Uradni list

Številka 118
Uradni list RS, št. 118/2023 z dne 24. 11. 2023
Uradni list

Uradni list RS, št. 118/2023 z dne 24. 11. 2023

Kazalo

3467. Odlok o organizaciji in delovnem področju Občinske uprave Občine Turnišče, stran 9958.

  
Na podlagi 29. člena in drugega odstavka 49. člena Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 94/07 – uradno prečiščeno besedilo, 76/08, 79/09, 51/10, 40/12 – ZUJF, 14/15 – ZUUJFO, 11/18 – ZSPDSLS-1, 30/18, 61/20 – ZIUZEOP-A in 80/20 – ZIUOOPE), četrtega odstavka 13. člena, 18. člena ter prvega odstavka 57. člena Statuta Občine Turnišče (Uradni list RS, št. 6/17) je Občinski svet Občine Turnišče na predlog župana na 8. redni seji dne 9. 11. 2023 sprejel
O D L O K 
o organizaciji in delovnem področju Občinske uprave Občine Turnišče 
I. SPLOŠNE DOLOČBE 
1. člen 
S tem odlokom se ustanovi ter določa organizacija in delovno področje občinske uprave Občine Turnišče (v nadaljnjem besedilu: občinska uprava) ter urejajo druga vprašanja v zvezi z delovanjem občinske uprave.
V tem odloku uporabljeni izrazi, zapisani v moški spolni slovnični obliki, so uporabljeni kot nevtralni za moške in ženske.
2. člen 
Občinska uprava opravlja na delovnih področjih, določenih s tem odlokom, upravne, strokovne, pospeševalne in razvojne naloge ter naloge v zvezi z zagotavljanjem javnih služb iz občinske pristojnosti ter druge naloge v okviru zakonskih pravic in dolžnosti občine.
Zadeve iz lastne pristojnosti in iz prenesene državne pristojnosti opravlja občinska uprava pod pogoji in na način, ki je določen z zakonom, Statutom Občine Turnišče in s tem odlokom.
Občinska uprava je glede izvrševanja odločitev občinskega sveta odgovorna občinskemu svetu, v zadevah, ki jih nanjo prenese država, pa tudi pristojnemu ministrstvu.
3. člen 
Občinska uprava v okviru pravic in dolžnosti občine izvaja zakone, odloke ter druge splošne in posamične akte, odloča s posamičnimi akti o upravnih stvareh iz lastne pristojnosti in iz prenesene državne pristojnosti, pripravlja predloge splošnih in posamičnih aktov občine, spremlja stanje in daje pobude za reševanje vprašanj na področjih, za katera je ustanovljena ter odgovarja za stanje na teh področjih, in opravlja druga strokovna in administrativna dela za občinski svet, župana, nadzorni odbor, komisije in odbore občinskega sveta ter druga delovna telesa.
Občinska uprava sodeluje v zadevah lokalnega pomena z ožjimi lokalnimi skupnostmi, javnimi zavodi, gospodarskimi javnimi službami, društvi in drugimi organizacijami ter zagotavlja uresničevanje pravic, potreb in interesov občanov.
Pri opravljanju svojih nalog občinska uprava lahko sodeluje z občinskimi upravami drugih občin, nosilci javnih pooblastil, državnimi organi, zavodi, podjetji ter drugimi organizacijami z izmenjavo mnenj in izkušenj, določenih podatkov ter obvestil in preko skupnih delovnih teles ter nudi potrebno pravno in strokovno pomoč ožjim lokalnim skupnostim.
4. člen 
Občinska uprava lahko v soglasju z županom naroči izvajanje nekaterih strokovnih nalog v skladu z zakoni pri zunanjih organizacijah in posameznikih.
Za naloge, ki zahtevajo posebno proučevanje ali posebno strokovnost in jih javni uslužbenci občinske uprave ne morejo opraviti sami, lahko župan ustanovi delovno ali projektno skupino ter sklene pogodbo z ustreznimi izvajalci nalog.
Z aktom o ustanovitvi projektne skupine se določi njena sestava, vodja delovne skupine, pooblastila, pristojnosti, naloge, roki za izvedbo nalog, sredstva in drugi pogoji za njeno delo.
5. člen 
Za naloge v občinski upravi, ki zahtevajo sodelovanje več javnih uslužbencev oziroma sodelovanje javnih uslužbencev različnih strok in stopenj znanja iz različnih delovnih področij občinske uprave, lahko župan s sklepom ustanovi delovne in projektne skupine ali druge oblike sodelovanja.
Z aktom o ustanovitvi župan določi sestavo delovne ali projektne skupine, vodjo delovne skupine, pooblastila, pristojnosti, naloge, roke za izvedbo nalog, sredstva in druge pogoje za njeno delo.
6. člen 
Občinska uprava mora organizirati opravljanje svojega dela tako, da bo občanom omogočeno, da v čim krajšem času in na najbolj kakovosten način uveljavljajo svoje pravice ter pravne koristi.
7. člen 
Delo občinske uprave je javno. O delu občinske uprave obveščata javnost župan in direktor občinske uprave, po njunem pooblastilu pa lahko tudi drugi javni uslužbenci občinske uprave iz svojega delovnega področja.
Javnost dela se zagotavlja s pošiljanjem gradiv za seje občinskega sveta predstavnikom sredstev javnega obveščanja, predstavnikom političnih strank in predsednikom svetov krajevnih skupnosti, če te obstajajo, z uradnimi sporočili za javnost, z zagotavljanjem možnosti, da so na javnih sejah občinskih organov navzoči zainteresirani občani in predstavniki sredstev javnega obveščanja, posredovanjem informacij javnega značaja v svetovni splet v skladu z veljavno zakonodajo, novinarskimi konferencami, okroglimi mizami in z drugimi oblikami sodelovanja s predstavniki sredstev javnega obveščanja ter na druge ustrezne načine, ki omogočajo občanom in širši javnosti, da se seznani z delom občinske uprave.
Občinska uprava oziroma njeni javni uslužbenci morajo varovati tajnost podatkov, ki so z zakonom ali drugimi predpisi določeni kot osebna, državna ali uradna tajnost.
II. ORGANIZACIJA OBČINSKE UPRAVE 
8. člen 
Organizacija občinske uprave mora biti prilagojena poslanstvu in nalogam občinske uprave ter procesom, ki potekajo v občinski upravi.
Organizacija občinske uprave mora zagotavljati:
– strokovno, učinkovito, racionalno in usklajeno izvrševanje nalog,
– smotrno organizacijo in vodenje dela v upravi,
– koordinirano opravljanje nalog in učinkovito opravljanje projektnih nalog,
– učinkovit notranji nadzor nad opravljanjem nalog in vrednotenje kvalitete opravljenih nalog,
– usmerjenost občinske uprave k uporabnikom njenih storitev ter
– učinkovito sodelovanje z drugimi organi in institucijami.
9. člen 
Za opravljanje nalog občinske uprave se v Občini Turnišče ustanovi organ Občinska uprava Občine Turnišče, s sedežem na naslovu Ulica Štefana Kovača 73, 9224 Turnišče, in z uradnim elektronskim naslovom obcina@turnisce.si.
Poslovni naslov organa Občinska uprava Občine Turnišče je Ulica Štefana Kovača 73, 9224 Turnišče. Sprememba poslovnega naslova organa ne pomeni spremembe tega odloka.
Občinsko upravo vodi direktor občinske uprave, usmerja in nadzoruje pa jo župan.
Znotraj občinske uprave se lahko organizira tudi notranja organizacijska enota Režijski obrat, v primerih, kot jih določa Odlok o gospodarskih javnih službah v Občini Turnišče, pri čemer se status, organizacijo in delovno področje uredi s posebnim odlokom.
V občinski upravi se lahko organizirajo tudi druge organizacijske enote. Podrobnejša notranja organizacija občinske uprave se določi v aktu o notranji organizaciji in sistemizaciji delovnih mest.
10. člen 
Občinski svet lahko na predlog župana odloči, da se z drugo občino ali z drugimi občinami ustanovi organ skupne občinske uprave.
Organizacija in delo skupne občinske uprave se določi z odlokom o ustanovitvi, ki ga na skupen predlog županov sprejmejo občinski sveti občin ustanoviteljic.
11. člen 
V okviru občinske uprave se izvajajo predvsem naloge na področju:
– splošnih in kadrovskih zadev,
– normativno-pravnih in upravnih zadev,
– javnih financ,
– gospodarskih dejavnosti in kmetijstva,
– negospodarskih (družbenih) dejavnosti,
– varstva okolja in urejanja prostora,
– gospodarskih javnih služb in infrastrukture,
– inšpekcijskega nadzorstva in občinskega redarstva,
– gospodarjenja s stavbnimi zemljišči.
Občinska uprava opravlja tudi druge naloge iz pristojnosti občine.
Zagotavljanje izvrševanja nalog na področju občinskega inšpekcijskega nadzorstva Občina Turnišče izvaja v okviru organa skupne občinske uprave, katerega organizacija in delovanje je urejeno s posebnim odlokom.
12. člen 
Javne uslužbence v občinski upravi imenuje in razrešuje v naziv župan, za svoje delo so odgovorni županu in direktorju občinske uprave.
Javni uslužbenci občinske uprave opravljajo naloge, določene z zakoni, statutom, drugimi predpisi in notranjimi akti občine in po navodilih predstojnika ter direktorja občinske uprave.
13. člen 
Predstojnik občinske uprave je župan, ki predstavlja in zastopa občino ter nadzoruje in usmerja občinsko upravo.
V času odsotnosti ali zadržanosti župana ga nadomešča podžupan.
V času nadomeščanja opravlja podžupan tekoče naloge iz pristojnosti župana in tiste naloge, za katere ga župan pooblasti.
14. člen 
Delo občinske uprave neposredno vodi direktor občinske uprave, ki ga imenuje in razrešuje župan.
Mandat direktorja občinske uprave traja 5 let.
Direktor občinske uprave opravlja naslednje naloge:
– načrtovanje, organiziranje, usmerjanje in nadzorovanje opravljanja dela v občinski upravi,
– odločanje o zadevah iz delovnega področja občinske uprave,
– opravljanje najzahtevnejših strokovnih nalog v občinski upravi,
– vodenje projektnih skupin za najzahtevnejše in ključne projekte,
– vodenje in odločanje v najzahtevnejših upravnih postopkih na prvi stopnji,
– sodelovanje pri oblikovanju sistemskih rešitev in drugih najzahtevnejših gradiv,
– samostojna priprava zahtevnih analiz, razvojnih projektov, informacij, poročil in drugih zahtevnih gradiv,
– vodenje in odločanje v zahtevnih upravnih postopkih,
– samostojno opravljanje drugih zahtevnejših nalog.
Direktorju občinske uprave se pravice in obveznosti določijo iz naziva tretje stopnje, »Podsekretar«, za kar je potrebno imeti doseženo najmanj naslednjo stopnjo izobrazbe:
– specializacija po visokošolski izobrazbi (prejšnja),
– visokošolska univerzitetna izobrazba (prejšnja),
– magistrska izobrazba (druga bolonjska stopnja).
Župan lahko pooblasti direktorja občinske uprave za podpisovanje določenih aktov poslovanja.
Direktor občinske uprave je za svoje delo odgovoren županu.
15. člen 
Podrobnejšo notranjo organizacijo in sistemizacijo delovnih mest v občinski upravi določi župan v aktu, ki ureja notranjo organizacijo in sistemizacijo delovnih mest v občinski upravi.
O imenovanju oziroma sklenitvi delovnega razmerja zaposlenih v občinski upravi odloča župan oziroma po njegovem pooblastilu direktor občinske uprave.
16. člen 
Zaposleni v občinski upravi so upravičeni do plače v skladu z zakonom, ki ureja plače v javnem sektorju, drugimi predpisi ter aktom, ki ureja notranjo organizacijo in sistemizacijo delovnih mest v občinski upravi.
17. člen 
O upravnih stvareh iz občinske pristojnosti odloča na prvi stopnji občinska uprava, na drugi stopnji pa župan, če ni z zakonom drugače določeno.
O pritožbah zoper odločbe organa skupne občinske uprave odloča župan občine, v katere krajevno pristojnost zadeva spada, če zakon ne določa drugače.
18. člen 
Posamične akte o upravnih stvareh iz lastne pristojnosti občine na prvi stopnji izdaja direktor občinske uprave. Za opravljanje posameznih dejanj v postopku ali za vodenje celotnega postopka in za odločanje o upravnih zadevah na prvi stopnji lahko župan pooblasti javne uslužbence, ki izpolnjujejo zakonske pogoje za odločanje v upravnih zadevah.
Osebe iz prejšnjega odstavka odločajo in vodijo postopke tudi o upravnih zadevah iz prenesene državne pristojnosti na prvi stopnji, če ni z zakonom drugače določeno.
Župan lahko pooblasti za vodenje posameznih dejanj v postopku na drugi stopnji javnega uslužbenca zaposlenega v občinski upravi.
19. člen 
V upravnem postopku o upravnih zadevah iz občinske pristojnosti in prenesene državne pristojnosti odločajo uradne osebe po zakonu, ki ureja splošni upravni postopek in po posebnih postopkih določenih z zakonom.
20. člen 
Direktor občinske uprave skrbi in je odgovoren za dosledno izvajanje zakona, ki ureja splošni upravni postopek in drugih predpisov o upravnem postopku ter zagotavlja vodenje evidence o upravnih stvareh v skladu s predpisi.
21. člen 
O upravnih zadevah iz občinske izvirne pristojnosti lahko odloča samo uradna oseba, ki je pooblaščena za opravljanje teh zadev in izpolnjuje pogoje v skladu z uredbo, ki ureja izobrazbo in strokovni izpit za vodenje in odločanje v upravnem postopku ter ima opravljen strokovni izpit iz upravnega postopka.
Administrativna dela v organih in službah občine lahko opravljajo javni uslužbenci na strokovno-tehničnih delovnih mestih.
22. člen 
O pritožbah zoper posamične akte o upravnih zadevah iz občinske izvirne pristojnosti odloča župan.
O pritožbah zoper posamične akte o upravnih zadevah, ki jih v zadevah iz prenesene državne pristojnosti na prvi stopnji izdaja občinska uprava, odloča državni organ določen z zakonom.
23. člen 
O izločitvi zaposlenega v občinski upravi odloča direktor občinske uprave, ki v primeru izločitve javnega uslužbenca o zadevi tudi odloči.
O izločitvi direktorja občinske uprave odloča župan.
V sporih o pristojnosti (kompetenčni spor) med organi občinske uprave odloča župan.
III. DELOVNO PODROČJE OBČINSKE UPRAVE 
24. člen 
Občina Turnišče opravlja izvirne naloge na podlagi zakona. Izvirne in druge naloge, ki jih Občina Turnišče opravlja, so določene v Statutu Občine Turnišče.
Podrobneje se lahko opravljanje nalog opredeli v okviru akta, ki ureja notranjo organizacijo in sistemizacijo delovnih mest, in sicer v okviru del in nalog posameznega delovnega mesta.
25. člen 
Zagotavljanje izvrševanja nalog na področju občinskega inšpekcijskega nadzorstva se izvaja v okviru organa skupne občinske uprave.
S posebnim aktom (odlokom) je določeno delovno področje, notranja organizacija, vodenje ter zagotavljanje sredstev in drugih pogojev za delo organa skupne občinske uprave, vse v skladu z zakonom, s podzakonskimi predpisi in predpisi občin ustanoviteljic.
26. člen 
Posamezno nalogo občinske uprave, ki je določena z zakonom, statutom in s tem odlokom, opravi tisti javni uslužbenec, v katerega delovno področje naloga spada po vsebini ali na podlagi akta o notranji organizaciji in sistemizaciji. Če je naloga takšna, da po svoji naravi ne spada v delovno področje nobenega od javnih uslužbencev občinske uprave, jo opravi javni uslužbenec, ki ga določi direktor občinske uprave. Za svoje delo so javni uslužbenci občinske uprave odgovorni županu in direktorju občinske uprave, disciplinsko in odškodninsko pa županu.
Občinska uprava je dolžna s premičnim in nepremičnim premoženjem občine ravnati kot dober gospodar.
27. člen 
V občinski upravi se lahko kot posvetovalno telo župana in direktorja oblikuje kolegij, ki obravnava pomembnejša vprašanja z delovnega področja občinske uprave. Sestavo kolegija določi glede na obravnavano problematiko župan. Kolegij sklicuje župan ali direktor občinske uprave, po potrebi.
28. člen 
V občinski upravi se v skladu s predpisi zagotovi delovanje notranje revizije. Naloge notranje revizije se izvajajo izven organa občinske uprave, in sicer se naloge notranjega revizorja s pogodbo poverijo zunanjemu izvajalcu.
Notranja revizija in notranje revidiranje zajema neodvisno in nepristransko naknadno preverjanje poslovanja ter svetovanje, namenjeno izboljšanju poslovanja. Notranja revizija s sistematičnim in discipliniranim pristopom za vrednotenje in izboljšanje učinkovitosti obvladovanja tveganj, kontrol in postopkov vodenja pomaga organizaciji pri doseganju njenih ciljev.
IV. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE 
29. člen 
Župan Občine Turnišče mora v roku 60 dni po uveljavitvi tega odloka uskladiti splošni akt, ki ureja notranjo organizacijo in sistemizacijo delovnih mest v Občinski upravi Občine Turnišče, s tem odlokom in veljavno zakonodajo.
S tem odlokom se v roku 60 dni po uveljavitvi uskladijo tudi vsi ostali akti Občine Turnišče.
30. člen 
Z uveljavitvijo tega odloka preneha veljati Odlok o organizaciji in delovnem področju občinske uprave občine Turnišče (Uradni list RS, št. 119/00, 108/01 in 13/21).
31. člen 
Ta odlok se objavi v Uradnem listu Republike Slovenije in začne veljati petnajsti dan po objavi.
Št. 900-50/2023
Turnišče, dne 9. novembra 2023
Župan 
Občine Turnišče 
Borut Horvat 

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti