Na podlagi 29. člena Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 94/07 – uradno prečiščeno besedilo, 76/08, 79/09, 51/10, 40/12 – ZUJF, 14/15 – ZUUJFO, 11/18 – ZSPDSLS-1, 30/18, 61/20 – ZIUZEOP-A in 80/20 – ZIUOOPE), šestega odstavka 40. člena Zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 11/11 – uradno prečiščeno besedilo, 14/13 – popr., 101/13, 55/15 – ZFisP, 96/15 – ZIPRS1617, 13/18, 195/20 – odl. US in 18/23 – ZDU-1O), 27. člena Statuta Mestne občine Ljubljana (Uradni list RS, št. 31/21 – uradno prečiščeno besedilo) je Mestni svet Mestne občine Ljubljana na 6. seji dne 26. junija 2023 sprejel
o rebalansu proračuna Mestne občine Ljubljana za leto 2023
V Odloku o proračunu Mestne občine Ljubljana za leto 2023 (Uradni list RS, št. 184/21 in 135/22) se 3. člen spremeni tako, da se glasi:
V splošnem delu proračuna so prejemki in izdatki proračuna Mestne občine Ljubljana izkazani v bilanci prihodkov in odhodkov, v računu finančnih terjatev in naložb ter v računu financiranja.
V splošnem delu proračuna so prikazani prejemki in izdatki po ekonomski klasifikaciji do ravni kontov.
Splošni del proračuna se na ravni podskupin kontov določa v naslednjih zneskih:
| | v EUR |
A. | BILANCA PRIHODKOV IN ODHODKOV | |
| Skupina/Podskupina kontov | Proračun 2023 |
I. | SKUPAJ PRIHODKI (70+71+72+73+74+78) | 532.138.489 |
70 | DAVČNI PRIHODKI | 294.473.953 |
| 700 Davki na dohodek in dobiček | 188.192.853 |
| 703 Davki na premoženje | 96.541.000 |
| 704 Domači davki na blago in storitve | 9.740.100 |
| 706 Drugi davki in prispevki | 0 |
71 | NEDAVČNI PRIHODKI | 129.639.552 |
| 710 Udeležba na dobičku in dohodki od premoženja | 40.331.000 |
| 711 Takse in pristojbine | 400.000 |
| 712 Globe in druge denarne kazni | 4.960.000 |
| 713 Prihodki od prodaje blaga in storitev | 408.553 |
| 714 Drugi nedavčni prihodki | 83.539.999 |
72 | KAPITALSKI PRIHODKI | 53.244.388 |
| 720 Prihodki od prodaje osnovnih sredstev | 6.961.048 |
| 721 Prihodki od prodaje zalog | 0 |
| 722 Prihodki od prodaje zemljišč in neopredmetenih sredstev | 46.283.340 |
73 | PREJETE DONACIJE | 18.780 |
| 730 Prejete donacije iz domačih virov | 18.780 |
| 731 Prejete donacije iz tujine | 0 |
74 | TRANSFERNI PRIHODKI | 54.255.341 |
| 740 Transferni prihodki iz drugih javnofinančnih institucij | 19.483.867 |
| 741 Prejeta sredstva iz državnega proračuna iz sredstev proračuna Evropske unije in iz drugih držav | 34.771.474 |
78 | PREJETA SREDSTVA IZ EVROPSKE UNIJE IN IZ DRUGIH DRŽAV | 506.475 |
| 786 Ostala prejeta sredstva iz proračuna Evropske unije | 0 |
| 787 Prejeta sredstva od drugih evropskih institucij in iz drugih držav | 506.475 |
| 788 Prejeta vračila sredstev iz proračuna Evropske unije | 0 |
II. | SKUPAJ ODHODKI (40+41+42+43) | 535.142.889 |
40 | TEKOČI ODHODKI | 67.532.419 |
| 400 Plače in drugi izdatki zaposlenim | 20.598.203 |
| 401 Prispevki delodajalcev za socialno varnost | 3.247.735 |
| 402 Izdatki za blago in storitve | 38.126.480 |
| 403 Plačila domačih obresti | 3.100.000 |
| 409 Rezerve | 2.460.000 |
41 | TEKOČI TRANSFERI | 217.922.798 |
| 410 Subvencije | 14.378.744 |
| 411 Transferi posameznikom in gospodinjstvom | 80.786.285 |
| 412 Transferi nepridobitnim organizacijam in ustanovam | 14.905.024 |
| 413 Drugi tekoči domači transferi | 107.852.745 |
| 414 Tekoči transferi v tujino | 0 |
42 | INVESTICIJSKI ODHODKI | 229.754.153 |
| 420 Nakup in gradnja osnovnih sredstev | 229.754.153 |
43 | INVESTICIJSKI TRANSFERI | 19.933.520 |
| 431 Investicijski transferi pravnim in fizičnim osebam, ki niso proračunski uporabniki | 3.994.055 |
| 432 Investicijski transferi proračunskim uporabnikom | 15.939.464 |
III. | PRORAČUNSKI PRESEŽEK (PRORAČUNSKI PRIMANJKLJAJ) (I.-II.) | –3.004.400 |
B. | RAČUN FINANČNIH TERJATEV IN NALOŽB | |
IV. | PREJETA VRAČILA DANIH POSOJIL IN PRODAJA KAPITALSKIH DELEŽEV (750+751+752) | 0 |
75 | PREJETA VRAČILA DANIH POSOJIL IN PRODAJA KAPITALSKIH DELEŽEV | 0 |
| 750 Prejeta vračila danih posojil | 0 |
| 751 Prodaja kapitalskih deležev | 0 |
| 752 Kupnine iz naslova privatizacije | 0 |
V. | DANA POSOJILA IN POVEČANJE KAPITALSKIH DELEŽEV (440+441+442+443) | 3.502.000 |
44 | DANA POSOJILA IN POVEČANJE KAPITALSKIH DELEŽEV | 3.502.000 |
| 440 Dana posojila | 0 |
| 441 Povečanje kapitalskih deležev in finančnih naložb | 2.000 |
| 442 Poraba sredstev kupnin iz naslova privatizacije | 0 |
| 443 Povečanje namenskega premoženja v javnih skladih in drugih pravnih osebah javnega prava, ki imajo premoženje v svoji lasti | 3.500.000 |
VI. | PREJETA MINUS DANA POSOJILA IN SPREMEMBE KAPITALSKIH DELEŽEV (IV.-V.) | –3.502.000 |
C. | RAČUN FINANCIRANJA | |
VII. | ZADOLŽEVANJE (500) | 20.000.000 |
50 | ZADOLŽEVANJE | 20.000.000 |
| 500 Domače zadolževanje | 20.000.000 |
VIII. | ODPLAČILA DOLGA (550) | 16.007.208 |
55 | ODPLAČILA DOLGA | 16.007.208 |
| 550 Odplačila domačega dolga | 16.007.208 |
IX. | SPREMEMBA STANJA SREDSTEV NA RAČUNU (I.+IV.+VII.-II.-V.-VIII.) | –2.513.608 |
X. | NETO ZADOLŽEVANJE (VII.-VIII.) | 3.992.792 |
XI. | NETO FINANCIRANJE (VI.+VII.-VIII.-IX.) | 3.004.400 |
XII. | STANJE SREDSTEV NA RAČUNIH NA DAN 31. 12. PRETEKLEGA LETA | 2.513.608 |
Posebni del proračuna sestavljajo finančni načrti proračunskih uporabnikov, ki so razdeljeni na naslednje programske dele: področja proračunske porabe, glavne programe in podprograme, predpisane s programsko klasifikacijo izdatkov občinskih proračunov. Podprogram je razdeljen na proračunske postavke, te pa na konte, določene s predpisanim enotnim kontnim načrtom.
Posebni del proračuna se objavi do ravni proračunskih postavk – kontov.
V Načrtu razvojnih projektov se prikazujejo načrtovani izdatki za projekte in programe Mestne občine Ljubljana po virih financiranja in posameznih letih za celovito izvedbo projektov oziroma programov.
Stanje denarnih sredstev na računu proračuna na koncu preteklega leta je sestavni del proračuna za tekoče leto.
Rebalans proračuna Mestne občine Ljubljana za leto 2023 se določa v višini 554.652.098 eurov.«
V četrtem odstavku 6. člena se številka »501.009« nadomesti s številko »503.154,26«.
Tretji odstavek 9. člena se spremeni tako, da se glasi:
»Proračunski uporabnik lahko samostojno razporeja proračunska sredstva znotraj svojega finančnega načrta med podkonti v okviru iste proračunske postavke v sistemu CADIS.«.
Prvi odstavek 24. člena se spremeni tako, da se glasi:
»Proračunski uporabnik lahko samostojno razporedi sredstva med podkonti v okviru NRP v sistemu CADIS. V primeru prerazporejanja sredstev med posameznimi NRP v sistemu CADIS odloča župan po predhodnem soglasju Oddelka za finance in računovodstvo.«.
25. člen se spremeni tako, da se glasi:
Zaradi kritja presežkov odhodkov nad prihodki v bilanci prihodkov in odhodkov, presežkov izdatkov nad prejemki v računu finančnih terjatev in naložb ter odplačila dolgov v računu financiranja se občina za proračun leta 2023 lahko zadolži do višine 20.000.000 eurov.
Občina lahko uporablja tudi izvedene finančne instrumente za uravnavanje tečajnih in obrestnih tveganj, povezanih z občinskim dolgom, po predhodnem soglasju Ministrstva za finance.
Javni stanovanjski sklad Mestne občine Ljubljana se lahko v letu 2023 dolgoročno zadolži pod naslednjimi pogoji:
– zadolžitev ne sme preseči 16.000.000 eurov,
– za obdobje največ do petindvajset let,
– za namen: izvajanje pridobivanja neprofitnih najemnih stanovanj,
– zavarovanje: zastava nepremičnin ali menice,
– če ima zagotovljena sredstva za servisiranje dolga iz neproračunskih virov.
Javni stanovanjski sklad Mestne občine Ljubljana se lahko v letu 2023 likvidnostno zadolži pod naslednjimi pogoji:
– zadolžitev ne sme preseči 6.000.000 eurov,
– za obdobje največ do enega leta,
– za namen: uravnavanje finančne likvidnosti,
– zavarovanje: menice,
– če ima zagotovljena sredstva za servisiranje dolga iz neproračunskih virov.
Javno podjetje Energetika Ljubljana, d.o.o. se lahko v letu 2023 dolgoročno zadolži pod naslednjimi pogoji:
– zadolžitev ne sme preseči 8.732.000 eurov,
– za obdobje največ do sedem let,
– za namen: financiranje investicij,
– zavarovanje: menice,
– če ima zagotovljena sredstva za servisiranje dolga iz neproračunskih virov.
Javno podjetje Energetika Ljubljana, d.o.o. se lahko v letu 2023 likvidnostno zadolži pod naslednjimi pogoji:
– zadolžitev ne sme preseči 64.616.800 eurov,
– za obdobje največ do enega leta,
– za namen: uravnavanje finančne likvidnosti,
– zavarovanje: menice,
– če ima zagotovljena sredstva za servisiranje dolga iz neproračunskih virov.
Javno podjetje Ljubljanski potniški promet, d.o.o. se lahko v letu 2023 dolgoročno zadolži pod naslednjimi pogoji:
– zadolžitev ne sme preseči 3.492.800 eurov,
– za obdobje največ do deset let,
– za namen: financiranje investicij,
– zavarovanje: menice,
– če ima zagotovljena sredstva za servisiranje dolga iz neproračunskih virov.
Javno podjetje Ljubljanski potniški promet, d.o.o. se lahko v letu 2023 dolgoročno zadolži pod naslednjimi pogoji:
– zadolžitev ne sme preseči 12.000.000 eurov,
– za obdobje največ do pet let,
– za namen: financiranje investicij,
– zavarovanje: menice,
– če ima zagotovljena sredstva za servisiranje dolga iz neproračunskih virov.
Javno podjetje Ljubljanski potniški promet, d.o.o. se lahko v letu 2023 likvidnostno zadolži pod naslednjimi pogoji:
– zadolžitev ne sme preseči 14.407.800 eurov,
– za obdobje največ do enega leta,
– za namen: uravnavanje finančne likvidnosti,
– zavarovanje: menice,
– če ima zagotovljena sredstva za servisiranje dolga iz neproračunskih virov.
Javno podjetje VOKA SNAGA, d.o.o. se lahko v letu 2023 dolgoročno zadolži pod naslednjimi pogoji:
– zadolžitev ne sme preseči 12.224.800 eurov,
– za obdobje največ do sedem let,
– za namen: financiranje investicij,
– zavarovanje: menice,
– če ima zagotovljena sredstva za servisiranje dolga iz neproračunskih virov.
Javno podjetje VOKA SNAGA, d.o.o. se lahko v letu 2023 likvidnostno zadolži pod naslednjimi pogoji:
– zadolžitev ne sme 21.830.000 eurov,
– za obdobje največ do enega leta,
– za namen: uravnavanje finančne likvidnosti,
– zavarovanje: menice,
– če ima zagotovljena sredstva za servisiranje dolga iz neproračunskih virov.
Regionalna razvojna agencija Ljubljanske urbane regije se lahko v letu 2023 likvidnostno zadolži pod naslednjimi pogoji:
– zadolžitev ne sme preseči 200.000 eurov,
– za obdobje največ do enega leta,
– za namen: uravnavanje finančne likvidnosti,
– zavarovanje: menice,
– če ima zagotovljena sredstva za servisiranje dolga iz neproračunskih virov.
GOSPODARSKO RAZSTAVIŠČE, d.o.o. se lahko v letu 2023 dolgoročno zadolži pod naslednjimi pogoji:
– zadolžitev ne sme preseči 1.000.000 eurov,
– za obdobje največ do štirih let,
– za namen: sanacija dvorane A2,
– zavarovanje: zastava nepremičnin,
– če ima zagotovljena sredstva za servisiranje dolga iz neproračunskih virov.
GOSPODARSKO RAZSTAVIŠČE, d.o.o. se lahko v letu 2023 likvidnostno zadolži pod naslednjimi pogoji:
– zadolžitev ne sme preseči 1.000.000 eurov,
– za obdobje največ do enega leta,
– za namen: uravnavanje finančne likvidnosti,
– zavarovanje: zastava nepremičnin,
– če ima zagotovljena sredstva za servisiranje dolga iz neproračunskih virov.
VETERINARSKA POSTAJA LJUBLJANA, d.o.o. se lahko v letu 2023 dolgoročno zadolži pod naslednjimi pogoji:
– zadolžitev ne sme preseči 100.000 eurov,
– za obdobje največ do treh let,
– za namen: vzdrževanje objekta Cesta v mestni log 51a (streha, okna, ogrevanje idr.),
– zavarovanje: zastava nepremičnin,
– če ima zagotovljena sredstva za servisiranje dolga iz neproračunskih virov.
TEHNOLOŠKI PARK LJUBLJANA, d.o.o. se lahko v letu 2023 dolgoročno zadolži pod naslednjimi pogoji:
– zadolžitev ne sme preseči 5.000.000 eurov,
– za obdobje največ do dvanajst let s šestletnim moratorijem na odplačilo glavnice,
– za namen: nakup prostorov za osnovno dejavnost (oddajanje prostorov tehnološkim podjetjem) in za financiranje izgradnje nove stavbe,
– zavarovanje: zastava nepremičnin,
– če ima zagotovljena sredstva za servisiranje dolga iz neproračunskih virov«
Splošni in posebni del ter načrti razvojnih programov proračuna se spremenijo in so kot priloge sestavni deli tega odloka, ki se objavijo na spletni strani Mestne občine Ljubljana.
Ta odlok začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 410-103/2023-47
Ljubljana, dne 26. junija 2023