Na podlagi 29. člena Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 94/07 – uradno prečiščeno besedilo, 76/08, 79/09, 51/10, 40/12 – ZUJF, 14/15 – ZUUJFO, 11/18 – ZSPDSLS-1, 30/18, 61/20 – ZIUZEOP-A in 80/20 – ZIUOOPE), 29. člena Zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 11/11 – uradno prečiščeno besedilo, 14/13 – popr., 101/13, 55/15 – ZFisP, 96/15 – ZIPRS1617, 13/18 in 195/20 – odl. US) in 32. člena Statuta Občine Tržič (Uradni list RS, št. 19/13 in 74/15) je Občinski svet Občine Tržič na 10. redni seji dne 7. 12. 2023 sprejel
o proračunu Občine Tržič za leto 2024
Z Odlokom o proračunu Občine Tržič za leto 2024 (v nadaljevanju: proračun) se določajo višina proračuna, postopki izvrševanja proračuna in obseg zadolževanja javnega sektorja na ravni občine.
(sredstva proračuna in višina splošnega dela proračuna)
Proračun Občine Tržič za leto 2024 se določa v naslednjih zneskih:
KONTO | OPIS | PLAN 2024 v EUR |
A. BILANCA PRIHODKOV IN ODHODKOV |
| I. | SKUPAJ PRIHODKI (70+71+72+73+74+78) | 21.438.063 |
| | TEKOČI PRIHODKI (70+71) | 14.460.908 |
70 | | DAVČNI PRIHODKI (700+703+704+706) | 12.007.033 |
700 | | DAVKI NA DOHODEK IN DOBIČEK | 10.196.428 |
703 | | DAVKI NA PREMOŽENJE | 1.493.605 |
704 | | DOMAČI DAVKI NA BLAGO IN STORITVE | 317.000 |
706 | | DRUGI DAVKI | 0 |
71 | | NEDAVČNI PRIHODKI (710+711+712+713+714) | 2.453.875 |
710 | | UDELEŽBA NA DOBIČKU IN DOHODKI OD PREMOŽENJA | 1.406.670 |
711 | | TAKSE IN PRISTOJBINE | 12.000 |
712 | | GLOBE IN DRUGE DENARNE KAZNI | 90.500 |
713 | | PRIHODKI OD PRODAJE BLAGA IN STORITEV | 90.555 |
714 | | DRUGI NEDAVČNI PRIHODKI | 854.150 |
72 | | KAPITALSKI PRIHODKI (720+721+722) | 492.000 |
720 | | PRIHODKI OD PRODAJE OSNOVNIH SREDSTEV | 180.000 |
721 | | PRIHODKI OD PRODAJE ZALOG | 0 |
722 | | PRIHODKI OD PRODAJE ZEMLJIŠČ IN NEOPREDMETENIH SREDSTEV | 312.000 |
73 | | PREJETE DONACIJE (730+731) | 2.800 |
730 | | PREJETE DONACIJE IZ DOMAČIH VIROV | 2.800 |
731 | | PREJETE DONACIJE IZ TUJINE | 0 |
74 | | TRANSFERNI PRIHODKI (740+741) | 6.482.355 |
740 | | TRANSFERNI PRIHODKI IZ DRUGIH JAVNOFINANČNIH INSTITUCIJ | 6.422.985 |
741 | | PREJETA SREDSTVA IZ DRŽAVNEGA PRORAČUNA IZ SREDSTEV PRORAČUNA EVROPSKE UNIJE | 59.371 |
78 | | PREJETA SREDSTVA IZ EVROPSKE UNIJE IN IZ DRUGIH DRŽAV (782+786+787) | 0 |
782 | | PREJETA SREDSTVA IZ PRORAČUNA EU IZ STRUKTURNIH SKLADOV | 0 |
786 | | OSTALA PREJETA SREDSTVA IZ PRORAČUNA EVROPSKE UNIJE | 0 |
787 | | PREJETA SREDSTVA OD DRUGIH EVROPSKIH INSTITUCIJ IN IZ DRUGIH DRŽAV | 0 |
| II. | SKUPAJ ODHODKI (40+41+42+43) | 30.206.744 |
40 | | TEKOČI ODHODKI (400+401+402+403+409) | 5.909.507 |
400 | | PLAČE IN DRUGI IZDATKI ZAPOSLENIM | 1.356.210 |
401 | | PRISPEVKI DELODAJALCEV ZA SOCIALNO VARNOST | 172.228 |
402 | | IZDATKI ZA BLAGO IN STORITVE | 4.081.070 |
403 | | PLAČILA DOMAČIH OBRESTI | 180.000 |
409 | | REZERVE | 120.000 |
41 | | TEKOČI TRANSFERI (410+411+412+413+414) | 7.334.172 |
410 | | SUBVENCIJE | 387.750 |
411 | | TRANSFERI POSAMEZNIKOM IN GOSPODINJSTVOM | 4.371.131 |
412 | | TRANSFERI NEPROFITNIM ORGANIZACIJAM IN USTANOVAM | 676.847 |
413 | | DRUGI TEKOČI DOMAČI TRANSFERI | 1.898.444 |
414 | | TEKOČI TRANSFERI V TUJINO | 0 |
42 | | INVESTICIJSKI ODHODKI (420) | 16.410.070 |
420 | | NAKUP IN GRADNJA OSNOVNIH SREDSTEV | 16.410.070 |
43 | | INVESTICIJSKI TRANSFERI (431+432) | 552.995 |
431 | | INVESTICIJSKI TRANSFERI PRAVNIM IN FIZ. OSEBAM | 76.900 |
432 | | INVESTICIJSKI TRANSFERI PRORAČUNSKIM UPORABNIKOM | 476.095 |
| III. | PRORAČUNSKI PRESEŽEK (PRIMANJKLJAJ) (I.–II.) | –8.768.681 |
B. RAČUN FINANČNIH TERJATEV IN NALOŽB |
75 | IV. | PREJETA VRAČILA DANIH POSOJIL IN PRODAJA KAPITALSKIH DELEŽEV (750+751+752) | 0 |
750 | | PREJETA VRAČILA DANIH POSOJIL | 0 |
751 | | PRODAJA KAPITALSKIH DELEŽEV | 0 |
752 | | KUPNINE IZ NASLOVA PRIVATIZACIJE | 0 |
44 | V. | DANA POSOJILA IN POVEČANJE KAPITALSKIH DELEŽEV (440+441) | 35.000 |
440 | | DANA POSOJILA | 0 |
441 | | POVEČANJE KAPITALSKIH DELEŽEV IN FINANČNIH NALOŽB | 35.000 |
| VI. | PREJETA MINUS DANA POSOJILA IN SPREMEMBE KAPITALSKIH DELEŽEV (IV.–V.) | –35.000 |
C. RAČUN FINANCIRANJA |
50 | VII. | ZADOLŽEVANJE (500) | 4.000.000 |
500 | | DOMAČE ZADOLŽEVANJE | 4.000.000 |
55 | VIII. | ODPLAČILA DOLGA (550) | 1.586.029 |
550 | | ODPLAČILA DOMAČEGA DOLGA | 1.586.029 |
| IX. | POVEČANJE (ZMANJŠANJE) SREDSTEV NA RAČUNIH (III.+VI.+X.)= (I.+IV.+VII.)–(II.+V.+VIII.) | –6.389.710 |
| X. | NETO ZADOLŽEVANJE (VII.–VIII.) | 2.413.971 |
| XI. | NETO FINANCIRANJE (VI.+X.-IX.) | 8.768.681 |
| | STANJE SREDSTEV NA RAČUNIH OB KONCU PRETEKLEGA LETA | 6.389.710 |
Prihodki in odhodki ter drugi prejemki in izdatki proračuna Občine Tržič so izkazani v bilanci prihodkov in odhodkov, računu finančnih terjatev in naložb ter računu financiranja, ki so sestavni deli odloka. Načrt razvojnih programov je priloga k temu odloku.
Posebni del proračuna do ravni proračunskih postavk – kontov in načrt razvojnih programov sta prilogi k temu odloku in se objavita na spletni strani Občine Tržič.
Proračun se izvršuje na ravni proračunske postavke (PP) – konta.
Za izvrševanje proračuna je odgovoren župan. Župan lahko določi pristojne organe in strokovne službe, ki so nosilci porabe sredstev na posameznih proračunskih postavkah.
Odredbodajalec za sredstva proračuna je župan oziroma od župana pooblaščena oseba.
Za izvrševanje finančnih načrtov krajevnih skupnosti so odgovorni predsedniki krajevnih skupnosti.
Pravni posli nad vrednostjo 3.000,00 EUR, ki jih sklepajo krajevne skupnosti z območja Občine Tržič, so veljavni le ob predhodnem pisnem soglasju župana Občine Tržič. Pri naročanju projektne dokumentacije je vedno potrebno predhodno pisno soglasje župana, ne glede na vrednost.
(namenski prihodki in odhodki proračuna)
Namenski prejemki so, poleg prihodkov, določenih v prvem stavku prvega odstavka 43. člena ZJF tudi donacije, odškodnine iz naslova zavarovanj in drugi prejemki, ki jih kot namenske prihodke in prejemke opredeljuje Zakon o izvrševanju proračuna. Namenski prihodki proračuna so tudi okoljske dajatve, požarna taksa, vplačani prispevki občanov, namenjeni za sofinanciranje investicij, transferni prihodki za investicije, prihodki ožjih delov lokalnih skupnosti (samoprispevek in drugi prihodki), prejeta sredstva za sofinanciranje projektov ter koncesijska dajatev za trajnostno upravljanje z divjadjo.
Sredstva na proračunski postavki, ki se krijejo z namenskimi prihodki in ki niso porabljene v tekočem letu, se prenesejo v naslednje leto za isti namen.
Če se po sprejemu proračuna vplača namenski prejemek, ki zahteva sorazmeren namenski izdatek, ki v proračunu ni izkazan v zadostni višini, se v višini dejanskih prejemkov povečata obseg teh izdatkov in proračun.
(prerazporejanje pravic porabe)
Osnova za prerazporejanje pravic porabe je zadnji sprejeti proračun, spremembe proračuna ali rebalans proračuna.
Župan (v primeru ožjih delov občin predsednik sveta) oziroma od njega pooblaščena oseba lahko samostojno prerazporeja sredstva med konti v okviru proračunske postavke in po potrebi odpira nove konte.
Župan lahko v okviru skupnega obsega proračunskih sredstev spremeni namen in višino sredstev za posamezne namene, če s tem ni bistveno ogroženo izvajanje nalog, za katere so bila zagotovljena sredstva, vendar največ do 15 % sredstev. Pri izračunu zneska, ki se prerazporeja med dvema proračunskima postavkama s sklepom župana, se upošteva 15 % od vrednosti večje proračunske postavke.
Župan lahko prerazporedi sredstva participativnega dela proračuna brez omejitev na ustrezne proračunske postavke ali v načrt razvojnih programov. To velja za prerazporeditve sredstev, ki bodo namenjena izvedbi izglasovanih projektov v okviru participativnega proračuna. Župan ima pravico v veljavnem načrtu razvojnih programov odpirati nove projekte, če katerega od izglasovanih projektov participativnega proračuna ni mogoče uvrstiti v veljavni načrt razvojnih programov. Skupna vrednost prerazporeditev po tem odstavku ne sme presegati višine sredstev na projektu 42372001 – Participativni proračun – projekti po KS.
Predsednik sveta krajevne skupnosti lahko v okviru skupnega obsega proračunskih sredstev spremeni namen in višino sredstev za posamezne namene, če s tem ni bistveno ogroženo izvajanje nalog, za katere so bila zagotovljena sredstva, vendar največ do višine 20 % vseh sredstev znotraj svojega finančnega načrta.
(največji dovoljeni obseg prevzetih obveznosti v breme proračunov prihodnjih let)
Neposredni uporabnik lahko v tekočem letu razpiše javno naročilo za celotno vrednost projekta, ki je vključen v načrt razvojnih programov, če so zanj načrtovane pravice porabe na proračunskih postavkah v sprejetem proračunu.
Skupni obseg prevzetih obveznosti, ki bodo zahtevale plačilo v naslednjih letih, iz naslova:
– investicijskih odhodkov in investicijskih transferov ne smejo presegati 80 % sredstev skupin odhodkov »42-investicijski odhodki« in »43-investicijski transferi«;
– drugih odhodkov proračuna ne smejo presegati 30 % sredstev skupin odhodkov »40-tekoči odhodki« in »41-tekoči transferi«.
Omejitve iz prejšnjega odstavka se ne nanašajo na namenske prejemke in izdatke proračuna ter na prevzemanje obveznosti z najemnimi pogodbami, prevzemanje obveznosti za dobavo elektrike, telefona, vode, komunalnih storitev in drugih storitev, potrebnih za operativno delovanje posrednih in neposrednih uporabnikov.
Ne glede na določbe tega člena lahko neposredni proračunski uporabnik prevzema obveznosti za pogodbe, ki se financirajo iz namenskih sredstev Evropske unije ali sredstev državnega proračuna ter pripadajočih postavk udeležbe Občine Tržič.
(spreminjanje načrta razvojnih programov)
Župan (oziroma v primeru ožjih delov občin predsednik sveta) lahko spreminja vrednost projektov v načrtu razvojnih programov. Projekte, katerih vrednost se spremeni za več kot 20 %, mora predhodno potrditi občinski svet. Omejitev ne velja na projekte, ki so izglasovani v okviru participativnega proračuna.
Projekti, za katere se zaradi prenosa plačil v tekoče leto, zaključek financiranja prestavi iz predhodnega v tekoče leto, se uvrstijo v načrt razvojnih programov po uveljavitvi proračuna.
Novi projekti se uvrstijo v načrt razvojnih programov na podlagi odločitve občinskega sveta. O spremembah vrednosti projektov v kasnejših letih odloča občinski svet s sklepom.
V proračunu občine se zagotavljajo sredstva za proračunsko rezervo, ki deluje kot proračunski sklad.
V proračunsko rezervo občine se, skladno z 49. členom Zakona o javnih financah, najkasneje do konca tekočega koledarskega leta izloči del skupno doseženih letnih prejemkov proračuna, v višini 100.000,00 EUR.
Sredstva proračunske rezerve se uporabljajo za financiranje izdatkov za odpravo posledic naravnih nesreč, kot so potres, poplava, zemeljski plaz, snežni plaz, visok sneg, močan veter, toča, žled, pozeba, suša, množični pojav nalezljive živalske ali rastlinske bolezni, druge nesreče, ki jih povzročajo naravne sile in ekološke nesreče.
Občinski svet pooblašča župana, da odloča o uporabi proračunske rezerve do višine 20.000 EUR, vendar samo enkrat za isti namen.
Proračun obsega kot nerazporejeni del prihodkov, skladno z 42. členom Zakona o javnih financah, tudi tekočo proračunsko rezervo za financiranje posameznih namenov javne porabe, ki jih ob sprejemanju proračuna ni bilo mogoče predvideti ali zanje ni bilo mogoče predvideti zadostnih sredstev.
O uporabi tekoče proračunske rezerve odloča župan do zneska 5.000,00 EUR za posamezni namen.
Župan lahko na prošnjo dolžnika, ob primernem zavarovanju, odloži plačilo, dovoli obročno plačilo dolga ali spremeni predvideno dinamiko plačila dolga, če se s tem bistveno izboljšajo možnosti za plačilo dolga dolžnika, od katerega sicer ne bi bilo mogoče izterjati celotnega dolga.
Če so izpolnjeni pogoji iz 77. člena ZJF, lahko župan v tekočem proračunskem letu odpiše dolgove, ki jih imajo dolžniki do občine, in sicer do skupne višine 10.000,00 EUR. V primeru pravnomočno končanih stečajnih ali dednih postopkov, župan lahko odpiše celotni dolg, ki ga pravno ni več mogoče izterjati.
Kot dolgovi po tem členu se ne štejejo dolgovi iz naslova obveznih dajatev.
(obseg zadolževanja občine in izdanih poroštev občine)
Za kritje presežka odhodkov nad prihodki v bilanci prihodkov in odhodkov, presežka izdatkov nad prejemki v računu finančnih terjatev in naložb ter odplačila dolgov v računu financiranja, se občina za proračun leta 2024 lahko zadolži do višine 3.000.000,00 EUR, za financiranje investicij v načrtu razvojnih programov.
Za sredstva sofinanciranja investicije iz proračuna Evropske unije se občina lahko zadolži največ do višine odobrenih sredstev in največ za obdobje do prejema teh sredstev.
Občina se lahko likvidnostno zadolži pod pogoji in na način, ki je določen v 85. členu Zakona o javnih financah. Župan je pooblaščen, da se v primeru neenakomernega pritekanja prihodkov lahko odloči za kratkoročno zadolžitev največ do 5 % sprejetega proračuna.
(obseg zadolževanja in izdanih poroštev posrednih uporabnikov občinskega proračuna katerih ustanoviteljica je občina in pravnih oseb, v katerih ima občina neposredno ali posredno prevladujoč vpliv na upravljanje)
Pravne osebe, v katerih ima občina neposredno ali posredno prevladujoč vpliv, se tekočem proračunskem letu lahko zadolžijo do višine 400.000,00 EUR na način in pod pogoji, ki jih določata Zakon o javnih financah in Zakon o financiranju občin. Pravne osebe iz prvega odstavka tega člena se lahko zadolžujejo s soglasjem občine in če imajo zagotovljena sredstva za servisiranje dolga iz neproračunskih virov. Soglasje izda občinski svet.
(načrt ravnanja s premičnim premoženjem)
V načrt ravnanja s premičnim premoženjem je potrebno uvrstiti premično premoženje nad vrednostjo posameznega premičnega premoženja v višini, kot jo določa zakon, ki ureja stvarno premoženje občin. Načrt ravnanja s premičnim premoženjem sprejme župan.
Ta odlok začne veljati z dnem objave v Uradnem listu Republike Slovenije, uporablja pa se s 1. 1. 2024.
Št. 410-0028/2023
Tržič, dne 7. decembra 2023