Uradni list

Številka 44
Uradni list RS, št. 44/2023 z dne 14. 4. 2023
Uradni list

Uradni list RS, št. 44/2023 z dne 14. 4. 2023

Kazalo

1284. Odlok o ustanovitvi Glasbene šole Lendava – Zeneiskola Lendva, stran 3825.

  
Na podlagi 3., 8., 48. in 49. člena Zakona o zavodih (Uradni list RS, št. 12/91, 8/96, 36/00 – ZPDZC in 127/06 – ZJZP), 7., 40., 41., 42., 47., 48., 57., 109. in 140. člena Zakona o organizaciji in financiranju vzgoje in izobraževanja (Uradni list RS, št. 16/07 – uradno prečiščeno besedilo, 36/08, 58/09, 64/09 – popr., 65/09 – popr., 20/11, 40/12 – ZUJF, 57/12 – ZPCP-2D, 47/15, 46/16, 49/16 – popr., 25/17 – ZVaj, 123/21, 172/2, 207/21, 105/22 – ZZNŠPP in 141/22) ter 18. člena Statuta Občine Lendava (Uradni list RS, št. 32/17, 5/19 in 37/19) je Občinski svet Občine Lendava v soglasju s svetom Madžarske samoupravne narodne skupnosti Občine Lendava z dne 28. 3. 2023 na 4. seji dne 28. 3. 2023 sprejel
O D L O K 
o ustanovitvi Glasbene šole Lendava – Zeneiskola Lendva 
I. SPLOŠNA DOLOČBA 
1. člen 
(1) Javni zavod Glasbena šola Lendava – Zeneiskola Lendva (v nadaljnjem besedilu: zavod) je bil ustanovljen na področju osnovnega glasbenega izobraževanja z Odlokom o ustanovitvi javnega dvojezičnega zavoda Glasbena šola Lendava (Uradni list RS, št. 4/97, 69/99 in 67/08).
(2) Ustanoviteljica zavoda je Občina Lendava, Glavna ulica 20, Lendava (v nadaljnjem besedilu: ustanoviteljica). Madžarska samoupravna narodna skupnost Občine Lendava, Mlinska ulica 6/A, Lendava, je soustanoviteljica zavoda (v nadaljnjem besedilu: soustanoviteljica).
(3) Zavod je vpisan v sodni register pri Okrožnem sodišču v Murski Soboti, vložna številka 10169600 in v razvid izvajalcev javno veljavnih programov vzgoje in izobraževanja, ki ga vodi ministrstvo, pristojno za osnovno glasbeno in plesno izobraževanje.
II. STATUSNE DOLOČBE 
1. Ime, sedež in pravni status zavoda
2. člen 
(1) Zavod posluje pod imenom: Glasbena šola Lendava – Zeneiskola Lendva.
(2) Sedež zavoda je v Lendavi.
(3) Poslovni naslov zavoda: Glavna ulica 70, Lendava.
3. člen 
(1) Zavod je pravna oseba, ki samostojno nastopa v pravnem prometu v okviru svojih dejavnosti, določenih s tem odlokom, v svojem imenu in za svoj račun.
(2) Zavod odgovarja za svoje obveznosti s sredstvi, s katerimi razpolaga v skladu z zakonom in tem odlokom.
(3) Zavod samostojno upravlja s premoženjem, ki mu je dano v upravljanje ali posest, ne more pa s pravnimi posli odtujiti nepremičnega premoženja ali le to obremeniti s stvarnimi bremeni brez soglasja ustanoviteljice.
(4) Zavod se sme zadolževati le s predhodnim soglasjem ustanoviteljice.
4. člen 
(1) Zavod izvaja dejavnost na več lokacijah:
– na matični šoli v Lendavi,
– na dislociranem oddelku v Črenšovcih,
– na dislociranem oddelku v Turnišču,
– individualni pouk se lahko izvaja tudi na drugih lokacijah.
(2) Vpis učencev v programe zavoda poteka na matični šoli.
(3) Dislocirani oddelki in lokacije v pravnem prometu nimajo pooblastil.
(4) Organizacijo dela v zavodu določi ravnatelj.
2. Pečat in znak zavoda
5. člen 
(1) Zavod uporablja pečat z besedilom v slovenskem in madžarskem jeziku, razen v dislociranih oddelkih v Črenšovcih in v Turnišču, kjer se uporablja pečat le v slovenskem jeziku.
(2) Na zunanjem obodu dvojezičnega pečata je zapis Glasbena šola Lendava – Zeneiskola Lendva, sredi pečata je grb Republike Slovenije, pod grbom pa zapis Glavna ulica 70, Lendava, Fő utca 70, Lendva. Na zunanjem obodu pečata v slovenskem jeziku je zapis Glasbena šola Lendava, Glavna ulica 70, Lendava, sredi pečata je grb Republike Slovenije.
(3) Število posameznih pečatov, njihovo uporabo, način varovanja in uničenja določi ravnatelj.
6. člen 
Zavod ima lahko tudi znak ali grafično obliko imena. Ta se določi s pravili zavoda.
3. Zastopanje, predstavljanje in podpisovanje
7. člen 
(1) Zavod zastopa in predstavlja ravnatelj.
(2) Ravnatelj zavod zastopa in predstavlja zavodbrez omejitev.
(3) Za zavod podpisujejo ravnatelj in delavci, ki so pooblaščeni, vsak v mejah pooblastil in poslov, ki jih opravljajo.
4. Območje zadovoljevanja vzgojno-izobraževalnih potreb
8. člen 
(1) Zavod s svojo dejavnostjo zadovoljuje potrebe po osnovnem glasbenem in plesnem izobraževanju na območju Občine Lendava, Občine Črenšovci, Občine Turnišče, Občine Velika Polana, Občine Odranci, Občine Dobrovnik, Občine Kobilje in v primeru izkazanih potreb tudi v drugih občinah.
(2) Pravice in obveznosti se uredijo s pogodbami med zavodom in posameznimi občinami.
III. DEJAVNOST ZAVODA 
9. člen 
(1) Zavod je ustanovljen za opravljanje javne službe na področju osnovnega glasbenega in plesnega izobraževanja.
(2) Glavna dejavnost zavoda je:
– P/85.520 Izobraževanje, izpopolnjevanje in usposabljanje na področju kulture in umetnosti.
(3) Zavod lahko poleg glavne dejavnosti izvaja tudi druge dejavnosti, s katerimi dopolnjuje glavno dejavnost:
– G/47.890 Trgovina na drobno na stojnicah in tržnicah z drugim blagom
– G/47.990 Druga trgovina na drobno zunaj prodajaln, stojnic in tržnic
– H/49.391 Medkrajevni in drugi cestni potniški promet
– I/56.290 Druga oskrba z jedmi
– J/58.140 Izdajanje revij in druge periodike
– J/58.190 Drugo založništvo
– L/68.200 Oddajanje in obratovanje lastnih in najetih nepremičnin
– N 77.290 Dajanje drugih izdelkov za široko rabo v najem in zakup
– N/82.300 Organiziranje razstav, sejmov, srečanj
– P/85.590 Drugje nerazvrščeno izobraževanje, izpopolnjevanje in usposabljanje
– P/85.600 Pomožne dejavnosti za izobraževanje
– R/90.010 Umetniško uprizarjanje
– R/90.040 Obratovanje objektov za kulturne prireditve
– R/91.011 Dejavnost knjižnic
– R/93.299 Druge nerazvrščene dejavnosti za prosti čas
(4) Dejavnost zavoda šteje kot javna služba, katere izvajanje je v javnem interesu.
(5) Dejavnosti iz tretjega odstavka tega člena se lahko izvajajo tudi kot tržna dejavnost. Zavod lahko prodajo blaga in storitev na trgu izvaja le, če bo z izvajanjem te zagotovil najmanj pokritje vseh s to dejavnostjo povezanih odhodkov. Cena mora biti določena tako, da so vanjo všteti vsi stroški, ki so povezani s prodajo blaga in storitev na trgu in se nanašajo na izdatke za blago in storitve, investicije in investicijsko vzdrževanje ter stroške dela. Zavod uredi prodajo blaga in storitev na trgu s svojim aktom.
10. člen 
(1) Zavod ne sme začeti opravljati nove dejavnosti ali spremeniti pogojev za opravljanje dejavnosti, dokler ustanoviteljica ne da soglasja in dokler pristojni organ ne izda odločbe, da so izpolnjeni pogoji, predpisani za opravljanje dejavnosti, pogoji glede tehnične opremljenosti in varstva pri delu ter drugi predpisani pogoji.
(2) Za nove dejavnosti ne štejejo druge dejavnosti, ki jih opravlja zavod v manjšem obsegu, s katerimi dopolnjuje in boljša ponudbo vzgojno-izobraževalnega dela ali s katerimi prispeva k popolnejšemu izkoriščanju zmogljivosti, ki se uporabljajo za opravljanje vpisanih registriranih dejavnosti.
IV. ORGANI ZAVODA 
11. člen 
Organi zavoda so:
– svet šole,
– ravnatelj,
– strokovni organi zavoda,
– svet staršev.
Svet šole 
12. člen 
(1) Predstavnike ustanovitelja v svet šole imenujeta ustanoviteljica in soustanoviteljica zavoda. Dva predstavnika ustanovitelja imenuje Občinski svet Občine Lendava izmed javnih uslužbencev občinske uprave ali drugih organov občine ter občanov, ki strokovno poznajo delovanje in poslovanje zavoda. Enega predstavnika ustanovitelja pa imenuje Svet Madžarske samoupravne narodne skupnosti Občine Lendava.
(2) Predstavnike delavcev izvolijo delavci zavoda neposredno na tajnih volitvah po postopku in na način kot ga določa ta odlok.
(3) Predstavnike staršev volijo starši na svetu staršev po postopku in na način, kot ga določijo v svojem aktu, pri čemer upoštevajo, da morajo biti v svetu šole enakomerno zastopani starši zavoda, in sicer po en iz matične šole in obeh dislociranih oddelkov.
Ravnatelj 
12.a člen 
(1) Pedagoški vodja in poslovodni organ javnega zavoda je ravnatelj. Ravnatelj opravlja naslednje naloge:
– organizira, načrtuje in vodi delo šole,
– pripravlja program razvoja šole,
– pripravlja predlog letnega delovnega načrta in je odgovoren za njegovo izvedbo,
– je odgovoren za uresničevanje pravic in dolžnosti učencev,
– vodi delo učiteljskega zbora,
– oblikuje predlog nadstandardnih programov,
– spodbuja strokovno izobraževanje in izpopolnjevanje strokovnih delavcev,
– organizira mentorstvo za pripravnike,
– prisostvuje pri vzgojno-izobraževalnem delu učiteljev, spremlja njihovo delo in jim svetuje,
– predlaga napredovanje strokovnih delavcev v nazive,
– odloča o napredovanju delavcev v plačilne razrede,
– spremlja delo svetovalne službe,
– skrbi za sodelovanje zavoda s starši (roditeljski sestanki, govorilne ure in druge oblike sodelovanja),
– obvešča starše o delu šole in o spremembah pravic in obveznosti učencev,
– spodbuja in spremlja delo skupnosti učencev,
– odloča o vzgojnih ukrepih,
– zagotavlja izvrševanje odločb državnih organov,
– zastopa in predstavlja šolo in je odgovoren za zakonitost dela,
– določa sistemizacijo delovnih mest,
– odloča o sklepanju delovnih razmerij in o disciplinski odgovornosti delavcev,
– je odgovoren za zagotavljanje in ugotavljanje kakovosti s samoevalvacijo in pripravo letnega poročila o samo-evalvaciji šole,
– opravlja druge naloge v skladu z zakoni in drugimi predpisi.
(2) Ravnatelj lahko za opravljanje posameznih nalog iz svoje pristojnosti in za nadomeščanje v času odsotnosti pisno pooblasti delavca javnega zavoda.
12.b člen 
(1) Za ravnatelja zavoda je lahko imenovan, kdor ima najmanj izobrazbo, pridobljeno po študijskih programih za pridobitev izobrazbe druge stopnje, oziroma raven izobrazbe, pridobljeno po študijskih programih, ki v skladu z zakonom ustreza izobrazbi druge stopnje ter izpolnjuje druge pogoje za učitelja ali za strokovnega delavca na glasbeni šoli, na kateri bo opravljal funkcijo ravnatelja, ima najmanj pet let delovnih izkušenj v vzgoji in izobraževanju, ima naziv višji svetnik, svetnik ali svetovalec oziroma najmanj pet let naziv mentor in opravljen ravnateljski izpit.
(2) Ne glede na določbo prvega odstavka tega člena je za ravnatelja lahko imenovan tudi kandidat, ki nima ravnateljskega izpita, mora pa si ga pridobiti najkasneje v enem letu po začetku mandata.
(3) Če ravnatelj ravnateljskega izpita ne opravi v roku iz prejšnjega odstavka, mu preneha mandat po zakonu.
(4) Mandat ravnatelja traja pet let.
12.c člen 
(1) Ravnatelja imenuje svet šole.
(2) Svet šole si mora pred odločitvijo o izbiri kandidata za ravnatelja o vseh kandidatih, ki izpolnjujejo pogoje, pridobiti:
– mnenje učiteljskega zbora,
– mnenje lokalne skupnosti, na območju katere ima šola sedež, kadar je soustanovitelj zavoda samoupravna narodna skupnost pa tudi mnenje te skupnosti,
– mnenje sveta staršev.
(3) Lokalna skupnost, soustanoviteljica in svet staršev mnenje obrazložita. Učiteljski zbor o mnenju glasuje tajno.
(4) Če lokalna skupnost in organi iz drugega odstavka tega člena, ne dajo mnenja v 20 dneh od dneva, ko so bili zanj zaprošeni, lahko svet šole o izbiri odloči brez tega mnenja.
(5) Ko svet šole izmed prijavljenih kandidatov izbere kandidata za ravnatelja, posreduje obrazložen predlog za imenovanje v mnenje ministru.
(6) Če minister ne da mnenja v 30 dneh od dneva, ko je bil zanj zaprošen, lahko svet šole odloči o imenovanju ravnatelja brez tega mnenja.
(7) Po prejemu mnenja ministra oziroma po poteku roka iz prejšnjega odstavka svet šole odloči o imenovanju ravnatelja s sklepom. O odločitvi obvesti vse prijavljene kandidate. Zoper odločitev sveta šole je možno sodno varstvo v skladu zakonom, ki ureja zavode.
12.č člen 
(1) Če ravnatelju predčasno preneha mandat oziroma če nihče izmed prijavljenih kandidatov za ravnatelja ni imenovan, svet šole imenuje vršilca dolžnosti ravnatelja izmed strokovnih delavcev zavoda oziroma izmed prijavljenih kandidatov, vendar največ za eno leto.
(2) Če v osmih dneh po prenehanju mandata ravnatelju svet šole ne imenuje niti ravnatelja niti vršilca dolžnosti ravnatelja, imenuje vršilca dolžnosti ravnatelja v naslednjih osmih dneh minister.
13. člen 
(1) Prvo konstitutivno sejo sveta šole skliče ravnatelj v roku 30 dni po imenovanju oziroma izvolitvi vseh članov sveta šole, vendar ne pred iztekom veljavnega mandata sveta šole. Konstitutivno sejo vodi ravnatelj do izvolitve predsednika in njegovega namestnika.
(2) Na konstitutivni seji ravnatelj člane sveta šole opozori, da so za svoje delo odgovorni v skladu s splošnimi pravili o civilni in kazenski odgovornosti.
(3) Predsednika in namestnika predsednika sveta šole izvolijo izmed sebe člani sveta na konstitutivni seji sveta šole.
(4) Mandat sveta šole začne teči z dnem konstituiranja sveta.
(5) Ravnatelj je dolžan obvestiti ustanoviteljico, soustanoviteljico, svet staršev in svet šole o poteku mandata sveta 90 dni pred iztekom mandata.
14. člen 
(1) Član sveta šole je dolžan sodelovati pri delu sveta.
(2) Svet šole ima naslednje naloge oziroma pristojnosti:
– imenuje in razrešuje ravnatelja šole,
– sprejema program razvoja šole, letni delovni načrt in poročilo o njegovi uresničitvi,
– sprejme letno poročilo o samoevalvaciji šole,
– odloča o uvedbi nadstandardnih in drugih programov,
– obravnava poročila o izobraževalni problematiki,
– odloča o pritožbah v zvezi s statusom učenca kot drugostopenjski organ, če z zakonom ni določeno drugače,
– odloča o pritožbah v zvezi s pravicami, obveznostmi in odgovornostmi delavcev iz delovnega razmerja,
– obravnava zadeve, ki mu jih predloži učiteljski zbor, šolska inšpekcija, reprezentativni sindikat zaposlenih, svet staršev, skupnost učencev,
– sprejme poslovnik sveta, s katerim določi način dela in uresničevanja pravic in dolžnosti članov sveta,
– sprejema pravila in druge splošne akte zavoda, ki jih določa odlok ali drugi splošni akt,
– sprejme akt, s katerim uredi prodajo blaga in storitev na trgu,
– sprejema cenik za opravljaje prodaje blaga in storitev na trgu,
– sprejema finančni načrt in zaključni račun,
– predlaga ustanovitelju spremembo in razširitev dejavnosti,
– daje ustanovitelju in ravnatelju predloge in mnenja o posameznih vprašanjih,
– razpisuje volitve predstavnikov delavcev zavoda v svet šole,
– opravlja druge z odlokom in splošnimi akti zavoda in kolektivnimi pogodbami določene naloge.
15. člen 
(1) Člani sveta šole so dolžni obveščati organ, ki jih je imenoval, o delovanju sveta šole.
(2) Člani sveta šole, ki so predstavniki ustanoviteljice, morajo občinsko upravo obvestiti o sklicu seje sveta šole in o dnevnem redu seje, občinska uprava pa jim zagotovi, če to zahtevajo, strokovno pomoč pri pripravi na sejo sveta.
(3) Člani sveta šole, ki so predstavniki ustanoviteljice, obveščajo ustanoviteljico o sprejetih sklepih na sejah sveta šole tako, da po prejemu potrjenega zapisnika seje tega posredujejo občinski upravi v vednost.
16. člen 
(1) Članu sveta šole preneha mandat v svetu pred potekom dobe, za katero je bil imenovan oziroma izvoljen, če:
– sam odstopi,
– umre,
– če nastane kateri od razlogov, ko po tem odloku ali zakonu ne more biti član sveta šole (izgubi pravico biti voljen oziroma imenovan v svet šole),
– je odpoklican ali razrešen s strani organa, ki ga je imenoval.
(2) Predstavniku staršev preneha mandat z dnem, ko njegov otrok ni več vključen v zavod oziroma otrok ni več vključen na lokaciji, kot katere predstavnik je bil starš izvoljen.
(3) Predstavniku delavcev preneha mandat z dnem prenehanja delovnega razmerja v zavodu.
(4) Članu sveta šole, ki je imenovan na funkcijo, ki ni združljiva s članstvom v svetu šole, preneha mandat z dnem imenovanja na to funkcijo.
(5) Odstop člana sveta učinkuje, ko svet šole prejme pisno izjavo člana sveta o odstopu.
(6) Odpoklic ali razrešitev člana sveta šole učinkuje od dne, ko svet šole prejme pisno obvestilo pristojnega organa o odpoklicu ali razrešitvi.
(7) Ko svet šole ugotovi, da je članu iz razlogov iz prve, druge ali tretje alineje prvega odstavka tega člena prenehal mandat, o tem takoj pisno obvesti pristojne za imenovanje oziroma izvolitev novega člana. Pristojni morajo imenovati nadomestnega člana sveta šole za obdobje do prenehanja mandata sveta v roku najkasneje v 90 dneh od obvestila. Članu sveta šole, ki je bil imenovan oziroma izvoljen po konstituiranju sveta šole, se izteče mandat, ko se izteče mandat celotnega sveta.
(8) Nadomestno imenovanje oziroma izvolitev člana sveta ni potrebno, če je prenehal mandat manj kot tretjini članov in je do izteka mandata sveta manj kot 6 mesecev.
a) Volitve predstavnikov delavcev v svet šole
17. člen 
(1) Pravico voliti (aktivna volilna pravica) ima vsak delavec zavoda, ki ima na dan volitev sklenjeno pogodbo o zaposlitvi, razen če zakon določa drugače.
(2) Pravico biti voljen (pasivna volilna pravica) ima vsak delavec, ki ima sklenjeno pogodbo o zaposlitvi za nedoločen čas, razen če zakon določa drugače.
18. člen 
(1) Svet šole razpiše volitve predstavnikov delavcev v svet šole s sklepom največ 90 in najmanj 60 dni pred iztekom mandatne dobe. Volitve se opravijo najkasneje v 15 dneh pred potekom mandata svetu šole.
(2) S sklepom o razpisu volitev se določi dan volitev in število članov sveta šole, ki se volijo. Sklep o razpisu volitev se objavi na v zavodu običajen način.
(3) Volitve vodi volilna komisija, ki jo imenuje svet šole ob razpisu volitev za dobo 4 let.
(4) Volilno komisijo sestavljajo predsednik in dva člana. Član volilne komisije ne more biti kandidat za predstavnika delavcev v svetu in mora imeti aktivno volilno pravico.
(5) Volilna komisija skrbi za zakonitost volitev članov sveta, ugotavlja, ali so predlogi kandidatov za člane sveta v skladu z zakonom in tem odlokom, določa volišče, določa imenik volivcev, vodi glasovanje na voliščih, ugotavlja rezultate izida glasovanja in objavi, kateri kandidati so izvoljeni v svet šole ter obvesti svet šole o izvoljenih članih sveta šole, vodi neposredno tehnično delo v zvezi z volitvami, ugotovi in obvesti svet šole, kateri kandidat postane nadomestni član sveta šole, izvede nadomestne volitve in opravlja druge naloge v skladu s tem odlokom.
19. člen 
(1) Kandidate za člane sveta šole lahko predlaga:
– delavec z aktivno volilno pravico,
– reprezentativni sindikat v zavodu.
(2) Predlogi kandidatov za člane sveta šole, ki se predložijo volilni komisiji najkasneje 21. dan po razpisu volitev, morajo biti pisni in morajo vsebovati podpis predlagatelja. Kandidaturi mora biti priloženo pisno soglasje kandidatov.
20. člen 
(1) Glasovanje na volišču vodi volilna komisija.
(2) Volitve morajo biti organizirane tako, da je zagotovljena tajnost glasovanja.
(3) Voli se z glasovnicami osebno ter na podlagi volilnega imenika, ki ga sestavi volilna komisija. Na glasovnici se navedejo imena kandidatov po abecednem redu priimkov z navedbo koliko kandidatov se voli. Voli se tako, da se obkrožijo zaporedne številke pred imeni kandidatov, za katere se želi glasovati.
(4) Volilna komisija lahko določi, da se za delavce, ki bodo odsotni na dan volitev, zagotovi možnost predčasnih volitev in način glasovanja.
(5) Neizpolnjena glasovnica in glasovnica, na kateri ni mogoče ugotoviti volje volivca, sta neveljavni. Neveljavna je tudi glasovnica, če je volivec glasoval za več kandidatov kot jih je potrebno izvoliti.
21. člen 
(1) Izvoljenih je toliko kandidatov za člane sveta šole, kot je predstavnikov delavcev v svetu šole. Izvoljeni so tisti kandidati, ki so dobili največje število glasov. Če sta dva ali več kandidatov dobila enako število glasov, se med temi kandidati opravi žreb.
(2) O poteku volitev na volišču se piše zapisnik, volilna komisija izdela poročilo o rezultatu volitev, ki ga objavi na za zavod običajen način.
22. člen 
V primeru predčasnega prenehanja mandata predstavnika delavcev v svetu šole postane nadomestni član sveta šole tisti kandidat, katerega izid volitev je bil naslednji po številu glasov. Če ni nobenega kandidata, se izvedejo nadomestne volitve ob smiselni uporabi določb o volitvah novih članov v svet šole.
b) Odpoklic predstavnikov delavcev v svetu šole
23. člen 
(1) Postopek za odpoklic predstavnika delavcev v svetu šole se začne na podlagi pisne zahteve najmanj 3 delavcev zavoda z aktivno volilno pravico oziroma na zahtevo sindikata, če gre za člana sveta, ki ga je kandidiral sindikat.
(2) Zahtevi za odpoklic, ki jo predložijo delavci, morajo biti priloženi podpisi delavcev, ki predlagajo odpoklic.
(3) Zahteva za odpoklic mora vsebovati razloge za odpoklic.
(4) Zahteva se predloži volilni komisiji, ki preveri formalno pravilnost zahteve, ne da bi presojala razloge za odpoklic. Če volilna komisija ne zavrne zahteve za odpoklic, v 30 dneh razpiše glasovanje o odpoklicu predstavnika delavcev v svetu šole in določi dan glasovanja.
(5) Predstavnik delavcev v svetu šole je odpoklican, če je za odpoklic glasovala večina delavcev. Glasujejo delavci, ki imajo aktivno volilno pravico v času glasovanja o odpoklicu.
(6) Za izvedbo glasovanja o odpoklicu predstavnika delavcev v svetu šole se smiselno uporabljajo določbe tega odloka o volitvah predstavnikov delavcev v svet šole.
Svet staršev 
24. člen 
(1) Starši volijo predstavnike oddelka, in sicer enega predstavnika plesna pripravnica, enega balet, enega glasbena pripravnica in po enega predstavnika po učiteljih individualnega pouka glasbil.
(2) Predstavnik oddelka je izvoljen, ko zanj glasuje večina prisotnih staršev na roditeljskem sestanku oddelka, na katerega so bili povabljeni vsi starši. Predstavnik da soglasje h kandidaturi ustno na roditeljskem sestanku ali pisno pred roditeljskim sestankom.
Knjižnica
25. člen 
(1) Zavod ima lahko knjižnico. O utemeljenosti delovanja knjižnice odloči ravnatelj.
(2) Knjižnica zbira knjižnično gradivo, ga strokovno obdeluje, hrani in izposoja ter opravlja informacijsko-dokumentacijsko delo.
Izposoja glasbil 
26. člen 
Šola lahko učencem izposoja glasbila v skladu s svojimi zmožnostmi.
V. JAVNOST DELA ZAVODA 
27. člen 
(1) Delo zavoda je javno.
(2) Javnost dela zavoda se zagotavlja z obvestili staršem, medijem in drugim predstavnikom javnosti. O delu zavoda obvešča javnost ravnatelj ali oseba, ki jo pooblasti.
(3) Starši, novinarji in drugi predstavniki javnosti ne morejo prisostvovati sejam in drugim oblikam dela organov zavoda ter vzgojno-izobraževalnemu delu zavoda, razen v primerih, kot je to določeno z zakonom ali drugimi predpisi oziroma ko to ravnatelj oziroma predsedujoči organu dovoli.
(4) Javnost dela zavoda se zagotavlja tudi v skladu z zakoni, ki urejajo pridobivanje informacij za medije in informacije javnega značaja.
28. člen 
(1) Ravnatelj in drugi delavci zavoda ter člani organov zavoda morajo varovati listine in podatke, do katerih pridejo oziroma se z njimi seznanijo pri delu v zavodu ali pri delu organa zavoda in so določeni za poslovno skrivnost ali kot tajni podatki.
(2) Za poslovno tajnost in tajne podatke se štejejo:
– podatki in dokumenti, ki so z zakonom in drugimi predpisi določeni za tajne,
– podatki in dokumenti, ki jih svet šole v okviru svojih pristojnosti določi za poslovno skrivnost,
– podatki in dokumenti, ki jih ravnatelj v okviru svojih pristojnosti določi za poslovno skrivnost,
– podatki in dokumenti, ki jih zavodu zaupno sporoči pristojni organ ali druga organizacija.
(3) Osebe iz prvega odstavka so dolžne varovati tudi osebne podatke s katerimi se seznanijo pri delu v zavodu ali pri delu organa zavoda.
(4) Obveznost iz prvega in prejšnjega odstavka velja tudi po prenehanju delovnega razmerja oziroma članstva v organu zavoda.
VI. ZAPOSLENI V ZAVODU 
29. člen 
(1) Zavod sistemizira delovna mesta na podlagi normativov in standardov, ki veljajo za glasbeno šolo.
(2) Zavod lahko sistemizira tudi druga delovna mesta ali delovna mesta v večjem obsegu kot je določeno z normativi in standard, če si potrebna sredstva zagotovi:
– iz proračuna ustanoviteljice,
– iz proračuna soustanoviteljice,
– iz tržne dejavnosti,
– iz drugih virov.
VII. SPLOŠNI AKTI ZAVODA 
30. člen 
(1) Zavod v zadevah, ki jih ne ureja ta odlok ter v drugih zadevah, uredi svojo notranjo organizacijo in delo s pravili zavoda. Pravila sprejme svet šole s soglasjem ustanovitelja.
(2) Splošni akti zavoda so zlasti:
– Pravilnik o notranji organizaciji in sistemizaciji delovnih mest (sistemizacija),
– Pravilnik o javnem naročanju,
– Pravilnik o računovodstvu,
– Pravilnik o delovnem času,
– Pravila zavoda.
(3) Zavod ima lahko tudi druge splošne akte, s katerimi ureja druge zadeve, če tako določa zakon, ta odlok ali pravila.
(4) Pravila in splošni akti ne smejo biti v neskladju z zakonom in tem odlokom.
(5) Sistemizacijo delovnih mest določi na podlagi normativov in standardov za šolo ravnatelj v soglasju s pristojnim ministrstvom.
VIII. PREMOŽENJE IN FINANCIRANJE ZAVODA 
31. člen 
(1) Ustanoviteljica, soustanoviteljica in država zagotavljajo pogoje za delo zavoda.
(2) Zavod lahko pridobiva sredstva s prodajo blaga in storitev na trgu v skladu z odlokom.
32. člen 
(1) Za izvajanje dejavnosti, za katero je zavod ustanovljen, daje ustanoviteljica zavodu v posest in upravljanje premoženje. Za izvajanje dejavnosti, za katero je zavod ustanovljen, daje soustanoviteljica zavodu v posest in upravljanje premoženje.
(2) Premično in nepremično premoženje, ki ga ustanoviteljica daje zavodu v uporabo za opravljanje dejavnosti za katero je ustanovljen, je lastnina ustanoviteljice. Premično premoženje, ki ga soustanoviteljica daje zavodu v uporabo za opravljanje dejavnosti za katero je ustanovljen, je lastnina soustanoviteljice.
(3) Zavod upravlja s premoženjem, ki ga uporablja za opravljanje svoje dejavnosti v skladu z namenom, za katerega je bilo pridobljeno.
(4) Zavod je dolžan uporabljati premoženje ustanoviteljice, soustanoviteljice in drugo premoženje s skrbnostjo dobrega gospodarja.
(5) Premično premoženje, ki ga zavodu zagotavlja ustanoviteljica ali soustanoviteljica, se evidentira ločeno v okviru evidenc o osnovnih sredstvih zavoda v skladu s predpisi o računovodstvu. Zavod premično premoženje, ki je v lasti ustanoviteljice ali soustanoviteljice, odpiše v skladu s predpisi o računovodstvu in ga lahko odsvoji.
33. člen 
(1) Zavod lahko prostore v času, ko jih sam ne uporablja, odda v občasno uporabo po posameznih urah ali dnevih.
(2) Zavod sklene pogodbo s pravno poslovnim uporabnikom in mu izstavi račun.
(3) Višino stroškov zavoda določi svet šole, kjer upošteva obratovalne stroške in stroške manjših vzdrževalnih del. Ustanoviteljica višino stroškov nepremičnin, ki jih je dala v uporabo, upošteva pri določitvi cenika.
(4) Del uporabnine, ki pokriva obratovalne stroške in stroške manjših vzdrževalnih del, uporabi zavod za pokritje teh stroškov, preostali del uporabnine pa se nameni za tekoče in investicijsko vzdrževanje.
34. člen 
(1) Presežek prihodkov nad odhodki iz javnih sredstev in plačil staršev lahko zavod nameni za izvajanje in razvoj svoje dejavnosti, tekoče vzdrževanje ter nakup opreme po predhodnem soglasju sveta šole.
(2) Primanjkljaj prihodkov, ki v zavodu nastane pri izvajanju medsebojno dogovorjenega programa iz osnovnih dejavnosti, upoštevajoč dogovorjena merila, kriterije ter normative in standarde, ki veljajo za področja dejavnosti zavoda, krije ustanoviteljica.
(3) Presežek prihodkov nad odhodki, ki ga zavod ustvari s prodajo proizvodov oziroma storitev na trgu, lahko zavod nameni za izvajanje in razvoj dejavnosti, plačilo materialnih stroškov, tekoče in investicijsko vzdrževanje ter investicije, nakup opreme po predhodnem soglasju sveta šole.
(4) Poslovne knjige in poročila zavoda morajo zagotavljati ločeno spremljanje poslovanja in prikaz izida poslovanja s sredstvi javnih financ in drugih sredstev za opravljanje javne službe od spremljanja poslovanja s sredstvi, pridobljenimi iz naslova prodaje blaga in storitev na trgu.
35. člen 
Zavod lahko ustanovi sklad šole v skladu z zakonom.
36. člen 
Ustanoviteljica za obveznosti zavoda odgovarja subsidiarno do višine sredstev, ki se v tekočem letu zagotavljajo za delovanje zavoda v proračunu ustanoviteljice.
IX. MEDSEBOJNE PRAVICE IN OBVEZNOSTI MED USTANOVITELJICO IN ZAVODOM 
37. člen 
(1) Ustanoviteljske pravice in dolžnosti do zavoda izvaja, če ni z zakonom ali drugim predpisom drugače določeno:
a) občinski svet:
– odloča o ustanoviteljskih pravicah in obveznostih,
– imenuje člane sveta šole,
– da mnenje lokalne skupnosti v postopku imenovanja ravnatelja,
– odloča o kritju primanjkljaja zavoda,
– druge naloge, ki mu jih nalaga zakon, odlok ali drug predpis.
b) župan občine:
– naloge, ki mu jih nalaga zakon, odlok ali drug predpis.
(2) Ustanoviteljica ima do zavoda naslednje pravice in obveznosti:
– zagotavlja sredstva za delovanje zavoda,
– spremlja in nadzira namenskost in gospodarnost porabe sredstev, ki jih nameni zavodu,
– odloča o statusnih spremembah zavoda,
– daje soglasje k spremembam dejavnosti,
– opravlja druge zadeve v skladu s tem odlokom in drugimi predpisi.
(3) Zavod je dolžan:
– ustanoviteljici posredovati podatke, potrebne za spremljanje in financiranje dejavnosti ter v statistične namene,
– opravljati druge zadeve v skladu s tem odlokom in drugimi predpisi.
X. MEDSEBOJNE PRAVICE IN OBVEZNOSTI MED SOUSTANOVITELJICO IN ZAVODOM 
38. člen 
Soustanoviteljica ima do zavoda poleg pravic in obveznosti, ki jih določa zakon, naslednje pravice in obveznosti:
– imenuje člana sveta šole,
– spremlja in nadzira namenskost in gospodarnost porabe sredstev, ki jih nameni zavodu.
XI. NADZOR 
39. člen 
(1) Porabo javnih sredstev s strani ustanoviteljice v zavodu poleg z zakonom določenih državnih organov nadzoruje tudi pristojni organ ustanoviteljice.
(2) Gospodarjenje z nepremičninami v lasti ustanoviteljice nadzira pristojni organ ustanoviteljice.
XII. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE 
40. člen 
Z dnem uveljavitve tega odloka preneha veljati Odlok o ustanovitvi javnega dvojezičnega zavoda Glasbena šola Lendava (Uradni list RS, št. 4/97, 69/99 in 67/08).
41. člen 
(1) Zavod mora uskladiti svoje poslovanje in organizacijo v roku 6 mesecev od dneva uveljavitve tega odloka.
(2) Določbe glede oblikovanja in sestave sveta šole se uporabijo po preteku mandata dosedanjega sveta šole.
(3) Ravnatelj uskladi podatke v uradnih evidencah in registrih v skladu s tem odlokom.
42. člen 
Ta odlok začne veljati osmi dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 014-0017/2022-6
Lendava, dne 28. marca 2023
Župan 
Občine Lendava 
Janez Magyar 

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti