Na podlagi 21. člena Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 94/07 – UPB2, 76/08, 79/09, 51/10, 40/12 – ZUJF, 14/15 – ZUUJFO in 76/16 – odl. US), Zakona o spodbujanju razvoja turizma (Uradni list RS, št. 13/18), Pravilnika o postopkih za izvrševanje proračuna Republike Slovenije (Uradni list RS, št. 50/07, 114/07 – ZIPRS0809, 61/08, 99/09 – ZIPRS1011, 3/13, 81/16, 164/20, 11/22, 96/22, 105/22 – ZZNŠPP, 149/22, 106/23, 106/23) in 6. člena Statuta Občine Semič (Uradni list RS, št. 57/10 in 27/16) je Občinski svet Občine Semič na 11. redni seji dne 10. 4. 2024 sprejel
o vrednotenju in sofinanciranju socialnovarstvenih programov, programov za pomoč ranljivim skupinam, programov v turizmu in programov drugih društev v Občini Semič
Ta pravilnik določa pogoje, merila in postopke za izbor in vrednotenje programov socialnovarstvenih društev, programov za pomoč ranljivim skupinam, programov turističnih društev in drugih društev v Občini Semič.
Predmet tega pravilnika je delitev sredstev iz občinskega proračuna, namenjenih za:
– socialnovarstvene programe,
– programe za pomoč ranljivim skupinam,
– programe v turizmu in
– programe drugih društev,
ki izvajajo programe oziroma delujejo na območju Občine Semič.
Sofinancirajo se naslednje vsebine:
– redna dejavnost društev,
– izvajanje letnih programov društev.
Izvajalci letnega programa po tem pravilniku so društva, ki izvajajo:
– socialnovarstvene programe,
– programe v turizmu,
– programe namenjene ranljivim skupinam in
– druge programe, za katere občina zagotavlja proračunska sredstva.
Izvajalci letnih programov morajo izpolnjevati naslednje pogoje:
– da so registrirani v skladu z Zakonom o društvih,
– da imajo sedež na območju Občine Semič (pogoj, da imajo sedež v Občini Semič, ne velja za tista društva, ki izvajajo socialnovarstvene programe in programe namenjene ranljivim skupinam, katerih člani so tudi občanke in občani iz Občine Semič in je hkrati izvajanje njihovega programa v interesu Občine Semič ter za društva, ki prijavljajo druge programe po četrti alineji 3. člena in imajo v statutu navedeno, da delujejo tudi na območju Občine Semič in je hkrati izvajanje njihovega programa v interesu Občine Semič),
– da izvajajo svoje programe že najmanj eno leto,
– da imajo urejeno evidenco članstva in evidenco o plačani članarini (pogoj ne velja za programe iz tretje alineje 3. člena, za te programe mora imeti vlagatelj urejeno evidenco uporabnikov storitev, ki prihajajo iz Občine Semič),
– da imajo zagotovljene osnovne pogoje za realizacijo načrtovanih programov,
– da opravljajo dejavnost na neprofitni osnovi,
– da izpolnjujejo druge pogoje določene z javnim razpisom.
II. POSTOPEK IZBORA IZVAJALCEV
Višina sredstev izvajalcem letnih programov iz 3. člena tega pravilnika se določi s sprejetjem občinskega proračuna za tekoče leto.
Postopek izbire programov se začne s sklepom o začetku postopka, ki ga sprejme župan.
Programi, ki se bodo sofinancirali iz občinskega proračuna se izberejo na podlagi javnega razpisa, ki se izvede v skladu z veljavno zakonodajo in tem pravilnikom. Za vse postopke javnega razpisa, ki niso določeni s tem pravilnikom, se smiselno uporabljajo določbe Pravilnika o postopkih za izvrševanje proračuna Republike Slovenije in veljavnega Zakona o splošnem upravnem postopku.
Postopek javnega razpisa vodi občinska uprava. Občina Semič vsako leto objavi v občinskem glasilu obvestilo o javnem razpisu, na spletni strani Občine Semič pa objavi celotno vsebino javnega razpisa skupaj z razpisno dokumentacijo. Razpis mora trajati najmanj 30 dni. Rezultate javnega razpisa objavi občina na spletni strani občine.
Objava javnega razpisa mora vsebovati:
– navedbo naročnika,
– programe in navedbo višine sredstev za posamezni program, ki so predmet javnega razpisa,
– pogoje, ki jih morajo za prijavo na razpis izpolnjevati vlagatelji,
– merila za izbor izvajalcev,
– določitev obdobja, do katerega bodo dodeljena sredstva izplačana,
– rok, do katerega morajo biti predložene vloge,
– kraj, čas in osebo, pri kateri lahko zainteresirani dvignejo razpisno dokumentacijo,
– rok, v katerem bodo vlagatelji obveščeni o izidu javnega razpisa.
Razpisno dokumentacijo pripravi občinska uprava. Vlagatelji morajo vlogo oddati na predpisanih obrazcih, ki so sestavni del razpisne dokumentacije.
Vloga je popolna:
– če je oddana v roku, ki je določen v objavi javnega razpisa,
– če je oddana na predpisanih obrazcih in vsebuje vse sestavine, ki jih zahteva besedilo javnega razpisa in razpisna dokumentacija,
– če je predložena v zapečateni ovojnici z navedbo javnega razpisa in ima na ovojnici navedene podatke o nazivu in sedežu vlagatelja,
– če jo je vložila upravičena oseba.
Društvo, ki je pridobilo sredstva za prijavljene programe iz drugih proračunskih postavk proračuna Občine Semič, ne more uveljavljati te pravice preko razpisa za namene iz tega pravilnika.
Postopek odpiranja vlog vodi tri članska komisija, ki jo vsako leto, pred objavo javnega razpisa, s sklepom imenuje župan. Odpiranje vlog ni javno.
V roku dostavljene in pravilno označene vloge se odpirajo po vrstnem redu prispetja.
O odpiranju vlog komisija vodi zapisnik, ki vsebuje:
– naslov, prostor in čas odpiranja,
– predmet javnega razpisa,
– imena navzočih članov komisije,
– imena oziroma naziv vlagateljev po vrstnem redu prispelih vlog,
– ugotovitev, ali je vloga popolna,
– ugotovitev, katera vloga je nepopolna z navedbo vzroka za njeno nepopolnost.
Zapisnik podpišejo predsednik in člana komisije.
Vloga, ki ni oddana v skladu z določbami iz prve, tretje in četrte alineje 8. člena tega pravilnika ter ni oddana na predpisanih obrazcih, občinska uprava zavrže s sklepom.
Če je prijava nepopolna, občinska uprava pozove vlagatelja, da v roku osem (8) dni od prevzema pisnega poziva za dopolnitev vloge, le-to dopolni. Če vlagatelj tega ne stori v zahtevanem roku, občinska uprava vlogo s sklepom zavrže.
Zoper izdani sklep občinske uprave iz tega člena je dovoljena pritožba na župana Občine Semič, v roku osem (8) dni od vročitve sklepa. Pritožba mora biti obrazložena.
Na odločitev župana ni možna pritožba, vlagatelj lahko v nadaljevanju postopka sproži upravni spor pred pristojnim sodiščem.
Župan s sklepom imenuje tri člansko komisijo za izbor in oceno prijavljenih programov.
Komisijo sestavljajo dva člana Odbora za družbene dejavnosti in en član Javnega zavoda Kulturni center Semič.
Člani komisije morajo imeti ustrezno strokovno izobrazbo in izkušnje s področja, za katerega se dodeljujejo sredstva, ki omogočajo strokovno presojo vlog.
Člani komisije s prejemniki ne smejo biti interesno povezani.
Mandat članov komisije je vezan na mandat župana, ki lahko člane komisije razreši tudi pred iztekom svojega mandata in v komisijo imenuje nove člane.
Komisiji pri delu pomaga zapisnikar, ki ga zagotovi občinska uprava.
Komisija opravi strokovni pregled popolnih vlog in jih oceni na podlagi pogojev in meril, ki so sestavni del tega pravilnika in razpisne dokumentacije.
Po opravljeni oceni vlog in izračunu višine sofinanciranja posameznega programa za vse izvajalce letnih programov, ki so se prijavili na javni razpis, pripravi komisija poročilo o izbiri izvajalcev letnih programov v Občini Semič. Poročilo podpišejo predsednik in člani komisije. Poročilo predložijo direktorju občinske uprave, ki na podlagi poročila izda sklep o izbiri izvajalcev.
Občinska uprava na podlagi sklepa direktorja občinske uprave in v skladu s tem pravilnikom izvajalcem izda odločbo v upravnem postopku s katero:
– obvesti izbrane izvajalce o višini in namenu odobrenih finančnih sredstev za posamezne programe, za katere so kandidirali na javnem razpisu in
– zavrne vloge, ki ne izpolnjujejo pogojev za sofinanciranje.
Zoper izdano odločbo občinske uprave je dopustna pritožba na župana Občine Semič v roku osem (8) dni od njene vročitve. Pritožba mora biti obrazložena. Pritožbo se vloži pisno ali ustno na zapisnik pri organu, ki je odločbo izdal.
O pritožbi zoper izdano odločbo občinske uprave odloči župan v zakonsko določenem roku. Odločitev župana je dokončna. Izbrani izvajalec lahko v nadaljevanju postopka sproži upravni spor pred pristojnim sodiščem.
Po dokončnosti odločb župan z izvajalci sklene pogodbo o sofinanciranju programov za tekoče leto. Pogodba mora poleg splošnih podatkov o podpisnikih pogodbe vsebovati še:
– navedbo programov, ki se sofinancirajo,
– višino dodeljenih sredstev in proračunsko postavko,
– način financiranja,
– način nadzora nad namensko porabo proračunskih sredstev,
– sankcije v primeru nenamenske porabe dodeljenih sredstev,
– druga določila, pomembna za izvedbo sofinanciranja programa.
Če izvajalec v roku osem (8) dni od prejema poziva ne podpiše pogodbe o sofinanciranju, se šteje, da je odstopil od vloge za pridobitev sredstev.
III. SPREMLJANJE IN NADZOR NAD IZVAJANJEM POGODB
Izvajalci letnih programov v Občini Semič iz tega pravilnika so dolžni izvajati programe v skladu s podpisano pogodbo, s tem pravilnikom in za namene, za katere so jim bila odobrena sredstva iz občinskega proračuna. Občina Semič in nadzorni odbor občine lahko pri izvajalcu letnega programa kadarkoli preverita namenskost porabe dodeljenih sredstev iz občinskega proračuna in izvajanje letnega programa izbranega izvajalca.
V primeru, da se ugotovi nenamenska poraba sredstev ali neizvajanje letnega programa s strani izvajalca, se sofinanciranje s strani Občine Semič takoj ustavi, že prejeta sredstva pa mora izvajalec vrniti v občinski proračun skupaj z zakonsko predpisanimi zamudnimi obrestmi.
Izvajalec letnega programa, pri katerem se ugotovi kršitve določb iz 17. člena tega pravilnika, se v naslednjem letu ne more prijaviti na javni razpis Občine Semič za sofinanciranje letnega programa.
Prav tako se v naslednjem letu ne more prijaviti na javni razpis Občine Semič za sofinanciranje letnega programa tisti izvajalec, pri katerem se ugotovi, da je v vlogi na javni razpis v razpisnih obrazcih navedel neresnične podatke.
IV. POGOJI IN MERILA ZA VREDNOTENJE LETNIH PROGRAMOV
Pogoji in merila za vrednotenje letnih programov izvajalcev v Občini Semič so kot priloga k temu pravilniku.
Vrednost posameznega programa se na osnovi meril za vrednotenje letnih programov, določi v točkah. Vrednost točke se določi in izračuna v sorazmernem deležu glede na skupno število točk doseženih znotraj posameznega programa in glede na sprejeto višino namenskih sredstev za ta program, ki ga za vsako proračunsko obdobje posebej sprejme Občinski svet Občine Semič.
V. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
Z dnem uveljavitve tega pravilnika preneha veljati Pravilnik za vrednotenje socialnovarstvenih programov, programov v turizmu in programov ostalih društev v Občini Semič (Uradni list RS, št. 9/18 z dne 16. 2. 2018).
V pravilniku uporabljeni izrazi v slovnični obliki za moški spol se uporabljajo kot nevtralni za moški in ženski spol.
Ta pravilnik začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 007-04/2024-3
Semič, dne 10. aprila 2024