Na podlagi 21. člena Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 94/07 – uradno prečiščeno besedilo, 76/08, 79/09, 51/10, 40/12 – ZUJF, 14/15 – ZUUJFO, 11/18 – ZSPDSLS-1, 30/18, 61/20 – ZIUZEOP-A in 80/20 – ZIUOOPE) in 16. člena Statuta Občine Železniki (Uradni list RS, št. 88/15, 68/19 in 23/23) je Občinski svet Občine Železniki na 10. redni seji dne 18. 4. 2024 sprejel
o dodeljevanju finančnih sredstev iz občinskega proračuna za spodbujanje razvoja malega gospodarstva v Občini Železniki
Ta pravilnik določa ukrepe ter postopke in pogoje za dodeljevanje finančnih sredstev občinskega proračuna za spodbujanje razvoja malega gospodarstva v Občini Železniki.
Sredstva za spodbujanje razvoja malega gospodarstva v Občini Železniki se zagotavljajo v proračunu Občine Železniki, ki ga sprejme občinski svet z odlokom o proračunu za tekoče leto.
(1) Pomoči po tem pravilniku so nepovratna sredstva, ki se dodeljujejo v obliki dotacije.
(2) Pomoči se dodeljujejo skladno z Uredbo Komisije (EU) 2023/2831 z dne 13. decembra 2023 o uporabi členov 107 in 108 Pogodbe o delovanju Evropske unije pri pomoči de minimis (UL L št. 2023/2831 z dne 15. 12. 2023); v nadaljnjem besedilu: Uredba Komisije (EU) št. 2023/2831).
(3) Pomoči se dodeljujejo po pravilu de minimis, kar pomeni, da skupni znesek pomoči, dodeljen enotnemu podjetju, ne sme presegati 300.000 EUR v obdobju zadnjih treh let, ne glede na obliko ali namen pomoči ter ne glede na to, ali se pomoč dodeli iz sredstev države, občine ali Unije.
(4) »Enotno podjetje« pomeni vsa podjetja, ki so med seboj najmanj v enem od naslednjih razmerij:
(a) podjetje ima večino glasovalnih pravic delničarjev ali družbenikov drugega podjetja,
(b) podjetje ima pravico imenovati ali odpoklicati večino članov upravnega, poslovodnega ali nadzornega organa drugega podjetja,
(c) podjetje ima pravico izvrševati prevladujoč vpliv na drugo podjetje na podlagi pogodbe, sklenjene s tem podjetjem, ali na podlagi določbe v njegovi družbeni pogodbi ali statutu,
(d) podjetje, ki je delničar ali družbenik drugega podjetja, na podlagi dogovora z drugimi delničarji ali družbeniki tega podjetja sámo nadzoruje večino glasovalnih pravic delničarjev ali družbenikov tega podjetja.
(5) Podjetja, ki so v katerem koli razmerju iz točk (a) do (d) prejšnjega odstavka prek enega ali več drugih podjetij, prav tako veljajo za enotno podjetje.
(1) Upravičeni prejemniki po tem pravilniku so:
– mikro in mala podjetja, ki so registrirana po Zakonu o gospodarskih družbah,
– samostojni podjetniki.
(2) Za posamezne ukrepe so lahko upravičeni prejemniki tudi drugi, če je to posebej navedeno pri posameznem ukrepu.
(3) Za ugotavljanje velikosti gospodarske družbe se uporablja veljavna opredelitev velikosti podjetij EU, ki velja za področje državnih pomoči.
(4) Do finančnih spodbud niso upravičena podjetja iz sektorjev:
– primarne proizvodnje ribiških proizvodov in proizvodov iz akvakulture, opredeljene v členu 5, točki (a) in (b), Uredbe (EU) št. 1379/2013,
– predelave in trženja ribiških proizvodov in proizvodov iz akvakulture, kadar je znesek pomoči določen na podlagi cene ali količine proizvodov, nabavljenih ali danih na trg,
– primarne proizvodnje kmetijskih proizvodov iz seznama v Prilogi I k Pogodbi o ustanovitvi Evropske skupnosti,
– predelave in trženja kmetijskih proizvodov iz seznama v Prilogi I k Pogodbi v naslednjih primerih:
i. če je znesek pomoči določen na podlagi cene ali količine zadevnih proizvodov, ki so kupljeni od primarnih proizvajalcev ali jih zadevna podjetja dajo na trg,
ii. če je pomoč pogojena s tem, da se delno ali v celoti prenese na primarne proizvajalce.
(5) Pomoč ne bo pogojena s prednostno rabo domačih proizvodov in storitev pred uvoženimi.
(6) Pomoč ne bo namenjena dejavnostim, povezanimi z izvozom v tretje države ali države članice, kot je pomoč, neposredno povezana z izvoženimi količinami, vzpostavitvijo in delovanjem distribucijske mreže ali drugimi tekočimi izdatki, povezanimi z izvozno dejavnostjo.
(7) Prav tako do pomoči po tem pravilniku niso upravičeni:
– subjekti, ki so že prejeli sredstva po tem pravilniku, vendar sredstev niso porabili namensko,
– subjekti, ki so že koristili pomoč za posamezne namene do višine, ki jo omogočajo posamezna pravila državnih pomoči,
– subjekti, ki nimajo poravnanih obveznosti do Občine Železniki,
– subjekti, za katere veljajo omejitve poslovanja po ZIntPK (Zakon o integriteti in preprečevanju korupcije).
Splošna določila pri dodeljevanju pomoči:
(a) sedež podjetja ali enote, poslovni prostori ter lokacija investicije morajo biti na območju Občine Železniki;
(b) prejemnik pomoči mora imeti za nakazilo dodeljenih sredstev odprt transakcijski račun v Republiki Sloveniji;
(c) Občina Železniki (dajalec pomoči) mora od prejemnika pomoči pred dodelitvijo sredstev pridobiti pisno izjavo o:
– vseh drugih pomočeh de minimis, ki jih je prejemnik pomoči oziroma enotno podjetje prejelo na podlagi Uredbe komisije (EU) št. 2023/2831 ali drugih uredb de minimis v zadnjem triletnem obdobju,
– drugih že prejetih (ali zaprošenih) pomočeh za iste upravičene stroške,
– seznam podjetij, s katerimi je lastniško povezan, tako da se preveri skupen znesek že prejetih de minimis pomoči za vsa, z njim povezana podjetja,
– pisno izjavo, ali gre pripojeno ali združeno podjetje oziroma za podjetje, ki se je razdelilo in zagotoviti, da z dodeljenim zneskom pomoči de minimis ne bo presežena zgornja meja de minimis pomoči ter intenzivnosti pomoči po drugih predpisih;
(d) Občina Železniki (dajalec pomoči) mora pisno obvestiti prejemnika pomoči:
– da je pomoč dodeljena po pravilu de minimis v skladu z Uredbo Komisije (EU) 2023/2831,
– o znesku de minimis pomoči;
(e) Občina Železniki (dajalec pomoči) mora hraniti evidenco o individualni pomoči de minimis 10 let od datuma dodelitve pomoči;
(f) pomoč se dodeli na podlagi vloge (obrazci). Podrobna vsebina in zahtevane priloge se določijo v javnem razpisu.
Kumulacija pomoči:
– pomoč de minimis, dodeljena v skladu z Uredbo Komisije (EU) št. 2023/2831, se ne sme kumulirati z državno pomočjo v zvezi z istimi upravičenimi stroški ali državno pomočjo za isti ukrep za tvegano financiranje, če bi se s takšno kumulacijo presegla največja intenzivnost pomoči ali znesek pomoči, določen za posebne okoliščine vsakega primera v uredbi o skupinskih izjemah ali sklepu Komisije,
– pomoč de minimis, dodeljena v skladu z Uredbo Komisije (EU) št. 2023/2831, se lahko kumulira s pomočjo de minimis, dodeljeno v skladu z Uredbo Komisije (EU) št. 2023/2832,
– pomoč de minimis, dodeljena v skladu z Uredbo Komisije (EU) št. 2023/2831, se lahko kumulira s pomočjo de minimis, dodeljeno v skladu z Uredbama Komisije (EU) št. 1408/2013 in (EU) št. 717/2014 do ustrezne zgornje meje (300.000 EUR).
Ukrepi za spodbujanje razvoja malega gospodarstva so:
1. SUBVENCIONIRANJE REALNIH OBRESTI ZA DODELJENE KREDITE
Namen:
– materialne investicije.
Pogoji:
– subvencijo realnih obresti lahko pridobijo prosilci, ki imajo med viri financiranja zagotovljenih najmanj 20 % lastnih sredstev,
– investicija, ki je predmet subvencije, se mora ohraniti v Občini Železniki vsaj 5 let po njenem zaključku,
– subvencionirajo se realne obresti, ki zapadejo v plačilo v tekočem letu oziroma v obdobju, določenem v javnem razpisu, in sicer od dolgoročnih posojil in pogodb o finančnem najemu za osnovna sredstva (razen osebnih avtomobilov),
– poleg upravičencev iz 4. člena tega pravilnika so do sredstev upravičeni tudi občani, ki svojo dejavnost opravljajo kot dopolnilno dejavnost.
Višina:
– do 50 % realnih obresti v tekočem letu oziroma v obdobju, določenem v javnem razpisu oziroma maksimalno 2.000 EUR na vlagatelja.
Upravičeni stroški:
– strošek nakupa, urejanja in opremljanja zemljišča za gradnjo poslovnih prostorov,
– strošek nakupa, graditve ali adaptacije poslovnih prostorov, namenjenih za poslovno dejavnost,
– strošek nakupa opreme in generalne obnove obstoječe opreme.
2. NALOŽBE V NAKUP NOVE OPREME IN NEMATERIALNIH INVESTICIJ
Namen:
– spodbujanje investicijskih vlaganj v nakup nove proizvajalne in storitvene opreme za opravljanje dejavnosti, za katero je upravičenec registriran in katero tudi dejansko opravlja ter nakup patentov, licenc in računalniških programov za produkcijsko delo. Investicijska vlaganja se nanašajo na ustanovitev novega podjetja, razširitev obstoječega podjetja ali uvajanje novega proizvodnega oziroma storitvenega programa (bolj produktivne, racionalnejše, energetsko varčne in ekološko varnejše tehnologije, izboljševanje kakovosti proizvodov in storitev). Investicijska vlaganja se nanašajo na dejavnosti, ki nimajo trgovinskega značaja. V primeru, da ima upravičenec registriranih več dejavnosti, ni upravičen do sofinanciranja vlaganj za dejavnosti na področju trgovine.
Pogoji:
– investicija, ki je predmet subvencije, se mora ohraniti v Občini Železniki vsaj 5 let po njenem zaključku oziroma se lahko pred iztekom obdobja nadomesti z novo sodobnejšo opremo za enako dejavnost,
– investicijska vlaganja se nanašajo na dejavnosti, ki nimajo trgovinskega značaja,
– drugi pogoji, opredeljeni z javnim razpisom.
Višina:
– do 50 % upravičenih stroškov posamezne investicije oziroma maksimalno 2.000 EUR na vlagatelja.
Upravičeni stroški:
– stroški nakupa nove proizvajalne in storitvene opreme (samo stalna sredstva, ne drobni inventar),
– stroški nakupa patentov, licenc in računalniških programov za produkcijsko delo.
Neupravičeni stroški:
– nakup drobnega inventarja, potrošnega materiala, telefonov, faksov in ostale splošne telekomunikacijske opreme, računalnikov, računskih strojev, skenerjev, tiskalnikov, igralnih avtomatov, televizorjev, oblačil, alarmnih in klimatskih naprav, reklamnih tabel, opreme za varovanje objektov (kamere in podobno), opreme, ki je sestavni del zgradbe (npr. vgradna dvigala, strojne instalacije, elektroinštalacije),
– stroški transporta in dostave blaga,
– nakup operacijskih sistemov (npr. Windows, Office ipd).
3. PROMOCIJA IZDELKOV IN STORITEV
Namen:
– sofinanciranje promocije podjetij in obrtnikov na sejmih doma in v tujini.
Pogoj:
– udeležba na sejmih doma in v tujini.
Višina:
– do 50 % upravičenih stroškov oziroma maksimalno 1.000 EUR na vlagatelja.
Upravičeni stroški:
– stroški najetja, postavitve in delovanja razstavnega prostora,
– stroški izdelave publikacij (katalogi …) za potrebe promocije na sejmih.
Neupravičeni stroški:
– stroški goriva, potni stroški, stroški prevoza razstavnih eksponatov, stroški prenočišč udeležencev na sejmu.
4. SVETOVALNE STORITVE, IZOBRAŽEVANJE, USPOSABLJANJE
Namen:
– svetovanje podjetnikom in obrtnikom pri pripravi programov povezovanja, vzpostavljanja skupnih razvojnih funkcij, internacionalizacije in tehnološkega razvoja, pri iskanju novih tržišč ter pri pripravi dokumentacije za razpise,
– izobraževanje oziroma usposabljanje podjetnikov in obrtnikov ter njihovih zaposlenih z namenom pridobitve posebnega in splošnega znanja ali teoretičnega in praktičnega znanja, ki je uporabljivo na sedanjem oziroma bodočem delovnem mestu (osnovna izobraževanja, ki so sestavni del srednjih in poklicnih šol ter fakultet – pridobitev določene stopnje izobrazbe, niso predmet sofinanciranja).
Pogoj:
– občina bo sofinancirala storitve svetovanja in izobraževanja oziroma usposabljanja na podlagi dokazil o opravljenih storitvah.
Višina pomoči:
– do 50 % upravičenih stroškov oziroma maksimalno 500 EUR na vlagatelja.
Upravičeni stroški:
– stroški svetovalnih storitev enkratnega značaja, ki jih bo za upravičenca opravila pooblaščena organizacija,
– stroški izobraževanja oziroma usposabljanja (stroški kotizacije in šolnine za posameznike, ki se izobražujejo oziroma usposabljajo in stroški za opravljeno izobraževanje oziroma usposabljanje s strani zunanjih izvajalcev).
5. POSPEŠEVANJE ZAPOSLOVANJA IN SAMOZAPOSLOVANJA
Namen:
– odpiranje novih delovnih mest,
– pospeševanje samozaposlovanja,
– zaposlovanje mladih.
Pogoji:
Brezposelna oseba oziroma oseba, ki se samozaposluje, mora izpolnjevati naslednje:
– je državljan Republike Slovenije,
– ima stalno prebivališče v Občini Železniki,
– ni imela zadnje zaposlitve pri delodajalcu, ki uveljavlja subvencijo.
Samozaposlitev mora biti realizirana v tekočem koledarskem letu oziroma v obdobju, določenem v javnem razpisu.
Oseba mora ostati samozaposlena vsaj eno leto po prejeti pomoči za ta namen.
V primeru, da oseba, ki se je samozaposlila, ne ostane samozaposlena vsaj eno leto po prejeti pomoči za ta namen, mora prejemnik dodeljenih sredstev le-te vrniti, in sicer v sorazmernem delu glede na trajanje samozaposlitve, skupaj z zakonitimi zamudnimi obrestmi.
Zaposlitev brezposelne osebe mora biti sklenjena v tekočem koledarskem letu oziroma v obdobju, določenem v javnem razpisu.
Sprememba zaposlitve osebe iz določenega v nedoločen čas (velja za osebe, ki so bile pred zaposlitvijo za določen čas brezposelne oziroma je bila to njihova prva zaposlitev) mora biti realizirana v tekočem koledarskem letu oziroma v obdobju, določenem v javnem razpisu.
Delovno mesto, za katerega se dodeli finančna pomoč, se mora ohraniti vsaj eno leto po prejeti pomoči za ta namen.
V primeru, da novo zaposlena oseba postane brezposelna iz kateregakoli razloga pred potekom enega leta po prejeti pomoči za ta namen, mora prejemnik sredstev v roku treh mesecev od prenehanja zaposlitve zaposliti novo osebo, ki ustreza v tem pravilniku opredeljenim pogojem. V nasprotnem primeru mora prejemnik dodeljenih sredstev le-ta vrniti, in sicer v sorazmernem delu glede na trajanje zaposlitve, skupaj z zakonitimi zamudnimi obrestmi.
Višina:
– pomoč brezposelni osebi za samozaposlitev znaša do 1.300 EUR,
– pomoč osebi za samozaposlitev znaša do 1.300 EUR,
– pomoč delodajalcu za zaposlitev brezposelne osebe za nedoločen čas znaša do 1.000 EUR,
– pomoč delodajalcu za zaposlitev osebe za nedoločen čas, ki ji je to prva zaposlitev, znaša do 1.000 EUR,
– pomoč delodajalcu za zaposlitev osebe iz določenega v nedoločen čas znaša do 700 EUR.
6. POSPEŠEVANJE IZOBRAŽEVANJA
Namen:
– spodbujanje poklicnega, strokovnega in višjega strokovnega izobraževanja.
Pogoji:
– sklenjena individualna ali kolektivna učna pogodba po Zakonu o poklicnem in strokovnem izobraževanju,
– sklenjena pogodba o praktičnem izobraževanju po Zakonu o višjem strokovnem izobraževanju,
– sklenjena pogodba o vajeništvu med obrtnikom/podjetnikom in vajencem,
– sklenjena pogodba o štipendiranju med obrtnikom/podjetnikom in štipendistom,
– štipendist se mora šolati – izobraževati na srednji šoli/fakulteti s področja dejavnosti, za katero/e je obrtnik/podjetnik registriran,
– dijak/študent/vajenec/štipendist mora imeti stalno prebivališče v Občini Železniki.
Višina:
– do 50 % nagrade, določene z individualno ali kolektivno učno pogodbo,
– do 50 % nagrade, določene s pogodbo o praktičnem izobraževanju,
– do 50 % nagrade, določene s pogodbo o vajeništvu,
– do 30 % štipendije, določene s pogodbo o štipendiranju,
– iz naslova pospeševanja izobraževanja lahko vlagatelj prejme maksimalno 700 EUR.
Upravičeni stroški:
– izplačilo nagrade,
– izplačilo štipendije.
7. SOFINANCIRANJE IZDELAVE POSLOVNEGA NAČRTA
Namen:
– materialne investicije.
Pogoji:
– izdelan poslovni načrt,
– vlagatelj je upravičen do subvencije za izdelan poslovni načrt enkrat na 10 let.
Višina:
– do 50 % upravičenih stroškov izdelave poslovnega načrta oziroma maksimalno 400 EUR.
Upravičeni stroški:
– strošek izdelave poslovnega načrta za nakup, urejanje in opremljanje zemljišča za gradnjo poslovnih prostorov,
– strošek izdelave poslovnega načrta za nakup, graditev ali adaptacijo poslovnih prostorov, namenjenih za poslovno dejavnost,
– strošek izdelave poslovnega načrta za nakup opreme.
III. POSTOPEK ZA DODELITEV POMOČI
(1) Pomoč se upravičencem dodeljuje na podlagi izvedenega javnega razpisa, objavljenega v občinskem glasilu Ratitovška obzorja in na internetni strani občine, skladno z veljavnimi predpisi s področja javnih financ ter tem pravilnikom.
(2) V javnem razpisu se opredelijo posamezni ukrepi, višina razpoložljivih sredstev za posamezen ukrep ter najvišji skupni znesek pomoči za posamezen ukrep.
(3) Podrobnejši pogoji za dodeljevanje pomoči ter zahtevana dokumentacija za posamezne ukrepe po tem pravilniku se podrobneje določijo v javnem razpisu.
(1) Javni razpis vsebuje:
– naziv in sedež občine, ki dodeljuje sredstva,
– pravno podlago za izvedbo javnega razpisa,
– predmet javnega razpisa,
– upravičence, ki se lahko prijavijo na javni razpis,
– pogoje za pridobitev sredstev,
– višino sredstev, ki je na razpolago za predmet javnega razpisa,
– določitev obdobja, v katerem morajo biti porabljena dodeljena sredstva,
– navedbo dokumentacije, ki jo morajo upravičenci priložiti k vlogi,
– rok, do katerega morajo biti vložene vloge za dodelitev sredstev,
– naslov, na katerega se pošljejo vloge,
– datum odpiranja vlog,
– rok, v katerem bodo potencialni prejemniki – upravičenci obveščeni o izidu javnega razpisa,
– kraj, čas ter osebo, pri kateri lahko zainteresirani dvignejo razpisno dokumentacijo,
– druga obvezna določila.
(2) Če za določen ukrep prispe manjše število vlog glede na razpoložljiva sredstva, se sredstva lahko prerazporedijo za drug ukrep znotraj okvira javnega razpisa.
(3) Za izvedbo postopka javnega razpisa se uporabljajo področni predpisi.
(1) Vloge, prispele na javni razpis, pregleda in oceni strokovna komisija (v nadaljnjem besedilu: komisija), imenovana s strani župana občine.
(2) Komisija najprej odpre in pregleda vloge ter sestavi zapisnik, ki mora vsebovati zlasti:
– kraj, datum in uro odpiranja in pregleda vlog,
– imena članov komisije,
– seznam vlagateljev prispelih vlog,
– seznam vlagateljev, ki so oddali nepopolne in neutemeljene vloge, z navedbo pomanjkljivosti,
– morebitne opombe in pripombe članov komisije.
(3) Zapisnik podpišejo prisotni člani komisije.
(4) Vlagatelje nepopolnih vlog se pozove, da vloge dopolnijo v roku, ki je določen z javnim razpisom.
(5) Nepopolne vloge, ki jih vlagatelji v navedenem roku ne dopolnijo ali ne odpravijo pomanjkljivosti, se zavržejo.
(1) Po preteku roka za dopolnitev vlog komisija oceni vloge in sestavi zapisnik, ki mora vsebovati zlasti:
– kraj, datum in uro ocene vlog,
– imena članov komisije,
– predlog upravičencev do pomoči po tem pravilniku in predlagano višino sredstev, ki se dodeli posameznemu upravičencu.
(2) Zapisnik podpišejo prisotni člani komisije.
(3) O dodelitvi sredstev upravičencem po tem pravilniku, na predlog komisije, odloči in izda sklepe o dodelitvi sredstev pooblaščena oseba občinske uprave, in sicer najkasneje v 40 dneh po dnevu odpiranja vlog.
(4) V sklepu o dodelitvi sredstev se opredeli namen, višino odobrenih sredstev in upravičene stroške za posamezen ukrep.
(5) Zoper sklep iz tretjega odstavka tega člena lahko upravičenec vloži pritožbo županu v roku 8 dni od vročitve sklepa. Odločitev župana je dokončna.
(6) Medsebojne obveznosti med občino in prejemnikom pomoči se uredijo s pogodbo.
Upravičencem se pomoč izplača na podlagi podpisane pogodbe.
(1) Namensko porabo proračunskih sredstev, pridobljenih po tem pravilniku oziroma javnem razpisu,pri prejemnikih spremlja in preverja občinska uprava. Namenskost porabe lahko preverja tudi Nadzorni odbor občine.
(2) V primeru ugotovljene nenamenske porabe sredstev mora prejemnik odobrena sredstva vrniti v celoti s pripadajočimi zakonitimi zamudnimi obrestmi, če se ugotovi:
– da so bila dodeljena sredstva delno ali v celoti nenamensko porabljena,
– da je upravičenec za katerikoli namen pridobitve sredstev navajal neresnične podatke,
– da je upravičenec za isti namen že pridobil finančna sredstva in je bila s tem presežena največja intenzivnost pomoči ali najvišji znesek pomoči.
(3) V primeru ugotovljene nenamenske porabe sredstev upravičenec izgubi pravico do pridobitve sredstev po tem pravilniku za naslednji dve leti.
Z uveljavitvijo tega pravilnika preneha veljati Pravilnik o dodeljevanju finančnih sredstev iz občinskega proračuna za spodbujanje razvoja malega gospodarstva v Občini Železniki (Uradni list RS, št. 38/14).
Ta pravilnik začne veljati osmi dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 900-3/2024-018
Železniki, dne 18. aprila 2024