Na podlagi določil Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 94/07 – uradno prečiščeno besedilo, 76/08, 79/09, 51/10, 40/12 – ZUJF, 14/15 – ZUUJFO, 11/18 – ZSPDSLS-1, 30/18, 61/20 – ZIUZEOP-A in 80/20 – ZIUOOPE), Zakona o financiranju občin (Uradni list RS, št. 123/06, 57/08, 36/11, 14/15 – ZUUJFO, 71/17, 21/18 – popr., 80/20 – ZIUOOPE, 189/20 – ZFRO, 207/21 in 44/22 – ZVO-2), Zakona o prekrških (Uradni list RS, št. 29/11 – uradno prečiščeno besedilo, 21/13, 111/13, 74/14 – odl. US, 92/14 – odl. US, 32/16, 15/17 – odl. US, 73/19 – odl. US, 175/20 – ZIUOPDVE in 5/21 – odl. US), Zakona o volilni in referendumski kampanji (Uradni list RS, št. 41/07, 103/07 – ZPolS-D, 11/11, 28/11 – odl. US in 98/13), Uredbe o mejnih vrednostih svetlobnega onesnaževanja okolja (Uradni list RS, št. 81/07, 109/07, 62/10, 46/13 in 44/22 – ZVO-2), Zakona o urejanju prostora (Uradni list RS, št. 199/21, 18/23 – ZDU-1O, 78/23 – ZUNPEOVE in 95/23 – ZIUOPZP), Odloka o prostorskih ureditvenih pogojih za območje Občine Kranjska Gora (uradno prečiščeno besedilo – PUP KG – UPB5; Uradni list RS, št. 200/20) in Statuta Občine Kranjska Gora (Uradni list RS, št. 31/17) je Občinski svet Občine Kranjska Gora na 11. seji dne 17. 4. 2024 sprejel
o oglaševanju, plakatiranju in obvestilnem sistemu v Občini Kranjska Gora
(1) S tem odlokom se določa oglaševanje, plakatiranje in obvestilni sistem na območju Občine Kranjska Gora (v nadaljevanju: odlok). Na območju občine se oglašuje na objektih za oglaševanje za izvajanje gospodarske dejavnosti, objektih za oglaševanje za lastne potrebe ter oglaševanje za potrebe volilne ter referendumske kampanje.
(2) S tem odlokom se določa vrste, pogoje, merila za postavitev in oblikovanje objektov za oglaševanje ter postopek pridobitve pravice za oglaševanje, nadzor in kazni za prekrške.
II. VRSTE OBJEKTOV ZA OGLAŠEVANJE
(1) Objekti za oglaševanje so reklamni panoji, objekti in drugi predmeti in strukture, ki so namenjeni oglaševanju (npr. reklamne table in panoji, napihljive in druge strukture, zastave, tudi vozila in prikolice, ki so kot samostojna ali zaradi različnih nadgradenj, namenjena za izvajanje oglaševanja, svetlobno in zvočno oglaševanje, tudi slikovno, pisno ali kako drugače obdelane stene zgradb, obešanke na drogovih javne razsvetljave, plakati, letaki, nalepke, napisi in podobno).
(2) Začasno oglaševanje je oglaševanje, ki je časovno vezano na dogodek (npr. prireditev in podobno).
III. PODROBNEJŠA MERILA IN POGOJI ZA POSTAVITEV OBJEKTOV ZA OGLAŠEVANJE
Vrste objektov za oglaševanje ter podrobnejša merila in pogoji za postavitev objektov za oglaševanje so določeni s tem odlokom in s prostorskimi izvedbenimi akti Občine Kranjska Gora ter drugimi občinski predpisi in veljavnimi zakonskimi predpisi.
(1) Objekti za oglaševanje se lahko postavijo na zemljiščih in objektih v lasti Občine Kranjska Gora na podlagi soglasja občinske uprave, na lokacijah, ki so določene v prostorskih izvedbenih aktih Občine Kranjska Gora.
(2) Objekti za oglaševanje se lahko postavijo tudi na zemljiščih in objektih, ki niso v lasti Občine Kranjska Gora na podlagi predhodnega soglasja lastnika zemljišč in soglasja občinske uprave. Če se zemljišče nahaja v zavarovanem območju, je potrebno predložiti tudi soglasje drugih organov (DRSC, DRSV …).
(3) Objekt za oglaševanje za lastne potrebe je dopustno namestiti na stavbo, v kateri se opravlja oglaševana dejavnost, ter na zemljišču gradbene parcele te stavbe.
(4) Oglaševanje za potrebe volilne ter referendumske kampanje se izvaja skladno z določili predpisa, ki ureja to področje.
(1) Objektov za oglaševanje in nameščanje oglasnih sporočil ni dopustno postavljati oziroma nameščati:
– v nasprotju s prostorskimi akti in veljavno zakonodajo,
– v območjih, ki so po namenski rabi prostora kmetijska, gozdna, vodna in druga zemljišča, in niso v poselitvenih območjih,
– na kozolce, skednje, hleve, druge pomožne kmetijsko gozdarske objekte,
– v območja kulturnih spomenikov in območja varovanja kulturne dediščine, razen objektov za oglaševanje za lastne potrebe ob pridobitvi soglasja organa, pristojnega za varstvo kulturne dediščine,
– v območja varovanja naravnih vrednot oziroma z naravovarstvenim statusom, razen oglaševalskih objektov za lastne potrebe ob pridobitvi soglasja organa pristojnega za varstvo naravne vrednote oziroma ohranjanje narave,
– v javne parke in parkovne ureditve,
– na drevesa,
– na zelenice, ki predstavljajo gradbene parcele stanovanjskih sosesk,
– na in ob vodotoke, na zemljišča v upravljanju vodnega gospodarstva,
– na lokacije, kjer bi bil oviran pogled na značilno veduto naselja, kompleksa ali objekta, kvalitetne mestne ali vaške ureditve, arhitekturo objektov in krajinske podobe,
– na lokacije, kjer bi zakrivali javne objekte, obeležja, spomenike ali druge pomembne objekte ali naprave,
– ob pokopališča,
– na ograje, zunanje površine izložbenih oken in vrat, inštalacijske omarice,
– na prometno signalizacijo in prometno opremo in na lokacije, kjer bi se zaradi tega zmanjšala prometna varnost in zmanjšala zaznava prometne signalizacije (križišča, cestni priključki), kar velja tudi v času plakatiranja za potrebe volilne in referendumske kampanje,
– na konstrukcije in ograje podvozov, nadvozov in mostov,
– na lokacije, kjer bi ovirali interventne dostope,
– na lokacije, kjer so že postavljeni drugi objekti ali naprave za oglaševanje in bi se s tem zmanjšala njihova sporočilnost,
– na urbano opremo, ki ni objekt za oglaševanje,
– na gradbiščne ograje in gradbiščne odre,
– na vozilih in prikolicah, ki so kot samostojna ali zaradi različnih nadgradenj, namenjena za izvajanje oglaševanja.
(2) Prepovedano je kakorkoli nameščati ali trositi propagandni material na javnih površinah (npr. deliti, trositi po tleh ali zatikati za vozila in podobno …).
(3) Objekte za oglaševanje je potrebno ustrezno vzdrževati. Nevzdrževane objekte za oglaševanje je potrebno odstraniti (poškodovana ali odpadla vsebina, poškodovano ali prevrnjeno ogrodje in podobno). V kolikor lastnik takšnega objekta tudi po opozorilu nadzornega organa objekta ustrezno ne uredi ali odstrani, jih lahko odstrani in ustrezno shrani pristojno komunalno podjetje na stroške lastnika.
(prepoved vrst objektov za oglaševanje)
Na celotnem območju občine niso dopustne naslednje vrste objektov za oglaševanje:
– objekti, ki v okolju povzročajo emisije (svetloba, hrup, vibracije, onesnaženje zraka in okolja),
– objekti za oglaševanje površine nad 12 m2,
– obešanke na drogovih javne razsvetljave.
Na velikih in malih samostoječih in stenskih tablah, vitrinah in uličnih panojih je dovoljeno vsakodnevno nameščanje plakatov. Oglasne vsebine dimenzijsko ne smejo presegati velikosti objekta za oglaševanje.
IV. POGOJI IN NAČIN NAJEMA OGLASNIH OBJEKTOV NA JAVNIH POVRŠINAH V LASTI OBČINE KRANJSKA GORA
Oglaševanje na javnih površinah v lasti Občine Kranjska Gora, lahko opravlja javno podjetje oziroma javni zavod v lasti Občine Kranjska Gora (v nadaljevanju: javno podjetje).
(postopek najema oglasne površine)
(1) Vloga za najem oglasne površine na javnih površinah v lasti Občine Kranjska Gora se odda javnemu podjetju, ki na podlagi terminskega plana uvrsti oglaševanje v določen termin. Če je termin že zaseden, se vlagatelj lahko dogovori za nov termin ali odstopi od vloge.
(2) Vlagatelj in javno podjetje se medsebojno dogovorita glede namestitve in odstranitve oglasnega sporočila v času najemnega razmerja.
(1) Oglasna vsebina na javnih površinah v lasti Občine Kranjska Gora lahko zajema vsebine vezane na dogodke, ki se bodo dogajali na območju občine in na gospodarske dejavnosti, ki se izvajajo na območju Občine Kranjska Gora.
(2) Če javno podjetje presodi, da oglasna vsebina ni v skladu s prejšnjim odstavkom, ali da je vsebina žaljiva in na kakršen koli drug način neprimerna, lahko vlogo vlagatelja zavrne.
Nadomestilo za oglaševanja na posameznih oglasnih objektih se odloči z uradnim cenikom, ki ga pripravi javno podjetje in ga potrdi župan. Cenik je javno objavljen na spletni strani javnega podjetja.
V. ZAČASNO OGLAŠEVANJE V ČASU PRIREDITEV IN HUMANITARNIH AKCIJ
V času prireditev in humanitarnih akcij (v nadaljevanju prireditev) je dovoljeno začasno oglaševanje na prireditvenem prostoru. Prireditveni prostor je prostor, potreben za izvedbo shoda oziroma prireditve, na katerem vzdržuje red organizator.
(1) Za namen prireditve je dovoljeno začasno oglaševanje en teden pred pričetkom prireditve in v času poteka prireditve. Najkasneje v roku enega tedna po zaključku prireditve, mora organizator prireditve odstraniti vse začasne oglasne objekte.
(2) Če v roku enega tedna po končani prireditvi začasni oglasni objekti ne bodo odstranjeni, jih lahko odstrani in ustrezno shrani pristojno komunalno podjetje na stroške organizatorja.
(1) Na območju prireditvenega prostora določa vsebino oglaševanja prireditelj.
(2) V primeru, da se ugotovi, da je oglasna vsebina žaljiva ali na kakršen koli drug način neprimerna, lahko občinska uprava zahteva odstranitev oglasne vsebine.
(1) Organizator prireditve mora pred postavitvijo oglasnih objektov pridobiti soglasje občinske uprave.
(2) Za pridobitev soglasja mora organizator občinski upravi predložiti:
– podatke o organizatorju (ime in priimek oziroma naziv, naslov oziroma sedež firme in odgovorno osebo),
– termin prireditve,
– seznam parcel, na katerih bodo stali posamezni objekti,
– grafični prikaz prireditvenega prostora s prikazom umestitve oglasnih objektov v prireditveni prostor,
– soglasja lastnikov zemljišč,
– za zavarovana območja pa tudi soglasje drugih organov (DRSC, DRSV …).
Oglasne objekte za namen prireditev je dopustno postavljati v lastni režiji in niso predmet plačila občinske takse.
VI. OGLAŠEVANJE ZA LASTNE POTREBE
(1) Oglaševanje za lastne potrebe je dopustno na stavbah, v katerih se opravlja oglaševana storitev ali dejavnost in na gradbenih parcelah teh stavb, ter samo za nosilce te dejavnosti ali storitve, ki delujejo ali imajo sedež v teh stavbah. Oglaševanje je omejeno na sporočila o dejavnosti, registrirani v sodnem registru podjetja in blagu ali storitvi, ki izhaja iz te dejavnosti (in ni oglaševalska dejavnost).
(2) Na stavbah in površinah je dopustno oglaševati za lastne potrebe z:
– napisom podjetja,
– znakom podjetja,
– nalepkami,
– zastavami,
– simboli podjetja, izdelka, storitve in podobno,
– izvesnimi tablami in napisi nad vhodom ali izložbami,
– oglaševalnimi vitrinami ali drugimi objekti za oglaševanje, v katerih sta blago ali dejavnost predstavljena zunaj poslovnega prostora.
(3) Reklamne objekte iz tega člena je dopustno postavljati v lastni režiji in zanje ni potrebno pridobiti soglasja občine.
(4) Reklamni objekti iz tega člena niso predmet plačila občinske takse.
Lastno oglaševanje je možno na javnih mestih, ki jih določi občina, pod pogoji navedenimi v 10. členu tega odloka.
VII. OGLAŠEVANJE ZA POTREBE VOLITEV
(zagotavljanje plakatnih mest)
(1) Za potrebe volilne kampanje mora Občina Kranjska Gora brezplačno in enakopravno zagotoviti vsem organizatorjem volilne kampanje uporabo plakatnih mest za osnovno informiranje volivcev v občini o listi kandidatov ali kandidatu oziroma referendumskemu vprašanju.
(2) Občina brezplačno uporabo plakatnih mest zagotovi s postavitvijo posebnih, za volitve namenjenih panojev, ki se namestijo na lokacijah, določenih pogojih za pridobitev pravice do uporabe plakatnih mest v času volilne oziroma referendumske kampanje.
(3) Stalna plakatna mesta, ki jih upravlja izvajalec, pooblaščen s strani Občine Kranjska Gora se ne uporabljajo kot brezplačna plakatna mesta za oglaševanje za potrebe volitev.
(1) Organizatorji volilne kampanje pridobijo prostor na plakatnih mestih na podlagi javne objave pogojev za uporabo plakatnih mest. Mesta za oglaševanje se enakopravno razdelijo med organizatorje volilnih kampanj.
(2) Občina mora najkasneje 60 dni pred dnevom glasovanja na volitvah oziroma 25 dni pred dnevom glasovanja na referendumu objaviti pogoje iz prvega odstavka tega člena.
(3) Na javno objavo pogojev za uporabo plakatnih mest se mora organizator volilne kampanje priglasiti pisno v roku, določenim v javni objavi pogojev za uporabo plakatnih mest, v nasprotnem primeru se pri dodelitvi plakatnih mest ne upošteva, razen če so na razpolago še prosta mesta. Rok za priglasitev ne sme biti krajši od 15 dni.
(uporaba drugih predpisov)
Organizatorji volilne kampanje so dolžni ravnati v skladu z določili zakona, ki ureja volilno in referendumsko kampanjo.
(soglasje lastnika nepremičnine)
Za plakatiranje za potrebe volilne kampanje in referendumskega vprašanja mora organizator pridobiti le soglasje lastnika nepremičnine. Za ureditev vseh ostalih vprašanj glede izvajanja volilne in referendumske kampanje se uporablja področna zakonodaja.
VIII. USMERJEVALNI IN OBVESTILNI SISTEM
(usmerjevalni znaki namenjeni za krajevno vodenje)
(1) Usmerjevalne znake predstavljajo usmerjevalne lamele, postavljene skupinsko na posebnih nosilcih. Namenjene so za nekomercialno vodenje, ki omogoča vodenje do kulturnih, zgodovinskih in naravnih znamenitosti ter do pomembnejših javnih objektov.
(2) Usmerjevalni znaki za nekomercialno vodenje se postavljajo izključno na podlagi potreb občine.
Občina Kranjska Gora skladno z veljavnimi predpisi uredi izdelavo in postavitev označevalnih tabel ulic.
(turistična in druga obvestilna signalizacija)
(1) Na območju Občine Kranjska Gora je dovoljeno postavljati:
– table in obvestila za varovana, zavarovana in ogrožena območja,
– table o kulturnih spomenikih, naravnih in pomembnejših turističnih znamenitostih,
– table za izraz dobrodošlice ob vstopu v občino ali naselje, ki jih namesti občina,
– informacijske table za podajanje prometnih, turističnih in drugih informacij, ki jih namesti občina,
– obvestila na javnih oglasnih mestih,
– sistem za elektronsko usmerjanje prometa,
– informacijski LCD prikazovalniki z največ 40 % oglasne vsebine.
(2) Table in obvestila iz prejšnjega odstavka se postavijo v skladu z veljavnimi predpisi.
Občina lahko postavi usmerjevalni in/ali obvestilni znak tudi na zasebnem zemljišču, če postavitev na javni površini ni mogoča. V tem primeru mora občina pridobiti vsa, s predpisi določena, soglasja za postavitev znaka ter soglasje lastnika zemljišča.
Za postavitev in vzdrževanje usmerjevalnih znakov za občino izvaja javno podjetje, ki izvaja javno gospodarsko službo.
Izvajalec mora skrbeti:
– za postavitev usmerjevalnih znakov v skladu z odlokom,
– za vzdrževanje usmerjevalnih znakov,
– da je vsebina oglasnega sporočila v slovenskem jeziku. Izjemoma lahko izvajalec v skladu z zakonom, ki določa javno rabo slovenščine, izvaja oglaševanje tudi v tujem jeziku,
– da občini pisno sporoča podatke o namestitvi oziroma odstranitvi usmerjevalnih in obvestilnih znakov ter reklamnih objektov.
IX. MERILA ZA OBLIKOVANJE IN POSTAVITEV OBJEKTOV ZA OGLAŠEVANJE
(1) Poleg meril in pogojev za postavitev objektov za oglaševanje, ki izhajajo iz prostorskih aktov občine, drugih občinskih predpisov in zakonskih predpisov, se s tem odlokom predpisuje še podrobnejša merila za postavitev in oblikovanje objektov za oglaševanje.
(2) Objekti za oglaševanje morajo biti:
– po vrsti, formatu in barvi enotno oblikovani v isti oglaševalski coni (oglaševalska cona je celotno vidno polje, razen če je prekinjeno s križiščem ali drugim elementom mestne ureditve),
– postavljeni v sklenjene celote v okviru ureditev naselja,
– postavljeni tako, da ne povzročajo sporočilne zasičenosti posameznih ambientov ali območij,
– oblikovno usklajeni z drugimi elementi uličnega prostora in urbane opreme,
– postavljeni tako, da so vodoravni robovi objektov v paru in ponovitvi poravnani,
– če s tem odlokom ni drugače določeno, je objekte za oglaševanje za izvajanje gospodarske dejavnosti dopustno osvetljevati v okviru mejnih vrednosti, ki jih določajo predpisi o svetlobnem onesnaževanju in ne motijo osnovne uporabe prostora,
– oglaševanje javnih kulturnih, športnih, humanitarnih in drugih prireditev, ki jih oglašuje organizator prireditve, šteje za oglaševanje za lastne potrebe in je dopustno na območju, na katerem poteka prireditev in samo v času prireditve,
– objava obvestil, vezanih na dogajanja v lokalni skupnosti in objava drugih uradnih obvestil se štejeta za oglaševanje za lastne potrebe in imata značaj obveščanja ter nista zavezani plačilu občinske takse.
(3) Objekti za oglaševanje so lahko opremljeni s simbolom občine oziroma z barvo, ki je podlaga grbu Občine Kranjska Gora, pod pogojem, da je za to pridobljeno soglasje občinske uprave.
Poleg splošnih meril in pogojev oblikovanja in postavitev so za posamezno vrsto objekta za oglaševanje predpisani še posebna merila in pogoji.
(velike samostoječe ali stenske table)
(1) Velike samostoječe in stenske table določa velikost oglaševalne površine od 3 m2 do 12 m2. Postavlja se jih glede na podlago navpično, glede na cestišče pravokotno, 0,75 do 1,50 m nad njim ter izven pasu, namenjenega postavitvi prometne signalizacije. Presledek med parom tabel (dveh tabel) na navpičnem stiku je 0,6 m.
(2) Zaporedna postavitev objektov in naprav oglaševanja pravokotno na cestišče se ureja posamezno ali v parih, če lokacija to dopušča. Razmik pri zaporedni postavitvi posameznega objekta za oglaševanje mora biti enak njegovi dvakratni dolžini, če so nameščeni v paru pa dvakratni dolžini para.
(3) V eni oglaševalski coni je dovoljena postavitev le ene vrste in oblike velikih tabel.
(4) Velikih samostoječih in stenskih tabel ni dovoljeno nameščati v kombinaciji z malimi tablami ali blizu njih, v starem mestnem jedru oziroma v območju varovanj kulturne ali naravne dediščine, na stanovanjske stavbe in vrtne ograje stanovanjskih hiš.
31. člen
(male samostoječe in stenske table)
(1) Male samostoječe in stenske table določa velikost oglaševalne površine do 3 m2. Praviloma se jih namešča kot samostoječe v območjih mestne ureditve, na ali ob površinah za pešce in površinah pred poslovnimi objekti. Postavitev ne sme ovirati poti pešcev, zagotovljena širina prostega pločnika mora biti najmanj 1,5 m, zagotovljena oddaljenost od vozišča pa najmanj 3 m oziroma izvedena izven pasu, namenjenega postavitvi prometne signalizacije.
(2) Malih samostoječih in stenskih tabel ni dovoljeno nameščati v kombinaciji z velikimi tablami ali blizu njih.
(3) Male samostoječe table ne smejo biti postavljene pravokotno na cestišče in osvetljene z lastnim virom svetlobe.
(4) Male samostoječe in stenske table se lahko postavljajo v parih s presledkom 0,6 m po navpičnem stiku. Tabli v paru morata imeti isto orientacijo, enotno velikost in obliko ter enoten višinski gabarit.
(1) Vitrine določa velikost oglaševalne površine do 3 m2.
(2) Vitrin ni dovoljeno nameščati v območju varovanja kulturne in naravne dediščine, na stanovanjske stavbe, vrtne ograje stanovanjskih hiš in oblikovane fasade objektov.
(3) Vitrine se praviloma postavljajo v območja sodobnih urbanih ureditev na površine pred poslovnimi stavbami ali površine poslovnih in trgovskih centrov.
(4) Postavitev vitrin ne sme ovirati poti pešcev, zagotovljena širina prostega pločnika mora biti najmanj 1,5 m, zagotovljena oddaljenost od vozišča pa najmanj 3 m oziroma izvedena izven pasu, namenjenega postavitvi prometne signalizacije.
(5) Vitrine morajo biti v območju ali v oglaševalski coni oblikovane enotno.
(6) Osvetljevanje je dopustno v okviru mejnih vrednosti, ki jih določajo ostali predpisi in ne smejo motiti osnovne uporabe prostora.
(1) LCD prikazovalniki se uporabljajo za informiranje in usmerjanje javnosti. Vsebina LCD prikazovalnikov mora biti v večjem delu (najmanj 60 %) informativne in usmerjevalne narave, v manjšem delu (največ 40 %) pa lahko vsebuje tudi oglasno vsebino.
(2) Postavitev LCD prikazovalnikov ne sme ovirati poti pešcev, zagotovljena širina prostega pločnika mora biti najmanj 1,5 m, zagotovljena oddaljenost od vozišča pa najmanj 3 m oziroma izvedena izven pasu, namenjenega postavitvi prometne signalizacije.
(3) LCD prikazovalniki morajo biti pokončni. Velikost prikazovalnikov ne sme presegati višine 2 m in širine 1,5 m.
(4) Svetilnost LCD prikazovalnikov mora biti v okviru mejnih vrednosti, ki jih določajo ostali predpisi in ne smejo motiti osnovne uporabe prostora.
(prenosljivi ulični panoji)
(1) Mali prenosljivi ulični panoji se uporabljajo za oglaševanje kulturnih prireditev, humanitarnih akcij in drugih prireditev in za nameščanje plakatov ob volilni ali referendumski kampanji.
(2) Veliki prenosljivi ulični panoji so namenjeni oglaševanju prireditev in za nameščanje plakatov ob volilni ali referendumski kampanji.
(3) Prenosljivi ulični panoji se nameščajo kot začasni oglaševalski objekti samo za čas trajanja prireditve in se morajo ob koncu prireditve odstraniti.
(4) S prenosljivim uličnim panojem, ki je postavljen pred vhod zavoda s področja varstva, šolstva, izobraževanja, kulture, zdravstva ali drugih dejavnosti in aktivnosti, pomembnih za občane, se oglašuje med trajanjem te dejavnosti oziroma aktivnosti in se mora ob koncu aktivnosti odstraniti.
(transparenti nad ulicami in cestami)
(1) Transparente nad ulicami je dopustno postaviti na območju naselij na lokacijah, ki jih predhodno določi in potrdi občinska uprava. Namenjeni so obveščanju o kulturnih, turističnih, športnih in drugih prireditvah in shodih na območju Občine Kranjska Gora.
(2) Transparenti nad ulicami in cestami morajo biti nameščeni in oblikovani tako, da so:
– obešeni pravokotno na cestišče tako, da je višina spodnjega roba transparenta najmanj 4,50 m in največ 6 m nad voziščem,
– izdelani iz tkanine oziroma materiala brez leska, ki se ne raztegne, ne mečka ali ob vremenskih vplivih kako drugače ne poškoduje,
– pritrjeni z vodoravnimi jeklenimi vrvmi in ne ogrožajo statične stabilnosti objektov ali naprav, na katere so pritrjeni,
– besedilo in druga vsebina na transparentih grafično oblikovani.
(3) Lokacije oglaševanja s transparenti so opredeljene v katastru oglasnih mest iz 37. člena tega odloka.
(1) Plakati so velikosti največ do 3 m² oglasne površine.
(2) Oglaševanje s plakati je možno samo na stalnih plakatnih mestih, ki jih upravlja, namešča in odstranjuje izvajalec, pooblaščen s strani Občine Kranjska Gora. Plakat mora biti opremljen z žigom izvajalca.
(3) Plakatiranje za društva s sedežem v Občini Kranjska Gora, za namen oglaševanja prireditev, ki se bodo dogajala na območju Občine Kranjska Gora, niso predmet plačila občinske takse.
Lokacije objektov za oglaševanje se skladno z določili tega odloka določi v katastru oglasnih mest. Oblikovanje in velikost objektov za oglaševanje se določi v katalogu urbane opreme.
(1) Ne glede na določbe tega odloka, je postavljanje reklamnih objektov, po pridobitvi soglasja občinske uprave, dovoljeno:
– na športnih objektih in napravah;
– upravljavcem smučišč na območju smučišč;
– upravljavcu Nordijskega centra Planica na območju Nordijskega centra Planica;
– javnem zavodu Turizem Kranjska Gora.
(2) Za pridobitev soglasja mora vlagatelj občinski upravi predložiti:
– podatke vlagatelja (ime in priimek oziroma naziv, naslov oziroma sedež firme),
– časovno obdobje, v katerem bodo stali oglasni objekti,
– št. parcel na katerih bodo stali oglasni objekti,
– grafični prikaz umestitve oglasnih objektov v prostor,
– grafični prikaz oglasnega objekta z vsemi karakteristikami,
– soglasja lastnikov zemljišč,
– za zavarovana območja pa tudi soglasje drugih organov (DRSC, DRSV …).
(3) Reklamne objekte iz tega člena je dopustno postavljati v lastni režiji in niso predmet plačila občinske takse.
Za politične shode in druge množične prireditve ter za dogodke pod pokroviteljstvom občine se lahko določijo tudi druge lokacije velikih prenosljivih uličnih panojev in transparentov.
Znotraj sklenjenih javnih rekreacijskih in športnih območij je dopustno nameščati napise, katerih oglasno sporočilo je usmerjeno v območje in namenjeno obiskovalcem in uporabnikom območja.
(1) Nadzor nad izvajanjem tega odloka opravlja občinski inšpektorat in občinsko redarstvo.
(2) Če organ nadzora ugotovi, da je objekt za oglaševanje postavljen v nasprotju z določili tega odloka ali oglaševalec ne izpolnjuje obveznosti oglaševalca po tem odloku, odredi njegovo odstranitev skladno s svojimi pooblastili.
(1) Z denarno kaznijo 4.000 EUR se kaznuje za prekršek pravna oseba ali podjetnik posameznik, ki stori prekršek v zvezi s samostojnim opravljanjem dejavnosti, če:
1. ravna v nasprotju z določili 5. člena (prepoved postavitve),
2. oglašuje v nasprotju z določili 6. člena (prepoved vrst objektov za oglaševanje),
3. oglašuje v nasprotju z določili 13. člena (čas oglaševanja),
4. oglašuje v nasprotju z določili 16. člena (pridobitev soglasja),
5. oglašuje v nasprotju z določili 16. člena (soglasje).
(2) Z denarno kaznijo 2.000 EUR se kaznuje za prekršek iz prvega odstavka tega člena odgovorna oseba pravne osebe.
(3) Z denarno kaznijo 1.000 EUR se kaznuje za prekršek iz prvega odstavka tega člena posameznik.
XIII. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
Kataster oglasnih mest in katalog urbane opreme iz 37. člena tega odloka sprejme župan v roku 6 mesecev od uveljavitve tega odloka.
(1) Po uveljavitvi tega odloka je v prehodnem obdobju, ki ne sme biti daljše od 3 mesecev, obstoječe objekte za oglaševanje kot gospodarsko dejavnost in oglaševanje za lastne potrebe treba uskladiti z določili tega odloka.
(2) Oglaševalske objekte, ki so ob objavi tega odloka postavljeni brez ustreznega dovoljenja, je treba odstraniti v roku 30 dni od uveljavitve tega odloka.
Do sprejetja OPN se poselitvena območja opredelijo kot območja omejena z robovi stavbnih zemljišč strnjenih naselij.
V primerih, ko je treba objekte za oglaševanje, ki so določeni v katastru oglasnih mest, odstraniti zaradi spremembe prostorskega izvedbenega akta, drugih občinskih predpisov ali zakonskih aktov ali drugih posegov v prostor, se določijo nove lokacije po merilih tega odloka.
Z dnem uveljavitve tega odloka preneha veljati Odlok o oglaševanju in plakatiranju v Občini Kranjska Gora (Uradni list RS, št. 90/15).
Ta odlok začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 007-1/2024-11
Kranjska Gora, dne 17. aprila 2024