Za izvrševanje 48. člena Zakona o varstvu pred naravnimi in drugimi nesrečami (Uradni list RS, št. 51/06 – uradno prečiščeno besedilo, 97/10 in 21/18 – ZNOrg) minister za obrambo izdaja
o uporabi in upravljanju sistemov brezpilotnih zrakoplovov za opravljanje nalog na področju varstva pred naravnimi in drugimi nesrečami
Ta pravilnik ureja uporabo in upravljanje sistemov brezpilotnih zrakoplovov sil za zaščito, reševanje in pomoč (v nadaljnjem besedilu: sistemi brezpilotnih zrakoplovov) na področju varstva pred naravnimi in drugimi nesrečami ter določa pogoje, ki veljajo za operatorje sistemov brezpilotnih zrakoplovov pri opravljanju nalog zaščite, reševanja in pomoči (v nadaljnjem besedilu: operator ZRP) za brezpilotne zrakoplove do največje vzletne mase 25 kilogramov, obveznosti operatorja ZRP, operativni priročnik za delo s sistemi brezpilotnih zrakoplovov, naloge in odgovornosti pilota na daljavo, pravila letenja, operativno usposabljanje in certifikacijo pilotov na daljavo, opremo in oznake brezpilotnih zrakoplovov, zavarovanje, varstvo osebnih podatkov in nadzor nad izvajanjem tega pravilnika.
(1) Izrazi, uporabljeni v tem pravilniku, pomenijo enako kot izrazi, uporabljeni v Izvedbeni uredbi Komisije (EU) 2019/947 z dne 24. maja 2019 o pravilih in postopkih za upravljanje brezpilotnih zrakoplovov (UL L št. 152 z dne 11. 6. 2019, str. 45), zadnjič spremenjena z Izvedbeno uredbo Komisije (EU) 2022/425 z dne 14. marca 2022 o spremembi Izvedbene uredbe (EU) 2019/947 v zvezi z odlogom datumov prehodnega obdobja za uporabo nekaterih sistemov brezpilotnih zrakoplovov v »odprti« kategoriji in datuma začetka uporabe standardnih scenarijev za operacije, izvedene v vidnem polju ali zunaj njega (UL L št. 87 z dne 15. 3. 2022, str. 20), (v nadaljnjem besedilu: Uredba 2019/947/EU), in v Uredbi (EU) 2018/1139 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 4. julija 2018 o skupnih pravilih na področju civilnega letalstva in ustanovitvi Agencije Evropske unije za varnost v letalstvu ter spremembi uredb (ES) št. 2111/2005, (ES) št. 1008/2008, (EU) št. 996/2010, (EU) št. 376/2014 ter direktiv 2014/30/EU in 2014/53/EU Evropskega parlamenta in Sveta ter razveljavitvi uredb (ES) št. 552/2004 in (ES) št. 216/2008 Evropskega parlamenta in Sveta ter Uredbe Sveta (EGS) št. 3922/91 (UL L št. 212 z dne 22. 8. 2018, str. 1).
(2) V tem pravilniku se uporabljajo tudi naslednji izrazi:
1. čas letenja je čas, ko brezpilotni zrakoplov leti oziroma nima stika s tlemi;
2. interventne naloge so hitre in nujne naloge na področju zaščite, reševanja in pomoči (v nadaljnjem besedilu: ZRP), ki jih izvajajo sile ZRP zaradi varstva ljudi, živali, premoženja, kulturne dediščine in okolja pred naravnimi in drugimi nesrečami, da bi izboljšale ali preprečile poslabšanje razmer ob naravnih in drugih nesrečah;
3. koristni tovor je tovor ali oprema, ki ni namenjena upravljanju ali krmiljenju brezpilotnega zrakoplova in ni del osnovne strukture brezpilotnega zrakoplova, ki je namenjena opravljanju nalog ZRP;
4. letenje podnevi je letenje brezpilotnega zrakoplova v času od 30 minut pred sončnim vzhodom do 30 minut po sončnem zahodu;
5. letenje ponoči je letenje brezpilotnega zrakoplova, ko ta ne leti podnevi;
6. ocena tveganja so vsa ugotovljena tveganja, ki izhajajo iz operacij, na tleh in v zraku ter se skupaj z ukrepi za zmanjšanje tveganj opredelijo v operativnem priročniku;
7. opazovalec je oseba, ki spremlja let brezpilotnega zrakoplova, zato da ugotavlja ovire za brezpilotni zrakoplov na tleh in v zraku, ter opravlja naloge v skladu z navodili pilota na daljavo;
8. operacija je katera koli naloga ali opravilo z uporabo brezpilotnega zrakoplova za potrebe ZRP, ki jo izvaja operator ZRP;
9. operativno osebje je osebje operatorja ZRP, ki neposredno sodeluje pri operacijah (pilot na daljavo in opazovalec);
10. operativno usposabljanje pomeni usposabljanje pilotov na daljavo za opravljanje nalog ZRP v okviru sistema varstva pred naravnimi in drugimi nesrečami;
11. vodja operacij je odgovorna oseba za izvedbo operacij pri operatorju ZRP.
(opravljanje nalog zaščite, reševanja in pomoči)
(1) Sistemi brezpilotnih zrakoplovov se uporabljajo za opravljanje operativnih nalog ZRP kot del temeljnih nalog sistema varstva pred naravnimi in drugimi nesrečami, v skladu s predpisi na področju varstva pred naravnimi in drugimi nesrečami.
(2) Naloge iz prejšnjega odstavka, ki se opravljajo s sistemi brezpilotnih zrakoplovov in jih opravljajo sile ZRP na podlagi tega pravilnika, so:
– interventne naloge,
– naloge preventivne dejavnosti, kot so priprava ocen tveganj za nastanek nesreč, priprava načrtov zaščite in reševanja, izvajanje usposabljanj in vaj na področju ZRP, priprava analiz nesreč in vaj ter ocenjevanje škode, pri katerih je uporaba sistema brezpilotnega zrakoplova načrtovana.
(3) Za opravljanje interventnih nalog iz prve alineje prejšnjega odstavka je pristojen vodja intervencije, za naloge iz druge alineje prejšnjega odstavka pa vodja operacij operatorja ZRP.
(1) Operator ZRP je lahko zveza društev ali druga nevladna organizacija, gospodarska družba, zavod ali druga organizacija, lokalna skupnost ali državni organ, ki opravlja naloge ZRP.
(2) Če na področju, na katerem deluje društvo, ni ustanovljene zveze društev, je operator ZRP lahko tudi društvo, ki opravlja naloge ZRP.
(3) Operator ZRP zagotavlja usposobljeno operativno osebje v skladu s prvim in drugim odstavkom 9. člena tega pravilnika ter sprejme operativni priročnik iz 6. člena tega pravilnika.
(4) Operator ZRP o izpolnjevanju oziroma prenehanju izpolnjevanja zahtev za delovanje sistemov brezpilotnih zrakoplovov obvesti Upravo Republike Slovenije za zaščito in reševanje (v nadaljnjem besedilu: URSZR) in Inšpektorat Republike Slovenije za varstvo pred naravnimi in drugimi nesrečami (v nadaljnjem besedilu: inšpektorat) ter predloži dokazila o izpolnjevanju zahtev iz prejšnjega odstavka.
(5) Seznam operatorjev ZRP vodita URSZR in inšpektorat. Ob prenehanju izpolnjevanja zahtev iz tega člena ali ob neizpolnjevanju nalog iz 5. člena tega pravilnika se operatorja ZRP umakne s seznama operatorjev ZRP.
Operator ZRP:
1. zagotovi, da se sistemi brezpilotnih zrakoplovov v zračnem prostoru Republike Slovenije (v nadaljnjem besedilu: zračni prostor) uporabljajo v skladu s predpisi, ki urejajo letalstvo, in določbami tega pravilnika;
2. vzpostavi operativne postopke, določene z operativnim priročnikom;
3. skrbi za varnost operacij sistemov brezpilotnih zrakoplovov;
4. prepreči nepooblaščena vmešavanja ali dostope do sistemov brezpilotnih zrakoplovov;
5. zagotovi, da je za vsako operacijo sistema brezpilotnega zrakoplova določeno usposobljeno operativno osebje;
6. zagotovi, da je za vsako operacijo dodeljen brezhiben in nepoškodovan sistem brezpilotnega zrakoplova;
7. zagotovi zmožnost prekinitve operacije oziroma posega v operacijo sistema brezpilotnega zrakoplova, ko je to potrebno za zagotavljanje varnosti operacij;
8. poskrbi za usposobljenost operativnega osebja;
9. v skladu z operativnim priročnikom obvešča o letu sistema brezpilotnega zrakoplova;
10. vzpostavi sistem poročanja o izrednih dogodkih v skladu s predpisi, ki urejajo letalstvo;
11. vodi sezname o letih sistemov brezpilotnih zrakoplovov v svoji organizaciji;
12. vodi sezname o certifikatih pilotov na daljavo in o njihovi usposobljenosti za upravljanje sistemov brezpilotnih zrakoplovov ter zapise o operativnih usposabljanjih v svoji organizaciji;
13. na zahtevo inšpektorata umakne člana operativnega osebja iz svojega sestava, če je v inšpekcijskem postopku ugotovljeno, da je ta večkrat kršil določbe tega pravilnika;
14. obvesti URSZR in inšpektorat o vsaki spremembi, ki bi lahko vplivala na ustreznost in zmožnost izvajanja operacij.
(1) URSZR sprejme generični operativni priročnik za delo s sistemi brezpilotnih zrakoplovov v sistemu varstva pred naravnimi in drugimi nesrečami (v nadaljnjem besedilu: generični operativni priročnik).
(2) Operator ZRP pripravi operativni priročnik za delo s sistemi brezpilotnih zrakoplovov (v nadaljnjem besedilu: operativni priročnik), ki je skladen z zahtevami generičnega operativnega priročnika.
(3) Operativni priročnik je sestavljen iz splošnega dela, ocene tveganja in prilog. Splošni del operativnega priročnika obsega predstavitev, organizacijo dela operatorja, koncept operacije, splošne postopke, nepredvidene in izredne postopke, načrt ukrepanja ob izrednih dogodkih, varnost delovanja operatorja, zasebnost in varstvo podatkov, ukrepe za zmanjšanje vpliva na okolico, poročanje o dogodkih in zapise operatorja ter druga poglavja, potrebna za urejanje operacij.
(4) Priloge operativnega priročnika obsegajo:
– sistem označevanja in navodila za uporabo sistemov brezpilotnih zrakoplovov, standardne nastavitve in vzdrževanje sistema brezpilotnega zrakoplova, če je to potrebno,
– kontrolni seznam za redne in izredne postopke sistema brezpilotnega zrakoplova, če je to potrebno,
– seznam operativnega osebja in odgovorne osebe operatorja ZRP,
– morebitne druge priloge, določene z operativnim priročnikom.
(5) Priloge operativnega priročnika iz prejšnjega odstavka operator ZRP prilagaja glede na specifičnost organizacije, naravo njegovega dela in zahtev iz naslova tehnične dokumentacije sistemov brezpilotnih zrakoplovov.
(6) Ocena tveganja operativnega priročnika obsega zlasti značilnosti operacije, varnostne cilje, tveganja zaradi delovanja sistemov brezpilotnih sistemov na tleh in v zraku ter ukrepe za zmanjšanje tveganja.
(naloge in odgovornost pilota na daljavo)
(1) Pilot na daljavo je oseba, ki mora biti usposobljena za upravljanje sistemov brezpilotnih zrakoplovov v skladu s tem pravilnikom.
(2) Pilot na daljavo upravlja sistem brezpilotnega zrakoplova v skladu z veljavnimi predpisi, tem pravilnikom in operativnim priročnikom iz prejšnjega člena.
(3) Pilot na daljavo upravlja sistem brezpilotnega zrakoplova tako, da:
1. let ne predstavlja neposredne nevarnosti za življenje ali zdravje ljudi, življenje in zdravje živali ter premoženje in ne ogroža varnosti v zračnem prostoru;
2. ne začne izvajati letov oziroma te prekine, če meteorološke razmere ne omogočajo njihove varne izvedbe;
3. pri izvajanju operacij zagotovi prednost zrakoplovu s posadko in prekine izvajanje operacije, če let sistema brezpilotnega zrakoplova predstavlja nevarnost za druge uporabnike zračnega prostora;
4. brezpilotni zrakoplov ne tovori nevarnega blaga, razen če je to potrebno za opravljanje nalog ZRP;
5. ne izvaja operacij v avtonomnem načinu letenja brezpilotnega zrakoplova;
6. zavaruje območje vzleta in pristajanja brezpilotnega zrakoplova;
7. zagotovi varno oddaljenost od ovir, oseb, živali in drugih zrakoplovov;
8. je na razdalji od brezpilotnega zrakoplova, ki še omogoča radijsko povezavo in varno izvedbo leta;
9. izvaja lete z uporabo sistema za prikaz pogleda iz zrakoplova ob prisotnosti opazovalca;
10. ne izvaja letov pod vplivom psihoaktivnih snovi ali alkohola ali če letov ni sposoben izvajati zaradi poškodbe, utrujenosti, zdravil, bolezni ali drugih razlogov;
11. v operacijo vključi opazovalca, ko oceni, da ne zmore stalno spremljati zračnega prostora ali zadrževati razdalje brezpilotnega zrakoplova do ovir.
(4) Pri opravljanju interventnih nalog iz prve alineje drugega odstavka 3. člena tega pravilnika na območjih, na katerih so v skladu s splošnimi predpisi, ki urejajo letalstvo, operacije s sistemi brezpilotnih zrakoplovov omejene ali prepovedane, pilot na daljavo upravlja sistem brezpilotnega zrakoplova tako, da:
– za izvajanje operacij znotraj geografskih območij v kontroliranem zračnem prostoru znotraj radija petih kilometrov od referenčne točke letališča ali zunaj petih kilometrov, ko leti višje od 50 metrov nad terenom, pridobi ustno soglasje pristojne enote kontrole zračnega prometa, s katero ima pilot na daljavo vzpostavljeno nemoteno komunikacijo;
– za izvajanje operacij v rezerviranem ali omejenem zračnem prostoru pridobi ustno soglasje pristojne enote kontrole zračnega prometa ali druge pravne ali fizične osebe, ki je podala zahtevo za rezervacijo ali omejitev zračnega prostora;
– o izvajanju operacij znotraj geografskih območij nad nekontroliranimi letališči ter nad vzletišči, heliporti in območji javnega interesa, seznani lastnika ali obratovalca takoj, ko je to mogoče;
– nad območji ožjih urbanih con in na območjih objektov, ki so namenjeni stanovanju, poslovanju ali rekreaciji, nad nizkimi gradnjami in drugimi objekti lahko izvaja operacije brez dodatnih omejitev;
– za izvajanje operacij znotraj geografskih območij na območju jedrskih objektov, na območju opravljanja nalog policije, na območju objektov posebnega pomena za obrambo države pridobi ustno soglasje pristojnega organa oziroma upravljavca geografskega območja.
(5) Pri opravljanju nalog iz druge alineje drugega odstavka 3. člena tega pravilnika na območjih, na katerih so v skladu s splošnimi predpisi, ki urejajo letalstvo, operacije s sistemi brezpilotnih zrakoplovov omejene ali prepovedane, pilot na daljavo upravlja sistem brezpilotnega zrakoplova tako, da:
– za izvajanje operacij znotraj geografskih območij v kontroliranem zračnem prostoru znotraj radija petih kilometrov od referenčne točke letališča ali zunaj petih kilometrov, ko leti višje od 50 metrov nad terenom, pridobi predhodno soglasje pristojne enote kontrole zračnega prometa, s katero ima pilot na daljavo vzpostavljeno nemoteno komunikacijo;
– za izvajanje operacij v rezerviranem ali omejenem zračnem prostoru pridobi predhodno soglasje pristojne enote kontrole zračnega prometa ali druge pravne ali fizične osebe, ki je podala zahtevo za omejitev zračnega prostora;
– za izvajanje operacij znotraj geografskih območij nad nekontroliranimi letališči ter nad vzletišči, heliporti in območji javnega interesa, pridobi predhodno soglasje lastnika ali obratovalca;
– za izvajanje operacij nad območji ožjih urbanih con in na območju objektov, ki so namenjeni stanovanju, poslovanju ali rekreaciji, nad nizkimi gradnjami in drugimi objekti, vzpostavi nadzorovano talno območje, kadar je to potrebno za zmanjšanje tveganja na tleh;
– za izvajanje operacij znotraj geografskih območij na območju jedrskih objektov, na območju opravljanja nalog policije, na območju objektov posebnega pomena za obrambo države, na zavarovanih območjih in naravnih vrednotah zaradi zagotavljanja interesov ohranjanja narave in drugimi geografskimi območji pridobi predhodno soglasje pristojnega organa oziroma upravljavca geografskega območja.
(1) Pilot na daljavo upravlja sistem brezpilotnega zrakoplova tako, da:
– brezpilotni zrakoplov leti največ do višine 150 metrov od najbližje točke na zemeljski površini oziroma pri letu znotraj 50 metrov horizontalno od umetne strukture, ki je višja od 120 metrov, lahko dvigne najvišjo višino operacije za 30 metrov nad višino strukture, razen znotraj rezerviranega ali omejenega zračnega prostora, ki je vzpostavljen za namen delovanja sil ZRP, kjer te omejitve ne veljajo;
– leti nad neudeleženimi osebami in zbori ljudi tako, da se nad njimi ali v njihovi neposredni bližini zadržuje najkrajši mogoči čas;
– izvaja lete ponoči ob uporabi senzorjev, ki zaznavajo ovire v temi (npr. termografska kamera), ali tako, da je brezpilotni zrakoplov ves čas viden opazovalcu na tleh;
– izvaja lete na način, ki omogoča neposredno spremljanje zračnega prostora brez elektronskih in optičnih pomagal, v katerem leti brezpilotni zrakoplov, oziroma zagotovi ob sebi opazovalca;
– ves čas leta ohranja brezpilotni zrakoplov v vidnem polju, razen če leti pod pogoji za let zunaj vidnega polja.
(2) Pilot na daljavo upravlja sistem brezpilotnega zrakoplova zunaj vidnega polja v skladu z naslednjimi pogoji:
– na višini do 150 metrov od najbližje točke na zemeljski površini do razdalje enega kilometra;
– na višini do 150 metrov od najbližje točke na zemeljski površini do razdalje dveh kilometrov z opazovalcem, postavljenim na razdalji enega kilometra, s katerim ima vzpostavljeno nemoteno komunikacijo;
– na višini 50 metrov od najbližje točke na zemeljski površini brez omejitve razdalje, izključno nad neposeljenim območjem in zunaj kontroliranega zračnega prostora, pri čemer lahko brezpilotni zrakoplov izjemoma preleti nižje ležeče območje, nad katerim ima pilot na daljavo neoviran pregled, na izhodiščni višini in neprekinjeno po najkrajši mogoči poti, do razdalje enega kilometra.
(operativno usposabljanje in certifikacija pilotov na daljavo)
(1) Pilot na daljavo mora pridobiti veljaven certifikat »odprte« kategorije, podkategorije A1/A3 in A2, izdan v skladu z Uredbo 2019/947/EU, in se za izvajanje operacij usposobiti v skladu s programom operativnega usposabljanja, ki ga sprejme minister, pristojen za varstvo pred naravnimi in drugimi nesrečami, iz naslednjih teoretičnih vsebin:
1. varnost v zračnem prometu,
2. omejitve zračnega prostora,
3. letalski predpisi,
4. omejitve človekove sposobnosti,
5. operativni postopki,
6. splošno znanje o sistemih brezpilotnih zrakoplovov,
7. meteorologija,
8. letalne zmogljivosti sistema brezpilotnega zrakoplova,
9. tehnični in operativni ukrepi za zmanjšanje tveganj,
10. načela delovanja zračnega prostora,
11. navigacija,
12. operativni priročnik.
(2) Pilot na daljavo se v skladu s programom operativnega usposabljanja iz prejšnjega odstavka usposablja iz naslednjih praktičnih vsebin:
1. načrtovanje operacij,
2. priprava na let v vidnem polju in zunaj vidnega polja,
3. učinkovito opazovanje brezpilotnega zrakoplova znotraj vidnega polja,
4. izvajanje natančnih in kontroliranih manevrov v vidnem polju in zunaj vidnega polja,
5. nadzor nad parametri sistema brezpilotnega zrakoplova v realnem času,
6. uporaba senzorjev in drugih kontrolnih funkcij,
7. simuliran operativni let,
8. ukrepi ob nepredvidenih in izrednih dogodkih,
9. zaključek leta in pregled sistema brezpilotnega zrakoplova.
(3) Organizator operativnega usposabljanja zagotovi, da operativno usposabljanje iz prvega in drugega odstavka tega člena izvajajo inštruktorji, ki imajo:
– vsaj tri leta izkušenj pri upravljanju sistema brezpilotnih zrakoplovov,
– veljaven certifikat »odprte« kategorije A1/A3 in A2, izdan v skladu z Uredbo 2019/947/EU,
– veljaven certifikat »posebne« kategorije za izvajanje letov zunaj vidnega polja, izdan v skladu z Uredbo 2019/947/EU,
– dokazilo o usposobljenosti iz poučevanja odraslih v trajanju najmanj 15 ur oziroma licenco, če je inštruktor v letalstvu.
(4) Organizator operativnega usposabljanja zagotovi, da usposabljanje iz 10. in 11. točke prvega odstavka tega člena izvaja oseba, ki ima:
– licenco poklicnega ali prometnega pilota ali
– licenco kontrolorja zračnega prometa.
(5) Izvajalec operativnega usposabljanja izda potrdilo o uspešno opravljenem usposabljanju pilotom na daljavo, v skladu s programom operativnega usposabljanja.
(oprema in označevanje brezpilotnih zrakoplovov)
(1) Brezpilotni zrakoplov mora biti opremljen z utripajočo opozorilno svetilko, ki je ponoči vidna vsaj tri kilometre v vse smeri.
(2) Na brezpilotni zrakoplov se lahko pritrdi koristni tovor v skladu z določili operativnega priročnika. Koristni tovor mora biti pritrjen tako, da omogoča varno izvedbo leta brezpilotnega zrakoplova.
(3) Sistem brezpilotnega zrakoplova je označen z identifikacijsko nalepko in identifikacijo na daljavo na način, ki enolično določa sistem brezpilotnega zrakoplova. Sistem označevanja določi operator ZRP v prilogi operativnega priročnika.
Operator ZRP mora skleniti obvezno zavarovanje za sistem brezpilotnega zrakoplova v skladu s predpisom, ki ureja obvezna zavarovanja v prometu.
(1) Pri izvajanju operacij se lahko s senzorji, ki so nujni za opravljanje nalog iz prvega in drugega odstavka 3. člena tega pravilnika, zajamejo tudi osebni podatki neudeleženih oseb.
(2) Fotografije in posnetki, ki vsebujejo osebne podatke neudeleženih oseb, se brišejo ali anonimizirajo takoj, ko je to mogoče, najpozneje pa v 30 dneh od njihovega nastanka.
(3) Za varstvo osebnih podatkov neudeleženih oseb iz prvega odstavka tega člena, točnost teh podatkov, njihovo posodobitev za namene, za katere se obdelujejo, hrambo in izbris je odgovoren operator ZRP.
Nadzor nad izvajanjem tega pravilnika opravlja inšpektorat, ki v skladu s tem pravilnikom:
1. preverja skladnost uporabe sistemov brezpilotnih zrakoplovov z izdelanimi oziroma izdanimi dokumenti proizvajalca brezpilotnih zrakoplovov;
2. preverja veljavnost izdanih potrdil in izvedbo operativnih usposabljanj;
3. preverja skladnost operativnega priročnika z generičnim operativnim priročnikom;
4. spremlja ustreznost izvajanja operacij;
5. zahteva, da operator ZRP umakne člana operativnega osebja iz svojega sestava, če ugotovi, da je ta večkrat kršil določbe tega pravilnika;
6. na predlog preiskovalnega organa, pristojnega za preiskave nesreč in incidentov pri ministrstvu, pristojnem za promet, sodeluje pri preiskavi incidentov in nesreč sistemov brezpilotnih zrakoplovov.
PREHODNI IN KONČNA DOLOČBA
Za sistem brezpilotnega zrakoplova, s katerim operator ZRP razpolaga na dan uveljavitve tega pravilnika, se šteje, da je označen z identifikacijo na daljavo.
(1) Program operativnega usposabljanja pilotov na daljavo iz prvega in drugega odstavka 9. člena tega pravilnika sprejme minister, pristojen za varstvo pred naravnimi in drugimi nesrečami, v štirih mesecih od uveljavitve tega pravilnika.
(2) Generični operativni priročnik iz prvega odstavka 6. člena tega pravilnika sprejme URSZR v šestih mesecih od uveljavitve tega pravilnika.
Ta pravilnik začne veljati petnajsti dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 0070-29/2022-43
Ljubljana, dne 21. aprila 2023
EVA 2022-1911-0013