Na podlagi četrtega odstavka 19. člena Zakona o izobraževanju odraslih (Uradni list RS, št. 6/18, 189/20 – ZFRO in 16/24 – ZOsn-K) minister za vzgojo in izobraževanje izdaja
o izobrazbi učiteljev in drugih strokovnih delavcev v izobraževalnem programu za odrasle računalniška pismenost za odrasle
Ta pravilnik določa smer izobrazbe, ki jo morajo ob izpolnjevanju drugih z zakonom, ki ureja izobraževanje odraslih, določenih pogojev imeti učitelji in drugi strokovni delavci v izobraževalnem programu za odrasle računalniška pismenost za odrasle, ki ga je sprejel minister, pristojen za izobraževanje, z Odredbo o sprejemu izobraževalnega programa za odrasle računalniška pismenost za odrasle (RPO) (Uradni list RS, št. 125/23).
V tem pravilniku uporabljeni izrazi imajo naslednji pomen:
– univerzitetni študijski program – študijski program, sprejet pred 11. junijem 2004, po katerem se v skladu s 15. členom Zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o visokem šolstvu (Uradni list RS, št. 94/06; v nadaljnjem besedilu: ZViS-E) pridobi raven izobrazbe, ki ustreza ravni izobrazbe, pridobljeni s študijskim programom druge stopnje,
– študijski program za pridobitev specializacije po visokošolskem strokovnem študijskem programu – študijski program, sprejet pred 11. junijem 2004, po katerem se v skladu s 15. členom ZViS-E pridobi raven izobrazbe, ki ustreza ravni izobrazbe, pridobljeni s študijskim programom druge stopnje,
– magistrski študijski program druge stopnje – študijski program druge stopnje v skladu s 33. členom Zakona o visokem šolstvu (Uradni list RS, št. 32/12 – uradno prečiščeno besedilo, 40/11 – ZUPJS-A, 40/12 – ZUJF, 57/12 – ZPCP-2D, 109/12, 85/14, 75/16, 61/17 – ZUPŠ, 65/17, 175/20 – ZIUOPDVE, 57/21 – odl. US, 54/22 – ZUPŠ-1, 100/22 – ZSZUN in 102/23; v nadaljnjem besedilu: ZViS),
– enoviti magistrski študijski program druge stopnje – študijski program druge stopnje v skladu s 33. členom ZViS.
V tem pravilniku izobrazba pomeni študijski program za pridobitev izobrazbe, po katerem se pridobi strokovni naslov v skladu z Zakonom o strokovnih, znanstvenih in umetniških naslovih (Uradni list RS, št. 100/22 in 16/23).
(posebnosti študijskih programov)
Če v tem pravilniku ni navedeno, ali je ustrezen enopredmetni ali dvopredmetni študijski program, se šteje, da je ustrezen tako enopredmetni kot dvopredmetni študijski program.
(učitelj modula temeljne računalniške spretnosti)
(1) Učitelj modula temeljne računalniške spretnosti je lahko, kdor je končal:
– univerzitetni študijski program računalništva in informatike, matematike (smer računalništvo z matematiko ali uporabna matematika), računalništva z matematiko, računalništva, organizacije in managementa sistemov (smer organizacija in management informacijskih sistemov), ekonomije (smer poslovno informacijska) ali sociologije (smer družboslovna informatika) ali
– magistrski študijski program druge stopnje poučevanje (smer predmetno poučevanje – računalništvo ali matematika), izobraževalno računalništvo, izobraževalna matematika, pedagoško računalništvo in informatika, računalništvo in informatika, računalništvo in matematika, matematika, matematične znanosti, računalništvo in spletne tehnologije, računalništvo in informacijske tehnologije, informatika in tehnologije komuniciranja, poslovna informatika, management informatike in elektronskega poslovanja, organizacija in management informacijskih sistemov, management poslovne informatike, management in informatika, informacije in komunikacijske tehnologije, informatika v sodobni družbi ali družboslovna informatika ali
– enoviti magistrski študijski program druge stopnje predmetni učitelj (smer izobraževalno računalništvo ali izobraževalna matematika).
(2) Učitelj modula temeljne računalniške spretnosti je lahko tudi, kdor izpolnjuje pogoje za učitelja v izobraževalnem programu osnovne šole, v izobraževalnih programih gimnazije ali splošnoizobraževalnih predmetov v izobraževalnih programih poklicnega in strokovnega izobraževanja in je opravil študijski program izpopolnjevanja iz računalništva in informatike.
(učitelj modula računalnik kot orodje za komunikacijo in učenje)
(1) Učitelj modula računalnik kot orodje za komunikacijo in učenje je lahko, kdor je končal:
– univerzitetni študijski program računalništva in informatike, matematike (smer računalništvo z matematiko ali uporabna matematika), računalništva z matematiko, računalništva, organizacije in managementa sistemov (smer organizacija in management informacijskih sistemov), ekonomije (smer poslovno informacijska) ali sociologije (smer družboslovna informatika) ali
– magistrski študijski program druge stopnje poučevanje (smer predmetno poučevanje – računalništvo ali matematika), izobraževalno računalništvo, izobraževalna matematika, pedagoško računalništvo in informatika, računalništvo in informatika, računalništvo in matematika, matematika, matematične znanosti, računalništvo in spletne tehnologije, računalništvo in informacijske tehnologije, informatika in tehnologije komuniciranja, poslovna informatika, management informatike in elektronskega poslovanja, organizacija in management informacijskih sistemov, management poslovne informatike, management in informatika, informacije in komunikacijske tehnologije, informatika v sodobni družbi ali družboslovna informatika ali
– enoviti magistrski študijski program druge stopnje predmetni učitelj (smer izobraževalno računalništvo ali izobraževalna matematika).
(2) Učitelj modula računalnik kot orodje za komunikacijo in učenje je lahko tudi, kdor izpolnjuje pogoje za učitelja v izobraževalnem programu osnovne šole, v izobraževalnih programih gimnazije ali splošnoizobraževalnih predmetov v izobraževalnih programih poklicnega in strokovnega izobraževanja in je opravil študijski program izpopolnjevanja iz računalništva in informatike.
(učitelj modula pametne naprave in delovanje v digitalni pokrajini)
Učitelj modula pametne naprave in delovanje v digitalni pokrajini je lahko, kdor je končal:
– univerzitetni študijski program sociologije, komunikologije, pedagogike, ekonomije, matematike ali računalništva z matematiko,
– magistrski študijski program druge stopnje sociologija, sociologija – sociologija vsakdanjega življenja, sociologija – upravljanje človeških virov in znanja, sociologija – upravljanje organizacij, komunikologija, komunikologija – komuniciranje, mediji in družba, komunikologija – medijske in komunikacijske študije, pedagogika, andragogika, ekonomija, ekonomske in poslovne vede, poslovna ekonomija, poslovne vede, upravljanje in poslovanje, ekonomija in finance, poučevanje (smer predmetno poučevanje – matematika), izobraževalna matematika, matematika ali matematične znanosti ali
– enovit magistrski študijski program druge stopnje pedagoška matematika ali predmetni učitelj (smer izobraževalna matematika).
III. DRUGI STROKOVNI DELAVCI
(svetovalni delavec v izobraževanju odraslih)
Svetovalni delavec v izobraževanju odraslih je lahko, kdor je končal:
– univerzitetni študijski program defektologije, pedagogike, psihologije, socialnega dela, socialne pedagogike, specialne in rehabilitacijske pedagogike, organizacije in managementa sistemov (kadrovsko-izobraževalna smer), sociologije (kadrovska smer), sociologije (kadrovsko organizacijska smer) ali sociologije (kadrovsko menedžerska smer) ali
– magistrski študijski program druge stopnje psihologija, uporabna psihologija, pedagogika, andragogika, socialno delo, socialno delo z družino, socialno vključevanje in pravičnost na področju hendikepa, etničnosti in spola, duševno zdravje v skupnosti, socialna pedagogika, specialna in rehabilitacijska pedagogika, supervizija, osebno in organizacijsko svetovanje, inkluzivna pedagogika, inkluzija v vzgoji in izobraževanju, organizacija in management kadrovskih in izobraževalnih sistemov, sociologija – upravljanje človeških virov in znanja, sociologija – upravljanje organizacij, človeških virov in znanja, sociologija – menedžment človeških virov, znanja in organizacij ali management, organizacija in človeški viri.
(organizator izobraževanja odraslih)
Organizator izobraževanja odraslih je lahko, kdor je končal:
– univerzitetni študijski program,
– študijski program za pridobitev specializacije po visokošolskem strokovnem študijskem programu,
– magistrski študijski program druge stopnje ali
– enoviti magistrski študijski program druge stopnje.
(pedagoško-andragoška izobrazba)
(1) Učitelji morajo imeti ustrezna pedagoško-andragoška znanja, predpisana z zakonom, ki ureja izobraževanje odraslih, in sicer v obsegu najmanj 30 kreditnih točk po ECTS.
(2) Drugi strokovni delavci morajo imeti ustrezna pedagoško-andragoška znanja, predpisana z zakonom, ki ureja izobraževanje odraslih, in sicer v obsegu 60 kreditnih točk po ECTS.
Ne glede na določbe tega pravilnika je za učitelja, svetovalnega delavca v izobraževanju odraslih in organizatorja izobraževanja odraslih ustrezna tudi izobrazba, pridobljena po študijskih programih za pridobitev magisterija znanosti oziroma doktorata znanosti ustrezne smeri v skladu s 15. členom ZViS-E ali po študijskem programu tretje stopnje ustrezne smeri v skladu s 33. členom ZViS
V. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
(organizatorji izobraževanja odraslih)
Organizatorji izobraževanja odraslih, ki so do uveljavitve tega pravilnika izpolnjevali z zakonom in s pravilnikom, ki je veljal do uveljavitve tega pravilnika, določene pogoje za opravljanje vzgojno-izobraževalnega dela v izobraževalnih programih za odrasle, lahko opravljajo vzgojno-izobraževalno delo organizatorja izobraževanja odraslih v tem izobraževalnem programu za odrasle tudi po uveljavitvi tega pravilnika.
(svetovalni delavec v izobraževanju odraslih)
Svetovalni delavec v izobraževanju odraslih, ki je do uveljavitve tega pravilnika izpolnjeval z zakonom in s pravilnikom, ki je veljal do uveljavitve tega pravilnika, določene pogoje za opravljanje vzgojno-izobraževalnega dela v izobraževalnih programih za odrasle, lahko opravlja vzgojno-izobraževalno delo svetovalnega delavca v izobraževanju odraslih v tem izobraževalnem programu za odrasle tudi po uveljavitvi tega pravilnika.
Z dnem uveljavitve tega pravilnika preneha veljati Pravilnik o izobrazbi učiteljev in drugih strokovnih delavcev v izobraževalnem programu za odrasle Računalniška pismenost za odrasle (Uradni list RS, št. 92/22).
Ta pravilnik začne veljati petnajsti dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 0070-11/2024
Ljubljana, dne 6. maja 2024
EVA 2024-3350-0013
za vzgojo in izobraževanje