Na podlagi 29. člena Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 94/07 – uradno prečiščeno besedilo, 76/08, 79/09, 51/10, 40/12 – ZUJF, 14/15 – ZUUJFO, 11/18 – ZSPDSLS-1, 30/18, 61/20 – ZIUZEOP-A in 80/20 – ZIUOOPE) in 14. člena Statuta Občine Semič (Uradni list RS, št. 57/10 – UPB, 27/16) je Občinski svet Občine Semič na 12. redni seji dne 29. 5. 2024 sprejel
o dodeljevanju sredstev iz občinskega proračuna za pospeševanje razvoja malega gospodarstva v Občini Semič
(1) S tem pravilnikom se določijo pogoji in postopek za dodeljevanje sredstev iz občinskega proračuna za pospeševanje razvoja malega gospodarstva v Občini Semič, in sicer za naslednje ukrepe:
– subvencioniranje obrestne mere namenskih kreditov;
– prodaja zemljišč za gradnjo objektov za opravljanje dejavnosti;
– sofinanciranje stroškov svetovalnih storitev;
– oprostitev plačila komunalnega prispevka.
(2) Sredstva za subvencioniranje obrestne mere in za sofinanciranje stroškov svetovalnih storitev se dodeljujejo na podlagi razpisa, ki ga potrdi in objavi župan na predlog komisije za dodeljevanje sredstev za malo gospodarstvo. Oprostitev komunalnega prispevka se izvede na podlagi predpisa, ki ureja odmero oziroma oprostitev komunalnega prispevka.
(3) Sredstva, ki se zagotavljajo iz občinskega proračuna, so v višini, ki je določena z odlokom o proračunu občine za tekoče leto.
(4) Sredstva za ukrepe po tem pravilniku se dodeljujejo v določeni višini za posamezne namene kot nepovratna sredstva v obliki dotacij in/ali v obliki subvencioniranih obrestnih mer.
(5) Sredstva po tem pravilniku se dodelijo za pomoči de minimis v skladu z Uredbo Komisije (EU) št. 2023/2831 z dne 13. decembra 2023 o uporabi členov 107 in 108 Pogodbe o delovanju Evropske unije pri pomoči de minimis (UL L št. 2023/2831, z dne 15. 12. 2023, str. 1; v nadaljnjem besedilu: Uredba Komisije (EU) št. 2023/2831).
(1) Do de minimis pomoči so upravičena podjetja iz vseh sektorjev, razen:
– podjetja, dejavna v primarni proizvodnji ribiških proizvodov in proizvodov iz akvakulture;
– podjetja, dejavna v predelavi in trženju ribiških proizvodov in proizvodov iz akvakulture, kadar je znesek pomoči določen na podlagi cene ali količine proizvodov, nabavljenih ali danih na trg;
– podjetja, dejavna v primarni proizvodnji kmetijskih proizvodov;
– podjetja, dejavna v predelavi in trženju kmetijskih proizvodov, v enem od naslednjih primerov:
a) kadar je znesek pomoči določen na podlagi cene oziroma količine takih proizvodov, ki so nabavljeni od primarnih proizvajalcev ali jih je na trg dalo zadevno podjetje;
b) kadar je pomoč pogojena s tem, da se delno ali v celoti prenese na primarne proizvajalce.
(2) Pomoč ne bo namenjena izvozu oziroma z izvozom povezane dejavnosti v tretje države ali države članice, kot je pomoč, neposredno povezana z izvoženimi količinami, z ustanovitvijo in delovanjem distribucijske mreže ali drugimi tekočimi izdatki, povezanimi z izvozno dejavnostjo.
(3) Pomoč ne bo pogojena s prednostno rabo domačih proizvodov pred uvoženimi.
(4) Do finančnih spodbud niso upravičeni tisti subjekti, ki nimajo poravnanih zapadlih obveznosti do občine ali do države.
(5) Skupni znesek pomoči, dodeljen istemu upravičencu oziroma enotnemu podjetju na podlagi pravila »de minimis« v skladu z drugim odstavkom 3. člena Uredbe Komisije (EU) št. 2023/2831, ne sme preseči 300.000 EUR v obdobju zadnjih treh proračunskih let, ne glede na obliko in namen pomoči ter ne glede na to, ali se pomoč dodeli iz sredstev države, občine ali Unije.
(6) V primeru pripojitev in združitev fizičnih in pravnih oseb se pomoč de minimis, ki je bila dodeljena kateremu koli od fizičnih ali pravnih oseb, udeleženih v združitvi, upošteva pri ugotavljanju, ali nova pomoč de minimis za novo ali prevzemno podjetje presega zgornjo mejo iz drugega odstavka 3. člena Uredbe Komisije (EU) št. 2023/2831.
(7) V primeru, da se subjekt, ki opravlja gospodarsko dejavnost, razdeli na dva ali več ločenih subjektov, se pomoč de minimis, ki je bila dodeljena pred razdelitvijo, pripiše subjektu, ki jo je koristil, to je praviloma subjekt, ki prevzame dejavnosti, za katere se je pomoč de minimis uporabila. Če to ni mogoče, se bo že dodeljena pomoč de minimis pripisala novim subjektom sorazmerno na podlagi knjigovodske vrednosti lastniškega kapitala novih subjektov na dejanski datum razdelitve.
(8) Do pomoči de minimis niso upravičena podjetja, če se ugotovi:
– da prejemnik pomoči projekta ne izvede;
– da prejemnik nima poravnanih vseh obveznosti po sklepu Komisije o razglasitvi pomoči za nezakonito in nezdružljivo z notranjim trgom;
– da prejemnik pomoči ob sklenitvi pogodbe ni dal pravih podatkov oziroma je podal zavajajočo izjavo ter drugih kršitev in nepravilnosti.
(9) Kot »enotno podjetje« se zajema vsa podjetja, ki so med seboj najmanj v enem od naslednjih razmerij:
a) podjetje ima večino glasovalnih pravic delničarjev ali družbenikov drugega podjetja;
b) podjetje ima pravico imenovati ali odpoklicati večino članov upravnega, poslovodnega ali nadzornega organa drugega podjetja;
c) podjetje ima pravico izvrševati prevladujoč vpliv na drugo podjetje na podlagi pogodbe, sklenjene z navedenim podjetjem, ali določbe v njegovi družbeni pogodbi ali statutu;
d) podjetje, ki je delničar ali družbenik drugega podjetja, na podlagi dogovora z drugimi delničarji ali družbeniki navedenega podjetja sámo nadzoruje večino glasovalnih pravic delničarjev ali družbenikov navedenega podjetja.
e) podjetja, ki so v katerem koli razmerju iz točk (a) do (d) preko enega ali več drugih podjetij, prav tako veljajo za enotno podjetje.
Glede kumulacije pomoči se upošteva naslednja pravila:
– pomoč de minimis se ne sme kumulirati z državno pomočjo v zvezi z istimi upravičenimi stroški ali državno pomočjo za isti ukrep za financiranje tveganja, če bi se s takšno kumulacijo presegla največja intenzivnost pomoči ali znesek pomoči.
– pomoč de minimis, dodeljena v skladu z Uredbo Komisije (EU) št. 2023/2831, se lahko kumulira s pomočjo de minimis, dodeljeno v skladu z Uredbo Komisije (EU) št. 1408/2013 in (EU) št. 717/2014 do zgornje meje, določene v Uredbi Komisije (EU) št. 2023/2831.
– pomoč de minimis, dodeljena v skladu z Uredbo Komisije (EU) št. 2023/2831, se lahko kumulira s pomočjo de minimis, dodeljeno v skladu z drugimi uredbami de minimis do ustrezne zgornje meje (300.000 EUR).
SUBVENCIONIRANJE OBRESTNE MERE
(1) Subvencioniranje obrestnih mer je namenjeno za dolgoročne namenske kredite in finančne najeme (leasinge) enotam malega gospodarstva, ki bodo na ta način pridobljena sredstva vložile v razvoj in razširitev poslovanja oziroma dejavnosti, in sicer:
– nakup, graditev, prenovo in adaptacijo poslovnih prostorov, vezano na novo investicijo;
– nakup opreme za opravljanje dejavnosti;
– odpiranje delovnih mest, povezanih z ustanavljanjem novih enot malega gospodarstva;
– nakup opreme, ki je povezana z uvajanjem sodobnih tehnologij v enote malega gospodarstva.
(2) Upravičeni stroški so stroški nakupa zemljišč za gradnjo objektov za opravljanje dejavnosti, stroški nakupa, gradnje, prenove oziroma adaptacije poslovnih prostorov, nabavna vrednost opreme, stroški plač za novo odprta delovna mesta, ki morajo biti ohranjena minimalno pet let.
(3) Sredstva iz tega ukrepa niso namenjena za subvencioniranje obrestnih mer namenskih kreditov za obratna sredstva.
(1) Za sredstva lahko zaprosijo naslednji upravičenci:
– fizične osebe, ki opravljajo registrirano dejavnost na trgu;
– podjetje, ki po zakonu, ki ureja gospodarske družbe, spada med mikro, malo ali srednje veliko podjetje;
– občani, ki so pri pristojnem organu oddali vlogo za registracijo dejavnosti; izvajanje subvencioniranja se prične po predložitvi dokazila o registraciji dejavnosti.
(2) Do sredstev je upravičena tudi gospodarska družba, ki ima sedež dejavnosti izven Občine Semič, kolikor ima poslovno enoto v Semiču, v kateri zaposluje najmanj 2/3 oseb za nedoločen čas iz Občine Semič (stalno bivališče) in investira na območju Občine Semič ter, da ob dodelitvi sredstev izpolnjuje pogoje iz druge alineje prvega odstavka tega člena.
Subvencije se prednostno odobrijo upravičencem, ki poleg ostalih pogojev, v največji meri izpolnjujejo še naslednje kriterije:
– razširjajo obseg poslovanja in odpirajo nova delovna mesta v proizvodnih in storitvenih dejavnostih;
– ustanavljajo nove proizvodne in storitvene zmogljivosti in ustvarjajo možnosti za nove zaposlitve;
– naložba je usmerjena v doseganje višje kakovosti proizvodov in storitev ter zagotavlja ekološko neoporečen delovni proces;
– zagotavlja boljšo oskrbo občanov.
Razpis za subvencioniranje obrestne mere za najeta posojila potrdi župan na predlog komisije za dodeljevanje sredstev za malo gospodarstvo. Iz razpisa, ki se objavi na občinski spletni strani, mora biti razvidna višina razpisanih subvencij, razpisni pogoji in ostala določila, ki izhajajo iz tega pravilnika.
Prijava na razpis mora vsebovati:
– kratko predstavitev upravičenca;
– opis investicije s pričakovanimi učinki;
– dokazilo o namenski rabi kredita;
– dokazilo o registraciji dejavnosti upravičenca oziroma dokazilo o začetem postopku pridobivanja dovoljenja za registracijo dejavnosti;
– fotokopijo ali original kreditne pogodbe oziroma finančnega najema za pospeševanje razvoja malega gospodarstva;
– amortizacijski načrt za odobreni kredit oziroma finančni najem, ki je predmet vloge;
– izjavo posojilodajalca o rednem plačevanju obveznosti;
– dokazilo o prijavi delavcev v zavarovanje, če gre za odpiranje novih delovnih mest;
– ter drugo, kar se zahteva z javnim razpisom.
Vlogo za odobritev subvencije vložijo upravičenci po pošti ali osebno v tajništvu občine v roku, ki je določen v razpisu.
Višina subvencioniranja obrestne mere se določi z vsakokratnim letnim razpisom v skladu s proračunskimi možnostmi in ne presega 6 odstotne ( %) obrestne mere posojilodajalca.
(1) O dodelitvi sredstev upravičencem po tem pravilniku, na predlog Komisije za dodeljevanje sredstev za malo gospodarstvo, ki je imenovana s strani župana, odloča pooblaščena uradna oseba z odločbo.
(2) Za vodenje razpisnega postopka po tem pravilniku se uporabljajo določila predpisa, ki ureja splošni upravni postopek. Predmet pritožbe ne morejo biti postavljena merila za ocenjevanje vlog. Odločitev župana glede pritožbe je dokončna.
(3) Medsebojne obveznosti med občino in upravičencem oziroma prejemnikom pomoči se uredijo s pogodbo.
(4) Datum dodelitve pomoči je datum pravnomočnosti odločbe.
Komisijo za dodeljevanje sredstev za malo gospodarstvo, ki šteje tri člane, sestavljajo:
– dva predstavnika odbora, pristojnega za gospodarstvo Občinskega sveta Občine Semič,
– en predstavnik občinske uprave, zadolžen za področje gospodarstva.
Župan je dolžan seznaniti občinski svet o višini dodeljenih subvencij za preteklo leto z zaključnim računom proračuna.
PRODAJA ZEMLJIŠČ ZA GRADNJO POSLOVNIH OBJEKTOV
(1) Sredstva so namenjena fizičnim osebam, ki opravljajo registrirano dejavnost na trgu, ter podjetjem, ki po zakonu, ki ureja gospodarske družbe, spadajo med mikro, mala ali srednje velika podjetja, ki bodo tako pridobljena sredstva vložili v razvoj, razširitev poslovanja oziroma opravljanje svoje dejavnosti in odpiranje novih delovnih mest, povezanih z investicijo, in sicer za nakup zemljišč za gradnjo objektov za opravljanje dejavnosti.
(2) Podjetja morajo izpolnjevati pogoje iz 55. člena Zakona o gospodarskih družbah (Uradni list RS, št. 65/09 – uradno prečiščeno besedilo, 33/11, 91/11, 32/12, 57/12, 44/13 – odl. US, 82/13, 55/15, 15/17, 22/19 – ZPosS, 158/20 – ZIntPK-C, 18/21, 18/23 – ZDU-1O in 75/23), upoštevajoč vse nadaljnje spremembe zakona.
(3) Upravičeni stroški so stroški nakupa zemljišč za gradnjo objektov za opravljanje dejavnosti.
(1) Zemljišča se dodeljujejo na podlagi zakona in podzakonskih predpisov, ki urejajo razpolaganje z nepremičnim premoženjem samoupravne lokalne skupnosti.
(2) Prijavijo se lahko fizične osebe, ki opravljajo registrirano dejavnost na trgu, in pravne osebe pod enakimi pogoji.
(3) Fizične osebe, ki opravljajo registrirano dejavnost na trgu, morajo s prijavo priložiti:
– potrdilo o vplačani varščini,
– EMŠO in davčno številko,
– drugo, kar se zahteva z metodo prodaje.
(4) Pravne osebe morajo priložiti k vlogi:
– matično številko in davčno številko,
– izpis iz sodnega registra,
– potrdilo o vplačani varščini,
– drugo, kar se zahteva z metodo prodaje.
(1) Varščina znaša 10 % izklicne cene in jo mora interesent nakazati pred iztekom razpisnega roka na račun Občine Semič.
(2) Vloga mora vsebovati tudi opis dejavnosti, ki se bo opravljala in predvideno število zaposlenih.
(3) Vloga se odda osebno na sedežu občine ali pošlje po pošti v zaprti ovojnici, kot bo opredeljeno v metodi prodaje.
Vloge za nakup zemljišč za gradnjo objektov za opravljanje dejavnosti obravnava komisija za odpiranje vlog, ki jo imenuje župan v skladu z zakonom in podzakonskimi predpisi, ki urejajo razpolaganje z nepremičnim premoženjem samoupravne lokalne skupnosti. Prodaja zemljišč se izvede na podlagi kupoprodajne pogodbe, overjene pri notarju.
Višina dodeljene pomoči de minimis znaša 25 % v postopku prodaje dosežene tržne vrednosti zemljišča.
(1) Kupec se zavezuje, da bo pričel z gradnjo najkasneje v roku dveh let po sklenitvi kupoprodajne pogodbe in predložil uporabno dovoljenje v roku 4 let po sklenitvi kupoprodajne pogodbe. Navedena roka se lahko podaljšata, v kolikor zamuda pri njuni izpolnitvi ni nastala po krivdi kupca.
(2) Za primer, da kupec ne bo pričel z gradnjo in ne bo predložil uporabnega dovoljenja v roku, ki je določen v prvem odstavku tega člena, oziroma v podaljšanem roku, bodo sankcije določene z metodo prodaje zemljišča in s kupoprodajno pogodbo.
(3) Ne glede na določila predhodnih odstavkov tega člena so lahko roki za pričetek gradnje in za predložitev uporabnega dovoljenja tudi krajši kot je navedeno v prvem odstavku tega člena, če je tako določeno z metodo prodaje.
SOFINANCIRANJE STROŠKOV SVETOVALNIH STORITEV
Sredstva so namenjena svetovalnim storitvam za fizične osebe, ki opravljajo registrirano dejavnost na trgu, ter za mikro, mala in srednja podjetja, pri:
– pripravi programov povezovanja, vzpostavljanja skupnih razvojnih funkcij,
– internacionalizaciji in tehnološkem razvoju,
– iskanju novih tržišč,
– pripravi dokumentacije za razpise.
(1) Upravičeni stroški so stroški svetovalnih storitev enkratnega značaja, ki jih bo za upravičence opravila organizacija, ki je registrirana za opravljanje svetovalnih storitev.
(2) Prijava na razpis mora vsebovati:
– kratko predstavitev upravičenca;
– opis investicije s pričakovanimi učinki;
– predračun ali račun za svetovalne storitve;
– ter drugo, kar se zahteva z javnim razpisom.
(3) Pogoj za odobritev sofinanciranja stroškov svetovalnih storitev je, da so sedež firme in poslovni prostori na območju Občine Semič in da je kraj investicije na območju Občine Semič. Do sredstev je upravičena tudi gospodarska družba, ki je mikro, malo ali srednje podjetje, ki ima sedež dejavnosti izven Občine Semič, kolikor ima poslovno enoto v Semiču, v kateri zaposluje najmanj 2/3 oseb za nedoločen čas iz Občine Semič (stalno bivališče) in investira na območju Občine Semič.
(1) Pomoč se dodeli v višini do 70 % upravičenih stroškov na podlagi dokazil o opravljenih storitvah.
(2) Višina sofinanciranja stroškov svetovalnih storitev se določi z vsakokratnim letnim razpisom v skladu s proračunskimi možnostmi.
(1) O dodelitvi sredstev upravičencem po tem pravilniku, na predlog Komisije za dodeljevanje sredstev za malo gospodarstvo, ki je imenovana s strani župana, odloča pooblaščena uradna oseba z odločbo.
(2) Za vodenje razpisnega postopka po tem pravilniku se uporabljajo določila predpisa, ki ureja splošni upravni postopek. Predmet pritožbe ne morejo biti postavljena merila za ocenjevanje vlog. Odločitev župana glede pritožbe je dokončna.
(3) Medsebojne obveznosti med občino in upravičencem oziroma prejemnikom pomoči se uredijo s pogodbo.
(4) Datum dodelitve pomoči je datum pravnomočnosti odločbe.
Komisijo za dodeljevanje sredstev za malo gospodarstvo, ki šteje tri člane, sestavljajo:
– dva predstavnika odbora, pristojnega za gospodarstvo Občinskega sveta Občine Semič,
– en predstavnik občinske uprave, zadolžen za področje gospodarstva.
Župan je dolžan seznaniti občinski svet o višini dodeljenih sredstev za preteklo leto z zaključnim računom proračuna.
OPROSTITEV PLAČILA KOMUNALNEGA PRISPEVKA
Cilj oprostitve plačila komunalnega prispevka je večanje gospodarske moči občine in s tem zaposlitvenih možnosti, s ciljem preprečiti demografsko praznjenje podeželja ter vzpostaviti ugodnejše okolje za pritegnitev investitorjev in razvoj podjetništva.
(1) Komunalni prispevek se oprosti v skladu z veljavno pravno podlago, pri čemer se upošteva pravilo »de minimis«. Do oprostitve so upravičene družbe z do vključno 50 zaposlenimi na dan oddaje vloge za odmero komunalnega prispevka oziroma začetka postopka odmere komunalnega prispevka.
(2) V primeru, da objekt za gradnjo katerega je bila izvedena oprostitev komunalnega prispevka, v roku 5 let od pridobitve pravnomočnega gradbenega dovoljenja nima pridobljenega uporabnega dovoljenja, mora investitor plačati komunalni prispevek, vključno z zakonskimi zamudnimi obrestmi od dneva zapadlosti plačila, če do oprostitve ne bi prišlo.
OBVEZNOSTI PREJEMNIKA POMOČI IN DAJALCA POMOČI
(1) Dajalec pomoči bo od prejemnika pomoči pred dodelitvijo sredstev pridobil:
– pisno izjavo o vseh drugih pomočeh de minimis, ki jih je upravičenec oziroma enotno podjetje prejelo na podlagi te ali drugih uredb de minimis v predhodnih dveh in v tekočem proračunskem letu;
– pisno izjavo o drugih že prejetih (ali zaprošenih) pomočeh za iste upravičene stroške in zagotovil, da z dodeljenim zneskom pomoči »de minimis«, ne bo presežena zgornja meja de minimis pomoči ter intenzivnosti pomoči po drugih predpisih;
– izjavo s seznamom podjetij, s katerimi je lastniško povezan, tako da se preveri skupen znesek že prejetih de minimis pomoči za vsa, z njim povezana podjetja;
– pisno izjavo v primeru pripojitve ali združitve podjetja, da pomoč de minimis za novo ali privzeto podjetje ne presega zgornje meje de minimis pomoči po Uredbi Komisije (EU) št. 2023/2831;
– pisno izjavo v primeru, da se podjetje razdeli na dve ali več ločenih podjetij, da se pomoč de minimis, dodeljena pred razdelitvijo, dodeli podjetju, ki je je bilo deležno, oziroma v skladu s sedmo točko 2. člena tega pravilnika.
(2) Dajalec pomoči bo pisno obvestil prejemnika:
– da je pomoč dodeljena po pravilu »de minimis« v skladu z Uredbo Komisije (EU) št. 2023/2831 z dne 13. decembra 2023 o uporabi členov 107 in 108 Pogodbe o delovanju Evropske unije pri pomoči de minimis (Uradni list EU L 2023/2831, 15. 12. 2023);
– o odobrenem znesku de minimis pomoči.
Dajalec pomoči mora voditi natančne evidence z informacijami o dodeljenih pomočeh in dokazilih o izpolnjevanju pogojev 10 let od datuma dodelitve pomoči po tem pravilniku.
Z dnem uveljavitve tega pravilnika preneha veljati Pravilnik o dodeljevanju sredstev iz občinskega proračuna za pospeševanje razvoja malega gospodarstva v Občini Semič (Uradni list RS, št. 11/15, 23/18, 58/21 in 113/23).
Pravilnik začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 007-03/2024-4
Semič, dne 29. maja 2024