Ob-3163/23, Stran 1831
Na podlagi Uredbe (EU) 2021/1058 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 24. junija 2021 o Evropskem skladu za regionalni razvoj in Kohezijskem skladu (UL L št. 231 z dne 30. 6. 2021, str. 60), zadnjič popravljene s Popravkom (UL L št. 13 z dne 20. 1. 2022, str. 74), Uredbe (EU) 2021/1060 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 24. junija 2021 o določitvi skupnih določb o Evropskem skladu za regionalni razvoj, Evropskem socialnem skladu plus, Kohezijskem skladu, Skladu za pravični prehod in Evropskem skladu za pomorstvo, ribištvo in akvakulturo ter finančnih pravil zanje in za Sklad za azil, migracije in vključevanje, Sklad za notranjo varnost in Instrument za finančno podporo za upravljanje meja in vizumsko politiko (UL L št. 231 z dne 30. 6. 2021, str. 159), zadnjič spremenjene z Uredbo (EU) 2023/955 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 10. maja 2023 o vzpostavitvi Socialnega sklada za podnebje in spremembi Uredbe (EU) 2021/1060 (UL L št. 130 z dne 16. 5. 2023, str. 1), (v nadaljnjem besedilu: Uredba 2021/1060/EU), Uredbe (EU, Euratom) 2018/1046 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 18. julija 2018 o finančnih pravilih, ki se uporabljajo za splošni proračun Unije, spremembi uredb (EU) št. 1296/2013, (EU) št. 1301/2013, (EU) št. 1303/2013, (EU) št. 1304/2013, (EU) št. 1309/2013, (EU) št. 1316/2013, (EU) št. 223/2014, (EU) št. 283/2014 in Sklepa št. 541/2014/EU ter razveljavitvi Uredbe (EU, Euratom) št. 966/2012 (UL L št. 193 z dne 30. 7. 2018, str. 1) zadnjič spremenjene z Delegiranim sklepom Komisije (EU, Euratom) 2021/135 z dne 12. novembra 2020 o dopolnitvi Uredbe (EU, Euratom) 2018/1046 Evropskega parlamenta in Sveta s podrobnimi pogoji za izračun dejanske stopnje rezervacij skupnega sklada za rezervacije (UL L št. 42, z dne 5. 2. 2021, str. 9) (v nadaljnjem besedilu: Uredba (EU, Euratom) 2018/1046), Zakona o državni upravi (Uradni list RS, št. 113/05 – uradno prečiščeno besedilo, 89/07 – odl. US, 126/07 – ZUP-E, 48/09, 8/10 – ZUP-G, 8/12 – ZVRS-F, 21/12, 47/13, 12/14, 90/14, 51/16, 36/21, 82/21, 189/21, 153/22 in 18/23), Zakona o integriteti in preprečevanju korupcije (Uradni list RS, št. 69/11 – uradno prečiščeno besedilo, 158/20, 3/22 – ZDeb in 16/23 – ZZPri), Zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 11/11 – uradno prečiščeno besedilo, 14/13 – popr., 101/13, 55/15 – ZFisP, 96/15 – ZIPRS1617, 13/18, 195/20 – odl. US, 18/23 – ZDU-1O in 76/23), Zakona o izvrševanju proračunov Republike Slovenije za leti 2023 in 2024 (Uradni list RS, št. 150/22, 65/23, 76/23 – ZJF-I in 97/23), Proračuna Republike Slovenije za leto 2023 (Uradni list RS, št. 187/21, 150/22 in 65/23), Proračuna Republike Slovenije za leto 2024 (Uradni list RS, št. 150/22), Zakona o znanstvenoraziskovalni in inovacijski dejavnosti (Uradni list RS, št. 186/21 in 40/23) (v nadaljnjem besedilu: ZZrID), Uredbe o postopku, merilih in načinih dodeljevanja sredstev za spodbujanje razvojnih programov in prednostnih nalog (Uradni list RS, št. 56/11), Uredbe o izvajanju uredb (EU) in (Euratom) na področju izvajanja evropske kohezijske politike v obdobju 2021–2027 za cilj naložbe za rast in delovna mesta (Uradni list RS, št. 21/23), Partnerskega sporazuma – Republika Slovenija, št. CCI 2021SI16FFPA001, različica 1.0, z dne 28. 9. 2022, Programa evropske kohezijske politike v obdobju 2021–2027 v Sloveniji, št. CCI 2021SI16FFPR001 z dne 12. 12. 2022, različica 4.2.2. (v nadaljnjem besedilu: Program EKP 2021-2027), Slovenske strategije trajnostne pametne specializacije, verzija 1.0, januar 2023 (v nadaljnjem besedilu: S5), Uredbe Komisije (EU) št. 651/2014 z dne 17. junija 2014 o razglasitvi nekaterih vrst pomoči za združljive z notranjim trgom pri uporabi členov 107 in 108 Pogodbe (UL L št. 187 z dne 26. 6. 2014, str. 1), zadnjič spremenjena z Uredbo Komisije (EU) 2021/1237 z dne 23. julija 2021 o spremembi Uredbe (EU) št. 651/2014 o razglasitvi nekaterih vrst pomoči za združljive z notranjim trgom pri uporabi členov 107 in 108 Pogodbe (UL L št. 270 z dne 29. 7. 2021, str. 39) (v nadaljnjem besedilu: Uredba GBER), Sporočila Komisije – Okvir za državno pomoč za raziskave, razvoj in inovacije (UL L 414 z dne 28. 10. 2022, str. 1–38), Sheme pomoči MGTŠ »Program izvajanja finančnih spodbud – RRI (št. priglasitve: BE01-2399245-2015/III z dne: 2. 8. 2023; trajanje sheme: 31. 12. 2023, v nadaljnjem besedilu: shema državne pomoči RRI) in Odločitve o podpori Ministrstva za kohezijo in regionalni razvoj v vlogi organa upravljanja za strukturna sklada in kohezijski sklad, št. 3032-29/2023-1630-32 z dne 10. 10. 2023, Republika Slovenija, Ministrstvo za visoko šolstvo, znanost in inovacije, Masarykova 16, 1000 Ljubljana, objavlja
za izbor operacij »Podpora strateškim razvojno inovacijskim partnerstvom (SRIP) za obdobje 2023–2026«
1 Ime oziroma naziv in sedež posredniškega telesa, ki dodeljuje sredstva: Republika Slovenija, Ministrstvo za visoko šolstvo, znanost in inovacije, Masarykova cesta 16, 1000 Ljubljana (v nadaljnjem besedilu: ministrstvo).
2 Namen, cilj in predmet javnega razpisa ter regija izvajanja
Javni razpis za izbor operacij delno financira Evropska unija, in sicer iz Evropskega sklada za regionalni razvoj (ESRR).
Javni razpis za izbor operacij se izvaja v okviru Programa evropske kohezijske politike v obdobju 2021–2027 v Sloveniji,
– cilja: »C1 Konkurenčnejša in pametnejša Evropa s spodbujanjem inovativne in pametne gospodarske preobrazbe ter regionalne povezljivosti na področju IKT«;
– prednostne naloge: »1. Inovacijska družba znanja«; in
– specifičnega cilja: »RSO 1.1. Razvoj in izboljšanje raziskovalne in inovacijske zmogljivosti ter uvajanje naprednih tehnologij«.
Na podlagi prijav na javni razpis se bodo izbrale operacije Strateško razvojno-inovacijska partnerstva (v nadaljnjem besedilu: SRIP). SRIP predstavljajo inovacijske grozde in so podrobneje predstavljeni v točki II. razpisne dokumentacije.
2.1 Namen in cilj javnega razpisa
Namen javnega razpisa je skozi nadgradnjo strateško razvojno inovacijskih partnerstev (SRIP) krepiti raziskovalno, razvojno in inovacijsko (v nadaljnjem besedilu: RRI) sodelovanje neodvisnih deležnikov (gospodarstva, raziskovalnih organizacij, lokalnih skupnosti ter drugih deležnikov inoviranja v konceptu petorne vijačnice inoviranja), ki delujejo na posameznem področju uporabe Slovenske strategije trajnostne pametne specializacije (v nadaljnjem besedilu: S5), z namenom sistematičnega mreženja med deležniki in krepitvi kompetenc na prednostnih področjih oziroma spodbudi mreženje na podlagi podjetniških iniciativ oziroma potreb uporabe S5, ter povezovanja v mednarodne verige vrednosti (internacionalizacija). S povezovanjem relevantnih deležnikov iz obeh kohezijskih regij, se bo ob doseganju kritične mase za razvojni preboj prispevalo h krepitvi skladnejšega regionalnega razvoja.
Usmerjenost pri nadgradnji SRIP je v nadaljnjem razvoju inovacijskega eko-sistema na ravni prednostnih področij uporabe S5 s podporo povezovanju relevantnih deležnikov, še posebej pa majhnih in srednjih podjetij. Spodbujanje mreženja med deležniki s sorodnimi potrebami bo še naprej prispevalo k delitvi tveganj, doseganju kritične mase naložbenega potenciala ter kompetenc in kapacitet. S tem bo prispevalo tudi k izkoriščanju zunanjih učinkov (eksternalij) in zmanjševanju transakcijskih stroškov pri bolj usklajenem nastopu deležnikov, ki skupaj, prispevajo k vzpostavljanju trajnih poslovnih odnosov, ki temeljijo na dobri poslovni praksi in zaupanju. Pri nadgradnji SRIP se bo izhajalo iz obstoječega stanja razvojnega potenciala, in sicer na področjih, kjer so SRIP že vzpostavljeni in sodelovanje že obstaja, bo usmeritev predvsem v širitev in poglobitev sodelovanja ter potrebo po nadaljnjem osredotočanju.
Cilj javnega razpisa je nadgradnja delovanja SRIP na vseh prednostnih področjih S5, osredotočanje na ključne omogočitvene tehnologije iz trinivojske prioretizacije S5, razvoj človeških virov ter vstop v mednarodna partnerstva, kar ima za posledico povečanje vlaganj v raziskave, razvoj in inovacije.
Prednostna področja uporabe S5 so:
1) Pametna mesta in skupnosti
2) Horizontalna mreža informacijsko-komunikacijskih tehnologij
3) Zdravje – medicina
4) Pametne zgradbe in dom z lesno verigo
5) Trajnostna pridelava hrane
6) Mreže za prehod v krožno gospodarstvo
7) Trajnostni turizem
8) Mobilnost
9) Tovarne prihodnosti
10) Materiali kot končni produkti
Natančna opredelitev prednostnih področij je predstavljena v S5, ki je dosegljiva na sledečem spletnem naslovu: https://evropskasredstva.si/slovenska-strategija-pametne-specializacije/
2.2 Predmet javnega razpisa
Predmet javnega razpisa je izbor in sofinanciranje delovanja SRIP po posameznih prednostnih področjih S5, katerih cilj je nadgradnja delovanja SRIP z osredotočanjem na ključne omogočitvene tehnologije iz tri nivojske prioretizacije S5. Preko okrepljenega sodelovanja deležnikov v SRIP je cilj podpore spodbuditi povečana skupna vlaganja v raziskave, razvoj in inovacije, razvoj človeških virov, vzpostavljanje novih verig vrednosti v Sloveniji in povečan obseg skupnih nastopov na tujih trgih.
SRIP lahko delujejo na več ravneh, prek trinivojske strukture prioretizacije S5, s čemer spodbuja povezovanje v vertikalne verige vrednosti v okviru produktnih smeri ter horizontalne tehnološke in netehnološke inovacije.
Horizontalne mreže delujejo v okviru SRIP z namenom tesnejšega razvojnega povezovanja deležnikov, ki prispevajo k robustnejšim uveljavljanjem zelenih tehnologij, digitalizacije in krožnega gospodarstva. Vertikalne verige vseh vzpostavljenih SRIP razvijajo dane tehnologije, procese in ključna znanja, z usmeritvijo v horizontalne mreže in vključevanje ključnih omogočitvenih tehnologij, ki jih obravnava S5 (et.al, stran 8).
Veriga vrednosti je skupina deležnikov, ki sestavljajo vertikalno povezano verigo ali mrežo, v okviru katere obstajajo komplementarnosti pri RRI; tj. povezovanje več tehnologij in produktnih smeri, trženju in/ali poslovanju, ki se odražajo bodisi v obliki prodaje končnih produktov ali se odražajo v prodaji vmesnih produktov/tehnologij/procesov/modelov v okviru mednarodnih verig in mrež vrednosti. Glede na usmerjenost verig na produkte imajo v njih ključno vlogo uvajalci na trg, pri čemer morajo v verigi sodelovati najmanj trije gospodarski subjekti. Verige vrednosti se vzpostavijo tam, kjer je to smiselno, upoštevajo tržni potencial in kritično maso raziskovalne odličnosti deležnikov. V okviru posameznih verig vrednosti in med verigami vrednosti se izmenjujejo znanja s področja upravljanja z intelektualno lastnino kot neopredmetenim sredstvom, vključno z ugotavljanjem tehnološkega in tržnega potenciala, pripravo načrta komercializacije in vrednotenjem intelektualne lastnine ob prenosu in implementaciji.
Aktivnosti in rezultati izvajanja SRIP:
Aktivnost: | Rezultat: |
Strateško povezovanje določeno z jasnimi in merljivimi cilji Cilji iz podmeril: 2.c.1–2.c.6 | Število aktivnosti sodelovanja, usposabljanja in mreženja (dogodki mreženja, konference in simpoziji, izobraževanja, seminarji in delavnice, sejmi in razstave, druge aktivnosti) |
Mednarodno sodelovanje Cilji iz podmeril: 2.c.7 in 2.c.9 | Število mednarodnih povezav (število članstev v mednarodnih partnerstvih in združenjih in število pričetih mednarodnih projektov članov SRIP iz delovanja SRIP) |
Povezovanje deležnikov po horizontalni in vertikalni osi Cilji iz podmeril: 3.b.4–3.b.13 | Število novih tehnoloških rešitev razvitih v skupnih razvojni projektih, predstavljenih prototipov razvitih v skupnih razvojni projektih, novih produktov razvitih v skupnih razvojni projektih, novih storitev razvitih v skupnih razvojni projektih, novih poslovnih modelov razvitih v skupnih razvojni projektih, elementov novo nastale intelektualne lastnine, novoustanovljenih podjetij članov SRIP, zaposleni v novoustanovljenih podjetij članov SRIP |
Ključne omogočitvene tehnologije povezane v vertikalno verigo ali horizontalno mrežo Cilji iz podmerila: 3.e.20 | Število ključnih omogočitvenih tehnologij povezanih v vertikalno verigo ali horizontalno mrežo s trženim izdelkom, storitvijo ali procesom |
SRIP s podpisom pogodbe o sofinanciranju se zavežejo k oddaji akcijskega načrta do 30. 9. 2024, v katerem določijo ključna fokusna področja, aktivnosti, časovni okvir in določijo cilje za obdobje do leta 2030. fokusna področja, na katerih SRIP želi doseči napredek v akcijskem načrtu, razvrsti glede na pomembnost in izvedljivost. V pripravo akcijskega načrta morajo biti vključeni vsi člani SRIP.
SRIP s podpisom pogodbe o sofinanciranju pristopijo k sodelovanju pri vzpostavitvi in delovanju RRI stičišča, ki bo nacionalna platforma za informiranje, povezovanje in sodelovanje vseh deležnikov ekosistema raziskav, razvoja in inovacij v Sloveniji. Sodelovanje pri vzpostavitvi RRI stičišča pomeni sodelovanje v posvetovalnih delovnih skupinah ali strokovnih ekipah za vzpostavitev in za koordinacijo vsebin RRI stičišča in zagotavljanje informacij in vsebin za njihovo delo. Sodelovanje pri delovanju RRI stičišča pomeni uporaba platforme pri informiranju in koordinaciji deležnikov RRI ekosistema ter zagotavljanje vsebin in vnos podatkov za njeno ažurnost in relevantnost. RRI stičišče bo delovalo kot sodelovalna fizična in digitalna platforma in osrednja točka za informiranje, povezovanje in usklajevanje različnih deležnikov, kot so podjetja, univerze, raziskovalni inštituti, podporne in predstavniške organizacije, državne institucije, vlagatelji in drugi, kar bo prispevalo k oblikovanju ustreznega okvirja za učinkovito komercializacijo raziskav in inovacij, ter mreženje deležnikov in internacionalizacijo, kjer so prvenstveno dejavni SRIP.
2.3 Regija izvajanja
SRIP, skladno s S5, pokrivajo celotno območje Republike Slovenije, torej tako Vzhodno kot Zahodno kohezijsko regijo. Sredstva dodeljena za posamezno operacijo se bodo uveljavljala po principu pro rata v breme Vzhodne oziroma Zahodne kohezijske regije v razmerju 42,98/57,02, in sicer v skladu z izvedbenim načrtom Programa evropske kohezijske politike v obdobju 2021–2027 v Sloveniji.
3 Upravičenci/ciljne skupine
Upravičeni prejemniki sredstev javnega razpisa so organizacije, ki so upravljavci inovacijskega grozda. Ciljna skupina javnega razpisa so raziskovalne organizacije skladno s 15. točko 5. člena ZZrID, izobraževalne organizacije, gospodarska združenja in podjetja skladno s 3. členom Zakona o podpornem okolju za podjetništvo (Uradni list RS, št. 102/07, 57/12, 82/13, 17/15, 27/17, 13/18 – ZSInv in 40/23 – ZzrID-A).
Posamezen SRIP bo imel v primeru ugoditve vloge le eno pogodbo o sofinanciranju. V primeru, da je delovanje SRIP deljeno tudi na posamezne vzpostavljene verige vrednosti ali horizontalne mreže, mora SRIP imeti svoje naloge in finance opredeljene v okviru konzorcijske pogodbe med prijaviteljem oziroma upravljalcem SRIP in konzorcijskimi partnerji oziroma upravljalci verig vrednosti ali horizontalnih mrež SRIP.
4 Pogoji za kandidiranje na javnem razpisu
Za dokazovanje izpolnjevanja pogojev za kandidiranje prijavitelj in vsak posamezni konzorcijski partner podpiše Obrazec 2 v obliki izjave (Izjava prijavitelja/konzorcijskega partnerja o sprejemanju pogojev za kandidiranje), s katerim pod kazensko in materialno pravno odgovornostjo potrdi izpolnjevanje in sprejemanje pogojev za kandidiranje na tem javnem razpisu). Obrazec 2 je priloga razpisne dokumentacije.
V primeru dvoma glede izpolnjevanja pogojev prijavitelja ali konzorcijskih partnerjev lahko ministrstvo zahteva dodatna pojasnila ali dokazila.
4.1 Pogoji za kandidiranje za potencialne upravičence javnega razpisa
– ni v stanju insolventnosti, kot jo opredeljuje 14. člen Zakona o finančnem poslovanju, postopkih zaradi insolventnosti in prisilnem prenehanju (Uradni list RS, št. 176/21 – uradno prečiščeno besedilo, 178/21 – popr., 196/21 – odl. US, 157/22 – odl. US, 35/23 – odl. US in 57/23 – odl. US),
– ne prejema ali ni v postopku pridobivanja državnih pomoči za reševanje in prestrukturiranje podjetij v težavah po Zakonu o pomoči za reševanje in prestrukturiranje gospodarskih družb in zadrug v težavah – ZPRPGDT (Uradni list RS, št. 5/17) in ni podjetje v težavah skladno z 18. točko 2. člena Uredbe GBER,
– ni za iste stroške pridobil ali ni v postopku pridobivanju sofinanciranja iz drugih državnih ali lokalnih proračunskih virov,
– ni v postopku izbrisa brez likvidacije ali prisilne likvidacije ali likvidacije,
– ima poravnane obveznosti do države, pri čemer za ugotavljanje obstoja obveznosti do države ni pogoj, da bi bila le-ta že ugotovljena s pravnomočnim izvršilnim naslovom,
– pravna oseba ali odgovorna oseba pravne osebe ni v kazenskem postopku zaradi kateregakoli dejanja storjenega pri prijavi na katerikoli javni razpis ali pri izvajanju katerekoli pogodbe o sofinanciranju iz javnih sredstev, oziroma dokler trajajo pravne posledice obsodbe za pravno osebo ali odgovorno osebo pravne osebe,
– ne teče pravda med ministrstvom in prijaviteljem in konzorcijskimi partnerji (obstoj pravde) v zvezi s prijavo na katerikoli javni razpis ali v zvezi z izvajanjem katerekoli pogodbe o sofinanciranju iz javnih sredstev, zaradi neupravičene uporabe sredstev, do pravnomočne odločitve sodišča,
– glede podjetja ni podana prepoved poslovanja v razmerju do ministrstva v obsegu, kot izhaja iz 35. člena Zakona o integriteti in preprečevanju korupcije (Uradni list RS, št. 69/11 – uradno prečiščeno besedilo, 158/20, 3/22 – ZDeb in 16/23 – ZZPri),
– dejanski lastnik(i) družbe v skladu s 24. členom Zakona o preprečevanju pranja denarja in financiranja terorizma (Uradni list RS, št. 48/22 in 145/22) ni(so) vpleten(i) v postopke pranja denarja in financiranja terorizma,
– do pomoči na podlagi tega razpisa niso upravičene pravne osebe, ki opravljajo naslednje dejavnosti:
a) premogovništvo po opredelitvi v Sklepu Sveta št. 2010/787/EU z dne 10. 12. 2010 o državnih pomočeh za lažje zaprtje nekonkurenčnih premogovnikov (UL L 336, 21. 12. 2010, str. 24),
b) sektor predelave in trženja kmetijskih proizvodov, kadar je:
a. znesek pomoči določen na podlagi cene oziroma količine takih proizvodov, ki so kupljeni od primarnih proizvajalcev ali jih je na trg dalo zadevno podjetje ali
b. je pomoč pogojena s tem, da se delno ali v celoti prenese na primarne proizvajalce.
Pomoč na podlagi sheme državne pomoči RRI ni dovoljena za prejemnike pomoči, ki so v postopku vračanja neupravičeno prejete državne pomoči, na podlagi odločbe Evropske komisije, ki je prejeto državno pomoč razglasila za nezakonito in nezdružljivo s skupnim trgom Skupnosti.
Pomoč ni dovoljena za aktivnosti, povezane z izvozom, ko je pomoč neposredno vezana na izvožene količine, vzpostavitev in delovanje distribucijskega omrežja ali na druge tekoče izdatke, povezane z izvozno aktivnostjo.
Pomoč ni dovoljena v primerih, ko bi se uporabi domačega blaga dajalo prednost pred uporabo uvoženega blaga.
Pomoč ni dovoljena v primerih, ko bi se omejevala možnost za izkoriščanje rezultatov, razvoja in inovacij v drugih državah članicah.
Pomoč za inovacijske grozde se v skladu z Uredbo GBER in shemo državne pomoči RRI dodeli izključno pravnim subjektom, ki upravljajo inovacijski grozd, preko pogodbenegarazmerja za izvajanje posamezne operacije SRIP in v skladu s konzorcijsko pogodbo med upravljalci SRIP.
Iz vloge prijavitelja mora biti razvidno, da izpolnjuje vse pogoje javnega razpisa. Izpolnjevanje pogojev mora izhajati iz celotne vloge in se bo preverjalo tekom celotnega izvajanja operacije. Če vloga ne bo izpolnjevala vseh pogojev, se zavrne. V primeru, da se neizpolnjevanje pogojev ugotovi po izdaji sklepa o dodelitvi sredstev, se pogodba o sofinanciranju operacije ne bo podpisala, sklep o dodelitvi sredstev pa se odpravi. V primeru, da se neizpolnjevanje pogojev ugotovi po podpisu pogodbe o sofinanciranju, pa bo ministrstvo odstopilo od pogodbe o sofinanciranju operacije, in zahtevalo vračilo vseh že izplačanih sredstev z zakonskimi zamudnimi obrestmi od dneva prejema sredstev na transakcijski račun (v nadaljevanju: TRR) do dneva vračila v državni proračun Republike Slovenije.
Pogoje za kandidiranje prijavitelj dokazuje z:
– izjavo o strinjanju z razpisnimi pogoji,
– dokazilom, da so prijavitelja konzorcijski partnerji pooblastili za prijavo na razpis.
Ministrstvo bo lahko pogoje preverjalo iz javno dostopnih evidenc ali zahtevalo dodatna pojasnila s strani prijavitelja.
4.2 Posebni pogoj za konzorcije
Na javnem razpisu lahko sodeluje konzorcij največ štirih organizacij, ki izpolnjujejo pogoje za kandidiranje in so za ureditev medsebojnih obveznosti in razmerij sklenili konzorcijsko pogodbo za izvedbo SRIP projekta. Iz konzorcijske pogodbe, ki je obvezna priloga vloge in katere vzorec se nahaja v Obrazcu 5, mora biti razvidno, da so kot partnerji dosegli dogovor o izvedbi SRIP ter določili prijavitelja in ga pooblastili, da v imenu konzorcija predloži skupno vlogo na javni razpis in da v primeru uspešne kandidature na javnem razpisu zastopa konzorcij v odnosu do ministrstva in z ministrstvom sklene pogodbo o sofinanciranju.
Podjetja, ki so skladno z določili 3. člena Priloge I Uredbe GBER povezana podjetja, v primeru tega javnega razpisa štejejo kot eno samo podjetje. Glede na to lahko v konzorciju SRIP nastopa le eno izmed povezanih podjetij.
V konzorcijih ne morejo skupaj nastopati organizacije, ki so povezane po fizičnih osebah in zaradi česar se pojavijo tveganja za nasprotje interesov, neustrezen prenos intelektualne lastnine, nejasnosti, pri katerem partnerju je nastala intelektualna lastnina. Konzorcijski partnerji morajo biti neodvisni.
Ne glede na to, da je v primeru konzorcijev le izbrani prijavitelj podpisnik pogodbe z ministrstvom, je odgovornost konzorcijskih partnerjev kot upravičencev do državne pomoči v razmerju do ministrstva solidarna.
4.3 Pogoji, ki jih mora izpolnjevati poslovni model SRIP
Poslovni model SRIP mora biti skladen z načeloma:
1) Odprtost partnerstva: SRIP mora imeti v konzorcijski pogodbi jasno opredeljene pogoje in ukrepe vključevanja novih članov z namenom širitve članstva skozi čas v konceptu petorne vijačnice inoviranja.
2) Relativne uravnoteženosti pri upravljanju SRIP: ne glede na strukturo članstva in financiranja, je treba v okviru organov odločanja zagotoviti relativno uravnoteženost pri odločanju med tremi skupinami deležnikov, in sicer: a.) velikimi podjetji; b.) majhnimi in srednjimi podjetji ter c.) raziskovalnimi organizacijami in drugimi subjekti (npr. občine, nevladne organizacije, zbornice itd.) se šteje, da ima v teži odločanja pri upravljanju: gospodarstvo 50 %, v teži gospodarstva pa velika podjetja 10 %, mala in srednje velika podjetja 40 % teže, zasebne raziskovalne organizacije 10 %, javne raziskovalne organizacije 20 %, nevladne organizacije, občine in drugimi subjekti do 20 %.
3) Prijavitelj mora prikazati proces podjetniškega odkrivanja in sposobnost za povezovanje deležnikov; prijava mora vsebovati jasno opredeljeno metodo in način izvajanja stalnega procesa podjetniškega odkrivanja oziroma prioritizacije in vzpodbujanja povezovanja različnih tehnoloških in netehnoloških znanj na prednostnem področju S5. Zaželeno je tudi, da prijavitelj poda predlog in utemeljitev izhodiščne prioritizacije prednostnih področij glede na sprejeto S5. Model upravljanja SRIP mora izkazovati kompetence in ustroj za horizontalno in vertikalno povezovanje, krepitev človeških virov, povezovanje v mednarodne verige in komercializacije rešitev z namenom povečanja vlaganj v raziskave, razvoj in inovacije.
5 Višina sredstev, ki so na razpolago za javni razpis
Višina nepovratnih sredstev, ki je na razpolago za sofinanciranje upravičenih stroškov v okviru odobrenih SRIP, znaša skupaj 9.000.000,00 EUR.
Kohezijska regija | EU del | SLO del | Skupaj |
Vzhod | 3.287.970,00 | 580.230,00 | 3.868.200,00 |
Zahod | 2.052.720,00 | 3.079.080,00 | 5.131.800,00 |
Skupaj | 5.340.690,00 | 3.659.310,00 | 9.000.000,00 |
Pravice porabe so v potrebni višini zagotovljene v sprejetem proračunu v okviru finančnega načrta Ministrstva za finance.
Koriščenje sredstev bo možno v proračunskih letih 2024 do 2026. Predvideno koriščenje sredstev po posameznem letu obdobja upravičenosti za porabo sredstev je:
– v letu 2024: 3.000.000,00 EUR,
– v letu 2025: 3.000.000,00 EUR,
– v letu 2026: 3.000.000,00 EUR.
Razporeditev sredstev po letih je okvirna, letna dinamika se lahko spremeni glede na letno finančno dinamiko izbranih operacij, na podlagi finančnih načrtov SRIP.
Dinamika sofinanciranja operacije bo določena s pogodbo o sofinanciranju med ministrstvom in upravičencem.
Izplačila ministrstva so odvisna od razpoložljivosti proračunskih sredstev in programa ministrstva za ta namen. V kolikor ne bodo ustrezno razporejene na proračunske postavke ministrstva ali bi bile ukinjene ali zmanjšane pravice porabe na proračunskih postavkah, lahko ministrstvo razveljavi javni razpis in izdane sklepe o izboru, ali skladno s pogodbo o sofinanciranju spremeni pogodbeno vrednost ali dinamiko izplačil. V kolikor se izbrani prijavitelj ne strinja s predlogom sprememb ministrstva se šteje, da odstopa od vloge oziroma od pogodbe o sofinanciranju.
Višina razpisanih sredstev se lahko poveča z objavo spremembe javnega razpisa o povečanju sredstev v Uradnem listu RS do izdaje sklepov o dodelitvi sredstev.
6 Vodenje postopka javnega razpisa in višina sofinanciranja operacije za celotno obdobje upravičenosti
Postopek javnega razpisa bo vodila strokovna komisija za izvedbo postopka javnega razpisa (v nadaljnjem besedilu: strokovna komisija). Strokovno komisijo s sklepom imenuje minister za visoko šolstvo, znanost in inovacije ali od njega pooblaščena oseba.
Ministrstvo o dodelitvi sredstev odloči s sklepom. Po izdaji sklepov, se bo z izbranimi prijavitelji podpisala pogodba o sofinanciranju delovanja posameznega SRIP. Izbrani prijavitelj bo pozvan k podpisu pogodbe o sofinanciranju. Če se ta v roku osmih dni od prejema poziva nanj ne odzove, se šteje, da je umaknil vlogo. Vzorec pogodbe o sofinanciranju je del razpisne dokumentacije. Ministrstvo si pridržuje pravico do spremembe vzorca pogodbe. V kolikor upravičenec podpis pogodbe zavrne, se šteje, da je odstopil od vloge na javni razpis.
S pogodbo o sofinanciranju se določi obseg in dinamika sofinanciranja SRIP. Stopnja sofinanciranja skupnih upravičenih stroškov ne sme presegati 50 %.
Končni obseg sofinanciranja operacije in izplačil sredstev je odvisen v celoti od izvedenih aktivnosti in doseženih ciljev operacije, ki bodo navedeni v pogodbi o sofinanciranju, ki pa se lahko dopolnijo oziroma spremenijo ob potrditvi Akcijskega načrta, če s tem soglašata obe pogodbeni stranki.
7 Postopek in način izbora ter merila javnega razpisa
Za vsako prednostno področje S5 uporabe se bo odobrila le ena vloga.
V okviru javnega razpisa bo ministrstvo o vlogah prijaviteljev odločalo na podlagi enega odpiranja, v skladu s 24. točko javnega razpisa.
Vloga prijavitelja mora vsebovati vse sestavine, navedene v II.8 točki razpisne dokumentacije.
Za vse pravočasne, pravilno označene in popolne vloge, strokovna komisija najprej oceni, ali je vloga skladna s predmetom, namenom in ciljem javnega razpisa (ugotavljanje upravičenosti z vidika umestitve v prednostna področja S5) ter preveri, ali vloga izpolnjuje vse pogoje javnega razpisa. Če oceni, da vloga ni skladna s predmetom, namenom in ciljem javnega razpisa, ali da ne izpolnjuje vseh pogojev javnega razpisa, se ocenjevanje po merilih ne izvede, vloga pa se zavrne.
Vse ostale vloge pa strokovna komisija oceni na podlagi naslednjih meril:
Merila | Najvišje število točk |
1 | Vzdržnost in trajnost poslovnega modela | 35 |
2 | Cilji, povezovanje in prenos znanja, kompetenc in tehnologije do trga (za obdobje 2023–2026) | 40 |
3 | Prispevek k doseganju ciljev S5 | 25 |
Skupaj | 100 |
Merila za ocenjevanje so natančneje opredeljena in razčlenjena na podmerila v razpisni dokumentaciji.
Prag števila točk, od katerega naprej bo odobreno sofinanciranje, je najmanj 50 točk, pri čemer nobeno od meril ne sme biti ocenjeno z nič (0) točkami.
V primeru dveh ali več pozitivno ocenjenih vlog za eno prednostno področje, bo izbrana vloga z večjim številom zbranih točk. V primeru dveh ali več pozitivno ocenjenih vlog za eno prednostno področje z enakim številom točk, bo imela prednost vloga, ki je bolje ocenjena pri merilu 2 »Cilji, povezovanje in prenos znanja, kompetenc in tehnologije do trga«. V primeru, da bo še vedno več vlog z enakim številom točk, bodo imele prednost vloge, bolje ocenjene pri merilu 1 »Vzdržnost in trajnost poslovnega modela«.
Strokovna komisija med pozitivno ocenjenimi vlogami za sofinanciranje predlaga vloge po vrstnem redu števila dobljenih točk od najbolje do najslabše ocenjene vloge.
8 Skladnost s pravili državnih pomoči in pravili kohezijske politike
Javni razpis se izvaja na osnovi priglašene sheme državne pomoči RRI, na podlagi katere je upravičena pomoč za inovacijske grozde.
Državna pomoč ima spodbujevalni učinek samo v primeru, če je prijavitelj predložil vlogo za sofinanciranje pred začetkom izvajanja operacije.
Upravičenec do državne pomoči mora upoštevati pravilo kumulacije državnih pomoči. Skupna višina državne pomoči v zvezi z istimi upravičenimi stroški ne sme presegati največje intenzivnosti pomoči ali zneska državne pomoči, kot določa shema državnih pomoči RRI.
Pomoč se ne sme združevati s pomočjo, dodeljeno po pravilu de minimis, glede na enake upravičene stroške, če bi bile s tem presežene dovoljene meje intenzivnosti državnih pomoči.
9 Upravičeni stroški
Financiranje po tem javnem razpisu bo potekalo skladno s pravili evropske kohezijske politike, shemo državnih pomoči RRI in veljavnimi Navodili organa upravljanja o upravičenih stroških za sredstva evropske kohezijske politike za programsko obdobje 2021–2027 (v nadaljnjem besedilu: Navodila OU).
Upravičeni stroški so skladni z Uredbo GBER za naslednje dejavnosti:
– spodbujanje grozdov, da olajšajo sodelovanje, izmenjavo informacij ter zagotavljanje ali usmerjanje specializiranih in uporabniku prilagojenih podpornih storitev za podjetja;
– trženje grozda, da se razširi sodelovanje novih podjetij ali organizacij ter poveča prepoznavnost grozda; sodelovanje z namenom vidnosti grozda na nacionalni platformi RRI stičišče;1
1 Predlog iz poročila Reform projekta REFORM/SC2020/100 po pogodbi SRSS/2018/01/FWC/002
– upravljanje zmogljivosti grozda;
– organizacija programov usposabljanja, delavnic in konferenc v podporo izmenjavi znanja, mreženju in mednarodnemu sodelovanju.
Upravičeni so naslednji stroški:
Upravičeni stroški: | Opis stroška: |
1) Stroški na enoto (SE) za stroške dela osebja | – Stroški osebja v obsegu zaposlitve na aktivnostih, ki se izvajajo neposredno v okviru SRIP, se sofinancirajo skladno z lestvico standardnega stroška na enoto (tj. urna postavka) |
2) Pavšalne stopnje v višini 40 % upravičenih neposrednih stroškov osebja | – posredni stroški: stroški režije (zaposlenih) SRIP in drugih stroški poslovanja, – stroški informiranja in komuniciranja, vezani na opredeljene rezultate aktivnosti predmeta javnega razpisa, – stroški storitev zunanjih izvajalcev, vezani na opredeljene rezultate aktivnosti javnega razpisa |
Davek na dodano vrednost (v nadaljnjem besedilu: DDV) ni upravičen strošek do sofinanciranja.
Podrobnejša opredelitev upravičenih stroškov po namenu ter po sklopih upravičenih stroškov je podrobneje predstavljena v točki II.5.3 razpisne dokumentacije. Upravičenec mora pri porabi sredstev upoštevati zakon, ki ureja javno naročanje v skladu z načeli določenimi v tem zakonu.
Ob ugotovljeni nenamenski uporabi sredstev bo ministrstvo zahtevalo vračilo že prejetih sredstev skupaj z zakonskimi zamudnimi obrestmi od dneva prejema sredstev na TRR do dneva vračila v državni proračun Republike Slovenije.
9.1 Način sofinanciranja upravičenih stroškov
Za uveljavljanje upravičenih stroškov se uporabljajo poenostavljene oblike stroškov.
Uporabljeni poenostavljeni obliki za sofinanciranje stroškov plač in povračil v zvezi z delom in za ostale stroške sta:
– stroški na enoto; za stroške, povezane z delom;
– pavšalno financiranje za ostale stroške.
Upravičenec mora pri izkazovanju upravičenih stroškov upoštevati zadnji veljavni izvod Navodil OU, ki je objavljen na: https://evropskasredstva.si/navodila/
9.1.1 Strošek na enoto
Za sofinanciranje stroškov plač in povračil v zvezi z delom za zaposleno osebje, ki dela na SRIP, se za uveljavljanje upravičenih stroškov uporablja strošek na enoto (v nadaljnjem besedilu: SE).
Metodologija za izračun obsega SE na operaciji SRIP je določena v skladu drugo možnostjo iz tretje točke 53. člena Uredbe (EU) 2021/1060, ki določa, da poštena, pravična in preverljiva metoda izračuna temelji na preverljivih obstoječih podatkih posameznih upravičencev.
Po Navodilih OU so upravičeni bruto stroški, ki zajemajo plačo in dodatke z vsemi pripadajočimi davki in prispevki delavca in delodajalca. V okviru stroškov plač so upravičena tudi povračila stroškov v zvezi z delom (prehrana med delom, stroški prevoza na delo in z dela) in druge osebne prejemke v skladu z veljavno zakonodajo (regres za letni dopust); tj. stroški prevoza na delo in z dela, prehrane med delom ter regresa za letni dopust. Skladno z Navodili OU predstavlja ekvivalent polnega delovnega časa osebe 1.720 opravljenih/efektivnih ur na leto.
V metodi izračuna SE so uporabljeni dejanski stroški plač in povračil stroškov v zvezi z delom na operacijah SRIP sofinanciranih v programskem obdobju 2014–2020. V izračun so vključeni podatki upravičencev za obdobje od avgusta 2021 do avgusta 2022. Metodologija izračuna SE za sofinanciranje stroškov dela osebja na operacijah SRIP je bila potrjena v okviru priglasitve javnega razpisa.
Skladno z metodologijo izračuna SE za stroške dela za osebje SRIP so vrednosti enot po obdobjih upravičenosti stroškov vlagatelja.
Obdobje (od–do) | Stroški koordinacije dela SRIP (v EUR) | Stroški strokovnega dela SRIP (v EUR) |
1. 10. 2023–30. 9. 2024 | 41,92 | 30,75 |
1. 10. 2024–30. 9. 2025 | 43,26 | 31,43 |
1. 10. 2025–30. 9. 2026 | 44,64 | 32,12 |
Skupna vrednost upravičenih stroškov urne postavke koordinacije dela SRIP ne sme presegati petine oziroma 20 % vrednosti celotnih upravičenih stroškov dela osebja SRIP, razen v primeru, dela ene osebe v vlogi koordinatorja SRIP pri posameznem konzorcijskem partnerju.
9.1.2 Pavšalno financiranje za ostale stroške
V skladu s 56. členom Uredbe (EU) 2021/1060 se krijejo ostali stroški operacije, ki niso neposredni stroški osebja, s pavšalno stopnjo v višini do 40 % upravičenih stroškov dela osebja, uveljavljanih v obliki SE.
10 Intenzivnost državne pomoči
Intenzivnost državne pomoči je 50 % upravičenega stroška.
Načrtovana višina sofinanciranja upravičenih stroškov posameznega SRIP ne sme preseči 900.000,00 EUR v obdobju izvajanja od oddaje vloge do 30. 9. 2026.
11 Obdobje, v katerem morajo biti porabljena dodeljena sredstva (predvideni datum začetka in konca črpanja sredstev)
Obdobje upravičenosti stroškov in izdatkov se začne z dnevom oddaje vloge na razpis.
Za sofinanciranje se upoštevajo upravičeni stroški, nastali od dneva oddaje vloge na razpis do 30. 9. 2026. Obdobje upravičenosti za izdatke (plačila) navedenih upravičenih stroškov je do datuma izstavitve zadnjega zahtevka za sofinanciranje, to je 31. 10. 2026.
Obdobje upravičenosti javnih izdatkov je od 1. 1. 2024 do 31. 12. 2026.
Datumi in način izstavljanja zahtevkov za sofinanciranje bodo določeni v pogodbi o sofinanciranju.
12 Vsebina in popolnost vloge na javni razpis
Vloga je popolna, če je izdelana v enem izvodu in eni elektronski kopiji, in če vsebuje v celoti izpolnjene obrazce, določene v razpisni dokumentaciji.
Dopolnjevanje vlog je namenjeno zagotovitvi morebitnih manjkajočih dokumentov in obrazcev, ki bodo izkazovali izpolnjevanje pogojev ob izteku roka za oddajo vloge na javni razpis.
Prijavitelj v dopolnitvi ne sme spreminjati:
1) višine zaprošenih sredstev,
2) tistega dela vloge, ki se veže na akcijski načrt posameznega partnerstva,
3) tistih elementov vloge, ki vplivajo ali bi lahko vplivali na drugačno razvrstitev njegove vloge glede na preostale vloge, ki jih je ministrstvo prejelo v postopku dodelitve sredstev.
Prijavitelj sme ob pisnem soglasju ministrstva popraviti očitne računske napake, ki jih odkrije pri pregledu in ocenjevanju vlog. Pri tem se višina zaprošenih sredstev ne sme vsebinsko spreminjati.
Posamezni prijavitelj lahko na javni razpis odda več vlog.
Vloga mora biti predložena v celoti v enem pisnem izvodu skupaj z vsemi obrazci in v enem elektronskem izvodu na kakršnem koli nosilcu podatkov (CD, DVD, USB ključ …) v zaprti ovojnici, ki je opremljena z vidno oznako »Ne odpiraj – prijava na Javni razpis za SRIP«, in prispeti na naslov: Ministrstvo za visoko šolstvo, znanost in inovacije, Masarykova cesta 16, 1000 Ljubljana. Podatki v elektronski obliki morajo biti skladni s podatki, oddanimi v fizični obliki (papirnih dokumentih). V primeru neskladnosti podatkov v tiskani in elektronski obliki se šteje, da je za presojo odločilna tiskana oblika.
13 Razmerje med sredstvi na postavkah namenskih sredstev EU za kohezijsko politiko in na postavkah slovenske udeležbe za sofinanciranje kohezijske politike: razmerje med sredstvi na postavkah namenskih sredstev EU za kohezijsko politiko in na postavkah slovenske udeležbe za sofinanciranje operacij je za programsko območje kohezijska regija Zahodna Slovenija: 40 %:60 % in za programsko območje kohezijska regija Vzhodna Slovenija: 85 %:15 %.
14 Zahteve glede komuniciranja in prepoznavnosti, ki jim morajo zadostiti upravičenci skladno Uredbo 2021/1060/EU in navodili organa upravljanja: zahteve glede informiranja in obveščanja javnosti, ki jim morajo zadostiti upravičenci skladno z 50. členom Uredbe 2021/1060/EU in tehničnimi značilnostmi iz Priloge IX Uredbe 2021/1060/EU ter skladno z navodili organa upravljanja, ki se nanašajo na področje komuniciranja vsebin kohezijske politike v programskem obdobju 2021–2027 (https://evropskasredstva.si/app/uploads/2023/03/Navodila_za_komuniciranje_EKP_2021-27_Podpisano.pdf), bodo opredeljene v pogodbi o sofinanciranju.
15 Zahteve glede hranjenja dokumentacije o operaciji in spremljanja ter evidentiranja operacije
Upravičenci morajo zagotoviti hrambo in vpogled v dokumentacijo operacije za preverjanje upravljanja in revizijske postopke skladno s pravili skupnosti (Uredba 2021/1060/EU) in z nacionalno zakonodajo.
V skladu s Uredbo 2021/1060/EU morajo biti vsi dokumenti o izdatkih operativnega programa na voljo Evropski komisiji in Evropskemu računskemu sodišču:
a) za obdobje treh let v primeru operacij, katerih skupni upravičeni izdatki znašajo manj kot 1.000.000 EUR, in sicer od 31. decembra po predložitvi obračunov, ki vsebujejo izdatke teh operacij;
b) v obdobju dveh let v primeru operacij, katerih skupni upravičeni izdatki znašajo več kot 1.000.000 EUR, in sicer od 31. decembra po predložitvi obračunov, ki vsebujejo končne izdatke dane končane dejavnosti.
O natančnem datumu za hrambo dokumentacije, bo upravičenec po končani operaciji pisno obveščen.
V skladu z Uredbo 2021/1060/EU mora izbrani prijavitelj voditi in spremljati porabo sredstev za operacijo računovodsko ločeno na posebnem stroškovnem mestu ali po ustrezni računovodski kodi za vse transakcije v zvezi z operacijo in za vsako operacijo posebej, tako da je v vsakem trenutku zagotovljen pregled nad namensko porabo sredstev, ne glede na računovodska pravila Republike Slovenije.
16 Zahteve glede dostopnosti dokumentacije o operaciji nadzornim organom
Upravičenec bo moral omogočiti tehnični, administrativni in finančni nadzor nad izvajanjem operacije, katerega sofinanciranje temelji ali se izvaja na podlagi predmetnega javnega razpisa. Nadzor se izvaja s strani izvajalskega telesa, posredniškega telesa, organa upravljanja, organa za računovodenje, revizijskega organa ter drugih slovenskih in evropskih nadzornih in revizijskih organov (v nadaljnjem besedilu: nadzorni organi).
Upravičenec bo moral nadzornim organom predložiti vse dokumente, ki izkazujejo resničnost, pravilnost in skladnost upravičenih stroškov sofinancirane operacije. V primeru preverjanja na kraju samem, bo upravičenec omogočil vpogled v računalniške programe, listine in postopke v zvezi z izvajanjem operacije ter rezultate operacije. Upravičenec bo o izvedbi preverjanja na kraju samem predhodno pisno obveščen. Upravičenec bo dolžan ukrepati skladno s priporočili iz končnih poročil nadzornih organov in redno obveščati nadzorne organe o izvedenih ukrepih.
17 Zagotavljanje enakih možnosti, temeljnih pravic in trajnostnega razvoja v skladu z Uredbo 2021/1060/EU
Upravičenec bo moral zagotoviti spodbujanje enakih možnosti moških in žensk ter preprečiti vsakršno diskriminacijo, zlasti v zvezi z dostopnostjo za invalide, med osebami, ki so oziroma bodo vključene v izvajanje aktivnosti v okviru tega javnega razpisa, v skladu z zakonodajo, ki pokriva področje zagotavljanja enakih možnosti in Uredbo 2021/1060/EU.
Postopek in merila za izbor operacij so nediskriminatorni in pregledni, zagotavljajo dostop invalidom, zagotavljajo enakost spolov ter upoštevajo Listino Evropske unije o temeljnih pravicah (Uradni list Evropske unije, C 83/389, 30. 3. 2010, 2010/C 83/02), načelo trajnostnega razvoja in okoljsko politiko Unije v skladu s členom 11 in členom 191(1) Pogodbe o delovanju Evropske unije – PDEU.
Upravičenec bo moral cilje operacije uresničevati v skladu z načelom trajnostnega razvoja in ob spodbujanju cilja Evropske Unije o ohranjanju, varovanju in izboljšanju kakovosti okolja, ob upoštevanju načela, onesnaževalec plača v skladu z Uredbo 2021/1060/EU.
18 Varovanje osebnih podatkov in poslovnih skrivnosti
Oddaja vloge pomeni, da se je prijavitelj seznanil z vsebino javnega razpisa in da se z njo strinja.
Vsi podatki iz vlog, ki jih strokovna komisija odpre, so informacije javnega značaja razen osebnih podatkov in tistih, ki jih prijavitelji posebej označijo, in sicer poslovne skrivnosti in druge izjeme iz 6. člena Zakona o dostopu do informacij javnega značaja (Uradni list RS, št. 51/06 – uradno prečiščeno besedilo, 117/06 – ZDavP-2, 23/14, 50/14, 19/15 – odl. US, 102/15, 7/18 in 141/22, v nadaljnjem besedilu: ZDIJZ), ki niso javno dostopne in tako ne smejo biti razkrite oziroma dostopne javnosti. Poslovna skrivnost se lahko nanaša na posamezen podatek ali na del vloge, ne more pa se nanašati na celotno vlogo. Prijavitelji morajo pojasniti, zakaj posamezen podatek ne sme biti dostopen javnosti kot informacija javnega značaja. Če prijavitelj ne označi in razloži takšnih podatkov v vlogi, bo ministrstvo lahko domnevalo, da vloga po stališču prijavitelja ne vsebuje poslovnih skrivnosti in drugih izjem iz 6. člena ZDIJZ.
Varovanje osebnih podatkov bo zagotovljeno v skladu z veljavno zakonodajo, ki pokriva varovanje osebnih podatkov, vključno z Uredbo št. 2021/1060/EU.
Več o varovanju osebnih podatkov je opredeljeno v Prilogi 1 Varovanje osebnih podatkov na ravni izvedbe javnega razpisa.
19 Zahteve glede spremljanja in vrednotenja doseganja ciljev in kazalnikov operacije: upravičenec bo za namen spremljanja in vrednotenja operacije skladno z Uredbo št. 2021/1060/EU ter tehničnimi značilnostmi iz Priloge IX Uredbe 2021/1060/EU dolžan spremljati in zagotavljati podatke o doseganju ciljev in kazalnikov operacije.
20 Posledice, če se ugotovi, da je v postopku potrjevanja operacij ali izvrševanja operacij prišlo do resnih napak, nepravilnosti, goljufije ali kršitve obveznosti: v kolikor se ugotovi, da je v postopku potrjevanja operacij ali izvrševanja operacij prišlo do resnih napak, nepravilnosti ali kršitve obveznosti, ali pa upravičenec ministrstva ni seznanil z vsemi dejstvi in podatki, ki so mu bili znani ali bi mu morali biti znani oziroma, da je posredoval neresnične, nepopolne podatke oziroma dokumente ali prikril informacije, ki bi jih bil v skladu s tem javnim razpisom dolžan razkriti, ker bi lahko vplivali na odločitev ministrstva o dodelitvi sredstev ali da je neupravičeno pridobil sredstva po tem javnem razpisu na nepošten način, na podlagi ponarejene listine ali kaznivega dejanja, bo upravičenec dolžan vrniti neupravičeno prejeta sredstva skupaj z zakonskimi zamudnimi obrestmi od dneva nakazila na transakcijski račun upravičenca do dneva vračila v proračun Republike Slovenije. Če je takšno ravnanje namerno, se bo obravnavalo kot goljufija.
21 Posledice, če se ugotovi, da aktivnosti na operaciji niso bile skladne s pravom Unije in pravom Republike Slovenije: v kolikor se ugotovi, da aktivnosti na operaciji niso bile, skladno z določili Uredbe št. 2021/1060/EU, skladne s pravom Unije in pravom Republike Slovenije, bo ministrstvo odstopilo od pogodbe, upravičenec pa bo dolžan vrniti neupravičeno prejeta sredstva skupaj z zakonskimi zamudnimi obrestmi od dneva nakazila na transakcijski račun upravičenca do dneva vračila v proračun Republike Slovenije.
22 Posledice, če se ugotovi dvojno financiranje posamezne operacije: dvojno uveljavljanje stroškov in izdatkov, ki so že bili povrnjeni iz katerega koli drugega vira, ni dovoljeno. V kolikor se ugotovi dvojno uveljavljanje stroškov in izdatkov, lahko ministrstvo pogodbo odpove in zahteva vračilo že izplačanega zneska sofinanciranja z zakonskimi zamudnimi obrestmi od dneva nakazila sredstev iz proračuna Republike Slovenije na transakcijski račun upravičenca do dneva vračila sredstev v proračun Republike Slovenije. Če je dvojno uveljavljanje stroškov in izdatkov namerno, se bo obravnavalo kot goljufija. Upravičencu se bo vrednost sofinanciranja po pogodbi znižala za vrednost vrnjenih zneskov iz naslova dvojnega uveljavljanja stroškov in izdatkov.
23 Odpiranje vlog za dodelitev sredstev
Datum odpiranja vlog javnega razpisa je: 15. 11. 2023.
Odpiranje vlog bo na sedežu ministrstva in ne bo javno.
Kot pravočasne bodo upoštevane vloge, ki bodo, ne glede na način dostave, prispele v vložišče ministrstva (v njegovem poslovnem času od ponedeljka do četrtka od 9. do 15.30 oziroma v petek od 9. do 14.30) najkasneje tri delovne dni pred odpiranjem vlog.
Vloge, ki ne bodo pravočasne in pravilno označene, bodo zavržene in neodprte vrnjene pošiljatelju. V kolikor iz ovojnice ne bo razviden pošiljatelj, se vloga odpre, zavrže in vrne pošiljatelju.
Vse pravočasno prispele in pravilno opremljene vloge bo odprla strokovna komisija, ki bo v roku 8 dni od odpiranja vlog pisno pozvala k dopolnitvi tiste prijavitelje, katerih vloge niso popolne v skladu s 14. točko tega javnega razpisa.
Rok za dopolnitev ne sme biti daljši od 15 dni.
Vloge upravičencev, ki so bili pozvani k dopolnitvi in se na poziv niso pravočasno odzvali ali vloge niso ustrezno dopolnili v skladu z navodilom prijaviteljem za izdelavo vloge, se zavržejo. Upravičencev, ki vloge niso dopolnili skladno s pozivom za dopolnitev, se k dopolnitvi ne poziva ponovno.
Ministrstvo si pridržuje pravico, da lahko javni razpis kadarkoli do izdaje sklepov o (ne)izboru prekliče z objavo v Uradnem listu Republike Slovenije.
24 Rok, v katerem bodo prijavitelji obveščeni o izidu javnega razpisa
O dodelitvi sredstev odloči minister oziroma pooblaščena oseba s sklepom.
Prijavitelji bodo o izidih javnega razpisa obveščeni v roku 60 dni od dneva odpiranja vlog.
Prijavitelji, ki menijo, da jim razpisana sredstva neupravičeno niso bila dodeljena, lahko v tridesetih dneh od prejema sklepa ministrstva o (ne)izboru sprožijo upravni spor z vložitvijo tožbe na Upravno sodišče Republike Slovenije. Predmet tožbe ne morejo biti postavljena merila za ocenjevanje vlog. Vložena tožba ne zadrži podpisa pogodb z izbranimi prejemniki sredstev.
25 Razpisna dokumentacija: vsi potrebni podatki in navodila ki bodo omogočili izdelavo popolne in pravilne vloge so navedeni v Razpisni dokumentaciji, ki bo od dne objave javnega razpisa dalje objavljena na spletni strani ministrstva http://www.mvzi.gov.si. Interesenti lahko prevzamejo Razpisno dokumentacijo brezplačno. Kot sestavni del Razpisne dokumentacije veljajo tudi objavljeni odgovori na vprašanja.
26 Sprememba javnega razpisa: ministrstvo lahko v primeru spremenjenih okoliščin objavi spremembo javnega razpisa. Sprememba javnega razpisa se lahko nanaša tudi na povečanje razpisanih sredstev ali spremembo roka za odpiranje vlog na javni razpis.
27 Dodatne informacije: dodatne informacije v zvezi z javnim razpisom so na voljo po elektronskem naslovu gp.mvzi@gov.si s pripisom zadeve: JR SRIP. Odgovore na pogosta vprašanja bo ministrstvo objavilo na svojih spletnih straneh.
Ministrstvo za visoko šolstvo, znanost in inovacije