Na podlagi 29. člena Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 94/07 – UPB2, 76/08, 79/09, 51/10, 40/12 – ZUJF, 14/15 – ZUUJFO, 11/18 – ZSPDSLS-1, 30/18, 61/20 – ZIUZEOP-A in 80/20 – ZIUOOPE), 29. člena Zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 11/11 – UPB, 14/13 – popr., 101/13, 55/15 – ZFisP, 96/15 – ZIPRS1617, 13/18, 195/20 – odl. US, 18/23 – ZDU-1O in 76/23) in 18. člena Statuta Občine Grosuplje (Uradni list RS, št. 65/17) je Občinski svet Občine Grosuplje na 6. redni seji dne 13. 12. 2023 sprejel
o proračunu Občine Grosuplje za leto 2024
S tem odlokom se za Občino Grosuplje (v nadaljevanju: občina) za leto 2024 določajo proračun, postopki izvrševanja proračuna ter obseg zadolževanja (v nadaljnjem besedilu: proračun).
2. VIŠINA SPLOŠNEGA DELA PRORAČUNA IN STRUKTURA POSEBNEGA DELA PRORAČUNA
(sestava proračuna in višina splošnega dela proračuna)
(1) V splošnem delu proračuna so prikazani prejemki in izdatki po ekonomski klasifikaciji do ravni podkontov.
(2) Splošni del proračuna na ravni podskupin kontov se za leto 2024 določa v naslednjih zneskih:
A. BILANCA PRIHODKOV IN ODHODKOV |
| | v evrih |
| Skupina/Podskupina kontov | Proračun2024 |
| I. SKUPAJ PRIHODKI (70+71+72+73+74) | 29.248.021,00 |
| TEKOČI PRIHODKI (70+71) | 24.874.674,00 |
70 | DAVČNI PRIHODKI | 18.094.904,00 |
700 | Davki na dohodek in dobiček | 14.588.364,00 |
703 | Davki na premoženje | 2.993.485,00 |
704 | Domači davki na blago in storitve | 263.055,00 |
706 | Drugi davki | 250.000,00 |
71 | NEDAVČNI PRIHODKI | 6.779.770,00 |
710 | Udeležba na dobičku in dohodki od premoženja | 2.078.160,00 |
711 | Takse in pristojbine | 29.500,00 |
712 | Denarne kazni | 273.110,00 |
713 | Prihodki od prodaje blaga in storitev | 632.000,00 |
714 | Drugi nedavčni prihodki | 3.767.000,00 |
72 | KAPITALSKI PRIHODKI | 1.267.003,00 |
720 | Prihodki od prodaje osnovnih sredstev | 136.514,00 |
722 | Prihodki od prodaje zemljišč in nematerialnega premoženja | 1.130.489,00 |
73 | PREJETE DONACIJE | 0,00 |
730 | Prejete donacije iz domačih virov | 0,00 |
74 | TRANSFERNI PRIHODKI | 1.972.390,00 |
740 | Transferni prihodki iz drugih javnofinančnih institucij | 1.883.732,00 |
741 | Prejeta sred. iz državnega proračuna iz sredstev proračuna EU | 88.658,00 |
78 | PREJETA SREDSTVA IZ EU IN DRUGIH DRŽAV | 1.133.954,00 |
782 | Prejeta sredstva iz proračuna EU iz strukturnih skladov | 692.866,00 |
787 | Prejeta sredstva od drugih evropskih institucij in iz drugih držav | 441.088,00 |
| II. SKUPAJ ODHODKI (40+41+42+43) | 38.428.315,00 |
40 | TEKOČI ODHODKI | 8.271.187,00 |
400 | Plače in drugi izdatki zaposlenim | 2.400.670,00 |
401 | Prispevki delodajalcev za socialno varnost | 330.020,00 |
402 | Izdatki za blago in storitve | 4.930.497,00 |
403 | Plačila domačih obresti | 200.000,00 |
409 | Rezerve | 410.000,00 |
41 | TEKOČI TRANSFERI | 9.618.634,00 |
410 | Subvencije | 294.200,00 |
411 | Transferi posameznikom in gospodinjstvom | 5.903.550,00 |
412 | Transferi neprofitnim organizacijam in ustanovam | 1.050.422,00 |
413 | Drugi tekoči domači transferi | 2.370.462,00 |
42 | INVESTICIJSKI ODHODKI | 19.753.987,00 |
420 | Nakup in gradnja osnovnih sredstev | 19.753.987,00 |
43 | INVESICIJSKI TRANSFERI | 784.507,00 |
431 | Investicijski transferi pravnim in fizičnim osebam, ki niso proračunski uporabniki | 387.100,00 |
432 | Investicijski transferi proračunskim uporabnikom | 397.407,00 |
| III. PRORAČUNSKI PRESEŽEK ali PRIMANJKLJAJ (I.-II.) | –9.180.294,00 |
B. RAČUN FINANČNIH TERJATEV IN NALOŽB |
| IV. PREJETA VRAČILA DANIH POS. IN PRODAJA KAPITAL. DELEŽEV | 0,00 |
75 | PREJETA VRAČILA DANIH POS. IN PRODAJA KAPITALSKIH DELEŽEV | 0,00 |
750 | Prejeta vračila danih posojil | 0,00 |
751 | Prodaja kapitalskih deležev | |
752 | Kupnine iz naslova privatizacije | 0,00 |
| V. DANA POSOJILA IN POVEČANJE KAPITALSKIH DELEŽEV | 0,00 |
44 | DANA POSOJILA IN POVEČANJE KAPITALSKIH DELEŽEV | 0,00 |
440 | Dana posojila | 0,00 |
441 | Povečanje kapitalskih deležev in naložb | 0,00 |
442 | Poraba sredstev kupnin iz naslova privatizacije | 0,00 |
| VI. PREJETA MINUS DANA POSO. IN SPREMEM. KAPITAL. DELEŽ. (IV.-V.) | 0,00 |
C. RAČUN FINANCIRANJA |
| VII. ZADOLŽEVANJE | 0,00 |
50 | ZADOLŽEVANJE | 0,00 |
500 | Domače zadolževanje | 0,00 |
| VIII. ODPLAČILA DOLGA | 719.706,00 |
55 | ODPLAČILA DOLGA | 719.706,00 |
550 | Odplačila domačega dolga | 719.706,00 |
| IX. SPREMEMBA STANJA SREDSTEV NA RAČUNIH (I.+IV.+VII.-II.-V.-VIII.) | –9.900.000,00 |
| X. NETO ZADOLŽEVANJE (VII.-VIII.) | –719.706,00 |
| XI. NETO FINANCIRANJE (VI.+VII.-VIII.-IX.=-III.) | 9.180.294,00 |
| XII. STANJE SREDSTEV NA RAČUNIH DNE 31. 12. PRET. LETA | 9.900.000,00 |
(3) Posebni del proračuna sestavljajo finančni načrti neposrednih proračunskih uporabnikov. Vsak posamezni finančni načrt je razdeljen na naslednje programske dele: področja proračunske porabe, glavne programe in podprograme, predpisane s programsko klasifikacijo izdatkov občinskih proračunov. Posamezni podprogram je razdeljen na proračunske postavke, te pa na podkonte, določene s predpisanim kontnim načrtom.
(4) Posebni del proračuna na ravni proračunskih postavk – podkontov in načrt razvojnih programov sta prilogi k temu odloku in se objavita na spletni strani Občine Grosuplje.
(5) Načrt razvojnih programov sestavljajo projekti.
3. POSTOPKI IZVRŠEVANJA PRORAČUNA
Proračun se izvršuje na ravni proračunske postavke – podkonta.
(namenski prejemki in izdatki proračuna)
(1) Poleg prejemkov iz 43. člena Zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 11/11 – UPB, 14/13 – popr., 101/13, 55/15 – ZFisP, 96/15 – ZIPRS1617, 13/18, 195/20 – odl. US, 18/23 – ZDU-1O in 76/23; v nadaljevanju: ZJF) so namenski prejemki tudi:
– vsi lastni prejemki krajevnih skupnosti, ki se uporabijo za financiranje proračunskih postavk, označenih z oznako LS (lastna sredstva);
– požarna taksa;
– turistična taksa;
– pristojbina za vzdrževanje gozdnih cest;
– prihodki od najemnin in
– komunalni prispevek.
(2) Namenski prejemki, ki v preteklem letu niso bili porabljeni, se prenesejo v proračun tekočega leta, razen prihodkov iz naslova lastne dejavnosti neposrednih proračunskih uporabnikov.
(3) Vsi prejemki posamezne krajevne skupnosti, ki v tekočem letu niso porabljeni, se kot sredstva na računih prenesejo v naslednje leto, namen njihove porabe pa posamezna krajevna skupnost določi v svojem finančnem načrtu za naslednje leto na postavkah z oznako LS.
(prerazporejanje pravic porabe)
(1) Osnova za prerazporejanje pravic porabe je zadnji sprejeti proračun za leto izvrševanja (proračun, spremembe proračuna ali rebalans proračuna) na ravni proračunske vrstice: proračunska postavka – podkonto.
(2) Na predlog predlagatelja finančnega načrta neposrednega proračunskega uporabnika župan odloča o prerazporeditvah pravic porabe med proračunskimi postavkami in podkonti v okviru posameznega neposrednega proračunskega uporabnika v posebnem delu proračuna neomejeno, pri prerazporeditvah pravic porabe med proračunskimi postavkami in podkonti med neposrednimi proračunskimi uporabniki pa ne sme presegati 20 % planiranih sredstev posameznega uporabnika, iz katerega se prerazporejajo sredstva. Župan odloča tudi o odprtju novega podkonta v okviru proračunske postavke, če je to potrebno za izvedbo pravilne knjigovodske evidence.
(3) V primeru zagotavljanja pravic porabe za proračunske postavke, financirane iz evropskih sredstev in sredstev državnega proračuna, župan prerazporeja pravice uporabe med proračunskimi postavkami različnih neposrednih proračunskih uporabnikov, ki so v njegovi pristojnosti, neomejeno.
(4) V primeru razpisa za evropska sredstva in sredstva državnega proračuna, objavljenega sredi tekočega leta, lahko župan odpre novo proračunsko postavko za ta namen, pravice porabe pa zagotovi s prerazporeditvijo, dovoljeno v prejšnjem odstavku tega člena.
(5) O prerazporeditvah pravic porabe in o odpiranju novih podkontov v finančnih načrtih krajevnih skupnosti, ki so sestavni del občinskega proračuna, odloča predsednik krajevne skupnosti, in sicer tako, da prerazporeja pravice porabe med proračunskimi postavkami v okviru celotnega finančnega načrta krajevne skupnosti.
(6) Župan dvakrat letno poroča občinskemu svetu o izvedenih prerazporeditvah. Prvič poroča v okviru poročila o izvrševanju proračuna za prvo polletje, drugič pa v okviru zaključnega računa, ko občinskemu svetu poroča o sprejetem proračunu, veljavnem proračunu in njegovi realizaciji.
(največji dovoljeni obseg prevzetih obveznosti v breme proračunov prihodnjih let)
(1) Neposredni proračunski uporabnik lahko v tekočem letu odda javno naročilo za celotno vrednost večletnega projekta, če je vključen v veljavni načrt razvojnih programov in če so zanj že načrtovane pravice porabe na proračunskih postavkah sprejetega proračuna za tekoče leto. V razpisnih pogojih javnega naročila se morajo opredeliti pogoji za sklenitev pogodbe na način iz naslednjega odstavka.
(2) Neposredni proračunski uporabnik lahko v letu 2024 prevzema obveznosti s pogodbami, ki zahtevajo plačilo investicijskih odhodkov in investicijskih transferov v prihodnjih letih, s tem da skupni obseg prevzetih obveznosti vseh neposrednih proračunskih uporabnikov ne sme preseči 90 % vsote vseh pravic porabe za investicijske odhodke in transfere vseh neposrednih proračunskih uporabnikov, planiranih v sprejetem občinskem proračunu tekočega leta, od tega:
– v letu 2025 do višine 80 % navedenih pravic porabe,
– v ostalih prihodnjih letih pa do 20 % navedenih pravic porabe.
(3) Skupni obseg prevzetih obveznosti neposrednega uporabnika za blago in storitve in za tekoče transfere, prevzetih v letu 2024, ki bodo zapadle v plačilo v prihodnjih letih, ne sme presegati 30 % obsega pravic porabe v sprejetem finančnem načrtu vseh neposrednih proračunskih uporabnikov.
(4) Prevzete obveznosti iz drugega in tretjega odstavka tega člena se načrtujejo v finančnem načrtu neposrednega uporabnika v letih, ko zapadejo v plačilo in v načrtu razvojnih programov.
(omejitev višine sklepanja pravnih poslov krajevnih skupnosti)
(1) Za sklenitev pravnega posla vrednosti nad 5.000 evrov neto (pogodba, naročilnica), ki ga sklepa krajevna skupnost, mora krajevna skupnost predhodno pridobiti pisno soglasje župana.
(2) Soglasje župana ni potrebno za sklepanje pravnih poslov, v katere je občina vključena kot sofinancer.
(omejitev višine sklepanja pravnih poslov javnih zavodov)
Za sklenitev pravnega posla v zvezi z investicijskim vlaganjem vrednosti nad 5.000 evrov neto (pogodba, naročilnica), ki ga sklepa javni zavod, katerega ustanoviteljica ali soustanoviteljica je občina, mora javni zavod predhodno pridobiti pisno soglasje župana.
(spreminjanje načrta razvojnih programov)
(1) Spremembe veljavnega načrta razvojnih programov so uvrstitev projektov v načrt razvojnih programov in druge spremembe projektov.
(2) Neposredni uporabnik mora v 30 dneh po uveljavitvi proračuna uskladiti načrt razvojnih programov z veljavnim proračunom. Neusklajenost med veljavnim proračunom in veljavnim načrtom razvojnih programov je dopustna le v delih, kjer se projekti financirajo z namenskimi prejemki.
(3) Predstojnik neposrednega uporabnika (župan, oziroma v primeru krajevnih skupnosti predsednik sveta) odloča o spremembi vrednosti veljavnih projektov v načrtu razvojnih programov ob upoštevanju 5. člena tega odloka.
(4) V primeru razpisa za evropska sredstva in sredstva državnega proračuna, objavljenega sredi tekočega leta, župan odloča o uvrstitvi projekta v veljavni načrt razvojnih programov.
(5) Župan s sklepom potrjuje investicijsko dokumentacijo za namene in v obsegu, določenim v načrtu razvojnih programov.
(6) Projekte, za katere se zaradi prenosa plačil v tekoče leto zaključek financiranja prestavi iz predhodnega v tekoče leto, neposredni uporabnik uvrsti v načrt razvojnih programov v 30 dneh po uveljavitvi proračuna.
(7) Neposredni uporabnik usklajuje spremembe proračunskih virov v veljavnem načrtu razvojnih programov za prihodnja leta znotraj podprograma sprejetega načrta razvojnih programov za posamezno leto.
(8) Ne glede na prejšnji odstavek se lahko spremembe proračunskih virov na proračunskih postavkah s področja evropske kohezijske politike v veljavnem NRP za prihodnja leta usklajujejo brez omejitev znotraj skupne višine sprejetega NRP na teh proračunskih postavkah za posamezno leto.
(1) Proračunski sklad je proračunska rezerva, oblikovana po ZJF.
(2) Proračunska rezerva se v letu 2024 oblikuje v višini 10.000 evrov.
(3) Na predlog za finance pristojnega organa občinske uprave o uporabi sredstev proračunske rezerve za namene iz drugega odstavka 49. člena ZJF do višine 70.000 evrov za posamezen primer odloča župan in o tem s pisnimi poročili obvešča občinski svet.
(splošna proračunska rezervacija)
(1) Sredstva splošne proračunske rezervacije se uporabljajo za nepredvidene namene, ki so nujno potrebni in za katere v proračunu niso zagotovljene pravice porabe ali za namene, za katere se med letom izkaže, da pravica porabe ni zagotovljena v zadostnem obsegu.
(2) O uporabi sredstev splošne proračunske rezervacije odloča župan.
4. POSEBNOSTI UPRAVLJANJA IN PRODAJE STVARNEGA IN FINANČNEGA PREMOŽENJA OBČINE
(1) Če so izpolnjeni pogoji iz tretjega odstavka 77. člena ZJF, lahko župan v letu 2024 odpiše dolgove, ki jih imajo dolžniki do občine, in sicer največ do skupne višine 5.000 evrov.
(2) Obseg sredstev se v primerih, ko dolg posameznega dolžnika do neposrednega uporabnika ne presega stroška dveh evrov, v poslovnih knjigah razknjiži in se v kvoto iz prvega odstavka tega člena ne všteva.
(letni načrt pridobivanja in razpolaganja z nepremičnim premoženjem občine)
Načrt ravnanja z nepremičnim premoženjem sprejme občinski svet, župan pa lahko sprejme načrt ravnanja z nepremičnim premoženjem za nepremičnine v posamični vrednosti do vključno 50.000 evrov.
Skupna vrednost poslov iz 27. člena Zakona o stvarnem premoženju države in samoupravnih lokalnih skupnosti (Uradni list RS, št. 11/18, 79/18 in 78/23 – ZORR) lahko znaša največ 460.000 evrov.
5. OBSEG ZADOLŽEVANJA IN POROŠTEV OBČINE IN JAVNEGA SEKTORJA
(obseg zadolževanja in izdanih poroštev občine in javnega sektorja)
Občina se v letu 2024 ne bo zadolžila in ne bo izdajala poroštev javnim zavodom in javnim podjetjem, katerih ustanoviteljica je.
Posredni uporabniki občinskega proračuna, javna podjetja, katerih ustanoviteljica je občina ter druge pravne osebe, v katerih ima občina neposredno ali posredno prevladujoč položaj, se smejo zadolževati le s soglasjem ustanovitelja. Pogoje zadolževanja določi občinski svet in na njihovi podlagi izda soglasje k zadolževanju.
6. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
(začasno financiranje v letu 2025)
V primeru začasnega financiranja Občine Grosuplje v letu 2025, če bo začasno financiranje potrebno, se uporablja ta odlok in sklep župana o določitvi začasnega financiranja.
Ta odlok začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 410-0006/2023
Grosuplje, dne 13. decembra 2023