Št. 303-101/2023/18 Ob-3167/23, Stran 1839
Na podlagi določb Uredbe (EU, Euratom) 2018/1046 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 18. julija 2018 o finančnih pravilih, ki se uporabljajo za splošni proračun Unije, spremembi uredb (EU) št. 1296/2013, (EU) št. 1301/2013, (EU) št. 1303/2013, (EU) št. 1304/2013, (EU) št. 1309/2013, (EU) št. 1316/2013, (EU) št. 223/2014, (EU) št. 283/2014 in Sklepa št. 541/2014/EU ter razveljavitvi Uredbe (EU, Euratom) št. 966/2012 (UL L št. 193 z dne 30. 7. 2018, str. 1, s spremembami), Uredbe (EU, Euratom) 2020/2092 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 16. decembra 2020 o splošnem režimu pogojenosti za zaščito proračuna Unije (UL L št. 433I z dne 22. 12. 2020, str. 1, s spremembami), Uredbe Sveta (EU, Euratom) 2020/2093 z dne 17. decembra 2020 o določitvi večletnega finančnega okvira za obdobje 2021–2027 (UL L št. 433I z dne 22. 12. 2020, str. 11, s spremembami), Uredbe (EU) 2021/1060 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 24. junija 2021 o določitvi skupnih določb o Evropskem skladu za regionalni razvoj, Evropskem socialnem skladu plus, Kohezijskem skladu, Skladu za pravični prehod in Evropskem skladu za pomorstvo, ribištvo in akvakulturo ter finančnih pravil zanje in za Sklad za azil, migracije in vključevanje, Sklad za notranjo varnost in Instrument za finančno podporo za upravljanje meja in vizumsko politiko (UL L št. 231 z dne 30. 6. 2021, str. 159, s spremembami, v nadaljnjem besedilu: Uredba 2021/1060/EU), Uredbe (EU) 2021/1057 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 24. junija 2021 o vzpostavitvi Evropskega socialnega sklada plus (ESS+) in razveljavitvi Uredbe (EU) št. 1296/2013 (UL L št. 231 z dne 30. 6. 2021, str. 21, s spremembami), drugih delegiranih in izvedbenih aktov, ki jih Evropska komisija sprejme v skladu s 113. in 114. členom Uredbe 2021/1060/EU, Uredbe o ratifikaciji Sklepa Sveta (EU, Euratom) 2020/2053 z dne 14. decembra 2020 o sistemu virov lastnih sredstev Evropske unije in razveljavitvi Sklepa 2014/335/EU, Euratom (Uradni list RS, – Mednarodne pogodbe, št. 2/21), Partnerskega sporazuma med Slovenijo in Evropsko komisijo za obdobje 2021–2027, št. CCI 2021SI16FFPA001, z dne 12. 9. 2022, Programa evropske kohezijske politike v obdobju 2021–2027 v Sloveniji, št. CCI 2021SI16FFPR001, z dne 12. 12. 2022, Zakona o državni upravi (Uradni list RS, št. 113/05 – uradno prečiščeno besedilo, 89/07 – odl. US, 126/07 – ZUP-E, 48/09, 8/10 – ZUP-G, 8/12 – ZVRS-F, 21/12, 47/13, 12/14, 90/14, 51/16, 36/21, 82/21, 189/21, 153/22, 18/23), Zakona o integriteti in preprečevanju korupcije (Uradni list RS, št. 69/11 – uradno prečiščeno besedilo, št. 69/11 – uradno prečiščeno besedilo, 158/20, 3/22 – ZDeb in 16/23 – ZZPri), Zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 11/11 – uradno prečiščeno besedilo, 14/13 – popr., 101/13, 55/15 – ZFisP, 96/15 – ZIPRS1617, 13/18, 195/20 – odl. US, 18/23 – ZDU-1O), Zakona o izvrševanju proračunov Republike Slovenije za leti 2023 in 2024 (Uradni list RS, št. 150/22), Proračuna Republike Slovenije za leto 2023 (Uradni list RS, št. 187/21, 150/22 in 65/23), Proračuna Republike Slovenije za leto 2024 (Uradni list RS, št. 150/22), Pravilnika o postopkih za izvrševanje proračuna Republike Slovenije (Uradni list RS, št. 50/07, 61/08, 99/09 – ZIPRS1011, 3/13, 81/1611/22, 96/22, 105/22 – ZZNŠPP, 149/22), Uredbe o izvajanju uredb (EU) in (Euratom) na področju izvajanja evropske kohezijske politike v obdobju 2021–2027 za cilj naložbe za rast in delovna mesta (Uradni list RS, št. 21/23), Zakona o organizaciji in financiranju vzgoje in izobraževanja (Uradni list RS, št. 16/07 – uradno prečiščeno besedilo, 36/08, 58/09, 64/09 – popr., 65/09 – popr., 20/11, 40/12 – ZUJF, 57/12 – ZPCP-2D, 47/15, 46/16, 49/16 – popr., 25/17 – ZVaj, 123/21, 172/21, 207/21, 105/22 – ZZNŠPP, 141/22, 158/22 – ZDoh-2AA in 71/23), Zakona o izobraževanju odraslih (Uradni list RS, št. 6/18 in 189/20 – ZFRO), Resolucije o nacionalnem programu izobraževanja odraslih v Republiki Sloveniji za obdobje 2022–2030 (Uradni list RS, št. 49/22), Resolucije Sveta o novem evropskem programu za izobraževanje odraslih 2021-2030 (UL C št. 504 z dne 14. 12. 2021, str. 9), Priporočil Sveta o ključnih kompetencah za vseživljenjsko učenje (UL C št. 189 z dne 4. 6. 2018, str.1), Zakona o slovenskem ogrodju kvalifikacij (Uradni list RS, št. 104/15 in 100/22 – ZSZUN), Strategije dolgožive družbe, 2017, UMAR, Slovenske strategije pametne specializacije, 2017, SVRK, Nacionalne strategije za razvoj bralne pismenosti za obdobje 2019–2030, Vlada RS, Agende 2030, Pristop EU k izvajanju agende OZN za trajnostni razvoj do leta 2030 skupaj z državami članicami, Programa znanj in spretnosti za Evropo za trajnostno konkurenčnost, socialno pravičnost in odpornost 2020 (Skills Agenda), Postopkovnika za izvajanje Listine Evropske unije o temeljnih pravicah in Konvencije Združenih narodov o pravicah invalidov v skladu s Sklepom Sveta 2010/48/ES, s spremembami in odločitve o podpori Ministrstva za kohezijo in regionalni razvoj v vlogi organa upravljanja, št. 4300-107/2023-MKRR-9, z dne 11. 10. 2023, Republika Slovenija, Ministrstvo za vzgojo in izobraževanje, Masarykova 16, Ljubljana, objavlja
»Temeljne kompetence 2023-2029« (krajši naslov javnega razpisa: Kompetence 2023-2029)
1. Ime oziroma naziv in sedež posredniškega telesa, ki dodeljuje sredstva: Republika Slovenija, Ministrstvo za vzgojo in izobraževanje, Masarykova cesta 16, 1000 Ljubljana (v nadaljnjem besedilu: ministrstvo).
2. Namen, cilj, predmet, ciljne skupine in kazalniki javnega razpisa ter regija izvajanja
2.1 Namen, cilj, predmet, ciljne skupine in kazalniki javnega razpisa
Javni razpis za izbor operacij delno financira Evropska unija, in sicer iz Evropskega socialnega sklada plus. Javni razpis za izbor operacij se izvaja v okviru Programa evropske kohezijske politike v obdobju 2021–2027 v Sloveniji (v nadaljnjem besedilu: Program 2021–2027), cilja politike 4: Bolj socialna in vključujoča Evropa za izvajanje evropskega stebra socialnih pravic, prednostne naloge 6: Znanja in spretnosti ter odzivni trg dela in specifičnega cilja ESO4.7.: Spodbujanje vseživljenjskega učenja, zlasti prožnih možnosti za izpopolnjevanje in prekvalifikacijo za vse, ob upoštevanju podjetniških in digitalnih veščin, boljše predvidevanje sprememb in zahtev po novih veščinah na podlagi potreb trga dela, olajševanje prehodov med delovnimi mesti in spodbujanje poklicne mobilnosti.
Namen javnega razpisa Kompetence 2023-2029 je povečati vključenost odraslih v vseživljenjsko učenje (VŽU) ter izboljšati kompetence, ki jih odrasli potrebujejo zaradi potreb na trgu dela, večje zaposljivosti in mobilnosti ter osebnega razvoja za delovanje in odzivanje na tehnološke, demografske in podnebne spremembe v sodobni družbi.
Cilj javnega razpisa Kompetence 2023-2029 je pridobitev in izboljšanje temeljnih kompetenc ter splošne izobraženosti odraslih.
Predmet javnega razpisa Kompetence 2023-2029 je sofinanciranje izvajanja izobraževalnih programov za odrasle (v nadaljnjem besedilu: programi) za pridobitev temeljnih kompetenc. V programe se udeleženci vključujejo na podlagi njihovih potreb in njihove trenutne življenjske situacije.
Sofinancirali se bodo naslednji programi:
a. Javnoveljavni programi Usposabljanja za življenjsko uspešnost, namenjeni razvoju pismenosti (v nadaljnjem besedilu: programi UŽU):
a1 UŽU Beremo in pišemo skupaj
a2 UŽU Most do izobrazbe
a3 UŽU Moj korak
a4 UŽU Izzivi podeželja
a5 UŽU Delovno mesto
a6 UŽU Razgibajmo življenje z učenjem.
Programi UŽU so namenjeni zviševanju ravni pismenosti, pridobivanju temeljnih spretnosti, povezanih s pismenostjo, socialnih spretnosti in načel vseživljenjskega učenja.
b. Javnoveljavni program Slovenščina kot drugi in tuji jezik
Cilj programa je sporazumevanje v slovenščini ter razumevanje jezikovne, kulturne in politične podobe slovenske družbe. V tem okviru udeleženci sistematično razvijajo sporazumevalne zmožnosti v slovenščini za delovanje na najrazličnejših področjih družbenega življenja, v poklicnem življenju in v izobraževanju.
c. Javnoveljavni program Začetna integracija priseljencev
Cilj programa je pridobivanje znanja za sporazumevanje v slovenskem jeziku in pridobivanje osnovnih informacij o zgodovini, kulturi in ustavni ureditvi države ob nastanitvi oziroma na začetku bivanja v Sloveniji.
d. Javnoveljavni program Računalniška pismenost za odrasle
Cilj programa je spodbujati in razvijati splošno računalniško pismenost.
e. Javnoveljavni program Digitalna pismenost za odrasle
Cilj programa je spoznavanje možnosti ter usposabljanje za uporabo digitalnih tehnologij za vsakodnevne potrebe pri življenju in delu, kar lahko obsega na primer delo, učenje, zabavo, druženje, nakupovanje in dostop do najrazličnejših javnih storitev, od zdravstvenih storitev do kulture ipd.
f. Neformalni izobraževalni programi za odrasle (v nadaljnjem besedilu: NIPO) za:
f1 sporazumevanje v slovenskem jeziku
f2 sporazumevanje v tujih jezikih na ravneh:
– A1 (vstopna raven),
– A2 (vmesna raven),
– B1 (sporazumevalni prag),
– B2 (višja raven),
– poslovna konverzacija B2 (višja raven),
– konverzacija B1 (sporazumevalni prag),
– osvežitveni tečaj A1 (vstopna raven),
– osvežitveni tečaj A2 (vmesna raven),
– osvežitveni tečaj B1 (sporazumevalni prag) in
– osvežitveni tečaj B2 (višja raven).
f3 pridobivanje in zviševanje ravni pismenosti, temeljnih zmožnosti in izboljšanje splošne izobraženosti, ki vključujejo:
– matematične kompetence ter osnovne kompetence v znanosti in tehnologiji,
– finančno pismenost,
– učenje učenja,
– socialne in državljanske kompetence,
– samoiniciativnost in podjetnost,
– odnos in odgovornost do dela, upravljanje s časom ipd.,
– kulturno zavest in izražanje,
– medgeneracijsko učenje in sodelovanje (mentorstvo, skupnostno učenje ipd.),
– trajnostni razvoj in zeleno gospodarstvo,
– zdrav življenjski slog ipd.
f4 pridobivanje digitalnih kompetenc (programi RDO1), ki obsegajo:
1 Kratica RDO: Računalniško oziroma digitalno opismenjevanje
– WORD (osnovna in nadaljevalna raven),
– EXCEL (osnovna in nadaljevalna raven),
– POWER POINT ipd. (osnovna in nadaljevalna raven) in
– uporabo računalniške in digitalne tehnologije za potrebe poklicnega dela in vsakdanjega življenja (npr. interneta, e-pošte, e-uprave, e-zdravja, mobilnega telefona in drugih digitalnih naprav).
g. Programi za uporabo načel HACCP2 sistema
2 HACCP – angleška kratica za Hazard Analysis Critical Control Point, kar pomeni analiza tveganja in ugotavljanja kritičnih kontrolnih točk; je mednarodna metoda zagotavljanja varne hrane.
h. Programi priprave na opravljanje izpitov iz slovenskega jezika
i. Programi priprave na opravljanje izpitov iz tujih jezikov
j. Programi priprave na strokovna izpita iz upravnega postopka
k. Izvajanje izpitov:
Za udeležence, ki v okviru javnega razpisa Kompetence 2023-2029 uspešno opravijo program Slovenščina kot drugi in tuji jezik, programe priprav na opravljanje izpitov iz slovenskega in tujih jezikov ter programe priprav na strokovna izpita iz upravnega postopka, se lahko sofinancira tudi stroške za enkratno opravljanje izpitov, in sicer za:
– izpite po javnoveljavnem programu Slovenščina kot drugi in tuji jezik pri pooblaščenih izvajalcih Centra za slovenščino kot drugi/tuji jezik pri Filozofski fakulteti Univerze v Ljubljani:
k1 izpit po javnoveljavnem programu Slovenščina kot drugi in tuji jezik na vstopni ravni
k2 izpit po javnoveljavnem programu Slovenščina kot drugi in tuji jezik na osnovni ravni
k3 izpit po javnoveljavnem programu Slovenščina kot drugi in tuji jezik na višji ravni
k4 izpit po javnoveljavnem programu Slovenščina kot drugi in tuji jezik na ravni odličnosti.
– k5 izpite za pridobitev certifikata iz tujega jezika pri pooblaščenih izvajalcih Državnega izpitnega centra.
– k6 strokovna izpita iz upravnega postopka pri Ministrstvu za javno upravo.
Poleg zgoraj navedenih javnoveljavnih programov (od alineje a. do e. te točke javnega razpisa Kompetence 2023-2029) se lahko izvajajo tudi javnoveljavni programi za odrasle, ki bodo v obdobju izvajanja javnega razpisa Kompetence 2023-2029 objavljeni v Uradnem listu RS in dostopni na spletni strani ministrstva, pristojnega za izobraževanje, ter na spletni strani Andragoškega centra Slovenije.
Javnoveljavni programi (od alineje a. do e. te točke javnega razpisa Kompetence 2023-2029) so dostopni na spletnem naslovu: https://www.gov.si/teme/vpis-in-financiranje-izobrazevanja-odraslih/.
Izhodišča za pripravo javnoveljavnih programov so dostopna na spletnem naslovu: Izhodišča za pripravo javnoveljavnih izobraževalnih programov za odrasle | Andragoški center Republike Slovenije (acs.si).
Opis temeljnih kompetenc, za katere se oblikuje NIPO, je objavljen v dokumentu Priporočilo Evropskega parlamenta in Sveta, na spletnem naslovu: https://eur-lex.europa.eu/legal-content/SL/TXT/PDF/?uri=CELEX:32018H0604(01)&from=NL
NIPO (alineja f. te točke javnega razpisa Kompetence 2023-2029) se lahko oblikujejo za pridobivanje ene ali več kompetenc in trajajo najmanj štirideset ur.
Programi pod alinejami od g. do j. te točke javnega razpisa Kompetence 2023-2029 trajajo najmanj trideset ur.
Vse programe, ki niso javnoveljavni, in jih prijavitelj načrtuje v okviru konzorcija, mora oblikovati oziroma pred izvedbo obravnavati strokovni aktiv pri poslovodečem partnerju v konzorciju v sodelovanju z vodjo konzorcija. Te programe hrani poslovodeči partner v konzorciju.
Prilagoditve programov predznanju ter potrebam udeležencev in delodajalcev oblikuje in hrani posamezni konzorcijski partner, ki izvede program.
V obdobju izvajanja operacije se mora v konzorcijih v velikih statističnih regijah izvesti vsaj šestindvajset izvedb istih ali različnih javnoveljavnih programov, v srednjih statističnih regijah dvajset izvedb istih ali različnih javnoveljavnih programov, v majhnih statističnih regijah pa vsaj štirinajst izvedb istih ali različnih javnoveljavnih programov. Velikost posamezne statistične regije je opredeljena v točki 2.2 tega javnega razpisa Kompetence 2023-2029.
V posamezni izvedbi programa se kot upravičen strošek lahko uveljavlja vključitev največ dvanajst udeležencev, razen v programe pod alinejo j. točke 2.1 javnega razpisa Kompetence 2023-2029, v katere se lahko kot upravičen strošek uveljavlja vključitev največ petindvajset udeležencev.
Udeleženci, ki uspešno zaključijo izobraževanje po javnoveljavnem programu, prejmejo potrdilo o usposabljanju, skladno s Pravilnikom o obrazcih javnih listin v srednješolskem izobraževanju (Uradni list RS, št. 44/08, 37/09, 71/09, 34/10, 44/12, 28/16, 6/18 – ZIO-1, 27/18, 9/20 in 58/22), in prilogo s popisom pridobljenih kompetenc po programu.
Udeleženci, ki uspešno zaključijo izobraževanje po programih pod alinejami od f. do j. 2.1 točke javnega razpisa Kompetence 2023-2029, prejmejo potrdilo o usposabljanju in prilogo s popisom pridobljenih kompetenc po programu.
Odrasli se lahko vključi v več izobraževalnih programov. Program je uspešno zaključen, če je udeleženec prisoten najmanj 80 % ur trajanja programa.
Ciljna skupina, opredeljena za javni razpis Kompetence 2023-2029, so odrasli3.
3 Skladno z 2. in 8. členom Zakona o izobraževanju odraslih (Uradni list RS, št. 6/18 in 189/20 – ZFRO, v nadaljnjem besedilu ZIO-1).
Posebno pozornost namenjamo skupinam odraslih, ki jih uvrščamo vsaj v eno izmed naslednjih ranljivih skupin:
– nižje izobraženi (srednješolsko izobraževanje – ISCED 3 ali manj)4,
4 Za namene razjasnitve izobrazbe se uporablja Povezovalna tabela za stopnjo izobrazbe (KLASIUS in ISCED-A), ki je dostopna na spletnem naslovu: http://www.mizs.gov.si/fileadmin/mizs.gov.si/pageuploads/PEKP/Dokumenti/Navodila_PEKP/Povezovalna_tabela_za_stopnjo_izobrazbe.pdf).
– aktivni, ki so stari 55 let ali več,
– tujci,
– zaprte osebe v zavodih za prestajanje kazni zapora.
Kazalniki
Upravičenec bo za namen spremljanja, poročanja in vrednotenja doseganja ciljev in kazalnikov operacije skladno z 42. členom Uredbe 2021/1060/EU in v skladu s 17. členom ter Prilogo I Uredbe 2021/1057/EU dolžan spremljati in ministrstvu zagotavljati podatke o doseganju ciljev in kazalnikov operacije (uporabi se tudi podatke po vprašalniku, Priloga 2B).
Pri tem se prispeva k ciljni vrednosti skupnih kazalnikov učinka EECO01 (skupno število udeležencev) in rezultata EECR03 (udeleženci, ki so pridobili kvalifikacijo po zaključku sodelovanja), določeni v Programu 2021–2027.
Kazalniki, ki jih bo treba zbirati za namene spremljanja, poročanja in vrednotenja operacije, natančna metodologija štetja kazalnikov in dokazila zanje so določeni v Prilogi 2, ki je sestavni del razpisne dokumentacije. Podrobnejša navodila o spremljanju kazalnikov so v Prilogi 2A.
Pričakuje se, da bo v programe po javnem razpisu Kompetence 2023-2029 vključenih 52.000 udeležencev, od tega 31.200 v KRVS in 20.800 v KRZS (preglednica 1). Od vseh vključenih udeležencev pa se predvideva, da bo okvirno 60 % takih, ki jih uvrščamo vsaj v eno izmed naslednjih ranljivih skupin:
– nižje izobraženi (srednješolsko izobraževanje – ISCED 3 ali manj),
– aktivni5, ki so stari 55 let ali več,
5 SURS: Aktivno prebivalstvo sestavljajo delovno aktivni prebivalci in brezposelne osebe.
– tujci,
– zaprte osebe v zavodih za prestajanje kazni zapora.
Skladno z Navodili organa upravljanja za načrtovanje, odločanje o podpori, spremljanje in poročanje o izvajanju evropske kohezijske politike v programskem obdobju 2021–2020 bo upravičenec dolžan ministrstvu poročati o doseganju ciljev in kazalnikov vključno s spremljanjem udeležencev v skladu s 17. členom ter Prilogo I Uredbe 2021/1057/ EU.
Skupni kazalnik učinka EECO01 pomeni število vključenih udeležencev v vse programe, ki se izvajajo v okviru javnega razpisa Kompetence 2023-2029, pri čemer se udeleženec lahko vključi v več programov, vendar se ga v kazalnik šteje samo enkrat na operacijo.
Preglednica 1: Skupni Kazalnik učinka z določeno ciljno vrednostjo v Programu EECO01
ID | Kazalnik učinka | Merska enota | Kohezijska regija | Ciljna vrednost (skupaj) |
EECO01 | Skupno število udeležencev | Število | KRVS | 31.200 |
EECO01 | Skupno število udeležencev | Število | KRZS | 20.800 |
Skupni kazalnik rezultata EECR03 pomeni število udeležencev, ki bodo uspešno zaključili javnoveljavne programe. Pričakuje se, da bo javnoveljavne programe uspešno zaključilo 5.850 vključenih udeležencev (Preglednica 2).
Preglednica 2: Skupni Kazalnik rezultata z določeno ciljno vrednostjo v Programu EECR03
ID | Kazalnik rezultata | Merska enota | Kohezijska regija | Ciljna vrednost (skupaj) |
EECR03 | Udeleženci, ki po zaključku sodelovanja pridobijo kvalifikacijo | Število | KRVS | 3.510 |
EECR03 | Udeleženci, ki po zaključku sodelovanja pridobijo kvalifikacijo | Število | KRZS | 2.340 |
Pričakuje se, da bo najnižje število vključenih udeležencev v programe v posamezni statistični regiji tako, kot je razvidno iz preglednic 3 in 4.
Preglednica 3: Pričakovani kazalnik učinka v KRVS po statističnih regijah
Velikost regije | Veliki regiji | Srednji regiji | Majhne regije | Skupaj KRVS |
Statična regija | Podravska | Savinjska | Jugovzhodna Slovenija | Pomurska | Koroška | Posavska | Primorsko-notranjska | Zasavska |
Skupno število udeležencev | 7.488 | 7.488 | 4.368 | 4.368 | 1.872 | 1.872 | 1.872 | 1.872 | 31.200 |
Preglednica 4: Pričakovani kazalnik učinka v KRZS po statističnih regijah
Velikost regije | Veliki regiji | Srednji regiji | Skupaj KRZS |
Statistična regija | Gorenjska | Osrednje-slovenska | Goriška | Obalno-kraška |
Skupno število udeležencev | 5.824 | 6.656 | 4.160 | 4.160 | 20.800 |
2.2 Regija izvajanja
Operacije se bodo izvajale v kohezijski regiji Vzhodna Slovenija (v nadaljnjem besedilu: KRVS) in kohezijski regiji Zahodna Slovenija (v nadaljnjem besedilu: KRZS).
Način delitve sredstev po regijah: sredstva javnega razpisa Kompetence 2023-2029 se delijo glede na sedež poslovodečega partnerja v konzorciju na KRVS in KRZS, v razmerju 60 % za KRVS in 40 % za KRZS.
Operacije se bodo izvajale v obliki konzorcijev, pri čemer so vsi partnerji iz iste statistične regije. Konzorcij vodi prijavitelj, ki je poslovodeči partner v konzorciju.
Največje število konzorcijev v posamezni statistični regiji je določeno glede na število prebivalcev določene statistične regije. Za namen oblikovanja števila konzorcijev in števila partnerjev v konzorcijih so statistične regije razvrščene po številu prebivalcev v naslednje tri skupine:
– velike regije (nad 200.000 prebivalcev) so: gorenjska, osrednjeslovenska, podravska in savinjska,
– srednje regije (75.000 do 200.000 prebivalcev) so: goriška, obalno-kraška, pomurska in jugovzhodna Slovenija in
– majhne regije (do 75.000 prebivalcev) so: koroška, posavska, primorsko-notranjska in zasavska.
Za izvajanje predmeta javnega razpisa Kompetence 2023-2029 bo v skladu s pogoji in merili izbranih največ triindvajset konzorcijev, od tega štirinajst v KRVS in devet v KRZS (točka 6 tega javnega razpisa, preglednici 5 in 6).
Konzorcij sestavljajo najmanj trije konzorcijski partnerji, od katerih je prijavitelj na javni razpis Kompetence 2023-2029 poslovodeči partner v konzorciju.
V konzorciju sta lahko zgolj dva konzorcijska partnerja, če v določeni statistični regiji ni organizacij, ki bi izpolnjevale pogoje za konzorcijskega partnerja oziroma ni organizacij, ki bi izrazile interes za sodelovanje.
Prijavitelj v konzorcij vključi organizacije iz svoje statistične regije, če izkazujejo interes in izpolnjujejo Splošne pogoje za konzorcijske partnerje brez prijavitelja, ki so opredeljeni v 3.2 točki javnega razpisa Kompetence 2023-2029. Izjema so organizacije iz Občine Litija, ki se lahko vključijo zgolj v osrednjeslovensko statistično regijo v KRZS. Glede na pravno veljavno razmejitev območij kohezijskih regij (NUTS 2), ki sledi iz Uredbe št. 1319/2013/ES z dne 9. decembra 2013 o spremembi prilog Uredbe (ES) št. 1059/20036/ES Evropskega parlamenta in Sveta z dne 26. maja 2003 o oblikovanju skupne klasifikacije statističnih teritorialnih enot (NUTS) in ki velja od 1. 1. 2015 dalje, se Občina Litija nahaja v KRVS. Organ upravljanja je dne 12. 4. 2017 izdal »Mnenje o lokaciji izvajanja – Občina Litija ter o evropskem kohezijskem viru financiranja« (št. 020-1/2017-28), in objavljenem na spletni strani http://eu-skladi.si/sl/dokumenti/porocila-mnenja-tolmacenja/2017-04-12-mnenje-ou-litija.pdf, v katerem tolmači, da je z vidika evropskih kohezijskih sredstev Občina Litija del KRZS.
3. Pogoji za kandidiranje na javnem razpisu
Za prijavo na javni razpis Kompetence 2023-2029 je treba izpolnjevati tako splošne kot specifične pogoje ter predložiti dokazila, s katerimi se izkazuje njihovo izpolnjevanje.
3.1 Splošni pogoji za prijavitelja
Na javnem razpisu Kompetence 2023-2029 lahko kot prijavitelj kandidira javna organizacija za izobraževanje odraslih, ki izpolnjuje naslednje pogoje.6
6 Javna organizacija se lahko ustanovi kot javni zavod za izobraževanje odraslih ali organizira kot organizacijska enota drugega javnega zavoda, ki ga je ustanovila samoupravna lokalna skupnost (27. člen ZIO-1).
Pogoj | Opis | Dokazilo |
Ustreznost in sposobnost prijavitelja | Prijavitelj je: na dan oddaje vloge registriran za opravljanje izobraževalne dejavnosti pod šifro 85.590 pri pristojnem sodišču in izvaja svojo dejavnost na območju Republike Slovenije. | – Priloga 3: Izpis iz AJPES-a, iz katerega je razvidno, da ima prijavitelj opredeljeno izobraževalno dejavnost pod šifro 85.590.* |
Prijavitelj ima na dan podpisa izjave o izpolnjevanju splošnih pogojev za prijavitelja na javni razpis Kompetence 2023-2029, zaposlenega strokovnega delavca po ZIO-1 (organizator izobraževanja odraslih, učitelj ali drugi strokovni delavec). | – Pogodba o zaposlitvi strokovnega delavca po ZIO-1 (organizator izobraževanja odraslih, učitelj ali drugi strokovni delavec). |
Prijavitelj za stroške, ki so predmet javnega razpisa Kompetence 2023-2029, ni sofinanciran, ni pridobil in ni v postopku pridobivanja sofinanciranja istih stroškov iz drugih javnih virov, tj. javnih finančnih sredstev evropskega, državnega ali občinskega proračuna. | – točka 14.1 prijavnega obrazca. |
Prijavitelj ima v okviru zadnjih 30 dni pred datumom oddaje vloge, oziroma, če potrdilo pridobi ministrstvo, na dan oddaje vloge, poravnane vse davke, prispevke in druge dajatve, določene z zakonom, ki ureja davčni postopek, oziroma vrednost neplačanih zapadlih obveznosti ne znaša 50,00 eurov ali več. | – Potrdilo Finančne uprave RS o plačanih obveznostih** – točka 14.1 prijavnega obrazca. |
Prijavitelju, vključno njegovi odgovorni osebi oziroma zakonitemu(im) zastopniku(om), ni bila izrečena pravnomočna sodba, ki ima elemente kaznivih dejanj, taksativno naštetih v prvem odstavku 75. člena Zakona o javnem naročanju (Uradni list RS, št. 91/15, 14/18, 121/21, 10/22, 74/22 – odl. US, 100/22 – ZNUZSZS, 28/23), ali kaznivih dejanj zoper delovno razmerje in socialno varnost, naštetih v 196.–203. členu Kazenskega zakonika (Uradni list RS, št. 50/12 – uradno prečiščeno besedilo, 6/16 – popr., 54/15, 38/16, 27/17, 23/20, 91/20, 95/21, 186/21, 105/22 – ZZNŠPP, 16/23). | – Dokazilo Ministrstva za pravosodje o nekaznovanosti*** – točka 14.1 prijavnega obrazca. |
*Če prijavitelj ne bo predložil izpisa iz Ajpesa, ga bo pridobilo ministrstvo po uradni dolžnosti iz uradnih evidenc.
**Če prijavitelj ne bo predložil potrdila Finančne uprave RS o plačanih obveznostih, ga bo pridobilo ministrstvo po uradni dolžnosti iz uradnih evidenc, v tem primeru se bo izpolnjevanje tega pogoja preverjalo na dan oddaje vloge.
***Dokazilo ne sme biti starejše od 30 dni pred oddajo vloge. Če prijavitelj ne bo predložil dokazila Ministrstva za pravosodje o nekaznovanosti ali bo dokazilo starejše od 30 dni pred oddajo vloge, ga bo pridobilo ministrstvo po uradni dolžnosti iz uradnih evidenc, v tem primeru se bo izpolnjevanje pogojev o nekaznovanosti preverjalo na dan oddaje vloge.
3.2 Splošni pogoji za konzorcijskega partnerja, brez prijavitelja
Pogoj | Opis | Dokazilo |
Ustreznost in sposobnost konzorcijskega partnerja, brez prijavitelja | Konzorcijski partner brez prijavitelja je: na dan podpisa izjave o izpolnjevanju splošnih pogojev za konzorcijske partnerje brez prijavitelja registriran za opravljanje izobraževalne dejavnosti pod šifro 85.590 pri pristojnem sodišču ali drugem organu oziroma ima izobraževalno dejavnost opredeljeno v svojem ustanovitvenem aktu in izvaja svojo dejavnost na območju Republike Slovenije. | – Priloga 3: Izpis iz AJPES-a* ali fotokopija ustanovitvenega akta, iz katerega je razvidno, da ima konzorcijski partner opredeljeno izobraževalno dejavnost pod šifro 85.590. |
Konzorcijski partner, brez prijavitelja, za stroške, ki so predmet tega javnega razpisa, ni sofinanciran, ni pridobil in ni v postopku pridobivanja sofinanciranja istih stroškov iz drugih javnih virov, tj. javnih finančnih sredstev evropskega, državnega ali občinskega proračuna. | – točka 14.1 prijavnega obrazca. |
Konzorcijski partner, brez prijavitelja, ima v okviru zadnjih 30 dni pred datumom oddaje vloge, oziroma, če potrdilo pridobi ministrstvo, na dan oddaje vloge, poravnane vse davke, prispevke in druge dajatve, določene z zakonom, ki ureja davčni postopek, oziroma vrednost neplačanih zapadlih obveznosti ne znaša 50,00 eurov ali več. | – Potrdilo Finančne uprave RS o plačanih obveznostih** – točka 14.1 prijavnega obrazca. |
Konzorcijskemu partnerju, brez prijavitelja, vključno njegovi odgovorni osebi oziroma zakonitemu(im) zastopniku(om), ni bila izrečena pravnomočna sodba, ki ima elemente kaznivih dejanj, taksativno naštetih v prvem odstavku 75. člena Zakona o javnem naročanju (Uradni list RS, št. 91/15, 14/18, 121/21, 10/22, 74/22 – odl. US, 100/22 – ZNUZSZS, 28/23), ali kaznivih dejanj zoper delovno razmerje in socialno varnost, naštetih v 196.–203. členu Kazenskega zakonika (Uradni list RS, št. 50/12 – uradno prečiščeno besedilo, 6/16 – popr., 54/15, 38/16, 27/17, 23/20, 91/20, 95/21, 186/21, 105/22 – ZZNŠPP, 16/23). | – Dokazilo Ministrstva za pravosodje o nekaznovanosti*** – točka 14.1 prijavnega obrazca. |
*Če konzorcijski partner, brez prijavitelja, ne bo predložil izpisa iz Ajpesa, ga bo pridobilo ministrstvo po uradni dolžnosti iz uradnih evidenc.
**Če konzorcijski partner, brez prijavitelja, ne bo predložil potrdila Finančne uprave RS o plačanih obveznostih, ga bo pridobilo ministrstvo po uradni dolžnosti iz uradnih evidenc, v tem primeru se bo izpolnjevanje tega pogoja preverjalo na dan oddaje vloge.
***Dokazilo ne sme biti starejše od 30 dni pred oddajo vloge. Če konzorcijski partner, brez prijavitelja, ne bo predložil dokazila Ministrstva za pravosodje o nekaznovanosti ali bo dokazilo starejše od 30 dni pred oddajo vloge, ga bo pridobilo ministrstvo po uradni dolžnosti iz uradnih evidenc, v tem primeru se bo izpolnjevanje pogojev o nekaznovanosti preverjalo na dan oddaje vloge.
3.3 Splošni pogoji, vezani na vlogo
Posamezna vloga mora izpolnjevati naslednje pogoje:
Pogoj | Opis | Dokazilo |
Prispevek k doseganju ciljev in rezultatov na ravni cilja politike, prednostne naloge in specifičnega cilja in neposrednih učinkov Programa 2021–2027 | Iz predlaganih aktivnosti operacije je razviden prispevek k doseganju ciljev in rezultatov na ravni cilja politike, prednostne naloge in specifičnega cilja in neposrednih učinkov Programa 2021-2027. | – Pogoj se preveri v točki 4. prijavnega obrazca |
Realna izvedljivost v obdobju, za katerega velja podpora, ter zagotovljenost stroškovne učinkovitosti | Iz predlagane operacije je razvidna realna izvedljivost v obdobju, za katerega velja podpora (operacija upošteva aktivnosti ter časovni in finančni okvir, določen s tem javnim razpisom in razpisno dokumentacijo), ter razvidna je zagotovljenost stroškovne učinkovitosti. | – Pogoja se preverita glede na celotno prijavo |
Ustreznost ciljnih skupin | Iz predlagane operacije je razvidna ustreznost ciljnih skupin. | – Pogoj se preveri v točki 6 prijavnega obrazca |
Upoštevanje načela nediskriminatornosti, enakih možnosti, vključno z dostopnostjo za invalide, enakosti spolov (zagotavljanje skladnosti s horizontalnimi načeli iz 9. člena Uredbe 2021/1060/EU) | Iz predlagane operacije je razvidno zagotavljanje spodbujanja enakosti moških in žensk ter preprečevanje vsakršne diskriminacije na podlagi spola, rase ali narodnosti, vere ali prepričanja, invalidnosti, starosti ali spolne usmerjenosti med osebami, ki so oziroma bodo vključene v izvajanje aktivnosti v okviru javnega razpisa Kompetence 2023-2029, v skladu z zakonodajo, ki pokriva področje zagotavljanja enakosti in nediskriminacije. | – Pogoj se preveri v točki 7 prijavnega obrazca |
3.4 Specifični pogoji
Poleg splošnih pogojev se morajo zagotoviti tudi naslednji specifični pogoji:
Pogoj | Opis | Dokazilo |
Konzorcijski partnerji so registrirani v isti statistični regiji kot prijavitelj. Izjema so organizacije iz Občine Litija, ki se lahko vključijo zgolj v osrednjeslovensko regijo v KRZS. | Iz predlagane operacije je razvidno, da so vsi konzorcijski partnerji registrirani v isti statistični regiji kot prijavitelj. Izjema so organizacije iz Občine Litija, ki se lahko vključijo zgolj v osrednjeslovensko regijo v KRZS. | – Pogoj se preveri v točkah 1, 2 in 14.3 prijavnega obrazca |
Prijavitelj in konzorcijski partnerji so za izvajanje javnega razpisa Kompetence 2023-2029 v okviru statistične regije vključeni samo v en konzorcij, katerega sestavljajo najmanj trije konzorcijski partnerji, od katerih je prijavitelj na javni razpis Kompetence 2023-2029 poslovodeči partner v konzorciju. V konzorciju sta lahko zgolj dva konzorcijska partnerja, če v določeni statistični regiji ni organizacij, ki bi izpolnjevale pogoje za konzorcijskega partnerja oziroma ni organizacij, ki bi izrazile interes za sodelovanje. | Iz predlagane operacije je razvidno, da – so prijavitelj in konzorcijski partnerji vključeni samo v en konzorcij v okviru statistične regije –– konzorcij sestavljajo najmanj trije partnerji, od katerih je prijavitelj na predmetni javni razpis poslovodeči partner v konzorciju. V konzorciju sta lahko zgolj dva konzorcijska partnerja, če v določeni statistični regiji ni organizacij, ki bi izpolnjevale pogoje za konzorcijskega partnerja oziroma ni organizacij, ki bi izrazile interes za sodelovanje. | – Pogoj se preveri v evidencah ministrstva – Pogoj se preveri v točkah 1, 2 in 14.3 prijavnega obrazca – Pogoj se preveri v konzorcijski pogodbi |
V primeru, da prijavitelj, konzorcijski partner ali vloga ne bodo izpolnjevali kateregakoli od pogojev iz točke 3. Pogoji za kandidiranje na javnem razpisu, bo komisija vlogo izločila in je ne bo ocenjevala po merilih za ocenjevanje, vloga prijavitelja pa se bo s sklepom zavrnila.
4. Merila za izbor upravičencev, ki izpolnjujejo pogoje (navedba, opis, ovrednotenje meril po vrstnem redu od bolj k manj pomembnemu)
Zap. št. | Merilo | Št. točk |
1. | Kakovost predlaganega projekta (točka 8. prijavnega obrazca) | Skupaj 30 |
1.1 | Ustreznost projekta (točka 8.1. prijavnice) – v analizi potreb so vsi elementi vsebinsko obrazloženi; – v analizi potreb je en element vsebinsko pomanjkljivo obrazložen; – v analizi potreb sta dva elementa vsebinsko pomanjkljivo obrazložena; – v analizi potreb sta več kot dva elementa vsebinsko pomanjkljivo obrazložena. | 20 10 5 0 |
1.2 | Kakovost načrtovanega programa NIPO (točka 8.2 prijavnice) – načrtovan program ima podrobno in razumljivo razdelane vse zahtevane elemente programa; – načrtovan program ima podrobno in razumljivo razdelanih vsaj šest elementov programa; – načrtovan program nima podrobno in razumljivo razdelanih več kot šest elementov programa. | 10 5 0 |
2. | Vključevanje ključnih deležnikov (točka 9. prijavnega obrazca) | Skupaj 10 |
| Vključevanje ključnih deležnikov – sodelovanje z vsaj petimi različnimi deležniki, za katere je iz opisa jasno razvidna njihova vključenost in vloga za kakovostno izvedbo aktivnosti ter doseganje ciljev projekta; – sodelovanje s štirimi različnimi deležniki, za katere je iz opisa jasno razvidna njihova vključenost in vloga za kakovostno izvedbo aktivnosti ter doseganje ciljev projekta; – sodelovanje s tremi ali manj različnimi deležniki, za katere je iz opisa jasno razvidno njihova vključenost in vloga za kakovostno izvedbo aktivnosti ter doseganje ciljev projekta. | 10 5 0 |
3. | Prispevanje k doseganju ciljev področnih strategij, resolucij, nacionalnih programov (točka 10. prijavnega obrazca) | Skupaj 5 |
| Prispevanje k doseganju ciljev področnih strategij, resolucij, nacionalnih programov – projekt prispeva k doseganju ciljev področnih strategij, resolucij, nacionalnih programov; – projekt ne prispeva k doseganju ciljev področnih strategij, resolucij, nacionalnih programov. | 5 0 |
4. | Izmenjava izkušenj, rezultatov in dobrih praks (točka 11. prijavnega obrazca) | Skupaj 5 |
| Izmenjava izkušenj, rezultatov in dobrih praks – operacija vključuje dva dogodka, na katerih bodo predstavljena spoznanja in rezultati predstavnikom ciljnih skupin in širši javnosti; – operacija vključuje manj kot dva dogodka, na katerih bodo predstavljena spoznanja in rezultati predstavnikom ciljnih skupin in širši javnosti. | 5 0 |
SKUPAJ MOŽNIH TOČK | 50 |
Po merilih iz točke 4 javnega razpisa Kompetence 2023-2029 bodo ocenjeni prijavitelji, ki bodo izpolnjevali vse razpisne pogoje.
Najvišje možno skupno število točk iz vseh meril, s katerimi se lahko oceni posamezno vlogo, je 50 točk.
5. Dodatne zahteve v primeru, da bo posamezni prijavitelj na javnem razpisu izbran
a. v obdobju izvajanja operacije se mora v konzorcijih v velikih statističnih regijah izvesti vsaj šestindvajset izvedb istih ali različnih javnoveljavnih programov, v srednjih statističnih regijah dvajset izvedb istih ali različnih javnoveljavnih programov, v majhnih statističnih regijah pa vsaj štirinajst izvedb istih ali različnih javnoveljavnih programov. Velikost posamezne statistične regije je opredeljena v točki 2.2. javnega razpisa Kompetence 2023-2029;
b. od vseh vključenih udeležencev se predvideva, da bo okvirno 60 % takih, ki jih uvrščamo vsaj v eno izmed naslednjih ranljivih skupin:
– nižje izobraženi (srednješolsko izobraževanje – ISCED 3 ali manj),
– aktivni, ki so stari 55 let ali več,
– tujci,
– zaprte osebe v zavodih za prestajanje kazni zapora;
c. strokovni aktiv pri prijavitelju bo pred izvedbo obravnaval vse programe, ki niso javnoveljavni in so načrtovani v okviru konzorcija, ter izdal izjave strokovnega aktiva o ustreznosti posameznega izobraževalnega programa;
d. v posamezno izvedbo programa je lahko vključenih največ 12 udeležencev, razen v programe pod alinejo j 2.1. točke javnega razpisa Kompetence 2023-2029, kjer je lahko vključenih največ 25 udeležencev;
e. pogoj, da je udeleženec uspešno opravil program, je najmanj 80 % prisotnost ur trajanja programa;
f. vsi partnerji v konzorciju morajo za namene spremljanja, poročanja in vrednotenja operacije zbirati podatke o udeležencih po Prilogi 2, ki je sestavni del razpisne dokumentacije. Podrobnejša navodila o spremljanju kazalnikov so v prilogi 2A.
6. Okvirna višina sredstev, ki so na razpolago za javni razpis
Način delitve sredstev po kohezijskih regijah: 60 % na KRVS, 40 % na KRZS od okvirne višine sredstev, ki so na razpolago za javni razpis Kompetence 2023-2029. Sredstva niso prenosljiva med kohezijskima regijama.
Skupna okvirna vrednost razpoložljivih sredstev za javni razpis Kompetence 2023-2029 znaša največ do 37.000.000,00 EUR, od tega je predvidena vrednost sofinanciranja po posameznih programskih območjih in po posameznih proračunskih letih naslednja:
– za proračunsko leto 2023: 1.500.000,00 EUR, od tega:
– za kohezijsko regijo Vzhodna Slovenija 900.000,00 EUR, od tega:
– 765.000,00 EUR – ESO4.7.-Spodbujanje vseživljenjskega učenja ESS 21-27-V-EU (85,00 %) in
– 135.000,00 EUR – ESO4.7.-Spodbujanje vseživljenjskega učenja ESS 21-27-V-SLO (15,00 %),
– za kohezijsko regijo Zahodna Slovenija 600.000,00 EUR, od tega:
– 240.000,00 EUR – ESO4.7.-Spodbujanje vseživljenjskega učenja ESS 21-27-Z-EU (40,00 %) in
– 360.000,00 EUR – ESO4.7.-Spodbujanje vseživljenjskega učenja ESS 21-27-Z-SLO (60,00 %),
– za proračunsko leto 2024: 6.500.000,00 EUR, od tega:
– za kohezijsko regijo Vzhodna Slovenija 3.900.000,00 EUR, od tega:
– 3.315.000,00 EUR – ESO4.7.-Spodbujanje vseživljenjskega učenja ESS 21-27-V-EU (85,00 %) in
– 585.000,00 EUR – ESO4.7.-Spodbujanje vseživljenjskega učenja ESS 21-27-V-SLO – (15,00 %),
– za kohezijsko regijo Zahodna Slovenija 2.600.000,00 EUR, od tega:
– 1.040.000,00 EUR – ESO4.7.-Spodbujanje vseživljenjskega učenja ESS 21-27-Z-EU (40,00 %) in
– 1.560.000,00 EUR – ESO4.7.-Spodbujanje vseživljenjskega učenja ESS 21-27-Z-SLO (60,00 %),
– za proračunsko leto 2025: 6.500.000,00 EUR, od tega:
– za kohezijsko regijo Vzhodna Slovenija 3.900.000,00 EUR, od tega:
– 3.315.000,00 EUR – ESO4.7.-Spodbujanje vseživljenjskega učenja ESS 21-27-V-EU (85,00 %) in
– 585.000,00 EUR – ESO4.7.-Spodbujanje vseživljenjskega učenja ESS 21-27-V-SLO – (15,00 %),
– za kohezijsko regijo Zahodna Slovenija 2.600.000,00 EUR, od tega:
– 1.040.000,00 EUR – ESO4.7.-Spodbujanje vseživljenjskega učenja ESS 21-27-Z-EU (40,00 %) in
– 1.560.000,00 EUR – ESO4.7.-Spodbujanje vseživljenjskega učenja ESS 21-27-Z-SLO (60,00 %),
– za proračunsko leto 2026: 6.500.000,00 EUR, od tega:
– za kohezijsko regijo Vzhodna Slovenija 3.900.000,00 EUR, od tega:
– 3.315.000,00 EUR – ESO4.7.-Spodbujanje vseživljenjskega učenja ESS 21-27-V-EU (85,00 %) in
– 585.000,00 EUR – ESO4.7.-Spodbujanje vseživljenjskega učenja ESS 21-27-V-SLO – (15,00 %),
– za kohezijsko regijo Zahodna Slovenija 2.600.000,00 EUR, od tega:
– 1.040.000,00 EUR – ESO4.7.-Spodbujanje vseživljenjskega učenja ESS 21-27-Z-EU (40,00 %) in
– 1.560.000,00 EUR – ESO4.7.-Spodbujanje vseživljenjskega učenja ESS 21-27-Z-SLO (60,00 %),
– za proračunsko leto 2027: 6.500.000,00 EUR, od tega:
– za kohezijsko regijo Vzhodna Slovenija 3.900.000,00 EUR, od tega:
– 3.315.000,00 EUR – ESO4.7.-Spodbujanje vseživljenjskega učenja ESS 21-27-V-EU (85,00 %) in
– 585.000,00 EUR – ESO4.7.-Spodbujanje vseživljenjskega učenja ESS 21-27-V-SLO (15,00 %),
– za kohezijsko regijo Zahodna Slovenija 2.600.000,00 EUR, od tega:
– 1.040.000,00 EUR – ESO4.7.-Spodbujanje vseživljenjskega učenja ESS 21-27-Z-EU (40,00 %) in
– 1.560.000,00 EUR – ESO4.7.-Spodbujanje vseživljenjskega učenja ESS 21-27-Z-SLO (60,00 %),
– za proračunsko leto 2028: 6.500.000,00 EUR, od tega:
– za kohezijsko regijo Vzhodna Slovenija 3.900.000,00 EUR, od tega:
– 3.315.000,00 EUR – ESO4.7. Spodbujanje vseživljenjskega učenja ESS 21-27-V-EU (85,00 %) in
– 585.000,00 EUR – ESO4.7.-Spodbujanje vseživljenjskega učenja ESS 21-27-V-SLO (15,00 %),
– za kohezijsko regijo Zahodna Slovenija 2.600.000,00 EUR, od tega:
– 1.040.000,00 EUR – ESO4.7.-Spodbujanje vseživljenjskega učenja ESS 21-27-Z-EU (40,00 %) in
– 1.560.000,00 EUR – ESO4.7.-Spodbujanje vseživljenjskega učenja ESS 21-27-Z-SLO (60,00 %),
– za proračunsko leto 2029: 3.000.000,00 EUR, od tega:
– za kohezijsko regijo Vzhodna Slovenija 1.800.000,00 EUR, od tega:
– 1.530.000,00 EUR – ESO4.7.-Spodbujanje vseživljenjskega učenja ESS 21-27-V-EU (85,00 %) in
– 270.000,00 EUR – ESO4.7.-Spodbujanje vseživljenjskega učenja ESS 21-27-V-SLO (15,00 %),
– za kohezijsko regijo Zahodna Slovenija 1.200.000,00 EUR, od tega:
– 480.000,00 EUR – ESO4.7.-Spodbujanje vseživljenjskega učenja ESS 21-27-Z-EU (40,00 %) in
– 720.000,00 EUR – ESO4.7.-Spodbujanje vseživljenjskega učenja ESS 21-27-Z-SLO (60,00 %).
Skupna okvirna vrednost razpoložljivih sredstev za javni razpis Kompetence 2023-2029 za KRVS znaša največ 22.200.000,00 EUR, za KRZS pa največ 14.800.000,00 EUR.
Ministrstvo si pridržuje pravico, da glede na razpoložljiva sredstva po posameznih proračunskih letih, izbranim prijaviteljem predlaga prilagoditev dinamike sofinanciranja. Če se izbrani prijavitelj ne strinja s predlogom ministrstva, se šteje, da odstopa od vloge.
Izvedba postopka javnega razpisa Kompetence 2023-2029 je vezana na proračunske zmogljivosti ministrstva.
Preglednica 5: Okvirna višina sredstev za KRVS v EUR in število konzorcijev
Velikost regije | Veliki regiji | Srednji regiji | Majhne regije |
Statistična regija | Podravska | Savinjska | Jugovzhodna Slovenija | Pomurska | Koroška | Posavska | Primorsko- notranjska | Zasavska |
Okvirna višina sredstev | 5.223.689,61 | 5.223.689,61 | 3.119.590,04 | 3.119.590,06 | 1.378.360,17 | 1.378.360,17 | 1.378.360,17 | 1.378.360,17 |
Okvirna višina sredstev na konzorcij | 1.741.229,87 | 1.741.229,87 | 1.559.795,02 | 1.559.795,03 | 1.378.360,17 | 1.378.360,17 | 1.378.360,17 | 1.378.360,17 |
Največje število konzorcijev | 3 | 3 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Preglednica 6: Okvirna višina sredstev za KRZS v EUR in število konzorcijev
Velikost regije | Veliki regiji | Srednji regiji |
Statistična regija | Gorenjska | Osrednjeslovenska | Goriška | Obalno-kraška |
Okvirna višina sredstev | 4.283.080,50 | 4.481.019,08 | 3.017.950,22 | 3.017.950,20 |
Okvirna višina sredstev na konzorcij | 1.427.693,50 | 2.240.509,54 | 1.508.975,11 | 1.508.975,10 |
Največje število konzorcijev | 3 | 2 | 2 | 2 |
7. Shema in stopnja intenzivnosti ali najvišja dovoljena višina sofinanciranja v skladu s shemo državnih pomoči ali pomoči de minimis: ni relevantno.
8. Obdobje, v katerem morajo biti porabljena dodeljena sredstva (predvideni datum začetka in konca črpanja sredstev)
Obdobje izvajanja aktivnosti je od datuma objave javnega razpisa Kompetence 2023-2029 v Uradnem listu RS do dne 30. 6. 2029.
Ministrstvo bo sofinanciralo le upravičene stroške, nastale od datuma objave javnega razpisa Kompetence 2023-2029 v Uradnem listu RS do dne 30. 6. 2029.
Obdobje upravičenosti izdatkov (datum plačila računov oziroma verodostojnih knjigovodskih listin) je od datuma objave javnega razpisa Kompetence 2023-2029 v Uradnem listu RS do dne 31. 7. 2029.
Obdobje upravičenosti lahko ministrstvo podaljša zaradi posebej utemeljenih, objektivnih razlogov in na podlagi soglasja organa upravljanja.
9. Vsebina in priprava vloge na javni razpis
Javni razpis Kompetence 2023-2029 obsega naslednje dokumente:
– Besedilo javnega razpisa
– Navodila za pripravo vloge
– Prijavni obrazec, h kateremu se priloži pogodba o zaposlitvi strokovnega delavca po ZIO-1
Priloge k Prijavnemu obrazcu
1. Finančni načrt
2. Zahteve glede spremljanja, poročanja in vrednotenja doseganja ciljev in kazalnikov na javnem razpisu Temeljne kompetence 2023-2029
2A Splošna pojasnila spremljanja in zahteve glede spremljanja in poročanja
2B Vprašalnik za spremljanje podatkov o udeležencih
3. izpis iz AJPES-a ali fotokopija ustanovitvenega akta, iz katerega je razvidno, da imajo prijavitelj in konzorcijski partnerji opredeljeno dejavnost izobraževanja odraslih
4. Izjava strokovnega aktiva o ustreznosti neformalnega izobraževalnega programa za odrasle (NIPO)
5. Načrtovani programi Kompetence 2023-2029
6. Vzorec pogodbe o sofinanciranju
7. Vzorec konzorcijske pogodbe
8. Obračun stroška na enoto za vodenje konzorcija (SSE vodenje konzorcija)
9. Obračun stroška na enoto za izvedbo programa na udeleženca na uro (SSE programi)
10. Obračun stroška na enoto za izvajanje izpitov (SSE izpiti)
11. Varovanje osebnih podatkov
12. Označba ovojnice Kompetence 2023-2029
13. Ocenjevalni list postopek izbora
14. Ocenjevalni list ocenjevanje projekta po merilih javnega razpisa Kompetence 2023-2029
15. Navodila Ministrstva za izobraževanje, znanost in šport za izvajanje operacij evropske kohezijske politike v programskem obdobju 2014–2020, dostopna na spletni strani: https://www.gov.si/drzavni-organi/ministrstva/ministrstvo-za-izobrazevanje-znanost-in-sport/o-ministrstvu/sluzba-za-izvajanje-kohezijske-politike/#e33077
16. Navodila organa upravljanja o upravičenih stroških za sredstva evropske kohezijske politike v programskem obdobju 2021–2027, dostopna na spletni strani: https://evropskasredstva.si/app/uploads/2023/04/NUS-2021-2027_verzija_1.0_P.pdf
17. Navodila za uporabo informacijskega sistema e-MA, dostopna na spletni strani: https://navodila.ema.arr.gov.si/confluence/display/EUD/Navodila+za+uporabo+IS+e-MA
Vloga se šteje kot formalno popolna, če vsebuje naslednje popolno izpolnjene, podpisane in žigosane (če prijavitelj pri svojem poslovanju uporablja žig) obrazce ter dokazila:
– Prijavni obrazec, h kateremu se priloži pogodba o zaposlitvi strokovnega delavca po ZIO-1
– Prilogo 1: Finančni načrt
– Prilogo 4: Izjava strokovnega aktiva o ustreznosti neformalnega izobraževalnega programa za odrasle (NIPO)
– Prilogo 5: Načrtovani programi Kompetence 2023-2029
– Prilogo 7: Konzorcijska pogodba
Prijavitelji morajo uporabiti izključno obrazce iz razpisne dokumentacije, ki se jih ne sme spreminjati.
Navodila Ministrstva za izobraževanje, znanost in šport za izvajanje operacij evropske kohezijske politike v programskem obdobju 2014–2020, ver. 2.9 se do sprejetja novih navodil ministrstva smiselno uporabljajo, če niso v nasprotju s predpisi in pravili evropske kohezijske politike v programskem obdobju 2021–2027. Ministrstvo bo o sprejetju novih navodil seznanilo upravičenca, ki bo pri izvajanju operacije zavezan ravnati v skladu z vsakokrat veljavnimi navodil ministrstva (v nadaljnjem besedilu: navodila ministrstva).
10. Razmerje med sredstvi, delež prispevka EU
Sredstva na postavkah namenskih sredstev EU za kohezijsko politiko: 24.790.000,00 EUR
Sredstva na postavkah slovenske udeležbe za sofinanciranje kohezijske politike: 12.210.000,00 EUR
Delež prispevka EU je v KRVS 85,00 % in KRZS 40 %.
11. Upravičeni stroški, način financiranja in predplačila
V skladu s pravili evropske kohezijske politike in zakonodaje s področja javnih financ se financiranje operacij izvaja po principu povračil za nastale in plačane stroške. Upravičenec bo prejel sredstva sofinanciranja na osnovi pravilno izdanih in popolnih zahtevkov za izplačila za upravičene stroške izvajanja operacije, ki so nastali in bili plačani v preteklem (in upravičenem) obdobju. Izjema so predplačila in izjeme, določene v skladu z veljavnim zakonom, ki ureja izvrševanje proračuna Republike Slovenije.
Upravičeni stroški javnega razpisa Kompetence 2023-2029 so:
– strošek na enoto za vodenje konzorcija (v nadaljnjem besedilu: SSE vodenje konzorcija);
– stroški informiranja in komuniciranja (organizacija zaključne konference, stroški izdelave ali nadgradnje spletne strani posameznega konzorcija, stroški oglaševalskih storitev in stroški objav, stroški oblikovanja, priprave na tisk, tisk in dostava gradiv, drugi stroški informiranja in komuniciranja),
– strošek na enoto za izvedbo programa na udeleženca na uro (v nadaljnjem besedilu: SSE programi),
– strošek na enoto za izvajanje izpitov (v nadaljnjem besedilu: SSE izpiti),
– davek na dodano vrednost.
11.1 Strošek na enoto
Ministrstvo je sprejelo Metodologijo za določitev višine poenostavljenih oblik stroškov skladno s točko (b) prvega odstavka in s točko (d) tretjega odstavka 53. člena Uredbe (EU) 2021/1060 in v okviru Javnega razpisa Temeljne kompetence 2023-2029, št. 303-101/2023/4 z dne 19. 9. 2023, ki določa:
– SSE vodenje konzorcija v višini 23,73 EUR na efektivno uro;
– SSE programi v višini 9,25 EUR na uro na udeleženca programa;
– SSE izpiti v višini 128,70 EUR na izpit.
SSE vodenje konzorcija
Namenjen je poslovodečim partnerjem v konzorcijih, za zaposlene strokovne delavce pri poslovodečih partnerjih v konzorcijih, ki bodo zaposleni na enem izmed naslednjih delovnih mest:
– organizator izobraževanja odraslih;
– učitelj;
– drugi strokovni delavec.
Vrednost SSE vodenje konzorcija znaša 23,73 EUR na efektivno uro. Efektivna ura je dejansko opravljena ura dela na operaciji Kompetence 2023-2029. Sem se ne vštevajo ure odsotnosti z dela (bolniška odsotnost, dopust, prazniki, druge odsotnosti z dela). SSE vodenje konzorcija vključuje stroške dela (plače, prispevke, dajatve in vsa povračila v zvezi z delom, ob upoštevanju odsotnosti z dela) strokovnega delavca pri poslovodečem partnerju v konzorciju in posredne stroške po pavšalni stopnji v višini 15 % na neposredne stroške osebja.
Strokovni delavec pri poslovodečem partnerju v konzorciju bo opravljal sledeče naloge:
– usmerjal in koordiniral delo konzorcijskih partnerjev;
– načrtoval in spremljal vsebinski ter finančni napredek operacije;
– vnašal podatke v informacijski sistem organa upravljanja;
– pripravljal zahtevke za izplačilo, vračilo itd.;
– pregledoval dokumentacijo in podatke, ki jih je posredoval partner v konzorciju;
– pripravljal kvartalna, letna in končno poročilo o napredku operacije in doseženih rezultatih;
– arhiviral dokumentacijo;
– sodeloval s ključnimi deležniki v regiji (npr. enote Zavoda za zaposlovanje, centri za socialno delo, zavodi za prestajanje kazni zapora, društva, društva za tretje življenjsko obdobje in podobno);
– sodeloval pri postopkih obravnave programov, ki niso javnoveljavni, na strokovnem aktivu konzorcijskih partnerjev;
– izvajal promocijo in animacijo operacije Kompetence 2023-2029;
– sodeloval z ministrstvom v skladu z elaboratom, pogodbo o sofinanciranju in konzorcijsko pogodbo, Navodili ministrstva in organa upravljanja ipd.;
– koordiniral različne aktivnosti za razvoj kakovosti izobraževanja odraslih v konzorciju;
– se udeleževal različnih strokovnih dogodkov in usposabljanj (kongresov, letnih posvetov, simpozijev, strokovnih izobraževanj in izpopolnjevanj ipd.), ki so povezani s ciljem operacije Kompetence 2023-2029.
Za upravičenost SSE vodenje konzorcija so potrebna naslednja dokazila:
– pogodba o zaposlitvi ali drugi pravni akt, iz katerega je razvidno, da je vodja konzorcija zaposlen na enem izmed naslednjih delovnih mestih: organizator izobraževanja odraslih, učitelj ali drugi strokovni delavec. Dokazila se priloži ob prvem zahtevku za izplačilo, v okviru katerega se uveljavlja strošek, ter morebitne naknadne spremembe, ki se priložijo pri prvem naslednjem zahtevku za izplačilo;
– poročilo (časovnica) o opravljenih nalogah na operaciji Kompetence 2023-2029, ki se priloži posameznemu zahtevku za sofinanciranje, iz katerega je razvidno, da so bile aktivnosti opravljene (Priloga 3 Navodil Ministrstva za izobraževanje, znanost in šport za izvajanje operacij evropske kohezijske politike v programskem obdobju 2014–2020);
– obračun stroška SSE vodenje konzorcija na efektivno uro.
Skupno število upravičenih ur na leto na posameznega strokovnega delavca ne sme presegati 1.651 efektivnih ur.
Mejnik za revidiranje SSE vodenje konzorcija:
– če se vrednost SSE vodenje konzorcija na podlagi vsakoletnih revidiranih podatkov spremeni za več kot 5 %, se za izvedene aktivnosti od 1. januarja prihodnjega leta, upošteva nova vrednost SSE vodenje konzorcija.
SSE programi
SSE programi je namenjen vsem partnerjem v konzorciju, tako poslovodečemu partnerju kot tudi ostalim konzorcijskim partnerjem. V SSE programi so vključeni vsi stroški za izvajanje javnoveljavnih in neformalnih izobraževalnih programov za odrasle, ki vključujejo neposredne stroške osebja za izvajanje in organizacijo programov, stroške promocije za namene pridobivanja udeležencev v programe ter materialne stroške, ki so potrebni za izvedbo programov.
Vrednost SSE programi znaša 9,25 EUR na uro na udeleženca programa.
Za SSE programi so potrebna naslednja dokazila, ki bodo dokazovala upravičenost stroška:
– izjava strokovnega aktiva o ustreznosti izobraževalnega programa, v kolikor le-ta ni javnoveljaven;
– v primeru, da se programi izvajajo s fizično prisotnostjo, podpisane liste prisotnosti udeležencev v programih (Priloga 2 Navodil Ministrstva za izobraževanje, znanost in šport za izvajanje operacij evropske kohezijske politike v programskem obdobju 2014–2020);
– v primeru, da se programi izvajajo na daljavo oziroma v kombinirani obliki (fizična prisotnost in na daljavo), dokazilo o opravljenem izobraževanju oziroma usposabljanju udeležencev (npr. dokazilo o registraciji prek spletne strani/portala, elektronski izpis udeležencev, seznam prijavljenih itd.);
– obračun izvedenih ur na udeleženca (obračun SSE programi).
Ura neposrednega organiziranega izobraževalnega dela v programu traja 45 minut. Izvedba izobraževalnih programov lahko poteka s fizično prisotnostjo, na daljavo oziroma v kombinirani obliki (fizična prisotnost in na daljavo), vendar morajo biti vedno izvedeni tako, da so predavatelj in udeleženci prisotni hkrati.
Mejnik za revidiranje SSE programi:
– vrednost SSE programi se uskladi s ceno programov na uro, ki jo s sklepom določi minister, pristojen za vzgojo in izobraževanje, na podlagi petega odstavka 3. člena Pravilnika o standardih in normativih za financiranje in izvajanje programov in dejavnosti za odrasle (Uradni list RS, št. 10/23) do konca leta za naslednje proračunsko leto. Za izvedene aktivnosti prične nova vrednost SSE programi veljati z novim proračunskim letom, tj. s 1. januarjem.
SSE izpiti
SSE izpiti je namenjen vsem partnerjem v konzorciju, tako poslovodečemu partnerju kot tudi ostalim konzorcijskim partnerjem. V SSE izpiti so vključeni stroški izvajalcev za izvajanje izpitov, vključno s pripadajočim DDV.
Vrednost SSE izpiti znaša 128,70 EUR na izpit.
Za SSE izpiti so potrebna naslednja dokazila, ki bodo dokazovala upravičenost stroška:
– potrdilo o enkratni udeležbi posameznika na izpitu (npr. dokazilo o uspešno/neuspešno opravljenem izpitu, v primeru, da izpita ne izvaja poslovodeči partner v konzorciju ali konzorcijski partner, se lahko priloži izjava izvajalca izpita, da je posameznik pristopil k izpitu);
– dokazilo o uspešno opravljenem programu v Kompetence 2023-2029 za posameznega udeleženca (npr. potrdilo o uspešno opravljenem programu, obračun SSE programi);
– obračun SSE izpiti.
Mejnik za revidiranje SSE izpiti:
– po treh letih izvajanja ukrepa (začetek obdobja izvajanja aktivnosti skladno z javnim razpisom) Kompetence 2023-2029 bo ministrstvo iz informacijskega sistema organa upravljanja pridobilo podatke o številu izvedenih enkratnih opravljanj izpitov v tovrstnem ukrepu in uskladilo cene izpitov z veljavnimi ceniki. Če se vrednost SSE izpiti na podlagi revidiranih podatkov spremeni za več kot 5 %, se za izvedene aktivnosti od 1. januarja leta 2027 upošteva nova vrednost SSE izpiti.
Način uveljavljanja upravičenih stroškov in dokazila za dokazovanje upravičenih stroškov so navedena v razpisni dokumentaciji (točka 5 Navodil za pripravo vloge na javni razpis, točka 3 navodil ministrstva ter točki 3 in 4 veljavnih Navodil organa upravljanja o upravičenih stroških za sredstva evropske kohezijske politike v obdobju 2021–2027, dostopnih na spletni strani https://evropskasredstva.si/navodila/). Če bi višina posamezne vrste stroška med izvajanjem operacije presegla omejitve, določene s Prilogo 4 navodil ministrstva ali javnega razpisa Kompetence 2023-2029, se takšen presežek stroška šteje za neupravičen, ne glede na višino stroška, predvideno v vlogi izbranega prijavitelja.
Pogoji glede upravičenosti stroška davka na dodano vrednost so navedeni v točki 3.6 veljavnih Navodil organa upravljanja o upravičenih stroških za sredstva evropske kohezijske politike v obdobju 2021–2027, dostopnih na spletni strani https://evropskasredstva.si/navodila/ in razpisni dokumentaciji (točka 3.3.5 navodil ministrstva).
Ministrstvo in izbrani prijavitelj bosta s pogodbo o sofinanciranju podrobneje dogovorila obseg in dinamiko sofinanciranja operacije na osnovi načrtovanih aktivnosti, podanih v vlogi na javni razpis.
V skladu z določili Zakona o izvrševanju proračunov Republike Slovenije za leti 2023 in 2024 lahko ministrstvo upravičencu za namen izvajanja operacije izplača predplačilo v višini do 30 % od vrednosti predvidenih izplačil sredstev, na osnovi predloženega zahtevka za izplačilo predplačila s strani upravičenca. Upravičene prejemnike in pogoje za izplačilo predplačila določa veljavni zakon, ki ureja izvrševanje proračuna Republike Slovenije. Predplačila se izvajajo po sistemu izplačila večkratnih predplačil pri izvajanju operacije, s sprotnim poračunavanjem vsakega posameznega predplačila v celoti. Upravičenec bo v primeru prejetega predplačila dolžan ministrstvu predložiti zahtevek/e za izplačilo z obveznimi dokazili v višini izplačanega predplačila skladno s pogodbo o sofinanciranju v povezavi z vsakokrat veljavnim zakonom, ki ureja izvrševanje proračuna Republike Slovenije. To pomeni, da se bodo predplačila iz proračuna Republike Slovenije izplačevala največ v višini kot je v prihodnjem s pogodbo o sofinanciranju določenem obdobju dejansko potrebno za izvajanje operacije, pri čemer višina posameznega predplačila ne sme presegati odstotka, določenega v veljavnem zakonu, ki ureja izvrševanje proračuna Republike Slovenije. Po celotnem poračunu predhodnega predplačila upravičenec lahko pridobi novo predplačilo za pokrivanje izdatkov za prihodnje obdobje, določeno s pogodbo o sofinanciranju. Za vsako predplačilo v višini nad 100.000,00 EUR je treba pred podpisom pogodbe o sofinanciranju oziroma pred podpisom aneksa k pogodbi o sofinanciranju v primeru uveljavljanja več predplačil nad 100.000,00 EUR, pridobiti soglasje ministra, pristojnega za finance. Soglasje se izda pod pogoji, navedenimi v veljavnem zakonu, ki ureja izvrševanje proračuna Republike Slovenije (pogoji, ki jih mora izpolnjevati prejemnik predplačila so: pozitivno poslovanje v preteklem letu, poravnane davčne obveznosti in solventnost v preteklih treh mesecih). Izbrani prijavitelj, ki želi uveljavljati predplačilo v višini nad 100.000,00 EUR, bo hkrati s sklepom o izboru pozvan k predložitvi ustreznih dokazil.
V primeru konzorcija mora biti morebitno izplačilo predplačila upravičenca preostalim konzorcijskim partnerjem urejeno s konzorcijsko pogodbo.
12. Zahteve glede upoštevanja zakona, ki ureja javno naročanje: upravičenec bo moral pri porabi teh sredstev upoštevati zakon, ki ureja javno naročanje, če so izpolnjeni pogoji, določeni v tem zakonu ali pogoji iz navodil ministrstva.
13. Zahteve glede informiranja, komuniciranja, prepoznavnosti in preglednosti, ki jim morajo zadostiti upravičenci skladno s 47. in 50. členom Uredbe 2021/1060/EU in navodili organa upravljanja
Upravičenec bo moral pri informiranju, komuniciranju, prepoznavnosti in preglednosti upoštevati 47. in 50. člen Uredbe 2021/1060/EU ter veljavna Navodila organa upravljanja na področju zagotavljanja prepoznavnosti, preglednosti in komuniciranja evropske kohezijske politike v obdobju 2021–2027 (dostopna na: https://evropskasredstva.si/navodila/).
Sprejetje financiranja s strani upravičenca pomeni tudi privolitev v objavo podatkov o operaciji, ki so javnega značaja, če je objava določena s predpisi evropske kohezijske politike in nacionalnimi predpisi.
14. Zahteve glede hranjenja dokumentacije o operaciji in spremljanja ter evidentiranja operacije
Upravičenec bo dolžan zagotavljati hrambo celotne originalne dokumentacije, vezane na operacijo ter zagotavljati vpogled v navedeno dokumentacijo za potrebe bodočih preverjanj skladno s pravili Evropske unije in nacionalnimi predpisi.
Upravičenec bo moral zagotavljati dostopnost do vseh dokumentov o izdatkih operacije v obdobju najmanj pet let od 31. decembra leta, v katerem je bilo opravljeno zadnje plačilo upravičencu, če ni drugače določeno z 82. členom Uredbe 2021/1060/EU oziroma predpisom, ki bi jo nadomestil. Navedeno časovno obdobje se prekine v primeru sodnih postopkov ali na zahtevo Evropske komisije oziroma drugih nadzornih organov. O morebitni spremembi obdobja za hrambo dokumentacije bo upravičenec po končani operaciji pisno obveščen s strani ministrstva.
Upravičenec bo dolžan voditi in spremljati porabo sredstev za operacijo računovodsko ločeno na posebnem stroškovnem mestu ali po ustrezni računovodski kodi za vse transakcije v zvezi z operacijo in za vsako operacijo posebej, tako da je v vsakem trenutku zagotovljen pregled nad namensko porabo sredstev. Upravičenec, ki ne vodi knjig za operacijo na ločenem stroškovnem mestu ali po ustrezni računovodski kodi, iz svojih poslovnih knjig ne more ločeno izpisati evidenc samo za posamezno operacijo. Zato mora zaradi zagotavljanja ločenega vodenja knjig za operacijo voditi druge pomožne knjige.
Na ločenem stroškovnem mestu/računovodski kodi se morajo evidentirati vsi poslovni dogodki, ki se nanašajo na operacijo, razen v primeru poenostavljenih oblik nepovratnih sredstev, kot so npr. posredni stroški v pavšalu in standardni strošek na enoto, kjer se na ločenem stroškovnem mestu operacije (računovodski kodi) knjižijo le prihodki oziroma prilivi, medtem ko stroškov (izdatkov), ki se nanašajo in poplačujejo iz prejetih sredstev, ni treba evidentirati na stroškovnem mestu operacije (računovodski kodi).
15. Zahteve glede dostopnosti dokumentacije o operaciji nadzornim organom
Upravičenec bo moral omogočiti tehnični, administrativni in finančni nadzor nad izvajanjem operacije, katerega sofinanciranje temelji ali se izvaja na podlagi tega javnega razpisa. Nadzor se izvaja s strani ministrstva kot posredniškega telesa, organa upravljanja, organa za računovodenje, revizijskega organa ter drugih nacionalnih in evropskih nadzornih in revizijskih organov (v nadaljnjem besedilu: nadzorni organi).
Upravičenec bo moral nadzornim organom predložiti vse dokumente, ki izkazujejo resničnost, pravilnost in skladnost upravičenih stroškov sofinancirane operacije. V primeru preverjanja na kraju samem bo upravičenec omogočil vpogled v računalniške programe, listine in postopke v zvezi z izvajanjem operacije ter rezultate operacije. Upravičenec bo o izvedbi preverjanja na kraju samem predhodno pisno obveščen, ministrstvo pa lahko opravi tudi nenajavljeno preverjanje na kraju samem. Upravičenec bo dolžan ukrepati skladno s priporočili iz končnih poročil nadzornih organov in redno obveščati ministrstvo o izvedenih ukrepih.
Če se bo v okviru kateregakoli preverjanja s strani nadzornih organov ugotovila kršitev pogodbenih obveznosti ali nepravilnost pri izvajanju operacije, bodo nadzorni organi skladno z veljavnimi navodili organa upravljanja, ki urejajo izvajanje upravljalnih preverjanj v programskem obdobju 2021–2027 (dostopnimi na: https://evropskasredstva.si/navodila/), Smernicami za določanje finančnih popravkov, ki jih je treba uporabiti za odhodke, ki jih financira Unija, zaradi neupoštevanja veljavnih pravili o javnem naročanju, z dne 14. 5. 2019 (C(2019) 3452 final), objavljenimi na spletni strani: https://evropskasredstva.si/navodila/), Smernicami o načelih, merilih in okvirnih lestvicah, ki se morajo uporabljati v zvezi s finančnimi popravki, ki jih Komisija izvede v skladu s členoma 99 in 100 Uredbe Sveta (ES) št. 1083/2006 z dne 11. julija 2006 (dostopnimi na: https://evropskasredstva.si/navodila/) oziroma drugimi akti, ki so podlaga za določanje finančnega popravka, določili ustrezne finančne popravke – znižanje sofinanciranja upravičenih stroškov in izdatkov, upravičenec pa bo dolžan neupravičeno izplačana sredstva vrniti.
16. Varovanje osebnih podatkov in poslovnih skrivnosti
Oddaja vloge pomeni, da se je prijavitelj seznanil z vsebino javnega razpisa Kompetence 2023-2029 in da se z njo strinja.
Vsi podatki iz vlog, ki jih komisija odpre, so informacije javnega značaja razen tistih, ki jih prijavitelji posebej označijo, in sicer poslovne skrivnosti, osebni podatki in druge izjeme iz 6. člena Zakona o dostopu do informacij javnega značaja (Uradni list RS, št. 51/06 – uradno prečiščeno besedilo, 117/06 – ZDavP-2, 23/14, 50/14, 19/15 – odl. US, 102/15, 7/18, 141/22), ki niso javno dostopne in tako ne smejo biti razkrite oziroma dostopne javnosti. Poslovna skrivnost se lahko nanaša na posamezen podatek ali na del vloge, ne more pa se nanašati na celotno vlogo. Prijavitelj mora pojasniti, zakaj posamezen podatek ne sme biti dostopen javnosti kot informacija javnega značaja. Če prijavitelj poslovnih skrivnosti oziroma drugih izjem ne označi in razloži takšnih podatkov v vlogi, bo ministrstvo lahko domnevalo, da vloga po stališču prijavitelja ne vsebuje takšnih podatkov, ki ne smejo biti razkrite oziroma dostopne javnosti.
Ministrstvo in prijavitelj oziroma upravičenec sta dolžna zagotoviti varovanje osebnih podatkov in poslovnih skrivnosti v skladu z Zakonom o varstvu osebnih podatkov (Uradni list RS, št. 163/22), Uredbo (EU) 2016/679 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 27. aprila 2016 o varstvu posameznikov pri obdelavi osebnih podatkov in o prostem pretoku takih podatkov ter o razveljavitvi Direktive 95/46/ES (Splošna uredba o varstvu podatkov) (UL L št. 119, z dne 4. 5. 2016, str. 1, s spremembami), Zakonom o gospodarskih družbah (Uradni list RS, št. 65/09 – uradno prečiščeno besedilo, 33/11, 91/11, 32/12, 57/12, 44/13 – odl. US, 82/13, 55/15,15/17, 22/19 – ZPosS, 158/20 – ZIntPK-C, 18/21, 18/23 – ZDU-1O), Zakonom o poslovni skrivnosti (Uradni list RS, št. 22/19) in 4. členom Uredbe 2021/1060/EU.
Uredba 2021/1060/EU v 69. členu določa, da je treba zagotoviti zakonitost in pravilnost izdatkov in sprejeti vse potrebne ukrepe za preprečevanje, odkrivanje in odpravo nepravilnosti, vključno z goljufijami, ter poročanje o njih, kar vključuje zbiranje podatkov o dejanskih lastnikih prejemnikov sredstev Unije v skladu s Prilogo XVII Uredbe 2021/1060/EU. V ta namen bo moral upravičenec pri izvajanju operacije zagotoviti podatke o dejanskih lastnikih upravičenca ali izvajalca, kot so opredeljeni v točki 6 člena 3 Direktive 2015/849/EU, in sicer imena in priimke, datume rojstva in identifikacijske številke za DDV ali davčne identifikacijske številke.
Več o varovanju osebnih podatkov je opredeljeno v Prilogi 11.
17. Omejitve glede sprememb operacije v skladu s 65. členom Uredbe 2021/1060/EU: ni relevantno.
18. Posledice, če se ugotovi, da je v postopku potrjevanja operacij ali izvrševanja operacij prišlo do resnih napak, nepravilnosti, goljufije ali kršitve obveznosti: če se ugotovi, da upravičenec ministrstva ni seznanil z vsemi dejstvi in podatki, ki so mu bili znani ali bi mu morali biti znani oziroma da je posredoval neresnične, nepopolne podatke oziroma dokumente ali prikril informacije, ki bi jih bil v skladu z javnim razpisom Kompetence 2023-2029 dolžan razkriti, ker bi lahko vplivali na odločitev ministrstva o dodelitvi sredstev ali da je neupravičeno pridobil sredstva po javnem razpisu Kompetence 2023-2029 na nepošten način, na podlagi ponarejene listine ali kaznivega dejanja, bo upravičenec dolžan vrniti neupravičeno prejeta sredstva skupaj z zakonskimi zamudnimi obrestmi od dneva nakazila na transakcijski račun upravičenca do dneva vračila v proračun Republike Slovenije. Če je takšno ravnanje namerno, se bo obravnavalo kot goljufija.
19. Posledice, če se ugotovi dvojno financiranje posamezne operacije ali, da je višina sofinanciranja operacije presegla maksimalno dovoljeno stopnjo: dvojno uveljavljanje stroškov in izdatkov, ki so že bili oziroma bi lahko bili povrnjeni iz katerega koli drugega vira oziroma so bili odobreni, ni dovoljeno. Če se ugotovi dvojno uveljavljanje stroškov in izdatkov, bo zahtevano vračilo že izplačanega zneska sofinanciranja z zakonskimi zamudnimi obrestmi od dneva nakazila sredstev iz proračuna Republike Slovenije na transakcijski račun upravičenca do dneva vračila sredstev v proračun Republike Slovenije. Če je dvojno uveljavljanje stroškov in izdatkov namerno, se bo obravnavalo kot goljufija.
20. Način in rok za predložitev vlog za dodelitev sredstev
Rok za oddajo vlog za dodelitev sredstev je 3. 11. 2023 do 14. ure.
Vloga se mora vložiti v pisni obliki. Pisna vloga je vloga, ki je natisnjena in lastnoročno podpisana (vloga v fizični obliki), ali vloga, ki je v elektronski obliki in je podpisana s kvalificiranim elektronskim podpisom.
V primeru, ko se vloga vloži v fizični obliki, mora biti vloga z zahtevano vsebino predložena v zaprti ovojnici, ki je na sprednji strani opremljena z naslovom Ministrstvo za vzgojo in izobraževanje, Masarykova 16, 1000 Ljubljana, z vidno oznako »Ne odpiraj – prijava na javni razpis Temeljne kompetence 2023-2029« ter polnim nazivom in naslovom prijavitelja v levem zgornjem kotu ovojnice. Za pravilno opremo ovojnice se lahko uporabi ali Priloga 12 ali lastnoročno napisani obvezni podatki iz tega odstavka. Vloga se lahko pošlje po pošti ali odda osebno (v vložišču ministrstva).
V primeru, ko se vloga vloži v elektronski obliki, mora prijavitelj vlogo z zahtevano vsebino poslati na naslov kompetence.mvi@gov.si V tem primeru mora biti vloga podpisana s kvalificiranim elektronskim podpisom. V polje ‘zadeva’ elektronskega sporočila se vpiše: »Ne odpiraj – Prijava na javni razpis Temeljne kompetence 2023-2029«. Informacijski sistem prijavitelju samodejno potrdi prejem vloge. V primeru vložitve elektronske vloge se je v fizični obliki ne vlaga. Vsi obrazci, dokumenti in dokazila, ki so oddani kot sestavni del vloge, morajo biti podpisani s kvalificiranim elektronskim podpisom ter originali (izvirniki).
Kot pravočasne bodo upoštevane vloge, ki bodo, v določenem roku, ne glede na način dostave, prispele v vložišče ministrstva ali na elektronski naslov kompetence.mvi@gov.si
Neustrezno označene in nepravočasno prispele vloge se ne bodo obravnavale, s sklepom bodo zavržene in vrnjene prijavitelju.
21. Datum odpiranja vlog za dodelitev sredstev ter postopek in način izbora
Vloge bo odprla in ocenila komisija za izvedbo postopka javnega razpisa Kompetence 2023-2029, ki jo imenuje minister za vzgojo in izobraževanje ali od njega pooblaščena oseba (v nadaljnjem besedilu: komisija).
Odpiranje prispelih vlog bo dne 6. 11. 2023 v prostorih Ministrstva za vzgojo in izobraževanje, Masarykova cesta 16, Ljubljana in ne bo javno.
Komisija bo v roku 8 dni od odpiranja vlog pisno pozvala k dopolnitvi tiste prijavitelje, katerih vloge ne bodo popolne. Prijavitelj v dopolnitvi ne sme spreminjati višine zaprošenih sredstev, tistega dela vloge, ki se veže na tehnične specifikacije predmeta vloge ali tistih elementov vloge, ki vplivajo ali bi lahko vplivali na drugačno razvrstitev njegove vloge glede na preostale vloge, ki jih je ministrstvo prejelo v postopku dodelitve sredstev. Nepopolne vloge, ki jih prijavitelji ne bodo dopolnili v skladu s pozivom za dopolnitev, bodo s sklepom zavržene.
Postopek in način izbora je podrobneje opredeljen v razpisni dokumentaciji v Navodilih za pripravo vloge na javni razpis.
Ministrstvo ima pravico, da s sklepom o izboru prijavitelju odobri nižji obseg sredstev, kot je podan v vlogi na javni razpis Kompetence 2023-2029, če je zaprošena višina sredstev v vlogi neskladna z določili javnega razpisa Kompetence 2023-2029 ali razpisne dokumentacije.
Z izbranimi prijavitelji bodo sklenjene pogodbe o sofinanciranju. Vzorec pogodbe o sofinanciranju in navodila ministrstva, ki jih bo izbrani prijavitelj dolžan spoštovati pri izvajanju operacije, sta sestavni del razpisne dokumentacije.
Če se je operacija začela izvajati pred oddajo vloge na ministrstvo, bo po podpisu pogodbe o sofinanciranju in pred izplačilom prvega rednega zahtevka za izplačilo iz proračuna, ministrstvo izvedlo preverjanje, da se prepriča, ali je bila upoštevana veljavna zakonodaja, pomembna za operacijo, tudi za obdobje pred opravljenim izborom oziroma pred sklenitvijo pogodbe o sofinanciranju.
Ministrstvo si pridržuje pravico, da lahko javni razpis Kompetence 2023-2029 kadarkoli do izdaje sklepov o (ne)izboru prekliče z objavo v Uradnem listu RS.
Upravičenec ali konzorcijski partner, ki brez objektivnih razlogov odstopi od pogodbe o sofinanciranju oziroma konzorcijske pogodbe, ne more nadaljnja tri leta od dneva odstopa kandidirati za pridobitev sredstev ministrstva iz naslova evropske kohezijske politike.
22. Rok, v katerem bodo prijavitelji obveščeni o izidu javnega razpisa
Prijavitelji bodo s sklepom ministra oziroma pooblaščene osebe o izidu javnega razpisa Kompetence 2023-2029 obveščeni najkasneje v roku 60 dni od datuma odpiranja vlog.
Prijavitelji, ki menijo, da izpolnjujejo pogoje in merila iz javnega razpisa Kompetence 2023-2029 in jim razpisana sredstva neupravičeno niso bila dodeljena, lahko v tridesetih dneh od prejema sklepa ministrstva o (ne)izboru sprožijo upravni spor z vložitvijo tožbe na Upravno sodišče Republike Slovenije.
23. Kraj, čas in oseba, pri kateri lahko zainteresirane osebe dvignejo razpisno dokumentacijo: razpisna dokumentacija je dosegljiva na spletnem naslovu ministrstva, https://www.gov.si/drzavni-organi/ministrstva/ministrstvo-za-vzgojo-in-izobrazevanje/javne-objave/. Razpisno dokumentacijo lahko dvignete tudi osebno na Ministrstvu za vzgojo in izobraževanje, Masarykova 16, 1000 Ljubljana, pri Maji Kobal Merkun vsak delovni dan med 10. in 14. uro. Za dodatne informacije lahko pokličete 01/400-52-58 ali pišete na elektronski naslov maja.kobal-merkun@gov.si
Ministrstvo za vzgojo in izobraževanje