Na podlagi 29. člena Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 94/07 – uradno prečiščeno besedilo, 76/08, 79/09, 51/10, 40/12 – ZUJF, 14/15 – ZUUJFO, 11/18 – ZSPDSLS-1, 30/18, 61/20 – ZIUZEOP-A in 80/20 – ZIUOOPE), Zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 11/11 – uradno prečiščeno besedilo, 14/13 – popr., 101/13, 55/15 – ZFisP, 96/15 – ZIPRS1617, 13/18, 195/20 – odl. US, 18/23 – ZDU-1O in 76/23) in 15. člena Statuta Občine Šempeter - Vrtojba (Uradni list RS, št. 5/18) je Občinski svet Občine Šempeter - Vrtojba na 11. redni seji dne 30. 11. 2023 sprejel
o proračunu Občine Šempeter - Vrtojba za leto 2025
1.SPLOŠNA DOLOČBA
S tem odlokom se za Občino Šempeter - Vrtojba za leto 2025 določajo proračun, postopki izvrševanja proračuna ter obseg zadolževanja in poroštev občine in javnega sektorja na ravni občine (v nadaljnjem besedilu: proračun).
2. VIŠINA SPLOŠNEGA DELA PRORAČUNA IN STRUKTURA POSEBNEGA DELA PRORAČUNA
(sestava proračuna in višina splošnega dela proračuna)
Proračun sestavljajo:
– splošni del,
– posebni del in
– načrt razvojnih programov 2025–2028.
V splošnem delu proračuna so prikazani prejemki in izdatki po ekonomski klasifikaciji do ravni kontov, kot jih določa pravilnik o enotnem kontnem načrtu.
Splošni del proračuna se na ravni podskupin kontov, kot jih določa pravilnik o enotnem kontnem načrtu določa v naslednjih zneskih:
KONTO | | OPIS | Pror. 2025 v EUR |
A. BILANCA PRIHODKOV IN ODHODKOV |
| I. | SKUPAJ PRIHODKI (70+71+72+73+74+78) | 12.574.275 |
| | TEKOČI PRIHODKI (70+71) | 8.782.887 |
70 | | DAVČNI PRIHODKI (700+703+704+706) | 5.385.214 |
700 | | DAVKI NA DOHODEK IN DOBIČEK | 4.093.482 |
703 | | DAVKI NA PREMOŽENJE | 1.209.230 |
704 | | DOMAČI DAVKI NA BLAGO IN STORITVE | 81.502 |
706 | | DRUGI DAVKI | 1.000 |
71 | | NEDAVČNI PRIHODKI (710+711+712+713+714) | 3.397.673 |
710 | | UDELEŽBA NA DOBIČKU IN DOHODKI OD PREMOŽENJA | 2.007.923 |
711 | | TAKSE IN PRISTOJBINE | 5.000 |
712 | | GLOBE IN DRUGE DENARNE KAZNI | 13.500 |
713 | | PRIHODKI OD PRODAJE BLAGA IN STORITEV | 1.026.150 |
714 | | DRUGI NEDAVČNI PRIHODKI | 345.100 |
72 | | KAPITALSKI PRIHODKI (720+721+722) | 503.500 |
720 | | PRIHODKI OD PRODAJE OSNOVNIH SREDSTEV | 1.000 |
721 | | PRIHODKI OD PRODAJE ZALOG | 0 |
722 | | PRIHODKI OD PRODAJE ZEMLJIŠČ IN NEOPREDMETENIH SREDSTEV | 502.500 |
74 | | TRANSFERNI PRIHODKI (740+741) | 3.279.889 |
740 | | TRANSFERNI PRIHODKI IZ DRUGIH JAVNOFINANČNIH INSTITUCIJ | 792.064 |
741 | | PREJETA SREDSTVA IZ DRŽAVNEGA PRORAČUNA IZ SREDSTEV PRORAČUNA EVROPSKE UNIJE | 2.487.825 |
78 | | PREJETA SREDSTVA IZ EVROPSKE UNIJE IN IZ DRUGIH DRŽAV (782+786+787) | 8.000 |
782 | | PREJETA SREDSTVA IZ PRORAČUNA EU IZ STRUKTURNIH SKLADOV | 8.000 |
786 | | OSTALA PREJETA SREDSTVA IZ PRORAČUNA EVROPSKE UNIJE | 0 |
787 | | PREJETA SREDSTVA OD DRUGIH EVROPSKIH INSTITUCIJ IN IZ DRUGIH DRŽAV | 0 |
| II. | SKUPAJ ODHODKI (40+41+42+43) | 13.201.552 |
40 | | TEKOČI ODHODKI (400+401+402+403+409) | 3.710.819 |
400 | | PLAČE IN DRUGI IZDATKI ZAPOSLENIM | 1.137.880 |
401 | | PRISPEVKI DELODAJALCEV ZA SOCIALNO VARNOST | 170.124 |
402 | | IZDATKI ZA BLAGO IN STORITVE | 2.352.815 |
403 | | PLAČILA DOMAČIH OBRESTI | 20.000 |
409 | | REZERVE | 30.000 |
41 | | TEKOČI TRANSFERI (410+411+412+413+414) | 3.452.802 |
410 | | SUBVENCIJE | 112.950 |
411 | | TRANSFERI POSAMEZNIKOM IN GOSPODINJSTVOM | 459.710 |
412 | | TRANSFERI NEPROFITNIM ORGANIZACIJAM IN USTANOVAM | 305.378 |
413 | | DRUGI TEKOČI DOMAČI TRANSFERI | 2.574.764 |
414 | | TEKOČI TRANSFERI V TUJINO | 0 |
42 | | INVESTICIJSKI ODHODKI (420) | 5.929.431 |
420 | | NAKUP IN GRADNJA OSNOVNIH SREDSTEV | 5.929.431 |
43 | | INVESTICIJSKI TRANSFERI (431+432) | 108.500 |
431 | | INVESTICIJSKI TRANSFERI PRAVNIM IN FIZ. OSEBAM | 10.000 |
432 | | INVESTICIJSKI TRANSFERI PRORAČUNSKIM UPORABNIKOM | 98.500 |
| III. | PRORAČUNSKI PRESEŽEK (PRIMANJKLJAJ) (I.-II.) | –627.277 |
B. RAČUN FINANČNIH TERJATEV IN NALOŽB |
75 | IV. | PREJETA VRAČILA DANIH POSOJIL IN PRODAJA KAPITALSKIH DELEŽEV (750+751+752) | 0 |
750 | | PREJETA VRAČILA DANIH POSOJIL | 0 |
751 | | PRODAJA KAPITALSKIH DELEŽEV | 0 |
752 | | KUPNINE IZ NASLOVA PRIVATIZACIJE | 0 |
44 | V. | DANA POSOJILA IN POVEČANJE KAPITALSKIH DELEŽEV (440+441) | 24.839 |
440 | | DANA POSOJILA | 0 |
441 | | POVEČANJE KAPITALSKIH DELEŽEV IN FINANČNIH NALOŽB | 24.839 |
| VI. | PREJETA MINUS DANA POSOJILA IN SPREMEMBE KAPITALSKIH DELEŽEV (IV.-V.) | –24.839 |
C. RAČUN FINANCIRANJA |
50 | VII. | ZADOLŽEVANJE (500) | 800.000 |
500 | | DOMAČE ZADOLŽEVANJE | 800.000 |
55 | VIII. | ODPLAČILA DOLGA (550) | 184.212 |
550 | | ODPLAČILA DOMAČEGA DOLGA | 184.212 |
| IX. | POVEČANJE (ZMANJŠANJE) SREDSTEV NA RAČUNIH (III.+VI.+X.) = (I.+IV.+VII.) – (II.+V.+VIII.) | –36.328 |
| X. | NETO ZADOLŽEVANJE (VII.-VIII.) | 615.788 |
| XI. | NETO FINANCIRANJE (VI.+X.-IX.) | 627.277 |
| | STANJE SREDSTEV NA RAČUNIH OB KONCU PRETEKLEGA LETA | 178.068 |
Posebni del proračuna sestavljajo finančni načrti neposrednih uporabnikov, ki so razdeljeni na naslednje programske dele: področja proračunske porabe, glavne programe in podprograme, predpisane s pravilnikom o programski klasifikaciji izdatkov občinskih proračunov. Podprogram je razdeljen na proračunske postavke, te pa na podskupine kontov in konte, kot jih določa pravilnik o enotnem kontnem načrtu.
Načrt razvojnih programov sestavljajo projekti in programski projekti. Projekti predstavljajo enkratna in neponovljiva dejanja (predvsem investicije), ki s svojo izvedbo neko začetno stanje spremenijo v končno stanje in zato uporabijo resurse (ljudi, čas in denar). V programske projekte se združuje zaključeno število znanih investicijskih aktivnosti, kot so na primer programi nakupa osnovnih sredstev, programi investicijskega vzdrževanja in podobno.
Posebni del proračuna, razvrščen po programski klasifikaciji do ravni proračunskih postavk in kontov, kot jih določa pravilnik o enotnem kontnem načrtu ter načrt razvojnih programov 2025–2028, sta prilogi k temu odloku in se skupaj s splošnim delom proračuna do ravni kontov, kot jih določa pravilnik o enotnem kontnem načrtu, objavita na spletni strani Občine Šempeter - Vrtojba.
3. POSTOPKI IZVRŠEVANJA PRORAČUNA
V tekočem letu se izvršuje proračun tekočega leta. Proračun se izvršuje skladno z določbami zakona, ki ureja javne finance in zakonom, ki ureja izvrševanje proračunov ter podzakonskimi predpisi, izdanimi na njuni podlagi, in tega odloka.
Proračun se izvršuje na ravni proračunske postavke in konta.
(namenski prihodki in odhodki proračuna)
Namenski prejemki proračuna so donacije, namenski prejemki proračunskega sklada, prihodki od lastne dejavnosti neposrednih uporabnikov, prihodki od okoljskih dajatev za onesnaževanje okolja zaradi odvajanja odpadnih voda, prihodki od okoljskih dajatev za onesnaževanje okolja zaradi odlaganja odpadkov, prihodki od prodaje ali zamenjave državnega oziroma občinskega stvarnega premoženja, odškodnine iz naslova zavarovanj, prihodki od požarne takse, najemnina za lokalno gospodarsko infrastrukturo, komunalni prispevek, turistične takse, koncesijske dajatve od iger na srečo, koncesijska dajatev – gospodarjenje z divjadjo, koncesijska dajatev – posek in prodaja lesa, pristojbine za vzdrževanje gozdnih cest ter transferna sredstva iz državnega in evropskega proračuna za sofinanciranje posameznih projektov.
(prerazporejanje pravic porabe)
Osnova za prerazporejanje pravic porabe je zadnji sprejeti proračun, spremembe proračuna ali rebalans proračuna.
Med izvrševanjem proračuna se lahko v okviru sprejete proračunske postavke uporabijo novi konti in podkonti, ki jih določa pravilnik o enotnem kontnem načrtu za prihodke ali odhodke, ki jih pri planiranju proračuna ni bilo mogoče ustrezno predvideti glede na ekonomsko klasifikacijo.
Župan sme na predlog neposrednega uporabnika prerazporediti pravice porabe v posebnem delu proračuna (finančnem načrtu neposrednega uporabnika) med proračunskimi postavkami in konti v okviru področja proračunske porabe.
Župan s poročilom o izvrševanju proračuna o polletni realizaciji in s predlogom zaključnega računa poroča občinskemu svetu o prerazporeditvah pravic porabe, veljavnem proračunu za leto 2025 in realizaciji proračuna za leto 2025.
(največji dovoljeni obseg prevzetih obveznosti v breme proračunov prihodnjih let)
Neposredni uporabnik lahko v tekočem letu za projekte, ki so vključeni v veljavni načrt razvojnih programov, odda javno naročilo (prevzame obveznost s pogodbo) za celotno vrednost projekta, če so zanj načrtovane pravice porabe v sprejetih proračunih.
Skupni obseg prevzetih obveznosti neposrednega uporabnika, ki bodo zapadle v plačilo v prihodnjih letih za investicijske odhodke in investicijske transfere, ne sme presegati 70 % pravic porabe v sprejetem finančnem načrtu neposrednega uporabnika.
Skupni obseg prevzetih obveznosti neposrednega uporabnika, ki bodo zapadle v plačilo v prihodnjih letih za blago in storitve in za tekoče transfere, ne sme presegati 25 % pravic porabe v sprejetem finančnem načrtu neposrednega uporabnika.
Omejitve iz prvega in drugega odstavka tega člena ne veljajo za prevzemanje obveznosti z najemnimi pogodbami, razen če na podlagi teh pogodb lastninska pravica preide oziroma lahko preide iz najemodajalca na najemnika, in prevzemanje obveznosti za dobavo elektrike, telefona, vode, komunalnih storitev in drugih storitev, potrebnih za operativno delovanje neposrednih uporabnikov ter prevzemanje obveznosti za pogodbe, ki se financirajo iz namenskih sredstev EU, namenskih sredstev finančnih mehanizmov in sredstev drugih donatorjev.
Prevzete obveznosti iz drugega in tretjega odstavka tega člena se načrtujejo v finančnem načrtu neposrednega uporabnika in načrtu razvojnih programov.
(potrjevanje investicijske dokumentacije ter spreminjanje načrta razvojnih programov)
Župan na predlog neposrednega proračunskega uporabnika potrjuje investicijsko dokumentacijo, kadar je skupna vrednost projekta do 500.000 EUR ter potrjuje investicijsko dokumentacijo, potrebno za prvo fazo prijave na razpise za sofinanciranje projektov. Župan o tem poroča občinskemu svetu, pri polletnem poročilu o realizaciji proračuna in zaključnem računu.
Župan lahko spreminja vrednost projektov in programskih projektov v načrtu razvojnih programov. Spremembe projektov in programskih projektov, katerih vrednost se spremeni za več kot 30 %, mora predhodno potrditi občinski svet. Za projekte, katerih vrednost se spremeni za več kot 20 %, mora skladno s predpisi spremembo investicijske dokumentacije predhodno potrditi pristojni organ občine.
Župan lahko na predlog neposrednega proračunskega uporabnika odobri spremembo proračunskih virov posamezne postavke v NRP v obsegu skupnega zneska proračunskih sredstev postavke, v kolikor to ne vpliva na uravnoteženost sprejetih proračunov.
Novi projekti se uvrstijo v načrt razvojnih programov na podlagi odločitve občinskega sveta.
Projekte, za katere se zaradi prenosa plačil v tekoče leto, zaključek financiranja prestavi iz predhodnega v tekoče leto, se uvrsti v načrt razvojnih programov po uveljavitvi proračuna.
Proračunska rezerva je oblikovana kot proračunski sklad.
Proračunska rezerva se v letu 2025 oblikuje v višini 110.000,00 EUR in v letu 2025 ostane nespremenjena.
Župan lahko na predlog občinske uprave samostojno odloča o porabi do 30.000,00 EUR sredstev proračunske rezerve za posamezni namen, ter o tem s pisnimi poročili obvešča občinski svet.
O porabi sredstev proračunske rezerve v višini nad 30.000,00 EUR za posamezen namen na predlog župana odloča občinski svet.
4. POSEBNOSTI UPRAVLJANJA IN PRODAJE STVARNEGA IN FINANČNEGA PREMOŽENJA DRŽAVE
Če so izpolnjeni pogoji iz tretjega odstavka 77. člena ZJF, lahko župan na obrazložen predlog občinske uprave odpiše dolžniku dolg (deloma ali v celoti) do višine 1.000,00 EUR, če je bila izterjava neuspešna in iz ocene o nadaljevanju postopka izterjave izhaja, da stroški presegajo dolgovani znesek. Župan z odpisom dolgov seznani občinski svet.
5. OBSEG ZADOLŽEVANJA IN POROŠTEV OBČINE IN JAVNEGA SEKTORJA
(obseg zadolževanja občine in izdanih poroštev občine)
Zaradi kritja presežkov odhodkov nad prihodki v bilanci prihodkov in odhodkov, presežkov izdatkov nad prejemki v računu finančnih terjatev in naložb ter odplačila dolgov v računu financiranja se občina za proračun leta 2025 lahko zadolži do višine 800.000 EUR v skladu z 10.a členom ZFO-1.
Občina lahko najame posojilo za naslednjo investicijo: OB183-15-0018 Prenova in adaptacija kulturne dvorane v Šempetru (proračunska postavka 041888) do višine 1.200.000 EUR in v letu 2024 črpa 400.000 EUR, v letu 2025 pa 800.000 EUR.
Občina se v letu 2025 lahko likvidnostno zadolži skladno z 10.a členom ZFO-1 do višine 200.000,00 EUR.
Občina lahko s črpanjem posojil pridobiva sredstva, potrebna za vračilo občinskega dolga pred njegovo dospelostjo skladno z 10.c členom ZFO-1 do višine 1.000.000,00 EUR.
(obseg zadolževanja in izdanih poroštev posrednih uporabnikov občinskega proračuna in javnih podjetij, katerih ustanoviteljica je občina ter pravnih oseb, v katerih ima občina neposredno ali posredno prevladujoč vpliv na upravljanje)
Posredni uporabniki občinskega proračuna, javna podjetja, katerih ustanoviteljica je občina ter druge pravne osebe, v katerih ima občina neposredno ali posredno prevladujoč vpliv, se v letu 2024 ne smejo zadolževati in ne smejo izdajati poroštev.
(začasno financiranje v letu 2026)
Če bo v letu 2026 potrebno začasno financiranje, se v obdobju začasnega financiranja Občine Šempeter - Vrtojba uporablja ta odlok in sklep o določitvi začasnega financiranja.
Ta odlok začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije, uporablja pa se od 1. januarja 2025 dalje.
Št. 410-17/2023-5
Šempeter pri Gorici, dne 30. novembra 2023
Občine Šempeter - Vrtojba