Na podlagi 29. člena Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 94/07 – uradno prečiščeno besedilo, 76/08, 79/09, 51/10, 40/12 – ZUJF, 14/15 – ZUUJFO, 11/18 – ZSPDSLS-1, 30/18, 61/20 – ZIUZEOP-A in 80/20 – ZIUOOPE), 29. člena Zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 11/11 – uradno prečiščeno besedilo, 14/13 – popr., 101/13, 55/15 – ZFisP, 96/15 – ZIPRS1617, 13/18, 195/20 – odl. US, 18/23 – ZDU-1O in 76/23) in 15. člena Statuta Občine (Uradni list RS, št. 102/11, 64/17) je Občinski svet Občine Odranci na 12. seji dne 27. 2. 2024 sprejel
o proračunu Občine Odranci za leto 2024
1. člen
S tem odlokom se za Občino Odranci za leto 2024 določajo proračun, postopki izvrševanja proračuna ter obseg zadolževanja in poroštev občine in javnega sektorja na ravni občine (v nadaljnjem besedilu: proračun).
2. VIŠINA SPLOŠNEGA DELA PRORAČUNA IN STRUKTURA POSEBNEGA DELA PRORAČUNA
(sestava proračuna in višina splošnega dela proračuna)
V splošnem delu proračuna so prikazani prejemki in izdatki po ekonomski klasifikaciji do ravni kontov.
Splošni del proračuna se na ravni podskupin kontov določa v naslednjih zneskih:
| | v eurih |
A. BILANCA PRIHODKOV IN ODHODKOV |
| Skupina/Podskupina kontov/ Konto/Podkonto | |
I. | SKUPAJ PRIHODKI (70+71+72+73+74+78) | 1.610.413,00 |
| TEKOČI PRIHODKI (70+71) | 1.431.908,00 |
70 | DAVČNI PRIHODKI | 1.241.998,00 |
700 | Davki na dohodek in dobiček | 1.114.782,00 |
703 | Davki na premoženje | 121.716,00 |
704 | Domači davki na blago in storitev | 5.500,00 |
706 | Drugi davki | 0,00 |
71 | NEDAVČNI PRIHODKI | 189.910,00 |
710 | Udeležba na dobičku in dohodki od premoženja | 43.860,00 |
711 | Takse in pristojbine | 2.000,00 |
712 | Denarne kazni | 250,00 |
713 | Prihodki od prodaje blaga in storitev | 0,00 |
714 | Drugi nedavčni prihodki | 143.800,00 |
72 | KAPITALSKI PRIHODKI | 108.500,00 |
720 | Prihodki od prodaje osnovnih sredstev | 0 |
721 | Prihodki od prodaje zalog | 88.500,00 |
722 | Prihodki od prodaje zemljišč | 20.000,00 |
73 | PREJETE DONACIJE | 0,00 |
74 | TRANSFERNI PRIHODKI | 70.005,00 |
740 | Transferni prihodki iz drugih javnofinančnih institucij | 70.005,00 |
741 | Prejeta sredstva iz državnega proračuna in sredstev proračuna EU | 0,00 |
78 | PREJETA SREDSTVA IZ EVROPSKE UNIJE | 0,00 |
787 | Prejeta sredstva od drugih evropskih institucij | 0,00 |
II. | SKUPAJ ODHODKI (40+41+42+43+45) | 1.747.121,03 |
40 | TEKOČI ODHODKI | 535.697,03 |
400 | Plače in drugi izdatki zaposlenim | 139.312,00 |
401 | Prispevki delodajalcev za socialno varnost | 20.775,00 |
402 | Izdatki za blago in storitve | 337.743,00 |
403 | Plačila domačih obresti | 14.400,00 |
409 | Rezerve | 23.467,03 |
41 | TEKOČI TRANSFERI | 737.924,00 |
410 | Subvencije | 0,00 |
411 | Transferi posameznikom in gospodinjstvom | 501.100,00 |
412 | Transferi neprofitnim organizacijam in ustanovam | 75.199,00 |
413 | Drugi tekoči domači transferi | 161.625,00 |
42 | INVESTICIJSKI ODHODKI | 414.200,00 |
420 | Nakup in gradnja osnovnih sredstev | 414.200,00 |
43 | INVESTICIJSKI TRANSFERI | 59.300,00 |
431 | Investicijski transferi pravnim in fizičnim osebam | 58.000,00 |
432 | Investicijski transferi proračunskim uporabnikom | 1.300,00 |
III. | PRORAČUNSKI PRESEŽEK (I.-II.) | –136.708,03 |
B. RAČUN FINANČNIH TERJATEV IN NALOŽB |
IV. | PREJETA VRAČILA DANIH POSOJIL IN PRODAJA KAPITALSKIH DELEŽEV (750+751+752) | 0 |
V. | DANA POSOJILA IN POVEČANJE KAPIT. DELEŽEV | 0 |
44 | DANA POSOJILA IN POVEČANJE KAPIT. DELEŽEV | 0 |
441 | Povečanje kapitalskih deležev in finančnih naložb | 0 |
VI. | PREJETA MINUS DANA POSOJILA … (IV.-V.) | 0 |
C. RAČUN FINANCIRANJA |
VII. | ZADOLŽEVANJE (500) | 0,00 |
50 | ZADOLŽEVANJE | 0,00 |
500 | Domače zadolževanje | 0,00 |
VIII. | ODPLAČILO DOLGA (550) | 35.000,00 |
55 | ODPLAČILO DOLGA | 35.000,00 |
550 | Odplačilo domačega dolga | 35.000,00 |
IX. | SPREMEMBA STANJA SREDSTEV NA RAČUNIH (I.+IV.+VII.-II.-V.-VIII.) | –171.708,03 |
X. | NETO ZADOLŽEVANJE (VII.-VIII.) | –35.000,00 |
XI. | NETO FINANCIRANJE (VI.+X.-IX.) | 136.708,03 |
| STANJE SREDSTEV NA RAČUNU DNE 31. 12. PRETEKLEGA LETA | 171.708,03 |
Posebni del proračuna sestavljajo finančni načrti neposrednih uporabnikov, ki so razdeljeni na naslednje programske dele: področja proračunske porabe, glavne programe in podprograme, predpisane s programsko klasifikacijo izdatkov občinskih proračunov. Podprogram je razdeljen na proračunske postavke, te pa na podskupine kontov in konte, določene s predpisanim kontnim načrtom.
Posebni del proračuna do ravni proračunskih postavk – kontov in načrt razvojnih programov sta prilogi k temu odloku in se objavita na spletni strani Občine Odranci.
Načrt razvojnih programov sestavljajo projekti.
3. POSTOPKI IZVRŠEVANJA PRORAČUNA
V tekočem letu se izvršuje proračun tekočega leta.
Proračun se izvršuje skladno z določbami zakona, ki ureja javne finance in podzakonskimi predpisi, izdanimi na njegovi podlagi, in tega odloka.
Proračun se izvršuje na ravni proračunske postavke – konta.
Proračunski uporabniki so dolžni uporabljati sredstva občinskega proračuna le za namene, opredeljene v posebnem delu občinskega proračuna.
Veljavni načrt razvojnih programov tekočega leta mora biti za tekoče leto usklajen z veljavnim proračunom.
Odredbodajalec sredstev vseh delov proračuna za vse dejavnosti je županja. Za izvrševanje proračuna Občine Odranci je odgovorna županja.
Županja je pooblaščena, da odloča o:
– uporabi tekoče proračunske rezervacije (postavka 23002, konto 409000) za financiranje posameznih namenov javne porabe, ki jih ob sprejemanju proračuna ni bilo mogoče predvideti ali zanje ni bilo mogoče predvideti zadostnih sredstev in o tem obvešča občinski svet,
– uporabi sredstev rezerv za premostitev likvidnostnih problemov proračuna,
– uporabi sredstev rezerv za namene iz 48. člena Zakona o javnih financah,
– kratkoročnem zadolževanju za sofinanciranje investicij iz proračuna EU, vendar le do višine odobrenih sredstev in največ za obdobje do prejema teh sredstev oziroma najkasneje do konca proračunskega leta.
Vsi prihodki, ki jih občinska uprava doseže s svojo dejavnostjo in prihodki od prodaje ter najema občinskega premoženja so prihodek občinskega proračuna.
(namenski prihodki in odhodki proračuna)
Namenski prihodki proračuna so poleg prejemkov, določenih v 43. in 80. členu ZJF, tudi naslednji prejemki:
– prihodki od požarne takse po 59. členu Zakona o varstvu,
– prihodki iz naslova okoljske dajatve za onesnaževanje okolja zaradi odvajanja odpadnih voda,
– prihodki od komunalnih prispevkov,
– prihodki od turistične takse,
– prihodki od koncesijske dajatve.
Namenski prejemki, ki v tekočem letu ne bodo porabljeni, se bodo prenesli v naslednje leto za namene, za katere so opredeljeni.
Če so namenski prejemki vplačani v proračun v nižjem obsegu kot je izkazan v proračunu, lahko uporabnik prevzema in plačuje obveznosti samo v višini dejansko vplačanih oziroma razpoložljivih sredstev.
Če se po sprejemu proračuna vplača namenski prejemek, ki zahteva sorazmeren namenski izdatek, ki v proračunu ni izkazan ali ni izkazan v zadostni višini, se v višini dejanskih prejemkov povečata obseg izdatkov finančnega načrta uporabnika in proračun.
(prerazporejanje pravic porabe)
Osnova za prerazporejanje pravic porabe je zadnji sprejeti proračun, spremembe proračuna ali rebalans proračuna.
O prerazporeditvah pravic porabe v posebnem delu proračuna med proračunskimi uporabniki ter področji proračunske porabe, glavnimi programi, podprogrami, proračunskimi postavkami in konti odloča županja s pisnim sklepom iz katerega je razvidna prerazporeditev med proračunskimi postavkami ter na katerem kontu se pravica povečuje in na katerem se zmanjšuje, tako da ostane proračun uravnotežen.
Županja s poročilom o izvrševanju proračuna ob polletju 2024 in konec leta z zaključnim računom poroča občinskemu svetu o veljavnem proračunu za leto 2024 in njegovi realizaciji.
Skladno z določbami zakona, ki ureja javne finance, županja polletno poročilo posreduje Občinskemu svetu do 31. 7. 2024, predlog zaključnega računa proračuna pa do 15. 4. 2025.
(največji dovoljeni obseg prevzetih obveznosti v breme proračunov prihodnjih let)
Neposredni uporabnik lahko v tekočem letu razpiše javno naročilo za celotno vrednost projekta, ki je vključen v načrt razvojnih programov, če so zanj načrtovane pravice porabe na proračunskih postavkah v sprejetem proračunu.
Skupni obseg prevzetih obveznosti neposrednega uporabnika, ki bodo zapadle v plačilo v prihodnjih letih za investicijske odhodke, investicijske transfere ne sme presegati 80 % pravic porabe v sprejetem finančnem načrtu neposrednega uporabnik, od tega:
1. v letu 2025 60 % navedenih pravic porabe in
2. v ostalih prihodnjih letih 20 % navedenih pravic porabe.
Omejitve iz prvega in drugega odstavka tega člena ne veljajo za prevzemanje obveznosti z najemnimi pogodbami, razen če na podlagi teh pogodb lastninska pravica preide oziroma lahko preide iz najemodajalca na najemnika, in prevzemanje obveznosti za dobavo elektrike, telefona, vode, komunalnih storitev in drugih storitev, potrebnih za operativno delovanje neposrednih uporabnikov.
Prevzete obveznosti iz drugega in tretjega odstavka tega člena se načrtujejo v finančnem načrtu neposrednega uporabnika in načrtu razvojnih programov.
(spreminjanje načrta razvojnih programov)
Spremembe veljavnega načrta razvojnih programov so uvrstitev projektov v načrt razvojnih programov in druge spremembe projektov.
Neposredni uporabnik mora v 30 dneh po uveljavitvi proračuna uskladiti načrt razvojnih programov z veljavnim proračunom. Neusklajenost med veljavnim proračunom in veljavnim načrtom razvojnih programov je dopustna le v delih, kjer se projekti financirajo z namenskimi prejemki.
Po preteku roka iz prejšnjega odstavka o spremembi vrednosti veljavnih projektov do 20 % izhodiščne vrednosti odloča županja, ki lahko spreminja vrednost projektov v načrtu razvojnih programov. Občinski svet odloča o uvrstitvi projektov v veljavni načrt razvojnih programov in o spremembi vrednosti projektov nad 20 % izhodiščne vrednosti projektov.
Projekti, za katere se zaradi prenosa plačil v tekoče leto, zaključek financiranja prestavi iz predhodnega v tekoče leto, se uvrstijo v načrt razvojnih programov v 30 dneh po uveljavitvi proračuna.
Novi projekti se uvrstijo v načrt razvojnih programov na podlagi odločitve občinskega sveta.
(investicijska dokumentacija)
Investicijsko dokumentacijo (dokumente identifikacije investicijskega projekta – DIIP) za investicijske projekte z ocenjeno vrednostjo po stalnih cenah z vključenim DDV do 300.000,00 EUR potrjuje županja, nad to vrednostjo pa občinski svet.
(odpiranje novih proračunskih postavk)
Med izvrševanje proračuna se lahko odpre nova postavka ali nov konto, če pri načrtovanju proračuna teh izdatkov ni bilo mogoče predvideti, a je odprtje nove postavke potrebno zaradi realizacije projektov, financiranih s strani sredstev EU, zaradi izvršitve sodb sodišča ali zaradi drugih utemeljenih razlogov. Novo postavko se lahko odpre le v primeru, če se sredstva na tej postavki lahko zagotovijo s prerazporeditvijo sredstev iz drugih postavk. Županja s polletnim poročilo o izvrševanju proračuna in konec leta z zaključnim računom poroča Občinskemu svetu o novo odprtih proračunskih postavkah.
Proračunski skladi so:
1. proračunska rezerva, oblikovane po ZJF.
Proračunska rezerva se v letu 2024 oblikuje v višini 0,00 EUR.
O uporabi proračunske rezerve občine za namene iz drugega odstavka 49. člena ZJF odloča županja in o uporabi sredstev obvešča občinski svet v polletnem poročilu in zaključnem računu proračuna.
(financiranje posrednih in ostalih proračunskih uporabnikov)
Sredstva za financiranje programov posrednih proračunskih uporabnikov se zagotovijo v skladu s predpisi, ki urejajo posamezna področja.
Višino in obseg porabe sredstev namenjenih za delovanje posrednih in drugih uporabnikov proračuna, ki ni določena s predpisi in merili določi županja s sklepom v okviru zagotovljenega obsega sredstev za posamezno proračunsko postavko.
Poraba sredstev za sofinanciranje programov posrednih in drugih proračunskih uporabnikov se določi s pogodbo.
4. POSEBNOSTI UPRAVLJANJA IN PRODAJE STVARNEGA IN FINANČNEGA PREMOŽENJA DRŽAVE
Če so izpolnjeni pogoji iz tretjega odstavka 77. člena ZJF, lahko županja v letu 2024 odpiše dolgove, ki jih imajo dolžniki do občine, in sicer največ na posameznega dolžnika do višine 250 EUR. Prav tako lahko županja odpiše dolg dolžniku, če bi bili stroški postopka izterjave v nesorazmerju z višino terjatve.
Obseg sredstev se v primerih, ko dolg do posameznega dolžnika ne presega stroška dveh evrov, v poslovnih knjigah razknjiži in se v kvoto iz prvega odstavka tega člena ne všteva.
5. OBSEG ZADOLŽEVANJA IN POROŠTEV OBČINE IN JAVNEGA SEKTORJA
(obseg zadolževanja občine in izdanih poroštev občine)
Županja je pooblaščena, da odloča o likvidnostnem zadolževanju do višine 5 % vseh izdatkov zadnjega sprejetega proračuna, če se zaradi neenakomernega pritekanja prejemkov izvrševanje proračuna ne more uravnovesiti.
Javni zavodi, katerih ustanoviteljica oziroma soustanoviteljica je Občina Odranci se smejo zadolžiti le s soglasjem ustanoviteljev. O soglasju k zadolžitvi in izdaji poroštev odloča občinski svet.
6. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
(začasno financiranje v letu 2025)
V obdobju začasnega financiranja Občine Odranci v letu 2025, če bo začasno financiranje potrebno, se uporablja ta odlok in sklep o določitvi začasnega financiranja.
Ta odlok začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 94-12/2024
Odranci, dne 27. februarja 2024