Na podlagi 29. člena Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 94/07 – UPB2, 76/08, 79/09, 51/10, 40/12 – ZUJF, 14/15 – ZUUJFO, 11/18 – ZSPDSLS-1, 30/18, 61/20 – ZIUZEOP-A in 80/20 – ZIUOOP), 29. člena Zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 11/11 – UPB4, 14/13 – popr., 101/13, 55/15 – ZFisP, 96/15 – ZIPRS1617, 13/18, 195/20 – odl. US, 18/23 – ZDU-1O in 76/23) in 15. člena Statuta Občine Sveti Jurij ob Ščavnici (Uradni list RS, št. 45/14) je Občinski svet Občine Sveti Jurij ob Ščavnici na 11. redni seji dne 20. 12. 2023 sprejel
o proračunu Občine Sveti Jurij ob Ščavnici za leto 2024
S tem odlokom se za Občino Sveti Jurij ob Ščavnici za leto 2024 določajo proračun, postopki izvrševanja proračuna ter obseg zadolževanja in poroštev občine in javnega sektorja na ravni občine (v nadaljnjem besedilu: proračun).
2. VIŠINA SPLOŠNEGA DELA PRORAČUNA IN STRUKTURA POSEBNEGA DELA PRORAČUNA
(sestava proračuna in višina splošnega dela proračuna)
V splošnem delu proračuna so prikazani prejemki in izdatki po ekonomski klasifikaciji do ravni podskupin kontov.
Splošni del proračuna se na ravni podskupin kontov določa v naslednjih zneskih:
| A. BILANCA PRIHODKOV IN ODHODKOV | v EUR |
| Skupina/podskupina kontov | Proračun 2024 |
I. | SKUPAJ PRIHODKI (70+71+72+73+74) | 4.486.592 |
| TEKOČI PRIHODKI (70+71) | 2.933.412 |
70 | DAVČNI PRIHODKI | 2.698.364 |
700 | Davki na dohodek in dobiček | 2.470.610 |
703 | Davki na premoženje | 145.280 |
704 | Domači davki na blago in storitve | 82.474 |
71 | NEDAVČNI PRIHODKI | 235.048 |
710 | Udeležba na dobičku in dohodki od premoženja | 159.935 |
711 | Takse in pristojbine | 6.357 |
712 | Globe in druge denarne kazni | 4.090 |
713 | Prihodki od prodaje blaga in storitev | 0 |
714 | Drugi nedavčni prihodki | 64.666 |
72 | KAPITALSKI PRIHODKI | 190.461 |
720 | Prihodki od prodaje osnovnih sredstev | 63.009 |
722 | Prihodki od prodaje zemljišč in neopredmetenih dolg. sred. | 127.453 |
73 | PREJETE DONACIJE | 1.000 |
730 | Prejete donacije | 1.000 |
74 | TRANSFERNI PRIHODKI | 1.361.719 |
740 | Transferni prihodki iz drugih javnofinančnih institucij | 1.349.234 |
741 | Prejeta sred. iz državnega proračuna iz sred. proračuna EU | 12.485 |
II. | SKUPAJ ODHODKI (40+41+42+43) | 6.835.210 |
40 | TEKOČI ODHODKI | 1.230.622 |
400 | Plače in drugi izdatki zaposlenim | 327.235 |
401 | Prispevki delodajalcev za socialno varnost | 48.540 |
402 | Izdatki za blago in storitve | 791.347 |
403 | Plačila domačih obresti | 20.000 |
409 | Rezerve | 43.500 |
41 | TEKOČI TRANSFERI | 1.500.228 |
410 | Subvencije | 86.000 |
411 | Transferi posameznikom in gospodinjstvom | 765.228 |
412 | Transferi neprofitnim organizacijam in ustanovam | 179.518 |
413 | Drugi tekoči domači transferi | 469.482 |
42 | INVESTICIJSKI ODHODKI | 3.933.914 |
420 | Nakup in gradnja osnovnih sredstev | 3.933.914 |
43 | INVESTICIJSKI TRANSFERI | 170.446 |
431 | Investicijski transferi pravnim in fizičnim osebam, ki niso proračunski uporabniki | 23.990 |
432 | Investicijski transferi proračunskim uporabnikom | 146.456 |
III. | PRORAČUNSKI PRESEŽEK (PRIMANJKLJAJ) (I.-II.) | –2.348.618 |
| B. RAČUN FINANČNIH TERJATEV IN NALOŽB | |
IV. | PREJETA VRAČILA DANIH POSOJIL IN PRODAJA KAPITALSKIH DELEŽ. (75) | 0 |
75 | PREJETA VRAČILA DANIH POSOJIL IN PRODAJA KAPITALSKIH DELEŽ. | 0 |
750 | Prejeta vračila danih posojil | 0 |
751 | Prodaja kapitalskih deležev | 0 |
V. | DANA POSOJILA IN POVEČANJE KAPITAL. DELEŽ. (44) | 0 |
44 | DANA POSOJILA IN POVEČANJE KAPITAL. DELEŽ. | 0 |
440 | Dana posojila | 0 |
441 | Povečanje kapitalskih delež. in finančnih naložb | 0 |
VI. | PREJETA MINUS DANA POSOJILA IN SPREMEMBE KAPITALSKIH DELEŽEV (IV.-V.) | 0 |
| C. RAČUN FINANCIRANJA | |
VII. | ZADOLŽEVANJE (50) | 1.800.000 |
50 | ZADOLŽEVANJE | 1.800.000 |
500 | Domače zadolževanje | 1.800.000 |
VIII. | ODPLAČILA DOLGA (55) | 68.505 |
55 | ODPLAČILA DOLGA | 68.505 |
550 | Odplačila domačega dolga | 68.505 |
IX. | SPREMEMBA STANJA SRED. NA RAČUNU (I.+IV.+VII.-II.-V.-VIII.) | –617.123 |
X. | NETO ZADOLŽEVANJE (VII.-VIII.) | 1.713.495 |
XI. | NETO FINANCIRANJE (VI.+VII.-VIII.-IX.=III.) | 2.348.618 |
| STANJE SREDSTEV NA RAČUNIH DNE 31. 12. PRETEKLEGA LETA | 617.123 |
Posebni del proračuna sestavljajo finančni načrti neposrednih uporabnikov, ki so razdeljeni na naslednje programske dele: področja proračunske porabe, glavne programe in podprograme, predpisane s programsko klasifikacijo izdatkov občinskih proračunov. Podprogram je razdeljen na proračunske postavke, te pa na konte, določene s predpisanim kontnim načrtom.
Posebni del proračuna do ravni proračunskih postavk – kontov in načrt razvojnih programov sta prilogi k temu odloku in se objavita na spletni strani Občine Sveti Jurij ob Ščavnici (www.obcina@sveti-jurij.si).
Načrt razvojnih programov sestavljajo projekti.
3. POSTOPKI IZVRŠEVANJA PRORAČUNA
V tekočem letu se izvršuje proračun tekočega leta.
Proračun se izvršuje skladno z določbami zakona, ki ureja javne finance in podzakonskimi predpisi, izdanimi na njegovi podlagi in tega odloka.
Proračun se izvršuje na ravni proračunske postavke – konta.
Veljavni načrt razvojnih programov tekočega leta mora biti za tekoče leto usklajen z veljavnim proračunom.
(namenski prihodki in odhodki proračuna)
Namenski prihodki proračuna so poleg prihodkov, določenih v prvem stavku prvega odstavka 43. člena ZJF, tudi naslednji prihodki:
1. prihodki požarne takse po 59. členu Zakona o varstvu pred požarom, ki se uporablja za namen, določen v tem zakonu,
2. pristojbina za vzdrževanje gozdnih cest, ki se uporablja za vzdrževanje gozdnih cest,
3. komunalni prispevek, ki se porabi za gradnjo, nakup in obnovo javne infrastrukture,
4. okoljska dajatev za onesnaževanje okolja zaradi odvajanja odpadnih voda, ki se porabi za projektno dokumentacijo, gradnjo in obnovo infrastrukture ter sofinanciranje gradnje malih čistilnih naprav, namenjene izvajanju občinskih obveznih javnih služb varstva okolja v skladu z operativnimi programi, sprejetimi s predpisi varstva okolja na področju čiščenja in odvajanja odpadnih voda in za zagotavljanje oskrbovalnih standardov, tehničnih, vzdrževalnih, organizacijskih in drugih ukrepov, predpisanih za izvajanje obveznih občinskih gospodarskih javnih služb varstva okolja,
5. najemnina za gospodarsko javno infrastrukturo, ki se porabi za gradnjo, nakup in obnovo javne infrastrukture,
6. koncesijska dajatev za trajnostno gospodarjenje z divjadjo, ki se uporabi v skladu z odlokom za ta namen,
7. namenska sredstva iz državnega proračuna in Evropske unije,
8. donacije,
9. drugi namenski prihodki sofinancerjev.
Če se po sprejemu proračuna vplača namenski prejemek, ki zahteva sorazmerni namenski izdatek, ki v proračunu ni izkazan ali ni izkazan v zadostni višini, se v višini dejanskih prejemkov poveča obseg izdatkov uporabnika (postavke) v proračunu.
Pravice porabe na proračunski postavki, ki niso porabljene v tekočem letu, se prenesejo v naslednje leto za isti namen.
(prerazporejanje pravic porabe)
Osnova za prerazporejanje pravic porabe je zadnji sprejeti proračun, spremembe proračuna ali rebalans proračuna.
O prerazporeditvah pravic porabe v posebnem delu proračuna (finančnem načrtu neposrednega uporabnika) med glavnimi programi v okviru področja proračunske porabe odloča na predlog neposrednega uporabnika predstojnik neposrednega uporabnika – župan.
Župan s poročilom o izvrševanju proračuna v mesecu juliju in po preteku proračunskega leta z zaključnim računom poroča občinskemu svetu o veljavnem proračunu in njegovi realizaciji.
(odpiranje novih proračunskih postavk in kontov)
Župan lahko med izvrševanjem proračuna odpre novo proračunsko postavko, če so izpolnjeni pogoji iz 32. člena Pravilnika o postopkih za izvrševanje proračuna Republike Slovenije (Uradni list RS, št. 50/07, 61/08, 99/09 – ZIPRS1011, 3/13, 81/16, 11/22, 96/22, 105/22 – ZZNŠPP in 149/22), ki se na podlagi drugega odstavka 1. člena navedenega pravilnika smiselno uporablja tudi za občine.
Sredstva za plačilo obveznosti, ki niso bile načrtovane ali niso bile načrtovane v zadostnem obsegu, se lahko začasno zagotovijo tudi iz sredstev splošne proračunske rezervacije (42. člen ZJF), če obseg sredstev na tej proračunski postavki to dopušča.
Pri pripravi rebalansa proračuna se dodeljena sredstva razporedijo v finančni načrt neposrednega proračunskega uporabnika.
V okviru že odprte proračunske postavke se lahko odpre nov konto. Pravice porabe na novem kontu se zagotovijo z razporeditvijo v okviru proračunske postavke ali s prerazporeditvijo iz druge proračunske postavke.
(največji dovoljeni obseg prevzetih obveznosti v breme proračunov prihodnjih let)
Neposredni uporabnik lahko v tekočem letu razpiše javno naročilo za celotno vrednost projekta, ki je vključen v načrt razvojnih programov, če so zanj načrtovane pravice porabe na proračunskih postavkah v sprejetem proračunu.
Skupni obseg prevzetih obveznosti neposrednega uporabnika, ki bodo zapadle v plačilo v prihodnjih letih za investicijske odhodke in investicijske transfere, ne sme presegati 70 % pravic porabe v sprejetem finančnem načrtu neposrednega uporabnika.
Skupni obseg prevzetih obveznosti neposrednega uporabnika, ki bodo zapadle v plačilo v prihodnjih letih za blago in storitve in za tekoče transfere, ne sme presegati 25 % pravic porabe v sprejetem finančnem načrtu neposrednega uporabnika.
Omejitve iz prvega in drugega odstavka tega člena ne veljajo za prevzemanje obveznosti z najemnimi pogodbami, razen če na podlagi teh pogodb lastninska pravica preide oziroma lahko preide iz najemodajalca na najemnika, in prevzemanje obveznosti za dobavo elektrike, telefona, vode, komunalnih storitev in drugih storitev, potrebnih za operativno delovanje neposrednih uporabnikov.
Prevzete obveznosti iz drugega in tretjega odstavka tega člena se načrtujejo v finančnem načrtu neposrednega uporabnika in načrtu razvojnih programov.
(spremljanje in spreminjanje projektov v načrtu razvojnih programov)
Neposredni uporabnik vodi evidenco projektov iz veljavnega načrta razvojnih programov. Načrt razvojnih programov mora biti usklajen s posebnim delom proračuna na kontih skupine 42, 43 in 410.
Spremembe veljavnega načrta razvojnih programov so nove uvrstitve projektov v načrt razvojnih programov in druge spremembe projektov.
O spremembi projekta v NRP v letu izvrševanja proračuna v mejah, ki jih omogočajo prerazporeditve, odloča župan.
Sprememba projekta v NRP brez rebalansa proračuna (npr. do 10 %, 20 % izhodiščne vrednosti projekta) je dovoljena na način, da o tem na seji odloča občinski (mestni) svet, župan pa mora imeti na podlagi pooblastila za prerazporejanje pravic porabe zadostno pravico, da zagotovi sredstva na proračunski postavki.
O spremembi vrednosti veljavnih projektov do 20 % izhodiščne vrednosti odloča predstojnik neposrednega uporabnika (župan oziroma v primeru ožjih delov občin svet ali predsednik sveta, če je tako določeno v statutu).
Spremembe vrednosti projektov v NRP, ki presegajo možnosti zagotovitve sredstev s prerazporeditvami župana, se v proračun uvrščajo z rebalansom proračuna.
Občinski svet odloča o uvrstitvi novih projektov v veljavni NRP in o spremembi vrednosti projektov nad 20 % izhodiščne vrednosti projektov (komentar: pričakovano je treba spremeniti investicijsko dokumentacijo projekta). O spremembah vrednosti projektov v kasnejših letih odloča občinski svet s sklepom (komentar: ni nujno le ob rebalansu/spremembah proračuna).
Na podlagi 49. člena ZJF se v proračunu občine zagotavljajo sredstva za proračunsko rezervo, ki deluje kot proračunski sklad.
Od prihodkov proračuna za leto 2024, izkazanih v bilanci prihodkov in odhodkov, se oblikuje proračunska rezerva v višini 2.000 EUR.
Na predlog za finance pristojnega organa občinske uprave odloča o uporabi sredstev proračunske rezerve za namene iz drugega odstavka 49. člena ZJF do višine 5.000,00 EUR župan in o tem s pisnimi poročili obvešča občinski svet.
(splošna proračunska rezervacija)
V proračunu se del predvidenih proračunskih prejemkov v višini 30.000,00 EUR vnaprej ne razporedi, ampak zadrži kot splošna proračunska rezervacija, ki se v proračunu posebej izkazuje.
Sredstva splošne proračunske rezervacije se uporabljajo za nepredvidene namene, za katere v proračunu niso zagotovljena sredstva, ali za namene, za katere se med letom izkaže, da niso zagotovljena sredstva v zadostnem obsegu, ker jih pri pripravi proračuna ni bilo mogoče načrtovati. O uporabi sredstev proračunske rezervacije odloča župan. Dodeljena sredstva splošne proračunske rezervacije se razporedijo v finančni načrt neposrednega uporabnika.
4. POSEBNOSTI UPRAVLJANJA IN PRODAJE STVARNEGA IN FINANČNEGA PREMOŽENJA DRŽAVE
Če so izpolnjeni pogoji iz tretjega odstavka 77. člena ZJF, lahko župan odpiše dolgove, ki jih imajo dolžniki do občine, in sicer največ do skupne višine 1.000,00 EUR.
5. OBSEG ZADOLŽEVANJA IN POROŠTEV OBČINE IN JAVNEGA SEKTORJA
Župan je pooblaščen, da odloča o likvidnostnem zadolževanju do višine 5 % vseh izdatkov zadnjega sprejetega proračuna, če se zaradi neenakomernega pritekanja prejemkov izvrševanje proračuna ne more uravnovesiti.
Župan odloča o začasni vezavi tekočih likvidnostnih proračunskih sredstev, ali pa za to pooblasti druge osebe odgovorne za finančno poslovanje.
(obseg zadolževanja občine in izdanih poroštev občine)
V proračunu Občine Sveti Jurij ob Ščavnici za leto 2024 se planira zadolževanje v višini 1.800.000 EUR za projekt Novogradnja 5 oddelčnega vrtca.
6. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
(začasno financiranje v letu 2025)
V obdobju začasnega financiranja Občine Sveti Jurij ob Ščavnici v letu 2025, če bo začasno financiranje potrebno, se uporablja ta odlok in sklep o določitvi začasnega financiranja.
Ta odlok začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 410-0005/2023
Sveti Jurij ob Ščavnici, dne 20. decembra 2023
Občine Sveti Jurij ob Ščavnici