Uradni list

Številka 30
Uradni list RS, št. 30/2024 z dne 5. 4. 2024
Uradni list

Uradni list RS, št. 30/2024 z dne 5. 4. 2024

Kazalo

826. Zakon o izvajanju Uredbe (EU) o enotnem trgu digitalnih storitev (ZIUETDS), stran 2253.

  
Na podlagi druge alinee prvega odstavka 107. člena in prvega odstavka 91. člena Ustave Republike Slovenije izdajam
U K A Z 
o razglasitvi Zakona o izvajanju Uredbe (EU) o enotnem trgu digitalnih storitev (ZIUETDS) 
Razglašam Zakon o izvajanju Uredbe (EU) o enotnem trgu digitalnih storitev (ZIUETDS), ki ga je sprejel Državni zbor Republike Slovenije na seji dne 26. marca 2024.
Št. 003-02-1/2024-45
Ljubljana, dne 3. aprila 2024
Nataša Pirc Musar 
predsednica 
Republike Slovenije 
Z A K O N 
O IZVAJANJU UREDBE (EU) O ENOTNEM TRGU DIGITALNIH STORITEV (ZIUETDS) 
I. SPLOŠNE DOLOČBE 
1. člen 
(vsebina) 
(1) Ta zakon določa pristojna organa za izvajanje in nadzor nad izvajanjem Uredbe (EU) 2022/2065 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 19. oktobra 2022 o enotnem trgu digitalnih storitev in spremembi Direktive 2000/31/ES (UL L št. 277 z dne 27. 10. 2022, str. 1; v nadaljnjem besedilu: Uredba 2022/2065/EU) in njuna pooblastila ter prekrške in sankcije za izvajanje Uredbe 2022/2065/EU.
(2) Ta zakon določa tudi naloge koordinatorja digitalnih storitev in ministrstva, pristojnega za informacijsko družbo (v nadaljnjem besedilu: ministrstvo), za oblikovanje podpornega okolja za varen in zaupanja vreden internet ter postopek v primeru odstranitve nezakonite vsebine.
2. člen 
(pomen izrazov) 
Izrazi, uporabljeni v tem zakonu, pomenijo enako kot izrazi, opredeljeni v Uredbi 2022/2065/EU.
II. PRISTOJNA ORGANA 
3. člen 
(pristojni organ) 
(1) Naloge koordinatorja digitalnih storitev po Uredbi 2022/2065/EU izvaja Agencija za komunikacijska omrežja in storitve Republike Slovenije (v nadaljnjem besedilu: agencija).
(2) Drugi pristojni organ v skladu z 49. členom Uredbe 2022/2065/EU je Informacijski pooblaščenec.
4. člen 
(financiranje agencije) 
(1) Ne glede na določbe zakona, ki ureja elektronske komunikacije, se sredstva za izvajanje nalog agencije po tem zakonu zagotovijo iz državnega proračuna.
(2) Sredstva iz prejšnjega odstavka se zagotavljajo v obsegu, ki omogoča učinkovito izvajanje nalog in pristojnosti agencije po tem zakonu.
5. člen 
(delovanje in postopek pred agencijo) 
(1) Če ta zakon ne določa drugače, se za vodenje, poslovanje in delovanje agencije uporablja zakon, ki ureja elektronske komunikacije.
(2) Agencija pri izvajanju nalog po tem zakonu ne sme zaprositi ali prejemati navodil od drugih državnih organov.
(3) Agencija vodi postopek ter izdaja odločbe in druge posamične akte po zakonu, ki ureja splošni upravni postopek.
(4) Odločba ali drug posamični akt agencije, izdan v upravnem postopku, sta dokončna.
(5) Zoper dokončne odločbe ali druge posamične akte agencije je zagotovljeno sodno varstvo v skladu z zakonom, ki ureja upravni spor.
6. člen 
(sodelovanje agencije z državnimi organi) 
Agencija pri izvajanju nalog na podlagi tega zakona po potrebi sodeluje z državnimi organi, ki morajo agenciji na njeno zahtevo predložiti podatke, ki jih potrebuje za izvajanje svojih nalog.
III. NADZOR 
7. člen 
(nadzor) 
(1) Nadzor nad izvajanjem Uredbe 2022/2065/EU izvaja agencija, razen nad določbami prvega in tretjega odstavka 26. člena ter 28. člena Uredbe 2022/2065/EU, nad katerimi nadzor izvaja Informacijski pooblaščenec.
(2) V postopku nadzora po tem zakonu se uporabljajo določbe zakona, ki ureja inšpekcijski nadzor, če s tem zakonom ni določeno drugače.
(3) Če izvaja nadzor Informacijski pooblaščenec, se v postopku nadzora uporabljajo tudi določbe predpisov, ki urejajo varstvo osebnih podatkov, če s tem zakonom ni določeno drugače.
(4) Vlagatelj, ki vloži pritožbo v skladu s 53. členom Uredbe 2022/2065/EU, ima v postopku nadzora položaj stranke.
(5) Agencija se pri izvajanju nadzora nad izvajanjem Oddelka 4 Poglavja III Uredbe 2022/2065/EU posvetuje z organi, pristojnimi za nadzor trga posameznega blaga oziroma storitve.
(6) V delu, kjer se nadzor nad izvajanjem Uredbe 2022/2065/EU nanaša tudi na varstvo osebnih podatkov, se agencija posvetuje z Informacijskim pooblaščencem.
(7) Informacijski pooblaščenec vsako leto do 31. marca za potrebe priprave letnega poročila v skladu s tretjim odstavkom 55. člena Uredbe 2022/2065/EU agenciji posreduje podatke o izvedenih nadzornih postopkih.
8. člen 
(postopek nadzora) 
(1) Če agencija ali Informacijski pooblaščenec (v nadaljnjem besedilu: nadzorna organa) izve za okoliščine, iz katerih izhaja verjetnost kršitve določb Uredbe 2022/2065/EU, ponudnika posredniških storitev o tem pisno obvesti in mu da možnost, da se o zadevi izreče v razumnem roku.
(2) Nadzorni organ lahko po prejemu odgovora ali po poteku roka za odgovor iz prejšnjega odstavka zahteva prenehanje kršitve iz prejšnjega odstavka takoj ali v razumnem roku ter hkrati sprejme ustrezne in sorazmerne ukrepe za zagotovitev odprave nepravilnosti.
(3) Ne glede na določbo prvega in drugega odstavka tega člena lahko nadzorni organ, če ima dokaze o kršitvi, ki pomeni nevarnost resne škode za prejemnike storitev, sprejme nujne začasne ukrepe za odpravo tega stanja, pred pisnim obvestilom ponudnika posredniških storitev in možnostjo, da se o zadevi izreče, ter pred določitvijo roka za odpravo nepravilnosti in sprejetjem končne odločbe. V tem primeru ima ponudnik posredniških storitev iz prvega odstavka tega člena možnost, da se o zadevi izreče in predlaga rešitev šele po sprejetju nujnih začasnih ukrepov.
(4) Začasni ukrepi iz prejšnjega odstavka veljajo največ tri mesece, ki pa se lahko, če nadzorni postopki niso bili končani, podaljšajo za največ tri mesece.
9. člen 
(zaveze) 
(1) Po uvedbi postopka nadzora lahko ponudnik posredniških storitev, proti kateremu se vodi postopek, predlaga zaveze, s katerimi bo zagotovil skladnost z ustreznimi določbami Uredbe 2022/2065/EU.
(2) Predlog zavez iz prejšnjega odstavka mora biti dovolj podroben, vključno s časovnim okvirom in obsegom izvajanja ter trajanja zavez, da lahko nadzorni organ sprejme odločitev na podlagi četrtega odstavka tega člena.
(3) Če predlagane zaveze niso primerne ali ne zadoščajo za odpravo stanja, iz katerega izhaja verjetnost kršitve določb Uredbe 2022/2065/EU, nadzorni organ o tem pisno obvesti ponudnika posredniških storitev, ki je zaveze predlagal. Zavrnitev predloga zavez je sestavni del odločbe, izdane v postopku nadzora.
(4) Če so zaveze primerne in zadoščajo za odpravo stanja, iz katerega izhaja verjetnost kršitve določb Uredbe 2022/2065/EU, nadzorni organ predlagane zaveze sprejme z odločbo, s katero ugotovi, da ni več razlogov za nadaljnje ukrepanje, in s katero lahko določi tudi krajše časovno obdobje od predlaganega v predlogu iz drugega odstavka tega člena.
(5) Nadzorni organ lahko na predlog ponudnika posredniških storitev, vlagatelja, ki ima položaj stranke v postopku nadzora, ali prejemnikov storitev ali po uradni dolžnosti razveljavi odločbo iz prejšnjega odstavka in nadaljuje postopek nadzora, kadar:
– se bistveno spremenijo dejanske okoliščine, na katerih je temeljila odločba,
– ponudnik posredniških storitev ne izpolnjuje zavez ali
– odločba temelji na nepopolnih, nepravilnih ali zavajajočih podatkih, ki jih je predložil ponudnik posredniških storitev.
10. člen 
(prisila z denarno kaznijo) 
(1) Nadzorni organ lahko od ponudnika posredniških storitev s posebnim sklepom zahteva spoštovanje odločbe iz drugega odstavka 8. člena tega zakona oziroma njegovo sodelovanje v postopku nadzora skladno z določbami zakona, ki ureja inšpekcijski nadzor.
(2) V sklepu iz prejšnjega odstavka nadzorni organ določi primeren rok za spoštovanje odločbe iz drugega odstavka 8. člena tega zakona oziroma za sodelovanje v postopku nadzora skladno z določbami zakona, ki ureja inšpekcijski nadzor, ter ponudnika posredniških storitev opozori o zagroženi denarni kazni.
(3) Če ponudnik posredniških storitev ne ravna v skladu s sklepom iz prvega odstavka tega člena, lahko nadzorni organ izda sklep, s katerim mu naloži denarno kazen do 50.000 eurov. Rok za plačilo denarne kazni ne sme biti krajši od 15 dni in ne daljši od enega meseca.
(4) Hkrati z izdajo sklepa iz prejšnjega odstavka nadzorni organ določi nov rok za prenehanje kršitve Uredbe 2022/2065/EU. Zoper ponudnika posredniških storitev, ki še naprej ravna v nasprotju z odločbo iz drugega odstavka 8. člena tega zakona in ne sodeluje v postopku nadzora iz 7. člena tega zakona, nadzorni organ ravna še naprej tako, kot je določeno v prejšnjem odstavku, vse dokler seštevek denarnih kazni iz posameznih sklepov ne doseže pet odstotkov povprečnega svetovnega dnevnega prometa ali prihodkov v predhodnem poslovnem letu na dan, izračunano od dneva, določenega s sklepom.
(5) Dnevni svetovni promet iz prejšnjega odstavka se določi glede na zadnje razpoložljive računovodske izkaze, ki jih je odobril pristojni organ družbe, oziroma glede na skupni letni promet ali ustrezne vrste prihodka, ki izhaja iz zadnje razpoložljive konsolidirane letne bilance, ki jo je odobril pristojni organ matične družbe, če pravna oseba pripravi konsolidirane računovodske izkaze na podlagi zakona, ki ureja gospodarske družbe, pri čemer se upošteva višji znesek.
(6) Sklepi po tretjem in četrtem odstavku tega člena so izvršilni naslov. Izvršbo opravi Finančna uprava Republike Slovenije po postopku, predpisanem za izvršbo davčnih obveznosti.
11. člen 
(zahteva za začasno omejitev dostopa) 
O zahtevi nadzornega organa za začasno omejitev dostopa v skladu s tretjim odstavkom 51. člena Uredbe 2022/2065/EU s sklepom odloča sodnik posameznik pristojnega okrožnega sodišča po zakonu, ki ureja kazenski postopek, s smiselno uporabo prvega stavka tretjega odstavka 83. člena Zakona o kazenskem postopku (Uradni list RS, št. 176/21 – uradno prečiščeno besedilo, 96/22 – odl. US, 2/23 – odl. US in 89/23 – odl. US; v nadaljnjem besedilu: ZKP). Zoper sklep je dovoljena pritožba na višje sodišče v treh dneh po prejetju sklepa, o kateri odloči višje sodišče s smiselno uporabo petega odstavka 83. člena ZKP. Pritožba ne zadrži izvršitve sklepa.
12. člen 
(pooblaščene osebe agencije) 
(1) Naloge nadzora, ki so na podlagi tega zakona v pristojnosti agencije, opravljajo osebe, ki so zaposlene na agenciji in imajo za to pooblastilo ministra, pristojnega za informacijsko družbo (v nadaljnjem besedilu: pooblaščene osebe agencije).
(2) Pooblastilo za opravljanje nalog nadzora se izkazuje s službeno izkaznico, ki jo izda minister, pristojen za informacijsko družbo.
(3) Pooblaščene osebe agencije morajo izpolnjevati pogoje, ki jih predpisuje zakon, ki ureja inšpekcijski nadzor, za inšpektorje.
(4) Osebe iz prvega odstavka tega člena samostojno opravljajo naloge nadzora po tem zakonu, vodijo upravni postopek ter izdajajo odločbe in sklepe v upravnem postopku.
13. člen 
(sodno varstvo) 
Odločba nadzornega organa, izdana v postopku nadzora na podlagi tega poglavja, je v upravnem postopku dokončna. Zoper odločbo se lahko vloži tožba v upravnem sporu.
IV. IZVAJANJE UREDBE 2022/2065/EU 
14. člen 
(podelitev statusa zaupanja vrednega prijavitelja) 
(1) Agencija podeli status zaupanja vrednega prijavitelja iz 22. člena Uredbe 2022/2065/EU z odločbo na vlogo pravne osebe zasebnega ali javnega prava, samostojnega podjetnika posameznika ali osebe, ki samostojno opravlja določeno dejavnost, ki izpolnjuje pogoje iz drugega odstavka 22. člena Uredbe 2022/2065/EU.
(2) Vloga iz prejšnjega odstavka mora poleg sestavin, določenih z zakonom, ki ureja splošni upravni postopek, vsebovati podatke, ki jih agencija potrebuje za odločanje, in sicer:
– firmo, sedež, davčno številko, matično številko in navedbo zakonitega zastopnika,
– dokazila o izpolnjevanju pogojev iz drugega odstavka 22. člena Uredbe 2022/2065/EU.
(3) Kadar so izpolnjeni pogoji iz šestega odstavka 22. člena Uredbe 2022/2065/EU, agencija na predlog ponudnika spletne platforme z izdajo začasne odločbe do končne odločitve začasno odvzame status zaupanja vrednega prijavitelja.
(4) Agencija razveljavi odločbo iz prvega odstavka tega člena po uradni dolžnosti ali na predlog ponudnika spletnih platform, če so izpolnjeni pogoji iz sedmega odstavka 22. člena Uredbe 2022/2065/EU.
(5) Agencija lahko s splošnim aktom podrobneje predpiše vsebino vloge iz drugega odstavka tega člena.
(6) Agencija lahko s splošnim aktom iz prejšnjega odstavka podrobneje predpiše tudi obliko poročila zaupanja vrednega prijavitelja iz tretjega odstavka 22. člena Uredbe 2022/2065/EU.
(7) Agencija pri odločanju po tem členu v največji možni meri upošteva smernice iz osmega odstavka 22. člena Uredbe 2022/2065/EU.
15. člen 
(podelitev statusa preverjenega raziskovalca) 
(1) Agencija podeli status preverjenega raziskovalca iz 40. člena Uredbe 2022/2065/EU z odločbo po uradni dolžnosti v skladu s četrtim odstavkom 40. člena oziroma na vlogo v skladu z osmim odstavkom 40. člena Uredbe 2022/2065/EU.
(2) Vloga za pridobitev statusa preverjenega raziskovalca mora poleg sestavin, določenih z zakonom, ki ureja splošni upravni postopek, vsebovati naslednje podatke in dokazila:
– ime, naslov in davčno številko za fizične osebe,
– firmo, sedež, davčno številko, matično številko in navedbo zakonitega zastopnika za pravne osebe,
– dokazila o izpolnjevanju pogojev iz osmega odstavka 40. člena Uredbe 2022/2065/EU.
16. člen 
(potrjevanje izvajalcev izvensodnega reševanja sporov) 
(1) Vlagatelju, ki izpolnjuje pogoje iz tretjega odstavka 21. člena Uredbe 2022/2065/EU, agencija na njegovo vlogo izda certifikat za izvensodno reševanje sporov.
(2) Vloga za pridobitev certifikata mora poleg sestavin, določenih z zakonom, ki ureja splošni upravni postopek, vsebovati naslednje podatke in dokazila:
– ime, naslov in davčno številko za fizične osebe,
– firmo, sedež, davčno številko, matično številko in navedbo zakonitega zastopnika pravne osebe,
– dokazila o izpolnjevanju pogojev iz tretjega odstavka 21. člena Uredbe 2022/2065/EU.
(3) Agencija certifikat iz prvega odstavka tega člena razveljavi, če so izpolnjeni pogoji iz sedmega odstavka 21. člena Uredbe 2022/2065/EU.
(4) Agencija lahko s splošnim aktom podrobneje predpiše vsebino in obliko poročila organa za izvensodno reševanje sporov iz prvega pododstavka četrtega odstavka 21. člena Uredbe 2022/2065/EU.
(5) Agencija lahko s splošnim aktom predpiše obliko in vsebino certifikata.
17. člen 
(postopek v primeru odstranitve nezakonite vsebine) 
(1) Če so izčrpane postopkovne možnosti za odstranjevanje nezakonitih vsebin po Uredbi 2022/2065/EU in drug zakon ne določa drugače, odloča o odstranitvi nezakonitih vsebin Okrožno sodišče v Ljubljani.
(2) Sodišče iz prejšnjega odstavka odloča na podlagi predloga prejemnika storitve.
(3) Sodišče iz prvega odstavka tega člena lahko odloči o odstranitvi nezakonitih vsebin s spleta na način, da:
– ponudniku storitev gostovanja naloži odstranitev, onemogočanje ali omejitev dostopa do spletnega vmesnika,
– ponudniku storitev izključnega prenosa naloži omejitev dostopa do spletnega vmesnika ali izrecni prikaz opozorila kršitve na spletnem vmesniku,
– registrom ali registrarjem domen naloži začasni izbris domenskih strežnikov pri popolnoma določenem imenu domene iz sistema domenskih imen in registracijo popolnoma določenega imena domene omogoči pristojnemu organu,
– registrom ali registrarjem domen naloži izbris popolnoma določenega imena domene.
(4) Za odločanje se smiselno uporablja zakon, ki ureja nepravdni postopek, če ni v tem členu določeno drugače.
(5) Sodišče iz prvega odstavka tega člena razpiše narok ali izda sklep brez naroka, če oceni, da ni potreben.
(6) Sodišče iz prvega odstavka tega člena mora pri odločanju upoštevati tudi ustavno zagotovljeno varstvo svobode izražanja in obveščanja, vključno s svobodo prejemanja in širjenja informacij, svobodo in pluralizem mnenj in medijev, svobodo umetnosti in znanosti ter načelo sorazmernosti.
(7) Če je predlog predlagatelja utemeljen, sodišče iz prvega odstavka tega člena pri odločitvi izbere način iz tretjega odstavka tega člena, ki je najmanj obremenjujoč za ponudnika posredniških storitev in le v obsegu, ki je nujen za dosego cilja.
(8) O predlogu mora sodišče iz prvega odstavka tega člena odločiti v 30 dneh od prejema predloga. Pritožba zoper sklep ne zadrži izvršitve.
V. PODPORNO OKOLJE ZA VAREN IN ZAUPANJA VREDEN INTERNET 
18. člen 
(ukrep ministrstva) 
Za oblikovanje spodbudnega podpornega okolja za varen in zaupanja vreden internet ministrstvo, pristojno za informacijsko družbo, sofinancira projekte, ki so bili izbrani v sofinanciranje v okviru programov Evropske unije in omogočajo dopolnjevanje z drugimi evropskimi ali državnimi sredstvi.
19. člen 
(ukrepi agencije) 
(1) Agencija ozavešča uporabnike in ponudnike posredniških storitev glede njihovih pravic in obveznosti po Uredbi 2022/2065/EU.
(2) Če agencija oceni, da bi bilo za dvig ravni varnosti in zaupanja v internet to potrebno, lahko v okviru programa dela in finančnega načrta predvidi sofinanciranje delovanja zaupanja vrednih prijaviteljev.
(3) Agencija sredstva iz prejšnjega odstavka dodeli z javnim razpisom v skladu s predpisi, ki urejajo javne finance.
(4) Za dodelitev sredstev iz drugega odstavka tega člena lahko kandidirajo osebe, ki niso neposredni proračunski uporabniki in, ki imajo status zaupanja vrednega prijavitelja iz 14. člena tega zakona.
(5) Osnovna merila za dodeljevanje sredstev iz drugega odstavka tega člena so:
– pretekle reference s področja zagotavljanja varnega in zaupanja vrednega interneta,
– število strokovnjakov, ki sodeluje pri zaupanja vrednem prijavitelju,
– posebna strokovna znanja in kompetence za namene zaznavanja in prepoznavanja nezakonitih vsebin na različnih področjih.
(6) Podrobnejši pogoji in merila za sofinanciranje se določijo v javnem razpisu.
VI. KAZENSKE DOLOČBE 
20. člen 
(prekrški) 
(1) Z globo od 2.000 do 20.000 eurov se za prekršek kaznuje pravna oseba, z globo od 50.000 do 400.000 eurov pa pravna oseba, ki se po zakonu, ki ureja gospodarske družbe, šteje za srednjo ali veliko gospodarsko družbo, ki kot ponudnik posredniških storitev:
1. brez nepotrebnega odlašanja ne obvesti sodišča, ki je odločbo izdal, ali katerikoli drugi organ, naveden v odločbi, o vseh učinkih odločbe in kdaj je odločba o ukrepanju zoper nezakonito vsebino začela učinkovati (prvi odstavek 9. člena Uredbe 2022/2065/EU),
2. najpozneje ob začetku učinkovanja odločbe ali v času, ki ga v svoji odločbi določi sodišče, o prejeti odločbi in njenem učinkovanju ne obvesti prejemnika storitve, na katerega se odločba nanaša (peti odstavek 9. člena Uredbe 2022/2065/EU),
3. brez nepotrebnega odlašanja ne obvesti sodišča, ki je odločbo izdal, ali katerikoli drugi organ, naveden v odločbi, o vseh učinkih odločbe o zagotavljanju informacij in kdaj je odločba začela učinkovati (prvi odstavek 10. člena Uredbe 2022/2065/EU),
4. najpozneje ob začetku učinkovanja odločbe ali v času, ki ga v svoji odločbi določi sodišče, o prejeti odločbi in njenem učinkovanju ne obvesti prejemnika storitve, na katerega se odločba nanaša (peti odstavek 10. člena Uredbe 2022/2065/EU),
5. ne določi enotne kontaktne točke za neposredno komuniciranje prek elektronskih sredstev z organi držav članic Evropske Unije, Evropsko komisijo in Evropskim odborom za digitalne storitve na podlagi prvega odstavka 11. člena Uredbe 2022/2065/EU ali ne zagotovi, da so informacije o tej kontaktni točki javno objavljene, preprosto dostopne in se posodabljajo v skladu z drugim odstavkom 11. člena Uredbe 2022/2065/EU ali ne navede uradnega jezika ali jezika držav članic, ki se lahko poleg jezika, ki ga razume največje možno število državljanov Unije, uporabijo za komunikacijo z njihovimi kontaktnimi točkami, ter pri tem ne vključi vsaj enega uradnega jezika države članice, v kateri ima glavni sedež ali v kateri ima prebivališče ali sedež njegov pravni zastopnik v skladu s tretjim odstavkom 11. člena Uredbe 2022/2065/EU,
6. ne določi enotne kontaktne točke za prejemnike storitev v skladu s prvim in drugim odstavkom 12. člena Uredbe 2022/2065/EU,
7. pisno ne določi fizične ali pravne osebe, ki deluje kot njegov pravni zastopnik v skladu s prvim odstavkom 13. člena Uredbe 2022/2065/EU,
8. ne pooblasti svojega pravnega zastopnika ali mu ne zagotovi potrebnih pooblastil ali zadostnih virov za sodelovanje s pristojnimi organi (drugi odstavek 13. člena Uredbe 2022/2065/EU),
9. o imenovanju pravnega zastopnika ne obvesti agencije ali ne zagotovi, da so informacije o pravnem zastopniku javno dostopne, točne in posodobljene (četrti odstavek 13. člena Uredbe 2022/2065/EU),
10. v svoje pogoje poslovanja ne vključi informacij o vseh omejitvah, ki jih uvede glede uporabe svoje storitve v zvezi z informacijami, ki jih zagotovijo prejemniki storitve, v jasnem, preprostem razumljivem, uporabniku prijaznem in nedvoumnem jeziku ali jih ne objavi javno v preprosto dostopni in strojno berljivi obliki (prvi odstavek 14. člena Uredbe 2022/2065/EU),
11. ne obvesti prejemnikov storitev o vseh pomembnih spremembah pogojev poslovanja (drugi odstavek 14. člena Uredbe 2022/2065/EU),
12. v primeru, kadar je posredniška storitev namenjena predvsem mladoletnikom ali jo ti pretežno uporabljajo, ne pojasni pogojev in vseh omejitev uporabe storitve na način, ki ga mladoletniki razumejo (tretji odstavek 14. člena Uredbe 2022/2065/EU),
13. pri uporabi in izvrševanju omejitev iz prvega odstavka 14. člena Uredbe 2022/2065/EU ne ravna skrbno, objektivno in sorazmerno v skladu s četrtim odstavkom 14. člena Uredbe 2022/2065/EU,
14. v nasprotju s prvim odstavkom 15. člena Uredbe 2022/2065/EU vsaj enkrat letno javno, v strojno berljivi obliki in na preprosto dostopen način ne objavi jasnih, preprosto razumljivih poročil o vsem moderiranju vsebin, izvedenem v zadevnem obdobju z informacijami iz prvega odstavka 15. člena Uredbe 2022/2065/EU,
15. ne vzpostavi mehanizma prijave in ukrepanja zoper nezakonite vsebine, ki je zlahka dostopen, uporabniku prijazen in omogoča izključno elektronsko predložitev prijav (prvi odstavek 16. člena Uredbe 2022/2065/EU),
16. vsem prizadetim prejemnikom storitve v skladu s prvim odstavkom 16. člena Uredbe 2022/2065/EU ne predloži jasne in specifične obrazložitve ukrepanja zoper prijavljeno vsebino, ki je nezakonita, ali ki je v nasprotju z njegovimi pogoji poslovanja, v skladu s 17. členom Uredbe 2022/2065/EU,
17. kadar izve za kakršnekoli informacije, ki vzbudijo sum, da je bilo storjeno kaznivo dejanje, ki vključuje ogrožanje življenja ali varnost ene ali več oseb, ali da se tako kaznivo dejanje izvaja ali je verjetno, da bo storjeno, o svojem sumu takoj ne obvesti policije ter ne predloži ustreznih informacij, ki jih ima na voljo (prvi odstavek 18. člena Uredbe 2022/2065/EU),
18. ne zagotavlja učinkovitega in dostopnega notranjega sistema za obravnavo pritožb v skladu z 20. členom Uredbe 2022/2065/EU,
19. na svojem spletnem vmesniku na jasen in uporabniku prijazen način ne zagotovi prosto dostopnih informacij o možnosti prejemnikov storitve za dostop do izvensodnega reševanja sporov (prvi odstavek 21. člena Uredbe 2022/2065/EU),
20. ne sprejme tehničnih ali organizacijskih ukrepov, s katerimi zagotovi, da se prijave, ki jih zaupanja vredni prijavitelji predložijo prek mehanizma iz 16. člena Uredbe 2022/2065/EU, obravnavajo prednostno, odločitve o njih pa sprejemajo brez nepotrebnega odlašanja (prvi odstavek 22. člena Uredbe 2022/2065/EU),
21. za razumno obdobje in po izdaji predhodnega opozorila začasno ne prekine zagotavljanja svojih storitev prejemnikom storitve, ki pogosto objavljajo očitno nezakonite vsebine (prvi odstavek 23. člena Uredbe 2022/2065/EU),
22. začasno, za razumno obdobje in po izdaji predhodnega opozorila, ne prekine obravnave prijav in pritožb, ki jih prek mehanizma prijave in ukrepanja ter notranjega sistema za obravnavo pritožb iz 16. oziroma 20. člena Uredbe 2022/2065/EU predložijo posamezniki, subjekti ali pritožniki, ki pogosto predložijo očitno neutemeljene prijave in pritožbe (drugi odstavek 23. člena Uredbe 2022/2065/EU),
23. v pogojih poslovanja ne določi politike v zvezi z zlorabo mehanizma prijave in ukrepanja ter notranjega sistema za obravnavo pritožb in zaščito pred njo ali ne navede primerov, dejstev in okoliščin, ki jih upošteva pri presojanju, ali določeno ravnanje pomeni zlorabo, ali trajanja začasne prekinitve (četrti odstavek 23. člena Uredbe 2022/2065/EU),
24. v letna poročila o moderiranju vsebin iz 15. člena Uredbe 2022/2065/EU ne vključi informacij iz prvega odstavka 24. člena Uredbe 2022/2065/EU,
25. vsaj enkrat vsakih šest mesecev v javno dostopnem oddelku svojega spletnega vmesnika ne objavi informacij o povprečnih mesečnih aktivnih prejemnikih storitve v Evropski uniji, izračunane kot povprečje v obdobju zadnjih šestih mesecev in v skladu z metodologijo, določeno v delegiranih aktih iz tretjega odstavka 33. člena Uredbe 2022/2065/EU, v primeru, ko so ti delegirani akti sprejeti (drugi odstavek 24. člena Uredbe 2022/2065/EU),
26. agenciji in Evropski komisiji na njuno zahtevo brez nepotrebnega odlašanja ne sporoči informacij iz drugega odstavka 24. člena Uredbe 2022/2065/EU in informacij, ki jih agencija ali Evropska komisija od njega zahtevata (tretji odstavek 24. člena Uredbe 2022/2065/EU),
27. Evropski komisiji brez nepotrebnega odlašanja ne predloži odločitev in obrazložitev iz prvega odstavka 17. člena Uredbe 2022/2065/EU z namenom vključitve v javno dostopno strojno berljivo zbirko podatkov, ki jo upravlja Evropska komisija (peti odstavek 24. člena Uredbe 2022/2065/EU),
28. zasnuje, organizira ali upravlja spletne vmesnike v nasprotju s prvim odstavkom 25. člena Uredbe 2022/2065/EU,
29. prejemniku storitve ne zagotovi informacij za vsak posamezen oglas, ki se mu prikazuje, v skladu s prvim odstavkom 26. člena Uredbe 2022/2065/EU,
30. prejemniku storitve ne zagotovi funkcionalnosti za označitev vsebine, ki jo ustvari, da gre za komercialno sporočilo ali da vsebuje komercialna sporočila, ali te informacije ne predstavi drugim prejemnikom storitve (drugi odstavek 26. člena Uredbe 2022/2065/EU),
31. prejemnikom storitve predstavlja oglase na podlagi oblikovanja uporabniških profilov z uporabo posebnih vrst osebnih podatkov iz prvega odstavka 9. člena Uredbe (EU) 2016/697 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 27. aprila 2016 o varstvu posameznikov pri obdelavi osebnih podatkov in o prostem pretoku takih podatkov ter o razveljavitvi Direktive 95/46/ES Uredbe (UL L št. 119 z dne 4. maja 2016, str. 1; v nadaljnjem besedilu: Uredba 2016/679/EU) (tretji odstavek 26. člena Uredbe 2022/2065/EU),
32. v svojih pogojih poslovanja ne razloži glavnih parametrov delovanja svojih priporočilnih sistemov iz drugega odstavka 27. člena Uredbe 2022/2065/EU ali morebitnih možnosti njihovega spreminjanja oziroma vplivanja nanje (prvi odstavek 27. člena Uredbe 2022/2065/EU),
33. če je v priporočilnem sistemu, ki določa relativni vrstni red informacij, na voljo več možnosti, prejemnikom storitve ne omogoči izbire prednostne možnosti v skladu s tretjim odstavkom 27. člena Uredbe 2022/2065/EU,
34. ne zagotovi visoke ravni zasebnosti, varnosti in varstva mladoletnikov pri storitvah, dostopnih mladoletnikom (prvi odstavek 28. člena Uredbe 2022/2065/EU),
35. mladoletnim prejemnikom storitve na svojem vmesniku prikazuje oglase na podlagi oblikovanja profila, kakor je opredeljeno v 4. točki četrtega odstavka Uredbe 2016/297/EU z uporabo osebnih podatkov prejemnika storitve, ko z razumno gotovostjo vedo, da je prejemnik storitve mladoleten (drugi odstavek 28. člena Uredbe 2022/2065/EU),
36. trgovcem omogoči uporabo svoje spletne platforme, preden od njih ne pridobi informacij v skladu s prvim odstavkom 30. člena Uredbe 2022/2065/EU,
37. ne oceni informacij iz prvega odstavka 30. člena Uredbe 2022/2065/EU v skladu z drugim odstavkom 30. člena Uredbe 2022/2065/EU,
38. od trgovcev, ki ob začetku veljavnosti tega zakona že uporabljajo njegove storitve, v enem letu od začetka veljavnosti tega zakona ne pridobi podatkov iz prvega odstavka 30. člena Uredbe 2022/2065/EU (drugi odstavek 30. člena Uredbe 2022/2065/EU),
39. začasno ne prekine zagotavljanja svojih storitev trgovcem, ki pravočasno ne posredujejo podatkov iz prvega odstavka 30. člena Uredbe 2022/2065/EU (drugi odstavek 30. člena Uredbe 2022/2065/EU),
40. od trgovcev ne zahteva poprave informacij iz prvega odstavka 30. člena Uredbe 2022/2065/EU, če so te nepravilne, nepopolne ali neposodobljene (tretji odstavek 30. člena Uredbe 2022/2065/EU),
41. začasno ne prekine zagotavljanja svojih storitev trgovcu, ki po njegovem pozivu ne popravi informacij iz prvega odstavka 30. člena Uredbe 2022/2065/EU, dokler trgovec v celoti ne izpolni zahteve (tretji odstavek 30. člena Uredbe 2022/2065/EU),
42. trgovcu, ki mu je zavrnil uporabo njegove storitve na podlagi prvega odstavka ali začasno prekinil zagotavljanje njegovih storitev na podlagi tretjega odstavka 30. člena Uredbe 2022/2065/EU, ne prizna pravice do pritožbe v skladu z 20. in 21. členom Uredbe 2022/2065/EU (četrti odstavek 30. člena Uredbe 2022/2065/EU),
43. po koncu pogodbenega razmerja ne zagotovi šestmesečne varne hrambe informacij, pridobljenih na podlagi prvega in drugega odstavka 30. člena Uredbe 2022/2065/EU, ali po tem obdobju informacij ne izbriše (peti odstavek 30. člena Uredbe 2022/2065/EU),
44. razkrije informacije o trgovcih iz prvega odstavka 30. člena Uredbe 2022/2065/EU tretjim osebam v nasprotju s šestim odstavkom 30. člena Uredbe 2022/2065/EU,
45. na svoji spletni platformi na jasen, preprosto dostopen in razumljiv način ne objavi informacij v skladu s sedmim odstavkom 30. člena Uredbe 2022/2065/EU,
46. ne zagotovi spletnega vmesnika, ki trgovcem omogoča vnos in objavo informacij v skladu s prvim ali drugim odstavkom 31. člena Uredbe 2022/2065/EU,
47. ne preveri, ali je trgovec zagotovil informacije iz prvega ali drugega odstavka 31. člena Uredbe 2022/2065/EU, preden trgovcu omogoči uporabo njegovih storitev (tretji odstavek 31. člena Uredbe 2022/2065/EU),
48. ne obvesti potrošnikov nezakonitega proizvoda ali storitve v skladu s prvim odstavkom 32. člena Uredbe 2022/2065/EU,
49. če nima kontaktnih podatkov o potrošnikih, na svojem spletnem vmesniku ne objavi javno informacij o nezakonitem proizvodu ali storitvi, identiteti trgovca in vseh ustreznih pravnih sredstvih (drugi odstavek 32. člena Uredbe 2022/2065/EU).
(2) Z globo od 2.000 do 20.000 eurov se za prekršek iz prejšnjega odstavka kaznuje samostojni podjetnik posameznik ali posameznik, ki samostojno opravlja dejavnost.
(3) Z globo od 1.000 do 4.000 eurov se za prekršek iz prvega odstavka tega člena kaznuje odgovorna oseba pravne osebe ali odgovorna oseba samostojnega podjetnika posameznika oziroma posameznika, ki samostojno opravlja dejavnost.
(4) Z globo 500 eurov se za prekršek iz prvega odstavka tega člena kaznuje posameznik.
(5) Kadar je prekršek iz prvega odstavka tega člena posebno hud zaradi višine povzročene škode oziroma višine pridobljene protipravne premoženjske koristi ali zaradi storilčevega naklepa oziroma njegovega namena koristoljubnosti, se ponudnik posredniških storitev, ki je pravna oseba, samostojni podjetnik posameznik ali posameznik, ki samostojno opravlja dejavnost, kaznuje z globo v višini do šest odstotkov letnega svetovnega prometa ponudnika posredniških storitev.
(6) Z globo od 5.000 do 30.000 eurov se za prekršek iz prejšnjega odstavka kaznuje tudi odgovorna oseba pravne osebe, odgovorna oseba samostojnega podjetnika posameznika oziroma posameznika, ki samostojno opravlja dejavnost podjetnika.
(7) Z globo od 1.000 do 15.000 eurov se za prekršek iz petega odstavka tega člena kaznuje posameznik.
(8) Letni svetovni promet iz petega odstavka tega člena se določi glede na zadnje razpoložljive računovodske izkaze, ki jih je odobril pristojni organ družbe, oziroma glede na skupni letni promet ali ustrezne vrste prihodka, ki izhaja iz zadnje razpoložljive konsolidirane letne bilance, ki jo je odobril pristojni organ matične družbe, če pravna oseba pripravi konsolidirane računovodske izkaze na podlagi zakona, ki ureja gospodarske družbe, pri čemer se upošteva višji znesek.
21. člen 
(prekršek nesodelovanja v postopku nadzora) 
(1) Z globo od 500 do 15.000 eurov se za prekršek kaznuje pravna oseba, z globo od 20.000 do 50.000 eurov pa pravna oseba, ki se po zakonu, ki ureja gospodarske družbe, šteje za srednjo ali veliko gospodarsko družbo, ki kot ponudnik posredniških storitev:
– pooblaščeni osebi agencije predloži nepravilne, nepopolne in zavajajoče informacije (drugi stavek drugega odstavka 52. člena Uredbe 2022/2065/EU),
– na zahtevo pooblaščene osebe agencije in v roku, ki ga določi pooblaščene osebe agencije, ne da pisnega pojasnila, dokumentacije in izjave v zvezi s predmetom nadzora (29. člen Zakona o inšpekcijskem nadzoru, Uradni list RS, št. 43/07 – uradno prečiščeno besedilo in 40/14; v nadaljnjem besedilu: ZIN),
– na zahtevo pooblaščene osebe agencije ali v roku, ki ga določi pooblaščena oseba agencije, ne popravi nepravilnih, nepopolnih ali zavajajočih informacij (drugi stavek drugega odstavka 52. člena Uredbe 2022/2065/EU),
– ne omogoči pooblaščeni osebi agencije, da ta nemoteno opravlja naloge inšpekcijskega nadzora (23. člen ZIN).
(2) Z globo od 500 do 15.000 eurov se za prekršek iz prejšnjega odstavka kaznuje samostojni podjetnik posameznik ali posameznik, ki samostojno opravlja dejavnost.
(3) Z globo od 200 do 2.000 eurov se za prekršek iz prvega odstavka tega člena kaznuje odgovorna oseba pravne osebe, odgovorna oseba samostojnega podjetnika posameznika oziroma posameznika, ki samostojno opravlja dejavnost.
(4) Z globo od 250 do 3.000 eurov se za prekršek iz prvega odstavka tega člena kaznuje posameznik.
(5) Kadar je prekršek iz prvega odstavka tega člena posebno hud zaradi višine povzročene škode oziroma višine pridobljene protipravne premoženjske koristi ali zaradi storilčevega naklepa oziroma njegovega namena koristoljubnosti, se ponudnik posredniških storitev, ki je pravna oseba, samostojni podjetnik posameznik ali posameznik, ki samostojno opravlja dejavnost, kaznuje z globo v višini do enega odstotka letnega prihodka ali svetovnega prometa ponudnika posredniških storitev ali osebe v predhodnem poslovnem letu.
(6) Z globo od 3.000 do 20.000 eurov se za prekršek iz prejšnjega odstavka kaznuje tudi odgovorna oseba pravne osebe, odgovorna oseba samostojnega podjetnika posameznika oziroma posameznika, ki samostojno opravlja dejavnost podjetnika.
(7) Z globo od 500 do 5.000 eurov se za prekršek iz petega odstavka tega člena kaznuje posameznik.
(8) Letni prihodek ali svetovni promet iz prejšnjega odstavka se določi glede na zadnje razpoložljive računovodske izkaze, ki jih je odobril pristojni organ družbe, oziroma glede na skupni letni promet ali ustrezne vrste prihodka, ki izhaja iz zadnje razpoložljive konsolidirane letne bilance, ki jo je odobril pristojni organ matične družbe, če pravna oseba pripravi konsolidirane računovodske izkaze na podlagi zakona, ki ureja gospodarske družbe, pri čemer se upošteva višji znesek.
22. člen 
(višina globe v hitrem prekrškovnem postopku) 
Za prekrške iz tega zakona se sme v hitrem postopku izreči globa tudi v znesku, ki je višji od najnižje predpisane globe, določene s tem zakonom.
23. člen 
(uporaba določb o prekrških) 
Višine in razponi glob, ki so določeni v 20. in 21. členu tega zakona, veljajo in se uporabljajo ne glede na določbe zakona, ki ureja prekrške.
PREHODNA IN KONČNI DOLOČBI 
24. člen 
(uskladitev podzakonskih aktov) 
(1) Vlada v dveh mesecih od uveljavitve tega zakona uskladi Sklep o ustanovitvi Agencije za komunikacijska omrežja in storitve Republike Slovenije (Uradni list RS, št. 41/13 in 66/17) z določbami tega zakona.
(2) Agencija v treh mesecih od uveljavitve tega zakona uskladi Statut Agencije Republike Slovenije za komunikacijska omrežja in storitve Republike Slovenije (Uradni list RS, št. 43/18) z določbami tega zakona.
25. člen 
(prenehanje veljavnosti določb Zakona o elektronskem poslovanju na trgu) 
Z dnem uveljavitve tega zakona prenehajo veljati 8., 9., 10. in 11. člen Zakona o elektronskem poslovanju na trgu (Uradni list RS, št. 61/06, 45/08 – ZArbit, 79/09, 19/15, 189/21 – ZDU-1M in 18/23 – ZDU-1O).
26. člen 
(začetek veljavnosti) 
Ta zakon začne veljati osmi dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 001-02/24-1/21
Ljubljana, dne 26. marca 2024
EPA 1294-IX
Državni zbor 
Republike Slovenije 
mag. Urška Klakočar Zupančič 
predsednica 

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti