Na podlagi 29. člena Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 94/07 – uradno prečiščeno besedilo, 76/08, 79/09, 51/10, 40/12 – ZUJF, 11/14 – popr., 14/15 – ZUUJFO, 11/18 – ZSPDSLS-1, 30/18, 61/20 – ZIUZEOP-A in 80/20 – ZIUOOPE) in 17. člena Statuta Občine Puconci (Uradni list RS, št. 91/15 in 128/21) je Občinski svet Občine Puconci na 13. redni seji dne 25. 4. 2024 sprejel
o dodeljevanju finančnih spodbud za razvoj podjetništva v Občini Puconci
1. člen
S tem pravilnikom se določajo ukrepi za razvoj podjetništva v Občini Puconci, namen posameznih ukrepov, upravičenci, upravičeni stroški, pogoji in postopek dodeljevanja finančnih spodbud ter nadzor nad porabo dodeljenih sredstev.
Sredstva na podlagi tega pravilnika se dodeljujejo kot pomoči po pravilu »de minimis« v skladu z Uredbo Komisije (EU) št. 2023/2831 s 13. decembra 2023 o uporabi členov 107 in 108 Pogodbe o delovanju Evropske unije pri pomoči de minimis (UL L, 2023/2832, 15. 12. 2023) ter Zakonom o spremljanju državnih pomoči (Uradni list RS, št. 37/04).
(način in višina zagotavljanja sredstev)
(1) Sredstva za izvedbo ukrepov za spodbujanje razvoja podjetništva v Občini Puconci (v nadaljevanju: občina) se zagotavljajo v proračunu občine. Višina sredstev se vsako leto določi z Odlokom o proračunu Občine Puconci.
(2) Sredstva po tem pravilniku se za posamezne namene dodeljujejo po veljavnih predpisih za dodeljevanje državnih pomoči kot nepovratna sredstva v obliki subvencij.
Namen pravilnika je vzpostavitev učinkovitega podpornega okolja za potencialne podjetnike in delujoča podjetja v začetni fazi njihovega razvoja, spodbujanje ustanavljanja novih podjetij, pospeševanje njihove rasti, ustvarjanja novih delovnih mest, posledično zniževanje socialnih transferjev, krepitev gospodarske osnove in vključevanje mladih v podjetništvo.
Posamezni izrazi, uporabljeni v tem pravilniku, imajo naslednji pomen:
– »Pomoč« pomeni vsak ukrep, ki izpolnjuje merila iz člena 107 Pogodbe o delovanju Evropske unije.
– »Podjetje« je vsak subjekt, ki opravlja gospodarsko dejavnost (tj. vsaka dejavnost ponujanja dobrin in storitev na trgu proti plačilu, ki pokriva vsaj stroške).
– »Enotno podjetje« pomeni vsa podjetja, ki so med seboj najmanj v enem od naslednjih razmerij:
a) podjetje ima večino glasovalnih pravic delničarjev ali družbenikov drugega podjetja,
b) podjetje ima pravico imenovati ali odpoklicati večino članov upravnega, poslovnega ali nadzornega organa drugega podjetja,
c) podjetje ima pravico izvrševati prevladujoč vpliv na drugo podjetje na podlagi pogodbe, sklenjene z navedenim podjetjem, ali določbe v njegovi družbeni pogodbi ali statutu,
d) podjetje, ki je delničar ali družbenik drugega podjetja, na podlagi dogovora z drugimi delničarji ali družbeniki navedenega podjetja samo nadzoruje večino glasovalnih pravic delničarjev ali družbenikov navedenega podjetja.
Podjetja, ki so v katerem koli razmerju iz točk a) do d) tega odstavka preko enega ali več drugih podjetij, prav tako veljajo za enotno podjetje.
– »Upravičeni stroški« so stroški, za katere se lahko dodeljuje pomoč.
II. UPRAVIČENCI IN POGOJI DODELJEVANJA »DE MINIMIS« POMOČI
(1) Upravičenci do pomoči po tem pravilniku so:
– samostojni podjetniki posamezniki, mikro, mala in srednja velika podjetja, ki so registrirana po Zakonu o gospodarskih družbah (Uradni list RS, št. 65/09 – uradno prečiščeno besedilo, 33/11, 91/11, 32/12, 57/12, 44/13 – odl. US, 82/13, 55/15, 15/17, 22/19 – ZPosS in 158/20 – ZIntPK-C),
– zasebni zavodi, ki opravljajo gospodarsko dejavnost in so registrirani po Zakonu o zavodih (Uradni list RS, št. 12/91, 8/96, 36/00 – ZPDZC in 127/06 – ZJZP).
(2) Za vse upravičence se v tem pravilniku uporablja izraz »podjetje«.
(1) Za upravičence iz prvega odstavka prejšnjega člena se štejejo vsi subjekti, ki izvajajo ukrepe iz tega pravilnika z najmanj eno zaposleno osebo, imajo sedež dejavnosti na območju Občine Puconci in na tem območju svojo dejavnost tudi opravljajo ter na območju Občine Puconci tudi investirajo.
(2) Do pomoči po tem pravilniku so upravičena podjetja, ki so bila ustanovljena oziroma registrirana pred manj kot petimi (5) leti od datuma objave javnega razpisa, vendar ne pozneje kot na dan objave javnega razpisa.
Upravičenci po tem pravilniku so tista podjetja, ki poleg splošnih pogojev iz prejšnjega člena izpolnjujejo še naslednje pogoje:
1. podjetje ni iz sektorja;
– primarne proizvodnje ribiških proizvodov in proizvodov iz akvakulture, opredeljene v členu 5, točki (a) in (b), Uredbe (EU) št. 1379/2013,
– predelave in trženje ribiških proizvodov in proizvodov iz akvakulture, kadar je znesek pomoči določen na podlagi cene ali količine proizvodov, nabavljenih ali danih na trg,
– primarne proizvodnje kmetijskih proizvodov iz seznama v Prilogi I k Pogodbi o ustanovitvi Evropske skupnosti,
– predelave in trženja kmetijskih proizvodov iz seznama v Prilogi I k Pogodbi v naslednjih primerih:
– če je znesek pomoči določen na podlagi cene ali količine zadevnih proizvodov, ki so kupljeni od primarnih proizvajalcev ali jih zadevna podjetja dajo na trg,
– če je pomoč pogojena s tem, da se delno ali v celoti prenese na primarne proizvajalce;
2. pomoč ne bo namenjena izvozu oziroma z izvozom povezane dejavnosti v tretje države ali države članice, kot je pomoč, neposredno povezana z izvoženimi količinami, z ustanovitvijo in delovanjem distribucijske mreže ali drugimi tekočimi izdatki, povezanimi z izvozno dejavnostjo;
3. pomoč ne bo pogojena s prednostno rabo domačih proizvodov pred uvoženimi;
4. skupni znesek pomoči, dodeljen enotnemu podjetju, ne bo presegel 300.000,00 EUR v obdobju zadnjih treh let, ne glede na obliko ali namen pomoči ter ne glede na to, ali se pomoč dodeli iz sredstev države, občine ali Unije;
5. bo ustrezno upoštevana kumulacija pomoči (10. člen pravilnika);
6. podjetje ni v postopku prisilne poravnave, stečaja ali likvidacije;
7. podjetje ne pridobiva pomoči po posebnem programu za reševanje in prestrukturiranje;
8. podjetje ni v postopku vračanja neupravičeno prejete državne in občinske pomoči;
9. če je prejemnik za iste upravičene stroške že prejel ali namerava prejeti tudi drugo državno pomoč, skupni znesek prejete pomoči ne sme preseči dovoljenih intenzivnosti državnih pomoči;
10. podjetje ima pravočasno in v celoti izpolnjene vse obveznosti do Občine Puconci ter do javnih podjetij, katerih ustanoviteljica je Občina Puconci;
11. podjetje ima poravnane vse davke in prispevke ter obveznosti do delavcev.
Z razpisom se lahko določijo še druge omejitve za podjetja, ki opravljajo glavno dejavnost razvrščeno v določena področja, oddelke, skupine in razrede, skladno z veljavno Uredbo o klasifikaciji dejavnosti.
(Ostali pogoji dodeljevanja »de minimis« pomoči v skladu z uredbo EU Komisije (EU) št. 2023/2831)
Ostala določila za ukrepe pomoči »de minimis« so naslednja:
– dajalec pomoči pisno obvesti prejemnika, da je pomoč dodeljena po pravilu »de minimis« v skladu z Uredbo Komisije (EU) št. 2023/2831 s 13. decembra 2023 o uporabi členov 107 in 108 Pogodbe o delovanju Evropske unije pri pomoči de minimis (UL L, 2023/2832, 15. 12. 2023);
– dajalec pomoči obvesti prejemnika o znesku de minimis pomoči;
– dajalec pomoči hrani evidence o individualni pomoči de minimis 10 let od datuma dodelitve pomoči;
– prejemnik pomoči pred dodelitvijo sredstev dostavi pisno izjavo o vseh drugih pomočeh de minimis, ki jih je prejelo na podlagi te ali drugih uredb de minimis v predhodnih dveh letih in v tekočem proračunskem letu;
– prejemnik pomoči pred dodelitvijo sredstev dostavi pisno izjavo o drugih že prejetih (ali zaprošenih) pomočeh za iste upravičene stroške in zagotovi, da z dodeljenim zneskom pomoči »de minimis«, ne bo presežena zgornja meja de minimis pomoči ter intenzivnost pomoči po drugih predpisih;
– prejemnik pomoči pred dodelitvijo sredstev dostavi pisno izjavo o povezanih družbah ter o združitvi ali razdelitvi podjetij,
– Občina Puconci je dolžna vzpostaviti evidenco dodeljenih de minimis pomoči po prejemnikih ter hraniti evidenco posameznih pomoči de minimis 10 let od datuma dodelitve.
(kumulacija de minimis pomoči)
Skupna vrednost pomoči, dodeljena enotnemu podjetju na podlagi pravila »de minimis«, ne sme preseči 300.000 EUR v obdobju zadnjih treh proračunskih let, ne glede na obliko ali namen pomoči ter ne glede na to, ali se pomoč dodeli iz sredstev države, občine ali Unije:
– pomoč de minimis se ne sme kumulirati z državno pomočjo v zvezi z istimi upravičenimi stroški ali državno pomočjo za isti ukrep za financiranje tveganja, če bi se s takšno kumulacijo presegla največja intenzivnost pomoči ali znesek pomoči;
– pomoč de minimis, dodeljena v skladu z Uredbo Komisije (EU) št. 2023/2831, se lahko kumulira s pomočjo de minimis, dodeljeno v skladu z Uredbo Komisije (EU) št. 1408/2013 in (EU) št. 717/2014 do ustrezne zgornje meje iz člena 3(2) Uredbe Komisije (EU) št. 2023/2831;
– pomoč de minimis, dodeljena v skladu z Uredbo Komisije (EU) št. 2023/2831, se lahko kumulira s pomočjo de minimis, dodeljeno v skladu z Uredbo Komisije (EU) št. 2023/2832.
11. člen
Pomoč po tem pravilniku se lahko dodeljuje za naslednje ukrepe:
A. Začetne investicije in investicije v razširjanje dejavnosti in razvoj
B. Sofinanciranje izvajanja promocije podjetništva
C. Sofinanciranje samozaposlovanja in odpiranja novih delovnih mest.
A. Začetne investicije in investicije v razširjanje dejavnosti in razvoj
(1) Namen ukrepa je spodbujanje naložb za namen ustanavljanja novih podjetij ter razširjanja in razvoja podjetij in s tem vzpostavitev boljših možnosti za gospodarski razvoj ter povečanje konkurenčnih prednosti podjetij.
(2) Predmet pomoči je:
– sofinanciranje začetnih investicij in
– sofinanciranje investicij za razširjanje dejavnosti in razvoj.
(3) Pomoč se dodeljuje kot nepovratna sredstva v obliki dotacij.
(4) Upravičenci po tem ukrepu so podjetja iz 6. člena tega pravilnika, ki investirajo v začetne investicije ali v razvoj in razširitev dejavnosti.
(5) Upravičeni stroški za materialne investicije so:
– stroški nakupa, gradnje ali preureditve proizvodnih oziroma poslovnih prostorov,
– stroški nakupa nove opreme,
– stroški nakupa novih strojev.
(6) Upravičeni stroški za nematerialne investicije so:
– stroški nakupa patentov, licenc, know-how ali nepatentiranega tehničnega znanja ter programske opreme.
(7) Neupravičeni stroški po tem ukrepu so:
– stroški davka na dodano vrednost, razen za upravičence, ki niso identificirani za namene DDV in nimajo pravice odbijati vstopnega davka, kar se dokaže s potrdilom pristojnega finančnega urada,
– stroški drugih davčnih dajatev,
– stroški zamudnih obresti,
– stroški dela zaposlenih pri upravičencu,
– stroški nakupa drobnega inventarja,
– drugi stroški, opredeljeni v javnem razpisu.
(8) Višina dodeljene pomoči:
– do 60 % upravičenih stroškov.
(9) Materialna in/ali nematerialna investicija mora ostati v lasti upravičenca najmanj pet (5) let.
(10) Višina razpisanih sredstev, omejitve glede najvišjega zneska pomoči in ostali pogoji se opredelijo v javnem razpisu.
B. Sofinanciranje izvajanja promocije podjetništva
(1) Namen ukrepa je spodbujanje promocije podjetij, ki omogoča lažje razvijanje in ohranjanje konkurenčnih prednosti upravičencev.
(2) Predmet pomoči je:
– sofinanciranje stroškov promocije.
(3) Pomoč se dodeljuje kot nepovratna sredstva v obliki dotacij.
(4) Upravičenci po tem ukrepu so podjetja iz 6. člena tega pravilnika.
(5) Upravičeni stroški po tem ukrepu so:
– stroški izdelave nove spletne strani
– stroški izdelave nove spletne trgovine.
(6) Neupravičeni stroški po tem ukrepu so:
– stroški davka na dodano vrednost, razen za upravičence, ki niso identificirani za namene DDV in nimajo pravice odbijati vstopnega davka, kar se dokaže s potrdilom pristojnega finančnega urada,
– tekoči in drugi stroški vzdrževanja spletnih strani,
– tekoči in drugi stroški vzdrževanja spletne trgovine,
– in drugi stroški, opredeljeni v javnem razpisu.
(7) Višina dodeljene pomoči:
– največ do 60 % upravičenih stroškov.
(8) Višina razpisanih sredstev, omejitev najvišjega zneska pomoči in ostali pogoji se opredelijo v javnem razpisu.
C. Sofinanciranje samozaposlovanja in odpiranja novih delovnih mest
(1) Namen pomoči je povečevanje števila zaposlenih in ustvarjanje novih delovnih mest ter zmanjševanje brezposelnosti.
(2) Upravičenci do pomoči:
– v primeru samozaposlitve so fizične osebe, ki imajo stalno bivališče na območju občine in registrirajo ali so v tekočem letu registrirale dejavnost na podlagi Zakona o gospodarskih družbah, če jim taka dejavnost pomeni edini in glavni poklic in je tudi poslovni sedež na območju občine. Delovno mesto mora biti ohranjeno vsaj še dve leti po prejetih sredstvih za ta namen.
– Upravičenci do pomoči v primeru odpiranja novih delovnih mest so podjetja iz 6. člena tega pravilnika, ki opravljajo dejavnost na območju Občine Puconci. Do pomoči je podjetje upravičeno v primeru zaposlitve registrirane brezposelne osebe, s stalnim bivališčem na območju Občine Puconci. Realizacija novega delovnega mesta mora biti izvedena na območju Občine Puconci v času, ki je naveden v javnem razpisu.
(3) Višina dodeljene pomoči:
– dotacija v višini do 1.500,00 EUR na novo delovno mesto (eno novo delovno mesto),
– dotacija za realizacijo samozaposlitve v višini do 1.500,00 EUR.
Vsaka sofinancirana zaposlitev mora trajati najmanj dve leti. V primeru, da pride do prekinitve zaposlitve, ne glede na razlog prekinitve mora delodajalec zagotoviti nadomestno zaposlitev iskalca zaposlitve v 30 dneh ali vrniti sredstva v sorazmernem deležu glede na čas zaposlitve.
IV. POSTOPEK DODELJEVANJA FINANČNIH SPODBUD
13. člen
(1) Sredstva za izvedbo ukrepov po tem pravilniku se dodeljujejo na podlagi javnega razpisa, skladno s pogoji in po postopku, določenem v veljavnih predpisih.
(2) Merila in kriteriji ter druge vsebine za dodeljevanje pomoči de minimis po tem pravilniku, se podrobneje določijo v javnem razpisu.
(3) Javni razpis se lahko objavi za vse ukrepe ali le za posamezni ukrep iz 12. člena tega pravilnika, ter za vse ali posamezne vrste upravičencev iz 6. člena tega pravilnika.
(4) V primeru, da se sredstva, ki so razpoložljiva za en ukrep, ne porabijo, se le-ta lahko na predlog strokovne komisije prerazporedijo za drugi ukrep, ki je določen med ukrepi finančnih spodbud.
(1) O dodelitvi sredstev upravičencem po tem pravilniku odloča strokovna komisija, ki je imenovana s strani župana. Sklep izda pooblaščena oseba oziroma direktorica občinske uprave.
(2) Zoper odločitev iz prejšnjega odstavka lahko upravičenec vloži pritožbo pri županu občine v roku 15 dni od prejema sklepa. Odločitev župana je dokončna.
(3) Medsebojne obveznosti med občino in prejemnikom pomoči se uredijo s pogodbo.
15. člen
(1) Namensko porabo proračunskih sredstev spodbujanje in razvoj podjetništva v občini, pridobljenih po tem pravilniku in izpolnjevanje pogodbenih obveznosti,spremlja in preverja občinska uprava in komisija, ki jo imenuje župan.
(2) Prejemnik pomoči izgubi pravico do dodelitve sredstev v primeru, da se ugotovi:
– da prejemnik pomoči projekta ni izvedel (za projekt se štejejo investicije ali druge oblike upravičenih stroškov pri posameznih ukrepih) ali
– da sredstva niso bila porabljena za namen, za katerega so bila dodeljena, ali so bila dodeljena na podlagi neresničnih podatkov ali je prejemnik prekršil druga določila pogodbe ali
– da prejemnik nima poravnanih vseh obveznosti zaradi sklepa Komisije o razglasitvi pomoči za nezakonito in nezdružljivo z notranjim trgom ali
– da prejemnik pomoči ob sklenitvi pogodbe ni dal pravih podatkov oziroma je dal zavajajoče izjave ter ob drugih ugotovljenih kršitvah in nepravilnostih ali
– da prejemnik pomoči redno ne izplačuje plač in ne plačuje socialnih prispevkov ali
– da je prejemnik davčni dolžnik.
(3) V primeru ugotovljenih kršitev:
– je občina upravičena zahtevati vračilo dodeljenih sredstev s pripadajočimi zakonitimi zamudnimi obrestmi za obdobje od dneva nakazila dalje in
– prejemnik pomoči izgubi pravico do pridobitve sredstev po tem pravilniku na naslednjem javnem razpisu.
16. člen
(objava in začetek veljavnosti)
Ta pravilnik začne veljati petnajsti dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 302-0007/2023
Puconci, dne 25. aprila 2024