Na podlagi 29. in 62. člena Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 94/07 – uradno prečiščeno besedilo, 76/08, 79/09, 51/10, 40/12 – ZUJF, 14/15 – ZUUJFO, 11/18 – ZSPDSLS-1, 30/18, 61/20 – ZIUZEOP-A in 80/20 – ZIUOOPE), 3. in 7. člena Zakona o gospodarskih javnih službah (Uradni list RS, št. 32/93, 30/98 – ZZLPPO, 127/06 – ZJZP, 38/10 – ZUKN in 57/11 – ORZGJS40), 233. člena Zakona o varstvu okolja (Uradni list RS, št. 44/22, 18/23 – ZDU-1O in 78/23 – ZUNPEOVE), 3. in 17. člena Zakona o prekrških (Uradni list RS, št. 29/11 – uradno prečiščeno besedilo, 21/13, 111/13, 74/14 – odl. US, 92/14 – odl. US, 32/16, 15/17 – odl. US, 73/19 – odl. US, 175/20 – ZIUOPDVE in 5/21 – odl. US, 15/21 – ZDUOP, 123/21 – ZPrCP-F, 206/21 – ZDUPŠOP), Uredbe o odpadkih (Uradni list RS, št. 77/22), Uredbe o odlagališčih odpadkov (Uradni list RS, št. 10/14, 54/15, 36/16, 37/18, 13/21 in 44/22 – ZVO-2), Uredbe o obvezni občinski gospodarski javni službi zbiranja komunalnih odpadkov (Uradni list RS, št. 33/17, 60/18 in 44/22 – ZVO-2), Uredbe o metodologiji za oblikovanje cen storitev obveznih občinskih gospodarskih javnih služb varstva okolja (Uradni list RS, št. 87/12, 109/12, 76/17, 78/19, 49/20 – ZIUZEOP in 44/22 – ZVO-2), 17. in 52. člena Statuta Občine Kamnik (Uradni list RS, št. 50/15, 20/17, 61/19 in 92/22), 7., 13. in 59. člena Statuta Občine Komenda (Uradne objave Glasila Občine Komenda, št. 3/21 – uradno prečiščeno besedilo), 2. in 4. člena Odloka o gospodarskih javnih službah v Občini Kamnik (Uradni list RS, št. 91/07, 52/11, 79/11, 52/12, 88/20 in 79/22), 4. in 7. člena Odloka o gospodarskih javnih službah v Občini Komenda (Uradne objave Glasila Občine Komenda, št. 2/00 in 4/17) sta Občinski svet Občine Kamnik na 7. seji dne 22. 11. 2023 in Občinski svet Občine Komenda na 8. seji dne 23. 11. 2023 sprejela
o izvajanju obvezne občinske gospodarske javne službe zbiranja določenih vrst komunalnih odpadkov na območju Občine Kamnik in Občine Komenda
(1) Ta odlok ureja način, predmet in pogoje opravljanja obvezne občinske gospodarske javne službe zbiranja določenih vrst komunalnih odpadkov na območju Občine Kamnik in Občine Komenda, tako da določa:
I. Splošne določbe,
II. Organizacijsko in prostorsko zasnovo opravljanja javne službe in javna pooblastila izvajalca javne službe,
III. Pogoje za zagotavljanje in uporabo storitev javne službe,
IV. Vrste in obseg storitev javne službe,
V. Zbiranje določenih vrst komunalnih odpadkov,
VI. Zbiranje odpadkov,
VII. Pravice in obveznosti izvajalcev in uporabnikov storitev javne službe,
VIII. Vire financiranja, cene storitev in način obračunavanja storitev javne službe,
IX. Nadzor nad izvajanjem tega odloka,
X. Kazenske določbe,
XI. Prehodne in končne določbe.
(2) Ta odlok ureja tudi ravnanje z azbestno cementnimi odpadki iz gospodinjstev in gradbenimi odpadki iz gospodinjstev na območju občine ter nekomunalno mešano odpadno embalažo od pravnih subjektov, ki opravljajo trgovinsko ali storitveno dejavnost, v skladu s predpisi, ki urejajo obvezno občinsko gospodarsko javno službo zbiranja določenih vrst komunalnih odpadkov, s katerimi se dogovori o takem načinu zbiranja ali pa tako določajo predpisi.
(3) Vrste odpadkov, ki niso predmet tega odloka, so:
– nevarni odpadki, ki nastajajo izven gospodinjstev;
– živalski odpadki, ki se predelujejo v kafileriji;
– gradbeni odpadki in ruševine objektov, vključno z odpadnimi materiali pri gradnji cest;
– biološko razgradljivi odpadki, ki nastajajo v obratih za pripravo hrane;
– ostali odpadki, ki so v klasifikacijskem seznamu odpadkov in klasifikacijskem seznamu nevarnih odpadkov, ki so po predpisu, ki ureja odpadke, opredeljeni kot nekomunalni odpadki.
(4) Določila odloka so obvezna za:
– vse povzročitelje odpadkov oziroma uporabnike javne službe,
– izvajalce javne službe in
– vse udeležence pri načrtovanju in projektiranju objektov, kjer bodo nastajali komunalni odpadki.
(5) Podrobnejša vsebina o tehnični izvedbi in obračunu storitev za izvajanje javne službe je lahko opredeljena v posebnem pravilniku o izvajanju zbiranja določenih vrst komunalnih odpadkov v Občini Kamnik in Občini Komenda, v kolikor je to potrebno in ga sprejmeta župan Občine Kamnik in župan Občine Komenda.
Cilji ravnanja z odpadki po tem odloku so:
1. preprečevanje nastajanja in spodbujanje zmanjševanja količine odpadkov, ki se obdelujejo in odstranjujejo,
2. uveljavitev načela »stroške plača povzročitelj«,
3. preprečevanje nenadzorovanega odlaganja odpadkov,
4. zagotoviti učinkovit zajem in ločeno zbiranje posameznih vrst odpadkov na izvoru nastanka,
5. vračanje koristnih odpadkov v ponovno uporabo (recikliranje),
6. izločanje nevarnih odpadkov in ustrezno ravnanje z njimi,
7. izločanje biološko razgradljivih odpadkov in ustrezno ravnanje z njimi,
8. zagotoviti obdelavo komunalnih odpadkov, preden se jih odstrani,
9. urejeno deponiranje ostankov predelave komunalnih odpadkov,
10. racionalizacija stroškov ravnanja z odpadki,
11. opredelitev izhodišč za ozaveščanje in obveščanje uporabnikov javne službe o učinkovitem ravnanju z odpadki.
(1) Izraze, uporabljene v tem odloku, opredeljujejo določila vsakokrat veljavne direktive Evropske unije in zakonski ter podzakonski predpisi, in sicer iz vsakokrat veljavne uredbe, ki ureja obvezno občinsko gospodarsko javno službo zbiranja določenih vrst komunalnih odpadkov. Poleg teh izrazov se s tem odlokom pojasnjujejo še naslednji izrazi:
1. komunalni odpadek je odpadek iz gospodinjstev in njemu podoben odpadek iz trgovin, proizvodnih, poslovnih, storitvenih in drugih dejavnosti ter javnega sektorja. V seznamu odpadkov je uvrščen v poglavje 15 01 – Embalaža in v poglavje 20 – Komunalni odpadki,
2. seznam odpadkov je seznam odpadkov iz priloge Odločbe Komisije z dne 3. maja 2000 o nadomestitvi Odločbe 94/3/ES o oblikovanju seznama odpadkov skladno s členom 1(a) Direktive Sveta 75/442/EGS o odpadkih in Odločbe Sveta 94/904/ES o oblikovanju seznama nevarnih odpadkov skladno s členom 1(4) Direktive Sveta 91/689/EGS o nevarnih odpadkih (UL L št. 226 z dne 6. 9. 2000, str. 3), zadnjič spremenjene s Sklepom Komisije z dne 18. decembra 2014 o spremembi Odločbe Komisije 2000/532/ES o seznamu odpadkov v skladu z Direktivo 2008/98/ES Evropskega parlamenta in Sveta (UL L št. 370 z dne 30. 12. 2014, str. 44),
3. ravnanje z odpadki zajema zbiranje, obdelavo in odlaganje odpadkov, vključno z nadzorom nad postopki in dejavnostmi po prenehanju obratovanja naprav za odstranjevanje odpadkov,
4. zbiranje odpadkov je prevzemanje odpadkov, ki jih njihovi imetniki prepuščajo izvajalcu gospodarske javne službe zbiranja določenih vrst komunalnih odpadkov (v nadaljevanju: izvajalec zbiranja) in njihovo predhodno razvrščanje ter predhodno skladiščenje, za namene prevoza do naprave za obdelavo odpadkov,
5. namenske tipizirane posode za zbiranje odpadkov so namenski zabojniki in posode (v nadaljevanju: posoda),
6. namenska tipizirana vreča je posebna plastična vreča, označena z logotipom izvajalca javne službe zbiranja, ki je namenjena za zbiranje bodisi mešanih komunalnih odpadkov bodisi ločenih frakcij (v nadaljevanju: vreča),
7. zbirni center je objekt gospodarske javne infrastrukture v skladu z zakonom, ki ureja graditev objektov, ki je urejen in opremljen za prevzemanje, razvrščanje in predhodno skladiščenje ločenih frakcij od izvirnih povzročiteljev,
8. center za ravnanje s komunalnimi odpadki je objekt gospodarske javne infrastrukture v skladu z zakonom, ki ureja graditev objektov, ki je urejen in opremljen za obdelavo mešanih komunalnih odpadkov in je namenjen za prevzem, skladiščenje in obdelavo mešanih komunalnih odpadkov ter za oddajo izločenih frakcij in ostanka mešanih komunalnih odpadkov po obdelavi v nadaljnje ravnanje v skladu s predpisi, ki urejajo ravnanje z odpadki,
9. odlagališče komunalnih odpadkov je odlagališče nenevarnih odpadkov, ki je objekt gospodarske javne infrastrukture lokalnega pomena v skladu z zakonom, ki ureja graditev objektov, ki je urejen in opremljen za odlaganje ostankov predelave ali odstranjevanja komunalnih odpadkov,
10. hišni kompostnik je konstrukcija, namenjena ločenemu zbiranju in kompostiranju biološko razgradljivih kuhinjskih odpadkov (npr. ostanki hrane) ter zelenega vrtnega odpada v lastnem vrtu. Raba tako pridobljenega komposta je omejena na vrt, ki pripada določenemu gospodinjstvu,
11. zbiralnica nevarnih odpadkov je pokrit prostor, opremljen za ločeno zbiranje in začasno skladiščenje nevarnih odpadkov, kjer povzročitelji odpadkov te odpadke oddajajo izvajalcu zbiranja,
12. zbirno mesto za gospodinjstvo predstavlja pokrit ali nepokrit prostor praviloma v zasebni lasti ali v zasebnih prostorih, kjer so nameščeni zabojniki za ločeno zbiranje mešanih komunalnih odpadkov, mešane odpadne embalaže papirja in kartona ter biološko razgradljivih kuhinjskih odpadkov v primeru, da gospodinjstvo tovrstnih odpadkov ne zbira v hišnem kompostniku. Na zbirnem mestu, ki je namenjeno pravni osebi, pa sta nameščeni najmanj posodi za ločeno zbiranje mešanih komunalnih odpadkov in mešane odpadne embalaže, po potrebi, glede na vrsto dejavnosti, pa tudi ostalih ločeno zbranih komunalnih odpadkov (papir in karton, steklena embalaža ipd.),
13. prevzemno mesto je mesto praviloma na javni površini, kjer povzročitelj odpadkov prepušča v okviru zbirnega mesta ločeno zbrane komunalne odpadke izvajalcu javne službe. Prepuščanje odpadkov poteka po vnaprej določenem urniku, ki je objavljen na spletni strani izvajalca javne službe. Ko gre za ločeno zbiranje komunalnih odpadkov v večstanovanjskem objektu, je lahko prevzemno mesto hkrati tudi zbirno mesto.
(2) Drugi izrazi, uporabljeni v tem odloku, imajo enak pomen, kot ga določajo predpisi, ki urejajo odpadke.
II. ORGANIZACIJSKA IN PROSTORSKA ZASNOVA OPRAVLJANJA JAVNE SLUŽBE IN JAVNA POOBLASTILA IZVAJALCA JAVNE SLUŽBE
(zagotavljanje javne službe)
(1) Občina zagotavlja izvajanje gospodarske javne službe zbiranja določenih vrst komunalnih odpadkov na celotnem območju Občine Kamnik in Občine Komenda v obsegu in pod pogoji, določenimi s tem odlokom.
(2) Storitve javne službe so kot javne dobrine zagotovljene vsakomur pod enakimi pogoji in cenami za enake vrste in količine odpadkov. Uporaba storitev javne službe je v obsegu, ki ga določajo zakoni in predpisi o načinu izvajanja javnih služb, za povzročitelje odpadkov obvezna.
(3) Odpadki, ki so predmet izvajanja javne službe zbiranja, so razvrščeni v skladu s klasifikacijskim seznamom odpadkov.
(4) Zbiranje določenih vrst komunalnih odpadkov se zagotavlja v posodah in izjemoma v tipiziranih vrečah, oddanih na prevzemna mesta, v zbiralnicah ločenih frakcij tj. ekoloških otokih, premični zbiralnici nevarnih frakcij in v zbirnem centru, kjer povzročitelji odpadkov le-te prepuščajo izvajalcu javne službe zbiranja.
(5) Po sistemu od vrat do vrat se v okviru opravljanja javne službe zbiranja določenih vrst komunalnih odpadkov zbira:
– mešane komunalne odpadke,
– mešano odpadno embalažo,
– biološko razgradljive odpadke (biološko razgradljivi kuhinjski odpadki in zeleni vrtni odpad), razen tistih, ki se kompostirajo,
– papir in karton ter papirno in kartonsko embalažo,
– kosovne odpadke na podlagi predhodnega naročila (storitev na klic).
(6) V zbiralnicah oziroma na ekoloških otokih se zagotovijo vsaj zabojniki za zbiranje:
– odpadne embalaže iz stekla,
– lahko pa so določena mesta opremljena tudi z zabojniki za druge vrste odpadkov (mešana odpadna embalaža, odpadna jedilna olja, tekstil, odpadni papir in karton ter odpadna embalaža iz papirja in kartona ipd.).
(7) V zbirnem centru se zbirajo najmanj vrste odpadkov, določene v predpisu, ki ureja obvezno občinsko gospodarsko javno službo zbiranja določenih vrst komunalnih odpadkov, poleg teh pa tudi:
– azbest,
– gradbeni odpadki (manjše količine),
– odpadne gume in
– odpadna folija senenih bal.
(1) Občina zagotavlja izvajanje storitev javne službe s storitvami koncesionarja. Do podelitve koncesije opravlja javno službo dosedanji izvajalec.
(2) Izvajalec javne službe je v skladu z zakonom odgovoren za škodo, ki jo pri izvajanju ali v zvezi z izvajanjem javne službe povzročijo pri njem zaposleni ljudje, občini, uporabnikom storitev ali tretjim osebam.
(3) Za izvajanje posameznih nalog ali storitev v okviru javne službe iz tega odloka lahko občina ali izvajalec javne službe, v medsebojnem soglasju, pooblasti na podlagi predpisov, ki urejajo javno naročanje, podizvajalca, ki je registriran v skladu s predpisi, ki urejajo področje ravnanja z odpadki in izpolnjuje druge pogoje za izvajanje javne službe.
(4) Koncesionar je lahko fizična ali pravna oseba, če izpolnjuje pogoje za opravljanje dejavnosti, ki je predmet koncesionirane gospodarske javne službe. Koncesionar je lahko tudi tuja oseba, če zakon ne določa drugače.
(5) Koncesionar izvaja javno službo v skladu s tem odlokom, koncesijskim aktom, ki ga sprejme občinski svet, koncesijsko pogodbo ter veljavnimi predpisi, ki urejajo izvajanje javnih služb ravnanja z odpadki.
(6) Izvajalec javne službe opravlja javno službo skladno s programom za ravnanje z odpadki (v nadaljnjem besedilu: program ravnanja) ter urnikom zbiranja in prevoza komunalnih odpadkov (v nadaljnjem besedilu: urnik), ki ga izdela vsako leto do konca novembra za naslednje leto.
(1) Občina za svoje območje podeljuje javno pooblastilo skladno s predpisi, ki urejajo graditev objektov, izvajalcu zbiranja, za izdajo projektnih pogojev in soglasij ali mnenj k projektnim rešitvam s področja ravnanja s komunalnimi odpadki.
(2) Izvajalec zbiranja kot pristojni soglasodajalec ali mnenjedajalec izdaja soglasja in projektne pogoje k projektnim dokumentacijam za pridobitev gradbenega dovoljenja in projektnim dokumentacijam za izvedbo, če nameravana gradnja leži na območju varovalnega pasu gospodarske javne infrastrukture v pristojnosti izvajalca kot upravljavca gospodarske javne infrastrukture, ali če nameravana gradnja predstavlja gradnjo gospodarske javne infrastrukture v pristojnosti izvajalca kot upravljavca, za kar mora investitor predložiti dokumentacijo, ki jo določajo predpisi s področja gradenj in urejanja prostora. Projektne pogoje lahko izdaja pogodbeni izvajalec izvajalca javne službe, če izvajalec javne službe in pogodbeni izvajalec tako dogovorita.
(3) Izvajalec zbiranja kot pristojni soglasodajalec ali mnenjedajalec sodeluje v postopkih pridobitve uporabnih dovoljenj.
(4) Občini kot lastnici infrastrukture za izvajanje gospodarske javne službe zbiranja določenih vrst komunalnih odpadkov dajeta soglasje izvajalcu zbiranja komunalnih odpadkov za uporabo te infrastrukture za izvajanje posebne storitve zbiranja nekomunalnih odpadkov.
(uporabniki javne službe in njihove obveznosti)
(1) V sistem ravnanja z odpadki so se dolžni vključiti vsi izvirni povzročitelji odpadkov na območju Občine Kamnik in Občine Komenda, ne glede na njihovo stalno ali začasno prebivališče oziroma sedež.
(2) Izvirni povzročitelji odpadkov iz prejšnjega odstavka so obvezni uporabniki storitev javne službe ravnanja s komunalnimi odpadki (v nadaljevanju: uporabniki, razen v besedni zvezi »povzročitelj odpadkov«).
(3) Ločeno zbiranje odpadkov na izvoru nastanka je obvezno za vse povzročitelje odpadkov.
(4) Če povzročitelj odpadkov ne ločuje odpadkov ali ravna v nasprotju z navodili za odlaganje odpadkov, mu lahko izvajalec javne službe zbiranja izreče opozorilo, ob tem pa je dolžan uporabnika primerno obvestiti o pravilnem ravnanju z odpadki.
(5) Povzročitelj odpadkov je vsaka oseba, ki na območju občine povzroča nastajanje odpadkov:
– fizične osebe v gospodinjstvu;
– fizične osebe kot samostojni podjetniki in podjetniki, ki samostojno opravljajo dejavnost in razpolagajo s poslovnimi prostori;
– lastniki ali najemniki gospodarskih in počitniških objektov, turističnih sob, apartmajev ter drugih objektov, ki so namenjeni občasni rabi;
– pravne osebe, ki razpolagajo s poslovnimi prostori;
– pravne osebe, za katere iz javnih evidenc (AJPES) izhaja, da imajo na določenem naslovu prijavljen sedež oziroma poslovno enoto;
– osebe, ki upravljajo javne površine (npr. tržnico, igrišča, avtobusna postajališča, parke, parkirišča, ceste, ulice, trge, pločnike, pokopališča in podobno);
– lokalna turistična organizacija in turistična društva, kadar organizirajo zbiranje odpadkov na turističnih točkah;
– osebe, ki organizirajo kulturne, športne in druge javne prireditve ali uporabljajo javne ali zasebne površine in druge nepremičnine z namenom, ki odstopa od njihove običajne javne ali zasebne rabe.
(6) Za potrebe izvajanja tega odloka je gospodinjstvo oseba ali skupina oseb, ki ne glede na pravni temelj (lastništvo, najem, dejanska uporaba …) prebiva v eni stanovanjski enoti. V razmerju do izvajalca zbiranja gospodinjstvo zastopa ena od polnoletnih oseb, ki je za obveznosti po tem odloku za člane gospodinjstva nerazdelno odgovorna.
(7) V primeru, ko povzročitelj odpadkov le-te povzroča z več oblikami delovanja ali dejavnostmi, je dolžan storitve javne službe plačevati posebej za vsako obliko delovanja ali dejavnosti, s katero se povzročajo odpadki.
(8) Oseba, ki oddaja v najem stanovanje ali drug prostor (v nadaljevanju: lastnik), je dolžna določiti povzročitelja odpadkov in najkasneje teden dni pred pričetkom najemnikove rabe stanovanjskega ali drugega prostora izvajalcu zbiranja to sporočiti. V nasprotnem primeru se šteje za povzročitelja odpadkov lastnik.
(9) Novi povzročitelj odpadkov mora izvajalcu zbiranja pisno prijaviti začetek uporabe nepremičnine ali drugo obliko pričetka povzročanja odpadkov, najkasneje štirinajst dni pred začetkom uporabe nepremičnine ali druge oblike pričetka povzročanja odpadkov. Novi povzročitelj odpadkov in izvajalec zbiranja se dogovorita o lokaciji prevzemnega mesta, številu nameščenih zabojnikov za ločeno zbiranje določenih vrst komunalnih odpadkov v skladu z veljavnimi normativi ter drugih pogojih za začetek izvajanja storitev zbiranja. Izvajalec zbiranja novega povzročitelja odpadkov vpiše v seznam nameščenih zabojnikov pri povzročiteljih odpadkov. Novi povzročitelj odpadkov mora izvajalcu zbiranja sporočiti podatke o številu povzročiteljev odpadkov iz gospodinjstva oziroma številu zaposlenih, če je povzročitelj odpadkov pravna oseba ter vrsto dejavnosti.
(10) Za objekte, na katerih je posest opuščena, ni obveznosti po tem odloku. Breme dokazovanja je na strani lastnika, ki neuporabo objekta dokazuje npr. z ukinjenim vodovodnim priključkom, električnim priključkom ali na drug način.
(11) Pravne osebe, samostojni podjetniki posamezniki ali posamezniki, ki samostojno opravljajo dejavnost, morajo z izvajalcem zbiranja skleniti pogodbo, v kateri določijo način zbiranja določenih vrst komunalnih odpadkov. Navedene osebe morajo pogodbo skleniti potem, ko začnejo opravljati dejavnost na območju občine, najkasneje pa v roku 30 dni od začetka opravljanja dejavnosti oziroma od pridobitve pravice do uporabe objekta.
(12) Sobodajalcem, lastnikom kampov in ostalim pravnim osebam, ki opravljajo sezonsko dejavnost, izvajalec javne službe storitve zaračunava za vse mesece, v katerih se dejavnost opravlja. V kolikor uporabnik izvajalcu javne službe ne sporoči pravočasno podatkov o obdobju izvajanja dejavnosti, mu izvajalec javne službe lahko stroške storitev obračuna naknadno, potem, ko pripravi letni poračun stroškov storitev. Pri pripravi poračuna izvajalec javne službe lahko izhaja iz podatkov, ki jih pridobi iz uradnih evidenc (npr. število nočitev v posameznem mesecu).
(13) Pravnim osebam, katerim je s strani Vlade Republike Slovenije v celoti prepovedano opravljanje dejavnosti (npr. zaradi razglasitve epidemije), se v obdobju prepovedi izvaja in obračunava odvoz določenih vrst komunalnih odpadkov v skladu z dogovorom med pravno osebo in izvajalcem, največ pa enkrat na mesec. Pravna oseba mora izvajalca javne službe pisno obvestiti o prepovedi opravljanja svoje dejavnosti.
(14) Občina je dolžna zagotoviti odpravo posledic čezmerne obremenitve okolja zaradi ravnanja s komunalnimi odpadki in krije stroške odprave teh posledic, če jih ni mogoče naložiti določenim ali določljivim uporabnikom ali ni pravne podlage za naložitev obveznosti povzročitelju obremenitve ali posledic ni mogoče drugače odpraviti.
(15) Sredstva za ukrepanje po prejšnjem odstavku se zagotovijo v proračunu občine.
(16) Če se v primeru izrednega odstranjevanja odpadkov uporabnika ugotovi kasneje, ima občina pravico in dolžnost izterjati vračilo stroškov izvedbe.
III. POGOJI ZA ZAGOTAVLJANJE IN UPORABO STORITEV JAVNE SLUŽBE
(opremljenost za izvajanje gospodarske javne službe)
Za izvajanje javne službe po tem odloku morajo biti zagotovljeni:
– posode in/ali tipizirane vreče za komunalne odpadke za zbiranje komunalnih odpadkov pri uporabnikih,
– vozila za prevzem in prevoz komunalnih odpadkov,
– naprave za čiščenje zabojnikov za ločeno zbiranje odpadkov po sistemu »od vrat do vrat« in v okviru zbiralnic ločenih frakcij,
– zbiralnice ločenih frakcij oziroma »ekološki otoki«,
– premična zbiralnica nevarnih odpadkov z začasnim skladiščem,
– zbirni center,
– delovni stroji,
– center za obdelavo odpadkov,
– odlagališče odpadkov.
(opremljenost lokalne skupnosti)
(1) Za izvajanje gospodarske javne službe zbiranja določenih vrst komunalnih odpadkov je potrebna naslednja gospodarska javna infrastruktura:
– zemljišče, objekti in naprave zbirnega centra za prevzemanje, zbiranje in predhodno skladiščenje;
– zemljišče in/ali objekti zbiralnic oziroma ekoloških otokov.
(2) Zemljišča iz prejšnjega odstavka se lahko zagotovi tudi pogodbeno.
(opremljenost pri uporabnikih)
(1) Komunalni odpadki se ločeno zbirajo pri uporabnikih na zbirnem mestu, v posodah ter barvah, kot so opredeljeni v prilogi 1 tega odloka.
(2) Uporabniki so dolžni na zbirnem mestu komunalne odpadke zbirati v naslednje vrste in velikosti tipiziranih posod:
– tipizirane posode na kolesih volumna 80, 120, 180, 240, 770 ali 1100 litrov za ločeno zbiranje mešanih komunalnih odpadkov,
– tipizirane posode na kolesih volumna 120, 240, 770 ali 1100 litrov za ločeno zbiranje mešane odpadne embalaže,
– tipizirane posode na kolesih volumna 80, 120, 240 ali 770 litrov za ločeno zbiranje biološko razgradljivih odpadkov,
– tipizirane posode na kolesih volumna 240 ali 1100 litrov za ločeno zbiranje papirja in kartona ter papirne in kartonske embalaže,
– tipizirane velike posode volumna 5–10 m3 (velja le za pravne osebe, samostojne podjetnike in posameznike, ki samostojno opravljajo dejavnost),
– posebne plastične vreče za mešane komunalne odpadke in za mešano odpadno embalažo, ki morajo biti označene z logotipom izvajalca.
(3) Mešane komunalne odpadke, mešano odpadno embalažo in papir in karton ter papirno in kartonsko embalažo so dolžni ločeno zbirati v posode vsi uporabniki na območju Občine Kamnik in Občine Komenda.
(standardi opremljenost pri uporabnikih)
(1) Uporabniki so za zbiranje komunalnih odpadkov na zbirnem mestu dolžni uporabljati tipizirane posode, posebne plastične vreče pa sme uporabnik uporabiti le v primeru, kadar ni mogoče uporabiti posod zaradi trajno onemogočenega dostopa vozil za zbiranje odpadkov ali zaradi občasnega povečanja količine komunalnih odpadkov.
(2) Vrsto, število in volumen posod, ki jih bo uporabljal posamezni uporabnik, določi izvajalec, pri čemer se kot normativ upošteva število oseb v gospodinjstvu in najmanjša količina proizvedenih odpadkov, ki izhaja iz skupne količine proizvedene določene vrste odpadka in izkustva izvajalca glede na predvideno količino odpadkov, strukturo in vrsto odpadkov, način zbiranja in pogostost odvažanja komunalnih odpadkov.
(3) Pri posameznem povzročitelju odpadkov iz gospodinjstva se za mešane komunalne odpadke namesti ustrezna posoda na podlagi števila oseb v gospodinjstvu in najmanjše količine proizvedenih odpadkov, ki znaša 20 litrov na osebo pri odvozu enkrat na štiri tedne (individualna gradnja) oziroma 5 litrov na osebo pri odvozu enkrat na teden (večstanovanjska gradnja).
(4) Gospodinjstvo, v katerem je novorojenček ali oseba, ki potrebuje plenice, ima možnost uporabe dodatne črne posode brez dodatnega plačila za določen čas največ 2 leti pri novorojenčku oziroma dokler bo obstajala potreba pri zgoraj navedeni osebi.
(5) Pri posameznem povzročitelju odpadkov iz gospodinjstva se za mešano odpadno embalažo namesti ustrezna posoda na podlagi števila oseb v gospodinjstvu in najmanjše količine proizvedenih odpadkov, ki znaša 30 litrov na osebo pri odvozu enkrat na dva tedna (individualna gradnja) oziroma 15 litrov na osebo pri odvozu enkrat na teden (večstanovanjska gradnja).
(6) Pri posameznem povzročitelju odpadkov iz gospodinjstva se za papir in karton ter papirno in kartonsko embalažo namesti posoda volumna 240 litrov (individualna gradnja) oziroma 1100 litrov (večstanovanjska gradnja).
(7) Pri posameznem povzročitelju odpadkov iz gospodinjstva se za biološko razgradljive odpadke namesti ustrezna posoda na podlagi števila oseb v gospodinjstvu in najmanjše količine proizvedenih odpadkov, ki znaša 10 litrov na osebo pri odvozu enkrat na teden.
(8) V primeru, ko prostornina, določena v skladu s tretjim, petim, šestim in sedmim odstavkom tega člena, ni enaka prostornini tipiziranega zabojnika, kot je določeno v tem členu, izvajalec namesti uporabniku prvi večji tipiziran zabojnik.
(9) Za stavbo, v kateri ni stalno prijavljenih prebivalcev, jo pa le-ti občasno uporabljajo (počitniški objekt), izvajalec določi velikost in število zabojnikov, ki pripadajo dvočlanskemu gospodinjstvu.
(10) Za določitev najmanjše velikosti zabojnika za mešane komunalne odpadke za uporabnike – pravne osebe, samostojne podjetnike in posameznike, ki samostojno opravljajo dejavnost, se pri dogovoru med izvajalcem zbiranja in uporabnikom upošteva število zaposlenih, če tega podatka ni, pa velikost prostora, izraženega z neto površino prostora, v skladu s priporočili v naslednji razpredelnici:
Velikost zabojnika | Dejavnost | Velikost prostora |
80 l | Pisarne, manjše obrti | do 30 m2 |
120 l | Pisarne, manjše obrti | od 31 do 60 m2 |
240 l | Manjše kavarne, prodajalne, lokali | od 61 do 80 m2 |
770 l | Večje obrti, šole, vrtci, manjša industrija | od 81 do 500 m2 |
1100 l | Večje obrti, manjša industrija | od 501 do 1500 m2 |
Pri številu zaposlenih se upoštevajo normativi, in sicer:
1. Za uporabnike iz dejavnosti in javnega sektorja je velikost določena glede na število zaposlenih in znaša:
– za mešane komunalne odpadke 10 litrov na zaposlenega, vendar ne manj kot 80 litrov,
– za mešano odpadno embalažo 20 litrov na zaposlenega, vendar ne manj kot 80 litrov.
2. Za uporabnike iz gostinstva je velikost določena glede na število zaposlenih in kapaciteto gostinskega lokala in znaša:
– za mešane komunalne odpadke 10 litrov na osebo, vendar ne manj kot 80 litrov,
– za mešano embalažo 20 litrov na osebo, vendar ne manj kot 80 litrov.
Na pisno željo uporabnika je mogoče določiti tudi večjo posodo, uporabniki iz dejavnosti, javnega sektorja ali gostinstva pa lahko, v kolikor dokažejo, da v skladu z zgoraj navedenimi merili določena velikost posode ni sorazmerna z dejansko količino nastalih odpadkov, sporazumno z izvajalcem določijo tudi manjšo velikost posode, v skladu s predpisom, ki ureja metodologijo za oblikovanje cen storitev obveznih občinskih gospodarskih javnih služb varstva okolja.
(11) Uporabniki iz dejavnosti, ki imajo registrirano dejavnost na istem naslovu kot gospodinjstvo, lahko na podlagi pisne zahteve in dokazil, da v skladu z zgoraj navedenimi merili določena velikost posode ni sorazmerna z dejansko količino nastalih odpadkov, za zbiranje odpadkov iz dejavnosti uporabijo iste posode kot za gospodinjstvo.
(12) Za določitev velikosti posode za mešane komunalne odpadke pri dejavnostih, ki zahtevajo pretežno skladiščne prostore, se upošteva kriterij število zaposlenih oseb iz tabele v desetem odstavku.
(13) Če količine komunalnih odpadkov redno presegajo prostornino posode za odpadke, ki ga uporablja uporabnik, lahko izvajalec na predlog uporabnika ali pa sam, na podlagi lastnih ugotovitev, zahteva in določi ustrezno zamenjavo obstoječe posode z večjo. Če količine komunalnih odpadkov občasno presegajo prostornino posode za odpadke, ki jo uporablja uporabnik, si uporabnik pri izvajalcu priskrbi posebne plastične vreče za odpadke.
(14) Najmanjša velikost posode se določi skladno s tem členom. Določitev več manjših posod namesto ene večje ni dopustna.
(15) V primerih, ko je potrebno zaradi večjega števila oseb določiti več posod za posamezno prevzemno mesto, se določi taka kombinacija posod, da ima prevzemno mesto najmanjše možno število posameznih posod glede na število oseb.
(16) Posamezen uporabnik znotraj večplačniškega prevzemnega mesta ne more imeti svoje posode.
(17) Kadar zaradi prostorskih ali tehničnih razlogov ni mogoče zagotoviti zadostnega števila prevzemnih mest za namestitev posod za vse uporabnike, se za zbiranje posamezne vrste komunalnih odpadkov določijo skupne posode, katerih število in velikost določi izvajalec javne službe skladno z merili, določenimi v prejšnjih odstavkih.
(18) Izvajalec javne službe je dolžan zagotoviti tipizirane posode in vrečke za prepuščanje posamezne vrste komunalnih odpadkov na prevzemnih mestih. Posode so last izvajalca, ki jih brezplačno preda uporabnikom v uporabo. Tipizirane vrečke za mešane komunalne odpadke lahko uporabnik kupi pri izvajalcu po veljavni ceni.
(19) V kolikor pride do spremembe volumna posode na prevzemnem mestu do 14. koledarskega dne v mesecu, se sprememba upošteva pri obračunu za tekoči mesec, sicer pa za naslednji mesec.
(lastništvo opreme pri uporabnikih)
(1) Izvajalec je dolžan uporabnikom dobaviti ustrezne posode za mešane komunalne odpadke, mešano odpadno embalažo, papir in karton ter papirno in kartonsko embalažo in biološko razgradljive odpadke in jih vračunati v ceno v skladu s predpisi. Najem zabojnikov ni možen.
(2) Izvajalec posode zamenja glede na iztrošenost po izteku življenjske dobe posode. V primeru odtujitve ali uničenja posode za odpadke je uporabnik dolžan plačati izvajalcu odškodnino za uničeno oziroma odtujeno posodo za odpadke v višini cene nove posode po ceniku izvajalca. Uporabnik je dolžan uporabljati posode za odpadke le za namen zbiranja komunalnih odpadkov, za katerega je posodo tudi dobil v uporabo.
(3) Uporabniki so za ločeno zbiranje komunalnih odpadkov, skladno z vzpostavljenim sistemom zbiranja odpadkov, dolžni uporabljati tipizirane posode izvajalca.
(4) Na zahtevo fizične ali pravne osebe se lahko posoda za odpadke zamenja za večjo ali manjšo posodo, ki ustreza minimalnim pogojem za določitev posode iz prejšnjega člena.
(5) Uporabnik je v primeru odtujitve, sežiga ali drugačnega uničenja najete posode dolžan izvajalcu plačati vso škodo v zvezi z odtujitvijo, sežigom ali drugačnim uničenjem, izvajalec pa mu priskrbi novo ustrezno posodo proti plačilu.
(6) Uporabnik je dolžan uporabljati posodo kot dober gospodar in je odgovoren za škodo, če uporablja posodo v nasprotju z njegovim namenom in predpisi.
(7) V primeru, ko izvajalec zbiranja uporabniku poškoduje posodo, jo je na lastne stroške dolžan popraviti ali zamenjati z novo tipizirano posodo.
(8) Izvajalec javne službe zbiranja mora zagotoviti najmanj dvakrat letno čiščenje vseh posod na ekoloških otokih in posod v okviru sistema »od vrat do vrat«, razen posod za zbiranje papirja in kartona ter papirne in kartonske embalaže.
(uporaba opreme pri uporabnikih)
(1) V namenske posode za posamezno vrsto komunalnih odpadkov se ne sme odlagati komunalnih odpadkov, ki ne sodijo v obravnavano namensko posodo.
(2) V posode za mešane komunalne odpadke je prepovedano odlagati:
1. mešano odpadno embalažo ter biološko razgradljive odpadke,
2. gradbeni material, kamenje, zemljo in vejevje,
3. odpadke v večjih kosih (pohištvo, gospodinjski aparati, kolesa, vozila, stanovanjska oprema …),
4. usedline iz kanalizacije in cestnih požiralnikov,
5. odpadke v tekočem stanju,
6. kužen material iz zdravstvenih in veterinarskih ustanov,
7. tleče, lahko vnetljive, gorljive, eksplozivne, reaktivne, jedke, dražljive, strupene in radioaktivne odpadke, ostanke naftnih derivatov in druge posebne in nevarne odpadke, ki so s predpisom, ki ureja ravnanje z nevarnimi odpadki, klasificirani kot nekomunalni ali nevarni komunalni odpadki,
8. poginule živali, klavnične odpadke,
9. stekleno votlo embalažo in ravno steklo,
10. odpadno električno in elektronsko opremo.
(3) V posode za biološke odpadke je prepovedano odlagati:
1. plastično in kovinsko embalažo živil,
2. sanitarne izdelke,
3. plenice,
4. olja in maščobe,
5. meso in mesne izdelke,
6. mleko, jogurte in sire,
7. iztrebke malih živali,
8. kamenje in zemljo,
9. kosti,
10. zdravila,
11. ostanke tekstila,
12. vsebino vrečk za sesalce.
(4) V posode za mešano odpadno embalažo je prepovedano odlagati:
1. stekleno embalažo,
2. plastično embalažo nevarnih snovi – olja, laki, pesticidi, redčila,
3. velike kosovne predmete – otroške igrače, plastični stoli ipd.
(5) Izvajalec lahko uporabniku v primeru kršitve tega člena izreče opozorilo, za nadaljnje kršitve pa obvesti medobčinski inšpektorat oziroma pristojno občinsko inšpekcijsko oziroma redarsko službo.
(ravnanje z biološkimi odpadki pri uporabnikih)
(1) Uporabniki lahko z biološkimi odpadki ravnajo na dva načina, in sicer:
– jih kompostirajo v hišnem kompostniku ali
– jih odlagajo v posode za biološke odpadke ali v razgradljivi vrečki.
(2) Izvajalec je dolžan uporabniku dostaviti posodo za biološke odpadke, kot to predvideva 11. člen tega odloka. Uporabnik se lahko odloči za zavrnitev posode za biološke odpadke. Uporabnik svojo odločitev o neodlaganju bioloških odpadkov v posodo za biološke odpadke pisno sporoči izvajalcu le v primeru, da bo izvajal kompostiranje.
(3) Povzročitelji komunalnih odpadkov, katerih dejavnost je trgovina s prehrano, sadjem ali zelenjavo, gostinstvo, predelava hrane in podobno, ne smejo bioloških odpadkov prepuščati v posodi ali vrečah, ki so namenjene prevzemanju mešanih komunalnih odpadkov in drugih ločenih frakcij.
(4) Povzročitelji kuhinjskih odpadkov iz gostinstva ali drugih obratov za pripravo hrane morajo oddajati kuhinjske odpadke specializiranemu zbiralcu za tovrstne odpadke.
(5) Obstoječi uporabniki, ki ne želijo več izvajati hišnega kompostiranja, svojo odločitev o oddaji bioloških odpadkov pisno sporočijo izvajalcu zbiranja.
(6) Izvajalec zbiranja dodatno nadzoruje pravilnost ločenega zbiranja mešanih komunalnih odpadkov in mešane odpadne embalaže pri povzročitelju odpadkov, ki ločeno zbira biološko razgradljive kuhinjske odpadke in zeleni vrtni odpad na način kompostiranja v lastnem vrtu z uporabo hišnega kompostnika. V primeru neskladij izvajalec po enkratnem pisnem opozorilu izda predlog za uvedbo prekrškovnega postopka s podatki o ugotovitvah strokovnega nadzora, fotografijami in podatki o uporabniku.
(7) Način oziroma mesto kompostiranja, uporaba komposta ali njegova odstranitev morajo biti skladne s predpisi.
(širše območje Velike planine)
(1) Ne glede na določbe tega odloka o splošnem dostopu do gospodarske javne službe so povzročitelji odpadkov na širšem območju Velike planine (lastniki oziroma najemniki počitniških in pastirskih objektov ter gostinskih objektov) dolžni ločeno zbirati mešane komunalne odpadke in mešano odpadno embalažo ter jih v plastičnih vrečah oddajati v tipskih zbirališčih, ki so ustrezno urejena za ločeno zbiranje odpadkov.
(2) Izvajalec javne službe odvaža zbrane mešane komunalne odpadke in mešano odpadno embalažo najmanj enkrat na dva tedna, v času turistične sezone (predvsem v poletnem obdobju) pa tudi pogosteje, če je potrebno.
(3) Izvajalec javne službe enkrat letno organizira akcijo zbiranja kosovnih odpadkov, o čemer pisno obvesti vse lastnike počitniških in pastirskih objektov na širšem območju Velike planine najmanj dva tedna pred izvedbo akcije.
(4) Lastniki počitniških in pastirskih ter gostinskih objektov na širšem območju Velike planine so dolžni plačevati stroške storitev javne službe na podlagi veljavnega cenika in v skladu z veljavnimi predpisi.
(opremljenost pri prireditvah)
(1) Ravnanje z mešanimi komunalnimi odpadki na oziroma v zvezi s prireditvami poteka v skladu s predpisom, ki ureja obvezno občinsko gospodarsko javno službo zbiranja določenih vrst komunalnih odpadkov. Poleg teh določil se s tem odlokom opredeljujejo še dodatne aktivnosti.
(2) Organizatorji kulturnih, športnih in drugih javnih prireditev, pri katerih nastajajo odpadki, morajo v času trajanja prireditve prireditveni prostor opremiti z ustreznimi posodami za zbiranje odpadkov in z izvajalcem zbiranja skleniti dogovor o odvozu odpadkov. Po končani prireditvi morajo najkasneje do 7. ure zjutraj naslednjega dne poskrbeti, da se prireditveni prostor očisti in odpadki odpeljejo na z izvajalcem zbiranja predhodno dogovorjeno prevzemno mesto ter o tem obvestiti izvajalca zbiranja.
(3) Organizatorji javnih prireditev si morajo pred prireditvijo priskrbeti ustrezno soglasje izvajalca zbiranja oziroma z njim skleniti dogovor o načinu ločenega zbiranja in odvoza odpadkov (izpolnjen obrazec Organizacija prireditve – potrdilo o odvozu odpadkov). Organizatorji so dolžni obvestiti izvajalca javne službe o nameravani prireditvi najmanj pet delovnih dni pred datumom izvedbe prireditve. Organizator mora po končani prireditvi poskrbeti, da se prireditveni prostor v najkrajšem možnem času, vendar ne kasneje kot v 12 urah, očisti. Odpadki se prepustijo izvajalcu zbiranja na dogovorjenem začasnem prevzemnem mestu prvi delovni dan po prireditvi.
(4) Potrdilo o odvozu odpadkov mora biti v času prireditve na lokaciji prireditve dostopno in na vpogled medobčinskemu inšpektoratu oziroma pristojni občinski inšpekcijski oziroma redarski službi.
(5) Izvajalec zbiranja mora proti plačilu organizatorja prireditve zbrane odpadke odpeljati v skladu z urnikom oziroma skladno s sklenjenim dogovorom. Odvoz se ne sme izvršiti kasneje kot prvi naslednji delovni dan po zaključku prireditve. V času večdnevnih prireditev je potrebno odpadke ažurno odvažati.
(6) Organizatorji taborov v naravi so dolžni pred izvedbo tabora skleniti z izvajalcem zbiranja dogovor o odlaganju in odvozu odpadkov, s katerim se določijo vsi pogoji ravnanja z odpadki.
(divja odlagališča in prekomerna obremenitev okolja)
(1) Divja odlagališča komunalnih odpadkov se sanirajo v skladu s predpisom, ki ureja varstvo okolja.
(2) Prepovedano je odlaganje komunalnih odpadkov izven načina zbiranja in odvoza odpadkov, kot je določeno s predpisi in tem odlokom.
(3) Kdor odloži komunalne odpadke izven odlagališča odpadkov, jih je dolžan na svoje stroške odstraniti in prepeljati v zbirni center. Če tega ne stori, jih odstrani na njegove stroške izvajalec zbiranja takoj, ko dobi odločbo medobčinskega inšpektorata oziroma pristojne občinske inšpekcijske oziroma redarske službe. Če storilca ni možno ugotoviti, odstrani komunalne odpadke podjetje za ravnanje z odpadki na zahtevo medobčinskega inšpektorata oziroma pristojne inšpekcijske oziroma občinske redarske službe in na stroške občinskega proračuna. Medobčinski inšpektorat oziroma pristojna občinska inšpekcijska oziroma redarska služba z odločbo odredi odstranitev komunalnih odpadkov, ki so odloženi izven odlagališča odpadkov. Odločbo za odstranitev komunalnih odpadkov se lahko izda tako povzročiteljem kot tudi podjetju za ravnanje z odpadki.
(4) Čezmerna obremenitev okolja zaradi ravnanja s komunalnimi odpadki pomeni, da so na zemljišču nezakonito odloženi komunalni odpadki. V tem primeru odredi inšpekcijski organ njihovo odstranitev, in sicer povzročitelju, če pa ta ni znan, pa lastniku zemljišča. V kolikor povzročitelj, če ta ni znan pa lastnik zemljišča, ne odstrani odpadkov na način in rokih, kot jih določi inšpekcijski organ, jih mora odstraniti izbrani izvajalec v skladu s predpisi o ravnanju z odpadki na račun povzročitelja, če ta ni znan pa na račun lastnika zemljišča, v primeru, da izvaja posest nad zemljiščem druga oseba, pa na račun osebe, ki izvaja posest.
(5) Občina izbere izvajalca za odpravo posledic čezmerne obremenitve okolja zaradi ravnanja s komunalnimi odpadki na svojem območju po postopkih javnega naročanja.
(6) Organizatorji čistilnih akcij so dolžni akcije priglasiti izvajalcu zbiranja najmanj 14 dni pred datumom izvedbe in z izvajalcem zbiranja skleniti dogovor o načinu izvedbe odvoza odpadkov in načinu pokritja stroškov.
IV. VRSTE IN OBSEG STORITEV JAVNE SLUŽBE
(obseg storitev javne službe)
(1) Posamezna obvezna občinska gospodarska javna služba varstva okolja je opredeljena v vsakokrat veljavnih predpisih oziroma obsega:
1. Zbiranje določenih vrst komunalnih odpadkov:
– zbiranje in odvoz mešanih komunalnih odpadkov,
– zbiranje in odvoz ločeno zbranih frakcij,
– zbiranje in odvoz kosovnih odpadkov,
– zbiranje in odvoz nevarnih odpadkov,
– zbiranje in odvoz bioloških odpadkov,
– prevzemanje mešanih komunalnih odpadkov, ločeno zbranih odpadkov, kosovnih odpadkov, nevarnih odpadkov in bioloških odpadkov v zbirnem centru,
– zbiranje in odvoz odpadkov z ekoloških otokov,
– zbiranje odpadkov iz javnih površin, tržnic, zelenic in pokopališč,
– oddajanje mešanih komunalnih odpadkov v nadaljnjo predelavo,
– oddajanje ločeno zbranih frakcij v nadaljnjo predelavo,
– predhodno razvrščanje in predhodno skladiščenje posameznih frakcij odpadkov,
– prevoz mešanih komunalnih odpadkov do izvajalca obdelave odpadkov,
– druge storitve, potrebne za nemoteno izvajanje javne službe zbiranja.
2. V okviru javne službe zbiranja določenih vrst komunalnih odpadkov po tem odloku se zagotavlja skladiščenje odpadkov v začasnem skladišču ločeno zbranih frakcij z namenom in za čas, ki je potreben, da se odpadki lahko pripravijo za prevoz do obdelovalca odpadkov, ki v skladu s predpisi o ravnanju z odpadki izvaja nadaljnjo obdelavo odpadkov.
(2) S tem odlokom prevzame izvajalec javne službe zbiranja tudi storitve vodenja katastra, povezanega z javno službo in ostalih evidenc za celotno območje Občine Kamnik in Občine Komenda, kot to izhaja iz tega odloka.
(3) Kataster javne službe z vsemi zbirkami podatkov je last občine in se vodi skladno s predpisi, ki urejajo vodenje zbirnega katastra gospodarske javne infrastrukture in usklajeno s standardi in normativi geografskega informacijskega sistema.
V. ZBIRANJE DOLOČENIH VRST KOMUNALNIH ODPADKOV
(izvajanje zbiranja odpadkov)
(1) Izvajalec gospodarske javne službe zbiranja odpadkov je dolžan mešane komunalne odpadke, biološko razgradljive odpadke in ločeno zbrane odpadke oddajati ustreznim predelovalcem le-teh, pri čemer lahko mešane komunalne odpadke predeluje le s strani Občine Kamnik in Občine Komenda potrjen izvajalec gospodarske javne službe obdelave mešanih komunalnih odpadkov, kateremu je občina podelila koncesijo.
(2) V Občini Kamnik in Občini Komenda je izvajalec zbiranja dolžan zagotavljati ločeno zbiranje komunalnih odpadkov po načelu zbiranja »od vrat do vrat«.
(3) Uporabnik mora pred predvidenim časom prevzemanja komunalnih odpadkov, to je najkasneje do 6. ure na dan odvoza, zagotoviti, da se posoda prestavi z zbirnega mesta na prevzemno mesto, po prevzemu odpadkov pa prazno posodo v najkrajšem možnem času, to je isti dan, vrniti nazaj na zbirno mesto.
(4) Načrtovalci in projektanti morajo pri oblikovanju novih stanovanjskih in poslovnih objektov, sosesk in naselij ter pri prenovi zgradb in delov naselij poleg splošnih normativov in standardov upoštevati tudi določbe tega odloka ter obstoječo tehnologijo zbiranja in odvažanja odpadkov, vključno z opremo izvajalca. V novih zazidljivih območjih je potrebno s prostorsko izvedbenimi akti predvideti tudi mesta za zbiralnice ločeno zbranih frakcij, kakor tudi zbirna in prevzemna mesta za vse vrste ločeno zbranih frakcij, ki se zbirajo po sistemu »od vrat do vrat«.
(5) Ne glede na določbo drugega odstavka tega člena za uporabnike na območjih, ki so trajno ali začasno nedostopna za komunalna vozila, izvajalec v dogovoru z uporabniki določi skupno zbirno mesto, ki je posebej urejen prostor, namenjen prepuščanju odpadkov na območjih, kjer ni omogočen odvoz neposredno od uporabnikov in prevzemno mesto ter način zbiranja komunalnih odpadkov (posode za različne vrste odpadkov, predpisane posebne plastične vreče). Če je navedeno zbirno mesto začasnega značaja, se opusti in sanira takoj, ko prenehajo razlogi, zaradi katerih je bilo določeno.
(zbirno in prevzemno mesto zbiranja odpadkov)
(1) Prevzemno mesto je začasno mesto, namenjeno prevzemu komunalnih odpadkov. Prevzemno mesto mora biti določeno tako, da izvajalcu javne službe omogoča prevzem in odvoz komunalnih odpadkov. Praviloma je na javni površini, če so izpolnjeni pogoji za prevzem odpadkov iz tega odloka.
(2) Če prevzemnega mesta ni mogoče določiti na javni površini, se ga lahko določi tudi na zasebnem zemljišču. Prevzemno mesto je lahko od roba prometne poti vozila za prevoz odpadkov oddaljeno največ 2 m. V primeru, da je prevzemno mesto na željo uporabnika od roba prometne poti oddaljeno več kot 2 m, ima izvajalec pravico zaračunati dodatne stroške, ki nastanejo iz tega naslova kot dodatni storitvi »dostava zabojnika na prevzemno mesto« in ne predstavljajo storitev javne službe.
(3) Prevzemno mesto določi izvajalec javne službe v dogovoru z uporabnikom. V posebnih primerih, ko dogovora med izvajalcem in uporabnikom ni mogoče skleniti, prevzemno mesto določi izvajalec javne službe v sodelovanju s pristojno občinsko službo in o tem obvesti uporabnika.
(4) Prevzemno mesto komunalnih odpadkov je tudi lokacija za odvoz kosovnih odpadkov. Kosovne odpadke uporabnik odloži na prevzemno mesto skladno z dogovorom z izvajalcem javne službe.
(5) Zbirno in prevzemno mesto sta lahko na isti lokaciji. V tem primeru je prevzemno mesto stalno mesto, namenjeno za postavitev zabojnikov za zbiranje in prevzem komunalnih odpadkov. Pri njegovi postavitvi je potrebno pridobiti soglasje upravljalca javne površine in je treba upoštevati funkcionalne, estetske, higiensko-tehnične in požarno-varstvene predpise, tako določena prevzemna mesta pa ne smejo ovirati ali ogrožati prometa na javnih površinah.
(6) Prevzemna mesta morajo biti dostopna tako, da lahko izvajalec komunalne odpadke prevzame in jih s komunalnimi vozili odpelje. Praviloma so locirana ob uvozih k objektom. Do prevzemnega mesta mora biti praviloma zagotovljen dostop smetarskim vozilom dolžine 9,8 m, širine 3 m in višine 4 m. Če je dostopna pot ravna, mora biti široka najmanj 3,5 m, svetla višina mora znašati najmanj 4 m, dostopna pot z ovinkom pa mora biti široka najmanj 4 m.
(7) Če je cesta do prevzemnega mesta preozka, ima večji naklon kot 15 %, nima urejenega in dovolj velikega obračališča za smetarsko vozilo ali ima druge ovire, ki onemogočajo dostop s smetarskimi vozili, lahko izvajalec javne službe določi prevzemno mesto na najbližji primerni lokaciji, ki je dostopna smetarskemu vozilu.
(8) Lastniki zemljišč ob dostopnih poteh do prevzemnih mest morajo zagotoviti, da veje dreves ali drugih rastlin ne ovirajo prehoda smetarskemu vozilu. Kolikor tega na poziv izvajalca javne službe ne storijo, na njihove stroške obrez vej opravi izvajalec javne službe.
(9) V času popolne ali delne zapore ceste, ki smetarskim vozilom izvajalca javne službe onemogoča dostop do prevzemnih mest na območju zapore, se morata izvajalec javne službe in investitor dogovoriti o načinu začasnega prevzemanja odpadkov. Investitor mora na svoje stroške zagotoviti zbiranje odpadkov na primernem začasnem prevzemnem mestu ter o tem obvestiti izvajalca javne službe in povzročitelje odpadkov.
(10) Mesto praznjenja zabojnikov je prostor, praviloma na transportni poti komunalnega vozila, kjer izvajalec izprazni zabojnike z odpadki oziroma prevzame odpadke v plastičnih vrečah
(11) Med prevzemnim mestom in mestom praznjenja ne sme biti nobenih ovir, ki bi izvajalcu kakorkoli ovirale prevoz zabojnikov (npr. stopnice, korita, škarpe ipd.).
(12) Uporabniki so dolžni vzdrževati zbirna in prevzemna mesta ter skrbeti za red in čistočo na teh mestih ter na dovoznih poteh do mest prevzema.
(13) Uporabniki so dolžni po odložitvi ločeno zbranih komunalnih odpadkov v zabojnike, ne glede na to, ali so na zbirnem ali prevzemnem mestu, poskrbeti, da so pokrovi zabojnikov zaprti.
(14) Uporabniki so dolžni tudi v zimskem času zagotoviti nemoten dostop izvajalca do prevzemnih mest.
(15) Izvajalec je dolžan izprazniti zabojnike za odpadke oziroma odpeljati posebne plastične vreče tako, da ne ovira prometa več, kot je nujno potrebno za opravljanje dejavnosti, da ne onesnaži prevzemnega mesta ter ne poškoduje zabojnikov kot tudi ne okolice, kjer se opravlja delo. V primeru, da izvajalec onesnaži prevzemno mesto, ga je dolžan očistiti.
(1) Tipizirane vreče se lahko uporabijo občasno in izjemoma, ko se pri uporabniku pojavijo večje količine mešanih komunalnih odpadkov oziroma mešane odpadne embalaže. V primeru občasnega povečanja količine odpadkov so uporabniki le-te dolžni odložiti v posebne plastične vreče za odpadke in jih dostaviti na prevzemno mesto. Dobavo tipiziranih vrečk proti plačilu zagotavlja izvajalec javne službe in jih je možno prevzeti v zbirnem centru.
(2) Tipizirane vrečke so opremljene z logotipom izvajalca javne službe. Za zbiranje mešane embalaže je določena tipizirana vrečka rumene barve, za zbiranje mešanih komunalnih odpadkov tipizirana vrečka. Z nakupom tipizirane vrečke je plačana tudi storitev odvoza komunalnih odpadkov. Zaprte tipizirane vrečke se smejo postaviti le na prevzemno mesto v času prevzema komunalnih odpadkov.
(3) Za uporabnike na odročnih zaselkih, kjer odvoz ločeno zbranih komunalnih odpadkov zaradi tehničnih omejitev naprav za zbiranje odpadkov ni organiziran, se ločeno zbrani komunalni odpadki redno zbirajo v posebnih plastičnih vrečah.
(4) V primeru iz prejšnjega odstavka so uporabniki odpadke dolžni na dan odvoza dostaviti na prevzemno mesto. Uporabniki se morajo o takšnem načinu odlaganja odpadkov z izvajalcem predhodno pisno dogovoriti. V tem primeru izvajalec uporabniku zagotovi posebne vreče brezplačno, uporabnik pa poravnava strošek storitve enako, kot da bi uporabljal ustrezno posodo.
(opredelitev ekoloških in super ekoloških otokov)
(1) Ločeno zbiranje komunalnih odpadkov na ekoloških in super ekoloških otokih poteka po vrstah odpadkov, ki jih je možno predelati ali vrniti v ponovno uporabo.
(2) Ekološki in super ekološki otok je prostor, kjer so nameščeni namenski zabojniki za ločeno zbiranje posameznih ločenih frakcij.
(3) Praviloma je na posamezni lokaciji ekološkega otoka postavljen vsaj zabojnik za ločeno zbiranje steklene embalaže volumna 1100 litrov oziroma na zahtevo koncedenta ostali zabojniki v skladu s predpisom. Na super ekoloških otokih pa je poleg steklene embalaže možna tudi oddaja odpadnih oblačil in tekstila, drobne električne in elektronske opreme, odpadnih baterij in odpadnega jedilnega olja, na zahtevo koncedenta pa so lahko tudi tu postavljeni ostali zabojniki v skladu s predpisi.
(4) Stroški nabave in postavitev posod iz prejšnjih odstavkov se financirajo iz sredstev izvajanja gospodarske javne službe zbiranja. Ekološke otoke z okolico je dolžan vzdrževati in čistiti izvajalec in sodijo v okvir priznanih stroškov izvajanja zbiranja odpadkov.
(5) Izvajalec mora opravljati stalen nadzor nad »ekološkimi in super ekološkimi otoki« tako, da v primeru potreb sistematično uredi pogostejše praznjenje posod ali pa v skladu s predhodnim soglasjem občinskega organa na ekološkem ali super ekološkem otoku namesti dodatne posode oziroma poveča kapaciteto posod.
(6) Pravnim osebam ni dovoljeno odlaganje odpadkov na ekoloških in super ekoloških otokih, razen, če ni s predpisi drugače določeno.
(7) Posode na ekoloških in super ekoloških otokih morajo biti opremljene z navodili, kaj vanje sodi in kaj ne, podrobneje pa o tem izvajalec uporabnike obvešča v okviru obveščanja in osveščanja na krajevno običajen način.
(8) Kakršno koli odlaganje poleg posod je prepovedano.
(9) Ločeno zbiranje komunalnih odpadkov na ekoloških in super ekoloških otokih se izvaja na celotnem območju občine in je obvezno za vse uporabnike iz gospodinjstev.
(10) Lokacije ekoloških in super ekoloških otokov določi pristojni občinski organ v sodelovanju z izvajalcem in krajevno skupnostjo, v kateri se ekološki ali super ekološki otok namešča.
(11) Ekološki ali super ekološki otoki se praviloma nameščajo na javnih površinah in drugih zemljiščih, ki so v lasti Občine Kamnik in Občine Komenda, izjemoma pa tudi na zemljiščih v lasti pravne osebe ali posameznika, če je pridobljeno ustrezno soglasje oziroma drugače dovoljena uporaba zemljišča za postavitev ekološkega ali super ekološkega otoka.
(12) Zbiralnice ločenih frakcij so prostorsko razporejene glede na predpise.
(13) Urnik praznjenja posod in odvoza posameznih frakcij izvajalec vsako leto pripravi in objavi v letnem programu ravnanja z ločeno zbranimi frakcijami (v skladu z 10. členom tega odloka).
(14) Izvajalec je dolžan vzpostaviti in voditi evidenco o lokacijah ekoloških in super ekoloških otokov, o številu in vrsti namenskih posod ter pogostosti odvoza.
(opredelitev in delovanje zbirnega centra)
(1) Zbirni center je pokrit ali nepokrit prostor, urejen in opremljen za ločeno zbiranje in začasno hranjenje vseh vrst ločenih frakcij, kjer povzročitelji komunalnih odpadkov iz območja Občine Kamnik in Občine Komenda izvajalcu javne službe zbiranja te komunalne odpadke prepuščajo. Zbirni center za območje Občine Kamnik in Občine Komenda je na lokaciji Suhadole (v nadaljevanju: zbirni center).
(2) V zbirnem centru se lahko izvaja tudi dejavnost razvrščanja, prebiranja posameznih odpadkov, če to ni v neskladju s predpisi, ki urejajo ravnanje z odpadki. Te dejavnosti lahko izvajajo le s strani izvajalca zbiranja pooblaščene osebe.
(3) Izvajalec je dolžan skrbeti za tekoče vzdrževanje in čistočo zbirnega centra.
(4) Zbirni center je namenjen vsem uporabnikom, ki so vključeni v sistem ravnanja z odpadki na območju Občine Kamnik in Občine Komenda.
(5) Uporabnik se mora pred odložitvijo odpadkov na zbirnem centru identificirati z veljavnim osebnim dokumentom in z dokazilom, da je kot uporabnik vključen v sistem ravnanja z odpadki na območju Občine Kamnik ali Občine Komenda. Dokazilo je potrdilo o poravnanih obveznostih za storitev ravnanja z odpadki za pretekli mesec. V primeru, da uporabnik zavrne identifikacijo, pooblaščeni delavec odpadkov ni dolžan sprejeti.
(6) Uporabnik je dolžan po navodilih izvajalca pripeljane odpadke razvrstiti v ustrezne zabojnike.
(7) V zbirnem centru lahko odpadke oddajo tudi pravne osebe, samostojni podjetniki ali posamezniki, ki samostojno opravljajo dejavnost. V tem primeru se oddaja odpadkov obračuna skladno z veljavnim cenikom izvajalca.
(8) Kdor odloži odpadke izven zbirnega centra, jih je dolžan na svoje stroške odstraniti in prepeljati v zbirni center. Če tega ne stori, se o prekršku obvesti medobčinski inšpektorat oziroma pristojno občinsko inšpekcijsko oziroma redarsko službo.
(9) Režim zbiranja odpadkov v zbirnem centru določi izvajalec. Obratovalni čas določi izvajalec v skladu s predpisi. Uporabniki lahko odpadke v zbirnem centru odložijo le v času obratovanja.
(zbiranje nevarnih odpadkov)
(1) Na območju Občine Kamnik in Občine Komenda izvajalec najmanj dvakrat letno organizira zbiranje nevarnih odpadkov iz gospodinjstev s posebno prilagojeno in opremljeno premično zbiralnico nevarnih frakcij oziroma na drug način in pogostosti v skladu s predpisom, ki ureja obvezno občinsko gospodarsko javno službo zbiranja komunalnih odpadkov.
(2) Nevarni odpadki iz gospodinjstev so ostanki običajnih sredstev in pripomočkov, ki se v gospodinjstvu dnevno uporabljajo, in njihova embalaža.
(3) Zbiranje nevarnih odpadkov poteka na način in v skladu s terminskim planom, kot ga določi izvajalec. O načinu in terminih zbiranja mora izvajalec obvestiti najmanj 14 dni pred zbiranjem uporabnike z naznanilom, ki ga objavi na krajevno običajen način, skupaj s seznamom nevarnih odpadkov iz gospodinjstev, ki jih zbira.
(4) Uporabniki iz gospodinjstev lahko nevarne odpadke oddajo tudi v zbirnem centru za ločeno zbiranje odpadkov.
(5) Izvajalec mora ločeno zbrane nevarne odpadke oddati pooblaščenim organizacijam, ki v nadaljevanju poskrbijo za predelavo oziroma odstranjevanje.
(6) Uporabniki – pravne osebe, samostojni podjetniki posamezniki in posamezniki, ki samostojno opravljajo dejavnost, morajo za zbiranje in odvoz nevarnih odpadkov skleniti posebno pogodbo s pooblaščenim prevzemnikom nevarnih odpadkov.
(zbiranje kosovnih odpadkov)
(1) Na območju Občine Kamnik in Občine Komenda izvajalec prevzema kosovne odpadke najmanj dvakrat v koledarskem letu na vsakem prevzemnem mestu, in sicer na poziv uporabnika.
(2) Zbiranje kosovnih odpadkov iz gospodinjstev se izvaja na način v skladu s predpisom, ki ureja zbiranje komunalnih odpadkov.
(3) V okviru prevzema kosovnih odpadkov iz prejšnjega odstavka mora biti zagotovljeno tudi prevzemanje opreme, ki se uporablja v gospodinjstvu in vsebuje nevarne snovi.
(4) Vsako gospodinjstvo prejme dva kupona na leto, s katerima lahko naroči izvajalcu brezplačen odvoz kosovnih odpadkov. Naročila terminsko niso omejena, izvajalec pa ima zaradi organizacije odvozov pravico do 3-tedenskega odzivnega časa. Na podlagi prejetega izpolnjenega kupona se o natančnem terminu prevzema kosovnih odpadkov izvajalec dogovori z vsakim uporabnikom posebej.
(5) V kolikor uporabnik več kot dvakrat v koledarskem letu naroči odvoz kosovnih odpadkov, mora plačati stroške po ceniku izvajalca javne službe.
(6) Imetniki kosovnih odpadkov morajo, preden prepustijo te odpadke izvajalcu javne službe, zagotoviti, da se kosovni odpadek večjih dimenzij razstavi na več kosov tako, da posamezni kos odpadka vsebuje pretežno eno ločeno frakcijo in ni pretežak ali prevelik za ročno nakladanje na vozilo za prevoz kosovnih odpadkov.
(7) Če uporabnik sam pripelje kosovne odpadke na zbirni center, jih mora odložiti na mestu, ki je za to določeno. V primeru zahteve pooblaščenega delavca izvajalca, mora uporabnik predložiti dokazilo o plačanem ravnanju z odpadki za pretekli mesec. Če uporabnik zavrne identifikacijo, nima pravice uporabe infrastrukturnega objekta zbirnega centra.
(8) Izvajalec ni dolžan brezplačno prevzemati kosovnih odpadkov iz poslovne dejavnosti. Storitev se opravlja proti plačilu po ceniku izvajalca javne službe.
(zbiranje gradbenih odpadkov)
(1) V zbirnem centru izvajalca javne službe lahko gradbene odpadke prepustijo fizične osebe.
(2) Manjšo količino gradbenih odpadkov, ki letno ne presega 2.000 kg na gospodinjstvo, ki plačuje stroške ravnanja z odpadki po tem odloku, lahko uporabniki pripeljejo v zbirni center izvajalca javne službe in jih brezplačno odložijo na za to pripravljen prostor. Sprejem odpadkov, ki presega ta normativ, izvajalec obračuna po veljavnem ceniku.
(zbiranje odpadkov, ki vsebujejo azbest)
(1) Povzročitelji odpadkov morajo z azbestnimi odpadki ravnati v skladu s predpisom o ravnanju z odpadki, ki vsebujejo azbest.
(2) Povzročitelji odpadkov strešno kritino, ki vsebuje azbest in je bila vgrajena v objekt na območju izvajanje javne službe, predajo v zbirnem centru izvajalca javne službe proti plačilu. Cena prevzema teh odpadkov mora biti enaka, kot jo določajo predpisi. Stroški prevoza so breme povzročitelja odpadka.
(3) Občina lahko subvencionira stroške odlaganja odpadkov, ki vsebujejo azbest, kar se uredi s sklepom, ki ga sprejme občinski svet.
(1) Redni odvoz ločeno zbranih komunalnih odpadkov opravlja izvajalec skladno z letnim razporedom odvoza komunalnih odpadkov in programom ravnanja z odpadki.
(2) Razpored oziroma program ravnanja mora izvajalec objaviti na svojih spletnih straneh oziroma na krajevno običajen način.
(3) Izvajalec je dolžan odpadke zbirati in odvažati na naslednji način:
– mešana odpadna embalaža: najmanj enkrat na dva tedna,
– biološko razgradljivi odpadki: najmanj enkrat na teden v poletnem obdobju (april–oktober) in najmanj enkrat na dva tedna v zimskem obdobju (november–marec),
– mešani komunalni odpadki: najmanj enkrat na mesec,
– papir in karton ter papirna in kartonska embalaža: najmanj enkrat na mesec,
– za vse vrste ločeno zbranih odpadkov na ekoloških otokih: enkrat tedensko oziroma po potrebi,
– kosovni odpadki: najmanj dvakrat letno ter stalno zbiranje v zbirnem centru,
– nevarni odpadki: najmanj dvakrat letno ter stalno zbiranje v zbirnem centru.
(4) Frekvenca odvozov iz prejšnjega odstavka je okvirna in se lahko spremeni z letnim elaboratom, ki ga potrdi pristojen občinski organ. Pogostost odvozov lahko predlaga izvajalec na podlagi podatkov iz evidenc izvajalca o prevzetih količinah in vrstah odpadkov v preteklih treh letih, kar upošteva v letnem elaboratu.
(5) Izvajalec odvaža komunalne odpadke samo s posebej urejenimi komunalnimi vozili. Komunalni odpadki z ekoloških otokov in kosovni odpadki se odvažajo z za te odpadke primernim vozilom.
(1) Izvajalec gospodarske javne službe zbiranja odpadkov je dolžan mešane komunalne odpadke, biološko razgradljive odpadke in ločeno zbrane odpadke oddajati ustreznim predelovalcem le-teh, pri čemer lahko mešane komunalne odpadke in biološko razgradljive odpadke predeluje le s strani Občine Kamnik in Občine Komenda izbran izvajalec gospodarske javne službe obdelave mešanih komunalnih odpadkov in biološko razgradljivih odpadkov, kateremu sta občini podelili koncesijo.
(2) Izvajalec gospodarske javne službe zbiranja odpadkov je z izbranim izvajalcem gospodarske javne službe obdelave mešanih komunalnih odpadkov in biološko razgradljivih odpadkov, kateremu sta občini podelili koncesijo, dolžan podpisati pogodbo o ureditvi medsebojnih razmerij najpozneje v roku 30 dni po sklenitvi koncesijske pogodbe.
VII. PRAVICE IN OBVEZNOSTI IZVAJALCEV IN UPORABNIKOV STORITEV JAVNE SLUŽBE
(1) Izvajalec službe ravnanja z odpadki mora zagotavljati:
– redni prevzem komunalnih odpadkov, kar pomeni praznitev posod in pobiranje odpadkov tako, da ne onesnaži prevzemnih mest in okolice, zagotavljanje čiščenja zabojnikov, zagotavljanje zamenjave zabojnikov, zagotavljanje tipiziranih vreč,
– izredni prevzem nenevarnih odpadkov,
– tehtanje odpadkov, ki se oddajo pooblaščenim zbiralcem frakcij (odpadna embalaža, ločene frakcije, nevarne frakcije) za nadaljnjo obdelavo oziroma izvajalcu obdelave mešanih komunalnih odpadkov,
– vizualni pregled odpadkov pred prevzemom,
– oddajo ločeno zbranih frakcij pooblaščenim zbiralcem oziroma predelovalcem,
– predhodno skladiščenje pred oddajo v nadaljnjo obdelavo in odlaganje,
– pridobivanje podatkov o uporabnikih in vodenje evidenc odpadkov,
– obveščanje uporabnikov najmanj v obsegu, določenem v predpisu, ki ureja izvajanje te gospodarske javne službe,
– druge naloge v skladu s predpisi.
(2) V primeru neopravljenega odvoza odpadkov zaradi višje sile (sneg, obilno deževje ipd.) ali z izvajalcem v naprej dogovorjenih večjih ovir na dovozu k prevzemnemu mestu (prekopi na dovozu, parkirani avtomobili ipd.), je izvajalec dolžan opraviti odvoz najkasneje v dveh delovnih dneh po prenehanju višje sile, po odstranitvi ovire.
(3) V primeru iz prejšnjega odstavka uporabniki storitev niso oproščeni plačila.
(1) Uporabnik storitev javnih služb na območju Občine Kamnik in Občine Komenda po tem odloku je izvirni povzročitelj, katerega delovanje ali dejavnost povzroča nastajanje komunalnih odpadkov in je vpisan v evidenco uporabnikov, ki jo vodi izvajalec zbiranja.
(2) Uporabnik mora:
– oddajati vse nevarne odpadke v zbirnem centru ali v premične zbiralnice nevarnih odpadkov;
– oddajati vse kosovne odpadke v zbirnem centru ali na prevzemnih mestih ob določenem času po predhodnem naročilu;
– oddajati ločeno zbrane odpadke v zabojnike za ločeno zbiranje odpadkov na ekoloških otokih in v zbirnem centru;
– oddajati biološke odpadke v zabojnike za biološke odpadke, razen če jih sam hišno kompostira;
– oddajati mešane komunalne odpadke v zabojnike za zbiranje mešanih komunalnih odpadkov.
(3) Uporabnik je dolžan zagotavljati:
– zbiranje komunalnih odpadkov tako, da pred njihovo oddajo ne škodijo okolju;
– da so zabojniki in namenske vreče na dan prevzema postavljene na prevzemno mesto;
– da se po prevzemu komunalnih odpadkov zabojnike namesti nazaj na zbirno mesto, če zbirno in prevzemno mesto nista na istem kraju;
– da so pokrovi na zabojnikih in namenske vreče na prevzemnih mestih zaprte;
– da je okolica zbirnih in prevzemnih mest čista;
– dostop do prevzemnega mesta za smetarska vozila;
– odstranjevanje snega ob zabojnikih ter čiščenje pokrovov zabojnikov;
– prijavo pri izvajalcu zbiranja, ki ga vpiše v evidenco uporabnikov;
– pisno prijavo novih okoliščin, ki vplivajo na izvajanje in obračun storitve javnih služb, izvajalcu zbiranja takoj, ko nastanejo oziroma najkasneje v petih dneh po nastanku, kar dokaže z ustreznim dokumentom; spremembe postanejo veljavne po poravnavi vseh zapadlih obveznostih;
– redno plačevanje storitve javne službe.
Pravice uporabnika so:
– trajna, nemotena in kvalitetna storitev javnih služb;
– uporaba zabojnikov za odpadke;
– pravica do uskladitve prostornine in števila zabojnikov glede na normative, ki začne veljati s prvim dnem naslednjega meseca po vpisani spremembi v evidenco uporabnikov;
– da v osmih dneh od prejema računa vloži pisni ugovor pri izvajalcu zbiranja;
– da je obveščan o storitvah javnih služb;
– naročanje dodatnih storitev na poziv po ceniku izvajalca zbiranja.
(prepovedi povzročiteljem)
(1) Povzročiteljem odpadkov je prepovedano:
– ravnati s komunalnimi odpadki na območju Občine Kamnik in Občine Komenda v nasprotju z določili tega odloka,
– opustiti uporabo storitev javne službe,
– odlagati komunalne odpadke v naravo,
– med sabo mešati različne vrste komunalnih odpadkov, ki sodijo v različne zabojnike po tem odloku,
– odlagati odpadke, ki niso opredeljeni kot komunalni odpadki, v zabojnike za komunalne odpadke,
– odlagati odpadke izven zabojnikov za odlaganje komunalnih odpadkov,
– samovoljno premikati zabojnike za ločeno zbiranje frakcij iz določene lokacije na drugo lokacijo,
– brskati po zabojnikih za zbiranje komunalnih odpadkov in iz njih odnašati zbrane komunalne odpadke,
– odnašati zbrane kosovne odpadke iz prevzemnih mest in zbirnega centra,
– razmetavati odpadke ali drugače onesnažiti prevzemna mesta,
– onesnažiti okolico zbiralnic, premične zbiralnice nevarnih odpadkov ali zbirnega centra,
– prepuščati odpadke v vrečkah, ki niso tipizirane,
– sežigati in/ali odlagati odpadke v objektih ali na zemljiščih, ki niso namenjeni za odstranjevanje komunalnih odpadkov,
– poškodovati opremo, objekte in naprave za izvajanje javne službe,
– lepiti plakate in obvestila na zabojnike za zbiranje komunalnih odpadkov, pisati, risati po njih ali jih barvati.
(2) V zabojnike ali tipizirane vreče, ki so namenjene mešanim komunalnim odpadkom, je prepovedano odlagati, zlivati ali postavljati:
– nevarne odpadke,
– ločene frakcije komunalnih odpadkov (embalažo, papir in papirno embalažo, steklo in stekleno embalažo, biološke odpadke, les …),
– gradbeni material, kamenje,
– bolnišnične odpadke iz zdravstvenih in veterinarskih dejavnosti,
– tople ogorke in topel pepel,
– kosovne odpadke,
– tekoče odpadke, gošče in usedline, ne glede na vrsto odpadka.
VIII. VIRI FINANCIRANJA, CENE STORITEV IN NAČIN OBRAČUNAVANJA STORITEV JAVNE SLUŽBE
Izvajalec javne službe pridobiva sredstva iz prihodkov:
1. storitev posamezne gospodarske javne službe ravnanja s komunalnimi odpadki,
2. posebnih storitev izvajalca,
3. sredstva občinskega proračuna za storitve, ki niso predvidene kot storitve javne službe,
4. subvencije občine,
5. sredstva državnega proračuna in državnih skladov,
6. druga sredstva.
(elementi cene storitve javne službe)
(1) Cena storitev javne službe se oblikuje v skladu z veljavnimi predpisi, ki urejajo metodologijo za oblikovanje cen storitev obveznih občinskih gospodarskih javnih služb varstva okolja.
(2) Ceno storitev predlaga izvajalec javnih služb enkrat letno z elaboratom, ki ga predloži občinski upravi v pregled in potrditev.
(3) Izvajalec za preteklo obračunsko obdobje ugotovi razliko med potrjeno ceno in obračunsko ceno opravljenih storitev.
(4) Cena storitev javne službe se oblikuje za enoto količine posamezne storitve tako, da se izvajalcu javne službe pokrijejo vsi stroški ravnanja s komunalnimi odpadki.
(5) Ugotovljena razlika med potrjeno ceno in obračunsko ceno glede na dejansko količino opravljenih storitev v preteklem obračunskem obdobju se v elaboratu upošteva pri izračunu predračunske cene za naslednje obdobje.
(6) Izvajalec enkrat letno pripravi elaborat. Če razlika iz prejšnjega odstavka presega deset odstotkov od potrjene cene, mora elaborat poslati pristojnemu občinskemu organu, ki mora začeti postopek potrjevanja cene.
(7) Če občinski svet potrdi ceno, ki ne pokriva celotne cene, mora za razliko občina oblikovati subvencijo iz proračuna občine. Uporabnike, upravičene do subvencije, ter višino subvencije s sklepom določi občinski svet.
(8) Cena posamezne storitve je sestavljena iz cene javne infrastrukture in cene opravljanja storitev.
(9) Občina in izvajalec javne službe vsa vprašanja glede najema javne infrastrukture in plačevanja stroškov javne infrastrukture urejajo s pogodbo o najemu javne infrastrukture za izvajanje gospodarskih javnih služb s področja ravnanja s komunalnimi odpadki.
(10) Okoljska dajatev za onesnaževanje okolja zaradi odlaganja odpadkov se uporabnikom obračuna v skladu s predpisom, ki ureja okoljsko dajatev za onesnaževanje okolja zaradi odlaganja odpadkov na odlagališčih.
(11) S plačilom, ki ga upravljavec odlagališča zaračuna za storitve odlaganja odpadkov, morajo biti kriti vsi stroški, povezani z gradnjo in obratovanjem odlagališča, finančnim jamstvom v skladu s predpisom, ki ureja odlaganje odpadkov na odlagališčih, in predvideni stroški zapiranja odlagališča ter stroški za izvedbo ukrepov varstva okolja po zaprtju.
(12) Storitev obdelave komunalnih odpadkov in odlaganja preostanka komunalnih odpadkov izvajalec javne službe prevzame v kalkulacijo na osnovi cen izvajalcev teh storitev, če teh storitev ne izvaja sam.
(izračun cene storitve javne službe)
(1) Izvajalec ceno storitev javne službe ravnanja s komunalnimi odpadki, izraženo v kg, uporabnikom zaračuna glede na prostornino zabojnika in pogostost odvoza zabojnika iz 28. člena tega odloka, in sicer tako, da se najmanj enkrat letno razdeli masa v zadnjem obračunskem obdobju zbranih komunalnih odpadkov v občini na uporabnike glede na prostornino zabojnika in pogostost odvoza zabojnika iz 28. člena tega odloka.
(2) Izračun se naredi ločeno za biološko razgradljive kuhinjske odpadke in zeleni vrtni odpad ter ločeno za mešane komunalne odpadke.
(3) Pogostost odvoza biološko razgradljivih kuhinjskih odpadkov in zelenega vrtnega odpada ter preostalih določenih vrst komunalnih odpadkov določi izvajalec javne službe v letnem programu ravnanja z odpadki in v skladu z veljavnimi predpisi.
(4) V primeru, da v večstanovanjskih objektih več uporabnikov skupaj uporablja isti zabojnik, se strošek storitve javne službe in ostali stroški, vezani na ravnanje z odpadki, razdelijo na število uporabnikov.
(5) Uporabnikom se obračuna volumen posameznega zabojnika preračunano na število članov v gospodinjstvu. Preračun se naredi s ponderji, ki predstavljajo odstotek normativnega število članov gospodinjstva na zabojnik in so določeni v prilogi 2. Določilo velja za vse vrste zabojnikov (po vrstah odpadkov in po velikost zabojnikov) in tipizirane vreče.
(6) Za počitniške hišice, v katerih ni stalno prijavljenih prebivalcev, se cena storitev ravnanja s komunalnimi odpadki, izražena v kg, zaračuna uporabnikom sorazmerno glede na prostornino zabojnika in pogostost odvoza zabojnika, pri čemer se za pogostost odvoza zabojnika šteje najmanjša pogostost odvoza, ki je v skladu s predpisi določena v letnem programu ravnanja z odpadki. V kolikor ni podatka o velikosti zabojnika, se za prostornino zabojnika šteje normativ, kot velja za dvočlansko gospodinjstvo in ponderjem 0,5. Odvoz se lahko uredi tudi s tipiziranimi vrečami.
(7) Izvajalec javne službe mora prikazati porazdelitev količine opravljene storitve javne službe ravnanja s komunalnimi odpadki med uporabnike. Obvestilo mora biti zagotovljeno na krajevno običajen način in stalno dostopen na spletni strani izvajalca javne službe.
(podatki o uporabnikih za obračun cene storitve javne službe)
(1) Uporabniki so dolžni izvajalcu posredovati točne podatke o dejstvih, ki vplivajo na pravilen obračun storitev javne službe (ime in naslov, dejavnost, število oseb, velikost zabojnika) ter izvajalca sproti pisno obveščati o vseh spremembah teh podatkov.
(2) Za evidenco podatkov o vrsti in prostornini zabojnika za odpadke ter njihovi lokaciji skrbi izvajalec zbiranja.
(3) Če uporabnik v roku 30 dni od nastale spremembe izvajalcu ne sporoči potrebnih podatkov za obračun ravnanja z odpadki, ima izvajalec pravico pridobiti podatke iz uradnih evidenc.
(4) Izvajalec mora najmanj enkrat letno obnavljati podatke o številu uporabnikov na posameznem naslovu.
(5) V primeru, da izvajalec ne more pridobiti podatkov na način iz prejšnjega odstavka, se za obračun storitve javne službe upošteva naslednja ocena števila uporabnikov na posameznem naslovu:
– za stanovanje: štiri osebe,
– za hiše: šest oseb.
(6) Na območju, kjer že poteka organizirano zbiranje in odvoz odpadkov, mora novi povzročitelj odpadkov izvajalcu zbiranja pisno prijaviti začetek uporabe nepremičnine, ali drugo obliko pričetka povzročanja odpadkov, najkasneje 15 dni pred začetkom uporabe nepremičnine oziroma pričetkom povzročanja odpadkov in se z izvajalcem zbiranja dogovoriti o kraju prevzemnega mesta, številu predpisanih zabojnikov za zbiranje odpadkov in njihovi dobavi ter drugih pogojih za začetek izvajanja storitev javne službe. Izvajalec zbiranja izvede vpis v evidenco uporabnikov, povzročitelj tako postane uporabnik. Novi uporabniki morajo izvajalcu zbiranja sporočiti podatke o številu stanovalcev ali zaposlenih oziroma drugih oseb, ki na kakršnikoli drugi pravni podlagi opravljajo dela v prostorih ali na površinah uporabnika in uporabni površini poslovnih prostorov ter o vrsti dejavnosti, ki se bo izvajala.
(7) Uporabnik je dolžan najkasneje v roku 15 dni po nastanku spremembe pisno obvestiti izvajalca zbiranja o vsaki spremembi podatkov, ki vplivajo na obračun storitev javne službe.
(8) Če se ugotovi, da je uporabnik izvajalca zbiranja oškodoval s posredovanjem netočne oziroma lažne spremembe podatkov iz prejšnjega odstavka, lahko izvajalec zbiranja povzročitelju odpadkov zaračuna razliko med zaračunano storitvijo javne službe in storitvijo javne službe, ki bi mu jo zaračunal, če bi povzročitelj odpadkov posredoval pravilne podatke, vključno z zakonskimi zamudnimi obrestmi. To velja tudi v primeru, da podatki o spremembi sploh niso poslani oziroma niso poslani pravočasno. Izvajalec zbiranja ni dolžan vračati preveč zaračunane storitve javne službe, če mu uporabnik ni pravočasno sporočil nastale spremembe.
(1) Za potrebe poslovanja izvajalec vodi in vzdržuje evidenco uporabnikov.
(2) Osnovna evidenca uporabnikov za fizične osebe vsebuje naslednje podatke:
1. šifro uporabnika,
2. ime, priimek in naslov stalnega ali začasnega prebivališča nosilca gospodinjstva (ulica, kraj, hišna številka, število oseb v gospodinjstvu),
3. znesek poravnanih in neporavnanih obveznosti,
4. datum vnosa podatkov.
(3) Evidenca uporabnikov za pravne osebe in samostojne podjetnike vsebuje naslednje podatke:
1. šifro uporabnika in plačnika,
2. šifro dejavnosti (SKD),
3. naziv firme oziroma samostojnega podjetnika,
4. naslov,
5. transakcijski račun,
6. davčno številko,
7. znesek poravnanih in neporavnanih obveznosti,
8. datum vnosa podatkov.
(4) Poleg navedenih podatkov vsebujeta evidenci tudi naslednje podatke:
1. podatke o zabojnikih in
2. o lastništvu nepremičnine, kadar ni znan oziroma v javnih evidencah ni zaveden nosilec gospodinjstva.
(5) Navedene evidence morajo biti v primeru privolitve uporabnika pridobljene z navedbo, da veljajo za vsakokratnega izvajalca te gospodarske javne službe ter da s podatki lahko razpolaga tudi občina.
(dodatne evidence v večstanovanjskih stavbah)
(1) Lastniki, najemniki in upravniki večstanovanjskih stavb morajo upravljavca pravočasno pisno obveščati o:
1. statusnih in lastninskih spremembah, ki vplivajo na razmerje med izvajalcem in uporabnikom,
2. vseh spremembah naslova za dostavo računov in drugih podatkih ter skrbeti, da tudi njihov pravni naslednik vstopi v obstoječe razmerje.
(2) Pisno obvestilo iz prejšnjega odstavka velja od prvega naslednjega obračunskega obdobja in obsega:
1. ime, priimek in novi naslov dotedanjega in novega uporabnika,
2. listino o prenosu lastninske pravice (razen upravnik),
3. številko in naslov odjemnega mesta,
4. podpisano izjavo novega lastnika, najemnika na obrazcu upravljavca, da vstopa v že sklenjeno pogodbeno razmerje.
(3) Do prejema popolnega obvestila je za vse obveznosti zavezan dotedanji lastnik oziroma najemnik.
Podatke pridobi izvajalec javne službe iz uradnih evidenc centralnega registra prebivalcev.
(1) Stroške storitev javne službe so dolžni plačevati vsi uporabniki, za katere je organizirana storitev javne službe.
(2) Obveznost plačila storitev javne službe nastane za uporabnike z dnem, ko začne izvajalec opravljati storitve na njihovem območju ali ko uporabniki pričnejo uporabljati stanovanje, počitniški objekt ali poslovne prostore.
(3) Občasna uporaba oziroma začasni izostanek uporabe objekta uporabnikov storitev ne odvezuje plačila stroškov ravnanja z odpadki, razen v izjemnih primerih, kot so šolanje v tujini, zdravljenje, bivanje v domu upokojencev, prestajanje zaporne kazni ipd., pri čemer mora biti izpolnjen pogoj neuporabe objekta neprekinjeno vsaj šest mesecev. Izostanek mora biti podprt s pisnimi dokazili pristojnih organov. Oprostitev plačila se ne nanaša na ceno javne infrastrukture.
(4) Dijake in študente, ki imajo stalno prebivališče v Občini Kamnik in Občini Komenda, začasno pa bivajo izven območja te občine, se v tekočem šolskem letu (od septembra oziroma oktobra do vključno junija) oprosti plačila stroškov za storitve za to obdobje, ob predložitvi potrdila o šolanju in potrdila o začasnem prebivališču. Oprostitev plačila se začne izvajati v naslednjem mesecu po predložitvi zahtevanih potrdil, preostali čas v letu se obračun izvaja na način, določen za gospodinjstva. Oprostitev plačila se ne nanaša na ceno javne infrastrukture.
(5) Uporabnik iz tretjega in četrtega odstavka tega člena je dolžan vsako leto dokazati obstoj okoliščine za oprostitev zaračunavanja storitev.
(izstavitev računa za večstanovanjski objekt)
Če je v stavbi več uporabnikov, se račun izstavi posameznemu lastniku stanovanja, lahko pa se račun izstavi tudi:
– upravniku večstanovanjske stavbe; v tem primeru upravnik razdeli stroške na posamezne uporabnike znotraj stavbe in v celoti poravna račun izvajalcu;
– enemu uporabniku, ki ga navedejo vsi uporabniki v stavbi ali upravnik v njihovem imenu.
(plačilo, ugovor na račun in opominjanje)
(1) Uporabnik mora plačati zaračunane storitve v roku, navedenem na računu, razen če sklenjena pogodba oziroma zakon ne določata drugače. Reklamacija uporabnika na prejeti račun mora biti pisna, podana v roku osmih dni od datuma izstavitve računa.
(2) Če uporabnik ne plača računa in ne vloži ugovora na obračun storitve javnih služb, mu izvajalec javne službe izda opomin. Če uporabnik ne plača računa niti v petnajstih dneh po izdanem opominu, izvajalec javne službe ravna v skladu z zakonom, ki ureja izvršbo in zavarovanje.
(3) Če uporabnik, ki ni hkrati lastnik nepremičnine, ne poravna računa, ki mu ga za opravljeno storitev izda izvajalec javne službe, solidarno odgovarja lastnik nepremičnine.
(posebne storitve izvajalca)
(1) Posebne storitve izvajalca so storitve, ki jih izvajalec opravlja in pri tem uporablja javno infrastrukturo, zagotovitev uporabe javne infrastrukture za drugo rabo v zvezi z ravnanjem s komunalnimi odpadki v skladu s predpisi, ki urejajo ravnanje z odpadki, uporabnikom, ki niso uporabniki storitev javne službe.
(2) Izvajalec lahko opravlja posebne storitve iz prejšnjega odstavka v soglasju z lastnikom javne infrastrukture, pri čemer ne sme ustvarjati negativne razlike med prihodki in odhodki, ki izvirajo iz tega naslova.
(3) Prihodki posebnih storitev se upoštevajo tako, da se zmanjša lastna cena javne službe.
(storitve, ki jih plačuje lokalna skupnost)
(1) Storitve, ki jih plačuje lokalna skupnost, so tiste storitve, ki niso predvidene kot storitve javne službe.
(2) Prihodki storitev, ki jih plačuje lokalna skupnost, se upoštevajo tako, da se zmanjša lastna cena javne službe.
(3) Plačila lokalne skupnosti so viri, namenjeni izvajalcu za izvajanje naslednjih storitev:
– plačilo izvajanja javnih pooblastil oziroma izdaja projektnih pogojev in soglasij, če je prosilec občina.
IX. NADZOR NAD IZVAJANJEM TEGA ODLOKA
(1) Strokovni nadzor nad izvajanjem določil tega odloka do izvajalca javne službe opravlja pristojni organ občinske uprave Občine Kamnik in Občine Komenda, pristojen za izvajanje gospodarskih javnih služb. O svojih ugotovitvah obvešča pristojni inšpekcijski organ.
(2) Strokovni nadzor nad izvajanjem določil tega odloka pri izvajanju storitev javne službe do uporabnikov izvajata organ občinske uprave Občine Kamnik in Občine Komenda, pristojen za izvajanje gospodarskih javnih služb, in izvajalec javne službe. O svojih ugotovitvah obvestita pristojni inšpekcijski organ.
(3) Nadzor nad izvajanjem določb tega odloka opravlja pristojni organ. Nadzor nad izvajanjem določb, za katere je v primeru njihove kršitve po tem odloku predpisana globa, opravlja pristojna občinska inšpekcija oziroma redarska služba, če zakoni in predpisi ne določajo drugače.
(1) Z globo 1.400,00 eurov se, poleg glob za prekrške, ki jih določajo posamezni predpisi, za prekršek sankcionira izvajalec javne službe zbiranja iz določil tega odloka, če:
1. ne zagotovi dvakrat letno čiščenja zabojnikov za biološke odpadke (osmi odstavek 12. člena),
2. onesnaži prevzemno mesto (petnajsti odstavek 20. člena),
3. ne odpelje odpadkov v določenem času (tretji odstavek 28. člena),
4. ne čisti in ne vzdržuje ekoloških otokov (četrti odstavek 22. člena),
5. ne vodi evidence ekoloških otokov (štirinajsti odstavek 22. člena),
6. ne opravlja stalnega nadzora nad ekološkimi otoki in ne uredi pogostejšega praznjenja zabojnikov ali ne namesti dodatnih zabojnikov, če bi to moral storiti (peti odstavek 22. člena),
7. ne čisti in ne vzdržuje zbirnega centra za ločeno zbiranje odpadkov (tretji odstavek 23. člena),
8. ne opravi odvoza komunalnih odpadkov najkasneje v dveh delovnih dneh po prenehanju ovire ali višje sile (drugi odstavek 30. člena),
9. ne pripravi programa ravnanja v skladu s šestim odstavkom 5. člena.
(2) Z globo 400,00 eurov se sankcionira odgovorna oseba izvajalca, ki stori prekršek iz prejšnjega odstavka.
(3) Z globo 1.400,00 eurov se za prekršek sankcionira uporabnik – pravna oseba:
1. če se ne vključi v sistem ravnanja s komunalnimi odpadki (prvi odstavek 7. člena),
2. če v roku z izvajalcem zbiranja ne sklene pogodbe o načinu zbiranja komunalnih odpadkov (enajsti odstavek 7. člena),
3. če odpadkov ne zbira ločeno (tretji odstavek 10. člena),
4. če ne zamenja obstoječega zabojnika za odpadke za večjega ali si pri izvajalcu ne priskrbi posebne plastične vreče za odpadke (deseti odstavek 11. člena),
5. če odloži odpadke izven za to določenih odlagališč oziroma za to določenih krajev (drugi odstavek 17. člena),
6. če ne omogoči neoviranega dostopa do prevzemnega mesta (osmi, enajsti in štirinajsti odstavek 20. člena),
7. če odlaga odpadke na ekološki otok (šesti odstavek 22. člena)
8. če odlaga komunalne odpadke v naravo (tretja alineja prvega odstavka 33. člena),
9. če ne posreduje točnih podatkov o dejstvih, ki vplivajo na pravilen obračun ravnanja z odpadki, ter spremembah teh podatkov (prvi, šesti in sedmi odstavek 37. člena ter prvi odstavek 39. člena).
(4) Z globo 400,00 eurov se sankcionira tudi odgovorna oseba pravne osebe, ki stori prekršek iz prejšnjega odstavka.
(5) Z globo 1.400,00 eurov se sankcionira uporabnik – samostojni podjetnik posameznik ali posameznik, ki samostojno opravlja dejavnost, če stori prekršek iz tretjega odstavka tega člena.
(6) Z globo 400,00 eurov se sankcionira uporabnik – posameznik, ki stori prekršek iz 1. do 5. točke ter 7. in 8. točke tretjega odstavka tega člena ali če odlaga odpadke poleg zabojnikov (osmi odstavek 21. člena).
(7) Z globo 400,00 eurov se za prekršek sankcionira uporabnik – pravna oseba, uporabnik – samostojni podjetnik posameznik ali posameznik, ki samostojno opravlja dejavnost ter uporabnik – posameznik:
1. če kot povzročitelj začasne ovire na dovozu k prevzemnim mestom ne zagotovi ustreznega zbiranja odpadkov na začasnem prevzemnem mestu (deveti odstavek 20. člena),
2. če ne vzdržuje zbirnega in prevzemnega mesta ali ne skrbi za to, da so pokrovi zabojnikov in namenske vreče zaprti (četrta alineja tretjega odstavka 31. člena),
3. če po opustitvi začasnih zbirnih in prevzemnih mest le-teh takoj ne sanira in očisti (peti odstavek 19. člena),
4. če ne odlaga komunalnih odpadkov na zbirnih mestih ter v predpisane zabojnike za odpadke ali posebne plastične vreče (drugi odstavek 31. člena),
5. če brska po zabojnikih in iz njih odnaša zbrane komunalne odpadke (osma alineja prvega odstavka 33. člena),
6. če razmetava odpadke ali drugače onesnaži prevzemna mesta (deseta alineja prvega odstavka 33. člena),
7. če po izpraznitvi zabojnika za odpadke le-tega isti dan ne vrne na zbirno mesto (tretja alineja tretjega odstavka 31. člena),
8. če med sabo meša različne vrste komunalnih odpadkov, ki sodijo v različne zabojnike (četrta alineja prvega odstavka 33. člena),
9. če sežiga in/ali odlaga odpadke v objektih ali na zemljiščih, ki niso namenjeni za odstranjevanje komunalnih odpadkov (trinajsta alineja prvega odstavka 33. člena),
10. če odlaga komunalne odpadke v napačen zabojnik (prvi odstavek 13. člena),
11. če odlaga prepovedane odpadke v zabojnike za komunalne odpadke (drugi odstavek 13. člena),
12. če ne odloži ločeno zbranih odpadkov na zbirnih centrih za ločeno zbiranje odpadkov po navodilih izvajalca ali če jih odloži izven zbirnega centra (šesti in osmi odstavek 23. člena).
(8) Z globo 800,00 eurov se za prekršek sankcionira organizator kulturnih, športnih in drugih prireditev na prostem, če ne poskrbi za odpadke in ne poskrbi za čiščenje prostora po končani prireditvi ter odvoz odpadkov (drugi odstavek 16. člena).
(9) Z globo 400,00 eurov se za prekršek prejšnjega odstavka sankcionira odgovorna oseba organizatorja.
XI. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
(vpliv na druge odloke in predpise)
(1) Ta odlok ne posega v trenutno veljavni Odlok o koncesiji za izvajanje gospodarskih javnih služb obdelave določenih vrst komunalnih odpadkov in odlaganja ostankov predelave ali odstranjevanja komunalnih odpadkov z območja Občine Kamnik (Uradni list RS, št. 29/16) in Odlok o koncesiji za izvajanje gospodarskih javnih služb obdelave določenih vrst komunalnih odpadkov in odlaganja ostankov predelave ali odstranjevanja komunalnih odpadkov z območja Občine Komenda (Uradne objave Glasila občine Komenda, št. 04/17).
(2) Za vprašanja v zvezi z izvajanjem javne službe iz 1. člena tega odloka, ki niso posebej urejena s tem odlokom, se uporabljajo republiški predpisi.
(3) V kolikor republiški predpis, izdan po uveljavitvi tega odloka, vsebuje določila, ki so v nasprotju z določili tega odloka, veljajo določila republiškega predpisa.
(4) Naloge, vrste in obseg storitev posamezne izbrane gospodarske javne službe ter vrste in način oblikovanja upravičenih stroškovnih elementov cene posamezne storitve izbrane gospodarske javne službe ter drugih finančnih virov gospodarske javne službe oziroma odbitnih postavk, ki zvišujejo ali znižujejo ceno storitve izbrane gospodarske javne službe, ureditev nadzora nad oblikovanjem cen storitev izbrane gospodarske javne službe, določitev regulacijskega obračunskega obdobja in druge zadeve v zvezi z določanjem cen storitev gospodarske javne službe so opredeljene v posebnem predpisu občine in dopolnjujejo opredelitve tega odloka.
(5) Obračun storitev skladno s tem odlokom se prične izvajati s prvim dnem naslednjega meseca po uveljavitvi tega odloka.
(6) Z dnem uveljavitve tega odloka preneha veljati Odlok o zbiranju komunalnih odpadkov v Občini Kamnik (Uradni list RS, št. 83/16 in 47/22) in Odlok o ravnanju s komunalnimi odpadki v Občini Komenda (Uradne objave Glasila Občine Komenda, št. 04/19 in 06/21) v delu, ki se nanaša na zbiranje odpadkov.
(1) Ta odlok se objavi v Uradnem listu Republike Slovenije in v Uradnih objavah Glasila Občine Komenda.
(2) Ta odlok začne veljati petnajsti dan po zadnji objavi.
Št. 354-83/2023
Kamnik, dne 22. novembra 2023
Št. 354-24/2023
Komenda, dne 23. novembra 2023