Na podlagi tretjega odstavka 26. člena Zakona o upravljanju javnega potniškega prometa (Uradni list RS, št. 54/22 in 18/23 – ZDU-1O) minister za okolje, podnebje in energijo izdaja
o metodologiji sofinanciranja linij za izvajanje javnega medkrajevnega linijskega avtobusnega prevoza potnikov
Ta pravilnik določa metodologijo sofinanciranja linij za izvajanje javnega medkrajevnega linijskega avtobusnega prevoza potnikov, ki jih sofinancirajo lokalne skupnosti ali druge pravne osebe (v nadaljnjem besedilu: vlagatelj).
(1) Vlagatelj pri Družbi za upravljanje javnega potniškega prometa (v nadaljnjem besedilu: družba) poda vlogo za sofinanciranje javnega medkrajevnega linijskega avtobusnega prevoza potnikov (v nadaljnjem besedilu: vloga).
(2) Vloga mora vsebovati najmanj naslednje podatke:
– mobilnostno analizo,
– ekonomsko analizo,
– celostno prometno strategijo, če vlagatelj razpolaga z njo.
Sofinanciranje javnega medkrajevnega linijskega avtobusnega prevoza potnikov zagotavljajo ena ali več lokalnih skupnosti ali druge pravne osebe (v nadaljnjem besedilu: vlagatelj) kot:
– sofinanciranje dodatne ponudbe na medkrajevnih linijah,
– sofinanciranje prevoznin in nakupa vozovnic na medkrajevnih linijah.
(sofinanciranje dodatne ponudbe na medkrajevnih linijah)
Vlagatelj v vlogi navede:
– povečanje števila voženj na obstoječih itinerarjih,
– spremembe voznorednih režimov,
– podaljšanja obstoječih itinerarjev,
– dodajanja itinerarjev za navezovanje naselij in generatorjev prometa, ki niso navezani ter ne dosegajo standarda dostopnosti.
(sofinanciranje prevoznin in nakupa vozovnic na medkrajevnih linijah)
(1) Vlagatelj v vlogi navede:
– sofinanciranje tarife prevoznin za določeno kategorijo potnikov,
– sofinanciranje tarife prevoznin za potnike, ki vstopajo in izstopajo na določenem postajališču ali območju,
– nakup vozovnic za šoloobvezne otroke, ki uporabljajo javni medkrajevni linijski avtobusni prevoz potnikov.
(2) Za sofinanciranje prevoznin in nakupa vozovnic vlagatelj izdela ekonomsko analizo in jo predloži družbi.
Mobilnostna analiza vsebuje naslednje podatke:
– geografski potek itinerarjev: občine, naselja, mestna naselja, mestna območja, postajališča, postajne točke,
– demografske potenciale povpraševanja: število prebivalcev vzdolž itinerarja (vplivno območje predlaganih postajališč),
– potenciale povpraševanja generatorjev prometa,
– obstoječo ponudbo gospodarske javne službe, navezanost naselij,
– obstoječo ponudbo drugih vrst in oblik javnega potniškega prometa,
– uporabo obstoječe ponudbe javnega prevoza, zasedenost in število validacij,
– oceno lastnosti javnega potniškega prometa s kvantifikacijo predloga dodatne ponudbe glede na standard dostopnosti, ob upoštevanju demografskih in obmejno problemskih območij,
– izračun obsega predloga dodatne ponudbe in preveritev ali dodatni obseg ponudbe presega pogodbeni obseg (+/- 10 %) koncesijskega sklopa medkrajevnega linijskega avtobusnega prevoza potnikov.
Ekonomska analiza vsebuje naslednje podatke:
– izračun stroškov dodatne ponudbe,
– oceno pričakovanih prihodkov kot posledico dodatne ponudbe,
– oceno povečanega števila prepeljanih potnikov,
– model izračuna stroškov na podlagi števila validacij, za celotno obdobje trajanja koncesijske pogodbe,
– oceno gospodarnosti izvajanja obstoječih itinerarjev in voženj,
– izračun potrebnega zneska sofinanciranja s strani lokalne skupnosti,
– izračun obsega predloga dodatne ponudbe in preveritev ali dodatni obseg ponudbe presega pogodbeni obseg (+/- 10 %) koncesijskega sklopa medkrajevnega linijskega avtobusnega prevoza potnikov.
PREHODNA IN KONČNA DOLOČBA
(prenehanje razmerij sofinanciranja)
Razmerja sofinanciranj, ki so bila veljavno sklenjena v času pred uveljavitvijo tega pravilnika, ostanejo v veljavi do njihovega izteka, vendar najdlje do začetka izvajanja novih koncesij.
Ta pravilnik začne veljati petnajsti dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 007-123/2023/16
Ljubljana, dne 25. julija 2023
EVA 2023-2570-0050
za okolje, podnebje in energijo