Za izvrševanje tretjega odstavka 22. člena Zakona o upravljanju javnega potniškega prometa (Uradni list RS, št. 54/22 in 18/23 – ZDU-1O) minister za okolje, podnebje in energijo izdaja
o izvajanju in sofinanciranju integriranega medkrajevnega in mestnega linijskega prevoza potnikov
Ta pravilnik določa vrsto in postopek sofinanciranja integriranega medkrajevnega in mestnega linijskega prevoza potnikov, ki ga kot gospodarsko javno službo izvajajo samoupravne lokalne skupnosti (v nadaljnjem besedilu: vlagatelj).
(1) Družba za upravljanje javnega potniškega prometa (v nadaljnjem besedilu: družba) pri odločanju o vlogi za izdajo dovoljenja za izvajanje integrirane linije (v nadaljnjem besedilu: vloga) glede na standard dostopnosti, kot je določen v Uredbi o načinu izvajanja gospodarske javne službe javni linijski prevoz potnikov v notranjem cestnem prometu, o koncesiji te javne službe in o ureditvi sistema enotne vozovnice (Uradni list RS, št. 109/21, 181/21, 54/22 – ZUJPP, 56/22 in 48/23) upošteva naslednje:
1. ali je predlagan obseg izvajanja storitev manjši od standarda dostopnosti,
2. ali je predlagan obseg izvajanja storitev nad standardom dostopnosti,
3. ali je predlagano izvajanje storitev za navezana naselja, ki ne dosegajo pragov po standardu dostopnosti.
(2) Družba pri odločanju o vlogi upošteva predlagano obliko tarifiranja, pri čemer presoja o naslednjih možnih oblikah:
1. ali se storitve obračunavajo po tarifi IJPP, ki je edina tarifa pri obračunu storitev za prevoz potnikov,
2. ali je sprejemanje vozovnice po tarifi IJPP obvezno, poleg te tarife pa obstaja še izvajalčeva lastna tarifa za obračun storitev za prevoz potnikov,
3. ali obstaja samo izvajalčeva lastna tarifa za obračun storitev za prevoz potnikov.
(sofinanciranje storitev in izdaja dovoljenja)
(1) Vlagatelj vlogi priloži:
– mobilnostno analizo, iz katere izhaja, ali predlagana integrirana linija zagotavlja navezanost naselja ali naselij, ki bi po standardu dostopnosti morala biti navezana, a tega gospodarska javna služba in tirni prevoz potnikov ne zagotavljata ali ne zagotavljata v zadostnem obsegu glede na standard dostopnosti, ter ali predlagana linija objektivno vpliva na prevoz potnikov gospodarske javne službe, ki jo na državni ravni zagotavlja družba;
– ekonomsko analizo, ki vsebuje predlagano analizo tarifnih oblik in delitve prihodkov, skupaj s predlogom obsega sofinanciranja, če ga vlagatelj predlaga.
(2) Družba na podlagi mobilnostne in ekonomske analize iz prejšnjega odstavka ugotovi upravičenost vloge ter izda dovoljenje za izvajanje integrirane linije, ki je izdano največ za obdobje trajanja koncesijskih pogodb.
(3) Poleg dovoljenja za izvajanje integrirane linije lahko družba, če ugotovi, da je vloga za sofinanciranje upravičena, odloči tudi o obsegu sofinanciranja, pri čemer mora v vsakem primeru določiti zgornjo mejo letnega sofinanciranja. Družba lahko odločitev o obsegu sofinanciranja za čas izdanega dovoljenja z izdajo nove odločitve naknadno zniža, zviša ali sofinanciranje ustavi, upoštevaje razpoložljiva sredstva za prihodnja proračunska obdobja.
(4) Zgornja meja sofinanciranja ne sme presegati financiranja gospodarske javne službe, ki bi jo družba morala zagotavljati, če se integrirane linije ne bi izvajale.
(5) Družba pri odločanju o sofinanciranju iz tretjega odstavka tega člena upošteva elemente glede na standard dostopnosti in predlagano obliko tarifiranja, pri čemer lahko izda odločitev o polnem obsegu sofinanciranja zgolj v primerih iz 1. točke prvega in 1. točke drugega odstavka prejšnjega člena.
(6) Družba pri odločanju o sofinanciranju iz tretjega odstavka tega člena upošteva elemente glede na standard dostopnosti in predlagano obliko tarifiranja, pri čemer izda dovoljenje o delnem obsegu sofinanciranja v primerih iz:
– 1. točke prvega odstavka in 2. točke drugega odstavka prejšnjega člena,
– 2. točke prvega odstavka in 1. točke drugega odstavka prejšnjega člena,
– 2. točke prvega odstavka in 2. točke drugega odstavka prejšnjega člena,
– 3. točke prvega odstavka in 1. točke drugega odstavka prejšnjega člena,
– 3. točke prvega odstavka in 2. točke drugega odstavka prejšnjega člena.
(7) Družba pri odločanju o sofinanciranju iz tretjega odstavka tega člena upošteva elemente glede na standard dostopnosti in predlagano obliko tarifiranja, pri čemer izda dovoljenje o brez sofinanciranja v primerih iz:
– 1. točke prvega odstavka in 3. točke drugega odstavka prejšnjega člena,
– 2. točke prvega odstavka in 3. točke drugega odstavka prejšnjega člena,
– 3. točke prvega odstavka in 3. točke drugega odstavka prejšnjega člena.
PREHODNA IN KONČNA DOLOČBA
(ureditev razmerij sofinanciranja)
Dovoljenja za izvajanje integriranih linij in razmerja sofinanciranj integriranih linij, ki so bila veljavno sklenjena v času pred uveljavitvijo tega pravilnika, ostanejo v veljavi do njihovega izteka, vendar najpozneje do začetka izvajanja novih koncesij.
Ta pravilnik začne veljati petnajsti dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 007-121/2023/19
Ljubljana, dne 25. julija 2023
EVA 2023-2570-0048
za okolje, podnebje in energijo