Uradni list

Številka 49
Uradni list RS, št. 49/2024 z dne 14. 6. 2024
Uradni list

Uradni list RS, št. 49/2024 z dne 14. 6. 2024

Kazalo

1664. Uredba o podpori vinskemu sektorju na ciljnih trgih, stran 4606.

  
Na podlagi 10., 11. in 35.b člena Zakona o kmetijstvu (Uradni list RS, št. 45/08, 57/12, 90/12 – ZdZPVHVVR, 26/14, 32/15, 27/17, 22/18, 86/21 – odl. US, 123/21, 44/22, 130/22 – ZPOmK-2, 18/23 in 78/23) Vlada Republike Slovenije izdaja
U R E D B O 
o podpori vinskemu sektorju na ciljnih trgih 
I. SPLOŠNE DOLOČBE 
1. člen 
(vsebina) 
Ta uredba določa namen in vrsto podpore vinskemu sektorju za svetovanje in izobraževanje ter za promocijske in sejemske dejavnosti na ciljnih trgih (v nadaljnjem besedilu: podpora), upravičence, pogoje za dodelitev podpore, finančne določbe, upravičene stroške, podrobnejši postopek dodelitve sredstev, kontrolni sistem in upravne sankcije za izvajanje Uredbe Komisije (EU) 2023/2831 z dne 13. decembra 2023 o uporabi členov 107 in 108 Pogodbe o delovanju Evropske unije pri pomoči de minimis (UL L št. 2023/9700 z dne 1. 1. 2024), (v nadaljnjem besedilu: Uredba 2023/2831/EU).
2. člen 
(namen in vrste podpore) 
(1) Podpora se dodeli za naslednje aktivnosti:
– sodelovanje na specializiranih sejmih Prowein v Dusseldorfu v Nemčiji, Wine Paris v Parizu v Franciji in Vinitaly v Veroni v Italiji (v nadaljnjem besedilu: sodelovanje na sejmih);
– promocijske dejavnosti na trgih Nemčije, Italije, Francije, Avstrije, Poljske, Belgije, Nizozemske, Češke in Hrvaške (v nadaljnjem besedilu: promocijske dejavnosti);
– svetovanje zaradi uvajanja vina na nov trg oziroma svetovanje iz enologije (v nadaljnjem besedilu: svetovanje);
– izobraževanja glede tehnologije pridelave vina, izboljšanja kakovosti vina in trženja vina (v nadaljnjem besedilu: izobraževanje).
(2) Podpora se dodeli kot podpora de minimis na podlagi Uredbe 2023/2831/EU.
3. člen 
(izrazi) 
Izrazi, uporabljeni v tej uredbi, pomenijo:
– enotna podoba pomeni uporabo enotne promocijske nacionalne znamke I feel Slovenia v skladu s priročnikom o uporabi znamke Slovenija na vseh predstavitvenih materialih in prostorih;
– nov ciljni trg v Evropski uniji (v nadaljnjem besedilu: nov trg) za določeno vino posameznega pridelovalca pomeni natančno opredeljen trg, na katerem vina tega pridelovalca, ki je predmet prodaje, še ni. Vino, ki je predmet prodaje, se mora glede bistvenih značilnosti (sorta, blagovna znamka, tehnologija pridelave ali letnik) razlikovati od vina istega pridelovalca, ki se že prodaja na novem trgu;
– uvajanje vina na nov trg pomeni dejavnosti, ki se izvajajo, da se na novem trgu začne prodaja določenega vina posameznega pridelovalca;
– vinsko leto pomeni tržno leto za vinski sektor iz točke (d) 6. člena Uredbe (EU) št. 1308/2013 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 17. decembra 2013 o vzpostavitvi skupne ureditve trgov kmetijskih proizvodov in razveljavitvi uredb Sveta (EGS) št. 922/72, (EGS) št. 234/79, (ES) št. 1037/2001 in (ES) št. 1234/2007 (UL L št. 347 z dne 20. 12. 2013, str. 671), zadnjič spremenjene z Uredbo (EU) 2024/1143 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 11. aprila 2024 o geografskih označbah za vino, žgane pijače in kmetijske proizvode ter zajamčenih tradicionalnih posebnostih in neobveznih navedbah kakovosti za kmetijske proizvode, spremembi uredb (EU) št. 1308/2013, (EU) 2019/787 in (EU) 2019/1753 ter razveljavitvi Uredbe (EU) št. 1151/2012 (UL L št. 2024/1143 z dne 23. 4. 2024), (v nadaljnjem besedilu: Uredba 1308/2013/EU).
II. VSEBINA PODPORE 
4. člen 
(vlagatelj) 
(1) Vlagatelj za podporo je:
– pridelovalec, vpisan v register pridelovalcev grozdja in vina (v nadaljnjem besedilu: register), ki letno pridela najmanj 20.000 litrov vina;
– pridelovalec, vpisan v register, ki prideluje vino iz ekološko pridelanega grozdja in letno pridela najmanj 10.000 litrov;
– pridelovalec, vpisan v register, ki prideluje vrhunsko vino z zaščitenim geografskim poreklom (v nadaljnjem besedilu: ZGP) in letno pridela najmanj 10.000 litrov;
– gospodarska družba v skladu z zakonom, ki ureja gospodarske družbe, ali zadruga v skladu z zakonom, ki ureja zadruge, vpisana v register kot pridelovalec, ki prideluje in stekleniči vino;
– gospodarska družba v skladu z zakonom, ki ureja gospodarske družbe, ki ni vpisana v register kot pridelovalec, če je imela 1. januarja leta, ki je pred letom, v katerem se vlaga zahtevek, in na dan oddaje zahtevka iz 10. člena te uredbe med družbeniki, ki imajo v njej poslovne deleže, najmanj štiri gospodarske družbe oziroma zadruge oziroma posameznike, vpisane v register kot pridelovalce, ki pridelujejo in stekleničijo vino.
(2) Za vlagatelja se upoštevajo podatki iz registra in registra kmetijskih gospodarstev (v nadaljnjem besedilu: RKG) na dan pred oddajo zahtevka za podporo.
(3) Za določitev v register prijavljene količine vina iz prvega odstavka tega člena se upošteva količina vina iz povprečja do treh zaporednih vinskih let pred oddajo zahtevka. Če je pridelovalec v katerem koli od zadnjih treh let utrpel škodo zaradi naravne nesreče oziroma višje sile in je to vplivalo na količino pridelka grozdja, se to leto ne šteje v povprečje let za določitev količine vina. Če je pridelovalec utrpel škodo zaradi naravne nesreče v vseh zadnjih treh letih, se kot v register prijavljena količina vina upošteva najugodnejše leto v zadnjih petih letih.
(4) Pri preverjanju v register prijavljene količine vina iz prvega odstavka tega člena se, če je vlagatelj kupil vino od drugega vlagatelja, ta količina vina upošteva le pri kupcu.
(5) Za vino, pridelano iz ekološko pridelanega grozdja na kmetijskem gospodarstvu iz druge alineje prvega odstavka tega člena, se šteje, da je prijavljeno v kontrolo ekološke pridelave grozdja pri pooblaščeni organizaciji za kontrolo v skladu z uredbo, ki ureja ekološko pridelavo in predelavo kmetijskih pridelkov in živil.
(6) Za potrebe tretje alineje prvega odstavka tega člena se šteje, da kmetijsko gospodarstvo prideluje vrhunsko vino ZGP, če to predstavlja najmanj 30 % količine vina, prijavljene v register.
5. člen 
(upravičenec) 
Upravičenec za pridobitev podpore iz te uredbe je vlagatelj, ki izpolnjuje pogoje iz te uredbe.
6. člen 
(pogoji) 
(1) Vlagatelj mora biti pred oddajo zahtevka za podporo iz te uredbe najmanj eno vinsko leto vpisan v register, v katerem ima izbrano dejavnost pridelava ter stekleničenje vina.
(2) Če je vlagatelj kmetijsko gospodarstvo v skladu z zakonom, ki ureja kmetijstvo, se pri preverjanju za enotno podjetje upoštevajo določbe drugega odstavka 2. člena Uredbe 2023/2831/EU.
(3) Vlagatelj, ki je utrpel škodo zaradi naravne nesreče oziroma višje sile v določenem vinskem letu, mora ob oddaji k zahtevku priložiti uradni dokument, iz katerega sta razvidna ocena škode in leto nastale škode.
(4) Vlagatelj mora biti imetnik transakcijskega računa v skladu z zakonom, ki ureja kmetijstvo.
(5) Vlagatelj mora imeti na dan oddaje zahtevka poravnane obvezne dajatve in druge denarne nedavčne obveznosti v višini 50 EUR ali več.
(6) Vlagatelj mora na skupnem prostoru uporabljati enotno podobo za dodelitev podpore za sodelovanje na sejmih in za promocijske dejavnosti.
7. člen 
(finančne določbe in višina podpore) 
(1) Sredstva za podporo se zagotovijo iz proračuna Republike Slovenije v posameznem proračunskem letu v okviru podpore dejavnostim v vinskem sektorju.
(2) Upravičenec lahko pridobi sredstva za upravičene stroške za isti strošek za posamezno dejavnost enkrat letno. Do sredstev ni upravičen tisti vlagatelj, ki je za stroške, ki jih navaja v zahtevku za pridobitev podpore po tej uredbi, že prejel sredstva Republike Slovenije ali Evropske unije.
(3) Višina podpore se določi ob upoštevanju 3. člena Uredbe 2023/2831/EU.
(4) Podpora se upravičencu dodeli v obliki nepovratnih sredstev do višine, ki ne presega zgornje meje iz drugega odstavka 3. člena Uredbe 2023/2831/EU.
(5) Podpora se lahko združuje z drugimi podporami iz javnih sredstev v skladu s pogoji iz 5. člena Uredbe 2023/2831/EU.
(6) Izplačana podpora lahko znaša:
– do 80 % priznane vrednosti stroškov za sodelovanje na sejmih, promocijske dejavnosti in izobraževanje;
– do 50 % priznane vrednosti stroškov za svetovanje.
8. člen 
(upravičeni stroški) 
(1) Upravičeni stroški sodelovanja na sejmih iz prve alineje prvega odstavka 2. člena te uredbe so:
1. stroški najema oziroma zakupa prostora, vključno s stroški kotizacije, zavarovalnine za čas sodelovanja na sejmu in navedbe v skupnem katalogu ter stroški izdelave kataloga vin, namenjenega posameznemu sejmu;
2. stroški oblikovanja stojnice, njene izdelave, postavitve in podiranja, prevoza stojnice na sejem in nazaj, njenega upravljanja (energija, ogrevanje in voda), najema preprog, pohištva in opreme, stroški čiščenja, priključitve in uporabe telefona ali svetovnega spleta, najema kozarcev, tehničnih pripomočkov za predstavitev (zasloni, računalniki, projektorji in podobno), nabave ledu za hlajenje vina, ravnanja z odpadki, prevoza sejemskih eksponatov in sejemskega materiala na sejem in nazaj ter zavarovanja med prevozom in stroški parkiranja na sejemskem parkirišču;
3. stroški dela, nastanitve in prevoza zaradi sodelovanja na sejmu za največ tri osebe, redno zaposlene pri upravičencu, ali za največ tri osebe, ki za upravičenca storitev sodelovanja na dogodku opravljajo po pogodbi, oziroma za nosilca in člane kmetijskega gospodarstva v skladu z omejitvami iz petega odstavka tega člena;
4. stroški dela pomožnega osebja v zvezi s postavitvijo in ureditvijo sejemskega prostora ter v zvezi s sodelovanjem oziroma predstavljanjem na sejmu, ki se priznajo za največ tri osebe, za povprečno največ 12 ur na dan/osebo do višine največ 15 EUR/uro/osebo;
5. stroški najema dodatnih prostorov za izvedbo vzporednih predstavitvenih dogodkov, ki so običajne dejavnosti sodelovanja na sejmih, vključno s stroški kotizacije, zavarovalnine za čas sodelovanja na sejmu in navedbe v skupnem katalogu.
(2) Upravičeni stroški za promocijske dejavnosti iz druge alineje prvega odstavka 2. člena te uredbe so:
1. stroški objav v medijih, ki vključujejo idejno zasnovo in produkcijo, zakup medijskega prostora, honorarje za pripravo besedil, stroške nastanitve avtorja objave v Republiki Sloveniji in njegove potne stroške, ki se določijo v skladu z omejitvami iz petega odstavka tega člena, ter ureditev, postavitev in vzdrževanje spletnega mesta in druge stroške, povezane z objavo oglasov v medijih;
2. stroški izvedbe predstavitev vina in seminarjev za trgovce, novinarje, gostince ali strokovno javnost, ki vključujejo najem prostorov za izvedbo promocijskih dejavnosti, vključno s stroški kotizacije, zavarovalnine za čas predstavitve vina, navedbe v skupnem katalogu, izdelavo kataloga vin in stroške nastanitve, dela, stroške parkiranja in prevoza, določene v skladu z omejitvami iz petega odstavka tega člena, ter strošek pogostitve udeležencev, ki se prizna za največ 30 udeležencev v višini največ 50 EUR/osebo.
(3) Upravičeni stroški svetovanja iz tretje alineje prvega odstavka 2. člena te uredbe so:
1. plačilo svetovalcu, ki ima znanje o zadevnem trgu, za opravljeno svetovanje;
2. stroški nastanitve svetovalca med opravljanjem svetovanja, za največ en dan pred začetkom in en dan po koncu svetovanja, se priznajo do višine največ 200 EUR/dan/osebo;
3. stroški prevoza svetovalca zaradi izvedbe svetovanja, in sicer letalske vozovnice za ekonomski razred ali vozovnice za potovanje z vlakom drugega razreda in stroški prevoza svetovalca z lastnim prevozom ali s sredstvi javnega prometa med opravljanjem svetovanja od mesta nastanitve do kraja svetovanja, razen s taksijem.
(4) Upravičeni stroški izobraževanja iz četrte alineje prvega odstavka 2. člena te uredbe redno zaposlenih pri upravičencu oziroma nosilca in članov kmetijskega gospodarstva so:
1. plačilo tečaja, šolnine oziroma kotizacije;
2. stroški namestitve med potekom izobraževanja, za največ en dan pred začetkom in en dan po koncu izobraževanja, se priznajo do višine 200 EUR/dan/osebo;
3. stroški prevoza zaradi udeležbe na izobraževanju, in sicer letalske vozovnice za ekonomski razred (ena povratna vozovnica/osebo/izobraževanje) ali vozovnice za potovanje z vlakom drugega razreda, stroški lastnega prevoza in stroški prevoza s sredstvi javnega prometa med opravljanjem izobraževanja od mesta nastanitve do kraja izobraževanja, razen s taksijem.
(5) Upravičeni stroški dela, nastanitve iz prvega in drugega odstavka tega člena ter prevoza iz prvega do četrtega odstavka tega člena so:
1. stroški dela oseb, redno zaposlenih pri upravičencu, ali oseb, ki za upravičenca storitev sodelovanja na dogodku opravljajo po pogodbi, oziroma za nosilce in člane kmetijskega gospodarstva na sejmu, ki nastanejo v času sodelovanja upravičenca na sejmu, za največ en dan pred začetkom in en dan po koncu dogodka. Stroški dela se priznajo za največ tri osebe, in sicer za povprečno največ 12 ur/dan/osebo do višine največ 15 EUR/uro/osebo;
2. nastanitveni stroški med dogodkom, za največ en dan pred začetkom in en dan po koncu dogodka, do višine največ 200 EUR/dan/osebo;
3. stroški letalske vozovnice za ekonomski razred (povratno vozovnico/osebo/sejem), vozovnice za potovanje z vlakom drugega razreda ali vozovnice za potovanje z drugim javnim prevozom, razen s taksijem;
4. potni stroški v obliki cestnine in kilometrine, za kar se upošteva razdalja, ki je običajna med dvema krajema in se določi z aplikacijo Google Zemljevid, in sicer do višine, ki se kot povračilo stroškov za službena potovanja ne všteva v davčno osnovo v skladu s predpisom, ki ureja višino povračil stroškov v zvezi s službenim potovanjem, ki se ne vštevajo v davčno osnovo.
(6) Če upravičenci iz 5. člena te uredbe sodelujejo na istem sejmu ali skupaj izvajajo promocijske dejavnosti, se lahko eden ali več istih stroškov iz prvega in drugega odstavka tega člena nanaša na več upravičencev, pri čemer lahko:
– eden od upravičencev zahteva plačilo podpore za celotni skupni strošek ali
– vsak od upravičencev zahteva plačilo podpore za svoj del stroškov.
9. člen 
(priznanje upravičenih stroškov) 
(1) Stroški iz prejšnjega člena se lahko nanašajo izključno na dejavnosti, povezane z vinom.
(2) Podpora se lahko dodeli za upravičene stroške, ki so nastali v letu, v katerem se vloži zahtevek, ali v predhodnem letu pred vložitvijo zahtevka in za katere je bilo dokazilo izdano med 1. junijem predhodnega leta, v katerem se vloži zahtevek, in 31. majem v letu, v katerem se vloži zahtevek.
(3) Ne glede na določbo prejšnjega odstavka se v primeru, ko upravičenec vnaprej plača del ali celotne stroške iz prejšnjega člena, podpora lahko dodeli le za stroške, za katere je bilo dokazilo o vnaprejšnjem plačilu izdano največ 18 mesecev pred vložitvijo zahtevka.
(4) Stroški dela, nastanitve oziroma prevoza, ki se nanašajo na nosilca oziroma člane kmetijskega gospodarstva oziroma na redno zaposlene pri upravičencu, so upravičeni le, če so nastali v času, ko je zadevna oseba imela status nosilca oziroma člana kmetijskega gospodarstva oziroma je bila redno zaposlena pri upravičencu.
(5) Za aktivnosti iz prvega odstavka 2. člena te uredbe se podpora za povrnitev stroškov iz petega odstavka prejšnjega člena dodeli na podlagi upravičenčevega obračuna teh stroškov v skladu s četrtim odstavkom 10. člena te uredbe.
(6) Če upravičenec vnaprej plača del ali celotne stroške iz prvega do petega odstavka prejšnjega člena, se morajo dokazila predložiti v prvem naslednjem roku, ki je s to uredbo predpisan za vložitev zahtevka, potem ko je udeležba na sejmu ali promocijska dejavnost dejansko izvedena.
(7) Če podjetje, na katero se glasi račun za celotni skupni strošek iz šestega odstavka prejšnjega člena, izda račune posameznim upravičencem za plačilo njihovega dela stroška, lahko vsak upravičenec vloži zahtevek le za svoj del stroškov, vsota teh stroškov iz njihovih zahtevkov pa ne sme presegati zneska na računu za celotni upravičeni skupni strošek. Če ga presega, se upravičeni strošek vsakemu upravičencu sorazmerno zniža, tako da skupna vsota tako znižanih stroškov ne presega zneska na računu za celotni upravičeni skupni strošek.
(8) Davek na dodano vrednost ni upravičen strošek.
(9) Če so računi za upravičene stroške v tuji valuti, se preračun v EUR izvede po tečaju Banke Slovenije na dan plačila računa.
III. POSTOPEK 
10. člen 
(postopek za dodelitev sredstev in rok za vlaganje zahtevkov) 
(1) Vlagatelj vloži zahtevek za dodelitev podpore, ki je kot priloga sestavni del te uredbe, v elektronski obliki na Agencijo Republike Slovenije za kmetijske trge in razvoj podeželja (v nadaljnjem besedilu: agencija).
(2) Zahtevek in dokazila iz četrtega odstavka tega člena vlagatelj ali njegov pooblaščenec izpolni elektronsko in jih vloži v elektronski obliki, podpisane s kvalificiranim elektronskim podpisom. Za elektronsko izpolnjevanje in elektronsko vložitev zahtevka agencija vzpostavi enotno vstopno točko, na kateri se vlagatelj ali njegov pooblaščenec prijavi v informacijski sistem agencije, ima dostop do vseh podatkov, potrebnih za izpolnitev zahtevka, izvede elektronski vnos, zahtevek podpiše s kvalificiranim elektronskim podpisom in ga vloži v informacijski sistem agencije, ta pa ga obvesti o uspešni vložitvi zahtevka. Če zahtevek vlaga pooblaščenec za elektronsko vložitev, se mora pred elektronsko vložitvijo zahtevka registrirati pri agenciji. Pooblaščenec za elektronsko vložitev pri vnosu zahtevka izpolni tudi izjavo o obstoju in sprejemu pooblastila v skladu z zakonom, ki ureja kmetijstvo. S podpisom na zahtevku vlagatelj ali njegov pooblaščenec potrdi pravilnost vnosa podatkov.
(3) Rok za vlaganje zahtevkov za aktivnosti iz prvega odstavka 2. člena je od 20. junija od 9:00 do 10. julija do 15:00. Če je na ta datum nedelovni dan, je rok za vlaganje zahtevkov iz tega člena naslednji delovni dan do 15:00.
(4) Zahtevku iz prvega odstavka tega člena je treba priložiti tudi:
1. izjavo o skupnem sodelovanju upravičenca na sejmu oziroma skupnem izvajanju drugih dejavnosti v primeru iz sedmega odstavka 8. člena te uredbe;
2. dokazila o plačanih računih (npr. položnica oziroma blagajniški prejemek, bančni izpisek o prometu na računu, iz katerega je razvidno izvršeno plačilo, potrjen kompenzacijski nalog, pobotna izjava ali asignacijska pogodba), ki se glasijo na upravičenca in na katere se nanaša zahtevek, če na računu ni naveden zaračunan prometni davek (npr. davek na dodano vrednost) ali ni navedeno, da je dobavitelj izvzet iz obveznosti obračunavanja tega davka, ali ni navedeno, da je dobava oproščena tega davka, se strošek ne odobri;
3. dokazilo o plačanih vozovnicah za javni prevoz;
4. dokazilo o potnih nalogih za pravno osebo ali nosilca dopolnilne dejavnosti ter dokazila o plačilu cestnin in parkirnin, če gre za upravičene stroške za sodelovanja na sejmih, promocijske dejavnosti, svetovanja ali izobraževanja;
5. skenogram računa, ki se neposredno nanaša na celotni skupni strošek, če gre za zahtevke iz sedmega odstavka 9. člena te uredbe, podjetje, na katerega se glasi račun za celotni skupni strošek, pa mora predložiti tudi seznam vseh podjetij, ki jim je izdalo račun za plačilo njihovega dela stroškov, z zneski teh računov;
6. skenogram plačanih letalskih vozovnic oziroma plačanih elektronskih letalskih vozovnic;
7. fotografijo razstavnega prostora, s katere je razvidna enotna podoba;
8. dokazilo o udeležbi upravičenca ali oseb, za katere se uveljavljajo stroški na sejmu, pri promocijskih dejavnostih, svetovanju ali izobraževanju;
9. poročilo izvajalca o svetovanju, če gre za upravičene stroške iz tretjega odstavka 8. člena te uredbe;
10. uradni dokument (izpisek iz aplikacije AJDA, zapisnik o škodi od zavarovalnice ali drugo), iz katerega sta razvidna ocena škode ter leto nastale škode, če izkazuje škodo v skladu s tretjim odstavkom 6. člena te uredbe.
11. člen 
(podrobnejši postopek dodelitve podpore) 
(1) Dejanski delež podpore se določi na naslednji način:
1. če je skupna vrednost najvišje možne podpore, izračunana iz vloženih zahtevkov z upoštevanjem največjih deležev sofinanciranja iz šestega odstavka 7. člena te uredbe, nižja ali enaka skupni višini razpoložljivih sredstev, se pri izračunu dejanske višine podpore upoštevata največja deleža sofinanciranja, določena v šestem odstavku 7. člena te uredbe;
2. če skupna vrednost najvišje možne podpore, izračunana iz vloženih zahtevkov z upoštevanjem največjih deležev sofinanciranja iz šestega odstavka 7. člena te uredbe, presega razpoložljiva sredstva, se pri izračunu dejanske višine podpore za sodelovanje na sejmih, promocijskih dejavnostih in izobraževanjih upošteva delež sofinanciranja iz šestega odstavka 7. člena te uredbe, delež sofinanciranja pri podpori za svetovanje pa se vsem upravičencem sorazmerno zniža glede na razpoložljiva sredstva;
3. če skupna vrednost najvišje možne podpore, izračunana iz vloženih zahtevkov za podporo za sodelovanje na sejmih, promocijske dejavnosti in izobraževanje z upoštevanjem največjih deležev sofinanciranja iz šestega odstavka 7. člena te uredbe, presega razpoložljiva sredstva, se podpora za svetovanje ne dodeli, pri izračunu dejanske višine podpore za sodelovanje na sejmih se upošteva delež sofinanciranja iz šestega odstavka 7. člena te uredbe, delež sofinanciranja pri podpori za promocijske dejavnosti in izobraževanje pa se zniža sorazmerno glede na razpoložljiva sredstva;
4. če skupna vrednost najvišje možne podpore, izračunana iz vloženih zahtevkov za podporo za sodelovanje na sejmih z upoštevanjem največjih deležev sofinanciranja iz šestega odstavka 7. člena te uredbe, presega razpoložljiva sredstva, se podpora za promocijske dejavnosti, izobraževanje in svetovanje ne dodeli, delež sofinanciranja pri podpori za sodelovanje na sejmih pa se zniža sorazmerno glede na razpoložljiva sredstva.
(2) Če bi bila pri posameznem upravičencu zaradi deleža sofinanciranja, izračunanega v skladu s prejšnjim odstavkom, presežena meja iz četrtega odstavka 7. člena te uredbe, se dejanski delež sofinanciranja za tega upravičenca izračuna posebej, tako da ne presega te meje, kar se upošteva pri izračunu dejanskega deleža sofinanciranja za druge upravičence, ki se izračuna skladno s prejšnjim odstavkom.
12. člen 
(obveznosti upravičenca) 
Upravičenec mora hraniti izvirne račune in drugo dokumentacijo v zvezi z izvedenimi aktivnosti še najmanj deset let po izplačilu sredstev.
IV. KONTROLNI SISTEM 
13. člen 
(opredelitev upravnega pregleda) 
(1) Agencija vzpostavi kontrolni sistem, ki je sestavljen iz upravnih pregledov, s katerimi je mogoče ugotoviti vsa dejstva in okoliščine, ki so pomembni za odločitev glede zahtevka.
(2) Upravni pregledi se opravljajo v skladu z zakonom, ki ureja kmetijstvo, tako da:
– zagotavljajo sistematično in učinkovito preverjanje pravilnosti ter popolnosti vseh podatkov in informacij, ki jih vlagatelj navede v zahtevku;
– zagotavljajo sistematično in učinkovito preverjanje izpolnjevanja vseh pogojev upravičenosti in drugih obveznosti v zvezi z vloženimi zahtevki;
– se upoštevajo vse prijave in predlogi drugih organov, organizacij, služb in posameznikov o domnevnem neizpolnjevanju določenega pogoja upravičenosti ali obveznosti pri upravičencu, za katerega je bila podana prijava ali predlog.
14. člen 
(poročanje) 
(1) Poročilo o višini dodeljenih in o višini izplačanih sredstev po upravičencih in namenu podpore mora agencija posredovati ministrstvu najpozneje do 31. decembra v letu izplačila sredstev.
(2) Agencija mora na ministrstvu, pristojnem za finance, in ministrstvu, pristojnem za kmetijstvo in ribištvo, preveriti podatke o dodeljenih podporah de minimis na posameznega upravičenca zaradi izpolnjevanja pogojev iz 6. člena Uredbe 2023/2831/EU. Ministrstvu, pristojnemu za finance, in ministrstvu, pristojnemu za kmetijstvo in ribištvo, Agencija posreduje podatke o podporah de minimis, ki jih dodeli na podlagi te uredbe. Agencija pisno obvesti prejemnika sredstev, da je dobil podporo v skladu z Uredbo 2023/2831/EU.
V. NEIZPOLNJEVANJE OBVEZNOSTI 
15. člen 
(upravne sankcije) 
(1) Upravičenec, pri katerem se ugotovi, da je podporo iz te uredbe pridobil nezakonito oziroma nenamensko, da ni upošteval določb te uredbe oziroma je dal lažno izjavo oziroma lažna dokazila ali je ravnal v nasprotju z dano izjavo, mora v proračun Republike Slovenije vrniti vsa nezakonito oziroma nenamensko pridobljena sredstva skupaj z zakonitimi zamudnimi obrestmi, ki tečejo od dneva izplačila podpore.
(2) Upravičenec, ki ne izpolni obveznosti iz 12. člena te uredbe, mora v proračun Republike Slovenije vrniti 10 % izplačanih sredstev.
(3) Upravičenec iz prvega in drugega odstavka tega člena ne more pridobiti nove podpore po tej uredbi dve leti od dokončnosti odločbe o vračilu sredstev.
VI. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE 
16. člen 
(prehodna določba) 
Ne glede na prvo alinejo prvega odstavka 2. člena te uredbe se podpora v letu 2024 dodeli tudi za sodelovanje na specializiranem sejmu LIWF v Londonu v Veliki Britaniji.
17. člen 
(prenehanje veljavnosti) 
Z dnem uveljavitve te uredbe preneha veljati Uredba o ureditvi trga z vinom (Uradni list RS, št. 6/12, 38/12, 24/13, 66/14, 38/16 in 14/17).
18. člen 
(začetek veljavnosti) 
Ta uredba začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 00704-142/2024
Ljubljana, dne 13. junija 2024
EVA 2024-2330-0099
Vlada Republike Slovenije 
Klemen Boštjančič 
podpredsednik 

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti