Na podlagi 16. člena Statuta Občine Štore (Uradni list RS, št. 1/12, 38/14, 23/18 in 189/21) ter 5. in 16. člena Zakona o športu (Uradni list RS, št. 29/17, 21/18 – ZNOrg, 82/20 in 3/22 – ZDeb) je Občinski svet Občine Štore na 5. seji dne 17. 5. 2023 sprejel
o uporabi Športne dvorane Štore Green Steel
Pravilnik o uporabi Športne dvorane Štore Green Steel v Občini Štore (v nadaljnjem besedilu: pravilnik) ureja uporabo Športne dvorane Štore Green Steel (v nadaljnjem besedilu: dvorana), ki je v lasti Občine Štore (v nadaljnjem besedilu: občina).
Občina daje dvorano v upravljanje in uporabo Osnovni šoli Štore za čas in namen pouka redne športne vzgoje in interesnih dejavnosti, praviloma od 7. do 15. ure. V popoldanskem času občina daje dvorano v upravljanje upravljavcu. Občina je lahko hkrati tudi upravljavec dvorane. Upravljavec daje dvorano v uporabo drugim uporabnikom v skladu s sprejetim programom dela in urnikom zasedenosti dvorane.
V dvorani se izvajajo naslednje dejavnosti:
– vzgojno-izobraževalna dejavnost v skladu z Zakonom o osnovi šoli in letnim delovnim načrtom,
– športne aktivnosti,
– športne prireditve in
– druge prireditve.
II. PREDNOSTNA UPORABA DVORANE
Upravljavec dvorane mora pri pripravi urnika upoštevati naslednji vrstni red uporabnikov:
a) vzgojno-izobraževalni zavodi za izvedbo obveznega programa redne šolske športne vzgoje:
– redna športna vzgoja Osnovne šole Štore,
– interesna dejavnost Osnovne šole Štore,
– redna športna vzgoja drugih vzgojno izobraževalnih ali vzgojno varstvenih zavodov v Občini Štore,
– interesne dejavnosti drugih vzgojno izobraževalnih ali vzgojno varstvenih zavodov v Občini Štore.
b) športna in druga društva ali zveza društev s sedežem v Občini Štore:
– program, vključen v občinski letni program športa,
– razvrstitev v višjo kakovostno skupino (rangiranje društev),
– večje število kategoriziranih športnikov v vadbeni skupini,
– članstvo v panožni zvezi,
– funkcionalnost dvorane glede na vrsto in specifičnost športne panoge.
c) drugi izvajalci programov in športnih dejavnosti:
– interesna športna vzgoja otrok in mladine,
– programi športnih društev in drugih izvajalcev,
– športna vzgoja otrok in mladine, usmerjene v kakovostni in vrhunski šport,
– vrhunski šport mladih,
– šport invalidov,
– kakovostni šport,
– športna dejavnost študentov,
– športna rekreacija.
d) izvajalci športnih in drugih prireditev.
Pri pripravi urnika mora upravljavec pri uporabnikih, ki so izvajalci letnega programa športa, upoštevati naslednji vrstni red programov:
a) redna športna vzgoja in interesne dejavnosti šolskih otrok,
b) redna športna vzgoja in interesne dejavnosti predšolskih otrok,
c) športna vzgoja otrok, usmerjenih v kakovostni in vrhunski šport,
d) interesna športna vzgoja mladine,
e) kakovostni in vrhunski šport,
f) šport invalidov in
g) športna rekreacija.
III. POGOJI IN MERILA UPORABE DVORANE
Predloge uporabnikov za uporabo dvorane zbere upravljavec enkrat letno na podlagi javnega poziva. Javni poziv se objavi na spletni strani občine.
Urnik koriščenja dvorane za izvedbo obveznega programa šolske športne vzgoje predložijo vzgojno-izobraževalni zavodi upravljavcu do 31. avgusta tekočega leta. Celoten urnik vadbe v dvorani pripravi upravljavec v sodelovanju z izvajalci športnih programov.
Pri razporeditvi ur upravljavec upošteva prednostno uporabo iz 3. in 4. člena pravilnika. Uporabnikom, ki so izvajalci letnega programa športa, upravljavec zagotovi v dvorani ure v obsegu, ki jih le-ti pridobijo na javnem pozivu.
V primeru več prijavljenih uporabnikov za isti termin župan imenuje komisijo za pregled prejetih vlog. Ob upoštevanju prednostne uporabe dvorane lahko komisija določi dodatna merila.
Pri pripravi urnika upravljavec upošteva urnik, po katerem poteka obvezni program šolske športne vzgoje, in skuša zagotoviti, da se programi športne vzgoje otrok zaključijo do 15. ure.
Ure se izvajalcem letnega programa športa praviloma razdeli od ponedeljka do petka, dodeli se jih lahko tudi v soboto in nedeljo, če to izhaja iz potrebe športne panoge ali se med tednom ne more zagotoviti zadostnega števila ur.
Izvajalci letnega programa športa, društva in klubi uporabljajo dvorano za vadbo in tekmovanja praviloma od ponedeljka do petka, v skladu s svojim programom in dogovorom z upravljavcem pa tudi ob sobotah, nedeljah in izjemoma praznikih ter v času šolskih počitnic. Po potrebi se za takšen način uporabe dvorane z upravljavcem lahko dogovorijo tudi drugi uporabniki.
Praviloma se lahko dvorana za izvenšolsko športno dejavnost uporablja v skladu s sprejetim urnikom.
V primeru, da v soboto ali v nedeljo v dvorani potekajo prireditve (športne, kulturne, zabavne, humanitarne …), imajo le-te prednost pred dejavnostjo, ki je opredeljena z urnikom.
Veljavni urnik uporabe dvorane je objavljen na spletni strani občine in oglasnih mestih dvorane.
Upravljavec mora zagotoviti osebo, ki bo skrbela za pravilno uporabo, skladno s tem pravilnikom in hišnim redom dvorane. Za škodo, povzročeno na objektu ali opremi v času uporabe, odgovarja uporabnik.
Uporabnik športne oziroma druge prireditve mora poskrbeti za varnost vseh udeležencev in gledalcev ter za nujno medicinsko pomoč in požarno varnost. Poskrbeti mora tudi za vse druge ukrepe, ki jih določajo predpisi, hišni red, pravilnik in pogodba. Upravljalec ne odgovarja za poškodbe igralcev, gledalcev in nastopajočih, ki bi nastale pri izvajanju dejavnosti v dvorani.
Uporabnik športnih površin mora poskrbeti za uporabo predpisane športne opreme v času izvajanja dejavnosti in je odškodninsko odgovoren za poslabšanje stanja športnih površin in opreme, ki presega dogovorjeno uporabo.
Upravljavec vodi posebno mesečno evidenco o uporabnikih dvorane. Iz evidence mora biti razvidno:
– naziv uporabnika,
– vrsta uporabnika iz 3. člena tega pravilnika,
– obseg in urnik uporabe posameznih površin objekta,
– ugotovljena škoda v objektu ali na opremi ob pričetku vadbe ali nastala v času vadbe in
– odgovorna oseba uporabnika.
Osnovna šola Štore posreduje upravljavcu poročilo o terminski uporabi dvorane dvakrat letno, ob koncu šolskega leta (do 15. julija) in ob koncu koledarskega leta (do 15. januarja).
Upravljavec je dolžan občini vsako leto po koncu sezone do 30. junija oddati poročilo za preteklo sezono o obsegu koriščenja ur v dvorani po posameznih uporabnikih.
IV. MEDSEBOJNO RAZMERJE MED UPRAVLJAVCEM IN UPORABNIKI
Uporabniki dvorane z upravljavcem sklenejo pogodbe o uporabi, ki določa:
– odgovorno osebo uporabnika,
– obdobje uporabe dvorane,
– obveznosti upravljavca,
– obveznosti uporabnika,
– predčasno prekinitev pogodbe in
– druge medsebojne obveznosti.
Pogodbo iz prejšnjega odstavka sklenejo uporabniki z upravljavcem pred začetkom uporabe in velja ves čas izvajanja aktivnosti oziroma uporabe.
Upravljavec je dolžan uporabnikom dati v uporabo dvorano in vgrajene naprave v stanju, ki zagotavlja varno uporabo.
Upravljavec mora uporabniku v terminu, opredeljenem s pogodbo, zagotoviti nemoten dostop in uporabo dvorane. V primeru, da uporaba v določenem terminu ni mogoča, mora upravljavec obvestiti uporabnika na njegov e-naslov, določen v sklenjeni pogodbi o uporabi dvorane, najkasneje tri dni pred terminom, ko uporaba po urniku ni mogoča.
Za odpadle termine po urniku med ponedeljkom in petkom upravljavec uporabniku ni dolžan zagotoviti nadomestnega termina.
Uporabniki dvorane so dolžni uporabljati dvorano v skladu s tem pravilnikom in hišnim redom ter s skrbnostjo dobrega gospodarja.
Uporabnik je dolžan redno po zaključku vadbene enote izpolniti evidenco o prisotnosti v dvorani na obrazcu, ki ga predpiše upravljavec. Iz obrazca mora biti razvidno:
– naziv uporabnika,
– vrsta uporabnika iz 3. člena tega pravilnika,
– obdobje vadbe,
– odgovorna oseba uporabnika,
– obseg in urnik uporabe posameznih površin objekta in
– ugotovljena škoda v objektu ali na opremi ob pričetku vadbe ali nastala v času vadbe (morebitne opombe).
Evidenco števila ur uporabe dvorane vodi upravljavec.
Uporabnik lahko uporablja dvorano v skladu z urnikom le za programe, opredeljene v pogodbi. O terminu, obsegu, urniku uporabe dvorane se dogovorita upravljavec in uporabnik ter se evidentira v obrazcu o prisotnosti (13. člen). Uporabnik lahko spremeni urnik uporabe dvorane za posamezne programe samo v dogovoru z upravljavcem, v okviru dodeljenih terminov. O spremembi mora pisno ali na e-naslov dvorana@store.si obvestiti upravljavca najmanj 8 dni pred želeno uveljavitvijo spremenjenega urnika.
V primeru, da uporabnik zlorabi dodeljeni prostor v dvorani in termin uporablja za izvajanje programov, ki niso opredeljeni v pogodbi, prostor odda v najem ali uporabo drugemu, se pogodba predčasno prekine in se na naslednjem javnem pozivu občine za uporabo dvorane njegova vloga zavrne.
V primeru odpovedi termina s strani uporabnika upravljavec ni dolžan zagotoviti nadomestnega termina. Vse dodeljene termine uporabnik plača po veljavnem ceniku.
O prostih terminih, ki niso zapolnjeni na podlagi javnega poziva, upravljavec obvešča zainteresirano javnost z objavo na spletni strani občine, družbenih omrežjih občine in oglasnih mestih dvorane.
Za potrebe organizacije prireditev mora zainteresirani organizator prireditve podati pisno vlogo za uporabo dvorane najmanj 30 dni pred dnevom izvedbe prireditve.
Za športna tekmovanja mora organizator podati upravljavcu razpored tekmovanj do 20. v mesecu za naslednji mesec. V primeru spremembe termina tekmovanja, do katerega pride v času trajanja ligaškega tekmovanja, mora organizator o tem obvestiti upravljavca dvorane najmanj tri dni pred dnem, ko naj bi se tekmovanje izvedlo. Upravljavec odobri spremembo v primeru, da dvorana v spremenjenem terminu ni zasedena oziroma zagotovi prosti termin v skladu z dogovorom z drugimi uporabniki.
Za izvedbo prireditve v dvorani upravljavec in organizator prireditve podpišeta pogodbo, v kateri uredita medsebojne obveznosti.
Organizator prireditve in upravljavec objekta morata pri organizaciji prireditve upoštevati vsa zakonska določila, ki mu jih nalaga veljavna zakonodaja, Zakon o javnih zbiranjih, podzakonski akti in drugi zakoni, ki urejajo področje, na katerega se prireditev nanaša.
Uporabnina za uporabo dvorane se obračunava v skladu z veljavnim cenikom, ki ga sprejme župan Občine Štore. Veljavni cenik uporabe dvorane se objavi na spletni strani občine in oglasnih mestih dvorane.
Uporabnina se plača na podlagi izstavljenega računa, priloga računa za uporabnino je posebna mesečna evidenca o uporabnikih dvorane (9. člen).
Upravljavec lahko na podlagi pisne prošnje uporabnika odobri, da se prostor odda v uporabo s popustom.
Uporabo dvorane se iz proračuna Občine Štore na podlagi pisne prošnje sofinancira vsem društvom oziroma klubom s sedežem v Občini Štore, ki izpolnjujejo naslednje pogoje:
a) kandidirajo na razpisu, ki ga objavi Občina Štore za sofinanciranje letnega programa športa,
b) organizirano izvajajo vadbo športne vzgoje za otroke in mladino, usmerjene v kakovostni in vrhunski šport in
c) tekmujejo v uradnih tekmovalnih sistemih panožnih športnih zvez.
Uporabo dvorane se iz proračuna Občine Štore na podlagi pisne prošnje sofinancira tudi vsem društvom oziroma klubom s sedežem v Občini Štore, ki se pripravljajo na državna in mednarodna tekmovanja v uradnem tekmovalnem sistemu.
Uporabo dvorane se sofinancira tudi vsem društvom, organizacijam in javnim zavodom iz občine, ki uporabljajo dvorano za prireditve, katerih soorganizator je občina, in ki sodelujejo pri pripravi prostora ter urejanju dvorane po končani prireditvi in ne pobirajo vstopnine ali prostovoljnega prispevka.
Vsa društva, organizacije in javni zavodi iz Občine Štore, ki uporabljajo dvorano za prireditve in na prireditvi pobirajo vstopnino, plačajo uporabnino dvorane po ceniku. Za pobiranje prostovoljnega prispevka se zaračuna del stroškov uporabe dvorane oziroma uporaba dvorane po ceniku.
Vsem zunanjim uporabnikom, društvom, klubom, skupinam in drugim pravnim ter fizičnim osebam se zaračuna uporaba dvorane po ceniku.
Sredstva iz uporabnin za dvorano so prihodek občine in se vodijo na posebnem kontu. Občina lahko sredstva, pridobljena iz naslova oddaje prostorov v uporabo, porabi najprej za plačilo stroškov uporabe prostorov, ostalo za plačilo materialnih stroškov za potrebe sanacije, nadalje za potrebno investicijsko vzdrževanje ter dvig standarda pogojev za šport. Izjemoma v skladu z veljavnimi predpisi lahko občina sredstva, pridobljena iz uporabnin, porabi za druge namene.
Uporaba površin za oglaševanje se trži. Z oglaševalci se sklene pogodba o oglaševanju. Podpisana pogodba je osnova za izstavitev računa za oglaševanje. Sestavni del pogodbe je navedba velikosti oglasa ter čas trajanja oglasa.
Cena oglaševanja se obračuna v skladu z veljavnim cenikom, ki ga sprejme župan. Veljavni cenik oglaševanja se objavi na spletni strani občine in oglasnih mestih dvorane.
Sredstva, pridobljena z oglaševanjem v dvorani, se lahko porabijo za kritje stroškov obratovanja in vzdrževanja, dvig standarda pogojev za šport in investicijsko vzdrževanje dvorane ter za druge namene.
VII. ZAVAROVANJE ODGOVORNOSTI
Za zavarovanje izvajanja svojih programov in vseh svojih udeležencev mora poskrbeti uporabnik.
VIII. VZDRŽEVANJE, PRIPRAVA IN ČIŠČENJE DVORANE
Za vzdrževanje, pripravo in čiščenje dvorane do 15. ure lahko občina in Osnovna šola Štore skleneta poseben dogovor.
O spornih zadevah glede prednostnega vrstnega reda uporabe in uporabnine odloča odbor za družbene dejavnosti Občine Štore, če to ne bo mogoče, pa župan.
Pogodbeni stranki bosta spore glede povzročene škode na objektu in opremi ter drugih spornih zadevah reševali sporazumno. Če to ne bo mogoče, je za reševanje sporov pristojno sodišče v Celju.
Z uveljavitvijo tega pravilnika preneha veljati Pravilnik o uporabi športne dvorane Štore, št. 007-0011/2022-1 z dne 5. 10. 2022 (Uradni list RS, št. 132/22).
Ta pravilnik začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 007-0003/2023-1
Štore, dne 17. maja 2023