Na podlagi 471., 473. in 474. člena Zakona o gospodarskih družbah (Uradni list RS, št. 65/09 – uradno prečiščeno besedilo, 33/11, 91/11, 100/11 – skl. US, 32/12, 57/12, 44/13 – odl. US, 82/13, 55/15, 15/17, 22/19 – ZPosS, 158/20 – ZIntPK-C, 175/20 – ZIUOPDVE, 18/21, 18/23 – ZDU-1O, 75/23), na podlagi 6., 25. in 26. člena Zakona o gospodarskih javnih službah (Uradni list RS, št. 32/93, 30/98 – ZZLPPO, 127/06 – ZJZP, 38/10 – ZUKN, 57/11 – ORZGJS40) ter 6., 20., 29. in 61. člena Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 94/07 – uradno prečiščeno besedilo, 76/08, 79/09, 51/10, 40/12 – ZUJF, 14/15 – ZUUJFO, 11/18 – ZSPDSLS-1, 30/18, 61/20 – ZIUZEOP-A in 80/20 – ZIUOOPE), 18. člena Statuta Občine Ljutomer (Uradno glasilo Občine Ljutomer, št. 11/2009, 7/2011, 2/2013 in 1/2016), 18. člena Statuta Občine Križevci (Uradno glasilo slovenskih občin, št. 10/2018), 14. člena Statuta Občine Razkrižje (UPB – Uradni list RS, št. 41/21), ter 15. člena Statuta Občine Veržej (Uradno glasilo slovenskih občin, št. 62/21), so Občinski svet Občine Ljutomer, Občinski svet Občine Križevci, Občinski svet Občine Razkrižje in Občinski svet Občine Veržej na seji 17. 6. 2024 sprejeli
o ustanovitvi in organiziranju javnega podjetja Prleška komunala d. o. o. in o ustanovitvi skupnega organa občin Križevci, Ljutomer, Razkrižje in Veržej
(1) S tem odlokom Občina Križevci, Občina Ljutomer, Občina Razkrižje in Občina Veržej (v nadaljevanju: ustanoviteljice) ustanovijo javno podjetje Prleška komunala d. o. o. (v nadaljevanju javno podjetje) za opravljanje dejavnosti lokalnih gospodarskih javnih služb.
(2) Ta odlok je ustanovitveni akt javnega podjetja Prleška komunala d.o.o.(v nadaljevanju: javno podjetje) v skladu z določbami zakona, ki ureja gospodarske družbe in zakona, ki ureja gospodarske javne službe in določa način upravljanja, ustanoviteljske pravice ter pristojnosti organov javnega podjetja.
(3) S tem odlokom se zaradi usklajevanja odločitev občin ustanoviteljic glede zagotavljanja javnih služb na njihovem območju ustanavlja Svet ustanoviteljev Prleške komunale d. o. o. kot skupni organ občin Križevci, Ljutomer, Razkrižje in Veržej.
(4) Družba je oblikovana kot družba z omejeno odgovornostjo v smislu določb zakona, ki ureja gospodarske družbe in kot javno podjetje skladno z določbami zakona, ki ureja gospodarske javne službe in se vpiše v sodni register.
(5) Vse štiri občine, navedene v prvem odstavku tega člena v Družbeni pogodbi podrobneje uredijo pravice in obveznosti, ki jih določa ta odlok.
(pojmi in uporaba določb)
(1) Izrazi, uporabljeni v tem odloku, imajo enak pomen kot je določeno v predpisih s področja gospodarskih družb in gospodarskih javnih služb.
(2) V odloku uporabljeni izrazi v slovnični obliki za moški spol se uporabljajo kot nevtralni za ženski in moški spol.
(3) Za vprašanja v zvezi z ustanovitvijo in poslovanjem družbe, ki niso urejena s tem odlokom, se uporabljajo določila zakona, ki ureja gospodarske družbe, in zakona, ki ureja gospodarske javne službe ter drugi predpisi s področja izvajanja gospodarskih javnih služb.
S tem odlokom se ureja:
– ime in sedež ustanoviteljic javnega podjetja,
– čas delovanja javnega podjetja in prenehanje,
– firma, skrajšana firma, sedež, žig in dejavnost javnega podjetja,
– osnovni kapital javnega podjetja in osnovni vložek,
– upravljanje javnega podjetja,
– financiranje dejavnosti javnega podjetja,
– odgovornost za obveznosti javnega podjetja,
– ugotavljanje poslovnega izida,
– pravice ustanoviteljic,
– druge določbe v skladu z zakonom.
II. OBČINE USTANOVITELJICE
(1) Ustanoviteljice in družbenice družbe (v nadaljevanju: ustanoviteljice) so:
– Občina Križevci, Križevci pri Ljutomeru 11, 9242 Križevci pri Ljutomeru, matična številka 1332147000,
– Občina Ljutomer, Vrazova ulica 1, 9240 Ljutomer, matična številka 5874092000,
– Občina Razkrižje, Šafarsko 42, 9246 Razkrižje, matična številka 1332163000,
– Občina Veržej, Ulica bratstva in enotnosti 8, 9241 Veržej, matična številka 1332171000.
(2) Ustanoviteljice so družbenice javnega podjetja in svoje pravice izvršujejo preko organov javnega podjetja, kot so opredeljeni s tem odlokom ter Sveta ustanoviteljev, kot ga določa ta odlok.
III. ČAS DELOVANJA IN PRENEHANJE DRUŽBE
(čas delovanja družbe, prenehanje delovanja družbe)
Javno podjetje je ustanovljeno po tem odloku za nedoločen čas in lahko preneha v primerih, določenih z zakonom.
IV. NAZIV IN SEDEŽ DRUŽBE
(naziv in sedež javnega podjetja)
(1) Javno podjetje posluje z naslednjim nazivom: Prleška komunala d.o.o.
(2) Sedež družbe in poslovni naslov družbe: Vrazova ulica 1, 9240 Ljutomer.
(3) Družba v poslovanju uporablja žig z izpisanim nazivom: Prleška komunala d. o. o.
(javne in druge dejavnosti)
(1) Javno podjetje je ustanovljeno za opravljanje obveznih lokalnih gospodarskih javnih služb oskrbe s pitno vodo, odvajanje komunalne in padavinske odpadne vode in čiščenje komunalne in padavinske odpadne vode. Javno podjetje lahko opravlja tudi druge obvezne in izbirne gospodarske javne službe, v kolikor občina ustanoviteljica določi tako z občinskim aktom.
(2) Javno podjetje lahko za ustanoviteljice izvaja upravne naloge na podlagi podeljenega javnega pooblastila.
(3) Javno podjetje lahko opravlja tudi druge dejavnosti, ki ne pomenijo opravljanje gospodarskih javnih služb, so pa pomembne za poslovanje družbe in za opravljanje gospodarskih javnih služb ter zagotavljajo boljšo izkoriščenost osnovnih sredstev in večjo produktivnost zaposlenih delavcev.
(4) Javno podjetje lahko na podlagi koncesije opravlja lokalne gospodarske javne službe tudi za občine, ki niso ustanoviteljice javnega podjetja, v kolikor to ne vpliva na izvajanje dejavnosti za občine ustanoviteljice.
(5) Javno podjetje mora pri izvajanju dejavnosti ali storitev prednostno zagotavljati dejavnosti iz prvega in drugega odstavka tega člena.
(1) Javno podjetje opravlja naslednje glavne dejavnosti:
– oskrba s pitno vodo,
– odvajanje in čiščenje komunalnih odpadnih in padavinskih voda.
(2) Javno podjetje lahko opravlja tudi druge dejavnosti komunalnega značaja:
– čiščenje javnih površin,
– urejanje in vzdrževanje javnih poti, površin za pešce, zelenih in drugih javnih površin,
– pregledovanje, nadzorovanje in čiščenje komunalnih naprav,
– upravljanje z javnimi objekti in površinami,
– upravljanje z javno razsvetljavo v naseljih,
– prevoz blaga v cestnem prometu,
– gradnja hidrogradbenih objektov (cevovodov, vodovodov, kanalizacij),
– gradnja drugih objektov – nizkogradnje – rekonstrukcije in popravila,
– zaključna in obrtna dela v gradbeništvu,
– vzdrževanje in gradnja prometnih objektov,
– prodaja, montaža in servisiranje vodomerov,
– vodenje in izdelava katastra komunalnih objektov in naprav za lastne potrebe in potrebe občine,
– urejanje pokopališč ter pokopališka in pogrebna dejavnost,
– vzdrževanje in upravljanje infrastrukturnih in drugih javnih objektov – tržnic, igrišč, parkirišč, postajališč, sanitarij, kolesarnic ipd.,
– oskrba industrijskih porabnikov s požarno vodo v javni rabi,
– krasitev naselij,
– plakatiranje, obešanje transparentov in zastav,
– gradnja objektov nizkih gradenj in športnih objektov ter rušenje objektov in zemeljska dela ter druga gradbena dela,
– sejemska dejavnost in dejavnost tržnic,
– postavljanje reklamnih objektov,
– deratizacija in dezinfekcija,
– zagotavljanje skladnosti in zdravstvene ustreznosti pitne vode,
– urejanje prometne signalizacije,
– upravljanje gramoznic,
– zimska služba,
– urejanje in vzdrževanje ulic, trgov in cest,
– ravnanje s komunalnimi odpadki,
– gradnja komunalnih objektov,
– storitve z gradbeno mehanizacijo,
– prevozi za lastne potrebe,
– energetska oskrba,
– inženiring na področju komunalne infrastrukture.
(3) Naloge, določene v tem členu, ki jih opravlja javno podjetje, so v skladu z Uredbo o standardni klasifikaciji dejavnosti (Uradni list RS, št. 69/07, 17/08 in 27/24), razvrščene:
A 02.20 | Sečnja |
C 20.150 | Proizvodnja gnojil in dušikovih spojin |
C 25.110 | Proizvodnja kovinskih konstrukcij in njihovih delov |
C 25.619 | Druga površinska in toplotna obdelava kovin |
C 33.110 | Popravila kovinskih izdelkov |
C 33.120 | Popravila strojev in naprav |
C 33.140 | Popravila električnih naprav |
C 33.170 | Popravila in vzdrževanje drugih prevoznih sredstev |
C 33.190 | Popravila drugih naprav |
D 35.111 | Proizvodnja električne energije v hidroelektrarnah |
D 35.112 | Proizvodnja električne energije v termoelektrarnah, jedrskih elektrarnah |
D 35.119 | Druga proizvodnja električne energije |
D 35.120 | Prenos električne energije |
D 35.130 | Distribucija električne energije |
D 35.210 | Proizvodnja plina |
D 35.300 | Oskrba s paro in hladnim zrakom |
E 36.000 | Zbiranje, prečiščevanje in distribucija vode |
E 37.000 | Ravnanje z odplakami |
E 38.110 | Zbiranje in odvoz nenevarnih odpadkov |
E 38.120 | Zbiranje in odvoz nevarnih odpadkov |
E 38.210 | Ravnanje z nenevarnimi odpadki |
E 38.310 | Demontaža odpadnih naprav |
E 38.320 | Pridobivanje sekundarnih surovin iz ostankov in odpadkov |
E 39.000 | Saniranje okolja in drugo ravnanje z odpadki |
F 42.110 | Gradnja cest |
F 42.210 | Gradnja objektov oskrbne infrastrukture za tekočine in pline |
F 42.910 | Gradnja vodnih objektov |
F 42.990 | Gradnja drugih objektov nizke gradnje |
F 43.110 | Rušenje objektov |
F 43.120 | Zemeljska pripravljalna dela |
F 43.130 | Testno vrtanje in sondiranje |
F 43.210 | Inštaliranje električnih napeljav in naprav |
F 43.220 | Inštaliranje vodovodnih, plinskih in ogrevalnih napeljav in naprav |
F 43.290 | Drugo inštaliranje pri gradnjah |
F 43.310 | Fasaderska in štukaterska dela |
F 43.320 | Vgrajevanje stavbnega pohištva |
F 43.330 | Oblaganje tal in sten |
F 43.341 | Steklarska dela |
F 43.342 | Pleskarska dela |
F 43.390 | Druga zaključna gradbena dela |
F 43.910 | Postavljanje ostrešij in krovska dela |
G 45.200 | Vzdrževanje in popravila motornih vozil |
G 46.150 | Posredništvo pri prodaji pohištva, predmetov in naprav za gospodinjstvo in železnine |
G 46.190 | Nespecializirano posredništvo pri prodaji raznovrstnih izdelkov |
G 46.760 | Trgovina na debelo z drugimi polizdelki |
G 46.770 | Trgovina na debelo z ostanki in odpadki |
G 47.520 | Trgovina na drobno v specializiranih prodajalnah z gradbenim materialom, kovinskimi izdelki, barvami in steklom |
G 47.8 | Trgovina na drobno na stojnicah in tržnicah |
G 47.9 | Trgovina na drobno zunaj prodajaln, stojnic in tržnic |
G 47.910 | Trgovina na drobno po pošti ali po internetu |
H 49.310 | Mestni in primestni kopenski potniški promet |
H 49.391 | Medkrajevni in drug cestni potniški promet |
H 49.410 | Cestni tovorni promet |
H 49.500 | Cevovodni transport |
H 52.100 | Skladiščenje |
H 52.210 | Spremljajoče storitvene dejavnosti v kopenskem prometu |
H 52.240 | Pretovarjanje |
J 63.110 | Obdelava podatkov in s tem povezane dejavnosti |
L 68.100 | Trgovanje z lastnimi nepremičninami |
L 68.200 | Oddajanje in obratovanje lastnih ali najetih nepremičnin |
L 68.320 | Upravljanje nepremičnin za plačilo ali po pogodbi |
M 69.103 | Druge pravne dejavnosti |
M 69.200 | Računovodske, knjigovodske in revizijske dejavnosti; davčno svetovanje |
M 70.100 | Dejavnost uprav podjetij |
M 70.220 | Drugo podjetniško in poslovno svetovanje |
M 71.112 | Krajinsko arhitekturno, urbanistično in drugo projektiranje |
M 71.121 | Geofizikalne meritve, kartiranje |
M 71.129 | Druge inženirske dejavnosti in tehnično svetovanje |
M 71.200 | Tehnično preizkušanje in analiziranje |
M 72.110 | Raziskovalna in razvojna dejavnost na področju biotehnologij |
M 72.190 | Raziskovalna in razvojna dejavnost na drugih področjih naravoslovja in tehnologije |
M 73.110 | Dejavnost oglaševalskih agencij |
M 73.120 | Posredovanje oglaševalskega prostora |
M 73.200 | Raziskovanje trga in javnega mnenja |
M 74.900 | Drugje nerazvrščene strokovne in tehnične dejavnosti |
N 77.110 | Dajanje lahkih motornih vozil v najem in zakup |
N 77.120 | Dajanje tovornjakov v najem in zakup |
N 77.320 | Dajanje gradbenih strojev in opreme v najem in zakup |
N 77.330 | Dajanje pisarniške opreme in računalniških naprav v najem in zakup |
N 77.390 | Dajanje drugih strojev, naprav in opredmetenih sredstev v najem in zakup |
N 77.400 | Dajanje pravic uporabe intelektualne lastnine v zakup, razen avtorsko zaščitenih del |
N 81.100 | Vzdrževanje objektov in hišniška dejavnost |
N 81.220 | Drugo čiščenje stavb, industrijskih naprav in opreme |
N 81.290 | Čiščenje cest in drugo čiščenje |
N 81.300 | Urejanje in vzdrževanje zelenih površin in okolice |
N 82.110 | Nudenje celovitih pisarniških storitev |
N 82.190 | Fotokopiranje, priprava dokumentov in druge posamične pisarniške dejavnosti |
N 82.300 | Organiziranje razstav, sejmov, srečanj |
N 82.920 | Pakiranje |
N 82.990 | Drugje nerazvrščene spremljajoče dejavnosti za poslovanje |
P 85.600 | Pomožne dejavnosti za izobraževanje |
R 93.110 | Obratovanje športnih objektov |
S 94.110 | Dejavnost poslovnih in delodajalskih združenj |
S 95.2 | Popravila izdelkov za široko rabo |
S 95.210 | Popravila elektronskih naprav za široko rabo |
S 95.290 | Popravila drugih osebnih ali gospodinjskih izdelkov |
S 96.030 | Pogrebna dejavnost |
Glavna dejavnost je:
E 36.000 | Zbiranje, prečiščevanje in distribucija vode. |
(4) V skladu s četrtim odstavkom 6. člena Zakona o gospodarskih družbah lahko javno podjetje poleg dejavnosti, določenih v tem členu, opravlja tudi vse dr uge posle, ki so potrebni za njegov obstoj in za opravljanje dejavnosti oziroma, ki pripomorejo k izvajanju gospodarskih javnih služb. Javno podjetje sme opravljati tudi tržne dejavnosti, za kar vodi ločeno računovodstvo.
VI. OSNOVNI KAPITAL DRUŽBE IN POSLOVNI DELEŽI USTANOVITELJIC
(osnovni kapital, osnovni vložki in poslovni deleži ustanoviteljic)
(1) Osnovni kapital javnega podjetja znaša 7.500,00 EUR (z besedo: sedem tisoč petsto evrov) in ga ustanoviteljice zagotovijo ob ustanovitvi v denarju.
(2) Osnovni vložki in poslovni deleži ustanoviteljic znašajo:
Občina | Poslovni delež v % | Osnovni vložek v EUR |
Križevci | 19,25 | 1.450 |
Ljutomer | 66,05 | 4.950 |
Razkrižje | 7,21 | 550 |
Veržej | 7,49 | 550 |
Skupaj | 100 | 7.500 |
(sprememba osnovnega kapitala)
(1) Skupščina javnega podjetja lahko odloči, da se poveča osnovni kapital javnega podjetja z dodatnim vložkom ustanoviteljic ali z vključitvijo novih družbenikov na podlagi notarsko overjene pogodbe o pridobitvi poslovnega deleža, pri čemer so novi družbeniki lahko izključno občine.
(2) Poslovnih deležev ali delov poslovnih deležev v javnem podjetju ni dopustno prenesti na fizične osebe in pravne osebe zasebnega prava ali na druge osebe javnega prava, ki niso občine.
(3) Za odsvojitev poslovnega deleža občini, ki ni družbenik, je potrebno soglasje večine glasov družbenikov.
(4) Če nobena od ustanoviteljic ni pripravljena kupiti poslovnega deleža, ustanoviteljice pa niso dale soglasja za prodajo poslovnega deleža občini, ki ni ustanoviteljica družbe, lahko ustanoviteljica izstopi iz družbe.
(5) Družbenik lahko izstopi iz javnega podjetja, tudi če ne namerava prodati poslovnega deleža, če s tem soglaša skupščina. Sklep o izstopu družbenika mora biti sprejet z večino glasov družbenikov. Družbenik, ki želi izstopiti, o tem obvesti direktorja javnega podjetja, ki je dolžan najkasneje v 30 dneh sklicati skupščino in predlog uvrstiti na dnevni red.
(pravice ustanoviteljic iz poslovnih deležev)
Na podlagi poslovnih deležev imajo ustanoviteljice pravico do:
– udeležbe pri upravljanju družbe,
– udeležbe na dobičku,
– ustreznega dela preostalega premoženja po plačilu upnikov v primeru stečaja ali likvidacije družbe v skladu s predpisi, tem odlokom in družbeno pogodbo.
VII. ODGOVORNOST ZA OBVEZNOSTI DRUŽBE
(odgovornost za obveznosti družbe)
(1) Javno podjetje odgovarja za svoje obveznosti z vsem svojim premoženjem.
(2) Ustanoviteljice ne odgovarjajo za obveznosti javnega podjetja.
(3) Javno podjetje ima v pravnem prometu vsa pooblastila.
VIII. NAJEM, UPORABA, UPRAVLJANJE IN VZDRŽEVANJE JAVNE KOMUNALNE INFRASTRUKTURE
(gospodarska javna infrastruktura)
(1) Občine ustanoviteljice javnemu podjetju predajo v najem in uporabo gospodarsko javno infrastrukturo.
(2) Javno podjetje mora javno infrastrukturo uporabljati in vzdrževati kot dober gospodar za potrebe izvajanja javnih služb in posebnih storitev.
(3) Pravice, obveznosti in odgovornosti v zvezi z najemom in uporabo sredstev javne infrastrukture ustanoviteljice in javno podjetje uredijo s pogodbo o najemu, uporabi ter vzdrževanju gospodarske javne infrastrukture. Pri tem velja pravilo enakosti po načelu enotnih pravil pri najemu in uporabi sredstev javne infrastrukture za vse solastnice družbe.
IX. 1 Splošno
(organi javnega podjetja)
(1) Organi javnega podjetja so:
– skupščina
– nadzorni svet
– direktor
(2) Pristojnosti in način njihovega izvrševanja določajo predpisi, ta odlok in družbena pogodba.
IX. 2 Skupščina
15. člen
(1) Skupščino sestavljajo predstavniki občin ustanoviteljic.
Vsaka ustanoviteljica ima v skupščini en glas na vsakih dopolnjenih 50 € osnovnega kapitala, in sicer:
Občina – ustanoviteljica | Število glasov | Poslovni delež |
Občina Ljutomer | 99 | 66,05 |
Občina Križevci | 29 | 19,25 |
Občina Razkrižje | 11 | 7,21 |
Občina Veržej | 11 | 7,49 |
(2) Ustanoviteljice sprejemajo sklepe na skupščini. Za vsa vprašanja, ki se nanašajo na sklic skupščine in glasovanje na skupščini, se uporabljajo določila tega odloka in družbene pogodbe. Za primere, ki jih določila tega odloka in družbene pogodbe ne urejajo, se uporabljajo določila zakona, ki ureja delovanje gospodarskih družb.
(3) Skupščino skliče direktor javnega podjetja v primerih, določenih z zakonom in s tem odlokom, najmanj pa enkrat letno po izdelavi letnega poslovnega poročila. Skupščino lahko skliče tudi nadzorni svet. V primerih in po postopku, določenih z zakonom, lahko zahtevajo sklic skupščine tudi družbeniki, katerih poslovni deleži predstavljajo najmanj desetino osnovnega kapitala.
(4) Skupščina se sklicuje s priporočenim pismom, ki mora biti družbenikom vročeno najmanj petindvajset (25) dni pred datumom seje. V vabilu mora biti naveden kraj in čas zasedanja skupščine, dnevni red in predlogi sklepov.
(5) Vsakih dopolnjenih 50 € osnovnega vložka daje ustanoviteljici en glas.
(6) Ustanoviteljice zastopajo v skupščini direktorji občinskih uprav ali pooblaščenci, ki imajo za to pisno pooblastilo župana.
(7) Skupščina sprejme odločitve z javnim glasovanjem. Skupščina javnega podjetja veljavno odloča, če prisotni člani skupščine zastopajo 75 % vseh glasov. Na skupščini se odloča z 75 % večino prisotnih glasov, razen če zakon, ta odlok ali družbena pogodba ne določajo višje večine.
(8) V vabilu za skupščino se določi naknadni dan zasedanja skupščine, če ta ob prvotno določenem času ni bila sklepčna. Skupščina na naknadnem zasedanju veljavno odloča ne glede na število navzočega kapitala. Naknadni dan zasedanja ne sme biti določen prej kot naslednji dan po prvotno določenem dnevu.
(9) Če skupščina ni pravilno sklicana, lahko veljavno sprejema sklepe le, če so navzoči vsi družbeniki in sklep o tem sprejmejo soglasno.
Skupščina ima naslednje pristojnosti:
1. sprejme poslovnik o delu skupščine,
2. odloča o statusnih spremembah družbe ter o prenehanju družbe,
3. odloča o spremembi družbene pogodbe,
4. odloča o ukrepih za povečanje ali zmanjšanje osnovnega kapitala družbe,
5. odloča o prodaji in prevzemu poslovnih deležev,
6. odloča o imenovanju družbe za revidiranje računovodskih izkazov,
7. odloča o imenovanju in odpoklicu članov nadzornega sveta,
8. odloča o plačilu za delo članov nadzornega sveta,
9. daje soglasje k imenovanju direktorja družbe,
10. odloča o letnem poročilu, če ga ne potrdi nadzorni svet,
11. odloča o delitvi dobička ali pokrivanju izgube,
12. na predlog direktorja potrjuje sodila za razporejanje splošnih stroškov dejavnosti in skupnih stroškov družbe;
13. odloča o drugih zadevah, določenih z zakonom in družbeno pogodbo.
IX. 3 Nadzorni svet
(imenovanje nadzornega sveta)
(1) Skupščina javnega podjetja imenuje nadzorni svet, ki nadzoruje vodenje poslov javnega podjetja.
(2) Nadzorni svet sestavljajo 3 (trije) člani, od katerih sta dva člana predstavnika občin ustanoviteljic, en član pa je imenovan v skladu z zakonom, ki ureja sodelovanje delavcev pri upravljanju. Razpis izvede predsednik skupščine, postopek razpisa in imenovanja se podrobneje določi s poslovnikom.
(3) Za člana nadzornega sveta je lahko imenovana fizična oseba, ki izpolnjuje zakonske pogoje in pri kateri niso podane okoliščine, ki bi nasprotovale njenemu imenovanju in izvolitvi za člana nadzornega sveta ter izpolnjuje pogoje za imenovanje, določene s tem odlokom, razen v primerih, ki jih določata zakon, ki ureja gospodarske družbe, in družbena pogodba.
(4) Za člana nadzornega sveta se ne imenuje oseba, kjer bi zaradi nasprotja interesov bili funkcija, ki jo ta oseba sicer opravlja, in funkcija člana nadzornega sveta nezdružljivi.
(5) Mandat članov nadzornega sveta je 4 leta. Po poteku mandata je član nadzornega sveta lahko ponovno imenovan.
(6) Nadzorni svet izmed članov izvoli predsednika in namestnika predsednika.
(7) Nadzorni svet opravlja svojo dejavnost na sejah. Seja Nadzornega sveta je sklepčna, če je na seji prisotnih večina članov.
(8) Seja nadzornega sveta se lahko izvede tudi korespondenčno pod pogoji in na način, kot to določa Poslovnik nadzornega sveta.
(9) Odločitev na seji nadzornega sveta je sprejeta, če zanjo glasuje večina navzočih članov. Vsak član ima en (1) glas.
(10) Odgovornosti in način dela nadzornega sveta podrobneje določa Poslovnik nadzornega sveta.
18. člen
(pristojnosti nadzornega sveta)
Nadzorni svet ima naslednje pristojnosti:
1. nadzoruje vodenje poslov javnega podjetja ter pregleduje in preverja knjige in dokumentacijo javnega podjetja,
2. sprejme letni poslovni načrt javnega podjetja,
3. preverja in sprejme letno poslovno poročilo javnega podjetja,
4. preverja predlog delitve dobička ali pokrivanja izgube,
5. imenuje in odpokliče direktorja javnega podjetja,
6. nadzoruje poslovanje javnega podjetja in preverja uspešnost poslovanja z vidika realizacije ciljev javnega podjetja,
7. odloča o prometu nepremičnin, če le-ta ni vključen v potrjen letni poslovni načrt,
8. odloča o investicijah, ki niso predvidena v že potrjenem poslovnem načrtu,
9. obravnava revizijsko poročilo in do njega zavzame stališče,
10. potrjuje sodila za razporejanje splošnih stroškov dejavnosti in skupnih stroškov družbe,
11. podaja soglasje k Aktu o sistemizaciji delovnih mest,
12. odloča o drugih zadevah v skladu z zakonom in družbeno pogodbo.
(1) Nadzorni svet lahko od direktorja javnega podjetja zahteva kakršnekoli informacije, potrebne za izvajanje nadzora. Informacije, potrebne za izvajanje nadzora, lahko zahteva vsak član nadzornega sveta, direktor pa pošlje informacije nadzornemu svetu kot organu.
(2) Vodenje poslov javnega podjetja se ne more prenesti na nadzorni svet. Nadzorni svet lahko določi, da se smejo posamezne vrste poslov javnega podjetja opravljati le z njegovim soglasjem.
(3) Član nadzornega sveta mora pri opravljanju svojih nalog ravnati v dobro javnega podjetja s skrbnostjo vestnega in poštenega gospodarstvenika in varovati poslovne skrivnosti javnega podjetja.
(4) Člani nadzornega sveta so solidarno odgovorni javnemu podjetju za škodo, ki je nastala kot posledica kršitve njihovih nalog, razen če dokažejo, da so pošteno in vestno izpolnjevali svoje dolžnosti.
(1) Člani nadzornega sveta so za svoje delo upravičeni do plačila.
(2) O plačilu članom nadzornega sveta odloči skupščina. Plačilo mora biti v ustreznem razmerju z nalogami članov nadzornega sveta in finančnim položajem javnega podjetja.
(3) Člani nadzornega sveta ne morejo biti udeleženi pri dobičku javnega podjetja.
IX. 4 Direktor
(direktor javnega podjetja)
(1) Poslovanje in delo javnega podjetja vodi direktor. Direktor na lastno odgovornost vodi posle javnega podjetja in ga zastopa.
(2) Direktor javnega podjetja:
1. zastopa in predstavlja javno podjetje,
2. odgovarja za zakonitost dela javnega podjetja,
3. organizira in vodi delovni proces,
4. predlaga temeljne razvojne in poslovne politike, načrt in program razvoja,
5. izdela poslovni načrt javnega podjetja in ga predloži v sprejem nadzornemu svetu,
6. sestavi letno poslovno poročilo in ga predlaga v potrditev nadzornemu svetu,
7. sprejme akt o sistemizaciji delovnih mest javnega podjetja, h kateremu predhodno poda soglasje nadzorni svet in odloča o vprašanjih iz delovnih razmerij,
8. imenuje vodilne delavce in z njimi sklepa pogodbe o zaposlitvi,
9. izvršuje sklepe sveta ustanoviteljev, skupščine in nadzornega sveta javnega podjetja,
10. daje poročila o rezultatih poslovanja po periodičnem obračunu,
11. pripravlja predloge za statusne spremembe javnega podjetja in prenehanje javnega podjetja ter spremembe v tehnično-tehnoloških postopkih,
12. sprejema splošne akte oziroma pravilnike javnega podjetja,
13. določa cene za storitve javnega podjetja, ki niso v pristojnosti občinskih svetov,
14. pripravi predlog sodil za razporejanje skupnih stroškov dejavnosti in splošnih stroškov javnega podjetja,
15. opravlja druge naloge, ki jih določa zakon v razmerjih do ustanoviteljic javnega podjetja in nadzornega sveta ter odloča o drugih zadevah.
(3) Direktor mora za sklepanje pravnih poslov v primerih, določenih s tem odlokom, pridobiti predhodno odločitev pristojnega organa javnega podjetja.
(4) Direktor zastopa in predstavlja javno podjetje v skladu z zakonom in tem odlokom brez omejitev, razen v naslednjih primerih, ki niso izrecno zajeti v letnem poslovnem načrtu javnega podjetja, pri katerih mora imeti predhodno soglasje skupščine, če je tako določeno z zakonom:
– pridobivanje, odtujitev ali obremenitev nepremičnin,
– pridobivanje, odtujitev ali obremenitev drugih sredstev, katerih posamična vrednost presega 40.000,00 EUR,
– izvajanje investicijskih ter vzdrževalnih del in najemanje posojil v vrednosti, ki presega 40.000,00 EUR.
(imenovanje in razrešitev direktorja)
(1) Direktorja javnega podjetja imenuje in razreši nadzorni svet pod pogoji, na način in po postopku, določenim s tem odlokom in družbeno pogodbo.
(2) Direktor je imenovan za štiri (4) leta in je lahko ponovno imenovan.
(pogoji za imenovanje direktorja)
(1) Za direktorja javnega podjetja je lahko imenovan, kdor izpolnjuje pogoje, določene z zakonom, ki ureja gospodarske družbe, s tem odlokom in družbeno pogodbo.
(2) Za direktorja je lahko imenovana oseba, ki:
– najmanj visokošolska strokovna izobrazba ali univerzitetna izobrazba (1. bolonjska stopnja),
– ima najmanj pet (5) let delovnih izkušenj, od tega najmanj tri (3) leta na vodstvenih delih,
– pozna dejavnosti, ki jih izvaja javni podjetje.
(3) Na podlagi sklepa o imenovanju direktorja z njim sklene pogodbo o zaposlitvi predsednik nadzornega sveta po predhodno pridobljenem soglasju skupščine. Delovno razmerje z direktorjem se sklene za določen čas za čas trajanja mandata.
(1) Direktor je lahko na lastno zahtevo razrešen pred iztekom mandata.
(2) Direktorja lahko ne glede na razlog nadzorni svet kadarkoli odpokliče. Odpoklic direktorja nadzornemu svetu lahko predlaga vsak član nadzornega sveta. K odpoklicu direktorja poda soglasje skupščina.
(3) Če nadzorni svet odpokliče direktorja brez utemeljenega razloga, ima odpoklicani direktor pravico do odpravnine v višini šest (6) kratne mesečne plače, ki jo je dosegel v zadnjih dvanajstih (12) mesecih. Če je opravljal funkcijo direktorja manj kot dvanajst (12) mesecev, se izračuna njegova povprečna plača za obdobje, ko je opravljal funkcijo.
(prenehanje mandata direktorja)
(1) Direktorju predčasno preneha mandat:
– če izgubi poslovno sposobnost,
– če postane trajno nezmožen za opravljanje dela,
– če je s pravnomočno sodbo obsojen na nepogojno kazen zapora, daljšo od šest (6) mesecev,
– v primerih, določenih z zakonom in družbeno pogodbo.
(2) Direktorju preneha mandat z dnem, ko nadzorni svet razreši direktorja oziroma, ko nadzorni svet ugotovi, da so nastali razlogi iz prejšnjega odstavka.
(pravice, obveznosti in odgovornosti direktorja)
Pravice, obveznosti in odgovornosti direktorja se v skladu z določili tega odloka podrobneje opredelijo s pogodbo o zaposlitvi.
(1) Družbeniki imajo pravico do informiranosti o poslovanju javnega podjetja v skladu z zakonom.
(2) Direktor je dolžan pisno poročati nadzornemu svetu, skupščini in Svetu ustanoviteljev na zahtevo, izraženo s sklepom.
(1) Občinski sveti občin ustanoviteljic za uresničevanje ustanoviteljskih pravic in za usklajevanje odločitev občin v zvezi z zagotavljanjem javnih služb s sprejemom tega odloka ustanovijo skupni ustanoviteljski organ – Svet ustanoviteljev.
(2) Svet ustanoviteljev sestavljajo župani občin ustanoviteljic.
(3) Svet ustanoviteljev izvršuje ustanoviteljske pravice in dolžnosti v imenu in za račun občin ustanoviteljic v skladu s tem odlokom ter skrbi za usklajevanje odločitev ustanoviteljic v zvezi z delovanjem javne gospodarske službe.
(4) Sedež sveta ustanoviteljev je v občini, kjer je sedež javnega podjetja.
(5) Svet ustanoviteljev na svojih dokumentih lahko uporablja žig, na katerem je besedilo: Svet ustanoviteljev Prleške komunale d.o.o.
(1) Svet ustanoviteljev ima naslednje pristojnosti:
1. določa pogoje za izvajanje dejavnosti javnega podjetja ter za zagotavljanje in uporabo javnih dobrin,
2. usklajuje investicijsko politiko na področju javnih služb,
3. določa razvojne programe javnih služb,
4. se seznani s sklenitvijo pogodbe o zaposlitvi direktorja in z odpoklicem direktorja.
(2) Svet ustanoviteljev usklajuje odločitve občinskih svetov občin ustanoviteljic v zvezi z:
1. izvajanjem javnih služb, ki jih izvaja javno podjetje,
2. odločanjem o zadolževanju javnega podjetja in dajanju poroštev javnemu podjetju,
3. vstopom novega družbenika in izstopom družbenika,
4. statusnimi spremembami ali prenehanjem javnega podjetja,
5. v drugih primerih, ko tako določa zakon ali drug predpis.
(seje sveta ustanoviteljev)
(1) Seje sveta ustanoviteljev sklicuje in vodi predsednik Sveta ustanoviteljev. Pobudo za sklic lahko da tudi:
– župan občine ustanoviteljice,
– nadzorni svet,
– direktor javnega podjetja.
(2) Predsednik sveta ustanoviteljev se menja vsako koledarsko leto po načelu rotacije, po naslednjem zaporedju: Občina Križevci, Občina Ljutomer, Občina Razkrižje in Občina Veržej.
(3) Seje sveta ustanoviteljev potekajo praviloma na sedežu Občine Ljutomer.
(4) Svet ustanoviteljev odloča na sejah, ki so lahko tudi korespondenčne.
(5) Pobuda za sklic mora vsebovati razloge za sklic seje in gradivo. Pobuda se pošlje predsedniku, ki o pobudi obvesti ostale župane najkasneje v petih (5) delovnih dneh po prejemu pobude.
(6) Predsednik mora v osmih (8) delovnih dneh po prejemu pobude odločiti, ali bo sklical sejo in o svoji odločitvi obvestiti župane. V primeru, da seje ne skliče, mora navesti razloge.
(7) Vabilo za sejo s predlogom dnevnega reda in gradivom mora biti poslano najkasneje pet (5) delovnih dni pred sejo. Na sejo se vabijo župani občin ustanoviteljic, lahko pa so povabljeni tudi drugi strokovnjaki za posamezna področja. Seja se lahko skliče tudi z uporabo elektronskih sredstev.
(8) V vabilu za sejo sveta ustanoviteljev se določi nadomestni dan zasedanja, če ta ob prvotno določenem času ni bil sklepčen.
(9) O poteku seje se piše zapisnik, ki mora vsebovati vse sklepe, ki jih sprejme svet ustanoviteljev. Zapisnik mora biti pripravljen v roku petih (5) delovnih dni po seji; pošlje se ga v pregled in podpis predsedujočemu sveta ustanoviteljev.
(1) Svet ustanoviteljev veljavno odloča, če so na seji navzoči najmanj trije župani, ki imajo 75 % glasov.
(2) Če z zakonom ali tem odlokom ni drugače določeno, Svet ustanoviteljev sprejme veljaven sklep, če so za sklep glasovali župani, ki imajo 75 % prisotnih glasov.
(3) Če z zakonom ni drugače določeno, svet ustanoviteljev na naknadnem zasedanju veljavno odloča ne glede na prisotnost.
(4) Vsak župan ima pri sprejemanju odločitev odstotek glasov v skladu s poslovnim deležem v javnem podjetju.
(strokovne in administrativne naloge)
Strokovne in administrativno-tehnične naloge, potrebne za nemoteno izvajanje nalog sveta ustanoviteljev, zagotavlja občinska uprava Občine Ljutomer in strokovne službe javnega podjetja.
(financiranje delovanja sveta ustanoviteljev)
(1) Sredstva za delovanje sveta ustanoviteljev zagotavljajo občine ustanoviteljice v skladu s poslovnimi deleži v javnem podjetju.
(2) Sredstva za delovanje sveta ustanoviteljev obsegajo:
– materialne stroške,
– ostale potrebne stroške.
XI. FINANCIRANJE DEJAVNOSTI IN LETNO POROČILO
34. člen
Dejavnost javnega podjetja se financira iz naslednjih virov:
– iz prihodkov, doseženih s prodajo storitev v okviru izvajanja javnih gospodarskih služb,
– s prodajo blaga in storitev na trgu,
– iz sredstev državnega proračuna, namenjenih sofinanciranju obveznih lokalnih gospodarskih javnih služb,
– iz proračunskih sredstev občin ustanoviteljic,
– iz drugih virov.
(vodenje poslovnih knjig)
(1) Javno podjetje mora za dejavnosti, ki niso opredeljene kot gospodarska javna služba, v skladu z zakonom o gospodarskih javnih službah voditi ločeno računovodstvo.
(2) Javno podjetje mora voditi ločene računovodske izkaze tudi po posameznih javnih službah in posameznih občinah, skladno s sodili, ki jih na predlog direktorja javnega podjetja sprejmeta nadzorni svet in skupščina.
(1) Direktor je dolžan pripraviti letno poročilo in predlog o delitvi dobička oziroma pokrivanju izgube v skladu s tam odlokom in družbeno pogodbo.
(2) Direktor družbe je dolžan zagotoviti izvedbo revizije letnega računovodskega izkaza, če se tako odloči skupščina. Revizijo lahko opravi pooblaščen revizor, ki ga določi nadzorni svet.
(1) Izgubo, nastalo pri opravljanju obvezne javne gospodarske službe, katerih ceno potrjuje občinski svet, pokrivajo družbeniki skladno z višino ugotovljene izgube za posamezno dejavnost v posamezni občini. Morebitno izgubo javnega podjetja pri opravljanju obveznih gospodarskih javnih služb, vse na nivoju posamezne občine ustanoviteljice za poslovno leto, pokriva vsaka posamezna občina ustanoviteljica.
(2) V kolikor občinski svet posamezne občine ustanoviteljice ne potrdi z elaboratom predlaganih cen, občina ustanoviteljica za razliko v ceni javnemu podjetju mesečno zagotovi manjkajoča sredstva.
(3) O razporejanju morebitnega dobička odločajo ustanovitelji v skladu z družbeno pogodbo.
(4) Podrobnejša pravila o pokrivanju izgube in delitvi dobička se določijo v družbeni pogodbi.
38. člen
(1) Družbeno pogodbo v obliki notarskega zapisa, v kateri se določijo zlasti organizacija in delovanje javnega podjetja, delo in odločanje organov javnega podjetja, pogoji in postopek za imenovanje direktorja, pokrivanje izgube in delitev dobička ter druga vprašanja, sklenejo družbeniki.
(2) O spremembi družbene pogodbe odločajo družbeniki na skupščini s tričetrtinsko večino glasov vseh družbenikov.
(3) Nadzorni svet in direktor lahko v okviru svojih pristojnosti sprejemata tudi druge akte, potrebne za delovanje javnega podjetja.
XIII. POSLOVNA SKRIVNOST IN PRAVICA DO OBVEŠČENOSTI
(1) Za poslovno skrivnost se štejejo podatki, ki izpolnjujejo zahteve iz predpisov, ki urejajo področje poslovne skrivnosti ter niso informacije javnega značaja.
(2) Direktor s pisnim sklepom določi listine in podatke, ki predstavljajo poslovno skrivnost javnega podjetja in o tem seznani vse osebe, ki prihajajo v stik ali se seznanijo s temi informacijami, zlasti ustanoviteljice, svet ustanoviteljev, skupščino, organe družbe in druge osebe.
(3) Vsi, ki se seznanijo z listinami in podatki, ki predstavljajo poslovno skrivnost, so dolžni poslovno skrivnost varovati ter preprečevati njeno protipravno pridobitev, uporabo in razkritje.
(pravica do obveščenosti)
Ustanoviteljice, svet ustanoviteljev, skupščina in nadzorni svet družbe imajo pravico do obveščenosti o poslovanju javnega podjetja v skladu z zakonom. Direktor je dolžan na zahtevo organov glede poslovanja pisno poročati in jim omogočiti vpogled v poslovne knjige in dokumentacijo javnega podjetja.
XIV. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
(prehodne in končne določbe)
(1) Družbena pogodba se mora skleniti v roku treh (3) mesecev po uveljavitvi tega odloka.
(2) Člani nadzornega sveta morajo biti imenovani v roku treh (3) mesecev po sprejemu odloka.
(3) Prvega direktorja po tem odloku imenuje svet ustanoviteljic.
(4) Do imenovanja članov nadzornega sveta funkcijo nadzora nad vodenjem poslov družbe opravlja skupščina družbe skladno z zakonom o gospodarskih družbah in tem odlokom. V primeru, ko skupščina opravlja funkcijo nadzora, za občine ustanoviteljice na skupščini glasuje pooblaščenec, ki ga za glasovanje pisno pooblasti župan občine ustanoviteljice. Pooblaščenec ne sme biti oseba, katere pooblastitev bi bila v nasprotju z zakonom, ki ureja integriteto in preprečevanje korupcije.
(1) Ta odlok je sprejet, ko ga sprejmejo vsi občinski sveti občin soustanoviteljic iz prvega odstavka 4. člena tega odloka.
(2) Ta odlok se objavi v Uradnem listu Republike Slovenije in Uradnem glasilu slovenskih občin, ko ga v enakem besedilu sprejmejo občinski sveti vseh občin ustanoviteljic.
(3) Ta odlok začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 354-57/2024
Razkrižje, dne 17. junija 2024