Le-ta ne sme posegati znotraj meje cestnega telesa in preglednega trikotnika priključka ceste.«.
V 7. členu se:
– prvi odstavek spremeni, tako, da se glasi: »(1) Preko območja OPPN oziroma ob njem poteka več državnih prometnic, in sicer: regionalni cesti R2-423, R3-681 in pomembnejša lokalna cesta LC 396 271 ter glavna železniška proga št. 30 Zidani most–Šentilj–d.m. z odcepom industrijskega tira v funkcionalno celoto FCF. Za potrebe suhega razbremenilnika »Loka« se pod regionalno cesto R2-423 izvede nov propust. Območje obravnave se na regionalni cesti navezuje večinoma preko obstoječih priključkov in dostopov. Novi priključki na regionalni cesti se načrtujejo le na južnem delu južnega podobmočja, drugje ne, prav tako ne novi prehodi ali podhodi pod železniško progo. Notranje prometno omrežje se z zbirno cesto, ki poteka južno od poplavnega območja Voglajne, priključuje na obstoječo lokalno cesto LC 396 271 na zahodnem robu industrijske cone in na vzhodu na obstoječo javno pot JP št. 897 601 Cesta v industrijsko cono. Prav tako se iz lokalne ceste LC 396 271 izvedejo dostopi do načrtovanih gradbenih parcel funkcionalne celote FCA in FCB.«,
– na koncu točke (2.3) drugega odstavka doda nov stavek, ki se glasi: »Za nove cestne priključke je potrebno v DGD dokumentaciji izdelati prometno analizo cestnih priključkov.«,
– za besedilom »posege in objekte« v točki (2.12) drugega odstavka doda besedilo, ki se glasi: »(tudi za začasne gradbiščne cestne priključke)«.
V 8. členu se:
– prvi in drugi stavek drugega odstavka spremenita tako, da se glasita: »Notranje prometno omrežje severnega dela območja (FCA in FCB) temelji na obstoječi zbirni cesti v smeri vzhod–zahod ter prečni cesti v smeri proti jugu. Vse prometnice so širine 6 m, z enostranskim hodnikom za pešce.«,
– tretji odstavek spremeni tako, da se glasi: »(3) Notranje prometno omrežje južnega dela območja (FCC, FCD, FCE in FCF) temelji na dveh zbirnih cestah, ena poteka po robu visokovodnega nasipa vse do iztoka Loke v Voglajno in druga, ki poteka ob razbremenilnem kanalu Loka po trasi obstoječe javne poti JP 897 601 in se priključi na regionalno cesto R3 681. Na zbirni cesti se priključujejo nove prečne ceste, ki omogočajo dovoze in dostope do gradbenih parcel oziroma se posamezne gradbene parcele priključujejo direktno na zbirno cesto. Notranje prometnice so širine 6 m, razen prometnice na jugozahodnem delu, ki je širine 5,5 m. Zbirna cesta ob Voglajni ima na južni strani hodnik za pešce širine 1,5 m in na severni strani kolesarsko stezo in peš pot širine 3 m, ki na vzhodu prečka Voglajno in nadaljuje po severnem delu cone. Zbirna cesta ob Loki ima na vzhodni strani dvosmerno kolesarsko stezo širine 2,5 m in hodnik za pešce širine 1,5 m. Prečne ceste imajo enostranski ali obojestranski hodnik za pešce širine 1,0 m oziroma 1,5 m. Prometnica širine 5,5 m nima hodnika za pešce. Ohranja se obstoječ industrijski tir do podjetja Alpos, ki poteka po funkcionalni celoti FCF in prečka Voglajno.
Za obstoječim 8. členom se doda nov 8.a člen, ki se glasi:
(ureditve v varovalnem progovnem pasu železnice)
(1) Območje industrijske cone Šentjur je na severnem delu omejeno z glavno železniško progo št. 30 Zidani Most–Šentilj–d. m., ki je elektrificirana z enosmerno napetostjo 3 kV. Na glavno železniško progo se priključi odcep industrijskega tira iz funkcionalne celote FCF.
(2) Pri nadaljnjem projektiranju je treba upoštevati predpis o varnosti v železniškem prometu, predpis o železniškem prometu, predpis o pogojih za graditev gradbenih ali drugih objektov, saditev drevja ter postavljanja naprav v varovalnem progovnem pasu in v varovalnem pasu ob industrijskem tiru, predpis o nivojskih prehodih, predpis o zgornjem ustroju železniških prog, predpis o spodnjem ustroju železniških prog.
(3) Za vsak nameravan poseg v varovalnem progovnem pasu železniške proge, 108 m levo in desno izven naselja in 106 m levo in desno v naselju, merjeno od osi najbližjega tira, je potrebno pridobiti soglasje, ki ga izda upravljavec javne železniške infrastrukture.
(4) Za vsak nameravan poseg v varovalnem progovnem pasu ob industrijskem tiru, 54,5 m levo in desno merjeno od osi najbližjega tira, je potrebno pridobiti soglasje, ki ga izda upravljavec javne železniške infrastrukture.
(5) Pri načrtovanju izven nivojskih prehodov železniške proge, mora biti višina spodnjega roba načrtovanega nadvoza ali nadhoda najmanj 6500 mm nad gornjim robom tirnice.
(6) Pri načrtovanju ureditve zelenih površin ob železniški progi naj bo upoštevana točka 5.2.6 Standarda SIST EN 50122-1.
(7) Posegi v varovalnem progovnem pasu železniške proge ne smejo biti v nasprotju z njihovimi koristmi, prav tako v varovalnem pragovnem pasu niso sprejemljive dejavnosti, za katere bi bile emisije, ki so posledica prometa na javni železniški infrastrukturi moteče (obremenitve s hrupom, vibracijami, blodeči tokovi …). V okviru prikaza vplivov in povezav s sosednjimi območji morajo biti prikazane meje območja varstva pred hrupom. Glede na ugotovljeno hrupno obremenitev okolja je treba podrobneje opredeliti protihrupne ukrepe (aktivne/pasivne). Upravljavec javne železniške infrastrukture ne bo zagotavljal nobenih dodatnih ukrepov varstva pred hrupom, kot tudi ne zaščite pred morebitnimi drugimi vplivi, ki so ali bodo posledica obratovanja železnice. Pri novogradnjah objektov in posegih v obstoječe objekte v varovalnem progovnem pasu železniške proge je treba predvideti ustrezno zaščito pred hrupom zaradi odvijanja železniškega prometa. Izvedba vseh ukrepov za zaščito, novih objektov in njihovih funkcionalnih površin ter zaščito novih poselitvenih območij oziroma območij spremenjene rabe prostora, pred negativnimi vplivi železniške proge, je obveznost investitorjev novih posegov. V vplivno območje infrastrukturnih objektov, kjer so mejne vrednosti kazalcev hrupa za takšne vire že presežene, ni dovoljeno umeščati stavb z varovanimi prostori.
(8) Z nameravano gradnjo ne sme biti oviran dostop do površin oziroma naprav javne železniške infrastrukture (JŽI) za namen vzdrževanja le-teh. Ohraniti je potrebno dostopne poti za vzdrževanje površin JŽI.
(9) V nadaljnjih fazah projektiranja je treba ob veljavnih zakonodajnih predpisih za gradnjo v progovnem in varovalnem progovnem pasu železniške proge upoštevati in vrisati tudi trase SVTK kablov in pripadajoče SVTK naprave. Vse posege v bližini omenjenih tras in naprav je treba projektno obdelati in za posege pridobiti ustrezna pozitivna mnenja pristojnih služb upravljavca javne železniške infrastrukture.«
V 10. členu prvega odstavka se besedilo »(funkcionalne enote od FCB do FCF)« nadomesti z besedilom »(funkcionalne enote od FCC do FCF)«.
V 12. členu se:
– prvi odstavek spremeni tako, da se glasi: »Na severovzhodnem robu vstopa v območje industrijske cone prenosni plinovod P212C, ki se zaključi v MRP Nova vas. V MRP se na prenosni plinovod priključuje distribucijsko plinovodno omrežje. Na delu območja OPPN je že zgrajeno distribucijsko plinovodno omrežje. Ob kanalu Loka je predvidena ureditev ceste in komunalne infrastrukture v sklopu katere je predvidena gradnja novega plinovodnega omrežja. Poleg tega je predvidena širitev plinovodnega omrežja v industrijski coni s povezavo zahodnega in vzhodnega dela plinovodnega omrežja. Za načrtovane ureditve se za energetsko oskrbo za potrebe ogrevanja s plinom (v bodoče tudi obnovljivim plinom) v kombinaciji z obnovljivimi viri energije, predvidi priključitev na distribucijsko plinovodno omrežje«,
– besedilo »Energetskim zakonom EZ-1 (Uradni list RS, št. 17/14, 81/15)« nadomesti z besedilom, ki se glasi: »Zakonom o oskrbi s plini«.
V 13. členu se besedilo »Energoles Bohor, ki razpolaga« prvega stavka drugega odstavka nadomesti z besedilom », ki razpolagajo«.
V 14. členu se:
– v tretjem odstavku besedilo », ki je sestavni del OPPN« nadomesti z besedilom »in se hrani na sedežu Občine Šentjur«,
– v četrtem odstavku besedilo »FeF4/1 in FeF5« nadomesti z besedilom »FeF4«,
– v petem odstavku besedilo »RC III. reda« nadomesti z besedilom »R3 681«,
– v šestem odstavku besedilo »FeF5« nadomesti z besedilom »FeF4« in na koncu doda nov stavek, ki se glasi: »V primeru potrebe po dodatni moči je možno izvesti še dodatne trafopostaje.«.
V 15. členu petega odstavka se besedilo »predstavnikom Telekom Slovenije d.d.« nadomesti z besedilom »upravljavcem infrastrukture«.
V 16. členu se:
– obstoječemu besedilu določi prvi odstavek,
– doda nov drugi odstavek, ki se glasi: »Zbiranje posebnih in nevarnih odpadkov mora biti ločeno od ostalih komunalnih odpadkov in urejeno na način, kot ga predpisuje veljavna zakonodaja in področni predpisi o posameznih nevarnih snoveh.«.
V 18. členu se:
– četrti stavek prvega odstavka spremeni tako, da se glasi: »Pri določanju meje vodnega zemljišča je potrebno upoštevati Pravilnik o podrobnejšem načinu določanja meje vodnega zemljišča celinskih voda (Uradni list RS, št. 58/18).«,
– šesti stavek prvega odstavka spremeni tako, da se glasi: »Na vodnem in priobalnem zemljišču, skladno s 37. členom Zakona o vodah, ni dovoljeno posegati v prostor, razen za izjeme, med katere spada tudi gradnja objektov javne infrastrukture, komunalne infrastrukture in komunalnih priključkov na javno infrastrukturo ter načrtovana premostitev s kolesarsko potjo.«,
– v drugem odstavku za besedilom »Uradni list RS, št. 67/02« doda besedilo », 2/04 – ZZdrI-A, 41/04 – ZVO-1, 57/08, 57/12, 100/13, 40/14, 56/15 in 65/20«,
– v petem odstavku za besedilom »Uradni list RS, št. 47/05« doda besedilo »in 44/22 – ZVO-2«.
V 20. členu se:
– na koncu tretjega odstavka doda besedilo, ki se glasi: »Vse zasaditve morajo biti skladne z Navodilom 925-DN30 in za njihovo izvedbo pridobljeno soglasje upravljavca javne železniške infrastrukture. Zasaditve ne smejo segati v progovni pas javne železniške infrastrukture ali na zemljišča s statusom javnega dobra – javne železniške infrastrukture.«,
– črta osmi odstavek.
V 23. členu se:
– črta zadnji stavek tretjega odstavka,
– v četrtem odstavku za besedilom »december 2017« doda besedilo », november 2021 in november 2022«,
– četrti stavek četrtega odstavka spremeni tako, da se glasi: »Tako je občina v letu 2017, 2021 in 2022 pridobila navedene strokovne podlage.«.
V 25. členu se:
– tretji stavek prvega odstavka spremeni tako, da se glasi: »V okviru vsake etape, oziroma, v kolikor je to za koncept urejanja nujno tudi predhodno, je treba izvesti ustrezne ukrepe pred visokimi vodami (za zmanjšanje poplavne ogroženosti je potrebno na funkcionalni celoti FCF izvesti kanal Loka in nadvišanje terena, prav tako je nadvišanje terena potrebno izvesti na severnem delu funkcionalne celote FCE) in pripadajočo infrastrukturo in naprave v zadostnih kapacitetah.«,
– v drugem odstavku za besedilom »Hidrosvet d.o.o., št. 172/17« doda besedilo »in 132/21; strokovna podlaga Hidrološko hidravlična študija za »OPPN industrijske cone Šentjur za EUP z oznako ŠE119«, Hidrosvet d.o.o., št. 138/22«,
– v drugem odstavku besedilo »Uradni list RS, št. 67/02, 2/04 – ZZdrI-A, 41/04 – ZVO-1, 57/08, 57/12, 100/13, 40/14 in 56/15« nadomesti z besedilom »Uradni list RS, št. 67/02, 2/04 – ZZdrI-A, 41/04 – ZVO-1, 57/08, 57/12, 100/13, 40/14, 56/15 in 65/20«.
V 27. členu se:
– prvi stavek drugega odstavka spremeni tako, da se glasi: »Gradbene parcele (funkcionalne enote) znotraj funkcionalnih celot A, C, D, E, F je dovoljeno tudi združevati.«,
– v prvem stavku tretjega odstavka besedilo »8« nadomesti z besedilom »6« in za besedilom »tega odloka« doda besedilo »zaradi zahtev tehnološkega procesa in strojnega postrojenja ter«,
– črta zadnji stavek tretjega odstavka,
– za četrtim odstavkom dodata nova peti in šesti odstavek, ki se glasita:
»(5) Dovoljena so odstopanja notranjega prometnega omrežja, vendar le-ta ne smejo vplivati na zasnovo funkcionalnih celot.
(6) Dovoljena so odstopanja premostitve kanala Loka na južnem delu funkcionalne celote FCF do 20,0 metra.« ter preštevilčijo ostali odstavki,
– v prvem odstavku preštevilčenega sedmega odstavka besedilo »+/–5,00 m« nadomesti z besedilom »+/–10,00 m«.
V 29. členu se v celoti črta alineja (b), alineja (c) pa se preimenuje v (b).
Ta odlok začne veljati petnajsti dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 3500-0004/2020(261)
Šentjur, dne 21. marca 2023