Na podlagi 29. člena Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. št. 94/07 – uradno prečiščeno besedilo, 27/08 – odl. US, 76/08, 79/09, 51/10, 84/10 – odl. US, 40/12 – ZUJF, 14/15 – ZUUJFO, 76/16 – odl. US, 11/18 – ZSPDSLS-1, 30/18, 61/20 – ZIUZEOP-A, 80/20 – ZIUOOPE), Statuta Občine Semič (Uradni list RS, št. 57/10, 27/16), Odloka o postopkih in merilih za sofinanciranje letnega programa športa v Občini Semič (Uradni list RS, št. 139/20) in Zakona o športu (Uradni list RS, št. št. 29/17, 21/18 – ZNOrg, 82/20, 3/22 – ZDeb) je Občinski svet Občine Semič na 12. redni seji dne 29. 5. 2024 sprejel
o načinu oddajanja športnih objektov in površin za šport v uporabo v Občini Semič
Ta pravilnik ureja način oddajanja športnih objektov in površin za šport v naravi v Občini Semič.
Javni športni objekti in površine za šport v naravi so v javni rabi in jih lahko za namen, za katerega so bili zgrajeni in urejeni, uporabljajo vsi pod enakimi pogoji.
II. ŠPORTNI OBJEKTI IN ŠPORTNE POVRŠINE
Športni objekti in površine za šport se lahko oddajajo v uporabo:
– športnim klubom in društvom, ki izvajajo Letni program športa (LPŠ) v Občini Semič,
– vrtcem in osnovnim šolam s sedežem v Občini Semič,
– drugim klubom in društvom, zavodom in organizacijam za potrebe organizacije športnih, kulturnih in drugih prireditev.
(uporaba javnih športnih objektov in površin ter prednost pri uporabi)
Pri oddaji javnih športnih objektov in površin za šport v najem se v skladu z Zakonom o športu upošteva prioritetna obravnava vlagateljev, in sicer:
1) Programi športa, ki se izvajajo v okviru obveznega ali razširjenega dela vzgojno izobraževalnega programa na javnih športnih objektih in površinah za šport v naravi, imajo prednost pred izvajalci LPŠ in drugimi uporabniki.
2) Športna društva, ki izvajajo LPŠ, imajo za izvajanje nacionalnega programa pod enakimi pogoji prednost pri uporabi javnih športnih objektov in površin za šport v naravi pred drugimi uporabniki in izvajalci.
3) Športna društva, ki ne izvajajo LPŠ, imajo pa status društva v javnem interesu na področju športa, imajo pod enakimi pogoji prednost pri uporabi javnih športnih objektov in površin za šport v naravi pred drugimi uporabniki, ki niso izvajalci LPŠ.
4) Druga društva, klubi, zavodi in organizacije, ki ne izvajajo LPŠ in nimajo statusa delovanja v javnem interesu, lahko uporabljajo športne objekte in površine za šport, v kolikor za njihovo uporabo ne izkažejo interesa uporabniki, navedeni v prvih treh odstavkih tega člena.
V primeru, da je v eni prioriteti več enakovrednih uporabnikov, se znotraj prioritete določijo točke po naslednjem merilu:
Merilo | Točke |
Društvo oziroma organizacije, ki izvaja športne programe kakovostnega in vrhunskega športa za otroke in mladostnike | 20 točk |
Število članov društva oziroma organizacije | 1 točka za vsakega člana |
Število članov, ki so občani Občine Semič | 5 točk za vsakega člana |
Uporabniki javnih športnih objektov in površin za šport v naravi morajo športne objekte in površine za šport v naravi uporabljati v skladu s pravilnikom upravljavca oziroma lastnika javnih športnih objektov.
Najem in uporaba javnih športnih objektov, za katere občina zagotavlja sredstva za njihovo obratovanje in vzdrževanje, sta za izvajalce letnih programov športa otrok in mladine brezplačna.
III. POSTOPEK ODDAJE ŠPORTNIH OBJEKTOV IN ŠPORTNIH POVRŠIN V UPORABO
(športni objekti in športne površine)
Športni objekti in površine za šport v naravi so športni centri, športni objekti, vadbeni prostori, vadbene površine ter površine za šport v naravi.
Športni objekt je stavba ali gradbeno inženirski objekt, ki je zgrajen in opremljen za izvajanje športne dejavnosti in vključuje en ali več vadbenih prostorov, spremljajoče interne prostore in spremljajoče prostore za obiskovalce.
Površine za šport v naravi so za športno dejavnost opremljene in urejene vadbene površine v naravi, ki so določene v prostorskih aktih.
Športni objekti oziroma površine za šport se oddajo v uporabo na podlagi vsakoletnega javnega razpisa, v katerem je določeno, kateri športni objekti oziroma športne površine so predmet javnega razpisa. Obdobje oddaje ter morebitni drugi kriteriji in merila se opredelijo z vsakokratnim javnim razpisom.
Postopek oddaje športnih objektov in površin za šport v naravi se izvede kot javni razpis.
Sklep o začetku javnega razpisa sprejme župan.
Javni razpis se objavi v uradnem glasilu občine in na spletni strani izvajalca razpisa.
Razpisno dokumentacijo pripravi občinska uprava. Prijavitelji morajo vlogo oddati na predpisanih obrazcih, ki so sestavni del razpisne dokumentacije.
(komisija za izvedbo javnega razpisa)
Komisija, ki je imenovana za izvedbo postopka javnega razpisa za sofinanciranje izvajalcev letnega programa športa v Občini Semič, vodi tudi postopek javnega razpisa za oddajo športnih objektov in površin za šport. Sestavljajo jo predsednik in najmanj dva člana. Mandat komisije je vezan na mandat župana.
Komisija je sklepčna, če je prisotna najmanj polovica članov komisije.
Predsednik in člani komisije ne smejo biti z vlagatelji, ki kandidirajo za dodelitev športnih objektov in športnih površin v uporabo, interesno povezani v smislu poslovne povezanosti, sorodstvenega razmerja (v ravni vrsti ali v stranski vrsti do vštetega četrtega kolena), v zakonski zvezi, v zunajzakonski skupnosti, v svaštvu do vštetega drugega kolena tudi, če so te zveze, razmerja oziroma skupnosti že prenehale. Prav tako ne smejo sodelovati pri delu komisije, če obstajajo druge okoliščine, ki bi vplivale na njihovo neobjektivnost in nepristranskost.
Predsednik in člani komisije podpišejo izjavo o prepovedi interesne povezanosti.
Če je predsednik ali član komisije z vlagateljem poslovno, sorodstveno ali osebno povezan, se izloči iz komisije in se to evidentira v zapisnik.
Naloge komisije so:
– pregled pravočasnosti in popolnosti vlog,
– pregled popolnih vlog na podlagi zahtev in meril iz javnega razpisa in oblikovanje predloga dodelitve športnega objekta oziroma športne površine v uporabo.
Komisija o svojem delu vodi zapisnik. Zapisniki sej komisije niso javni.
Strokovne in administrativne naloge za potrebe komisije izvaja občinska uprava.
(besedilo javnega razpisa)
Objava javnega razpisa mora vsebovati:
1. naziv in sedež izvajalca razpisa,
2. pravno podlago za izvedbo javnega razpisa,
3. predmet javnega razpisa,
4. navedbo pogojev za kandidiranje na javni razpis in meril,
7. rok, v katerem morajo biti predložene vloge,
8. način oddaje vloge,
9. rok odpiranja prejetih vlog,
10. rok, v katerem bodo vlagatelji obveščeni o izidu javnega razpisa,
11. kraj, čas in osebo, pri kateri lahko vlagatelji dvignejo razpisno dokumentacijo, oziroma elektronski naslov, na katerega lahko zaprosijo zanjo.
Vloge na javnem razpisu se obravnavajo posamično.
Vloga mora biti oddana v zaprti ovojnici, ki je označena z »Ne odpiraj – JR« in naveden naziv javnega razpisa, na katerega se vloga nanaša. Ovojnica je lahko označena tudi na drug ustrezen način iz katerega izhaja, da gre za vlogo na določen javni razpis.
Ovojnica, ki ni označena v skladu s prejšnjim odstavkom, se vrne vlagatelju neodprta.
Vloga mora biti dostavljena do roka, ki je naveden v javnem razpisu, ne glede na način oddaje. Vloga, ki prispe po poteku roka, je prepozna.
Vloge morajo biti oddane na predpisanih obrazcih.
Odpiranje prejetih vlog vodi komisija in se izvede v roku, ki je predviden v javnem razpisu. Odpirajo se samo v roku dostavljene in pravilno označene ovojnice.
Odpiranje prejetih vlog ni javno.
Za vsako vlogo komisija ugotovi, ali je pravočasna, ali jo je podala oseba, ki se lahko prijavi in ali je popolna. Komisija o odpiranju vodi zapisnik.
Vlogo, ki ni pravočasna ali je ni vložila upravičena oseba, se zavrže s sklepom. Pritožba zoper sklep ni dovoljena.
(poziv k dopolnitvi vlog)
Komisija v roku osmih dni od odpiranja vlog pozove tiste vlagatelje, katerih vloge ne vsebujejo vseh, z razpisno dokumentacijo zahtevanih dokumentov, da jih dopolnijo. Rok za dopolnitev ne sme biti krajši od 8 (osem) dni in ne daljši od 15 (petnajst) dni.
Če vlagatelj vloge ne dopolni v zahtevanem roku, izvajalec razpisa vlogo zavrže s sklepom. Pritožba zoper sklep ni dovoljena.
(ocenjevanje in vrednotenje vlog)
Komisija opravi strokovni pregled popolnih vlog, tako da preveri izpolnjevanje razpisnih pogojev in jih oceni na podlagi prioritet in meril, določenih z javnim razpisom.
Komisija o opravljenem strokovnem pregledu iz prejšnjega odstavka vodi zapisnik. Na podlagi prioritet in meril, ki so sestavni del tega pravilnika ter dodatnih meril, ki jih lahko vsakokratno opredeli z javnim razpisom, komisija točkuje prejete vloge.
Na podlagi predloga komisije direktor občinske uprave ali od njega pooblaščena oseba izda odločbo o dodelitvi športnega objekta oziroma športne površine v najem.
Odločba je podlaga za sklenitev pogodbe o oddaji športnega objekta oziroma športne površine v najem.
Ob izdaji odločbe iz prvega odstavka se izbranega izvajalca pozove k podpisu pogodbe o oddaji športnega objekta oziroma športne površine v najem.
Če vlagatelj v roku osmih (8) dni ne vrne podpisane pogodbe, se šteje, da je vlogo umaknil.
Vlagatelj, ki meni, da izpolnjuje pogoje in merila iz javnega razpisa in je prejel zavrnilno odločbo, lahko v 8 (osmih) dneh od vročitve odločbe iz prejšnjega člena vloži pritožbo. Vlagatelj mora v pritožbi natančno opredeliti razloge za pritožbo. Pritožbo se vloži pisno ali ustno na zapisnik pri organu, ki je odločbo izdal. Vložena pritožba ne zadrži podpisa pogodb z izbranimi izvajalci.
Predmet pritožbe ne morejo biti prioritete in merila za ocenjevanje vlog.
O pritožbi zoper izdano odločbo občinske uprave odloči župan v zakonsko določenem roku. Odločitev župana je dokončna. Izbrani izvajalec lahko v nadaljevanju postopka sproži upravni spor pred pristojnim sodiščem.
Po dokončnosti odločb o izbiri izvajalcev lokalna skupnost na spletni strani objavi rezultate razpisa.
IV. PRAVILA UPORABE ŠPORTNIH OBJEKTOV
Uporabniki športnih objektov oziroma površin za šport, s katerimi občina sklene pogodbo, so dolžni spoštovati pravila uporabe, ki veljajo na vseh športnih objektih in površinah, razen, če je pri pravilih uporabe posameznih športnih objektov in površin določeno drugače.
Uporabniki morajo upoštevati pravila športnega obnašanja in splošnega bontona.
Uporabniki morajo uporabljati ustrezno športno, zaščitno oziroma drugo opremo ter pred začetkom uporabe športnih objektov in površin le-te pregledati in z njih ostraniti vse predmete oziroma druge ovire, ki bi lahko ovirale njihovo uporabo ter bi lahko povzročile njihove poškodbe ali poškodbe uporabnikov.
Uporabniki so dolžni obvestiti lastnika nepremičnine o škodi, ki so jo povzročili na športnih objektih in površinah, škodo pa povrniti oziroma odpraviti v medsebojno usklajenem roku. Rok za odpravo posledic se šteje od dneva povzročitve škode.
V. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
V pravilniku uporabljeni izrazi v slovnični obliki za moški spol se uporabljajo kot nevtralni za moški in ženski spol.
Ta pravilnik začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 007-05/2024-3
Semič, dne 29. maja 2024